به تازگي يك تريگر Hahnel Combi TF گرفتم،در منوي دوبين قسمت فلاش اكسترنال هيچكدام از گزينه ها فعال نيستند و با خطاي Compatibility مواجه مي شوم آيا با فلاش بنده مشكل دارد (270EXII) ؟ چطور قدرت فلاش را كنترل كنم؟
Printable View
به تازگي يك تريگر Hahnel Combi TF گرفتم،در منوي دوبين قسمت فلاش اكسترنال هيچكدام از گزينه ها فعال نيستند و با خطاي Compatibility مواجه مي شوم آيا با فلاش بنده مشكل دارد (270EXII) ؟ چطور قدرت فلاش را كنترل كنم؟
اين فلاش فقط توانايي انتخاب Master/Slave/Off را دارد ،حتي دكمه تست هم ندارد. به هر حال متشكرم.
ضمن تائید توضیحات آقای کامران نیا، در ادامه عارض شم که اطلاعات نورخوانی شده ( و محاسبات آن ) از نوری که از درون لنز به سیستم نورسنج دوربین میتابد، بوسیله ی سیستم E-TTL II از دوربین به Speedlite میرسد. این اطلاعات باید بصورت Optical و سوار بر پالسهای نور موسوم به PreFlash به سمت Speedlite شما منتقل شوند. حال اگر بخواهید رادیوتریگر استفاده کنید و حتماً اطلاعات E-TTL II را به فلاش Off-Camera تون، انتقال دهید، چون فرستده ی تریگر، فاقد لامپ برای ارسال سیگنالهای دیتا بصورت Optical است، بنابراین باید آن دیتا های نوری را به صورت سیگنالهای رادیوئی ترجمه و به گیرنده ی تریگر ارسال کند. طراحی و تولید این سیستم مترجم، هزینه ی نسبتاً بالائی داشته و تریگر را گران خواهد کرد. بنابراین، رادیو فلاشی که سیستم TTL ندارد، فلاشهای Off-Camera را فقط بصورت کور (بدون اطلاعات پردازش شده ی نور صحنه)، وادار به تخلیه میکند. ( بهتره بگیم تخلیه ی کور! ) بنابراین این وظیفه ی کاربر است تا بصورت دستی ( Manual ) نقش مترجم TTL را با سعی و خطاهای مکرر ( با کم و زیاد کردن شدت نور فلاش بصورت دستی، برای حصول به Correct Exposure ) بازی کند، تا به چیزی شبیه نتیجه ی ترجمه ی اصلی برسد :::happy:::
البته اینکار خیلی سخت نیست و پس از مدتی تمرین و کسب تجربه، برای کاربر آسانتر و سریعتر میشود. حتی برخی کاربران، استفاده از سیستم Manual را به E-TTL ترجیح میدهند. و نهایتاً اینکه بهترین و قابل اعتماد ترین رادیوتریگر در حال حاضر، متعلق به شرکت PocketWizard است که برای یک فرستنده و یک گیرنده آن، چیزی در حدود 550 هزار تومن باید متحمل هزینه شوید. برند Pixel هم نمونه ی TTL دارد که در حال حاضر حدود 185 هزار تومن است و هنوز تجربه ی عملی از آن برایم بازگو نشده است.
ممنونم،ولي آيا در منوي دوربين نبايد مد Manual قابل مشاهده باشد؟نقل قول:
تا بصورت دستی ( Manual ) نقش مترجم TTL را با سعی و خطاهای مکرر
منظور اين است كه در منوي دوربين پيغام شناخته نشدن فلاش را دارم و از آنجا كه هيچ كنترلي روي اين مدل فلاش وجود ندارد:نقل قول:
چطور قدرت فلاش را كنترل كنم؟
سلام
Canon Speedlite 270EX قدرت تغییر فلاش ندارد
فقط امکان زوم دارد
http://www.the-digital-picture.com/R...sh-Review.aspx
ممنونم،البته نسخه جديدش هست كه در كل امكانات خاصي اضافه نشده به جز وايرلس كه با دوربينهاي جديدمثل 60d, 600d,7d سازگار است.
آيا اينكه در اين حالت در منوي دوربين قسمت اكسترنال فلاش پيغام عدم سازگاري مي دهد عادي است يا به دليل جديد بودن فلاش اين خطا را ميگيرم.
خیر ... نباید قابل مشاهده باشد، چون در صورت نصب 270EXII بر روی Hahnel Combi TF ، هیچ گونه ارتباط مستقیم، با سیم و یا بیسیمی بین HotShoe دوربین، و پایه ی فلاش 270EXII برقرار نیست، بنابراین دوربین اینگونه برآورد میکنه که هیچ فلاشی بهش وصل نیست تا بخواهد در منوی دوربین، بشما اجازه ی تنظیماتش را بدهد. اتصالی که Hahnel Combi TF برقرار میکند، یک اتصال ناقص، یکطرفه و کور است صرفاً برای تخلیه ی Speedlite ، آنهم فقط در حد میلی ثانیه در زمان فشردن دکمه ی شاتر تا انتها !
دوستمون Viper با گفتن اینکه قدرت 270EXII قابل تنظیم نیست، به اطلاعات بنده افزودند ( سپاس از ایشان، چون میخاستم یدونه 270EXII بگیرم، که خب ... منصرف شدم ). و نهایتاً مطلعید که 430EXII / 580EXII در Manual Mode دارای قابلیت تنظیم قدرت تخلیه هستند.
پی نویس: اگر 270EXII روی خود دوربین نصب باشد و منوی فلاش غیرفعال باشد، مشکل از جای دیگری باید باشد:
1) احتمالاً فلاش را داخل کفشک خوب تا انتها هل نداده اید و کانکتورها به هم اتصال ناقص دارند.
2) ممکنه با بستن قفل پائین 270EXII، اتصالها برقرار شوند.
3) شاید خود فلاش مشکل داشته باشد.
قطعاً اگر همه چیز مرتب باشد، حتماً باید قادر به تغییر مد فلاش به E-TTL و Manual از منوهای دوربین باشید !
بهترین کار این است که برای تست، یک فلاش ورژن II دیگر مثل 430/580، به کفشک دوربینتان متصل و منوی فلاش را از روی مونیتور دوربین، چک کنید. اگر کار کرد، و آیتم 1 و 2 از بالا OK بود، ظاهراً فقط گزینه ی خرابی فلاش 270EXII باقی میماند.
اما در لینکی که دوستمون Viper دادند، جدولی هست که میگه 270EXII دارای مد Manual هم هست. با توجه به اینکه 270EXII دارای منو و LCD روی خودش نیست، بنابراین حتماً باید از منوی دوربین قابل دسترس باشه تا بشه قدرتش رو در Manual Mode تغییر داد.
از منوي دوربين زماني كه مستقيم بر روي هات شو قرار دارد مشكلي نيست، و با توجه به اينكه هنگام استفاده از اين تريگر كنترلي روي قدرت فلاش نيست فكر ميكنم چاره فقط استفاده از لوازم كمكي از قبيل ديفيوز يا كاغد كالك و ... باشد.نقل قول:
بنابراین حتماً باید از منوی دوربین قابل دسترس باشه تا بشه قدرتش رو در Manual Mode تغییر داد.
آف تاپيك: علي جان فيلتر پروتكتور را چه كردي،پس گرفت؟
بله پس گرفت .. ولی اولش گفت شما خودت گفتی پروتکتور میخای :eyes: گفتمش اگه پروتکتور میخاستم که نمیومدم اینور شهر 70 هزارتومن بالاش پول بدم !! :stick: خلاصه که بعد از یک دیالوگ ولرم، مرجوعش کردم :goodluck: ولی فکر کنم دیگه UV 77 HD از HOYA پیدا نشه ... همون SIGMA رو میگیرم که روی 105-24 ازش خیلی راضیم.
راستی احتمالاً باید استفاده از TTL Cable با 270EXII براتون تجربه ی جالبی باشه :::happy:::
بله در حد تجربه مطمئنا خوب خواهد بود ولي از كابل و سيم سعي ميكنم در حد امكان فاصله بگيرم، از نظر قيمت چه حدودي هست و تا چه متراژي معمولا پيدا خواهد شد؟نقل قول:
راستی احتمالاً باید استفاده از TTL Cable با 270EXII براتون تجربه ی جالبی باشه
شما داريد؟
بله ... دوری-گزینی از سیم و کابل، حس مشترکی است. از منظر قیمت بعلت محدود بودن، چیزی حدود 50 هزارتومن و بصورت سیم گوشی تلفنی، فنری است. بسته حدود 1 متر و فنرش که کشیده بشه، حدود 1.5 الی 2 متر ... بله بنده یکی دارم و بعلت عدم وجود بیش از این متراژ، در صدد هستم که همان را افزایش متراژ دهم. باید وقت کنم و کابل اکستنشن مناسبی پیدا کنم و دست به هویه بشم :::happy:::
سلام
بهترین مدل فلاش تریگر برای آتلیه ، جدا از مسئله مادی چیه؟
البته برای کانن.
باسپاس
درود بر شما
چاره ی زیرکانه ایست :;) تا جائی که از جوونی هام یادم میاد، به اینها کابلها Ethernet Cat-5 میگفتند که اتفاقاً کابلهای TTL هم 5 رشته ای هستند. آیا مدل نرم این کابلها هم موجودند ؟ چون تمامی این کابلها رو که دیدم، تقریباً خشک هستند. اگر به نرمی کابل آداپتور لپ تاپ باشند، خیلی خوب میشه. حتی میشه وسط کابل فابریک TTL ، یه مفصل درست کرد، که هر وقت به درازای بیشتری نیاز بود، اون اکستنشن Cat-5 رو بین مفصل اضافه کنیم.
افشین گرامی، سپاس از راه حل ابتکاری شما :::happy:::
سلام،
البته ایده من نبود مال یکی از دوستانه که هر دومون با مشکل کوتاهی کابل TTL مواجهیم، قراره بود هفته آینده بره توی لاله زار ببینه کابل با جنس مناسب میشه پیدا کرد، و مشکل دیگه هم اینه که اتصال مادگی که بشه سر کابل وصل کرد پیدا نکردیم (البته فقط پایتخت رو گشتیم!)
در واقع، فلاشهای حرفه ای دنیا، درون خود فلاش، رادیوتریگر تعبیه کرده اند ( Internal RadioTrigger ) که تمامی مشکلات و مسائل جانبی را از قبل دیده و راه حل آنرا لحاظ کرده باشند. مثلاً فلاشهای سری حرفه ای Hensel درون خود این تریگر رو دارند و برای سری نیمه حرفه ای هم، تریگر خود Hensel را میتوان جداگانه خرید و استفاده کرد. یا مثلاً Prophoto D1 سری Air این خاصیت را بصورت فابریک دارد. اگر برای فلاشهای استودیوئی آماتوری نیاز به تهیه تریگر بود، حتماً باید ماکزیمم Sync Speed رو با تست فیزیکی تریگر بر روی فلاش، بدست آورید. البته در محیط استودیوئی، چون مثل منزل، اثاثیه دیگری بین دست و پای عکاس نیست، اغلب از همان سیم سنکرون بلند استفاده میکنند.
و نهایتاً این که ظاهراً برای هر چند شاخه فلاش استودیوئی که دارید، یک فرستنده و یک گیرنده کفایت میکند. بدین نحو که یک گیرنده را بر روی فلاش اول نصب میکنند و الباقی فلاشها بصورت نوری، توسط فلاش اول تحریک و تخلیه میشوند. (اگر مغایر است، دوستان آگاه، اطلاع دهند )
دوستان سوالي داشتم:
ميخوام فلاشهاي هات شو نيكونم رو با سيم سينك به گيرنده يونگنو RF-602 وصل كنم. ( تا الان هميشه از همون كفشك گيرنده يونگنو استفاده ميكردم )
سوال: اين سيم رو از كجا بايد تهيه كنم؟
ممنون ميشم راهنماييم كنيد
والا من تريگرم رو هم از همون جا خريدم.با كابل شاتر يونگنو.اما اون موقع به فكرم نرسيد كه بپرسم چون فكر ميكردم كه از هات شو روي گيرنده استفاده خواهم كرد.الان به اين نتيجه رسيدم كه استفاده از سيم سينك خيلي بهتره...فكر ميكنيد اونجا اين كابل سينك رو داره؟
فایل پیوست 18421
اکثر فلاشهای استودیویی چشمی دارند. پس با یک گیرنده فرستنده بقیه هم فعال می شوند.نقل قول:
بهترین مدل فلاش تریگر برای آتلیه ، جدا از مسئله مادی چیه؟
Cat-5 ها بدلیل اینکه مس نازکی دارند و قدرت انتقالشون بخاطر تابیده بودنشون هست. خیلی بخواهید کج و کولش کنید میشکنه.نقل قول:
ا جائی که از جوونی هام یادم میاد، به اینها کابلها Ethernet Cat-5 میگفتند که اتفاقاً کابلهای TTL هم 5 رشته ای هستند.
شما باید keystone بخرید. فروشگاههای لوازم شبکه در جمهوری دارندنقل قول:
مشکل دیگه هم اینه که اتصال مادگی که بشه سر کابل وصل کرد پیدا نکردیم
https://www.google.com/search?hl=en&...og&sa=N&tab=wi
و البته الکتریکی البرز در لاله زار لگراند داره که برند معروفیه و لوازمهاش گرونتر و جنس بهتر
کیستون توکار بگیری بهتره دستی میتونی سیمهارو متصل کنی . بعد با چسب بپیچونیش
روزبه جان ناصر خسرو یافت می شود. ایران پگاه - پایین - آریا - یا سلسله یرادران سلمانینقل قول:
الان به اين نتيجه رسيدم كه استفاده از سيم سينك خيلي بهتره...فكر ميكنيد اونجا اين كابل سينك رو داره؟
سلام،
من از مغازه ای که اول پاساژ جوانمرد (از همون عتیقه فروشیها!) کمی جلو تر از ساندیچی خریدم، ولی سیم دو سر سینک نداشت، مجبور شدم دو تا بخرم (که سر دیگش که برای فلاشهای ناسونال باید باشه) با چسب بهم چسبوندم و یک سیم سینک درست کردم.
البته یک فلاش لامپی سرپیچ دار هم بعدها گرفتم که توی جعبش یک سیم دو سر سینک خوب و نرم و حدود 2.5 متری دارشت که خیلی بدرد بخوره.
ممنون از راهنماییتون، من از یکی از دوستان پرسیدم، توی بازار سوکتهای دو طرف مادگی Cat 5 ( یا RJ-45) هستش که گویا راه حل بهتریه.
یا حق
آقا ... بسی رنج بردم در این اثنا؛ از شخم زدن پشت شهرداری و جمهوری و غیره. کابل 5 رشته ی خوب و نرمی که ارزش اضافه کردن به کابل TTL پنجاه هزار تومنی رو داشته باشه و در جمع و باز کردن و حمل و نقل و حین کار، گربه نرقصونه، یافت نشد که نشد :think:; ... و سرانجام از همون کابل TTL که داشتم، دوتا دیگه هم خریدم و خیال مبارکم رو راحت کردم. :;)
Connector های کابلهای فابریک، براحتی بصورت نر و ماده به هم Attach میشوند و طول مورد نیاز را براحتی تامین میکنند. خوشبختانه، چیزی تحت عنوان افت ولتاژ در اثر بالا رفتن طول رشته ها مشاهده نشد و سیستم E-TTL کنن، بدون اختلال، مثل ساعت کار کرد ! وقتی که هر سه تا رو بهم Attach کردم، تقریباً در فواصل متعارف از پایه ی نوری که Speedlite روی آن سوار بود، بعلت طول قابل قبول کابلها، هیچ گونه نگرانی بابت واژگونی پایه نور حس نمیشد. وقتی دوربین رو در فاصله تقریبا یک متری از پایه نور قرار دهید، شکم کابلها به زمین میرسد ( هر سه کابل، با فنری های بسته و بدون کشش )
تجربه ی تنظیم قدرت هر فلاش به تنهائی در Manual Mode، تجربه ای آموزنده، ولی بسی وقت گیر بود! ولی به امتحانش میارزید؛ بسی سعی و خطا باید انجام داد ( اونهم برای هر مدل از نورپردازی که باید هندسه ی اون رو بهمراه Detail به ذهن مبارک بسپاریم ). ولی جابجائی در محل فلاشها و تغییر شرایط نوری در Location و خیلی تغییرات دیگه ( از جمله جابجائی و تغییر Pose در سوژه ) تمامی رشته های بنده رو پنبه میکرد و اعصاب مبارک رو بدجوری هاشور میزد :hammer2: . بنابراین عطای Manual-Mode Speedliting رو به لقایش بخشیده و ... به سیستم E-TTL لبخند معنی داری زدم. :thumb:
استفاده از Manual-Mode برای هنگامی که سوژه ی انسانی شما، عجله دارد و یا شخص مسنی ( و حتی کودکی پر جنب و جوش ) است و یا خودتون وقت زیاد برای سعی و خطا ندارید، یا مثلاً دارید از نامزدی یا عروسی اقوام محترم در جاهای مختلف سالن، عکسبرداری میکنید، میتونه شما رو دچار یاس فلسفی کنه ولی با داشتن وقت کافی، و حوصله، انجام این سعی و خطا شاید هر از چند گاهی به آدم مزه بده ( مثل حل کردن جدول سودوکو؛ اما نه به اون سختی ) در عین حال که برای عکاسی از اشیاء و محصولات ( صنعتی و تبلیغاتی ) فلاش در Manual Mode اطمینان و دقت بیشتری خواهد داشت.
ناگفته نماند که همیشه، باید نتیجه کار با E-TTL رو چک کرد و بهش اطمینان 100% نداشت ... بالاخره اونهم ممکنه یه جائی، تحت شرایطی دچار بروز خطای ابزاری بشه، چون ابزار هم جائزالخطاست
سلام،
میگویند تا سه نشه بازی نشه;-)، حالا چرا سه تا؟
یکی از این کابلای 10 متری میخریدید هم سبکتره و هم ارزونتر! (یک شرکتی بود که تبلیغاتش بین پستهای انجمن بود ، الآن گویا زمان تبلیغش تموم شده، حتمن دوستان میتونند راهنماییتون کنند)
اینم لینک آمازونش
پاینده باشید
درود بر شما افشین گرامی
بله، همین سه تا رو هم از همون تبلیغی که فرمودید، خریدم که متاسفانه در خرید اولی هم 10 متری اش رو تموم کرده بودند و دیگر نیاوردند !
مزید زحمت دوستان در حاشیه ی جنوبی خلیج فارس هم شدم که که پس از جستجوی فراوان، چیزی پیدا نکرده بودند.
حالا این که 3 تا شده همچین بدک هم نشده:::happy::: تکی، دوبل و سوبل هم میشه استفادشون کرد؛ هم میشه به دوستان، تکی امانتشون داد و خودمون هم هنوز منتفع باشیم از دوتای دیگه.
با این حال بازهم دنبال اکستنشن خوب هستم، که یه روزی یکی ازین سه تا رو Extend کنم ;-)
اینی که الان دارم، تو سایتها و تبلیغ ها به 3 متری معروفه ... ولی باید اینقدر بکشیدش تا بشه 3 متر ( حتماً هم پایه نورتون یا سه پایه دوربین تون رو سرنگون میکنه ) ولی تا 2 متر، کشش خطرناکی رو نمیخاد. من برای موقعی که یکی داشتم و میخواستم بیش از دو متر بازش کنم، روی پایه نور مظلوم، یک وزنه ی هالتر 10 کیلوئی میذاشتم که چپه نشه :oops: ولی دل تو دلم نبود که هر لحظه 190XproB با دوربین چپه نشه lol
این که شما لینک دادید ( سپاس بابت لینک )، معروف به 10 متریه ... پس به طریق اولی، باید تا 6 الی 7 متر با کشیدگی نرمال جواب بده.
دوستان
برای کار استودیو با 3 فلاش تریگر PE-16 که با نام Nice توی بازار امده مناسب هست؟.
http://www.dealextreme.com/p/pe-16-u...3a-2xaaa-65801
البته قیمت 75 تومان دارم.
سلام دوستان مقاله یا کتابی برای بی سیم استفاده کردن از فلاشهای نیکون میخوام اگه کسی اطلاع داره بهم خبر بده لطفا چون با مقالات اینجا تونستم فلاشهارو تو گروه های A&B بیسیم استفاده کنم ولی هنوز تو تطابق دادن Sb600& sb800. باهم مشگل دارم
ممنونم...
ببخشید من منظورتان را متوجه نشدم...نقل قول:
ولی هنوز تو تطابق دادن Sb600& sb800. باهم مشگل دارم
با این دوفلاش نیازی به فلاش تریگر نیست
و در کامندر دوربین میتوان ۸۰۰ را مستر و ۶۰۰ راSlave کرد من تو D7000 موفق به انجام این کار نشدم
کاتالوگ جفتشونم کامل خوندم!!!
خواستم ببینم کسی مقاله ای راجع به این سراغ داره؟
از منوی دوربین وارد Brcacketing/Flash شوید سپس Flash ctrl for bult-in flash بعد Commander Mode
Built-in flash رو روی -- قرار بدین
Group A و Group B رو روی TTL 0
Channel 1
سپس دکمه OK رو فشار بدید.
خوب حالا دکمه کنار فلاش روی دوربین رو فشار بدین که فلاش دوربین بالا بیاد.
الان دوربین شما روی حالت Master است و هر فلاشی که در گروه A یا B باشد و همچنین بر روی Channel 1 قرار داده شده باشه با شلیک فلاش دوربین فعال میشه.
حالا به منوی SB-800 برید و منوی اصلی رو روی Remote قرار بدین و از منو خارج بشین. حالا گروه A و کانال 1 رو انتخاب کنید.
فلاشتون برای حالت ریموت آماده است.
دقت کنید در این حالت هیچ فلاشی بر روی دوربین نصب نشده و فلاشها به صورت ریموت از فلاش خود دوربین فعال میشن.
اگر میخواهید SB-800 نقش Master رو داشته باشه باید روی دوربین نصب بشه و دیگه کاری به منوی دوربین نداریم و تنظیمات از روی فلاش SB-800 انجام مشه.
با سلام و عرض ارادت به دوستان گرامی.
نیازمند یاری دوستان هستم.
بنده یه تریگر دارم که با فلاشهام و دوربین دیجیتالم دارم ازش استفاده میکنم.
برای انجام برخی کارهایی نیازم دارم که با دوربین آنالوگ عکاسی کنم.
میخواستم بپرسم ایا دوربینهای انالوگ هم میتونن دستور شلیک رو با تریگر ها ارسال کنند. ؟
البته یه زنیت معیوب دارم که تست کردم و دستور میده. اما چون با اون نمیشه عکاسی کرد ( به دلیل معیوب بودنش ) آیا دوربینهای آنالوگ دیگه میتونن با اون مچ بشن؟
یا لازمه که از کابل مربوطه استفاده کنم؟
با تشکر.
ممنونم جناب احسانينقل قول:
سلام
اگه منظورتون همین تریگرهای تک کنتاکت معمولی است که اصولا برای دیجیتال یا آنالوگ نباید فرقی بکنه.
ضمنا بنده هم روی زنیت 122 تست کردم و جواب میداد
بله منظور همين تك كنتاكتهاست
بنده هم روي همين مدل تست كردم و پاسخ داد اما دوربين معيوب بود و نميشد استفاده كرد.
ممنونم از حضرتعالي
سلام
من قصد دارم یک فلاش nissin Di 622 mark ii بخرم میخواستم یک رادیو فلاش هم براش بگیرم چون در شهرستان هستم فقط خرید اینترنتی میتونم داشته باشم از این مدل ها کدوم با این فلاش و دوربین EOS 350D سازار است ؟
Jinbei TR-D6 Digital flash trigger قیمت 65000 تومان
Jinbei TR-D4 Digital flash trigger قیمت 37000 تومان
Jinbei TR-A8 Digital flash trigger قیمت 41000 تومان
سلام
اگر بخواهیم یک فلاش با مونت کانن و یک فلاش با مونت نیکون رو از روی دوربین کانن با تریگر RF-602 YONGNUO بکار بگیریم ، آیا تفاوتی میکنه که گیرنده (RF-602 RX) که برای فلاش نیکون استفاده میکنیم مخصوص نیکون باشد یا خیر؟ حدس خودم این هست که چون فقط فرمان شلیک رو ارسال میکنن و خبری از اطلاعات مربوط به تی تی ال نیست مشکلی نباید باشد.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
در شلیک که مشکلی نیست من خودم تست کردم با دوربین نیکون و همین یونگنو و فلاش ۵۸۰ در شلیک مشکلی نبود.
بعد از مدتی شلیک نکردن فلاش ها اتوماتیک خاموش می شوند و با نیم فشار شاتر بیدار می شوند و آماده شلیک(WakeUp) در این جاست که با مشکل مواجه می شید و برای ویک آپ باید دکمه روی ترنسمیتر دوربین رو نیم فشار بدید. التیه یک بار هم دیدم با تریگر مود TTL فعال شده بود ( ETTL نه) ولی اصلا امتحانش هم نکردم که اون چه بوده و چه طور کار می کرد.
سلام
دوستان بنده یک تریگر YONGNUO 602 دارم .بعد از مدتی که میخواستم استفاده کنم متوجه شدم که کار نمیکنه.باطری هم نو هست .چراغ هر دو فرستنده و گیرنده هم کار میکنه.ولی وقتی شاتر رو میزنم چراغ گیرنده روشن نمیشه. از کجا میشه فهمید اشکال از فرستنده هست یا گیرنده؟ و در صورت خراب شدن جایی رو برای تعمیر میشناسین؟
بسیار ممنونم .
کانال ها را عوض کنید بلکه درست بشه. اتصالات را هم چک کنید . . .
من هم یک بار با تریگر هنل به این مشکل برخوردم و آخر امر هم نتیجه ای حاصل نشد. همه کانالها رو چک کردم ، LED فرستنده و گیرنده هم روشن و آماده کار بود ولی عمل نمی کرد و کاری هم از دست من بر نیامد!:)
متاسفانه ما اینجا نه گارانتی داریم نه وارانتی نه انتی های دیگر......
باتریهای تریگر را در آورید، چند ساعت بعد مجددا آزمایش کنید.نقل قول:
سلام
دوستان بنده یک تریگر YONGNUO 602 دارم .بعد از مدتی که میخواستم استفاده کنم متوجه شدم که کار نمیکنه.باطری هم نو هست .چراغ هر دو فرستنده و گیرنده هم کار میکنه.ولی وقتی شاتر رو میزنم چراغ گیرنده روشن نمیشه. از کجا میشه فهمید اشکال از فرستنده هست یا گیرنده؟ و در صورت خراب شدن جایی رو برای تعمیر میشناسین؟
بسیار ممنونم .
سلام
این تریگر یونگنو RF-603 داخل پیدا میشه؟
نمیدونم شاید دوستان در پستهای قبلی معرفیش کرده باشن ولی واقعا میشه گفت بهبود یافته ی مدل RF-602 هست.
هر قطعه هم فرستنده است و هم گیرنده ( Transceiver ) و کار رو خیلی راحت تر میکنه.
باتری CR2 هم که دیگه وجود نداره و فقط با باتری نیم قلمی AAA سر و کار داریم.
عکس فوق هم قابلیت (برتری)دیگه ای رو نسبت به RF-602 به نمایش گذاشته. کاری که با یک ست RF-602 نمیشد انجام داد.
خلاصه دوستان اگه جایی سراغ دارن ما رو هم مستفیض نمایند.
من موندم این یونگنو می مرد اگه اینو زودتر تولید میکرد؟
Moderator های محترم، اگر این پست جنبه ی تبلیغاتی دارد، زحمت اعمال قانون را تقبل نمایند.
اگر پیدا نشد، از طریق این سایت، میتونید محصولات برند Pixel & Yongnuo را سفارش بدید.
یه سوال داشتم از دوستان.
من یه فلاش قدیمی کانن دارم که ولتاژ پایه هاش چون بالاسـت، نمی خوام به دوربین وصلش کنم. الان اما به صورت دستی پایه هاش رو به هم وصل می کنم فلاش می زنه. این دقیقا به درد کاری می خوره؟ شاید روش یه مدار ببندم که با نور فلاش دیگه ای تریگر بشه و فلاش بزنه. کار زیادی نداره. کسی اهل این جنگولک بازیها نیست؟
نمی دونم این به دردتون می خوره یا نه.
اگر در اینترنت سرچ کنید کلی مدار و راه حل براش پیدا می کنید.
کد:http://fototime.com/ftweb/bin/ft.dll/pictures?userid={132DAAB5-768E-4B6A-A173-BC0A761BEDAA}&inv=9AE2B33D62D7AFB&userid={132DAAB5-768E-4B6A-A173-BC0A761BEDAA}&AlbumId={E322CA75-54CB-11D5-9B1E-00C0F0338647}&inv=9AE2B33D62D7AFB&GroupId={DEC1BD67-BBDA-11D5-9B1E-00C0F0338647}&nt=g
به نظر من ساخت مدار و دست به آچار شدن اگر براي فان باشد عالي و لذتبخش است. اما به هيچ وجه براي كار قابل اعتماد نيست. ضمن اين كه تريگرهاي اپتيكال آماده بازار معمولن امكانات خوبي مثل كانكتور سيم سينك و هاتشو و جاي سهپايه دارند و خودشان نيز به هاتشو وصل ميشوند. ساخت اين امكانات براي يك تريگر 10-20 هزار توماني اگر هم مقدور باشد به صرفه نيست.
فایل پیوست 27278
مرسی آقای حمزه ای، شاید یه سری تغییراتی توی اون مدارها خودم بدم (رشته ام الکترونیکه) و یک PCB براش طراحی کنم. اگه به مدار خوبی رسیدم شاید اینجا بذارمش.
آقای محبی، ولتاژ پایه های این فلاشها زیاد است، نمیتوان از تجهیزات استاندارد استفاده کرد. اگر هم بشود زیاد خوب نیست، چون تجهیزات دست ساز کاملا قابل عوض کردن و modify کردن هستند. ( چون می دانیم چه طور دقیقا کار می کند!) برای همین در این موارد من تجهیزات دست ساز را ترجیح می دهم.
تبدیلی که آقای محبی عکسش رو گذاشتند چیز خاصی نیست که بخواد خراب بشه. شما کیت دستساز هم بسازید نهایتاً به همین می رسید.چرخ را دوباره اختراع خواهید کرد. به نظر من دو تا سیم از فلاش بکشید بیرون و یک خروخی pc بهش وصل کنید و از کابل سینک جهت وصل کردن به رادیو فلاش استفاده کنید(یا بگذارید روی همین قطعه و رادیو فلاش رو بهش وصل کنید.). این تریگر های نوری چینی یکی در میان شلیک نمی کنند.
اینجوری تریگر خواهد سوخت. اگر منظورتون تریگر رادیویی است.نقل قول:
به نظر من دو تا سیم از فلاش بکشید بیرون و یک خروخی pc بهش وصل کنید و از کابل سینک جهت وصل کردن به رادیو فلاش استفاده کنید
وسیله ای که امیرخان فرمودند تریگر نوری است که در بازار به چشمی فلاش معروفند. دیگه خیلی گرون باشه 15-20 تومن بیشتر نیست. ناصرخسرو هم همه رقمش موجود استنقل قول:
آقای محبی این چیزی که گذاشتید دقیقا چیست؟ با نور فلاش را تریگر می کند؟ اسمش چیست؟ از کجا بگیرم؟ چقدر در می آید؟
توضيح وسيله را كه پيام عزيز دادند...اما اگر به دنبال "چشمي" رفتيد...مرغوبترينش را بخريد. خوشساخت بودن و نبودنش به راحتي قابل تشخيص است.
پينوشت: روزبه عزيز مدتهاست بازار نرفتهام و خبري از موجودي بازار ندارم.
هفته پیش جناب بیاتی ظاهرا دنبال همین فتوسلها رفته بودند ناصر خسرو چیزی گیرشون نیومده بود...جهت اطلاع
نقل قول:
هفته پیش جناب بیاتی ظاهرا دنبال همین فتوسلها رفته بودند ناصر خسرو چیزی گیرشون نیومده بود...جهت اطلاع
عجیبه چون قبل از عید من سه چهار تا مغازه دیدم.
اما شما که تخصص و حال و حوصله اش را دارید وسیله ای طراحی کنید که ولتاژ خروجی برای تریگر رو به زیر 12 کاهش دهد. این ارزش وقت گذاشتن بیشتر داره. در اون صورت می تونید از تریگر رادیویی استفاده کنید و دیگه مشکل بگیر نگیر چشمی یا فتوسل رو نخواهید داشت. مدارهای اون رو هم در اینترنت می تونید پیدا کنید.
به نظر من اين كار لقمه را صدبار دور سر چرخاندن است. يك مدار طراحي كنيد و آن را به تريگر راديويي چيني 40(كه به نظرم همه به دردنخورند) هزار توماني وصل كنيد؟ يك تريگر اپتيكي خوب اصلن بگير و نگير ندارد. فقط در فضاي بيرون ممكن است به مشكل بخوريد كه آنهم تنها سيستم فيلفلاش وايرلس نيكون و كنون جوابگوست (به خاطر نياز به تيتيال).
این کار برای کسی که علاقه به ساخت همچین وسیله ای دارد توجیه دارد چون احساس کردم ایشون تمایل دارند عرض کردم و گرنه راه حل ایده آلی نیست.
من تجربه خوبی از این چشمی ها ندارم، اعصاب خورد کن است. حداقل مال من اینجوری بود.ضمن اینکه تریگر در فضای بیرون هم هیچ مشکلی ندارد اگر تریگرش تریگر باشد.
یه سوال داشتم از دوستان.
من یه فلاش قدیمی کانن دارم که ولتاژ پایه هاش چون بالاسـت، نمی خوام به دوربین وصلش کنم. الان اما به صورت دستی پایه هاش رو به هم وصل می کنم فلاش می زنه. این دقیقا به درد کاری می خوره؟ شاید روش یه مدار ببندم که با نور فلاش دیگه ای تریگر بشه و فلاش بزنه. کار زیادی نداره. کسی اهل این جنگولک بازیها نیست؟
با سلام خدمت دوست عزیز و هم رشته ای .
من برای سینک کردن سه عدد فلاش آنالوگ مثل شما با دوربین از میکرو استفاده می کنم . البته این فقط به درد زمانی می خوره که بخواهید دوربین رو اکسترنال تریگر کنید . میکرو اول دوربین رو تحریک می کنه و بعد از گزشت زمان دقیق 11120 میکروثانیه(دوربین sx130is ) یک ماسفت رو تحریک می کنه که ماسفت سه تا رله رو on می کنه و هر رله یک فلاش رو تحریک می کنه که تا سرعت 1/50000 (که به کمک هک دوربین به این سرعت رسیدم) عالی عمل می کرد . البته از هر 5-6 شات تقریبا توی یکیش عقب می افتاد.
در مورد سینک از طریق تشخیص نور هم یک کارایی کردم و درست شد خیلی هم از این مدارات تریگر آماده دقیق تر کار می کرد و تا سرعت 1/1000 خوب عمل می کرد ولی در سرعت بالاتر عقب می افتاد . یک فوتو ترانزیستور که توسط یک عدسی نور محیط روی بیس متمرکز شده بود(البته قبل از عدسی یک دیفیوزر برای بی اثر کردن نور محیط قرار داده شد) یک ماسفت z44n را تحریک می کرد و ماسفت هم توسط رله فلاش را تحریک می کرد .
آقا من تست کردم نسوخت! البته ممکنه یهو بسوزه نمی دونم.نقل قول:
اینجوری تریگر خواهد سوخت. اگر منظورتون تریگر رادیویی است.
چشمی درد سر های خودش را دارد. فتوسلشون حساسیت لازم رو نداره اغلب. من یکی داشتم چند سال پیش که عملا بدرد نخور بود و فقط ازش برای ارتباط با کابل pc استفاده می کردم. بعد ها یک عدد قدیمیش رو گیر آوردم که خوب بود. فکر کنم دادمش به یکی از دوستان . چون اونم باید تو دید فلاش اصلی باشد. تو نور مستقیم خورشید هم کلاً جواب نمیده. تریگر نوری نیکون هم اگر نور زیاد باشد جوابگو نیست. این ها که جای خود دارند.
سلام
احتمالا منظورتون رله نیست، چون هیچ رله ای فکر نمی کنم چنین سرعت سوییچی بده. ولی در کل ساخت تریگری که بخواد سیم داشته باشه که کلا آسونه. یه دکلانشور می سازیم، کلید رو که می زنیم همه چیز رو تریگ کنه، از دوربین و فلاش و ملاش و همه چی...!
برای نوریش هم مثل اینکه زیاد بچه ها راضی نیستند از کیفیت سنسورای بازار. مثل اینکه باید دست به کار شیم یه چیزی بزنیم سرش به تنش بیارزه...!
یه سوال! من الان بر فرض یه مدار خودم بزنم که تو 0.1 ثانیه یه خازن رو بکنه 200 ولت. لامپ مورد استفاده توی فلاش چیه دقیقا؟ من جایی ندیدم اسمش رو هم نمیدونم...! اگه پیدا بشه که عالی میشه...! فلاش هم دست ساز می زنیم!
لامپ های نعلی فلاش تو بازار موجوده