صفحه 3 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 30 , از مجموع 37
Like Tree67تشکر

موضوع: Leica M-Monochrom

  1. #21
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18517
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    فیلترها را که برداشته اند حساسیت چی بالاتر رفته است ؟
    فیلترها چه ربطی به حساسیت سنسور دارند ؟
    کلا مساله رو دارید برعکس نتیجه گیری میکنید .
    اگر هم بپذیریم چون فیلترهای رنگی جلوی سنسور حذف شده ، و به همین دلیل میزان بیشتری از نور وارد سنسور میشود ، خب این دلیلی خواهد بود برای کاهش حساسیت . چون دلیلی برای بالاتر بردن حساسیت با این میزان نور نیست .
    در تمام کتب عکاسی اومده :
    نور بیشتر : نیاز به حساسیت کمتر
    نور کمتر : نیاز به حساسیت بیشتر

    شما در نور کافی روز حساسیت ( ایزو ) ی دوربین رو بالا می برید یا پایین ؟؟
    یا در شب و نور کم حساسیت رو بالا می برید یا پایین ؟؟!!!

  2. #22
    كاربر همراه platoali آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2007
    نوشته ها
    228
    تشکر شده
    511
    تشکر کرده
    175

    پیش فرض

    بیشتر از این نمی تونم توضیح بدم. لطفا یک مقدار در این مورد مطالعه کنید.
    aidin594 تشکر می‌کند.

  3. #23
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18517
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    الآن یکی از دوستان عزیز هم فرومی به من گوشزد کردند که ممکنه من اشتباه کرده باشم .
    ضمن اینکه این رو می پذیرم که امکان داره اشتباه کنم .
    ولی سوالم هنوز هست و برای درک بهتر مطلب توسط خودم حداقل :

    آیا در شرایطی که نور افزایش پیدا میکند ، حساسیت سنسور نیز لزوما افزایش پیدا میکند ؟!
    یا صرفا میزان و شدت نور تابیده به سنسور افزایش پیدا میکند ؟!
    ویرایش توسط کوروش : Monday 14 May 2012 در ساعت 16:28

  4. #24
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehdi Ahmadi نمایش پست ها
    ایزو یک کمیت قرار دادی نیست که آن را هر شرکت سازنده برای خودش بر مبنای دلخواه تعریف کند،بلکه یک کمیت دقیق وآزمایشگاهی است(مقدار آن در نگاتیوهای آنالوگ برحسب ترکییبات شیمیائی تغییر می کند.)
    در دوربين غير ديجيتال، فيلم عكاسي كار سنسور را مي كند و دوربين عكاسي مانند دوربين ديجيتالي است كه سنسور نداشته باشد و در فيلم عكاسي با ايزو (ASA سابق!) بالا اندازه گرين ها بزرگتر و نتيجتاً حساسيت فيلم به نور بيشتر خواهد بود و به همين دليل هم اين گرين ها در عكس ظاهر شده بزرگتر و قابل مشاهده خواهد بود (مشابه پديده اي كه در دوربين هاي ديجيتال نويز خوانده مي شود). با توجه به اين كه دوربين غير ديجيتال هيچ نقشي در ايزو ندارد اندازه اين گرين ها و نتيجتاً ايزو فيلم كاملاً مستقل از دوربين است. اگر اشتباه نكنم در دوربين هاي ديجيتال مقدار حساسيت سنسور يا همان ISO آن را با تغيير جريان عبوري از آن تغيير مي دهند پس مقدار ايزو هر سنسور را سازنده سنسور دوربين و مطابق با مشخصات آن سنسور تعيين و تنظيم مي كند و دقيقاً مانند ايزو فيلم هاي عكاسي نيست كه مستقل از دوربين باشد. اگر درست به خاطر داشته باشم در بحث مقايسه بين دوربين D800 و 5DMKIII هم گفته شد كه در ايزو مشابه يكي از اين دو دوربين نزديك به يك استاپ نسبت به ديگري Over‌ است.
    Mehdi Ahmadi تشکر می‌کند.

  5. #25
    كاربر فعال Bijan.DSLR آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    524
    تشکر شده
    1772
    تشکر کرده
    940

    پیش فرض

    review آقای ریچمن برای علاقمند
    کد:
    http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/leica_m9_monochrom.shtml


    in Summary

    Everything that you love about the M9 is there in the M Monochrom. Everything that annoys you about the M9 is also there in the M Monochrom – the same lethargic write speeds, the same low resolution LCD, and so forth.

    Of course, you lose the ability to shoot in colour, but you gain a significant increase in actual resolution, noticeably better high ISO capability, and the discipline that visualizing and shooting in monochrome provides. Old school photography at its best.

    Somehow, I think that Henri* himself would approve, don't you
    ---------
    *Henri Cartier Bresson
    beh_b7 تشکر می‌کند.

  6. #26
    كاربر فعال beh_b7 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1462
    تشکر کرده
    1239

    پیش فرض

    انصافا در ایزو های بالا هر چند نوز طبیعتا وجود داره اما جزئیات هم به خوبی ثبت شدن
    اگر کسی اجتماعی کار بکنه این دوربین فوق العاده جذاب خواهد بود براش
    بهنام خامنه
    Canon 5DSR,6D / EF 50mm f1.4 - EF 85mm f1.8

  7. #27
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط beh_b7 نمایش پست ها

    اولین دوربین تجاری سیاه و سفید دیجیتال خودش(دنیا)
    دنیا که نه! سال‌ها پیش‌ مرحوم کداک این کار را کرده بود:

    سياه و سفيد
    beh_b7 و ahmad.abaee تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  8. #28
    كاربر فعال beh_b7 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1462
    تشکر کرده
    1239

    پیش فرض

    جناب محبی سلام
    اون دوربین کداک تقریبا نیمه عملیاتی بود(البته این مورد رو مطمئن نیستم)
    اما این دوربین هم تولید بالاتری دارد و هم کارایی مناسبی خواهد داشت(البته فکر کنم)
    Amir Mohebi تشکر می‌کند.
    بهنام خامنه
    Canon 5DSR,6D / EF 50mm f1.4 - EF 85mm f1.8

  9. #29
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    338
    تشکر شده
    2377
    تشکر کرده
    837

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط platoali نمایش پست ها
    نه تو پست قبلی که گفتم. چون فیلتر ها را برداشتند. نور بیشتری به سنسور می خورد. یعنی قبلا یک فیلتر قرمز یا ابی یا سبز جلوی هر سلول جذب کننده نور در سنسور بود که مقدار بسیاری از نور را جذب خودشون می کردند و نور کمتری به سنسور می رسید. الان که این فیلتر ها نیستند به راحتی همه نور به سنسور می خورد. در نتیجه حساسیت سنسور بالا رفته.

    به همین سادگی. ایزو بالا تر به کیفیت عکس و ایجاد کیفیت مشابه فیلم اصلا ربط ندارد.
    سنسور همون سنسور m9 هست با این تفاوت که فیلترهای رنگی حذف شده و این یعنی نور بیشتری به سنسور میخوره تو حالت عادی به عنوان مثال اگر مقدار مشخصی نور به سنسور m9 بتابه در ایزوی 100 با توجه به حذف فیلترها در دوربین منوکروم همون مقدار مشخص معادل ایزوی 320 در m9 است برای همین پایه از 100 به 320 تبدیل شده فکر کنم اینجوری قابل حضم تر باشه
    درسته؟
    یک دلیل دیگه هم حدس میزنم افزایش داینامیک رنج باشه که در ایزوهای بالاتر معمولا بیشتره
    platoali تشکر می‌کند.
    در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
    Nikkor 16-35 | Nikon F5

  10. #30
    كاربر همراه platoali آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2007
    نوشته ها
    228
    تشکر شده
    511
    تشکر کرده
    175

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط jahangir نمایش پست ها
    سنسور همون سنسور m9 هست با این تفاوت که فیلترهای رنگی حذف شده و این یعنی نور بیشتری به سنسور میخوره تو حالت عادی به عنوان مثال اگر مقدار مشخصی نور به سنسور m9 بتابه در ایزوی 100 با توجه به حذف فیلترها در دوربین منوکروم همون مقدار مشخص معادل ایزوی 320 در m9 است برای همین پایه از 100 به 320 تبدیل شده فکر کنم اینجوری قابل حضم تر باشه
    درسته؟
    یک دلیل دیگه هم حدس میزنم افزایش داینامیک رنج باشه که در ایزوهای بالاتر معمولا بیشتره
    در مورد ایزو درسته. چون نور بیشتری به سلول های حساس به نور می رسه حداقل و حداکثر حساسیت بالاتر می رود.
    ولی در مورد دینامیک رنج مطمئن نیستم. یک جایی خواندم با توجه به اینکه دیگه اطلاعات رنگی در سنسور ثبت نمی شود. دینامیک رنج یک مقدار پیایین تر هم آمده است. (منبع مطمئن نیست ) اگر شما بخواهید یک فایل خام رنگی را تبدیل به سیاه سفید کنید با بازی کردن با مقدار های رنگها می شود جزئیات بیشتری در سایه ها و رو شنایی ها دریافت کرد. مثلا مقدار آبی را کم یا زیاد کنید. ولی در این حالت امکان پذیر نیست.
    ویرایش توسط platoali : Wednesday 23 May 2012 در ساعت 18:53

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •