صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 21
Like Tree38تشکر

موضوع: ساخت فیلتر ND توسط دو فیلتر پلاریزه

  1. #11
    كاربر همراه adeliry آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2005
    نوشته ها
    483
    تشکر شده
    2935
    تشکر کرده
    912

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط D.Daneshmand نمایش پست ها
    پس روش جالبی هست.
    یک سوال:
    نمیدونم با فیلتر های Variable کار کردید یا نه ولی میخواستم بدونم اون X رو با این روش میندازه؟
    چون فکر کنم این X کلا ویژگی چرخشی ها هست.
    تو فیلتر ND متغیر هم در انتهای بازه همین حالت ضربدری بوجود میاد.
    msh2200 و D.Daneshmand تشکر می‌کنند.
    افشين دليري

    Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3

  2. #12
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,854
    تشکر شده
    8472
    تشکر کرده
    4582

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط D.Daneshmand نمایش پست ها
    پس روش جالبی هست.
    یک سوال:
    نمیدونم با فیلتر های Variable کار کردید یا نه ولی میخواستم بدونم اون X رو با این روش میندازه؟
    چون فکر کنم این X کلا ویژگی چرخشی ها هست.
    دلیل ایجاد این X بخاطر این هست که یکی از فیلتر ها قابلیت قطبی کردن نور بصورت خطی را دارد و دیگری (CPL) بصورت حلقوی!
    بجای استفاده از یک Cpl و یک PL از دوتا فیلتر PL استفاده کنید، من قبلا امتحان کردم جواب می ده
    در ضمن اگر هنوز خرید نکردید، قیمت PL (بدلیل اینکه کمتر مورد توجه خریداران هست) به صرفه تر از خرید CPL خواهد بود
    در اولین فرصت براتون یک تصویر حاصل از استفاده دو تا فیلتر پلاریزه PL قرار خواهم داد!
    من تجربه استفاده از Vario ND رو ندارم ولی قانونا نباید این اتفاق رخ دهد!
    saeed2vfx و MohammadH تشکر می‌کنند.
    مصطفی
    -----------------------------------
    تجهیزات

  3. #13
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,854
    تشکر شده
    8472
    تشکر کرده
    4582

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط D.Daneshmand نمایش پست ها
    سلام

    چند روش دیگر نیز امکان پذیر هست.

    -شیشه های جوشکاری برش نداده شده با عدد بالا (تقریبا عددی روش نوشته شده مانند ND هست مثلا 4 چیزی حدود ND4 عمل خواهد کرد)
    -دودی ماشین با درصد بالای 50% (اکثرا به دلیل قوانین راهنمایی رانندگی بالای 20% ندارند ولی اگر بگین برای چی نیاز دارین احتمالا پیدا میشه)

    در هر دو روش ته رنگ شدیدی وجود دارد ولی خوشبختانه افت شارپنس خیلی کم هست.
    ته رنگ ها را با استفاده از Adjustments فتوشاپ اصلاح کنید و سپس ته رنگی که توی تاریکی ها و روشنایی هست نیز با Curve و رفتن به کانال های رنگی
    قابل اصلاح هست.

    Alex Wise اگر اشتباه نکنم با روش شماره 1 (شیشه جوشکاری یا Welding Glass) مقایسه ای انجام داده بود با فیلتر ND1000 مارک B+W خودش.
    این روش که شما نوشتید مربوط به variabale ND هست یا برای ND ساده؟
    فیلتر های جوشکاری بدلیل ماهیت استفاده ای که دارند معمولا دارای قطر بالای هستند و به همین دلیل هم داخل خود شیشیه بدلیل تاریکی بالای شیشه نوعی انعکاس ایجاد می شود (من از این فیلتر قبل از خرید فیلتر رصد خورشید برای عکاسی از لکه های خورشید استفاده کردم و گاها دوتا خورشید داخل شات ها ثبت شده و همچنین قابلیت تغییر درصد تاریکی بصورت دستی رو ندارند!
    تنها یک مدل از این فیلتر های جوشکاری هستند که برای جوشکاری آرگون استفاده می شود و درصد تاریکیشون تغییر می کند! ولی این شیشه ها هم نیاز به جریانات الکترونیکی دارند و یا به نور زیاد حساسیت نشان می دهند!
    D.Daneshmand تشکر می‌کند.
    مصطفی
    -----------------------------------
    تجهیزات

  4. #14
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Bandarabbas
    نوشته ها
    732
    تشکر شده
    1569
    تشکر کرده
    4244

    پیش فرض

    سلام

    بله این روش ها ND ثابت هستند.
    ND های متغیر کلا فیلتر های جالبی نیستند و وقتی نوبت به درجات بالا مانند ND1000 یا ND400 میرسد
    این X بزرگ ظاهر میشود که کلا کار را خراب میکند.
    چه مرغوب و چه نامرغوب ، حتی فیلتر های 300 دلاری Singh-ray هم همین مشکل را دارند منتهی مقداری کمتر.
    به همین دلیل از نظر بنده چه از روش پلاریزه و چه خود فیلتر کلا به نتیجه ی جالبی نخواهید رسید.
    مگر اینکه نیازتون از ND2 تا ND64 باشه.
    msh2200 و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.



  5. #15
    كاربر همراه adeliry آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2005
    نوشته ها
    483
    تشکر شده
    2935
    تشکر کرده
    912

    پیش فرض

    ND متغیر شاید بیشتر برای عکاسی پرتره با دیافراگم باز در محیط های پر نور بکار بره و چون شدت نور رو نمیشه همیشه پیش بینی کرد این متغیر بودن بدرد بخوره ( واسه پرتره همین رنج ND4-ND32 بدردبخور هست) ولی برای عکاسی Landscape استفاده از فیلترهای ND ثابت منطقی تر خواهد بود چون زمان دهی در این موارد بدلیل ثابت بودن سوژه ایجاد مشکل نخواهد کرد و در صورتی که فرضا علفها و شاخه ها هم در این نوردهی با زمان زیاد تکون بخورن میشه با دو شات که یکی با نور دهی سریعتر باشه و ترکیب اونها مشکل رو حل کرد.
    msh2200، M. Beyrami، davoud maani و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    افشين دليري

    Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3

  6. #16
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,854
    تشکر شده
    8472
    تشکر کرده
    4582

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط D.Daneshmand نمایش پست ها
    سلام

    بله این روش ها ND ثابت هستند.
    ND های متغیر کلا فیلتر های جالبی نیستند و وقتی نوبت به درجات بالا مانند ND1000 یا ND400 میرسد
    این X بزرگ ظاهر میشود که کلا کار را خراب میکند.
    چه مرغوب و چه نامرغوب ، حتی فیلتر های 300 دلاری Singh-ray هم همین مشکل را دارند منتهی مقداری کمتر.
    به همین دلیل از نظر بنده چه از روش پلاریزه و چه خود فیلتر کلا به نتیجه ی جالبی نخواهید رسید.
    مگر اینکه نیازتون از ND2 تا ND64 باشه.
    در مورد خوب یا بد بودن فیلتر های Vario ND بخاطر بوجود آمدن X در انتهای تاریکی فیلتر چند نکته هست!
    من قبلا این حالت رو از ترکیب دو فیلتر CPL و یا یک PL و یک CPL دیدم!
    زمانی که از دو تا فیلتر PL استفاده کردم تا جایی که یادم هست مشکلی نبود! ولی الان شک دارم، اجازه امتحان کنم و تصویر نهایی رو براتون ارسال می کنم!
    دلیل ایجاد این حالت هم به ساختار قطبی کننده فیلتر های پلاریزه در حالت PL و CPL بر می گرده!
    D.Daneshmand تشکر می‌کند.
    مصطفی
    -----------------------------------
    تجهیزات

  7. #17
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,854
    تشکر شده
    8472
    تشکر کرده
    4582

    پیش فرض

    سلام به همه
    خوب بالاخره موفق شدم تو تعطیلات تست مفصلی از روشی که خودم پیشنهاد داده بودن بگیرم و ببینم آیا این X سیاه روی فیلتر ایجاد می شود یا نه!
    متاسفانه ایجاد شد هم با دو فیلتر PL و هم CPL ولی یک مسئله وجود داشت
    زمانی که از فیلتر های PL استفاده کردم صرفا X نشد بلکه وسط تصیویر رو کاملا سیاه کرد و از کناره ها نور داخل می شد!
    همچنین یک مسئله ای که به نظرم جلب توجه می کرد این بود که اگر در فیلتر های Variabale استپ ها بیشتر باشد (مثلا از 2 تا 400) احتمالا این حالت X در آستانه 300 الی 400 بوجود می آید و بنابراین باید بشود از بازه بین 2 تا حداقل 200 به خوبی بهره برد! البته این نیاز به یک تست مفصل توسط دوستانی داره که در حال حاضر به فیلتر 2-400 دسترسی دارند.
    لطفا این مسئله رو تست بفرمایید و نتیجه را اعلام کنید!
    تصاویر مربوط به تست هم در اولین فرصت ارائه خواهد شد.
    saeed2vfx، Dariush Chegini و iman sabbaghian تشکر می‌کنند.
    مصطفی
    -----------------------------------
    تجهیزات



  8. #18
    كاربر همراه adeliry آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2005
    نوشته ها
    483
    تشکر شده
    2935
    تشکر کرده
    912

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط msh2200 نمایش پست ها
    سلام به همه
    خوب بالاخره موفق شدم تو تعطیلات تست مفصلی از روشی که خودم پیشنهاد داده بودن بگیرم و ببینم آیا این X سیاه روی فیلتر ایجاد می شود یا نه!
    متاسفانه ایجاد شد هم با دو فیلتر PL و هم CPL ولی یک مسئله وجود داشت
    زمانی که از فیلتر های PL استفاده کردم صرفا X نشد بلکه وسط تصیویر رو کاملا سیاه کرد و از کناره ها نور داخل می شد!
    همچنین یک مسئله ای که به نظرم جلب توجه می کرد این بود که اگر در فیلتر های Variabale استپ ها بیشتر باشد (مثلا از 2 تا 400) احتمالا این حالت X در آستانه 300 الی 400 بوجود می آید و بنابراین باید بشود از بازه بین 2 تا حداقل 200 به خوبی بهره برد! البته این نیاز به یک تست مفصل توسط دوستانی داره که در حال حاضر به فیلتر 2-400 دسترسی دارند.
    لطفا این مسئله رو تست بفرمایید و نتیجه را اعلام کنید!
    تصاویر مربوط به تست هم در اولین فرصت ارائه خواهد شد.
    همونطور که در پست ساخت فیلتر ND توسط دو فیلتر پلاریزه عرض کردم در انتهای بازه این حالت وجود داره و واسه من که فیلتر ND variable 2-400 دارم و 8 استپ هست، تا استپ 6 تنیجه قابل قبولی میده.
    msh2200 تشکر می‌کند.
    افشين دليري

    Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3

  9. #19
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,854
    تشکر شده
    8472
    تشکر کرده
    4582

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط adeliry نمایش پست ها
    همونطور که در پست ساخت فیلتر ND توسط دو فیلتر پلاریزه عرض کردم در انتهای بازه این حالت وجود داره و واسه من که فیلتر ND variable 2-400 دارم و 8 استپ هست، تا استپ 6 تنیجه قابل قبولی میده.
    با تشکر از شما
    جناب دلیری با توجه به این مسئله که می فرمایید پس اگر بنا به خرید فیلتر Vario ND باشه بهتره بریم یک ND 2-8 بخریم!!
    در ضمن فیلتر های ND400 اصلا چیزی رو از خودشون عبور می دهند؟
    مصرف این فیلتر ها برای چه زمانی هست؟
    به نظر می رسه فقط برای عکاسی از اجسام پر نور استفاده داشته باشه!
    مصطفی
    -----------------------------------
    تجهیزات

  10. #20
    كاربر همراه adeliry آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2005
    نوشته ها
    483
    تشکر شده
    2935
    تشکر کرده
    912

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط msh2200 نمایش پست ها
    با تشکر از شما
    جناب دلیری با توجه به این مسئله که می فرمایید پس اگر بنا به خرید فیلتر Vario ND باشه بهتره بریم یک ND 2-8 بخریم!!
    در ضمن فیلتر های ND400 اصلا چیزی رو از خودشون عبور می دهند؟
    مصرف این فیلتر ها برای چه زمانی هست؟
    به نظر می رسه فقط برای عکاسی از اجسام پر نور استفاده داشته باشه!
    ND400 معادل 9 استپ کاهش نور هست و تو عکاسی از سطوحی مانند دریا و .... برای ایجاد حالت مخملی زیبا خیلی کاربرد داره. مثل:

    Alex-Noriega-06.jpg
    Yasir-Abd-Latib.jpg

    حتی از ND1000 که معادل 10 استپ توری کاهش میدهد هم به کرات استفاده میشه.
    msh2200، Dariush Chegini و ابراهیمی تشکر می‌کنند.
    افشين دليري

    Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3

صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •