پاسخ: فلاش براي دوربينهاي نيكون
بخش زیادی از ارزش فلاشهای تیتیال به نحوه اندازهگیری نور آنها درهماهنگی با دوربین است، حال این که تنها جایی که مد منوال دوربین هنوز جایی دارد استودیوست، یعنی شما پول خود را بابت امکاناتی میدهید که اصلاً استفاده ندارند. نکته دیگر این است که چه اصراری است که از این فلاشها استفاده کنید؟ حتی سادهترین فلاش استودیویی نیز کارایی بهتری نسبت به آنها دارد.
توصیه دیگر من این است که برای خرید تعداد زیاد فلاش عجله نکنید (مگر این که روی یک کیت چندتایی تخفیف خیلی مناسبی داشته باشید) با یکی دوتا شروع کنید و بعداً طبق نیاز مجموعه خود را تکمیل کنید
3 فایل پیوست
پاسخ: نورپردازي استوديويي
این تاپیک من رو واقعاً کمک کرد تا فلاش هامو بخرم!
خلاصه SOMITA-180 با یه چتر اضافه اشانتیون گرفتم 500 تومن! به نظرم خیلی می ارزه، کارش عالیه و کیت کاملیه.
دو شب پیش هم مهمونی داشتیمو منم از فرصت استفاده کردم و میهمانان عزیز رو سوژه کردم تو اتاقم تا اولین تجربه عکاسی استودیوییم رو بکنم!:cool:
اینجا عکس بگذارم نقد میکنید انشاالله؟ آقای محبی، دوستان...
حالا میگذارم اگه جاش نیست برمیدارم... خیلی ذوق دارم کارام نقد شه بهتر شم...
البته اول خودم از خودم یه نقد بکنم، عکس آقا با کت یه نور ظریف پشت برای لبه بدن، مو و دیگر جزئیات کم داره که با رفلکتور حل میشه!
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
light_cottage
این تاپیک من رو واقعاً کمک کرد تا فلاش هامو بخرم!
خلاصه SOMITA-180 با یه چتر اضافه اشانتیون گرفتم 500 تومن! به نظرم خیلی می ارزه، کارش عالیه و کیت کاملیه.
دو شب پیش هم مهمونی داشتیمو منم از فرصت استفاده کردم و میهمانان عزیز رو سوژه کردم تو اتاقم تا اولین تجربه عکاسی استودیوییم رو بکنم!:cool:
اینجا عکس بگذارم نقد میکنید انشاالله؟ آقای محبی، دوستان...
حالا میگذارم اگه جاش نیست برمیدارم... خیلی ذوق دارم کارام نقد شه بهتر شم...
البته اول خودم از خودم یه نقد بکنم، عکس آقا با کت یه نور ظریف پشت برای لبه بدن، مو و دیگر جزئیات کم داره که با رفلکتور حل میشه!
کیت فلاشتون مبارک باشه.
اما بعد.نمیدونم چرا سر سوژه هاتون رو در عکس اول و سوم کات کردین.من فکر میکنم پرتره چیزی غیر از این هست
که سوژه رو روی صندلی بشونید و بعد شلیک.
شاید بهتر باشه که یکم به عقب برگردین و ترکیب بندی و پوز رو مطالعه کنید.اصولا سوژه هاتون خیلی ناراحت و تصنعی هستن.اشکالات نورپردازی رو هم دوستان خواهند گفت.
به قول یکی از دوستان(نمیدونم کدوم یک از دوستان گفت ولی باید اونو با طلا نوشت) بهتره قبل از قرار دادن عکس در
تایپیک کمی روی آن تامل کنید چند روزی از آن بگذردوخودتان آنرا دوباره نقد کنید.
موفق باشید.
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
rodentia
کیت فلاشتون مبارک باشه.
اما بعد.نمیدونم چرا سر سوژه هاتون رو در عکس اول و سوم کات کردین.من فکر میکنم پرتره چیزی غیر از این هست
که سوژه رو روی صندلی بشونید و بعد شلیک.
شاید بهتر باشه که یکم به عقب برگردین و ترکیب بندی و پوز رو مطالعه کنید.اصولا سوژه هاتون خیلی ناراحت و تصنعی هستن.اشکالات نورپردازی رو هم دوستان خواهند گفت.
به قول یکی از دوستان(نمیدونم کدوم یک از دوستان گفت ولی باید اونو با طلا نوشت) بهتره قبل از قرار دادن عکس در
تایپیک کمی روی آن تامل کنید چند روزی از آن بگذردوخودتان آنرا دوباره نقد کنید.
موفق باشید.
ممنون از نقد اول. دقت بفرمایید خودم اولین نقد رو تو پستم کردم. اینکه، چون بعد از جم کردن وسایل و رفتن سوژه به خونشون مشغول تماشای عکس ها شدم نمیشد عکس رو تکرار کنم و اون نوری که خودم گفتمو بدم، خودم نقد رو گذاشتم که از انتقادات حذفش کنم چو خودم فهمیدم.. حالا گذاشتم چیزایی که دیگران میدوننو من ندیدم نمایان بشه. بنده تامل در عکس ها کرده و بعد قرار دادم.
ولی به نظرم شما تعریف پرتره رو نمیدونید، تا جایی که من اطلاع دارم و 1 ساله رو هنر پرتره مطالعه دارم پرتره هیچ محدودیت ژستی نداره، طرف بالانس بزنه و بهش بیاد باید گرفت! باور بفرمایید نمونه های بسیار عجیب اما جالبی از پرتره دیدم که قسمت هایی از بدن که اساسی هستن بیرون قرار گرفتن ولی ترکیب عکس چشم نوازه، بخواهید آپلود میکنم، یه نگاهی تو همین نت هم بندازید و پرتره ببینید متوجه منظورم میشید. کات شدن سرها هم یک سلیقه هست، از خود استاد محبی عکس دیدم که سر و مقداری از ریش طرف کات شده (همون عکس فوق العاده پیرمرد خوش چهره به سبک Split Lighting که در مقالشون هست) و میلیون تا عکس از نت از عکاس های دور دنیا به همین سبک. (در پروفایلم عکس های بیشتری از همین افراد گذاشتم و عکس دارم که سر کات نشده باشه، ممنون میشم ملاحظه بفرمایید) دلیل دیگه ای واسه کات سر اون آقا دارم موهای سوژمه که مناسب نبود واسه عکس و از کادر خارجش کرم.
درباره چهره... نمیدونم.. اون دختر بچه که به نظرم نگاهش خیلی مهربان و نافذ افتاده... مرد کت پوش هم چهرش خیلی محکم افتاده و چشماش داره با پررویی با دوربین حرف میزنه.. و اونکی هم نمیدونم، سرد نیست آخه، منظورتونو نمیفهمم (اینا نظرهای شخصیمه ها، وکیل مدافع عکس هام هستم ولی انتقاد درستی که متقاعدم کنه درجا میپذیرم و خودمو انعطاف میدم)
بنده درسته اینجا تازه وارد هستم ولی در عکاسی تازه وارد نیستم و از روی اصول یادش گرفتم و ترکیب بندی ها رو میشناسم(در حد خودم که هنوزم خودمو آماتور میبینم) خواستید یک نگاه به بلاگم در امضام بندازید... در هنر پرتره هم بگ یوهو بهم پول نرسیده که بگم خوب برم فلاش بخرم حالا! 1 ساله دارم تو نت و مقالاتش دست و پا میزنم، پارسال 65 هزار تومن کتاب اورجینال نورپردازی خریدم همشونو خوردم، بعدشم با این سایت مقاله آقای محبی و دیگر مقالات آشنا شدم و تازه فلاش خریدم و تو اولین تجربم سعی کردم تئوری ها رو اجرا کنم.
دیگر از این بحث ها نمیکنم و میپردازیم به اصل موضوع. با عرض پوزش.
پاسخ: فلاش براي دوربينهاي نيكون
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
2ch.blogfa
تا اینجا که مطالعه کردم بدنه نیکون امکان کنترل سه کانال فلاش رو داره برای کانال چهارم چه کنم ؟؟
سلام
3 گروه و 4 کانال
که کانالهای مختلف برای جلوگیری از تداخل با فلاشهای دیگران است و گروه ها برای کنترل مجزای قدرت فلاشها.
بله، امکان کنترل 3 گروه را حداکثر دارد و فکر میکنم فلاش چهارم را باید :
1- با یکی از فلاشهای دیگر در یک گروه قرار داد (در نتیجه با قدرت و مشخصات یکسان شلیک میکنند (اگر نوع فلاشها و قدرتشان یکی باشد؛ البته))
2- فلاش چهارم را خارج از سیستم CLS فعال کرد ( بصورت اسلیو مثلا")
پاسخ: نورپردازي استوديويي
سلام
Explained lighting schemes
کد:
http://uk.fotopunto.com/articulo-explained-lighting-schemes_60
و مطلبی با عنوان Explained lighting schemes, lighting a face که گفتم شاید دیدنش خالی از لطف نباشد:
کد:
http://uk.fotopunto.com/articulo-explained-lighting-schemes-lighting-a-face_140
پاسخ: نورپردازي استوديويي
سلام دوست عزيز من خوزستان زندگي ميكنم
و هميشه مطالب شما مطالعه ميكنم و از شما با اين همه توانايي و ذوق تشكر ميكنم اميدوارم دست خاكستر بزني طلا بشه از آرزوهاي اين منطقه حقيقت از مزاحمت سئوال در مورد دوربين 50D دارم تازگيا گرفتم با لنز 200-18 و چتر فلاش 160 ژول JTL قبلا 350 داشتم با لنز 135-28 عكس هاي عالي باهاش ميگرفتم و لي الان تنظمات رو با 50D اگه امكان داره كمك كنيد با تشكر فراوان
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
photosiavash
سلام دوست عزيز من خوزستان زندگي ميكنم
و هميشه مطالب شما مطالعه ميكنم و از شما با اين همه توانايي و ذوق تشكر ميكنم اميدوارم دست خاكستر بزني طلا بشه از آرزوهاي اين منطقه حقيقت از مزاحمت سئوال در مورد دوربين 50D دارم تازگيا گرفتم با لنز 200-18 و چتر فلاش 160 ژول JTL قبلا 350 داشتم با لنز 135-28 عكس هاي عالي باهاش ميگرفتم و لي الان تنظمات رو با 50D اگه امكان داره كمك كنيد با تشكر فراوان
سلام و ممنون از لطف شما (البته اگر مخاطب شما من باشم) باید عرض کنم که بخصوص در زمینه عکاسی استودیویی چیزی نمیدانم؛ و نمیدانم چرا با ترکیب جدیدتان نمیتوانید عکسهایی بهتر یا مشابه قبل بگیرید, بهتر است نمونه هایی کم حجم از عکسهای قبلی و فعلیتان را آپلود کنید تا دوستان باتجربه بتوانند نظر بدهند.
ممنون :::happy:::
پاسخ: نورپردازي استوديويي
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=9676
دوستانی که در کارگاه آموزشی فوق شرکت کنند به صورت عملی می توانند با فلاش های حرفه ای profoto کار کرده و با امکانات آن ها آشنا شوند.