سلام
قصد خرید دو شاخه فلاش حرفه ای دارم.
از دوستان و اساتید محترم کسی تجربه کار با فلاشهای فومکس را داشته؟
کیفیت..
قابل اطمینان بودن ..
لوازم جانبی ..
در کل با توجه به قیمتشان که چندان کم نیست, در قیاس با مدل compact از برند profoto ارزشمند هستند؟
Printable View
سلام
قصد خرید دو شاخه فلاش حرفه ای دارم.
از دوستان و اساتید محترم کسی تجربه کار با فلاشهای فومکس را داشته؟
کیفیت..
قابل اطمینان بودن ..
لوازم جانبی ..
در کل با توجه به قیمتشان که چندان کم نیست, در قیاس با مدل compact از برند profoto ارزشمند هستند؟
سلام
من این نورو توی نمایشگاه دیدم
و اطلاعات تقریباً کاملی هم در موردش گرفتم
اون موقع تنها چیزی که توجهمو به خودش جلب کرد نور مدلینگش بود که این قابلیتو داشت که تبدیل بشه به نور ثابت با کلوین 5600
تجهیزات جانبی خوبی هم داره
من دوستانم در استودیوهای تصویر برداری از این نور استفاده میکنند
اتفاقا من دیروز 5شاخه ازین فلاش چتر رو خریدم.توی آتلیه قبلی 3شاخه برون کالر استفاده میکردم + 2شاخه ایرانی!!
از برون کالر هام (solo 1600) خیلی راضی بودم البته فقط تقریبا هر 3ماه یک بار لامپ مدلینگه یکی شون میسوخت که قیمت هر لامپش هم 14000 تومان بود.البته کلا مثل اینکه این عمر کوتاه لامپ های مدلینگ برون کالر چیزه عجیبی نیست!
این بار هم به نیت خرید برون کالر رفتم ولی با توجه به امکانات و هزینه و کیفیت فلاش های فومکس و با توجه به اطمینان به فروشنده که خودش تقریبا نمایندگی تعمیرات اکثر فلاش ها رو داره فومکس گرفتم
حالا مزایاش چی بود:
1-برون کالر (solo 1600) به صورت کیت فروخته میشه یعنی مثلا روش یه سافت باکس 60.60 هست که اگه به کار شما نیاد نمیتونید با یه مدل دیگه عوضش کنید درواقع باید یه مدل دیگه بخرید ولی فومکس با توجه به اکسسریه زیادش شما خیلی انتخاب های زیادی دارید
2-تفاوت قیمتش اگه بخواهیم یه کیت کامل برون کالر رو با مثلا یه کیت کامل از فومکس مقایسه کنیم یه چیزی حدود 900-تا 1میلیون تفاوت قیمتش هست که این خودش رقم کمی نیست
(کیت کامل برون کالر solo 1600 حدود 2900000 هست-3تا فلاش 600 ژول +1 سافت باکس 60.60 +یه چتر +3تا 3پایه +1 شیدر اگه اشتباه نکنم)
3-من دقیقا نمیدونم شما برای چه کاری میخواهید ولی من مثلا من که برای آتلیه و عکس های پرتره میخوام نیاز ندارم همه نور هام 600 ژول باشه 2تا نور اصلیمو 600 گرفتم باقی رو 400 واسه نور سر و بکگراند و این چیزا که این خودش خیلی تو قیمت نهایی تاثیر میزاره
4-شما از یه فلاش قبل از هرچیزی چه توقعی دارید!؟مگر غیر از اینکه کلوین ثابتی داشته باشه و نور خوب و بقول خودمون حرفه ای داشته باشه!فلاش های فومکس دقیقا معروفند به این دونا مزیت.کلوین 5500ثابت +کیفیت نور بالا نوری که با فلاش های ارورا و برون کالر برابری میکنه
5-در ضمن اگه مثل من توی انتخاب هاتون از سری HD هم انتخاب کنید میتونید از لامپ مدلینگ 1000 وات هم استفاده کنید و اگه کار فیلم برداری و کلیپ اینجور کارها رو هم میکنید میتونید با خیال راحت هم عکسبرداریتونو کنید هم فیلمبرداریتونو (سوای استفاده های دیگه اش!)
اکثر فلاش ها برای تنظیم قدرت نور معمولا تا 1/8 توان رو دارند یا 1/16 یا حداکثر 1/32 ولی فلاش های فومکس تا 1/64 بدون تغییر در کلوین (خیلی کم) قابلیت تغییر در قدرت نور رو دارند.شما میتونید مثلا یکی یا 2تا از فلاش هاتون رو HD بخرید بقیه رو ساده D
6-من توی اینترنت که سرچ میکردم جایی خوندم که لامپ مدلینگ فلاش های فومکس کم پیدا میشه ولی دقیقا جایی که رفتم فلاش بگیرم چیزی که زیاد داشت و نشونم داد لامپ مدلینگش بود.قیمت هزار واتش (آلمانی مخصوص خودش) 12000 تومان بود 250 واتش 5-6 تومان
یکی از معایبی که روی این سری فلاش ها می گذارند ولومی بودن تنظیم قدرت نورشه (آنالوگ) که به نظر من عیب نیست چون خیلی از فلاش های حرفه ای هم آنالوگ هستند مثل همین برون کالری که دارم (دیجیتال برون کالر که میشه کامپوس شاخه ای 1200000!!! :دی )
از همه اینها که بگذریم من چون قبلا برون کالر داشتم و راضی هم بودم با این شرط فلاش هامو گرفتم که بزارم کنار برون کالر هام اگه بهر دلیلی حال نکردم با نورش برش گردونم!!!فکر میکنم این خودش خیلی دلیل خوبی باشه واسه کیفیت بالای این فلاش
و نکته آخر اینکه این فلاش ساخت کشور کره هست و برون کالر ماهیتی سویسی داره ولی این فلاش هایی که ازش تو ایران هست همه اسمبل چین هست.
همه اینهارو گفتم یه طرف ولی اصلا منظورم این نبود که بخوام فلاش چترهای برون کالر رو زیر سوال ببرم.در واقع من تو این چند سالی که برون کالر داشتم فوق العاده ازش راضی بودم و دلیل اصلی که باعث شد یه مدل غیر برون کالر بگیرم این بود که تفاوت قیمتشون زیاد بود (ترجیح دادم 5نا فلاش یه جور بگیرم تا مثلا 3نا برون کالر 2 تا تابش!!!!)
قیمت هارو هم بگیرم و سرتون رو بیشتر درد نیارم
fomex HD- 600 = 700000
fomex d-400 = 460000
حدود ۶ سال هست که یه ست(۳ شاخه) فلاش سولو ۸۰۰ برانکالر دارم.
تاحالا هیچ لامپی عوض نکردم.
البته سولو ۸۰۰ با ۱۶۰۰ تفاوت داره و سولو ۸۰۰ برانکالر ۳۰۰ ژول است.(اصولا برای من زیاد هم هست.)
۲ شاخه مولتی بلیتز هم دارم که اونها هم فلاشهای خوبی بودند.(اینها رو گفتم که تجربم رو در مورد سوختن لامپ مدلینگ این مدل گفته باشم!)
با فلاشهای فومکس کار نکردم. اما ۴ تا سافت باکس ۱۸۰ سانتی! فومکس دارم که از کیفیتشون راضی هستم. و کالا دقیق ساخته شدند.
فلاش های شما اگه 6 سال دارید مطمئنا جزو نسل قدیم و همون فلاش های معروف (سگ جون!) برون کالر های سویسی هستند.نسل جدیدی ها اسمبل چین هستند.البته این رو هم بگم من یه ست 171 هم داشتم با اون هم هیچوقت مشکلی نداشتم.
بهرحال همونطوری که تو پست قبلیم هم گفتم هنوز بدون در نظر گرفتن قیمت انتخاب اول من هم برون کالر هست
سلام
فلاش فومکس رو از کجا می تونم تهیه کنم.
و آیا گارانتی هم دارن؟؟
در صورت لزوم پیام خصوصی لطفا.ممنون
سوال بنده اینه که با شرایط و مشخصات فنی کاملاً یکسان ( فارغ از قیمت ) Fomex بهتر است یا Profoto ؟
یقینا پروفتو!
البته فارغ از قیمت که فرمودید.
چون برای خرید سه شاخه پروفتو به همراه دو تا سافت باکس و یک بیوتی دیش با برند پروفتو شما می توانید 7 شاخه فومکس با چندین و چند سافت باکس و بیوتی دیش و ... تهیه کنید.
اما باز هم موضوع انتخاب و نیاز است.
اینکه چه کار می کنید ( مثلا شونصد تا عکس از عروس و داماد می گیرید؟ ) یا نه کار دقیق تر و حرفه ای تری انجام می دهید که نیاز به پروفتو داشته باشید؟
همیشه انتخاب درست در درک درست از نیاز هایمان است.
من در مورد فلاشهای fomex با یکی از عکاسان بنام صنعتی تبریز مشورت میکردم و نظر استاد این بود که فومکس از پروفتو و برونکالر بسیار بسیار بهتر در مورد رنگ دالرد البته یک مورد بسیار جالب هم استفاده طولانی مدت از فومکس بود که مقاومت بسیار جالبی دارد.
البته بنده به عنوان کسی که مدت ها است از فومکس استفاده می کنم و هم تجربه کار با برونکار ( هم سری های قدیمی و هم جدید ) و همه محصولات پروفتو و همین طور مولتی بیلیز و بوئنز را دارم ( که این دو کمتر در بین عکاسان شهرت دارد اما از بهترین ها هستند ) باید عرض کنم که با جمله شما که بسیار بسیار بهتر است مخالفم.
فومکس واقعا عالی است و بی نقص اما یقینا بسیار بهتر از پروفتو و برونکالر و بوئنر و مولتی بیلیز نیست.با خیلی از اینها برابری می کند.اما در بسیاری از موارد هم ضعیف تر است.بنده این 5 برند را در یک دسته از نظر کیفیت قرار می دهم.هرچند که از نظر قیمت بسیار متفاوت هستند.
مثلا فلاش دیوریشن فوکس بسیار ضعیف تر از پروفتو است ( که یکی از المان های مهم برای عکاسان صنعتی است و اصولا در پرتره و عروسی و ساز و آواز ! هیچ کاربردی ندارد ) در بین اینها بعد از پروفتو مولتی بیلیز و برونکالر قرار دارد.
اما یقینا با توجه به قیمت جز بهترین و با کیفیت ترین محصولات حال حاضر بازار ایران است و باید به باعث و بانی اش در ایران ( آقای سرلک ) درود فرستاد ( البته گله هم باید کرد که قیمت ها را دایم بالا می برند )
در مورد بحث قیمت موافقم باهتون . واقعیت اینه که در ایران بحث قیمت عنصر تعیین کنده ای در انتخاب و خریداری هست.
بله، موافقم. وقتی فقط یک شاخه فلاش Profoto D1 500j ( معمولی و نه Air ) حدود 1.65 میلیون تومان باشه، عامل قیمت، وزنه تعیین کننده ای است. البته برای کسی که از این سرمایه گذاری، کسب درآمد هم میکنه، عدد قابل ملاحظه ای نباید باشه، شاید شش ماهه یا کمی بیشتر، سرمایه گذاریش برگردون بشه.
سرمایه گذاری برای کدام مشتری؟ اگر عکاس درآمد مناسب داشته باشد باز هم خرید فلاش به این قیمت برای این مشتریانی که من می بینم توجیهی ندارد. و فقط علاقه و دقت عکاس چنین خریدی را در ایران توجیه می کند. (البته آن دسته ای که فکر می کنند هرچه فلاش گرانتر باشد عکسشان بهتر می شود را کنار بگذاریم)
همین فلاش های فومکس 20 % قیمتشان سود همکار است. و احتمالاً دست کم 20% هم سود خود آقای سرلک . . . دست کم حدود 30% قیمتش روی هوا است.
نه اتفاقا جناب میلانی قیمت هایش به قیمت های جهانی خیلی نزدیک است.اگر تعرفه گمرکی 18% و سود بازرگانی 12% ( جمعا 30% ) را محاسبه کنید می بینید قیمت اش از قیمت جهانی هم پایی تر است.
در ثانی جناب میلانی هر کس از فلاش استفاده می کند که عکاس عروسی و رقص و آواز و کلیپ و کله معلق زدن توی باغ و آویزان شدن از ماشین نیست.
گاهی ( بیشتر موارد ) عکاسان حرفه ای و بخصوص عکاسان صنعتی به سمت فلاش های حرفه ای می روند.
نیازمند اطلاعات تماس نمایندگی Fomex در تهران هستم.
شاید خالی از لطف نباشه که قیمتهای فعلی فلشهای فومکس رو اینجا بیاورم:
نمیدونم ارائه این اطلاعات، خارج از روال انجمن است یا خیر
Studio Flash - D400 : 470'000
Studio Flash HD400 : 550'000
Studio Flash - D600 : 638'000
Studio Flash HD600 : 710'000
Studio Flash D1000Q : 800'000
بنده از فومکس استفاده میکنم ، اما با وجودیکه کلوین دوربین رو روی 5 هزار و پونصد تنظیم میکنم ، اما باز باید حتما در برنامه ادیت ، کلوین رو در حد 4700 پایین بیارم تا رنگها واقعی جلوه بدن (به اصطلاح حتما باید cool کنم ). مونیتور حقیر هم تقریبا کالیبره است و پرینتر هم همینطور . البته سخت افزار کالیبره که ندارم اما نرم افزاری و با توصیه همین سایت و دیگر سایتها ! از دوستان و اساتید میتونن حقیر رو راهنمایی کنند ؟ گمان نکنم اشکال از مونیتور باشه چون اکثر عکسهای دیگر رو (که خودم نگرفتم ) بدرستی میبینم .
مشکل دیگر بنده با فومکس ، عدم تبعیت قدرت مدلینک با فلاش توسط یک ولوم است که برای من آماتور کمی ناراحت کننده هست .
مورد اول که یک موضوع سلیقه ای است و باید ببنید شما Cool دوست دارید یا Warm اما دمای 5200 تا 5600 در این فلاش دمای عادی و مناسبی است.
و مورد آخر که شما فرمودید یک حسن است و عدم وجود اش یک مشکل همه به دنبال مجزا کردن ولوم مدلینگ هستند شما برعکس هستید و اینکه در تمامی فلاش های حرفه ای اغلب اینگونه است.
از پاسخ عاجلتون ممنونم جناب قبادی بزرگوار .
قربان مگر اینطور نیست که با کلوین 5500 (چیزی که فلاشها ادعای اون رو دارند ) حقیر باید همون رنگی رو در مونیتور ببینم که در واقعیت با چشمهای خودم میبینم ؟!؟ اما عملا رنگ پوست قرمز می افتد !
در مورد دوم عرضم این بود که برای جای سایه ها و نتیجه یکسان ، تبعیت قدرت مدلینگ از فلاش برای حقیر سودمندتر هست .
حضورتون عارض شم که ... قیمت ها فقط مربوط به فلش است، و پایه ها باید جداگانه تهیه شود. ( مثلاً سه عدد پایه نور Manfrotto 1005 BAC ؛ هرکدام حدود 150 هزار تومان، اگر درست یادم مونده باشه )
تا اونجائی که من کنکاش کردم، ظاهراً مدل HD برای فیلمبرداری نیز، یک نور خروجی پیوسته، معادل عدد ژول فلش ( شایدم نزدیک به اون؛ شایدم اشتباه میکنم ) به شما میدهد. (احتمالاً همون لامپ مدلینگ در HD این قابلیت رو بوجود میاره )
ظاهراً ملحقات اضافی فومکس (شامل سافت باکس و امثالهم ) قیمتهائی مناسب تر همتای خودشون در برندهای Fancy اروپائی ( مثل برانکالر و پروفوتو ) دارند.
فومکس، متاسفانه بصورت KIT ارائه نمیشود. و بنظر میرسه که اگر بخواهیم یک کیت از فومکس برای خودمون، شامل دو شاخه 800J و 1 شاخه کمتر از 800، با دو الی سه سافت باکس و الباقی ملحقات پایه ای مورد نیاز را جمع و جور کنیم، چیزی نزدیک 2.3 میلیون تومان برایمان آب خواهد خورد.
یه نکته کنکوری رو هم ( که فروشنده ای که به بنده قیمت داد، گفت) اینجا بگم : میگفت "فومکس از خیلی از انواع فلاش در بازار ( منظورش چینی های درجه یک و دو بود ) خیلی بهتره ( که با استناد به توضیحات کاوه قبادی، دوست خوبمون، قابل تائیده)، ولی ابداً فکرش رو نکن که ساخت کشور کره جنوبی باشه". بهش گفتم این برند، اونجوری تو سایتش دیدم، باید زیر مجموعه Hyundai باشه؛ گفت اصلاً فکرشم نکن، در هنک کنگ و چین تولید میشه. .... با توجه به شناخت و حسن نظری که ازش سراغ دارم، کاملاً حرفش برام مقبوله.
من خیلی علاقه مندم که یه کیت 3 شاخه ی درست و درمون، برای کار تجربی-آموزشی و همینطور آماتوری (جدی) دست و پا کنم که نظرم روی Fomex بود. حالا که میبینم با حدود یک میلیون بیشتر (البته خب، کم هم نیست)، میتونم کیت HENSEL سه شاخه - حدود 3.2 میلیون تومن - بگیرم، نظرم برگشته.
یعنی چی " ابداً فکرش رو نکن که ساخت کشور کره جنوبی باشه"
پس ساخت کجاست؟
اول اینکه فومکس ساخت کره جنوبی است.لوازم جانبی در تایوان تولید می شود.در صورت نیاز عکس های داخل کارخانه کره را هم دارم فقط باید جستجو کنم تا ارائه دهم.
دوم اینکه یقینا و دقیقا 5500 نیست.این یک معیار است بایدی در کار نیست یک زمانی این دما 6000 بود.دلیل اش نزدیکی بیشتر به دمای نور خورشید است.
اما این نکته را در نظر بگیرید که بهترین فلاش های دنیا ( اگر مولتی بلیز و برونکالر و پروفتو و بوئنز را در نظر بگیریم) هم بین کمترین قدرت و بیشتر قدرت حداقل200 تا 300 کلیوین بسته به مدل و عمر لامپ و خازن ها ( با تاکید حداقل ) تفاوت کلوین دارند.یعنی یکی با توان 1/1با یک شاخه با توان 1/64 یا 1/128 می تواند تا 500 کلوین هم تفاوت دما داشته باشد.
در فومکس این عدد حدود 400 کلیون ( کمی کمتر یا بیشتر به صورت میانگین شاید 350 کلیون ) است ( حداقل ) پس دما بسیار مهم است.
نکته بعدی کالیبره دوربین های مختلف با فلاش است که اغلب توجه نمی شود.
شما با یک Canon 40D و یک Canon 60D یا حتی از برند دیگر ممکن است اختلاف اندکی در کالیبراسیون دمای رنگی داشته باشد این موضوع در دوربین های قدیمی تر بیشتر است
پس یقینا نمی توان یک نسخه را برای همه نوشت. خوشبختانه یا متاسفانه در عکاسی استامینفون در هیچ رشته و شاخه و کاری وجود ندارد.
برای خرید پایه حتما نباید به سراغ برند های گران رفت برند هایی مثل WF و سومیتا بادی از 25 هزار تومان تا 35 هزار تومان بهترین انتخاب ها هستند.
و نکته دیگر اینکه 800 ژول را واقعا نیاز دارید؟باور کنید باهاش میشه نیوکمپ رو هم روشن کرد !
تفاوت HD ها و معمولی ها نور مدلینگ 1000 در نوع HD است که برای کارهای ویدویی و کروماکی هم کاربرد دارد که در مدل های معمولی لامپ مدلینگ 300 است.
پی نوشت...
ما بریم دیگه بازی شروع شد ویوا بارسا !
چندر روز پیش کوچولوی یکساله ما ، یک شاخه فلاش رو از ارتفاع 2 متری با سه پایه اش برگردوند رو زمین !!! شانس آوردیم خودش چیزیش نشد . فلاش رو روشن کردم ، ظاهرا همه چیز درست بود . اما دقت که کردم صدای فنش شنیده نمیشد ! دست بکار شدم و با آچار آلن پیجهای سمت لامپ فلاش رو بازش کردم ( فن دقیقا پشت لامپ مدلینگ و فلاش هست ) . بر اثر ضربه ، بلبرینگ فن (خوبیش این بود که فنش بلبرینگی هست و این باعث دوام بیشتر و کم صدائیش میشه ) پلاستیک نگهدارنده خودش رو شکونده بود . فنهاشون 3 سیم هستند و سوکتشون عین سوکت فن سی پی یو روی مادربورد هست . خوشبختانه طی تماس با ایران فلاش ، ظرف 2 روز (تا رشت ) تهیه شد و جاگزاری گردید . مبلغ هم 8 هزار تومان .
سلام
بهترین مارک سافت باکس و چتر برای فلاش فومکس چیه؟
باسپاس
اصولاً متعارف ترین و بهترین مارک برای ملحقات کنترلی نور فلاشهای استودیوئی، همان مارک فلاش است.
بنابراین برای فلاشهای فومکس، پیشنهاد میشود که از ملحقات خود فومکس (نمایندگی: جمهوری، سر سی تیر ) تهیه کنید.
اینطور که شنیدم، حتی بعضی از دوستانی که فلاشهائی ارزانتر از Fomex دارند، با نصب تبدیلهائی، آنها را مجهز به سافت باکس های فومکس کرده اند !!
در خرید چتر و سافت باکس فومکس، برای فلاشهای فومکس، تردید به دل راه ندهید.
و نهایتاً بهترین محل برای طرح این سوال، شاید تاپیک فلاشهای فومکس بود :::happy:::
موفق باشید.
سپاس بابت انتقال پست های 27 و 28 به این تاپیک
..جناب بیاتی پاسخ در خور و مناسب را داده اند باز به دنبال جواب هستید
اصولا یکی از برتریهای فلاشهای فومکس از نظر انتخاب ,لوازم و تجهیزات جانبی با کیفیت مناسب و قیمت معقول می باشد(بنده پروفتو را تنها و تنها به دلیل گران بودن وسایل جانبی از قبیل سافت باکس و غیره انتخاب نکردم)
از طرفی مگر انتخاب دیگری دارید ,یعنی با فلاشهای فومکس سازگار باشند؟
با توجه به عدم ثبات نرخ ارز در این روزها، شما میتوانید از این لینک، به آدرس و تلفنهای فروشگاه ایران فلاش ( نمایندگی محصولات نورپردازی Fomex ) بمنظور کسب اطلاع دقیق از قیمتهای روز، دسترسی داشته باشید.
با سلام خدمت همه دوستان بزرگوار
قصد تهیه فلاش استدیویی دارم،با بررسی هایی که کردم،فلاشهای فومکس کیفیت خوبی دارن و از اونجایی که دوست دارم کالایی که میخرم سطح کیفی قابل قبولی داشته باشه،لذا این فلاشها رو مناسب دیدم...اما با جهش قیمت ارز در چند ماه گذشته و تاثیر مستقیمی که روی بازار تجهیزات عکاسی داشته کمی درمونده شدم!
اولاً اینکه اگر کسی آخرین قیمتها رو داره لطفاً مرقوم کنه!
دوم اینکه برای کار حرفه ای استدیویی (با گرایش تبلیغات،مد،فشن) چند فلاش با چه توانهایی ، و چه ابزار جانبی(چتر و سافت باکس و رفلکتور و ...) لازمه؟
سوم اینکه اگر چیزی به ذهنتون میرسه که ممکنه بهم کمک کنه،لطفاً دریغ نکنید.
با سپاس بی پایان
همیشه بعد از عید، باید منتظر تغییر قیمتها بود. بنظر من بهتره که در اولین روز کاری بعد از سیزده بدر، از خود فروشگاه ایران فلاش (آقای فرزین سرلک) استعلام کنید و چنانچه حضوری تشریف ببرید (جمهوری، تقاطع سی تیر) حتماً عددی بعنوان تخفیف هم اعلام میکنند.نقل قول:
اولاً اینکه اگر کسی آخرین قیمتها رو داره لطفاً مرقوم کنه!
حداقل تعداد هد هائی که برای کار حرفه ای نیاز میشود، 3 هد است. در برند Fomex دو تیپ فلاش عرضه میشود: سری D که فقط برای عکاسی و سری HD که برای فیلمبرداری (Continuous Light) نیز کاربرد دارد. توان آنها نیز شامل 400w.s / 600 w.s و تا جائی که یادمه 1000w.s هم میشود. برای حداق مساحت های قابل قبول، مثلاً 4x6m میتونید دو تا 400 و یک 600 انتخاب کنید (در حقیقت نیاز و مساحت جایتان نیز، تعیین کننده خواهد بود) برای متعلقات جانبی خود ایشون توضیحات کامل رو میدهند. اما حداقل به 2 عدد سافتباکس (یکی متوسط و یکی بزرگ) ، یک کاسه رفلکتور استاندارد بهمراه زنبوری همان سایز، RadioFlash و احتمالاً یک Snoot و BarnDoor نیاز خواهید داشت. خیلی به وجود چتر در کار حرفه ای (بجز یک سری پرتره های خاص سر و گردن) اعتقادی ندارم؛ ولی چون قیمت بالایی ندارند (خود چتر و کاسه چتر) وجودش در لیست خریدتان ضرری ندارد.نقل قول:
دوم اینکه برای کار حرفه ای استدیویی (با گرایش تبلیغات،مد،فشن) چند فلاش با چه توانهایی ، و چه ابزار جانبی(چتر و سافت باکس و رفلکتور و ...) لازمه؟
نقل قول:
سوم اینکه اگر چیزی به ذهنتون میرسه که ممکنه بهم کمک کنه،لطفاً دریغ نکنید.
- رادیوفلاش رو بهترین (بدون توجه به قیمت) انتخاب کنید.
- اگر نیاز به حمل تجهیزات در انجام پروژه های مختلف دارید، خرید یک کیف حمل چرخدار ( چینی، از شرکت آلتون ) رو میتونم پیشنهاد کنم.
- بهترین پایه نور را برای فلاش ها انتخاب کنید. پایدارترین آنها را.
- به احتمال زیاد، فومکس هم یک حباب شیشه ای محافظ برای لامپ مدلینگ و لامپ نعلی دارد. (دوست خوبمون، کاوه قبادی بهتر توضیح میدهند) ... اما اگر نداشت، حتماً برای هر هد تهیه کنید؛ چون هنگام نصب سافتباکسها، چنانچه کمی بی دقتی شود، احتمال شکستن لامپ ها زیاد است.
- بنده بشخصه در ابتدا فکر نمیکردم که نیاز به پایه-بوم (Boom & Stand) داشته باشم. اما بعد از مدتی از آلتون، یکی تهیه کردم.
شاد باشید :-)
نقل قول:
برای کار حرفه ای استدیویی (با گرایش تبلیغات،مد،فشن) چند فلاش با چه توانهایی ، و چه ابزار جانبی(چتر و سافت باکس و رفلکتور و ...) لازمه؟
2 موردی که فرمودید متفاوت هستند و در واقع لوازم متفاوتی هم می خواهند. چون بحث کار تبلیغاتی را مطرح کردید پیشنهاد بنده 4 شاخه فلاش 600 ژول است. در حالی که برای کار پرتره کمتر از این ها هم کفایت می کند.
مودیفایر های نور متفاوتی هم نیاز خواهد بود. برای کار تبلیغات به اسنوت و کاسه های مختلف نیاز است اندازه سافت باکس ها هم همینطور متفاوت هستند . . . همانطور که اطلاع دارید لوازم جانبی فومکس هم گران است. به نظر من اولویت کاریتان مشخص کنید ببینیم چه کار باید کرد
بی دقتی در یک استدیوی حرفه ای جایی ندارد.نقل قول:
به احتمال زیاد، فومکس هم یک حباب شیشه ای محافظ برای لامپ مدلینگ و لامپ نعلی دارد. (دوست خوبمون، کاوه قبادی بهتر توضیح میدهند) ... اما اگر نداشت، حتماً برای هر هد تهیه کنید؛ چون هنگام نصب سافتباکسها، چنانچه کمی بی دقتی شود، احتمال شکستن لامپ ها زیاد است.
فرض کنید با محافظ سافت باکس را عوض کردید.(سافت باکس را برداشتید ، محافظ را گذاشتید ، سافت باکس بعدی را نصب کردید) محافظ را چطور از روی فلاش باز می کنید؟ باید پارچه های سافت باکس را از جلو بکنید که درد سر است. اما اگر بخواهید می تونید از در پوش های پلاستیکی مشکی که از ابتدا روی هد ها نصب شده استفاده کنید برای حمل و نقل که مناسب است .اما حباب شیشه ای ندارد.
به نظر من انتخاب قدرت فلاش ارتباطی به مساحت فضا نداردنقل قول:
برای حداق مساحت های قابل قبول، مثلاً 4x6m میتونید دو تا 400 و یک 600 انتخاب کنید (در حقیقت نیاز و مساحت جایتان نیز، تعیین کننده خواهد بود)
توضیحات جناب بیاتی و میلانی تکمیل بود و وقتی ایشان حضور دارند بنده دیگر نکته ای نیست که به عرض برسانم.
پی نوشت....
علی جان بنده هم مثل جناب میلانی عزیز به شدت با اینکه برای یک فضای خاص از نظر ابعاد تعداد و قدرت فلاش را تعیین کنیم مخالف هستم.شاید بتوان پیشنهاداتی داد اما به شدت با اینکه ابعاد آتلیه و ... را دخیل کنیم مخالفم.سر کلاس هم یک نکته ای هست که به طنز عرض می کنم و آن اینکه مگر قرار است آتلیه را موکت کنیم که نسبت به ابعاد اش فلاش تهیه کنیم.
و یک نکته اینکه سعی کنید فلاش هایتان یک دست یک برند یک قدرت باشند تا کار با آنها راحت تر باشد بخصوص برای کسانی که تجربه کمتری دارند.
و بعد اینکه سعی کنید انتخاب تان به صورتی باشد که نخواهید دایما مودیفای نوری را بر روی آنها جابجا کنید.بنده شخصا سالها است ( حداقل 3 سال ) است که سافت باکس 140در 100 سانتی ام را حتی باز نکرده ام ( فقط یک بار دیفیوزر داخلی را باز کردم برای شستشو )
که باعث می شود کمترین خسارت و مشکل برای فلاش ها ایجاد شود.
محمد جاننقل قول:
فرض کنید با محافظ سافت باکس را عوض کردید.(سافت باکس را برداشتید ، محافظ را گذاشتید ، سافت باکس بعدی را نصب کردید) محافظ را چطور از روی فلاش باز می کنید؟ باید پارچه های سافت باکس را از جلو بکنید که درد سر است. اما اگر بخواهید می تونید از در پوش های پلاستیکی مشکی که از ابتدا روی هد ها نصب شده استفاده کنید برای حمل و نقل که مناسب است .اما حباب شیشه ای ندارد.
در برند فومکس اطلاعی از وجود/عدم وجود حباب محافظ نداشتم. اما خوشبختانه حباب محافظ هدهای من، ممانعتی برای نصب و بازکردن سافتباکس یا هر Ligh Modifier دیگری بوجود نمیاورد.
وجودش، بهتر از نبودشه ... برای همین پیشنهاد دادم که اگر نداشت و امکان خرید جداگانه اش بود، بد نیست که تهیه کنند ... که اینطور شما اشاره کردی، نداره.
با این حال، بنده با وجود این حباب، بازهم هنگام نیاز به نصب و باز کردن سافت، هد و سافت را از روی پایه نور جدا میکنم و از سمت پارچه ی دیفیوزر روی زمین میگذارم، قفل را خلاص کرده و هد را بصورت عمودی به سمت بالا میکشم تا از سافت جدا شود. برای نصب هم برعکس عمل میکنم.
این محافظ های پیرکس در برند های دیگر به جز پروفوتو PROFOTO فقط نقش محافظ از لامپ مدلینگ و نعلی را دارند.
اما !
در برند پرفوتو این محافظ علاوه بر نقش محافظ حکم یک دیفیوزر + یک فیلتر UV + یک ابزار نوری برای پحش کردن درست نور به تمام سطح سافت باکس یا ... + خنک کننده لامپ نعلی + مهم ترین کاربرد اش ! یک تنظیم کننده کلوین نور لامپ فلاش را هم اجرا می کند.
شاید در برند های دیگر این محافظ صرفا یک شیشه پیرکس باشد اما در برند پروفوتو شکل این ابزار و همین طور سوراخ های سطح آن و همین طور جنس آن به صورتی است که حدود 150 تا 300 کلوین در دمای نوری فلاش نقش بازی می کند.
Glass Covers D1 | Profoto
Glass Covers 75 mm | Profoto
Page 14: Glass & Lenses
مدل های مختلف دارای قابلیت گرم کردن یا ثابت نگه داشتن و یا سرد کردن نور به همراه حذف یا باقی ماندن نور UV هستند به همین دلیل قیمت آن بسیار بسیار قابل توجه است.
فایل پیوست 24691
فایل پیوست 24692
فایل پیوست 24694
با سلام و عرض تشکر از دوستان بزرگوار که پاسخ دادند
در مورد فیلد کاری ، ترجیح میدم خودم رو محدود به یه شاخه خاص نکنم (بخصوص در ابتدای کار) و شاید بعداً به فراخور شرایط ، فعالیتم در شاخه ای بخصوص بیشتر بشه و لذا برای خرید لوازم جانبی خودم رو محدود نمیکنم (اگر خیلی هم گران باشند،میتونم از نمونه های با کیفیت چینی استفاده کنم)
نتیجه ای که گرفتم از توضیحات دوستان و برخلاف چیزی بود که فکر میکردم،یکسان بودن قدرت فلاشهاست (4تا 600 مثلاً) ؛ فکر میکردم خوبه که توانها متفاوت باشه!
در مورد سری D و HD هم گمون میکنم سری D برای من مناسب باشه!
در مورد سیستم تریگ بی سیم هم،خود فومکس یه چیزایی داره! Dr.RAY Radio Slave 2.4GHz Kit (DRK-24)
انشالله بعد از 13 زنگ میزنم قیمتهای جدید رو میگیرم،اینجا هم قرار میدم تا حسابی مختون سوت بکشه!
شاید اصلاً یه قیمتی بود که وسع ما نرسید بخریم ! یه وقت از فومکس سقوط کزدیم تا نایس و جی-تی-ال !
سپاس
احمد جان
آخرین قیمتی که از فومکس دارم قبل از عید کمی ناامید کننده بود.هد d400 ش حدود 800 تومن بود.
یه پیشنهادی هم دارم برات.
اگه پولت نرسید برای فومکس بد نیست نیم نگاهی هم به این تازه وارد خوش کیفیت یعنی فتوفلکس بندازی.قیمتاش در حال حاضر خیلی خوبه نسبت به کیفیتش و مطمئنم که قیمتش مثل بمب ساعتیه و هر لحظه امکان جهش براش وجود داره. چون تا اونجایی که من آمارشونو دارم هنوز از خرید قبلیشون موجود دارن.الان مثلا 300 ژولش 420 تومنه ولی مطمئنم قیمت بعدیش حدود 650 تومنه و همانطور هم که کاوه جان قبلا توضیح داده بودند برند پدر مادر داریه و قابل مقایسه با این چینی های رایج نیست.
سافت باکسهای فتو فلکس رو چند سایز شو دارم و خیلی جون دارن و عالی. خیلی راضیم ازشون. در مورد هد هاشون هنوز توصیه ای از لحاظ کیفیت ساخت ندارم ولی دلیلی نداره چنین برند معروفی با چنین سافت باکسهای خوبی هد های خوبی نداشته باشه.
هد 300 شو از نزدیک دیدم و لمس کردم ( هنوز از لحاظ عملکردی چک نکردم ) واقعا خوب ساخته شده و با این قیمت کاملا میتونه انتخاب مناسبی باشه.
احساس میکنم دارم تبلیغ فتوفلکس میکنم ولی چون میدونم قیمتهاش بزودی میپره بالا ( یه چیز تو مایه های همون فومکس میشه ) دارم اینا رو میگم.بنظرم برو یه سر بزن.ضرر نداره.
البته کمی . . .نقل قول:
احساس میکنم دارم تبلیغ فتوفلکس میکنم ولی چون میدونم قیمتهاش بزودی میپره بالا ( یه چیز تو مایه های همون فومکس میشه ) دارم اینا رو میگم.بنظرم برو یه سر بزن.ضرر نداره.
آقای احسانی یک جوری فرمودید که حس کردم در مورد برونکالر صحبت می کنید. ببخشید اینکه خوب است یا نیست را من نظری نمی دهم اما صحبت از کدام معروفیت است؟کدام سابقه؟ یک شرکت معروف ایرانی یک برند شناخته نشده را وارد کرده و داره روش کار میکنه و ان شاءالله موفق هم باشه. ما دلمون می خواست تو آتلیه دست کم هنسل داشته باشیم دیدیم گرونه و جزو لوازم مصرفی هم هست که فرسوده میشه گفتیم فعلاً فومکس بگیریم از بقیه بهتره (به نظر خودمان) وگرنه که باور کنید حتی فومکس هم برند معروفی نیست.نقل قول:
ولی دلیلی نداره چنین برند معروفی با چنین سافت باکسهای خوبی هد های خوبی نداشته باشه
رادیو تریگر خود فومکس حدود 2 هفته قبل از عید 250 قیمت داشت. و نمونه چینی که گارانتی هم داشت 50 تومان بود.نقل قول:
در مورد سیستم تریگ بی سیم هم،خود فومکس یه چیزایی داره! Dr.RAY Radio Slave 2.4GHz Kit (DRK-24)
اما تفاوت قیمت هدهای فومکس و هنسل بسیار کم و وسوسه کننده است فقط اختلاف قیمت تجهیزات جانبی این دو باعث می شه که بعضی وقتها از خرید هنسل منصرف شد. دوستان علاقمند می تونن قیمت هنسل رو هم بپرسند و با فومکس مقایسه کنند. هد 600 ژول فومکس و 500 ژول هنسل تفاوت کمی دارند..(حدود 55 تومان).نقل قول:
آخرین قیمتی که از فومکس دارم قبل از عید کمی ناامید کننده بود.هد d400 ش حدود 800 تومن بود.
قبل از عید با یکی از فروشندگان پاساژ پایتخت صحبت میکردم و اتفاقاً سراغ فلاشهای هنسل رو گرفتم که قبلاً داشتند،میگفت با پرش قیمت یورو،اینقدر قیمت این فلاشها سرسآم آور شده که ما نمیاریم چون فروش نداریم!بعید میدونم این قیمتها باشه!هنسل رفت جز دستنیافتنی ها که باید در لیست آرزو ها نوشت و به قانون جذب و کشش و این حرفها ایمان اورد تا بشه فکر کرد شاید روزی قسمت بشه!
علی آقای بیاتی هم که قیمتهای جدید رو دادند!این فلاشها با این قیمتها عالی نیست؟
ما همین که داریم به فومکس فکر میکنیم هم از سرمون زیاده!
میترسم آخرش هم برم سراغ محصولات برادران چینی!
هی...:-(
:::angry:::
امروز 1391/01/14
هد 600D معادل 995000 تومان!
HD هم یه 100 تومن گرونتره!آخی...
کیت 3تایی فلاش 600D هم ناقابل ، 4 تومن !
قبلاً باز میگفت بیای اینجا یه تخفیفی بهت میدیم،الان میگه حرف تخفیف رو نزن که دست و بالم بسته است!
خدایا رحم!
الان اینی که نوشتی یعنی چی مثلا؟
بجای این جور نوشتنها، با در نظر گرفتن پارامتر "کیفیت بر قیمت " پیشنهادی بهتری اگر دارید ارائه کنید ما هم بالاخره استفاده میکنیم محمدرضا جان.
والا اگه معیار معروفیت برای شما بازار داخلی است من حرف شما رو قبول دارم و حرفی نیست. برندهایی مثل jtl یا somita یا ... خیلی معروفند ولی اگر تشریف ببرید در دنیای مجازی و نام phtoflex یا phtoflex lighting یا photoflex lighting gears یا photoflex softbox یا هر چی رو گوگل بفرمایید یا اگر تو این فرومهای خارجی بالا پایین برید خواهید دید که کاملا اشتباه میکنید. نه تنها این برند در بازار خارجی شناخته نشده نیست بلکه برندهایی مثل همین فومکس شما که کل پیجهای سایت اصلیش به تعداد انگشتان دست هم نیست از لحاظ معروفیت کیلومترها با آن فاصله دارد.نقل قول:
آقای احسانی یک جوری فرمودید که حس کردم در مورد برونکالر صحبت می کنید. ببخشید اینکه خوب است یا نیست را من نظری نمی دهم اما صحبت از کدام معروفیت است؟کدام سابقه؟ یک شرکت معروف ایرانی یک برند شناخته نشده را وارد کرده و داره روش کار میکنه و ان شاءالله موفق هم باشه. ما دلمون می خواست تو آتلیه دست کم هنسل داشته باشیم دیدیم گرونه و جزو لوازم مصرفی هم هست که فرسوده میشه گفتیم فعلاً فومکس بگیریم از بقیه بهتره (به نظر خودمان) وگرنه که باور کنید حتی فومکس هم برند معروفی نیست
ممکنه بفرمایید دنیای مجازی و گوگل و ... که نشد معیار . در آن صورت بفرمایید معیار شما از معروفیت یک برند خارجی چیه؟
من با فتو فلکس قرار داد نبستم ولی احساس کردم با این قیمتهایی که الان داره میتونه خیلی انتخاب خوبی باشه و به جناب عبایی پیشنهادشون کردم .دو روز دیگه که قیمتش پرید بالا ( توسط همون شرکت معروف ایرانی ) به کفر یزید هم نمی ارزه.
یعنی اینکه شما کمی تبلیغ کردید. :::love2:::
معیار من اصلا داخل نیست. و عرض کردم که فومکس هم معروف نیست آخرین جمله ای که نقل قول کردید را بخوانید.
فتوفلکس هم مثل همونه. به نظر من با توجه به کیفیتش و همان پارامتر "کیفیت بر قیمت " انتخاب مناسبی نیست. اما با پارامتر "ظاهر بر قیمت " چرا خیلی خوبه. از نظر من کیفیت نورش در حد همان فلاش های نایس است با قیمتی بالاتر.
تعداد پیج و . . . در نت نه معیار کیفیت است و نه بزرگ بودن یک شرکت. معروف بودن یک شرکت هم نشانه کیفیت بالای محصولاتش نیست.
در انتخاب فلاش اصولا عملکرد بسیار مهم است.برند شاید مهم باشد اما یقینا عملکرد بسیار از برند مهم تر است.
اگر یک فلاش عملکرد نوری خوبی داشته باشد و استاندارد ها یک فلاش خوب را داشته باشد ( که بنده بارها به تفصیل همه موارد را برشمرده ام و کلی در موردشان بحث کرده ام ) مهم نیست اسم و رسم اش چیست و کجایی است و چه و چه ! حتی اگر پارس خزر هم باشد مهم نیست.
اما برند وقتی در بین یک عده عکاس حرفه ای بین المللی جایگاه خودش را پیدا می کند یقینا بابت قابلیت ها و امکانات و استاندارد هایش است.
مهم نیست که یک فلاش 300 پیج خیلی خفن در نت داشته باشد یا صرفا یک صفحه داغون! محل عملکرد است.
متاسفانه در ایران به دلیل عدم دسترسی به برند های جاندار و با پدر و مادر ما باید به خیلی از برند های نه چندان صاحب نام اکتفا کنیم.
کیست که بتواند جایگاه مولتی بیلیز و برونکالر را در بین فلاش های استودیویی داشته باشد ( از نظر برند پروفتو و بقیه هرگز در سطح این دو نیستند )
اما...
در ایران اشتیاق به سمت برند های آسیایی و اروپایی بسیار زیاد است اما برند های خوب و عالی آمریکایی اصلا نا شناخته هستند و خیلی ها اصولا آنها را به اسم نمی شناسد.
در بین اروپایی ها یقینا فعلا پروفوتو در ایران و خیلی از ممالک اروپایی حرف اول و آخر را می زند.
برند هایی مثل Profotoو Bowens و Broncolor و MULTIBILIZ و Impact و Comet و Elinchrom و Hensel و Interfit و Norman و Novatron و Photogenic و Rime Lite و Smith-Victor و SP Studio Systems و Paul C.Buff و Speedotron و Westcott و Visatec و Fomex در آمریکا حرف اول و آخر را می زنند اما هیچ برندی به اندازه JTL در مجلات معتبر عکاسی در آمریکا تبلیغات ندارد ( باور کردنی نیست ) اما در چند سال اخیر Photoflex هم با تبلیغات در مجلات و سایت ها توانسته اسم و رسمی برای خودش دست و پا کند.
در بین اسامی بالا برخی در آمریکا با یک اسم و در اروپا با اسم دیگری عرضه می شوند مثل Photogenic که در اروپا و کانادا Smith-Victor عرضه می شود و یا Rime Lite که در آسیا با نام HUNDAI هم عرضه می شوند و یا Broncolor که با نام Visatec هم عرضه می شود و .......
اما واقعا انتخاب فلاش در ایران یک داستان دیگر است. یا پول دارید برای برند های اروپایی ( که خیلی ها هم ساخت چین هستند اما برند اروپایی است و این چیزی از اعتبار آنها کم نمی کند ) و یا باید به برند های آسیایی ( به جز چینی ) برسید و یا پولی ندارید و باید به چینی ها اکتفا کنید ( برخی هم دیگر اصلا پولی ندارند و ایران فلاش انتخاب آنها است ! )
خلاصه برند راه را نزدیک می کند و با توجه به اعتبار و .... می توانید بدون استرس یک برند خوب را انتخاب کنید.اما با وجود این هنوز هم استاندارد ها و ... می تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد.باید فلاش مورد نظر را تحلیل کرد حتی در برخی موارد بهترین برند ها هم مشکلاتی دارند که با ژآنر عکاسی شما همخوانی ندارد و بهتر است یک انتخاب دیگر داشته باشید.
سلام
بحث برندهای آمریکایی بود گفتم بد نیست دوستان علاقه مند نگاهی هم به paul c buff مخصوصا مدل Einstein E640 داشته باشند.با مشقت فراوان دو شاخه از این فلاشها را برای استودیو خریدیم!
نسبت به قیمت بی نظیر است.
http://www.paulcbuff.com/images/prod...right_1010.jpg
http://www.paulcbuff.com/images/prod...panel_0910.jpg
http://www.paulcbuff.com/images/prod...creen_0910.jpg
9 استاپ کاهش قدرت (2.5 Ws to 640 Ws)
قابلیت تنظیم نور تا 1/10 اف استاپ
زمان تخلیه تا 1/13000 ثانیه
دمای رنگ ثابت در کل محدوده قدرت فلاش
و ... از مشخصات این فلاش است.
مقایسه زمان تخلیه و مقایسه دمای رنگ
http://www.paulcbuff.com/images/data/e640_comp1.jpg
مقایسه میزان کاهش قدرت فلاش
http://www.paulcbuff.com/images/data/e640_comp2.jpg
مسعود کاملا مطمعنی؟ در عمل تست کردی؟نقل قول:
دمای رنگ ثابت در کل محدوده قدرت فلا...
منظورم اینه که برای تبلیغات همه فلاشها چنین چیزهایی نوشته میشه ولی در عمل میبینی در مینیمم و ماکزیمم قدرت پرتاب فلاش 1200 کلوین اختلاف دمای رنگ وجود دارد
بعدا این پست ها رو به تاپیک نورپردازی منتقل می کنم.
مسعود جان همیشه نمی شود به چارت ها و ادعاهای تبلیغاتی شرکت ها اعتماد کرد.
نظر من این است که اصولا Puff برند خوبی است و فلاش های خوبی دارد اما ! جنبه تبلیغاتی در این اطلاعات دیده می شود و به راحتی می توان فهمید که این اطلاعات توسط شرکت سازنده تهیه و نقل شده است.شاید در عمل عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد که اصولا از فلاشن های Triple خازن یک موضوع عادی است ( این فلاش ها 3 ردیف 3 تایی خازن دارند که در هر بار شلیک دو یک ردیف با هم کار می کنند که باعث ثبات دمای رنگی می شود ) اما یقینا کم و کاستی هم دارند و نباید تمامی ادعاهای تبلیغاتی شرکت ها را باور کنیم.
مسعود جان به نظرم این موضوع را با کلوین متر تست کنید تا بتوانیم در عمل قابلیت های آن را بررسی کنیم.
نمایندگی فومکس کجاس؟ کسی شماره ای ازش نداره؟
کیت فلاش FOMEX 400 ژول 6400
دوستان با تشکر از پاسخ های مفیدتان
قصد خرید fomex d-400 هستم
ولی چون کیت نداره و دارای یک هد فلاش هست
باید چه وسایلی باهاش بخرم لطفا راهنمایی کنید
و دوتا هد فلاش بگیرم
برای کار آتلیه عکاسی
وسایل خاصی که نیاز نیست . اگر منظورتون دیفیوزر است بستگی به کاربرد شما داره. میتونید سافت باکس های فومکس یا برای صرفه جویی سافت باکس های متفرقه خریداری کنید. پیشنهاد من برای مصرف عمومی آتلیه با 2 شاخه فلاش : سافت باکس 80-120 فومکس یک عدد - سافت باکس 40-40 یک عدد - کاسه نرمال یک عدد - چتر نقره ای انعکاسی یک عدد
هرچند بهتره یک فلاش سوم هم داشته باشید
سلام ممنون از پاسختان
اینارو میخوام بخرم ببینید اگه مشکلی بود یا در صرفه جویی هزینه میخواهید کمک کنید که هر کدو رو بگید اگه لازم نبود حذف کنم
Fomex D Studio flash 400 شامل یک هد فلاش 400 ژول به عنوان نور اصلی و 1 عدد سیم سنکرون ، 1 عدد کابل برق ، 1 عدد لا مپ مدلینگ 250 وات، 1 عدد محافظ پلاستیکی
تقریبا یک میلیون 400 هزار تومن
Fomex flash 200 فقط هد فلاش 200 ژول
سه عدد پايه تقریبا هر کدوم 150 هزار
2عدد سافت باکس
سافت باکس 80-120 فومکس یک عدد
سافت باکس 40-40 یک عدد
2عدد رفلکتور
1عدد زنبوري دار
1عددخرطومي
ولی قیمتش یکم بالا میشه :-(
منظور از رفلکتور چیه؟ کاسه؟
اول اینکه اگر فلاشتان سری D است لامپ مدلینگ 1000 هم یک عدد اضافه کنید
دوم اینکه فلاش ها رو هم قدرت بگیرید. دو عدد 400
سوم اینکه به جز سافت باکس اصرای نداشته باشید بقیه را برند فومکس بخرید. اسنوت و کاسه و ... معمولی باشد هم فرقی نمیکند
اگر بودجه محدود است سافت باکس رو هم معمولی بخرید. الان سافت باکس های معمولی هم کیفیت خوبی دارند و چندان تغییری در نور خروجی نمی دهند. دو تا پایه لازم دارید که ترجیحاً از نوع بادی باشد . چرا 3 تا میخرید؟
معنی تحت الفظی رفلکتور، «بازتاب دهندهء نور» است.
معمولا منظور از «رفلکتور» در محاورات استودیو در ایران، همان رفلکتور پارچه ای است (که معمولا بصورت دایره یا بیضی و پنج کاره هستند)
برای کاسه هم در متون انگلیسی، رفلکتور استفاده میشه ... ولی در محاورات وطنی، بهش کاسه اطلاق میشه که معمولا ۷ اینچی و معروف به کاسه استاندارد یا کاسه نرمال است. نوع ۱۲ اینچ هم بعضا در بازار موجوده. بزرگتر از ۱۲ هم موجوده و به Beauty Dish یا Beauty Bowl موسومه.
اگر بهش «کاسه رفلکتور» بگید، ماهیت کاسه بودنش رو رسوندید و اگر «رفلکتور» بگید، همون نوع پارچه ای آن در ذهن متبادر میشه :-)
بله خوبه بنظرم ...
خرطومی (Snoot) رو از مارکهای ارزون بگیرید ... (کاربردش زیاد نیست، ولی بعضی مواقع بکار میاد)
برای بک (Back Drop یا فون) ۴ گزینه دارید:
۱. مخمل واقعی (غیر براق)
۲. مخمل قلابی (کرک های چسبیده به لایهء فوم مانند)
۳. پارچه های گوناگون
۴. کاغذی
رنگ و طرح، کاملا به سلیقهء شما داره (و نهایتا بودجه برای کیفیت و تعداد)