پاسخ: نورپردازي استوديويي
مدتی هست که فکر خرید یک کیت نورپردازی استودیویی هستم... برای نور پردازی سوژه/مدل..
اکثر عکاسی که انجام میدم در بیرون انجام میشه حالا یا توی یک فضای باز مثل پارک و یا یک فضای بسته مثل پارکینگ یک ساختمان...
برای همین می خواستم بپرسم برای چنین کاری به چه کیت نورپردازی احتیاج دارم...
تو بعضی موارد دیدم ..که بعضی افراد از 2 چتر و رفلکتور استفاده می کنند
و یا کلا از 2 یا 3 تا سافت باکس استفاده می کنند
این مورد سافت باکس خیلی برام عجیب بود... چون مدل عکاسی توی یک کارخانه انجام شده بود و هدف عکاسی ماشین و مدل بود
توی ست از 3 تا سافت باکس و یک رفلکتور استفاده شده بود
برای همین این من رو یه خورده گیج کرد که اگه من بخوام شروع کنم دقیقا به کدوم یک از این وسایل برای نور پردازی احتیاج دارم...
1) 2 تا چتر و رفلکتور
2) 1 چتر و 1 سافت باکس و رفلکتور ؟ :::confused2:::
پاسخ: عکس گرفتن از کودک در آتلیه
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
a_maddah
دوستان سلام من در آتلیه از دو منبع نوری (سافت باکس وچتری ) و سه پژکتور کم نور استفاده می کنم واز عکسهایی که از افراد
بالاتر از خردسال می گیرم راضی هستم سزعت 20 و دیاف روی 2/3 می باشد (حساسیت 160) اما همانطور که فهمیدید
سزعت پایین دوربین و تحرک کودک باعث می شود که من ازهر کودک 10 تا 15 عکس بگیرم تا شاید 5 یا 6 تا عکس خوب در بیاد
تازه بعضی از حالت ها و لحظه های قشنگ کودک را هم از دست می دهم به نظر شما این مشکل را چگونه حل کنم
در ضمن امکان بیشتر کردن نور را ندارم چون اگر نور را بیش از این که هست زیاد کنم برای سوژه ایجاد ناراحتی می کند (اعم از گرما و زدگی چشم ) با تشکر از راهنمایی های بی دریغ شما دوستان
راستی آقا امیر آدرس ندادی این ایمل من sadoon007@yahoo
سلام سرعت شما ترجیحا 100 به بالا باشه دیاف 5.6 یا 8 با حساسیت 200 تا 400
اگر نور كم شد شدت نوراتو بیشتر كن.
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
سلام سرعت شما ترجیحا 100 به بالا باشه دیاف 5.6 یا 8 با حساسیت 200 تا 400
اگر نور كم شد شدت نوراتو بیشتر كن.
اَاااا....:::waw::: آقا این سئوال فكر كنم ماله دو سه سال پیش كه شما جواب دادی! الان هر سئوالی داری می تونی از جناب مداح بپرسی:::happy:::
پاسخ: عکس گرفتن از کودک در آتلیه
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
raminmarashi
حساسیت 200 تا 400
اگر نور كم شد شدت نوراتو بیشتر كن.
شدت نور یا فاصله فلاش کمتر بهتره . توی استودیو نور کم نمیاد! ایزوی 400 منطقی نیست.
پاسخ: نورپردازي استوديويي
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
gt_max
مدتی هست که فکر خرید یک کیت نورپردازی استودیویی هستم... برای نور پردازی سوژه/مدل..
اکثر عکاسی که انجام میدم در بیرون انجام میشه حالا یا توی یک فضای باز مثل پارک و یا یک فضای بسته مثل پارکینگ یک ساختمان...
برای همین می خواستم بپرسم برای چنین کاری به چه کیت نورپردازی احتیاج دارم...
با سلام
به نظر من سوال شما جوابهای بسیاری دارد.
بارها عرض کردهام (شاید در همین تاپیک) که نورپردازی استودیویی نوعی طراحی است و برای طراحی (برخلاف تحلیل) راه واحدی وجود ندارد.
در فضای باز،
بعضی عکاسانی حرفهای در دنیا اصلاً فلاش را دوست ندارند و از دیفیوزرهای غول پیکر (که در هالیوود استفاده میشود و چندین نفر را برای حمل لازم دارد) استفاده میکنند
بعضی از چندین فلاش استودیویی در فضای باز استفاده میکنند.
بعضی از رفلکتور
بعضی ها نیز از ترکیب فلاشهای تیتیال
بعضی از فلاش سرخود دوربین استفاده میکنند (در صورت کنترل درست، برای فیل فلاش چیز بیربطی نیست)
بعضیها نیز از فلاشهای حلقوی شبه ماکرو استفاده میکنند.
و خیلیها نیز تنها از نوری استفاده میکنند که فلاش و رفلکتور نخواهد (بسته به موقعیت)
و خیلی از روشهای فوق را میتوان باهم ترکیب کرد.
میتوان هزاران راه و ترکیب برای نورپردازی ارائه داد که همه درست باشند.
فکر میکنم سوال شما قدری ناپخته باشد.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
gt_max
تو بعضی موارد دیدم ..که بعضی افراد از 2 چتر و رفلکتور استفاده می کنند
و یا کلا از 2 یا 3 تا سافت باکس استفاده می کنند
این مورد سافت باکس خیلی برام عجیب بود... چون مدل عکاسی توی یک کارخانه انجام شده بود و هدف عکاسی ماشین و مدل بود
توی ست از 3 تا سافت باکس و یک رفلکتور استفاده شده بود
برای همین این من رو یه خورده گیج کرد که اگه من بخوام شروع کنم دقیقا به کدوم یک از این وسایل برای نور پردازی احتیاج دارم...
1) 2 تا چتر و رفلکتور
2) 1 چتر و 1 سافت باکس و رفلکتور ؟ :::confused2:::
من سوالم از شما این است که با کدام از این تجهیزات و ستآپها نمیتوان عکس حرفهای گرفت؟
اگر اصول نورپردازی را بدانید ... بنا به سلیقه و آن چه که در ذهن دارید میتوانید نور خود را طراحی کنید. تعداد نور کم و زیاد اصلاً برای کسی و پروژهای قابل توصیه کردن مجدد نیست!
هر کسی بنا به انتخاب خودش با وسایل خاصی نورپردازی میکند.
انتقال رنگ سوپه به بک گراند به صورت ته رنگ
سلام
من وقتی با فون سفید از سوژه با لباس رنگی عکس میگیرم.پس زمینه عکس به جای سفید، رنگ لباس سوژه را به خود میگیرد. مثلاً اگر لباس سوژه قرمز است، رنگ فون سفید در عکس تبدیل به رنگ صورتی کم رنگ میشود. علت از چه چیزی است:confused:.
ممنون
پاسخ: انتقال رنگ سوپه به بک گراند به صورت ته رنگ
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
عکاسباشی
سلام
من وقتی با فون سفید از سوژه با لباس رنگی عکس میگیرم.پس زمینه عکس به جای سفید، رنگ لباس سوژه را به خود میگیرد. مثلاً اگر لباس سوژه قرمز است، رنگ فون سفید در عکس تبدیل به رنگ صورتی کم رنگ میشود. علت از چه چیزی است:confused:.
ممنون
دوست عزيز
اگر ته رنگي که ميگوييد، هميشه تناليته اي نزديک به رنگ غالب لباس سوژه دارد، فکر ميکنم ممکن است از بازتابش نور هد (که از پشت سر براي موها ميدهيد) روي فون باشد. آيا اين مطلب را هم چک کرديد؟
اگر مشکل از اين مسئله باشد، احتمالا با دور کردن سوژه از فون مشکل حل ميشود. :::happy:::
پاسخ: انتقال رنگ سوپه به بک گراند به صورت ته رنگ
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
عکاسباشی
سلام
من وقتی با فون سفید از سوژه با لباس رنگی عکس میگیرم.پس زمینه عکس به جای سفید، رنگ لباس سوژه را به خود میگیرد. مثلاً اگر لباس سوژه قرمز است، رنگ فون سفید در عکس تبدیل به رنگ صورتی کم رنگ میشود. علت از چه چیزی است:confused:.
ممنون
از وایت بالانس نیست ؟
به نظر من اول با همون فوم سفیده وایت بالانس رو تنظیم کنید( Custom ) و بعد عکاسی کنید .
پاسخ: دلایل استفاده از رفلکتور
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
عکاسباشی
سلام
در منابع خارجی نورپردازی(از جمله همین منابعی که در فروم معرفی شده اند) تاکید بسیار زیادی بر استفاده از رفلکتور در استودیو شده است. به گونه ای که کمتر الگوئی را میتوان بدون استفاده از رفلکتور بازسازی نمود.دلیل این همه تاکید بر رفلکتور چیست؟ آیا خاصیت رفلکتور را نمی توان با منابع دیفیوز شده گسترده ای مثل سافت باکس شبیه سازی نمود؟ آیا لزوماً برای ایجاد این الگوها باید از رفلکتور آنهم به صورت bookendاستفاده کرد؟
ممنون
سلام
دوستان عنایتی به سوال ما داشته باشند. ممنون میشوم.
با تشکر