چون فروشگاه اینترنتی هست شرایط ارسال متفاوت است. و روی هزیته ها اثر می گزارد . توضیح دارد.
Printable View
سلام به همه اساتید، دوستان و عزیزان:
دوستان عزیز، از همین ابتدا به اطلاع تان می رسونم که بنده در عکاسی زیر صفر کلوین هستم! و اصولا نمی شه به من عکاس گفت.
این هم بگم که اصلا نمی خوام پام رو از گلیم ام دراز تر کنم و این حرفه رو با حضور خودم خراب کنم پس خواهش می کنم بابت ابتدایی بودن سوال ام ناراحت نشین :biggrin:
قضیه من از این قراره که یه روز که داشتم راه می رفتم فهمیدم که به عکاسی خیلی علاقه دارم :::love2::: بعد از کلی زحمت که یه دوربین 350 دی خریدم فهمیدم که به لنز تله هم خیلی علاقه دارم :::love2::: این بود که بازم با خیلی زحمت یه دونه 55-250 آی اس داره کانون خریدم، بعد از خرید این لنز و استفاده از زوم اش روی صورت فامیل های عزیز بخصوص بچه ها فهمیدم که اِ چقدر از عکاسی پرتره خوش ام می آد، خلاصه ان اواخر هم فهمیدم که بقول یکی از بچه های فروم با داشتن یک ست فلاش دری از دنیای عکاسی بروم باز می شه،:eek:
خلاصه اینکه می خوام تو خونه برای عکاسی پرتره یه ست فلاش بگیرم، البته فقط هم پرتره نیست (پرتره منظورم عکس گرفتن از دوستان و آشناهاست)، عکاسی تبلیغاتی هم دوست دارم :cool:
حالا جدی می خوام یه ست فلاش برای همین کاری که گفتم با هزینه پایین و کیفیت نسبتا خوب تهیه کنم، لطفا دوستان راهنمایی کنند
سلام. مي خواستم يك فلاس تا قيمت 200 تومن بگيرم. مي خوام خيلي خوب باشه. فلاش هم بيشتر براي پرتره مي خوام و مجالس. اگه با دي90 هم وايرلس باشه كه خيلي خوبه.
من میخوام فلاش بخرم یه سوال داشتم فلاشه کانن 580EX II توانایی اینو داره که تو یه شات با زمان نور دهی زیاد(شاتر) مثلا 6ثانیه در فواصل زمانی تعین شده مثلا 2 ثانیه به دوثانیه فلاش بزنه
همچنین فلاش II 430 EX
بعدا اين sb600 وايرلسه يا نه؟
سلام علیرضاجان
بله
با دی 80 و دی 90 و دی 300 و ... میشه فلاش sb600 رو بطور وایرلس کنترل کرد.
البته اگه سری به تاپیک فلاشهای نیکون زده بودی خیلی خوب بود.
فلاش برای دوربینهای نیکون
Nikon Flash
منم با صحبت آقا فرهاد در مورد خرید sb600 بجای فلش های متفرقه موافقم.
سلام
من چند روز پيش در جاي بودم و صحبت از فلاش هاي استوديو بود كه بصورت ديجيتال هستند . كسي در مورد آنها صحبت مي كرد ادعا داشت كه كار كردن با اين فلاش ها بسيار راحتر و دقيق تر است و فلاش هاي كه ما در حال حاظر از آن استفاده مي كنيم دموده و خارج از رده مي باشد :eek: .
من چون سطح دانش زيادي در اين مورد نداشتم وارد بحث نشدم ولي برايم خيلي جاي سئوال داشت چطور يك هم چين چيز هاي است من نديده ايم ولي من در بيش از 90 درصد فلاش ها كه ديدم خودمان بصورت دستي شدت و قدرت فلاش را بايد تنظيم كنيم با يك دكمه ولوم ساده . به گفته ايشان اين فلاش ها بصورت هوشمند عمل مي كند و سنسور تشخيصي دارند. سئوالي كه داشتم همچين فلاش هاي وجود دارد ؟ اگر هست دوستان مي توانند بيشتر توضيح دهند عكس مطلب بروشور و يا ري ويو يا اينكه آن بنده خدا ما را ساده و ... گير آورده بود و سركار بوديم ؟
با تشكر
منظور از دیجیتال یعنی مثلا وقتی قدرت فلاش رو تنظیم میکنید یک پانل 7 سگمنت یا ال سی دی وجود دارد که دقیق نشان میدهد چقدر نور پرتاب میشود.همین
من منضور شما نگرفتم :::blushing:::
يعني چي چقدر پرتاب ميشود. منظور مسافت و برد نور فلاش است ؟ كه خوب چيز به درد بخوري به آن صورت نبايد باشد ولي اگر با سيستم مثلا" TTL عمل مي كند خوب واقعا بايد چيز خوبي باشد . مي توانيد باز هم راهنماي كنيد؟
با سلام
در واقع شايد استفاده از اين دو اصطلاح به اين شكل كه رايج شده است كاملا درست نباشد اين موضوع كمي به مدار داخلي فلاش مربوط مي شود به شرح ذيل:
در تمامي فلاش هاي موجود انرژي الكتريسيته در يك خازن بزرگ با ولتاژ بالا ذخيره مي شود و براي اين منظور معمولا يك مدار تبديل اين ولتاژ پائين مثلا باطري را به ولتاژ بالاي مورد نياز خازن انجام مي دهد و چون در تبديل ولتاژ پائين به ولتاژ بالا جريان به همان نسبت كمتر مي شود پس براي شارژ خازن فوق نياز به زمان داريم كه اين زمان هم به منبع تغذيه و هم اندازه خازن بستگي دارد.
سپس براي زدن فلاش نيروي ذخيره شده در اين خازن در يك لامپ تقريبا خلا تخليه مي شود و با ايجاد قوس الكتريكي با زمان بسيار كم نور شديدي حاصل مي شود.
حالايك مورد تفاوت انواع فلاش مربوط به اين مكانيسم تخليه خازن در لامپ خلا مي باشد:
1- در ساده ترين حالت خازن كلا در لامپ تخليه شده و نياز به شارژ مجدد دارد كه اكثر فلاش هاي قديمي از اين نوع مي باشند. آنالوگ ساده
2- با كمي پيشرفت در الكترونيك و استفاده از تريستور ها جريان خازن مي تواند در ميانه راه تخليه متوقف شود بنا براين توسط يك فتوسل (چشمي) مي توان نور محيط را اندازه گيري و بر حسب نياز نور فلاش را تنظيم كرد آنالوگ چشمي دار
3- اين تنظيم نور فلاش مي تواند از درون لنز دوربين صورت گيرد و دستور توسط دوربين به فلاش ارسال شود- آنالوگ TTL
4 و 5 - به جاي اينكه اعمال شماره 2 و 3 از طريق مدار الكترونيك آنالوگ صورت گيرد مي تواند از طريق مدارات ديجيتال صورت گيرد كه ديجيتال چشمي دار و ديجيتال TTL اضافه مي شود()
6- حالا به هر كدام خواستين بگين آنالوگ و هر كدام خواستين بگين ديجيتال.
دوستان اگه لطف كنند اشكالات مطلب رو بگن و يا كاملترش كنند.
با تشكر
به نظر من فلاش هوشمندانه به درد عکاس حرفه ای نمی خورد، چون یک عکاس حرفه ای همیشه باید نورش کاملا در دست خودش باشه و مقدار نوردهی از هر طرف رو خودش تنظیم کنه. اگه قرار باشه مثل TTL هر جور که فلاش تشخیص بده نور بتابانه که نمیشه عکاسی!
با سلام:
میشه لطفا منظورتون رو از حرفه ای بیان بفرمایید(کسی که شغلش عکاسیه یا کسی که عکاس خیلی خوبیه؟) و اینکه چرا به دردش نمیخوره؟
و لطفا اگه میشه توضیح بدین چرا فکر میکنید استفاده از تکنولوژی پیشرفته تر کنترل کار رو از دست عکاس خارج میکنه؟ مگه اونایی که از نورسنج ها و فلاش متر و... استفاده میکردن غیر حرفه ای بودن؟
به نظر من هر ابزاری که بتونه در وقت صرفه جویی کنه یا دقت عمل رو بالا ببره بدرد همه میخوره و حرفه ای و غیر حرفه ای هم نداره، چه در عکاسی و چه در زمینه های دیگه...
البته اینکه شما عکاس باتجربه ای باشید و ترجیح بدید تمام امور تحت نظارت و کنترل مستقیمتون باشه و بحث لذت بردن از عکاسی چیز دیگه ایه و دلیل نمیشه استفاده از این ابزار رو نفی کنیم.
سلام
بنده هم مدت هاست نسبت به اين كلمه ي حرفه اي حساسيت عجيبي پيدا كرده ام. دوستي در جايي پرسيده بودند بين فلان دوربين و فلان دوربين ( هردو SLR Like بودند) كدام حرفه اي تر است كه من آن را بخرم :::confused2:::
يا دوست ديگري فرموده بودند من تا به حال عكاسي نكرده ام ولي مي خوام يك Nikon D60 بخرم و عكاسي حرفه اي رو شروع كنم :eek:
و .....
اينا كه همه درد دل آف تاپيك بود ولي بنده به عنوان يك عكاس كاملا آماتور آرزو مي كنم روزي ست فلاشي توليد بشه كه بتواند به صورت كاملا خودكار (حالا مي خواين اسمشو TTL بذارين يا مثلا Super Comprehensive Significant Automatic Flash System ) چهره و ابعاد آتليه و رنگ ديوارها و سن سوژه و ميزان نور صحنه و مكنونات قلبي و ذهني عكاس و سوژه رو تشخيص بده و يك پرتره ي بي نظير بي عيب تحويل بده. :::whistling:::
حرف حساب هم خوب چيزيه !
با درود
این مطلب به عنوان کنایه از اصلی بودن و یا جعلی بودن برند های اکثر فلاشهای استودیویی که در ایران پیدا میگردد به وفور شنیده ایم که مثلا فلان مارک چنینی است یا در باب همایون تولید میگردد!
البته این موضوع که جنسی تولید داخل باشد بد نسیت ، چرا که وقتی کیفیت برندی خوب باشد چرا که نه. تازه تولید داخل بودنش باعث قیمت کمتر هم خواهد بود
اما مشکل اینجاست که اغلب مارکهایی که من این چند روزه که دارم بررسی میکنم و از دوستان عزیز این چند روز پرسیده ام ، دوستان از احتمال ساخت داخل بودنشان هم صحبت کردند ( منظور این نیست که چون ساخت داخل است پس بد است)
این یک تقلب بزرگ است ، چون قیمت یک برند داخلی با یک برند امریکایی که حالا شایع هم هست که احتمالا کار چینه خیلی فرق میکنه.
(البته این موضوع شامل حال تریگر های رادیویی هم میشود)
چیزی که شک من رو تبدیل به یقین کرد ، خودش به تنهایی محکم ترین مدرک برای معتبر نبودن یک کالا هستش اینه که هر کدام از این برند ها رو وقتی در گوگل سرچ میکنی و دنبال سایت کمپانی اصلی و خارجیش میگردی میبینی که همچنین کمپانی اصلا وجود خارجی نداره!!
بله عزیزان:confused: من حالا اسم نمیبرم اما خودتان میتوانید مارک مورد نظرتون رو در گوگل سرچ کنید تا متوجه عمق فاجعه بشوید.
ممکنه که این کالا کار راه انداز باشه اما وقتی داره تولید داخل میشه قیمت یک کیت 3 شاخش نباید یک میلیون تومان باشه در حالی که سایتی در اینترنت نداره!
یک کارخانه تولید چیپس رو در نظر بگیرید! حتما وب سایت داره با کلی صفحات تو درد تو که توش حتما به تنوع محصولات و استانداردهای رعایت شده و نیز مجوز های دریافت شده اشاره شده و......انوقت چه طور ممکنه که چنین وصیله ای سایت نداشته باشه امکان نداره.
هدف من صرفا اطلاع رسانی بود که دوستان با علم به هویت واقعی این مارکها پول برای بهای آن بپردازند. و اگر لازم است این تاپیک به جای دیگری انتقال یابد مدیران زحمت آنرا بکشند.
موفق باشید
انوش
سلام انوش خان
این مسئله که شما گفتید یک چیز طبیعی هست!!!
و بنظرم اگه این موضوع رو در تاپیک "انتخاب فلاش استودیو" یا ... مطرح میکردید ، خیلی بهتر بود تا اینکه بخاطر مطلبی که تقریبا همه از آن اطلاع دارند ، یک تاپیک جداگانه باز کنید!
و اما در مورد مطلب شما.
نمیدونم شما با بازار چین و شرکتهای چینی آشنا هستید یا خیر؟
خیلی از این شرکتهای تولید کننده کشور چین ، برند براشون مهم نیست و فقط فروختن کالا براشون مهم هست.
مثلا یک کارخونه تولید کیس های کامیپوتر در چین ، با یک مشتری داخل ایران قرارداد میبنده و کالای تولیدی خودش رو با آرم و برند مورد نظر مشتری تولید میکنه. یعنی اینکه آرم و نام مورد دلخواه اون مشتری رو روی کیس ها چاپ میکنه و براش میفرسته ایران.
مثلا شما میتونید با اون شرکت قرارداد ببندید که روی کیسهای تولیدی خودش ، مارک Anoosh-Pro رو چاپ کنه و براتون بفرسته ایران!!!! تا شما در بازار اونو بفروش برسونید.
و وقتی که در اینترنت جستجو میکنید ، میبینید که اصلا همچین برندی وجود خارجی نداره و فقط داخل ایران پیدا میشه. یا حتی در بازار مشاهده میکنید که یک کالای کاملا مشابه ، با دو برند متفاوت در بازار وجود داره!!!
در نتیجه چند وارد کننده از یک شرکت چینی اقدام به خرید یک نوع کالا کرده اند و باعث شده که کالای مشابه با چند برند مختلف در بازار یافت بشه.
پس دلیل نمیشه که اون کالا حتما در ایران تولید میشه یا اینکه تقلبی صورت گرفته باشه.
بلکه شرکت تولید کننده اصلی معتبر نیست و برند معروفی نداره که بخواد روش مانور بده و تبلیغات کنه. پس فقط روی فروش کالا تکیه میکنه.
و اما یک مطلب دیگه
خیلی شرکتهای معتبر هم هستند که یک کالا رو در داخل مونتاژ میکنن و نماینده رسمی شرکت مادر هستند ، ولی برای محصول تولیدی خودشون مدلی رو در نظر میگیرن که اصلا وجود خارجی نداره و فقط در ایران پیدا میشه.
بعنوان مثال به سایت سامسونگ ایران (سام سرویس) تشریف ببرید.
خیلی از مدلهای مانیتوری که در اون سایت اسم برده شده و در بازار ایران سالهاست که داره بفروش میرسه ، اصلا وجود خارجی نداره!
بعنوان مثال مانیتور سامسونگ مدلهای n1750 و N1732PLUS و t BF1931 و BW1931 و ....... که در ایران بفروش میرسن و از طرف نمایندگی رسمی سامسونگ در ایران تولید میشن ، در سایتهای خارجی نامی ازشون برده نشده!!!!!
ولی آیا تقلبی هستند؟
خیر. بلکه شرکت وابسته (سامسونگ ایران) با اجازه شرکت مادر (سامسونگ کره) فلان مدل مانیتور رو مونتاژ میکنه و با مدل متفاوت در بازار بفروش میرسونه و هیچ تقلبی هم صورت نگرفته.
با درود
ممنون از توضیح شما ، اما من اصلا این جریان رو طبیعی نمی دونم. اینکه یک کالایی که سازنده هیچ نوع مسولیتی رو در قبالش به عهده نگیره و از اون بدتر حتی بخواد رد پای خودش هم از این جریان پنهان نگه داره، آیا طبیعیه که آدم برای یک کیتش حداقل یک میلیون تومان خرج کنه؟
شما در برابر یک همچنین چیزی در بست تسلیم شدید در واقع.
حال یک سوال از شما دارم آیا شما حاظرید Anoosh-Pro یک نیکون 200 مگاپیکسلی بسازه با کلی امکانات جالب اما ابدا در حد یک D40 هم نباشه و شما بجای D90 اون رو خریداری کنید؟
اگر بله که دست بکار شوم :::big grin2:::
مزاح کردم جناب توکلی
موفق باشید
دوست عزیز اول اینکه فرضیه ساخت ایران بودن کاملا مردود است ( چرا که با اکثر واردکنندگان اصلی این برند ها از نزدیک آشنایی کامل دارم و حتی می دانم چه روزی چه تعداد فلاش از چه نوعی وارد گمرک کرده اند )
در ایران فقط یک شرکت فلاش تولید می کند که بیشتر پرژکتور هایی با نور ثابت هستند و نه فلاش .این شرکت هم در حال حاضر به جمع واردکنندگان پیوسته است.
از نظر اینکه این فلاش ها کیفیت شان چطور است و چرا وب سایت ندارند و ... زیاد مهم نیست.
اکثرا در سه کارخانه بزرگ در کشور چین به صورت انبوه و با برند های متفاوت به صورت OEM تولید می شوند.
با نام ها و نشان های متفاوت اما مضمون یکسان ( اگر پشت خیلی از این فلاش ها را باز کنید بر روی قطعات یک نوشته و نام تجاری را خواهید دید )
اما در این بین برتری با کدام است؟
با آنها که علاوه بر فروش خدمات هم دارند و ضمانت نامه هم به همراه شان عرضه می شود و احتمالا تا 12 یا 18 ماه ضمانت می شوند.
به غیر از این چاره رفتن به سوی برند های معتبر است که به نظرم همین چینی ها کارتان را به خوبی تا مدت ها راه خواهند انداخت.
مثلا معتبر ترینشان JTL است که در مجلات آمریکایی هم تبلیغات دارد.
و یا METTLE که آن هم یک برند خوش نام و با اصالت است.
http://www.jtl-lighting.com/
http://www.mettlecorp.cn/
http://mettlecorp.en.alibaba.com/
http://henselusa.com/
شما در سایت http://www.alibaba.com/ ( همان علی بابا ی خودمان ) می توانید مشخصات برند های با اسم و رسم چین را پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کرده و سفارش کالا دهید.اکثر شرکت های حاضر در این سایت شرکت های با اسم و اصالت چین هستند.
اکثر شرکت های چینی توانایی تولید محصولا OEM را دارند ( [EM متاسفانه در بین ایرانی ها هنوز به معنای کافی شناخته شده نیست و هنوز ایرانی ها با اصل و ریشه این کلمه آشنا نیستند و به بسیاری از اجناس OEM با چشم تردید نگاه می کنند )
درباره OEM
http://en.wikipedia.org/wiki/Origina...t_manufacturer
سلام
یک سوالی در مورد عدد راهنمای فلاشهای اکسترنال GN برایم پیش آمده و آن این که:
عدد راهنما (گاید نامبر) در ایزوی مشخص (معمولا" 100) و فاصله کانونی خاصی بیان میشود، و طبق گفته ویکی پدیا:
نقل قول:
Guide numbers do not depend on the focal length of the lens, but if the flash unit can be adjusted to match the focal length, this adjustment will influence the guide number: the wider the angle of the flash, the lower the guide number.
When comparing flash units, make sure to compare the guide numbers for the same ISO rating and the same focal length.
حالا:کد:http://en.wikipedia.org/wiki/Guide_number
1- این فاصله کانونی قاعدتا" باید فاصله کانونی معادل 35 م.م باشد دیگر؟
2- این فاصله کانونی معادل به طور معمول چند است؟ چون تا مدتها فکر میکردم عدد راهنمای SB-800 همان 38 است که یکی از دوستان به من گفت باید عدد راهنما در 105 م.م را در نظر بگیرم (که 56 متر است).
3- نکته دیگر این که فلاش PENTAX AF-540 که عدد راهنمای 54 (در ایزوی 100) برایش ذکر شده، نتوانستم بفهمم در چه فاصله کانونی معادلی است.
و از آن طرف، فلاش OLYMPUS-FL-50R عدد راهنمای 50 در فاصله کانونی معادل 85 م.م برایش بیان شده که قاعدتا" عدد راهنمای آن در 105 م.م از 50 هم بیشتر میشود :eek: و چه بسا قویترین فلاش اکسترنال باشد و ما خبر نداشتیم!
سلام وحید جان.
اگر و فقط اگر درست بیاد داشته باشم در گذشته های نه چندان دور عدد راهنمای فلاشهایی که قابلیت زوم داشتند را در فاصله کانونی 50 میلیمتر و ISO 100 در نظر میگرفتند. ولی چند سالیست که در کنار مسابقه مگاپیکسل ظاهرا مسابقه GN هم براه افتاده و شرکتهای سازنده فلاش عدد GN را در بالاترین فاصله کانونی هد فلاش ذکر میکنند تا ظاهرا عدد بزرگتری به نظر برسه. هر چند خیلی هم فرق نمیکنه و در هر دو حالت GN به درستی عنوان شده ولی باید دقت کنیم که مثلا برای مقایسه توان دو فلاش مختلف عدد GN هر دو را در فاصله کانونی و ISO یکسان قیاس کنیم.
البته بعضی از شرکتها هم با زرنگی از گفتن اینکه GN ذکر شده برای فلاش تولیدی خود را در چه فاصله کانونی اندازه گرفته اند طفره میروند که منطقا باید در بلندترین فاصله باشه تا بیشتر به نظر بیاد:cool:.
نکته دیگر اینکه واحد GN متر نیست. GN فقط واحدی برای مقایسه است و همونطور که میدونی برمبنای دو سیستم متریک و غیر متریک (فوت) نوشته میشه. مثلا اگر در واحد متریک GN یک فلاش 24 باشه در واحد غیر متریک همان فلاش عدد راهنماش میشه 80. روش استفاده ازش هم اینطور بود که برای بدست آوردن عدد دیافراگم درست، عدد GN را بر فاصله فلاش از سوژه (بر مبنای متر یا فوت) تقسیم میکردند.
با تشکر.
سلام دوستان .
من می خوام یک ست کامل فلاش برای عکس برداری صنعتی تهیه کنم . شما چه مدل هایی رو پیشنهاد می کنید .
نظرتون در مورد Broncolor چیه ؟
ممنون از راهنماییتون .
سلام . در مورد فلاشهاي استديو يي
بين 4برند
JTL
METTLE
SOMITA
VISTAR
كه همشون هم چيني هستند شما كدوم رو انتخاب ميكنيد
من قيمت JTL كه 370000 تومن و قيمت METTLE كه 470000 تومن هست و 160 ژول و VISTAR هم بدنه بزرگتر و به نظر حرفهاي تري داره
بيشتر منظورم كيفيت ساخت و ماندگاري هستش
http://www.pcnet.ir/images/mt160l.jpg
http://www.pcnet.ir/images/jtl301mobi.jpg
http://www.pcnet.ir/images/somitasaid.jpg
http://www.pcnet.ir/images/profession.jpg
البته اين اخري بدنه فلزي داره و 160 ژولش در ناصر خسرو پيداميشه
یکی از دوستان فرمودند چراغ مطالعه JTL به نظر من یک ست 160 برای شروع و با توجه به تجربه ای که بعدا پیدا خواهید کرد تکمیل ست
من خودم برای بعضی از کارها از ست 600 بعضی از فلاش دوربین و گاهی نور محیط و گاهی هم از 2 ست JTL (برای گول زدن مشتری :::big grin2:::) استفاده می کنم
اما هیچ راهنمایی جای تجربه شخصی رو در کار نمی گیریه
دوستان ديگه در مورد فلاشهاي ذكر شده نظري ندارند...................................... ..
جناب مداح - جناب شاطريان و دوستان ديگه كه كار اتليه ميكنن
از اتيك ممنون كه نظرشو گفت:::happy:::
من Jtl دارم 160 بد نیست کارو راه میندازه. این مورد آخری که گذاشتین ویزیکو به نظر جالب میاد کاسه سرش عوض میشه؟ اگر میشه امتیاز خوبیه.لابد تنظیمات کم و زیاد کردن قدرت هم در حد جی تی داره دیگه؟ مجموعا چندان فرقی با هم ندارن سومیتا یکم بدنش از جی تی ال بهتره
بقیه مواردشون مثل همه احتمالا.
من از mettle استفاده میکنم,تا بحال هیچ مشکلی با این ست نداشتم و هیچ وقت مجبور به استفاده از حداکثر قدرت فلاش نشدم.یکی از دوستانم از somita استفاده میکنه ایشان هم کاملا راضی هستند.
سلام
ببخشید دیر جواب می دهم .البته من جواب پست جناب خدامی را در قسمت نور پردازی استودیویی دادم .اما من اینجا هم جواب میدهم شاید بدرد دوستانی بخوردکه در اینده امدن و مطالب راخواندند .من سومیتانداشته ام اماالتون و S&Sکه همون ویستار است با نام دیگرداشته ام بغیر از متلز که نداشتم , هموشون رفلکتورشون عوض میشه وهموشون هم ولوم تنظیم قدرت فلاش دارند.البته 160جی تی ال ولوم تنظیم داره اما درجه بندی نداره که این اصلا خوب نیست.
اما بدنه .هنگام خرید به چند نکته توجه کنید.
فلاشهای بدنه های پلاستیکی اصلا نخرید چرا که در مراسمها و یا هنگام عکاسی در اتلیه از عروس وداماد که لامپ فلاش یکسر روشن است بدنه داغ می شود و گاهی تا بیایید بجنید بدنه اب شده و فلاش رو باید بندازیددور.نمونه اش رو الان یادم نیست که نام ببرم متاسفانه.
از نظر کیفیت ساخت و ماندگاری هم راستش من تا حالا دو ست برای خودم و سه ست برای دوستان شهرمان خریداری کرده ام ودارند کار می کنند و الحمدلله تا حالا مشکلی نداشته اند.
داشتن فن در فلاشها بخصوص شهر های گرم مثل شهر ما هم بسیار مفید خواهد بود.البته در فلاش های چینی ویستار واس اند اس وفکر کنم التون 150ژول فن ندارداما از دویست به بالا فن دارند.دیروز یکی از فروشنده ها ادعا می کرد که 150 دیجیتال فن دارد.
پایدار باشید
یا حق
راهنمایی در مورد مزایا و ایرادات فلاشهای سیگما از لحاظ قدرت و دقت ؟(دوربینهای کانون)
اگر فلاشهای سیگما نامرغوب هستند پس چرا استفاده می شوند؟
دوست عزيز
چه كسي گفته فلاشهاي سيگما بي كيفيت هستند؟
من از اين فلاشها چند ساليست كه استفاده مي كنم و در شرايط استوديو و Indoor در فضاهاي معمولي، كاملا راضي هستم.
موضوع اين است كه چقدر هزينه مي كنيد و لزوما پرداخت هزينه بالاتر (تقريبا دو برابر) براي فلاش معادل كنون شايد معقول نباشه.
اين كاملا به نياز و سطح بودجه شما بستگي داره.
البته فلاشهاي كنون برتريهايي دارند كه شما هم هزينه بيشتري براي همين برتريها مي پردازيد (كه در مواردي خيلي هم راضي كننده نيست)
به هر حال، در مورد مدلهاي خاص فلاشهاي سيگما قبلا تاپيكهايي ايجاد و بحث شده...بهتره بحثتون رو اونجا ادامه بديد.
فعلا...
سلام
به سرم زده كه يه فلاش external براي دوربينم Panasonic LX3 با شرايط زير بخرم :
1-بودجه حدود 400
2-به استفاده اكسترنال از فلاش و تريگر و راديو ترانسميتر و ... و پرتره علاقه مندم
3- Bouncing (چرخش سر فلاش ) داشته باشه
4-dslr احتمالي آيندم :::love2::: از برند Nikon يا Olympus خواهد بود.
با توجه به وضعيت بازار از لحاظ دسترسي و... چه مدلي را پيشنهاد ميكنيد. مثلا Nikon SB800 خوبه؟ لطفا راهنماييم كنيد. با تشكر
سلام
خب اینجا یک مساله مهم مطرح است, اینکه شما برایتان استفاده از فلاش روی دوربین در اولویت است یا جدا از دوربین!
اگر اولویت با استفاده "روی دوربین" است, فلاشهای اولمپوس FL-50R و FL-36R میتوانند روی دوربین فعلیتان TTL داشته باشند و در آینده هم اگر به سمت SLR های اولمپوس یا سیستم میکرو سه چهارم M4/3 بروید, باز هم از TTL و وایرلس آنها استفاده کنید.
اما اگر اولویت با استفاده بصورت " جدا از دوربین = ریموت = off-camera " باشد, به نظرم بهتر است فعلا ً یک فلاش کارکرده با امکان کنترل قدرت بخرید (حدود 100 تومان و کمتر) و با استفاده از چشم سینکرون یا رادیو فلاش از آن استفاده کنید. ( مثلا ً نیکون SB-26 یا SB-28 یا SB-80 یا ....)
خرید یک SB-800 نیکون هم فکر بدی نیست, ولی:
- روی دوربین فعلی فقط میتوانید در حالت منوآل استفاده کنید, جدا از دوربین هم در حالت SU-4 یا همان اسلیو نوری
- اگر SLR ی غیر از نیکون بگیرید, باز هم TTL و CLS (وایرلس نیکون) نخواهید داشت و ممکن است به خاطر داشتن یک فلاش, مجبور به انتخاب برند نیکون بشوید (توفیق اجباری :) )
- ممکن است اصلا ً بعد از خرید و استفاده به این نتیجه برسید که فلاش بازی آن لذتی را که متصور بودید نداشته و الکی بهای زیادی را برای فلاش پرداخته اید.
به هر حال به جز گزینه اول, در سایر گزینه ها فروش فلاش اصلا ً کار مشکلی نخواهد بود (بخصوص در فوروم) ولی افت قیمت در زمان فروش (به جز مورد دوم) در بقیه اجتناب ناپذیر است.
وحيد جان سلام
از وقتي كه گذاشتيد واقعاً ممنونم. خوندن تاپيكهايي مثل تريگر فلش و فلش slave و اخيرا strobist واقعا روانيم كرده و خيلي دوست دارم تجربه اي هر چند كم بدست بيارم.
حقيقت اينه كه من هنوز نتونستم برند DSLR آيندمو انتخاب بكنم و هر چند وقت تو نخ يكي از اين برندها ميرم و با خوندن هر رويو نظراتم نسبت به اون برند دستخوش تغيير ميشه ! مثلا آخريش المپوس e-620 كه شيفته غبار روب و لرزه گير داخليش شدم ولي يادمه كه 2 ماه قبلش تو نخ D5000 بودم و ...:biggrin:
بنا براين فكر ميكنم كه پيشنهاد دوم شما با توجه به:
-عدم وابستگي زياد به برند slr آيندم:::love2:::
- اولويت off-camera براي من ( واقعا ديگه فلاش built in حالمو بهم ميزنه :::angry:::)
- هزينه كمتر
براي من مناسب ترباشه .
با اين اوصاف ( با توجه به اينكه دوربينم هميشه pre-flash داره ! ) :
1- پيشنهاد اولتون براي من چيه؟
2- SB 400 نيكون چطوره؟ (قيمت اينترنتيش 140000 )
3- اين سوالمم اگه پيش پا افتادست شرمندم ( چون اصلا تجربه اي از فلاش اكسترنال ندارم ).. اينكه با خريد مثلا SB 28 ديگه روي دوربينم ttl ندارم و بايد فقط در مد منوال كار كنم چقدر مشكل سازه؟ :confused:دنبال يك مثال عملي به عنوان جواب اين سوال ميگردم؟
با تشكر
البته استفاده از یک فلاش اکسترنال روی دوربین تفاوت زیادی با استفاده از فلاش سرخود دوربین هم دارد, همین که بشود سر فلاش را به سمت سقف چرخاند, باعث میشود در عکسهای indoor یک نور یکدست و نرم خیلی زیبا در عکس داشته باشید که برای من خیلی جذاب است.
یک مثال دم دستی:
با فلاش سرخود
http://imaging.nikon.com/products/im...iminate_NG.jpg http://imaging.nikon.com/products/im...ceiling_NG.jpg
با فلاش اکسترنال به سمت سقف
http://imaging.nikon.com/products/im...iminate_OK.jpg http://imaging.nikon.com/products/im...ceiling_OK.jpg
1- یک فلاش کارکرده که بشود قدرتش را کم و زیاد کرد, یونومات / متز / نیکون / کنن / ....کد:http://imaging.nikon.com/products/imaging/technology/speedlight/difference/index.htm
2- بیشتر به درد یک نیکونی میخورد که دنبال یک فلاش کوچک و جمع و جور باشد, مثلا ً یک D3 دار (که هم خود دوربین به اندازه کافی سنگین هست و هم اینکه فلاش ندارد) یا کسی که تحمل وزن یک SB-600 را هم ندارد و نیازی به وایرلس و ... هم ندارد , یا به عنوان فلاش دوم یا چندمش میخواهد.
3- خیلی مشکل نیست, فقط یکی دو شات بیشتر از معمول باید بگیرید تا بدانید به چه قدرتی نیاز دارید, که بعد از فهمیدنش اغلب عکسهایتان را در همان محیط (با شرایط نوری مشابه) را با آن تنظیمات خواهید گرفت.
با کمی تجربه قلقش هم دستتان می آید و سریعتر به تنظیم دلخواه دست پیدا می کنید.
و البته که TTL بسیار کار را راحتتر میکند.
سلام وحيد جان ... بقدري جوابهاتون كامل و جامعه كه آدم روش نميشه بازم سوال كنه ... ولي چه كنيم كه دستمون زير تيغ جهالته :biggrin:
حالا كه رسيديم به اين نقطه كه يك فلاش كار كرده بگيرم:
1- حداقل چه گايد نامبري رو پيشنهاد ميديد براي اين جور كاراي off-camera ؟ مثل چه مدلي ؟
2- براي اينكه بفهمم يك فلاش كار كرده سالمه، تست مشخصي وجود داره؟
با تشكر
حدود 1 ماه پیش
در باب همایون
2 جا دیدم.
یکک مغاره داشت که خیلی خراب بود و بسیار گران برای آن وضعیت ! ( اگر اشتباه نکنم 180 )
(البته فکر کنم جناب مغازه دار فهمید که ما مشتاقیم یک قیمتی پراند !!!) باید خودم هم یکبار دیگر دقیقتر آنجا یری بزنم.
مغازه دوم هم متاسفانه بسته بود ! ولی وضعیت فلاش بسیار بهتر بود
سلام
خلاصه وضعيتم رو تيتروار ميگم كه كمتر وقتتون را بگيرم:
- دوربينم panasonic lx3
- حول و حوش 150 تومان مد نظرمه
- هدف بيشتر off-camea و در صورت لزوم استفاده بروي دوربين
-دوربينم pre-flash داره.
- تاپيكهاي مربوط به فلاشهاي nissin - sigma -nikon - strobist .. رو خوندم
- ttl در حال حاضر برام مهم نيست ( البته فكر كنم راه ديگه اي هم ندارم!:biggrin: )
ضمنا SB-28 نيكون رو نمايندگي وليعصر تلفني گفت 170 تومان؟( البته نميدونم منظورش نو بود يا كار كرده!
به نظر شما خوبه؟
متشكرم
سلام
علاوه بر پستهاي قبلي اين تاپيك ، لينك زير نيز براي كساني كه در رابطه با
" lx3 + فلاش اكسترنال + وايرلس "
قيافشون مثل علامت سواله ( خودمو ميگم :biggrin: ) خيلي ميتونه مفيد باشه . در رابطه با فلاشهاي نيكون و المپوس و lx3 و ... صحبت شده مثلا sb-30 نيكون رو گفته از لحاظ ولتاژ مشكلي نداشته و sb-28 رو توصيه كرده . از داشتن ttl با فلاش FL36r المپوس صحبت شده ( همانطور كه وحيد جان هم توضيح دادن ) و ...
ضمنا جواب پست قبلي ما رو هم اگه ميشه بدين ! ( البته يه موقع فكر نكنين بخاطر پيگيري جواب پست قبلي اين پست رو زدما...:::shame on you::: اصلا منظورم اين نبود...;)کد:http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1033&message=30117521
سلام.نقل قول:
خلاصه وضعيتم رو تيتروار ميگم كه كمتر وقتتون را بگيرم:
- دوربينم panasonic lx3
- حول و حوش 150 تومان مد نظرمه
- هدف بيشتر off-camea و در صورت لزوم استفاده بروي دوربين
-دوربينم pre-flash داره.
جناب احسانی ساده ترین راه برای شما استفاده از یک فلاش با امکان تغییر دستی توان و یک رادیو فلاش است. با استفاده از رادیو شما از فلاش سر خود دوربینتون برای فعال کردن فلاش Off Camera بی نیاز خواهید شد والبته دردسرهای دیگر استفاده از Photo Cell را هم نخواهید داشت.
با کمی جستجو در ناصر خسرو میتوانید یک فلاش دست دوم خوب با حدود قیمت 100 تومان پیدا کنید. رادیو فلاش هم مدتیست در انواع مختلف برای استفاده از فلاشهای Hot Shoe و با قیمتهایی از 30 تومان به بالا در بازار یافت میشود.
با احترام.
دوستان من یک sb27 دارم که خیلی تمیزه نمیدونم با وصول کردنش به d300s نتیجه چه میشود ؟ ;)
سلام
تا اساتيد از راه برسن :
1 - طبق ادرس زير ( اگر قابل استناد باشد) :
- ولتاژ ترگير sb-27 حدود 4.5 - 4 ولتکد:http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html
- ولتاژ ايمن براي نيكون 12 ولت
روش اندازه گيري ولتاژ تريگر:
2 - كن راكول در سايتش در مورد sb-28 ( كه از sb-27 جديدتره ) گفته كه در كاربري با دوربينهاي جديد بيخيال ttl بشين و تنها روي مد منوال و اتو حساب كنين:کد:http://www.botzilla.com/photo/g1strobe.html
نتيجه از 1 و 2 احتمالي: sb-27 روي d300s مشكلي از لحاظ ولتاژ تريگر ندارد و تنها با مد اتو و منوال كاربري دارد نه ttl !نقل قول:
I had two of these SB-28s and now one SB-28 DX. They are light, fast and powerful. Go get a few for your film cameras. They only work in A and manual modes (not TTL) on the digital SLRs. Forget it for digital SLRs, get a new SB-800 or SB-600 instead for complete compatibility with the latest cameras.
چرا نمیشه sb 27 رو به d300s وصل کرد :mad:
گفتن که میشه وصل کرد فقط ممکنه تی تی ال کار نکنهنقل قول:
چرا نمیشه sb 27 رو به d300s وصل کرد
گزارشی خوندم تو فروم پنتاکس دی پریویو که جالب بود فلاش Olympus FL-40 رو پنتاکس تی تی ال شده بود.
یه سوال : فلاش SB 80DX چند میرزه؟ هنوز ندیدمش اما دوستی که دیده میگه تمیز و سالمه. یکی گذاشته برای فروش الان راهنماش رو دانلود کردم فلاش جالبیه فکر کنم. تا 128/1 هم قدرتش کم میشه. فقط من نتونستم گاید نامبرش رو با بقیه مقایسه کنم نوشته : (125) 38 اینجور که من می فهمم یعنی حلت واید 38 تله ترین حالت 125 :confused:
مثلا با همون Olympus FL-40 که لینکاش تو فروم پنتاکس بود اومدم مقایسه کنم کلی گیج شدم! اون نوشته بود 40 اما (40) 26 ! بازم :confused: چون داشتم فکر میکردم سرفرصت برم ناصرخسرو ببینم این Olympus FL-40 هست یا نه اگه هست چنده. این بهتره یا اس بی 80 قابلیت کاهش هم داره گویا یک جا نوشته بود از 40 تا 5/3 قدرتش قابل تنظیم است.
امروز که از ناصر خسرو رد میشدم چشمم به یک SB 28 افتاد پرسیدم فکر میکنید چند گفت؟ 220 هزار تومان :mlaugh:
سلام
من قيمت 180( تلفني ) براي sb-28 از فروشگاه نيكون وليعصر گرفتم...
(125)38 : اينجور كه من از منوالهاي نيكون فهميدم يعني گايد نامبرش در 35 ميليمتر و ايزو 100 معادل 38 متر است.عدد 125 هم برحسب واحد فوت بيان شده.
براي مقايسه مثلا گايد نامبر fl50r كه قويرترين فلاش اليمپوسه در 35 ميليمتر و ايزو 100 معادل 36 متر هست.
در مورد FL-40 : گايد نامبرش در حالت وايد 26 متر و در حالت تله 40 متر ( از 21mm تا 80mm را پوشش ميده )
نقل قول:
Covers all lens settings from f=21mm to
f=80mm
Perfectly matched for all Olympus digital cameras with external flash synchronisation, the high-performance compact flash FL-40 further extends the possibilities of digital photography with GN40 power at tele and GN26 at wide.
220 یا حتی 180 برای SB-28 قیمت زیادی است. وقتی میشود SB-600 را با 230-240 خرید این قیمت برای فلاش بدون TTL منطقی نیست.نقل قول:
امروز که از ناصر خسرو رد میشدم چشمم به یک SB 28 افتاد پرسیدم فکر میکنید چند گفت؟ 220 هزار تومان
نقل از کن راکول:
نقل قول:
I had two of these SB-28s and now one SB-28 DX. They are light, fast and powerful. Go get a few for your film cameras. They only work in A and manual modes (not TTL) on the digital SLRs. Forget it for digital SLRs, get a new SB-800 or SB-600 instead for complete compatibility with the latest cameras.
اتفاقا منم به فروشنده همین رو گفتم . بهانه آورد که بله مال یکیه گذاشته اینجا براش بفروشم میخوای زنگ بزنم ببینم چند میده!!!نقل قول:
220 یا حتی 180 برای SB-28 قیمت زیادی است. وقتی میشود SB-600 را با 230-240 خرید این قیمت برای فلاش بدون TTL منطقی نیست.
البته این قیمت ها مال ایرانه اونور دست دوش رو تو مغازه حدود 100$ و تو Ebayهم کافیه یک سرچ کنی
مثلا فلاش های سری قدیمی پنتاکس که تو ebay میفروشن 45 الی 80 $ اینجا اگر گیر بیاد 160 تا 180 میدن
AF 330 FTZ AF400FTZ AF500FTZ هم رده با sb دور رقمی های نیکون
بله 38X 3.3= 125.4نقل قول:
عدد 125 هم برحسب واحد فوت بيان شده.
SB 80DX رو هم یکی داره میفروشه 150
اینارم از ناصرخسرو پرسیدم : جالبه!
SB 16 =100
SB 20 = 95
SB24 = 175 !!!!
Olympus FL-40 روهم پیدا کردم 90 ورودی سینک نداره این مدل
خرید Sb 27,28,80 و ... منطقی نمیباشد.
چون با هیچ کدام از دوربینهای جدید TTL فعال نخواهد بود.
مگر اینکه به قیمت بسیار مفتی پیدا شود
درمورد sb-80DX چطور ؟
Nikon Speedlight SB-80DX Review
تام هوگان:
کد HTML:http://www.bythom.com/sb80review.htm
نقل قول:
Digital ready. Besides the obvious D-TTL modes, the SB-80DX also features the Auto Aperture (AA) automatic flash mode first seen on the SB-28DX. Better still, the FP High Speed sync mode is fully functional without having to do any calculations (e.g., the display shows the shooting distance).
یک sb 24 پیدا کردم 120 البته نمی خوام بخرم که ولی فروشنده اش از اون یکی که میداد 175 خیلی منصف تره!
سلام
پيرو بحثها و سوالات و راهنماييهايي كه در پستهاي 109-111-113-118-119 در رابطه با خريد يك فلاش جهت شروع off-camera براي من شد نهايتاً گزارش خريد تقديم ميگردد.باشد كه مجموع اين پستها مفيد واقع گردد:
تاريخ خريد: 5 بعداز ظهر 2/8/1388
محل خريد : ناصر خسرو
هدف: خريد يك فلاش دسته دوم تميز و قدرتمند مثل sb-24 با امكان تنظيم قدرت
بودجه: تو مايه هاي 120 تومان
بعد از پرس و جو از حدود 15 الي 20 مغازه اول يك sb-26 در حد تميز كه تو كيسه پيچيده شده بود پيدا كردم ميداد 150 يك كلام....بعد يك sb-24 نه چندان تميز پيدا كردم ميداد 100 انصافا ميارزيد فقط چون حتي ظاهرش هم تميز نبود و رفلكتورش هم به زردي ميزد ( معيار شخصي :biggrin: ) نخريدمش....بالاخره در يكي از كوچكترين مغازه هاي ممكن اون منطقه كه حتي فروشندش اول فكر ميكرد sb-24 اسم يه دوربينه ، يه sb-26 ...كاملا نو و آكبند !!! پيدا كردم.
اول فكر كردم فروشنده براي اين فلاش 15 ساله مدل 1994 بلوف ميزنه ولي بعد كه با جعبه آورد و بازش كردم ديدم درسته...نو بود و دست نخورده :mlaugh: با يه بروشور به زبان ژاپني !
گفت 160 گفتم 130 گفت 155 من راه افتادم كه برم گفت 140 و ديگه هر كاري كردم پايين نيومد. شايد اگه يه آدم وارد تر بود 130 هم ميتونست بخره ازش.
و بدين ترتيب ما بطور شانسي صاحب يك sb-26 مدل 1994 نو بقيمت 140 تومان شديم. از تمام دوستاني كه راهنماييم كردند واقعا تشكر ميكنم:thanks:
تجربه: حتي فروشندگان صرف و غير فني مسن و پير نيز فلاشهاي نيكون رو دقيقا به اسم مدلشون مثلا sb-27ميشناسن ! و ميدونن كه مثلا فلان مدل ttl ميده يا نه ! جل الخالق.
http://www.img98.com/images/vw9puv2ih3yf8sr3mbpv.jpg
http://www.img98.com/images/nfy0hso73b1pck6wp9bj.jpg
GN 36m (iso100-35mm)- coverage 18-85mm - power range 1/1 to 1/64
امروز یک فلاش Canon 420EZ speedlight دیدم . قیمت رو 100 می گفت فکر کنم 80 هم بشه خرید دیگه نمی دونم تی تی ال میشه با دیجیتال ها یا نه.
یک عدد Vivitar 836AF هم دیدم که در حد نو بود. تی تی ال برای مینولتا ساخته شده بود که فکر کنم با سونی تی تی ال بشه (؟)
سلام
هرچند احتمالا هيچ كدومشون توي ايران پيدا نمي شه ولي ديدن اين مطلب خالي از لطف نيست :
http://gilmour.persiangig.com/docume...eFlashes-2.jpg
فرهاد خان این مدل Sunpak Power Zoom 42X در سایت **** 170 قیمت داره
فعلا یکیش تو ایران پیدا شد !
اینم لینک دانلود کاتالوگ این فلاش به حجم 1.6 Mb
کد HTML:http://www.sunpak.jp/english/support/download/pdf/pz42x_eng.pdf
با درود خدمت دوستان
می خواستم بدونم فلاش های جدید Metz در ایران هست (نمایندگی یا فروشگاهی)
این مدل Metz mecablitz 58 Af-1
کسی از قیمت این فلاش خبر داره
مرسی
با درود خدمت دوستان گرامی
از دوستان کسی در مورد فلاش Metz 45 اطلاعاتی داره
آیا به دوربین های دیجیتال می خوره
چون دست دوم پیدا میشه قیمتش رو کسی می دونه(حدود)
من یکی پیدا کردم هنوز در مورد قیمت صحبت نکردیم
در مورد تست کردنش اگه میشه کمکی کنید
پیشاپیش از راهنمایی دوستان متشکرم
سلام
دقیقا ً کدام Metz 45 ؟
متز 45 دو سری CL و CT دارد که سری CL جدیدتر است و بعضی مشخصات آن نسبت به سری قبلی بهبود یافته, هر کدام از سری ها هم 4 مدل دارند, یعنی CL1 و CL2 و ...CL4
این کامنت یک کاربر فوتو دات نت در مورد این تفاوتهاست:
نقل قول:
the 45CL-models are the newer ones with upgraded electronics - they recycle a bit faster and may be a bit more efficient compared to the otherwise similar CT-units. The 45CL1 offers a full-power-setting and several automatic-aperture-settings; the 45CL3 (and the older 45CT3 too) has additional 1/2, 1/4 manual settings and a „winder“-mode (translates to 1/16 or 1/32 power output) and the 45CL4 (just like it's older brother 45CT4) is basically a 45CL3 with an additional second reflector.
The manual part-power-settings may come handy and that's why the 45CL/CT 3 and 4 are my favorites (I use a mixed trio of them).
I would stay away from the older 45CT5 and 45CT1 models - all other „hammerheads“ in the 45-series are reliable and well-built tools.
Hope this helps and please excuse my english, georg.
ولی کلا ً این سری فلاشها بیشتر به درد عکاسان مجالس و ..و میخورد, بخصوص که خیلی بزرگ و دست و پاگیر هم هستند.کد:http://photo.net/photography-lighting-equipment-techniques-forum/00UThx
http://www.metz.de/en/photo-electronics/faq.html
با درود
Metz 45 CT-1
قیمت گفته حدود 80000 تومان
یکم در باطریش ضامنش شله
و سر فلاش که بالا پایین میشه شله
این فلاش و مشابهش رو چندین بار دیده ام.این قیمتی که می فرمایید به نسبت ایران و ناصرخسرو خوبه ولی فکر کنم نسبت به ارزشش تو ebay امثال اون زیاده
بستگی داره که برای چه کاری می خواهید تهیه کنید. این فلاش فلاش قوی و خوبیه اگر برای مجالس نیاز دارید. اما اگر کلا میخواهید فلاش تهیه کنید فلاش های نیکون دست دو سری sb مدل های 26 28 و ... هم میشه تو همین مایه پیدا کرد تو همین تاپیک چند پست قبل قیمت هایی زده شده. جمع و جور تره و احتمالا تمیز تر. این فلاشی هم که گفتید تر و تمیز ترش هم گیر میاد. شما کجا دیدید؟ احیانا فروشگاه آرام نبوده؟
Metz mecablitz 36AF-
آیا برای الیمپوس پیدا میشه ؟!
با سلام خدمت اساتید.
برای من مجددا امکان خرید از خارج از کشور بوجود آمده است.(بدون هزینه حمل و نقل):mlaugh:
می خواستم ببینم فلاش زیر 250 تومان چه فلاشی را دوستان پیشنهاد میدهند (حتی فلاشهایی که در ایران موجود نیستند). منظورم قویترین و بهترین فلاشی که بتوان تهیه کرد.:think:;
من اطلاعات زیادی در رابطه با امکانات فلاش(off camera, ...) ندارم:::angry:::. ولی می خواهم با توجه به موقعیت پیش آمده بهترین انتخاب را داشته باشم.:::love2:::
با تشکر.