صفحه 3 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 30 , از مجموع 46
Like Tree110تشکر

موضوع: Samyang 35 mm F1.4 AS UMC

  1. #21
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16860
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    برای عکاسی عمومی اگر لنزهای زایس رو هم به قیمت سامیانگ بدن به نظرم فایده نداره. تا وقتی که اتوفوکس داشته باشن. در این زمان قابل درک نیست.
    مشکل فوکس اسکرین هم که جای خود.
    ویرایش توسط Arash : Thursday 5 January 2012 در ساعت 11:16
    sherlockHolmes، Daruosha، yaghoobi و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  2. #22
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    March 2009
    نوشته ها
    1,355
    تشکر شده
    6489
    تشکر کرده
    4494

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sherlockHolmes نمایش پست ها
    850 تومن . و این قیمت برای لنز پرایم, از برند درجه 2 و البته بدون اتوفکوس خیلی عجیبه ! باید شارپنس عجیب غریبی داشته باشه که کسی وسوسه بشه بخرتش . تازه اونم توی فوکال 35 که مثل شتر مرغ میمونه . نه بار میبره نه پرواز میکنه . )

    اتفاقا رنجی که روی کراپ میده هم خیلی‌ رنج خوبیه. اگه به نظر شما ۳۵mm روی بدنه کراپ خیلی‌ عجیب غریبه، احتمالا در نظر شما، ۵۰mm روی بدنه فول فریم هم رنج بی‌ خاصیتیه!

    فوکوس منوال این لنز اونقدرها هم غیر قابل تحمل نیست چرا که حتا از توی ویزور هم میتونید تأیید فوکوس رو مشاهده کنید و حتا نیاز به فوکوس اسکرین هم کمتر حس میشه. (البته این نکته فقط در مورد مانت نیکون این لنز صادق هست و به همین علت مانت نیکون این لنز قیمت بالا تری نسبت به بقیه مانت‌ها داره چرا که دارای چیپ الکترونیکی برای تأیید فوکوس، نور سنجی و انتقال اطلاعات اگزیف به عکس هست)

    این لنز بر خلاف لنز‌های تله و سوپر تله، مواقعی که فاصلهٔ چندین متری با سوژه دارید، عمق میدان خیلی‌ کمی‌ بهتون نمیده که فوکوس دقیق، حیاتی‌ باشه. در مواقعی که سوژه نزدیک هست کار کمی‌ مشکل تر می‌شه اما به یمن وجود لایو ویو این مساله هم تا حدودی قابل چشم پوشی هست. این مساله در مورد لنز ۸۵mm سامیانگ خیلی‌ صدق نمیکنه چرا که در مورد اون فاصله کانونی، در اغلب مورد عمق میدان بسیار بسیار کوتاه میشه و تنظیم دقیق فوکوس به جز حالتی که از سه پایه و از لایو ویو در زوم بالا استفاده کنیم، اگر غیر ممکن نباشه، کار بسیار سختیه.

    علاوه بر استفاده این لنز در فیلم برداری، این فاصله کانونی فاصله خیلی‌ خیلی‌ جذابی برای عکاسی پرتره و عکاسی خیابانی هست.

    شارپنس این لنز خیلی‌ خوبه و حتا در باز‌ترین دیافراگم شارپنس قابل قبولی داره. در دیافراگم ۲ بسیار شارپ هست و جالب‌ترین نکته در مورد این لنز، شارپنس یکنواخت در کادر هست (روی فول فریم هم ظاهراً شارپنس گوشه‌ها خیلی‌ خوبه اما شخصا این مورد رو تست نکردم)

    قیمت ۸۵۰ تون برای این لنز اصلا بیراه نیست چرا که قیمت دلاری این لنز ۵۵۰$ هست و با احتساب هر دلار ۱۶۰۰ تومان، قیمت مناسبی به نظر میرسه. لنز ۳۵ f ۱.۴ نیکون که اپتیکی مشابه با این لنز داره و تنها برتریی که داره، سیستم فوکوس اتوماتیکش هست، چیزی در حدود ۳ برابر این لنز قیمت داره!!
    yaghoobi، merdax، S.M.Noorbakhsh و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #23
    كاربر فعال nadersharp آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    576
    تشکر شده
    2413
    تشکر کرده
    2193

    پیش فرض

    جناب ابراهیمی من از عملکرد 8 با برند پرواپتیک بسیار راضی هستم و اعتقاد دارم در لنرهای واید و التراواید اتوفوکوس تاثیری در خروجی نداره.
    ضمتا گرفتن واید 167 روی کانن اونهم کراپدار و 180 روی نیکون در این مارک و این قیمت با در نظر گرفتن قیمت فوق العاده است.
    من قیمت 8 رو پرسیدم هم از دلاری اون پایینتر بود
    jebrahim تشکر می‌کند.
    نادر مسلمی

  4. #24
    كاربر همراه sherlockHolmes آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    نوشته ها
    148
    تشکر شده
    518
    تشکر کرده
    104

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط jebrahim نمایش پست ها
    اتفاقا رنجی که روی کراپ میده هم خیلی‌ رنج خوبیه. اگه به نظر شما ۳۵mm روی بدنه کراپ خیلی‌ عجیب غریبه، احتمالا در نظر شما، ۵۰mm روی بدنه فول فریم هم رنج بی‌ خاصیتیه!

    فوکوس منوال این لنز اونقدرها هم غیر قابل تحمل نیست چرا که حتا از توی ویزور هم میتونید تأیید فوکوس رو مشاهده کنید و حتا نیاز به فوکوس اسکرین هم کمتر حس میشه. (البته این نکته فقط در مورد مانت نیکون این لنز صادق هست و به همین علت مانت نیکون این لنز قیمت بالا تری نسبت به بقیه مانت‌ها داره چرا که دارای چیپ الکترونیکی برای تأیید فوکوس، نور سنجی و انتقال اطلاعات اگزیف به عکس هست)

    این لنز بر خلاف لنز‌های تله و سوپر تله، مواقعی که فاصلهٔ چندین متری با سوژه دارید، عمق میدان خیلی‌ کمی‌ بهتون نمیده که فوکوس دقیق، حیاتی‌ باشه. در مواقعی که سوژه نزدیک هست کار کمی‌ مشکل تر می‌شه اما به یمن وجود لایو ویو این مساله هم تا حدودی قابل چشم پوشی هست. این مساله در مورد لنز ۸۵mm سامیانگ خیلی‌ صدق نمیکنه چرا که در مورد اون فاصله کانونی، در اغلب مورد عمق میدان بسیار بسیار کوتاه میشه و تنظیم دقیق فوکوس به جز حالتی که از سه پایه و از لایو ویو در زوم بالا استفاده کنیم، اگر غیر ممکن نباشه، کار بسیار سختیه.

    علاوه بر استفاده این لنز در فیلم برداری، این فاصله کانونی فاصله خیلی‌ خیلی‌ جذابی برای عکاسی پرتره و عکاسی خیابانی هست.

    شارپنس این لنز خیلی‌ خوبه و حتا در باز‌ترین دیافراگم شارپنس قابل قبولی داره. در دیافراگم ۲ بسیار شارپ هست و جالب‌ترین نکته در مورد این لنز، شارپنس یکنواخت در کادر هست (روی فول فریم هم ظاهراً شارپنس گوشه‌ها خیلی‌ خوبه اما شخصا این مورد رو تست نکردم)

    قیمت ۸۵۰ تون برای این لنز اصلا بیراه نیست چرا که قیمت دلاری این لنز ۵۵۰$ هست و با احتساب هر دلار ۱۶۰۰ تومان، قیمت مناسبی به نظر میرسه. لنز ۳۵ f ۱.۴ نیکون که اپتیکی مشابه با این لنز داره و تنها برتریی که داره، سیستم فوکوس اتوماتیکش هست، چیزی در حدود ۳ برابر این لنز قیمت داره!!
    نظر من همونی بود که گفتم .ولی اعتراضی به نظر شما هم ندارم و قضاوت با دوستان هست برای اثباتش هم این عکس ها رو گرفتم امروز .
    Untitled-1.jpg
    فوکال 50 با 35 چه قدر فرق میکنه ؟ فرق میکنه ولی وقتی مقایسه میکنیش با 24 میبینی که با توجه به لنز های 50 خوب و ارزونی که توی بازار هست ترکیبش با یه لنز 24 مکمل خوبی هست ولی 35 تنها کار هیچ کدوم رو به خوبی انجام نمیده . ترکیبش با هر کدوم از این دو فوکال هم ناکار آمده .
    بهنام



  5. #25
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16860
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    بهنام‌جان
    تفاوت ۵۰ تا ۳۵ هنگام عکاسی از دودکش خودش رو خیلی نشون نمی‌ده. اما اگر در فضای کوچکی مانند یک مغازه عکاسی کنید؟ از ماه من تا ماه گردون تفاوت خواهند داشت.
    sherlockHolmes، yaghoobi، shabab و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  6. #26
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6913
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sherlockHolmes نمایش پست ها
    نظر من همونی بود که گفتم .ولی اعتراضی به نظر شما هم ندارم و قضاوت با دوستان هست برای اثباتش هم این عکس ها رو گرفتم امروز .
    Untitled-1.jpg
    فوکال 50 با 35 چه قدر فرق میکنه ؟ فرق میکنه ولی وقتی مقایسه میکنیش با 24 میبینی که با توجه به لنز های 50 خوب و ارزونی که توی بازار هست ترکیبش با یه لنز 24 مکمل خوبی هست ولی 35 تنها کار هیچ کدوم رو به خوبی انجام نمیده . ترکیبش با هر کدوم از این دو فوکال هم ناکار آمده .
    به عنوان کسی که علاقه زیادی به لنز های پرایم و بیشتر اوقات با آنها کار میکنم
    کار برد 30 یا 35 با 50 بسیار متفاوت است
    و کار برد 30 میلیمتر بر روی دوربین ها کراپ بیشتر از 50 میلیمتر میباشد
    برای من پر کار برد ترین لنز 30 1.4 می باشد (برای عکس های خیابانی )
    50 میلیمتر یک لنز تله کوتاه محسوب میشود و برای پرتره های خیابانی کار برد دارد
    من با هر دو این لنز ها کار کردم و برای کار من (خیابانی و مستند اجتماعی)زاویه دید 30 کار برد بیشتری دارد تا 50 و بطور کل برای من 30 میلیمتر یک لنز همه کاره محسوب میشود و اگر جایی بخواهم بایک لنز کار کنم و فقط یک لنز با خودم داشته باشم 100% 30 میلیمتر خواهد (البته بر روی کراپ)

    جدایی استفاده های خیابانی ووووو
    در کل 30 میلیمتر بر روی دوربین های کراپ بعنوان لنز نرمال استفاده بیشتری دارد

  7. #27
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16860
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    به همین علت دوربین‌هایی مثل X100 فوجی که قرار است یک لنز داشته باشند با لنز ۳۵ مم به بازار آمده‌اند. (ایکس ۱۰۰ کراپ ۱.۵ دارد)
    yaghoobi، Kourosh Kahal، Herati و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com



  8. #28
    كاربر فعال merdax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    Atlanta, GA
    نوشته ها
    638
    تشکر شده
    3357
    تشکر کرده
    5013

    پیش فرض

    والا من این لنز رو الان چند هفته ای هست دارم، اون طوری که رفقا میگن افتضاح نیست، کیفیت ساخت و قضیه فوکوسش رو هم من زیاد حس نکردم که بیراهه رفتم
    شما زحمت فوکوس رو خودتون اگه حاضر باشین بکشین، چیزی در حد کیفیت 1.4جی نیکون میگیرین
    این نظر منه، توی the-digital-picture هم تا حدود معقولی میتونین به حرفم برسین مخصوصا توی اف بالای2 اگه لازم باشه
    ولی خوب لنز تاپی نیست! شما حس نخواهید کرد که یه لنز گلدرینگ نیکون یا سری ال کنون داره روی دوربین جولان میده
    لنز عالی ای هست به نسبت قیمت و وزنش، کپ سرش فاجعس هودش بدک نیست رینگ فوکوسشم الحق راحته رنگ و کیفیت ساختش هم معقول به بالاست!
    من 50اف1.8جی ورداشتم اصلا برای پرتره روی کراپ راحت نبود، با این سامیانگ دقیقا گمشده خودمو توی پرتره و چند تا جای دیگه پیدا کردم
    پروفایلش رو هم در کناردی90 روی Dxo سری جدید نصب دارم، بعد از اصلاح، یعنی از خروجی من دیگه چیزی بیشتر توی 35میلیمتر نمیخوام که بهم نده
    ولی واقعا توی 85 این کیفیت و خروجی رو نداشتیم، بچه ها میدونن، من 85 رو هم داشتم، به لطف یه آشنایی با 24 هم توی هفته اول عرضه کار میکنم اما واقعا لنز خوبیه، خیلی بهتر از 85اف1.4 که داده بود بیرون و مخصوصا بهتر از 30اف1.4سیگما
    بوکه هم عالیه تا یادم نرفته
    yaghoobi و nadersharp تشکر می‌کنند.

  9. #29
    كاربر فعال Herati آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    کوچه و خیابان های شهر
    نوشته ها
    917
    تشکر شده
    6913
    تشکر کرده
    1581

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط merdax نمایش پست ها
    والا من این لنز رو الان چند هفته ای هست دارم، اون طوری که رفقا میگن افتضاح نیست، کیفیت ساخت و قضیه فوکوسش رو هم من زیاد حس نکردم که بیراهه رفتم
    شما زحمت فوکوس رو خودتون اگه حاضر باشین بکشین، چیزی در حد کیفیت 1.4جی نیکون میگیرین
    این نظر منه، توی the-digital-picture هم تا حدود معقولی میتونین به حرفم برسین مخصوصا توی اف بالای2 اگه لازم باشه
    ولی خوب لنز تاپی نیست! شما حس نخواهید کرد که یه لنز گلدرینگ نیکون یا سری ال کنون داره روی دوربین جولان میده
    لنز عالی ای هست به نسبت قیمت و وزنش، کپ سرش فاجعس هودش بدک نیست رینگ فوکوسشم الحق راحته رنگ و کیفیت ساختش هم معقول به بالاست!
    من 50اف1.8جی ورداشتم اصلا برای پرتره روی کراپ راحت نبود، با این سامیانگ دقیقا گمشده خودمو توی پرتره و چند تا جای دیگه پیدا کردم
    پروفایلش رو هم در کناردی90 روی Dxo سری جدید نصب دارم، بعد از اصلاح، یعنی از خروجی من دیگه چیزی بیشتر توی 35میلیمتر نمیخوام که بهم نده
    ولی واقعا توی 85 این کیفیت و خروجی رو نداشتیم، بچه ها میدونن، من 85 رو هم داشتم، به لطف یه آشنایی با 24 هم توی هفته اول عرضه کار میکنم اما واقعا لنز خوبیه، خیلی بهتر از 85اف1.4 که داده بود بیرون و مخصوصا بهتر از 30اف1.4سیگما
    بوکه هم عالیه تا یادم نرفته
    از چه نظر از سیگما 30 1.4 برتره؟
    من نمونه ها و تست های the-digital-picture رو در مورد سیگما 30 1.4 دیدم بسیار متفاوت از لنز من میباشد
    در تست های the-digital-picture حتی در دیاف های بسته بسیار سافت نشان داده شده که لنز من بسیار شارپ است حتی در دیاف های باز
    از سیگما 50 هم در دیاف 1.4 شارپ تر است
    حال تجربه شما با این لنز چه جوری بوده؟

  10. #30
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    March 2009
    نوشته ها
    1,355
    تشکر شده
    6489
    تشکر کرده
    4494

    پیش فرض

    والا من این لنز رو الان چند هفته ای هست دارم، اون طوری که رفقا میگن افتضاح نیست،
    کدوم لنز رو؟ لنز سامیانگ رو؟ مگه کسی‌ گفت این لنز افتضاحه؟

صفحه 3 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •