برای عکاسی عمومی اگر لنزهای زایس رو هم به قیمت سامیانگ بدن به نظرم فایده نداره. تا وقتی که اتوفوکس داشته باشن. در این زمان قابل درک نیست.
مشکل فوکس اسکرین هم که جای خود.
برای عکاسی عمومی اگر لنزهای زایس رو هم به قیمت سامیانگ بدن به نظرم فایده نداره. تا وقتی که اتوفوکس داشته باشن. در این زمان قابل درک نیست.
مشکل فوکس اسکرین هم که جای خود.
ویرایش توسط Arash : Thursday 5 January 2012 در ساعت 10:46
اتفاقا رنجی که روی کراپ میده هم خیلی رنج خوبیه. اگه به نظر شما ۳۵mm روی بدنه کراپ خیلی عجیب غریبه، احتمالا در نظر شما، ۵۰mm روی بدنه فول فریم هم رنج بی خاصیتیه!
فوکوس منوال این لنز اونقدرها هم غیر قابل تحمل نیست چرا که حتا از توی ویزور هم میتونید تأیید فوکوس رو مشاهده کنید و حتا نیاز به فوکوس اسکرین هم کمتر حس میشه. (البته این نکته فقط در مورد مانت نیکون این لنز صادق هست و به همین علت مانت نیکون این لنز قیمت بالا تری نسبت به بقیه مانتها داره چرا که دارای چیپ الکترونیکی برای تأیید فوکوس، نور سنجی و انتقال اطلاعات اگزیف به عکس هست)
این لنز بر خلاف لنزهای تله و سوپر تله، مواقعی که فاصلهٔ چندین متری با سوژه دارید، عمق میدان خیلی کمی بهتون نمیده که فوکوس دقیق، حیاتی باشه. در مواقعی که سوژه نزدیک هست کار کمی مشکل تر میشه اما به یمن وجود لایو ویو این مساله هم تا حدودی قابل چشم پوشی هست. این مساله در مورد لنز ۸۵mm سامیانگ خیلی صدق نمیکنه چرا که در مورد اون فاصله کانونی، در اغلب مورد عمق میدان بسیار بسیار کوتاه میشه و تنظیم دقیق فوکوس به جز حالتی که از سه پایه و از لایو ویو در زوم بالا استفاده کنیم، اگر غیر ممکن نباشه، کار بسیار سختیه.
علاوه بر استفاده این لنز در فیلم برداری، این فاصله کانونی فاصله خیلی خیلی جذابی برای عکاسی پرتره و عکاسی خیابانی هست.
شارپنس این لنز خیلی خوبه و حتا در بازترین دیافراگم شارپنس قابل قبولی داره. در دیافراگم ۲ بسیار شارپ هست و جالبترین نکته در مورد این لنز، شارپنس یکنواخت در کادر هست (روی فول فریم هم ظاهراً شارپنس گوشهها خیلی خوبه اما شخصا این مورد رو تست نکردم)
قیمت ۸۵۰ تون برای این لنز اصلا بیراه نیست چرا که قیمت دلاری این لنز ۵۵۰$ هست و با احتساب هر دلار ۱۶۰۰ تومان، قیمت مناسبی به نظر میرسه. لنز ۳۵ f ۱.۴ نیکون که اپتیکی مشابه با این لنز داره و تنها برتریی که داره، سیستم فوکوس اتوماتیکش هست، چیزی در حدود ۳ برابر این لنز قیمت داره!!
ج.ابراهیمی
جناب ابراهیمی من از عملکرد 8 با برند پرواپتیک بسیار راضی هستم و اعتقاد دارم در لنرهای واید و التراواید اتوفوکوس تاثیری در خروجی نداره.
ضمتا گرفتن واید 167 روی کانن اونهم کراپدار و 180 روی نیکون در این مارک و این قیمت با در نظر گرفتن قیمت فوق العاده است.
من قیمت 8 رو پرسیدم هم از دلاری اون پایینتر بود
نادر مسلمی
نظر من همونی بود که گفتم .ولی اعتراضی به نظر شما هم ندارم و قضاوت با دوستان هست برای اثباتش هم این عکس ها رو گرفتم امروز .
Untitled-1.jpg
فوکال 50 با 35 چه قدر فرق میکنه ؟ فرق میکنه ولی وقتی مقایسه میکنیش با 24 میبینی که با توجه به لنز های 50 خوب و ارزونی که توی بازار هست ترکیبش با یه لنز 24 مکمل خوبی هست ولی 35 تنها کار هیچ کدوم رو به خوبی انجام نمیده . ترکیبش با هر کدوم از این دو فوکال هم ناکار آمده .
بهنام
بهنامجان
تفاوت ۵۰ تا ۳۵ هنگام عکاسی از دودکش خودش رو خیلی نشون نمیده. اما اگر در فضای کوچکی مانند یک مغازه عکاسی کنید؟ از ماه من تا ماه گردون تفاوت خواهند داشت.
به عنوان کسی که علاقه زیادی به لنز های پرایم و بیشتر اوقات با آنها کار میکنم
کار برد 30 یا 35 با 50 بسیار متفاوت است
و کار برد 30 میلیمتر بر روی دوربین ها کراپ بیشتر از 50 میلیمتر میباشد
برای من پر کار برد ترین لنز 30 1.4 می باشد (برای عکس های خیابانی )
50 میلیمتر یک لنز تله کوتاه محسوب میشود و برای پرتره های خیابانی کار برد دارد
من با هر دو این لنز ها کار کردم و برای کار من (خیابانی و مستند اجتماعی)زاویه دید 30 کار برد بیشتری دارد تا 50 و بطور کل برای من 30 میلیمتر یک لنز همه کاره محسوب میشود و اگر جایی بخواهم بایک لنز کار کنم و فقط یک لنز با خودم داشته باشم 100% 30 میلیمتر خواهد (البته بر روی کراپ)
جدایی استفاده های خیابانی ووووو
در کل 30 میلیمتر بر روی دوربین های کراپ بعنوان لنز نرمال استفاده بیشتری دارد
به همین علت دوربینهایی مثل X100 فوجی که قرار است یک لنز داشته باشند با لنز ۳۵ مم به بازار آمدهاند. (ایکس ۱۰۰ کراپ ۱.۵ دارد)
والا من این لنز رو الان چند هفته ای هست دارم، اون طوری که رفقا میگن افتضاح نیست، کیفیت ساخت و قضیه فوکوسش رو هم من زیاد حس نکردم که بیراهه رفتم
شما زحمت فوکوس رو خودتون اگه حاضر باشین بکشین، چیزی در حد کیفیت 1.4جی نیکون میگیرین
این نظر منه، توی the-digital-picture هم تا حدود معقولی میتونین به حرفم برسین مخصوصا توی اف بالای2 اگه لازم باشه
ولی خوب لنز تاپی نیست! شما حس نخواهید کرد که یه لنز گلدرینگ نیکون یا سری ال کنون داره روی دوربین جولان میده
لنز عالی ای هست به نسبت قیمت و وزنش، کپ سرش فاجعس هودش بدک نیست رینگ فوکوسشم الحق راحته رنگ و کیفیت ساختش هم معقول به بالاست!
من 50اف1.8جی ورداشتم اصلا برای پرتره روی کراپ راحت نبود، با این سامیانگ دقیقا گمشده خودمو توی پرتره و چند تا جای دیگه پیدا کردم
پروفایلش رو هم در کناردی90 روی Dxo سری جدید نصب دارم، بعد از اصلاح، یعنی از خروجی من دیگه چیزی بیشتر توی 35میلیمتر نمیخوام که بهم نده
ولی واقعا توی 85 این کیفیت و خروجی رو نداشتیم، بچه ها میدونن، من 85 رو هم داشتم، به لطف یه آشنایی با 24 هم توی هفته اول عرضه کار میکنم اما واقعا لنز خوبیه، خیلی بهتر از 85اف1.4 که داده بود بیرون و مخصوصا بهتر از 30اف1.4سیگما
بوکه هم عالیه تا یادم نرفته
از چه نظر از سیگما 30 1.4 برتره؟
من نمونه ها و تست های the-digital-picture رو در مورد سیگما 30 1.4 دیدم بسیار متفاوت از لنز من میباشد
در تست های the-digital-picture حتی در دیاف های بسته بسیار سافت نشان داده شده که لنز من بسیار شارپ است حتی در دیاف های باز
از سیگما 50 هم در دیاف 1.4 شارپ تر است
حال تجربه شما با این لنز چه جوری بوده؟
کدوم لنز رو؟ لنز سامیانگ رو؟ مگه کسی گفت این لنز افتضاحه؟والا من این لنز رو الان چند هفته ای هست دارم، اون طوری که رفقا میگن افتضاح نیست،
ج.ابراهیمی