-
اقتصاد در استودیو عکاسی
پس از حدود یک سال اقامت در این فروم عزیز و مطالعه تقریبا تمام زیر و بم های آن و باز آموختن آنچه عکاسی می دانستم تقریبا به جائی رسیدم که مسیر خودم رو در این رشته پیدا کردم اول از همه جا داره از مدیریت محترم سایت جناب شهبازی تشکر ویژه کنم و بعد از زحمت سایر مدیران عزیزی که شبانه روز با عشق فراوان پاسخگوی سوالات من و امثال من هستند ، بنده اهل چاپلوسی نیستم حداقل دوستان گالری این را خوب می دانند و این حرفم هم برای خود شیرینی نیست ( چیزی که عیان است .... ) به نظر من حرکتی که این فروم بطور خاص و سایر جامعه های مجازی عکاسی بطور عام در عکاسان ایرانی پدید آورد در حقیقت انقلابی بود و نتیجه آان را سال به سال به عینه داریم می بینیم .
اما این تاپیک :)
بدلیل اینکه در حال ورود به صنف عکاسان استودیویی هستم تقریبا تمام مقالات مربوط به راه اندازی و انتخاب لنز و دوربین و فلاش و ... را خواندم و نتایج جالبی گرفتم که یکی از مهمترین اونها این بود که اغلب دوستان صاحب نظر به آن کم توجه بوده اند اقتصاد استودیو است ، استودیوی عکاسی نیر مانند هر رشته تجاری دیگری که در آن فرایند گردش و تولید پول جریان دارد نیازمند برنامه ریزی و حرکت های قدم به قدم و حساب شده است از فرایند تهیه محل کسب و تهیه دوربین و لنز و فلاش گرفته تا تبلیغات مقطعی و دائمی و فصلی و بازاریابی و ... .
بعنوان نمونه چند روزی است که دنبال لنز برای پرتره میگردم ، شاید روزی بیش از 5 ساعت رو بابت خوندن مقالات سایت و دیدن چارت ها و خوندن ریویوهای خارجی و ... کردم در صورتی که همان ابتدا با کمی مطالعه مقالات سایت رنج مورد نیازم رو می دونستم و همچنین بودجه مورد نیاز رو هم تقریبا آماده در دست داشتم !! لابد می پرسید اینقدر صبر و مطالعه پس برای چی بود ؟
دلیلش تنها یک چیز است رسیدن به با کیفیت ترین تجهیزات با کمترین هزینه ، از دید تجاری من اگر بابت ابزار کاری مانند لنز 1 میلیون تومان پول می دهم در صورتی آن ابزار با ارزش است که در وهله اول دستمزد بیشتری از مشتری دریافت کنم و در وهله بعد نسبت به کالائی با قیمت ی سوم کیفیتی حداقل برابر با چهار برابر آن به من عرضه کند .
حال سوال چند لنز سراغ دارید که در برابر مبلغ پرداختی کیفیتی دو برابر لنز مشابهی با نصف قیمت به شما بدهد ؟
چند مشتری سراغ دارید که بخاطر لنز یک میلیونی تان سه برابر پول بیشتری به شما بدهد ؟ ( البته من تا چهار برابر هم در کارهای تبلیغاتی گرفتم البته نه برای لنز چون دوربینم لایک بود !! )
و یا سوال کلی تر : چقدر باید کار کنید تا بتوانید هزینه پرداختی بابت آن لنز را جبران کنید ؟
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
2ch.blogfa
پس از حدود یک سال اقامت در این فروم عزیز و مطالعه تقریبا تمام زیر و بم های آن و باز آموختن آنچه عکاسی می دانستم تقریبا به جائی رسیدم که مسیر خودم رو در این رشته پیدا کردم اول از همه جا داره از مدیریت محترم سایت جناب شهبازی تشکر ویژه کنم و بعد از زحمت سایر مدیران عزیزی که شبانه روز با عشق فراوان پاسخگوی سوالات من و امثال من هستند ، بنده اهل چاپلوسی نیستم حداقل دوستان گالری این را خوب می دانند و این حرفم هم برای خود شیرینی نیست ( چیزی که عیان است .... ) به نظر من حرکتی که این فروم بطور خاص و سایر جامعه های مجازی عکاسی بطور عام در عکاسان ایرانی پدید آورد در حقیقت انقلابی بود و نتیجه آان را سال به سال به عینه داریم می بینیم .
اما این تاپیک :)
بدلیل اینکه در حال ورود به صنف عکاسان استودیویی هستم تقریبا تمام مقالات مربوط به راه اندازی و انتخاب لنز و دوربین و فلاش و ... را خواندم و نتایج جالبی گرفتم که یکی از مهمترین اونها این بود که اغلب دوستان صاحب نظر به آن کم توجه بوده اند اقتصاد استودیو است ، استودیوی عکاسی نیر مانند هر رشته تجاری دیگری که در آن فرایند گردش و تولید پول جریان دارد نیازمند برنامه ریزی و حرکت های قدم به قدم و حساب شده است از فرایند تهیه محل کسب و تهیه دوربین و لنز و فلاش گرفته تا تبلیغات مقطعی و دائمی و فصلی و بازاریابی و ... .
بعنوان نمونه چند روزی است که دنبال لنز برای پرتره میگردم ، شاید روزی بیش از 5 ساعت رو بابت خوندن مقالات سایت و دیدن چارت ها و خوندن ریویوهای خارجی و ... کردم در صورتی که همان ابتدا با کمی مطالعه مقالات سایت رنج مورد نیازم رو می دونستم و همچنین بودجه مورد نیاز رو هم تقریبا آماده در دست داشتم !! لابد می پرسید اینقدر صبر و مطالعه پس برای چی بود ؟
دلیلش تنها یک چیز است رسیدن به با کیفیت ترین تجهیزات با کمترین هزینه ، از دید تجاری من اگر بابت ابزار کاری مانند لنز 1 میلیون تومان پول می دهم در صورتی آن ابزار با ارزش است که در وهله اول دستمزد بیشتری از مشتری دریافت کنم و در وهله بعد نسبت به کالائی با قیمت ی سوم کیفیتی حداقل برابر با چهار برابر آن به من عرضه کند .
حال سوال چند لنز سراغ دارید که در برابر مبلغ پرداختی کیفیتی دو برابر لنز مشابهی با نصف قیمت به شما بدهد ؟
چند مشتری سراغ دارید که بخاطر لنز یک میلیونی تان سه برابر پول بیشتری به شما بدهد ؟ ( البته من تا چهار برابر هم در کارهای تبلیغاتی گرفتم البته نه برای لنز چون دوربینم لایک بود !! )
و یا سوال کلی تر : چقدر باید کار کنید تا بتوانید هزینه پرداختی بابت آن لنز را جبران کنید ؟
بله کاملا موافقم، ولی خوب همه اینها بستگی به درامد شما و اینکه چقدر آتلیه شما شهرت داره بر میگرده.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
آره بهنام جان در اینکه درآمد و شهرت و تبلیغات و ... مورد دیگه تو جواب سوالات بالا تاثیر داره شکی نیست اما قصد من بیشتر برای کسانی مثل خودم است که تازه می خواهند قدم به بازار بگذارند والا شخصی که درآمد بالا داره یا شهرت خوبی داره ( که بازم یعنی درآمد خوبی داره :biggrin: ) برای خرید لنز 1 میلیونی که دغدغه ای نداره ( شاید تنها دغدغه ش زحمت بیرون کشیدن کارت اعتباریش باشه !! )
ولی بیایم اینطور بحث رو ادامه بدیم برای شروع کار در یک استودیو چقدر بایستی هزینه کرد ؟؟؟؟ ( بر طبق هر level کاری )
مثلا به شخصه استودیوهای زیادی را دیده ام که یکساله جمع کردند یا استودیوی معروف و مشهور زیاد سراغ دارم که اکنون کسب و کارشان رونقی ندارد و به قول خودشان بازنشسته شده اند ، بیشتر هدف من در این تاپیک این است که به درد بازنشستگی زود هنگام دچار نشویم .
در ادامه سوالات پست اول و سوال بالا می شه به این سوالات هم پرداخت :
چگونه مشتری جذب کنیم ؟؟؟
چگونه مشتری خود را حفظ کنیم ؟؟
چگونه با حداقل هزینه مناسب ترین بازده تبلیغاتی را در ارتباط با استودیوی عکاسی داشته باشیم ؟؟
سوال زیاد است و جواب زیادتر ، در صورت تمایل سایر دوستان بحث رو ادامه می دهیم ...
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
سلام
من هم که یک آماتور هستم- این سوالات همیشه برام بوجود آمده و همیشه از خودم پرسیدم ولی شما اینها رو بیان کردید. حال دوستانی که در این زمینه فعالیت دارند لطف کنند به این سوالات جواب دهند تا ما هم تجربه کسب کنیم
من دفتر تبلیغات دارم- در مورد جذب مشتری باید بگم دو مورد هست که جواب میده: 1-کیفیت کار خروجی 2- تبلیغات گسترده
یعنی شما اگه کار با کیفیتی دارید(محصول با کیفیت) با تبلیغات گسترده میشه به آنچه میخواهید برسید -که تنها انجام یکی از این دو مورد فکر نکنم خیلی مفید واقع بشه مگر مقطعی
من فکر کنم چند عامل در حفظ مشتری موثره یکی همین کیفیت خروجی شماست و در این مورد(عکاسی) تجربه نیز ارزشمند هست و سرویس دهی خوب به مشتری، یعنی مشتری خودتون رو فراموش نکنید. برای اینکار شگردهای تبلیغاتی وجود داره مثلا هدیه-یا نظر سنجی-یا تخفیف برای مراجعه بعدی و...
این چیزهایی که گفتم کلی بود یعنی فقط مختص عکاسی نیست و قطعا عوامل دیگری دخیل هستند که من هنوز نمیدونم چون استودیوی من هم هنوز راه نیفتاده ولی دوستان خواهشا جوابشان را دریغ نکنند.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
تا جایی که من دیدم مشتریه که مشتری میاره . هر مشتری عکساش رو به 5 نفر از دختر خاله و پسر خاله هاش نشون میده از این 5 تا 3تا میگن میایم و از این 3 تا یکیشون واقعا میاد و از هر 3 نفری که میاد یکیشون مشتری میشه!
و کیفیت کار این ها رو جذب میکنه. البته به نظر من کیفیت از نظر ما با اکثر مشتری ها فرق داره.اونا اغلب به جذاب بودن عکس و نو و خلاق بودنش توجه می کنن.در باره عکاسی تبلیغاتی و پرسنلی و ... هم تبلیغات محیطی. به نظر من بایدیک پس اندازی برای لوازم باشه .اومدیم و یه وسیله ژانگولر جدید اومد به بازار و گران هم بود . . . اگر شما زود تر تهیه کنی مشتری بیشتری جذب خواهی کرد. یا مثلا اگر لنز 1میلیونیت خورد زمین لنگ نمونی .(این مال ما فقراس اگه اوضا خوب باشه که جریان همون کارت اعتباری میشه.)
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
بنام خالق رنگها
سلام به دوستان و اساتید خودم
موضوع جالبی رو مطرح کردین ، چون خودم همین الان دارم باهاش دست و پنجه نرم می کنم ، تویه هر مجموعه غیرانتفاهی مثل همین استودیوئی که داریم راجع بهش صحبت میکنیم تو بازار کننونی خیلی مهمه که سنجیده عمل کرد ، چون رسیدن به سود آوری ایده آل و ماندگاری در بازار رقابتی کنونی میتونه خیلی سخت و هم خیلی راحت باشه ، یکی از مهمترین مسائلی که باید در نظر داشت بروز بودن در مسائل مرتبط کاریه ، چون همین موضوع میتونه خلاقیت بوجود بیاره و این خلاقیت میتونه مشتری های قبلی رو حفظ کنه و باعث جذب مشتری های جدید بشه ، شاید بگین چرا دوستان این اطلاعات ارزشمندشون رو به اشتراک میزارن؟ این نشون دهنده تخصص و قدرت دوستان در این رشته هنری و من مطمئن هستم دوستانی که با این صداقت اطلاعات بسیار ارزشمندشون رو به اشتراک میزارن سریعتر پیشرفت میکنن چون حرکت میکنن بدنبال یک ایده یک تحول یا یک .... جدید تر و خلاقانه تر .
براتون آرزوی موفقیت می کنم.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
سلام به همه دوستان
به خاطر مطرح شدن اين بحث واقعا وشحال شدم. من از دوستاني كه كار عكاسي در استديو و مراسم رو در خارج از كشور مخصوصا اروپا اجام ميدم خواهش ميكنم نظرشون رو بگن و ذكر كنن در كدوم كشور هستند . و اصولا اونجا هم تبايغات مثل ايراني ها در مورد عكاسها به صورت دهان به دهانه يا اينكه در مجله خواصي تبليغ ميكنن. از اونجايي كه ايرانيهاي اهل هنر خلاقيت بالايي دارن و اين در عالم سينما هم ثابت شده فكر ميكنم يه عكاس با هوش و خوش ذوق ايراني بتونه تو هر جاي دنيا موفق باشه .
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
2ch.blogfa
در ادامه سوالات پست اول و سوال بالا می شه به این سوالات هم پرداخت :
چگونه مشتری جذب کنیم ؟؟؟
چگونه مشتری خود را حفظ کنیم ؟؟
سوال زیاد است و جواب زیادتر ، در صورت تمایل سایر دوستان بحث رو ادامه می دهیم ...
یکی از مهمترین نکات در کارهای تجاری یا فروشندگی اخلاق و رفتار فروشنده هست. من بارها برایم پیش اومده که از برخورد فروشندگان ناراضی بودم و دیگه از اونها خرید نکردم. پس خوش اخلاق بودن میتونه مشتری جذب و حفظ کنه (چیزی که متاسفانه در کشور ما به اون اهمیتی نمیدن!).
نقل قول:
چگونه با حداقل هزینه مناسب ترین بازده تبلیغاتی را در ارتباط با استودیوی عکاسی داشته باشیم ؟؟
اگه توی محله از این پیکهای تبلیغاتی دارین فکر کنم برای اول کاری تبلیغات ارزان رو در این پیکها داشته باشین خوبه.
ولی همونطور که دوستان گفتند در مورد عکاسی دوست به دوست و فامیل عکسهارو نشون میده و مشتری جذب کار خوب شما میشه، پس سعی کنین کار رو خوب و با کیفیت مناسب تحویل بدین.
من تقریبا در همه عکاسیها دیدم که برای تعداد مثلا 10 عکس به بالا یک آلبوم که تبلیغات همون آتلیه روش هست رو هدیه میدن به مشتری، اینم روش خوبیه. و همینطور در مورد عکسهای 3x4 که یک عکس هم کمی بزرگتر هدیه میدن به مشتری.
از کارای آتلیه های آمریکائی هم بگم که اونا برای هر مشتری که تعدادی عکس پرتره میگیره یک گالری با user و password در اینترنت دایر میکنند و مشتری میتونه عکسهاشو به دوستان یا اقوامش از طریق سایت نشون بده.
و همینطور در مورد عکاسی از کودکان نیز خیلی با حوصله کودک رو آماده میکنند برای عکس مورد نظر و اصلا عجله در کارشون نیست، برای اونا رضایت مشتری یکی از مهمترین نکته ها هست.
نکات در کار خیلی زیاد هستند و من فعلا اینها به ذهنم رسیده.
موفق باشید.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
خب دوستان حرفه ای مثل اینکه زیاد خوششون نیومده تو این بحث شرکت کنند !!
همونطور که اکثر دوستان اشاره کردند برخورد با مشتری و ارایه خدمات ویژه یکی از موارد مهم در بوجود آمدن شهرت و اعتبار خوب برای یک آتلیه است اما این موارد تقریبا کارائی خودشون رو در دراز مدت نشون می دهند ، تبلیغات دهان به دهان که هنوز هم در دنیا بعنوان موثر ترین شیوه تبلیغات از اون نامبرده میشه خودش شرایطی داره که بعدا به مرور به اونها می رسیم اما ... .
اولین و مهمترین شرط در راه اندازی بیزینسهای کوچک که آتلیه عکاسی ( از نوعی که مد نظر ماست !) نیز جزو آن محسوب میشود انتخاب محل کسب و کار است ، به نظر شما موقعیت مکانی یک آتلیه بایستی دارای چه مشخصاتی باشد ؟
من مکان آتلیه خودم رو بر طبق این موارد انتخاب کردم :
- نزدیک بودن به مرکز شهر
- قرار داشتن بر خیابان اصلی
- قرار داشتن در قسمت خلوت خیابان
- داشتن جای پارک در اکثر ساعات روز
- متراژ حداقل 70 متر مربع
- قرار داشتن در ساختمانی خلوت و کم تردد
- داشتن آدرس آسان و بقول معروف سر راست !!
البته پیدا کردن یه همچین جائی خیلی سخت بود اما من تو زمینه پیدا کردن جا همیشه شانس داشتم !!! شما نظرتون چیه ؟؟؟؟
در ارتباط با تبلیغات مطلب فراوان است اما مهمترین نکته ای که باید به نظر من در نظر گرفت بازار مخاطبی است که رسانه مورد نظر ما هدف گرفته است ، بعنوان مثال در شهر ما حدود 5 نشریه تبلیغاتی ( بولتن های 4 رنگ ) وجود دارد که تمامی آنها تمرکزشان بر قشر کاسب و تجار بازار است ، خب در چنین مواقعی شاید تبلیغ پکیج های عکس عروس در چنین بولتن هایی نتیجه رضایت بخشی ندهد ( بخصوص که تصمیم گیرنده اصلی در این موارد حداقل آقایان نیستند !! ) .
مطلب قابل بحث در این وادی زیاد است فقط کاش دوستان حرفه ای تر و باسابقه تر هم کمی همراهی کنند ...
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
اره دوستان هر کی میدونه راهنمایی کنه چون منم میخوام اتلیه بزنم و خیلی مرددم
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
موضوع جالبیه و کاملاً موافقم
به نظر من تجهیزات استاندارد و خلاقیت در کنار هم برای شروع کافیه
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
اقنصاد و هنر دو ریل راه آهن هستن که هرچه باهم بیشتر هم سو باشن هیچ و قت به هم نمی رسن
وقتی اولین عکس رو تو آتلیه خودم گرفتم و با تمام روشها روش کار کردم از نور پردازی تا روتوش بعد چاپ عالی تازه فهمیدم خیلی از معیارها از دید مردم عادی بدرد نمی خوره تازه اون موقه بود که به این مقوله یعنی اقتصاد در استدیو فکر کردم
اومد تمام هزینه های رایج رو کم کردم ست فلاش رو بایک ست فلاش دیگه و چند پرژکتور ادقام کردم سیستمی که بدست اومد از نظر جذب مشتری عالی بود بطوری که وقتی وارد آتلیه می شد محو تماشای سیستم نور و 3 تا دوربین روبروش می شد تام آتلیه رو رنگ ابی زدم سقف در دیوار به طوری که حس هزوردر یک استدیه به مشتری القا می شد بعد اومد
از تکنین روانشناسی شناختی استفاد کردم
وقتی برای عکاسی میومد اول پذیرایی بعد کمی گپ بعد از شناخت کامل عکاسی و باید بگم واقعا نتیجه داد طوری که گاهی حتی همراه های مشتری هم عکس می گرفتن
برای فروش هم کلک کوچکی هست که به هش میگن مخاطب غیر علنی
به این شکل که اگه می دیدم آمادگی خرید داره با یکی از همکارام طوری که مشتری متوجه بشه و مخاطب قرار بگیره در مورد قاب عکس یا آلبوم بعد از جنگ زرگری از مشتری نظر خواهی می کردیم اونهم بعد از کلی نطق که می کرد می خرید
شیوه های دیگه ای هم هست که بعدا مفصل توضیح میدم
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
البته پیدا کردن یه همچین جائی خیلی سخت بود اما من تو زمینه پیدا کردن جا همیشه شانس داشتم !!! شما نظرتون چیه ؟؟؟؟
درسته ولی پیدا کردن همچین جایی تو تهران یکم زیادی سخته! اینجا تا اسم دفتر کار میاد باید انتظار شنیدن اجاره های بالا رو داشته باشی. مثلا پیدا کردن جایی تو مایه های خیابون 1001شب کرمان تو تهران خیلی سخته.
حالا که صحبت از بیزینس کوچک شد _البته اینی که ما دربارش حرف میزنیم _ باید بگم به نظر من قرار گیری در محله های مستعد خودش خیلی مهمه.الان تقریبا کسی از این سر شهر بلند نمیشه بره اون سر شهر که عکس بگیره .(به جز عکاسی مراسم و عروسی ) مردم ترجیه میدن تو منطقه خودشون یک جای خوب پیدا کنن.البته باید دید که هدف آتلیه بیشتر کدام نوع مشتری هاست. اگه هدف عروس باشه هرچی بالاتر بهتر! اگه آرت و فشن باشه یه جور اگه صنعتی و تبلیغاتی باشه یه جور...
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
xman_a
اومد تمام هزینه های رایج رو کم کردم ست فلاش رو بایک ست فلاش دیگه و چند پرژکتور ادقام کردم سیستمی که بدست اومد از نظر جذب مشتری عالی بود بطوری که وقتی وارد آتلیه می شد محو تماشای سیستم نور و 3 تا دوربین روبروش می شد تام آتلیه رو رنگ ابی زدم سقف در دیوار به طوری که حس هزوردر یک استدیه به مشتری القا می شد بعد اومد
شیوه های دیگه ای هم هست که بعدا مفصل توضیح میدم
ممکنه راجع به هزینه هایی که کم کردید بیشتر توضیح بدید؟
مشتاق خواندن باقی تجارب شما هستم.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
دوستان آتلیه دار اگه لطف کنن یک لیست قیمت برای کار هاشون رو در اختیار اعضا قرار بدن شاید برای خیلی ها ایجاد انگیزه شود که از امکاناتی که در اختیار دارند کسب درآمد کنن
و همینطور باعث میشه یک نرخ میانگین برای عکاسان داشته باشیم..
باعث میشه اگر کسی آلیه ای رفت نرخ دستش باشه :دی
البته این به عنوان تبلیغ نیست
بشتر حس ارزش گزاری برای کار
و اینکه هر شخصی برای کار خودش چقدر ارزش میگذاره
نظر بقیه دوستان چیه ؟؟
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
با سلام....
بحث مفیدی هست... من فکر می کنم جذب مشتری به زمان و تبلیغات نیاز داره. البته موقعیت مکانی خوب و محیط لوکس و کیفیت بالا و برخورد مناسب همه نقش کلیدی دارن...
کسی راجع به شیوه های تبلیغاتی ایده ای داره؟ تبلیغات اینترنتی و مخابراتیsms جواب میده؟ اتوبوسی چطور؟ چه هدایایی میشه داد؟ جز عکس و آلبوم...
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
کسی راجع به شیوه های تبلیغاتی ایده ای داره؟ تبلیغات اینترنتی و مخابراتیsms جواب میده؟ اتوبوسی چطور؟ چه هدایایی میشه داد؟ جز عکس و آلبوم...
چیزی که بنده فکر می کنم این است که کار استدیو عکاسی برای پرتره حساسیت های خاص خودش را دارد. تبلیغات اینترنتی در این سایت های تبلیغ و ارسال ای میل را توصیه نمی کنم چون مشتری اعتماد نمی کند.
اس ام اس منطقه ای ممکن است جواب دهد. اما انتظار معجزه نداشته باشید. اگر یک مشتری هم جذب شد به نظر من موفق بوده.
اتوبوسی؟ روی دیوار اتوبوس؟!!! از ایران پست می دهید یا پاریسی جایی هستید؟ :biggrin:
به نظرم جز هزینه بالا و درد سر چیزی ندارد. یک نوبت توی نشریه های نیمه زرد آگهی کنید فکر کنم هم ارزانتر شود و هم بهتر جواب می دهد.
همان پیک های محلی خوب هستند. البته پیک برتر در تهران که پول خون باباشان است نیم صفحه 600 هزار تومان یک نوبت. روزنامه همشهری بهتر است!
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mreza1001
چیزی که بنده فکر می کنم این است که کار استدیو عکاسی برای پرتره حساسیت های خاص خودش را دارد. تبلیغات اینترنتی در این سایت های تبلیغ و ارسال ای میل را توصیه نمی کنم چون مشتری اعتماد نمی کند.
اس ام اس منطقه ای ممکن است جواب دهد. اما انتظار معجزه نداشته باشید. اگر یک مشتری هم جذب شد به نظر من موفق بوده.
اتوبوسی؟ روی دیوار اتوبوس؟!!! از ایران پست می دهید یا پاریسی جایی هستید؟ :biggrin:
به نظرم جز هزینه بالا و درد سر چیزی ندارد. یک نوبت توی نشریه های نیمه زرد آگهی کنید فکر کنم هم ارزانتر شود و هم بهتر جواب می دهد.
همان پیک های محلی خوب هستند. البته پیک برتر در تهران که پول خون باباشان است نیم صفحه 600 هزار تومان یک نوبت. روزنامه همشهری بهتر است!
تبلیغات محیطی ( روی بیلبورد و .... ) در شهر مشهد به دلیل شرایط عکاسی در ان شهر باب می باشد
در تهران خودمان هم نمونه اش گالری دید نو محسن شهیدی هست که تبلیغاتش بر روی ایستگاه های حوالی تهران پارس مشهود هست
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mOhSeN.Gh
با سلام....
بحث مفیدی هست... من فکر می کنم جذب مشتری به زمان و تبلیغات نیاز داره. البته موقعیت مکانی خوب و محیط لوکس و کیفیت بالا و برخورد مناسب همه نقش کلیدی دارن...
کسی راجع به شیوه های تبلیغاتی ایده ای داره؟ تبلیغات اینترنتی و مخابراتیsms جواب میده؟ اتوبوسی چطور؟ چه هدایایی میشه داد؟ جز عکس و آلبوم...
با سلام
البته باید در نظر داشت که ما در ایران می خواهیم تبلیغ کنیم و ایران با جاهای دیگر تفاوت دارد.
من در خود تهران آتلیه های سراغ دارم که زیر 5 میلیون کار انجام نمی دهند(منظورم عکاسی عروس است) وکسانی رو هم میشناسم که حداکثر قیمتی که می گیرن یک میلیون تومن هست. البته تفاوت کیفی کارشون(اون5 میلیونیها) خیلی بیشتر از آن یک میلیونیها نیست ولی کلاس گذاشتنشون خیلی بیشتر از آن یک میلیونیها است.
حالا یک سوال: کدوم آتلیه جرات دارد بیاد در همشهری و قیمت 5 میلیون به بالا بدهد.
مسلما هیچ کدوم. چون در همشهری نهایت قیمتی که می توان گرفت(البته هر 6 ماه یکبار)2 میلیون تومن است اونم با هزار خدم و حشم و صدها اشانتیون و دهها هدیه.
و البته کسی که می خواهد 5 میلیون به بالا هزینه کند اصلا لای همشهری رو بازم نمی کنه چه برسه بره سراغشون.
حالا با این شرایط پس چطوری تبلیغ کنیم که حداقل بتونیم پول زحمات خودمونو بگیریم؟؟؟؟؟
دوستان نظر بدهند .
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mreza1001
اتوبوسی؟ روی دیوار اتوبوس؟!!! از ایران پست می دهید یا پاریسی جایی هستید؟ :biggrin:
به نظرم جز هزینه بالا و درد سر چیزی ندارد. یک نوبت توی نشریه های نیمه زرد آگهی کنید فکر کنم هم ارزانتر شود و هم بهتر جواب می دهد.
همان پیک های محلی خوب هستند. البته پیک برتر در تهران که پول خون باباشان است نیم صفحه 600 هزار تومان یک نوبت. روزنامه همشهری بهتر است!
متشکرم. نظرات جالبی بود. ولی چرا پاریس؟! قرار نیست که روی اتوبوس عکس... فکر نمی کنم به این لحاظ تفاوتی با سایر شیوه های تبلیغات محیطی مثل بیلبورد داشته باشه.
این نشریات نیمه زرد دیگه چه صیغه ایه؟!... تمام زردش هم هست؟!!! به هر حال اگه ارزون درمیاد خوبه!!!
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Hamid Moradi
تبلیغات محیطی ( روی بیلبورد و .... ) در شهر مشهد به دلیل شرایط عکاسی در ان شهر باب می باشد
در تهران خودمان هم نمونه اش گالری دید نو محسن شهیدی هست که تبلیغاتش بر روی ایستگاه های حوالی تهران پارس مشهود هست
موافقم ولی این راه تبلیغات تقریبآ پرهزینه است. تراکت رنگی چطوره؟ چون هزینه ی پیک های تبلیغاتی هم گزافه!
(پول که خرج نمی کنیم توقع مشتری لوکس هم داریم!! البته نداریم! منظورم پوله!)
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
بیل برد توی 7تیر و توی جردن هم هست. قیمت ها یش بسیار بالا است چند ده میلیون. بازم فرق داره مهم گروه هدف است. 30 میلیون بیل برد توی جردن برای 1 ماه .اگر 6 تا برنامه 5 میلیونی بگیره به قول دوستمان تازه سر به سر می شه که البته نمیشه چون مالیاتچی هم به همان بیل برد نگاه می کند.
البته موسسات پرکاری هستند که تا روزی 3 برنامه هم می گیرند. فکر نمی کنم بحثمان در باره آنها باشد ؟
نقل قول:
تراکت رنگی چطوره؟
بد نیست. ارزان است. نیاز به کارت پخش کن خوب داره.
نقل قول:
متشکرم. نظرات جالبی بود. ولی چرا پاریس؟! قرار نیست که روی اتوبوس عکس... فکر نمی کنم به این لحاظ تفاوتی با سایر شیوه های تبلیغات محیطی مثل بیلبورد داشته باشه.
این نشریات نیمه زرد دیگه چه صیغه ایه؟!... تمام زردش هم هست؟!!! به هر حال اگه ارزون درمیاد خوبه!!!
منظور من بخش درد سر سازش است. بزرگ بودن در اون حد مشکلات بزرگ در همون حد رو داره.
تظاهر به بزرگ بودن البته مشکلاتش هم بیشتره.
نشریاتی که وانمود می کنند تخصصی هستند اما نیستند. نمی تونم اسم ببرم. اما تو همون اکیپ پیک برتر قرار دارند. نه قیمتهایشان هم گران است.
نقل قول:
من در خود تهران آتلیه های سراغ دارم که زیر 5 میلیون کار انجام نمی دهند(منظورم عکاسی عروس است) وکسانی رو هم میشناسم که حداکثر قیمتی که می گیرن یک میلیون تومن هست. البته تفاوت کیفی کارشون(اون5 میلیونیها) خیلی بیشتر از آن یک میلیونیها نیست ولی کلاس گذاشتنشون خیلی بیشتر از آن یک میلیونیها است.
چه عرض کنم قبلاً هم صحبت شده در بارش. اما اگر می خواهید با تبلیغ قیمتتان را از 1 به 5 برسانید سخت ترین راه را انتخاب کرده اید.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نه جناب میلانی منظورم این نبود .
منظورم بررسی این موضوع بود که اونهای که این پول ها رو می گیرن به چه صورت تبلیغ میکنند.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mreza1001
تظاهر به بزرگ بودن البته مشکلاتش هم بیشتره.
بله. نباید زیاد گنده اومد! البته اگه منظورت همینه. ولی در رابطه با مشتری یا مالیاتچی؟!
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mreza1001
چیزی که بنده فکر می کنم این است که کار استدیو عکاسی برای پرتره حساسیت های خاص خودش را دارد. تبلیغات اینترنتی در این سایت های تبلیغ و ارسال ای میل را توصیه نمی کنم چون مشتری اعتماد نمی کند.
اس ام اس منطقه ای ممکن است جواب دهد. اما انتظار معجزه نداشته باشید. اگر یک مشتری هم جذب شد به نظر من موفق بوده.
اتوبوسی؟ روی دیوار اتوبوس؟!!! از ایران پست می دهید یا پاریسی جایی هستید؟ :biggrin:
به نظرم جز هزینه بالا و درد سر چیزی ندارد. یک نوبت توی نشریه های نیمه زرد آگهی کنید فکر کنم هم ارزانتر شود و هم بهتر جواب می دهد.
همان پیک های محلی خوب هستند. البته پیک برتر در تهران که پول خون باباشان است نیم صفحه 600 هزار تومان یک نوبت. روزنامه همشهری بهتر است!
جناب ميلاني
چون مدتي هست روشهاي مختلف تبليغات رو بررسي مي كنم، نظراتي دارم:
1- در مورد تبليغات اينترنتي مذكور موافقم با نظر شما
2- در مورد اتوبوس نظري ندارم
3- در مورد نشريات نيمه زرد (زير مجموعه پيك برتر)، قيمت تبليغ ربع صفحه، 350 هزار تومان در ماه است (يعني ارزان نيست)...ولي به نظر من براي شروع خوبه
4- شخصا پيك برتر رو ، اگر هوشمندانه در اون تبليغ بشه، انتخاب بدي نمي دونم...ضمنا قيمتهاي شما كمي پرت است...در حال حاضر قيمت تبليغ تمام صفحه پيك برتر در هر منطقه، حدود 490 هزار تومانه و نيم صفحه 240 هزار تومان كه جاي تخفيف هم داره...با توجه به تيراژ چاپ و مناطق پخش اون، قيمت خيلي بدي هم نيست.
5- شخصا روزنامه همشهري رو انتخاب چيپي مي دونم...معمولا كسي كه خيلي مجبور و ناآگاه باشه براي انتخاب استوديوي عكاسي، به همشهري مراجعه مي كنه.
6- "هنري فورد" گفته: اگر 100 دلار پول داشتم، 90 دلارش رو خرج تبليغات مي كردم!
فعلا...
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
در مورد نشريات نيمه زرد (زير مجموعه پيك برتر)، قيمت تبليغ ربع صفحه، 350 هزار تومان در ماه است (يعني ارزان نيست)...ولي به نظر من براي شروع خوبه
350 هزار تومان برای یک نوبت اونم 4/1 صفحه تو نشریه منزل مثلاً . زیاد که هست هیچ. پول زور است. تازه ادعای تخصص هم دارند.
پیک برتر هم قیمتش را شنبه یادم باشه تو شرکت نگاه می کنم لابد من اشتباه گفتم. اما عنایت دارید که این گونه تبلیغات زمانی جواب می دهد که مستمر باشد. کلاً به نظر من هر تبلیغاتی در استمرار است که جواب می دهد. وگرنه آدم تلاش کنه و یک نوبت 350 هزار تومان بده و بشینه در انتظار بازخوردش چندان نباید امید داشته باشه.
بنده همشهری را انتخاب مناسبی می دانم ! یک روز درمیان کادر کوچک یک ماهه حدود 100 هزار تومان. تیراژش رو حساب کنید بسیار بیشتر از مجلات فوق است.
نقل قول:
معمولا كسي كه خيلي مجبور و ناآگاه باشه براي انتخاب استوديوي عكاسي، به همشهري مراجعه مي كنه.
این بهترین نوع مشتری است قربان!
از شوخی گذشته بخش زیادی از مشتریان را همین جور افراد تشکیل می دهند پاسخگوی تلفنتان باید بتواند جذب کند . به هر حال این افراد هم مشتری هستند (بسیار مشتری تر از کسانی که مجبور نیستند هستند!) و هم پول در جیبشان است که به شما بدهند. و اتفاقاً اگر راضی از پیش شما بروند برایتان خاله و دایی و پسر عمع شان را هم می آورند.
در مورد هنری فورد هم بله اما یک اشتباه رایج وجود دارد! این به شرطی است که آقای فورد نیاز چندانی به آن 100 دلار نداشته باشند. که 90 تاش رو خرج تبلیغ کند و 10 تاش رو هم خرج دلش.
شاید همه بدانند که تا مدتها پپسی 95% سودش را خرج تبلیغات می کرد. و برای خیلی ها هم الگو باشد. اما چند نکته مطرح است : با اون 5% باقی مانده آنقدر زیاد بود که با آن یک کارخانه دیگر بسازد. و اینکه پپسی فقط یکی از کارخانه های صاحبش بود! 100% اش را هم خرج می کرد مشکلی نبود.
چون منی که به پول سود حاصل از کارم نیاز دارم ناچارم برای تبلیغات هم حساب و کتاب کنم و بخش کوچکی را برایش اختصاص بدهم.
البته کسی منکر اهمیت تبلیغ نیست و اگر بتوان مثل پپسی عمل کرد بسیار خوب است. ولی به همین سادگی هم نیست.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
جناب میلانی عزیز این بحث بازاریابی و اقتصاد عکاسی عجب بحث مفرحیست! البته با حضور جنابعالی...
سوال من اینه که در ازای هر 10 میلیون هزینه خرید لوازم وتجهیزات راه اندازی آتلیه صرف چه مبلغ تبلیغات لازم و منطقی خواهد بود؟ در 6 ماه نخست البته. با تشکر.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
متوجه اینکه می فرمایید :
نقل قول:
در ازای هر 10 میلیون هزینه خرید لوازم وتجهیزات راه اندازی آتلیه
نمی شوم. مثلاً دنبال درصدی چیزی هستید؟
ممکن است شما با مثلاً 10 میلیون تومان یک آتلیه با هدف عکاسی عروس و داماد راه بیندازید. و تصمیم بگیرید در یک یا چند مجله تبلیغات بدهید و خودتان را حسابی معرفی کنید . در این صورت می توانید 10 میلیون تومان دیگر را به راحتی در یک روز خرج کنید و با مجلات خانواده (سبز آبی قرمز .... 12 رنگ مداد رنگی ;) ) قرار داد ببندید هر صفحه مثلا 700 هزار تومان
یا
ممکن است یک استدیو با هدف عکاسی صنعتی از محصولات کوچک راه بیندازید با مبلغ 20 میلیون تومان و پول تبلیغات نداشته باشید و یکی را استخدام کنید تا یک برگ کاغذ A4 را برای هزار تا شرکت فکس کند از قرار هر عدد 100 تومان و یک پولی هم به طرف بدهید! یا برای شرکت ها سی دی بفرستید دونه ای با پول پستش 1500 تومان و به 500 تا شرکت بفرستید تا بشود 750 هزار تومان معادل یک صفحه تبلیغ در یک نشریه مدعی.
حالا کسی پیدا می شود بتواند بگوید که کدام بهتر جواب خواهد داد؟
مسلماً هرچه بیشتر و درست تر خرج کنید جواب بهتری می گیرید. اما تو موضوع ما هزینه اولیه به تنهایی هیچ ارتباطی با هزینه تبلیغ ندارد.
این دیگر محاسبه نور فلاش نیست که فرمول داشته باشد هرکس باید با توجه به شرایط جا و مکان و نیروی انسانی و پول و ... تصمیم گیری کند.
الان دوستان در تاپیک غلط ننویسیم پست می زنند : عمع شان غلط است عمه شان درست است! اشتباه تایپی بود ببخشید.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mreza1001
دنبال درصدی چیزی هستید؟
ممکن است شما با مثلاً 10 میلیون تومان یک آتلیه با هدف عکاسی عروس و داماد راه بیندازید. و تصمیم بگیرید در یک یا چند مجله تبلیغات بدهید و خودتان را حسابی معرفی کنید . در این صورت می توانید 10 میلیون تومان دیگر را به راحتی در یک روز خرج کنید و با مجلات خانواده (سبز آبی قرمز .... 12 رنگ مداد رنگی ;) ) قرار داد ببندید هر صفحه مثلا 700 هزار تومان
...
مسلماً هرچه بیشتر و درست تر خرج کنید جواب بهتری می گیرید. اما تو موضوع ما هزینه اولیه به تنهایی هیچ ارتباطی با هزینه تبلیغ ندارد.
این دیگر محاسبه نور فلاش نیست که فرمول داشته باشد هرکس باید با توجه به شرایط جا و مکان و نیروی انسانی و پول و ... تصمیم گیری کند.
.
بله تا حدودی دنبال یک تناسب بین کل هزینه ها و هزینه ی تبلیغات هستم. اتفاقآ معتقدم فرمول دارد! مثلآ برای یک فعالیت وسیع اقتصادی در هر زمینه که بیلان مالی چندین میلیون در ماه داراست 500 هزار تومان تبلیغات متناسب نخواهد بود. خصوصآ اینکه میزان فعالیت ، رابطه ی مستقیم با میزان تبلیغات و آگاهی رساندن داشته باشه. فکر می کنم در مثال پپسی هم مدیران این شرکت از فرمول خاصی تبعیت می کنن. مثلآ در مورد آتلیه عروس ممکنه در یکجا با سرمایه 10 میلیون و جای دیگه با سرمایه ی 5 برابر 50 میلیونی راه اندازی بشه. طبعآ دومی نیاز به تبلیغات ویژه تری خواهد داشت و اولی باید طور دیگه ای تبلیغ کنه. البته کم و زیادش موضوع سوال منه! که گویا جواب شما هرچه بیشتر بهتره!!! ولی این ایده آله! روند مقدور و منطقیش چیه؟...
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mOhSeN.Gh
بله تا حدودی دنبال یک تناسب بین کل هزینه ها و هزینه ی تبلیغات هستم. اتفاقآ معتقدم فرمول دارد! مثلآ برای یک فعالیت وسیع اقتصادی در هر زمینه که بیلان مالی چندین میلیون در ماه داراست 500 هزار تومان تبلیغات متناسب نخواهد بود. خصوصآ اینکه میزان فعالیت ، رابطه ی مستقیم با میزان تبلیغات و آگاهی رساندن داشته باشه. فکر می کنم در مثال پپسی هم مدیران این شرکت از فرمول خاصی تبعیت می کنن. مثلآ در مورد آتلیه عروس ممکنه در یکجا با سرمایه 10 میلیون و جای دیگه با سرمایه ی 5 برابر 50 میلیونی راه اندازی بشه. طبعآ دومی نیاز به تبلیغات ویژه تری خواهد داشت و اولی باید طور دیگه ای تبلیغ کنه. البته کم و زیادش موضوع سوال منه! که گویا جواب شما هرچه بیشتر بهتره!!! ولی این ایده آله! روند مقدور و منطقیش چیه؟...
خیر. فرمول که ندارد هیچ. به بیشتر هزینه کردن هم ارتباط ندارد.
شما باید ببینید در کجا تبلیغات جوابگوی شما هستند بعد تبلیغ کنید.مثلا شما بر روی اتوبوس کلی هزینه تبلیغاتی می کنید و بعد اون کسی که وسط خیابون تبلیغ شما را میبیند باید صد متر دنبال اتوبوس بدود تا بتواند شماره تماس شما را بردارد.(تازه اگر خودکار داشته باشد)
چرا ما همیشه یک چیز را حتما خودمان باید تجربه کنیم واز تجربه افرادی که در این مورد موفق بودند استفاده نکنیم.
من در یک پست دیگر هم گفتم بررسی کنیم افراد موفق به چه صورت تبلیغ کردند و میکنند.ولی توجه ای نشد.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
سلام مجدد
محسن خان بنده تجربه زیادی در این زمینه ندارم. اما به نظرم در دنیای واقعی ایران این فرمول ها را بیخیال شوید بهتر نتیجه خواهید گرفت.
پیشنهاد من این است که حساب کتاب کنید ببینید چه قدر پول اضافه دارید. و بعد هم حساب کنید ببینید چقدر از این پول اضافه را نیاز ندارید. که همین میزان می شود آن مقداری که می توانید هزینه تبلیغات کنید.
یک لیست واقعی از جاهایی که می شود تبلیغ داد تهیه کنید و هزینه هرکدام را هم جلویش بنویسید. بعد هم انتخاب کنید.
جایی که بیشتر افراد معتقدند جواب می دهد همین پیک های محله ای است که به جز آن شرکت معروف خیلی پیک های دیگر هم هستند. تابلو و بنر های موقت محلی که با همکاری شهرداری ناحیه نصب می شود (با بیل برد فرق دارد و خیلی گران نیست باید با ناحیه توافق کنید) هم خوب است اگر مجوز دارید.
مهم نیست که چه قدر باید هزینه کنید مهم این است که چه قدر می توانید هزینه کنید.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
سلام.
يك سوال هم من دارم .
وقتي كه مجوز نداريد هم ميشه تبليغات كرد ؟
ممنون.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
وقتي كه مجوز نداريد هم ميشه تبليغات كرد ؟
سلام
امیر خان کم پیدایید ها
شدنش که میشه و همه هم دارند انجام می دهند. ولی مسئولیتش با خود شخص است!
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mreza1001
سلام
امیر خان کم پیدایید ها
شدنش که میشه و همه هم دارند انجام می دهند. ولی مسئولیتش با خود شخص است!
بله همه دارند انجام میدند.
خیلی از تبلیغات فقط شماره تلفن داره و آدرس نداره .
آیا شما موردی دیدید که ایجاد مشکلی کنه؟؟؟آیا با وجود تنها شماره تلفن باز هم باید ترسید؟؟
دوستی دارم که می گفت میشه تبلیغ کرد اما فقط میتوان در تبلیغات از این واژه استفاده کرد "خدمات عکاسی"
با توجه به اینکه اون دوستم و همین طور من هم محلی داریم که در یک ساختمان هست و جزو واحد تجاری حساب نمیشه و میشه گفت اداری و عنوان دفتر روش گذاشت.
با این وجود ما باید از تبلیغات بترسیم؟؟؟از کجا میشه در این مورد مطمئن شد؟
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
اصولاً شتر سواری دولا ولا نمی شود!
فقط همین روز ها ممکنه از شهرداری برای ممیزی املاک بیایند دم در! در را باز نکنید :biggrin: باز کردید هم مهم نیست چون برای مالیات ملک است.
البته الان که سیستم ها کامپیوتری شده کمی خطرناک هم هست و بین سازمان ها راحت تبادل می شود!
کلاً نگران نباشید شما که خانم هستید جای تهمت برایتان بسته است بیچاره آقایون!
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mreza1001
اصولاً شتر سواری دولا ولا نمی شود!
فقط همین روز ها ممکنه از شهرداری برای ممیزی املاک بیایند دم در! در را باز نکنید :biggrin: باز کردید هم مهم نیست چون برای مالیات ملک است.
البته الان که سیستم ها کامپیوتری شده کمی خطرناک هم هست و بین سازمان ها راحت تبادل می شود!
کلاً نگران نباشید شما که خانم هستید جای تهمت برایتان بسته است بیچاره آقایون!
به هر حال می خوام بدونم که از کجا میشه اطلاعات کامل به دست آورد؟؟
و اینکه در نهایت اگر کسی پی گیری کنه و مارو پیدا کنه در نهایت چه اتفاقی می افته؟؟:cool:
راستی برای گرفتن مجوز عکاسی به کجا باید مراجعه کنم؟
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mreza1001
اصولاً شتر سواری دولا ولا نمی شود!
فقط همین روز ها ممکنه از شهرداری برای ممیزی املاک بیایند دم در! در را باز نکنید :biggrin: باز کردید هم مهم نیست چون برای مالیات ملک است.
البته الان که سیستم ها کامپیوتری شده کمی خطرناک هم هست و بین سازمان ها راحت تبادل می شود!
کلاً نگران نباشید شما که خانم هستید جای تهمت برایتان بسته است بیچاره آقایون!
سلام.
مرسي از راهنماييتون. حالا بالاخره ميشه يا نميشه ؟
و اينكه ما همين اطراف هستيم در خدمت شما.
ممنون.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
به هر حال می خوام بدونم که از کجا میشه اطلاعات کامل به دست آورد؟؟
و اینکه در نهایت اگر کسی پی گیری کنه و مارو پیدا کنه در نهایت چه اتفاقی می افته؟؟
نقل قول:
مرسي از راهنماييتون. حالا بالاخره ميشه يا نميشه ؟
اگر قانون را بخواهید اصولاً چنین فعالیتی بدون مجوز ممنوع است چه برسد به اینکه تبلیغش هم بکنید!
اما اگر دارید فعالیت می کنید پس به تبلیغ هم نیاز دارید. منتها باید با احتیاط عمل کنید.
در مورد اینکه اگر کسی پیگیری کند بستگی به آن کس دارد!
چون سند محلتان اداری نیست و احتمالاً مسکونی است کسی اجازه ورود ندارد مگر با حکم قضایی . که کار آسانی نیست.
اما اینکه یک هو طرح ضربت بگذارند و مساعدت مقام قضایی را بگیرند و .... حرف دیگری است.که چند سال پیش نیز انجام شد.
شما برای گرفتن جواز نیاز به مدرک فنی حرفه دارید. (شاید مدرک دانشگاهی عکاسی هم قبول باشد نمی دانم) یا اینکه امتحان بدهید و قبول شوید که در بارش تاپیک داریم.
و اینکه باید سند محل اداری باشد. (یا تجاری)
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
آری، طبق قانون ملک باید سند تجاری داشته باشد.
اما به وفور آتلیههایی دیدم که نه سند تجاری در کارشان بوده و نه مجوزی. حتی یکی از عکاسان معروف.
اصولاً مشکل خاصی پیش نمیآید مگر آنکه یکی از شهروندان به وظایف شهروندیاش برای معرفی واحدهای تجاری غیر مجاز اقدام کند!!!
یک راهی که چندی پیش اجرا شد، حضور دم در با شلوارک بود که تأثیری عمیق در روان بازرس شهرداری داشت. (البته باید گوش به زنگ بود) :biggrin: برای حفظ شئونات، خانمها از دامن و چادر محلی استفاده کنند :::whistling:::
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
با سلام
اتحادیه میگه برای داشتن مجوز داشتن سند اداری کافیه.
شهرداری میگه خیر سند باید تجاری باشه.
ولی در آخر شما مجوز را بدون داشتن سند تجاری هم می گیرید.
بعد نوبت گیر دادن های شهر داری میشه.
نتیجه:1.هر کاری بکنی یکی هست که بهت گیر بده.
2.حالا اگربخوای مکانی داشته باشی که سند تجاری داشته باشه. اگر بخوای بخری یا اجاره کنی مبالغی باید پرداخت کنی که سر فیل صوت میکشه بعد هم مشکلات وهزینه های دیگر:مالیات-ماه رمضان.محرم.صفر.ایام فاطمیه.چندین روز وفات.اماکن. جدیدا نیروی انتظامی و......
تازه در آخر برخی از مشتری ها میگن اونهای که مجوز دارند کارشون خوب نیست و کلاس ندارند و....
حالا با این همه مشکل پول تبلیغات را از کجا پیدا کنیم.:::angry:::
درد دل بود جدی نگیرید.:(
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mreza1001
350
بنده همشهری را انتخاب مناسبی می دانم ! یک روز درمیان کادر کوچک یک ماهه حدود 100 هزار تومان. تیراژش رو حساب کنید بسیار بیشتر از مجلات فوق است.
این بهترین نوع مشتری است قربان!
از شوخی گذشته بخش زیادی از مشتریان را همین جور افراد تشکیل می دهند پاسخگوی تلفنتان باید بتواند جذب کند . به هر حال این افراد هم مشتری هستند (بسیار مشتری تر از کسانی که مجبور نیستند هستند!) و هم پول در جیبشان است که به شما بدهند. و اتفاقاً اگر راضی از پیش شما بروند برایتان خاله و دایی و پسر عمع شان را هم می آورند.
جنالب ميلاني
فكر مي كنم كمي از استراتژي تبليغات، به نوع كار شما (نوعي) هم بستگي پيدا مي كنه
به نظر من، اون جنس مشتري كه به همشهري مراجعه مي كنه، شايد محاسني هم داشته باشه، ولي من شخصا حاضر نيستم با كسي كه فرق كيفيت كار رو با كارهاي درپيت تشخيص نده و از من بپرسه كه چرا اين قيمت دارم كار مي كنم، سر 10 هزار تومن چونه بزنم!
مثلا يكي مي پرسيد: آقا مگه هزينه چاپتون چقدر ميشه كه شما اينقدر مي گيريد؟؟؟...يعني طرف كاملا از مرحله پرته يا زيادي زرنگه يا تا حالا به عمرش به آتليه مراجعه نكرده يا بنده رو نوكر خودش مي دونه!
بستگي داره كه فقط ديد بيزنسي و بازاري داشته باشيد ويا اينكه آينده و وجهه شغلي رو هم براي خودتون از حالا، در نظر داشته باشيد.
به هر حال بحث مفيدي داريم و من شخصا دارم استفاده مي كنم.
فعلا...
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
با سلام
من چون تجربه تبلیغات در همشری رو دارم کاملا با آقای نعمت الهی موافقم.
و یک نکته در مورد تبلیغ در همشهری این است که اگر شما موفق شدید که مشتری رو بگیرید زیاد نباید منتظر مشتری دومی باشید که از طریق مشتری اول معرفی شده است. واین هیچ ربطی هم به کیفیت کار شما ندارد ماهیت تبلیغ در این روزنامه است.
و در کل فکر میکنم کسی که در همشهری تبلیغ می کند باید تا آخر عمر کاری این کار را انجام بدهد.
-
پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی
بله به هر حال از راهنمایی ممنون مشکل هم همین ملک تجاریست وگرنه مشکل مدرک ندارم.
البته در دفتر فعالیت فیلمسازی هم انجام میشه چه بسا الویت داره و تقریبا بیشتر دوستان من یک آپارتمان که به نظر نمیاد موقعیت اداری هم داشته باشه اجاره کردند و دفتر فیلمسازی به راه انداخته اند.
اصولا اکثر آپارتمان ها که خصوصا متراژ پایین هم دارند توسط خیلی ها به شرکت و دفتر تبدیل شده اند. و همون طور که یکی از دوستان اشاره کردند شاید اینجوری کار کردن حتی بهتر هم باشه به لحاظ اینکه مخارج گرفتم محل تجاری شوخی بردار نیست و تازه مشکلات شهرداری و هزار مالیات و .... اضافه میشه .
ولی اینطوری به قول دوستمون در رو روی کسی باز نمی کنیم مگر اینکه کسی برای عکس وقت قبلی بگیره و بعد بفهمیم طرف مامور جاییه:biggrin: