صفحه 3 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 30 , از مجموع 43
Like Tree109تشکر

موضوع: اقتصاد در استودیو عکاسی

  1. #21
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    131
    تشکر شده
    114
    تشکر کرده
    456

    پیش فرض پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی

    نقل قول نوشته اصلی توسط Hamid Moradi نمایش پست ها
    تبلیغات محیطی ( روی بیلبورد و .... ) در شهر مشهد به دلیل شرایط عکاسی در ان شهر باب می باشد
    در تهران خودمان هم نمونه اش گالری دید نو محسن شهیدی هست که تبلیغاتش بر روی ایستگاه های حوالی تهران پارس مشهود هست

    موافقم ولی این راه تبلیغات تقریبآ پرهزینه است. تراکت رنگی چطوره؟ چون هزینه ی پیک های تبلیغاتی هم گزافه!

    (پول که خرج نمی کنیم توقع مشتری لوکس هم داریم!! البته نداریم! منظورم پوله!)
    کشف زیبایی چه زیباست...

  2. #22
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی

    بیل برد توی 7تیر و توی جردن هم هست. قیمت ها یش بسیار بالا است چند ده میلیون. بازم فرق داره مهم گروه هدف است. 30 میلیون بیل برد توی جردن برای 1 ماه .اگر 6 تا برنامه 5 میلیونی بگیره به قول دوستمان تازه سر به سر می شه که البته نمیشه چون مالیاتچی هم به همان بیل برد نگاه می کند.

    البته موسسات پرکاری هستند که تا روزی 3 برنامه هم می گیرند. فکر نمی کنم بحثمان در باره آنها باشد ؟


    تراکت رنگی چطوره؟
    بد نیست. ارزان است. نیاز به کارت پخش کن خوب داره.


    متشکرم. نظرات جالبی بود. ولی چرا پاریس؟! قرار نیست که روی اتوبوس عکس... فکر نمی کنم به این لحاظ تفاوتی با سایر شیوه های تبلیغات محیطی مثل بیلبورد داشته باشه.

    این نشریات نیمه زرد دیگه چه صیغه ایه؟!... تمام زردش هم هست؟!!! به هر حال اگه ارزون درمیاد خوبه!!!
    منظور من بخش درد سر سازش است. بزرگ بودن در اون حد مشکلات بزرگ در همون حد رو داره.

    تظاهر به بزرگ بودن البته مشکلاتش هم بیشتره.

    نشریاتی که وانمود می کنند تخصصی هستند اما نیستند. نمی تونم اسم ببرم. اما تو همون اکیپ پیک برتر قرار دارند. نه قیمتهایشان هم گران است.


    من در خود تهران آتلیه های سراغ دارم که زیر 5 میلیون کار انجام نمی دهند(منظورم عکاسی عروس است) وکسانی رو هم میشناسم که حداکثر قیمتی که می گیرن یک میلیون تومن هست. البته تفاوت کیفی کارشون(اون5 میلیونیها) خیلی بیشتر از آن یک میلیونیها نیست ولی کلاس گذاشتنشون خیلی بیشتر از آن یک میلیونیها است.
    چه عرض کنم قبلاً هم صحبت شده در بارش. اما اگر می خواهید با تبلیغ قیمتتان را از 1 به 5 برسانید سخت ترین راه را انتخاب کرده اید.
    Maisam.H تشکر می‌کند.
    محمد رضا میلانی


  3. #23
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی

    نه جناب میلانی منظورم این نبود .
    منظورم بررسی این موضوع بود که اونهای که این پول ها رو می گیرن به چه صورت تبلیغ میکنند.
    mreza1001 تشکر می‌کند.

  4. #24
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    131
    تشکر شده
    114
    تشکر کرده
    456

    پیش فرض پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها

    تظاهر به بزرگ بودن البته مشکلاتش هم بیشتره.
    بله. نباید زیاد گنده اومد! البته اگه منظورت همینه. ولی در رابطه با مشتری یا مالیاتچی؟!
    mreza1001 تشکر می‌کند.
    کشف زیبایی چه زیباست...

  5. #25
    كاربر همراه K_NMT آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2006
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    477
    تشکر شده
    2511
    تشکر کرده
    4984

    پیش فرض پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    چیزی که بنده فکر می کنم این است که کار استدیو عکاسی برای پرتره حساسیت های خاص خودش را دارد. تبلیغات اینترنتی در این سایت های تبلیغ و ارسال ای میل را توصیه نمی کنم چون مشتری اعتماد نمی کند.

    اس ام اس منطقه ای ممکن است جواب دهد. اما انتظار معجزه نداشته باشید. اگر یک مشتری هم جذب شد به نظر من موفق بوده.

    اتوبوسی؟ روی دیوار اتوبوس؟!!! از ایران پست می دهید یا پاریسی جایی هستید؟ :biggrin:

    به نظرم جز هزینه بالا و درد سر چیزی ندارد. یک نوبت توی نشریه های نیمه زرد آگهی کنید فکر کنم هم ارزانتر شود و هم بهتر جواب می دهد.

    همان پیک های محلی خوب هستند. البته پیک برتر در تهران که پول خون باباشان است نیم صفحه 600 هزار تومان یک نوبت. روزنامه همشهری بهتر است!
    جناب ميلاني
    چون مدتي هست روشهاي مختلف تبليغات رو بررسي مي كنم، نظراتي دارم:
    1- در مورد تبليغات اينترنتي مذكور موافقم با نظر شما
    2- در مورد اتوبوس نظري ندارم
    3- در مورد نشريات نيمه زرد (زير مجموعه پيك برتر)، قيمت تبليغ ربع صفحه، 350 هزار تومان در ماه است (يعني ارزان نيست)...ولي به نظر من براي شروع خوبه
    4- شخصا پيك برتر رو ، اگر هوشمندانه در اون تبليغ بشه، انتخاب بدي نمي دونم...ضمنا قيمتهاي شما كمي پرت است...در حال حاضر قيمت تبليغ تمام صفحه پيك برتر در هر منطقه، حدود 490 هزار تومانه و نيم صفحه 240 هزار تومان كه جاي تخفيف هم داره...با توجه به تيراژ چاپ و مناطق پخش اون، قيمت خيلي بدي هم نيست.
    5- شخصا روزنامه همشهري رو انتخاب چيپي مي دونم...معمولا كسي كه خيلي مجبور و ناآگاه باشه براي انتخاب استوديوي عكاسي، به همشهري مراجعه مي كنه.
    6- "هنري فورد" گفته: اگر 100 دلار پول داشتم، 90 دلارش رو خرج تبليغات مي كردم!
    فعلا...
    A_Maddah، Omid Araki، Halalzadeh و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    كيوان نعمت اللهي
    تجهيزات من

  6. #26
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی

    در مورد نشريات نيمه زرد (زير مجموعه پيك برتر)، قيمت تبليغ ربع صفحه، 350 هزار تومان در ماه است (يعني ارزان نيست)...ولي به نظر من براي شروع خوبه
    350 هزار تومان برای یک نوبت اونم 4/1 صفحه تو نشریه منزل مثلاً . زیاد که هست هیچ. پول زور است. تازه ادعای تخصص هم دارند.

    پیک برتر هم قیمتش را شنبه یادم باشه تو شرکت نگاه می کنم لابد من اشتباه گفتم. اما عنایت دارید که این گونه تبلیغات زمانی جواب می دهد که مستمر باشد. کلاً به نظر من هر تبلیغاتی در استمرار است که جواب می دهد. وگرنه آدم تلاش کنه و یک نوبت 350 هزار تومان بده و بشینه در انتظار بازخوردش چندان نباید امید داشته باشه.

    بنده همشهری را انتخاب مناسبی می دانم ! یک روز درمیان کادر کوچک یک ماهه حدود 100 هزار تومان. تیراژش رو حساب کنید بسیار بیشتر از مجلات فوق است.


    معمولا كسي كه خيلي مجبور و ناآگاه باشه براي انتخاب استوديوي عكاسي، به همشهري مراجعه مي كنه.
    این بهترین نوع مشتری است قربان!

    از شوخی گذشته بخش زیادی از مشتریان را همین جور افراد تشکیل می دهند پاسخگوی تلفنتان باید بتواند جذب کند . به هر حال این افراد هم مشتری هستند (بسیار مشتری تر از کسانی که مجبور نیستند هستند!) و هم پول در جیبشان است که به شما بدهند. و اتفاقاً اگر راضی از پیش شما بروند برایتان خاله و دایی و پسر عمع شان را هم می آورند.


    در مورد هنری فورد هم بله اما یک اشتباه رایج وجود دارد! این به شرطی است که آقای فورد نیاز چندانی به آن 100 دلار نداشته باشند. که 90 تاش رو خرج تبلیغ کند و 10 تاش رو هم خرج دلش.

    شاید همه بدانند که تا مدتها پپسی 95% سودش را خرج تبلیغات می کرد. و برای خیلی ها هم الگو باشد. اما چند نکته مطرح است : با اون 5% باقی مانده آنقدر زیاد بود که با آن یک کارخانه دیگر بسازد. و اینکه پپسی فقط یکی از کارخانه های صاحبش بود! 100% اش را هم خرج می کرد مشکلی نبود.

    چون منی که به پول سود حاصل از کارم نیاز دارم ناچارم برای تبلیغات هم حساب و کتاب کنم و بخش کوچکی را برایش اختصاص بدهم.

    البته کسی منکر اهمیت تبلیغ نیست و اگر بتوان مثل پپسی عمل کرد بسیار خوب است. ولی به همین سادگی هم نیست.
    K_NMT، Omid Araki، M. Beyrami و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  7. #27
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    131
    تشکر شده
    114
    تشکر کرده
    456

    پیش فرض پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی

    جناب میلانی عزیز این بحث بازاریابی و اقتصاد عکاسی عجب بحث مفرحیست! البته با حضور جنابعالی...
    سوال من اینه که در ازای هر 10 میلیون هزینه خرید لوازم وتجهیزات راه اندازی آتلیه صرف چه مبلغ تبلیغات لازم و منطقی خواهد بود؟ در 6 ماه نخست البته. با تشکر.
    کشف زیبایی چه زیباست...

  8. #28
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی

    متوجه اینکه می فرمایید :


    در ازای هر 10 میلیون هزینه خرید لوازم وتجهیزات راه اندازی آتلیه

    نمی شوم. مثلاً دنبال درصدی چیزی هستید؟

    ممکن است شما با مثلاً 10 میلیون تومان یک آتلیه با هدف عکاسی عروس و داماد راه بیندازید. و تصمیم بگیرید در یک یا چند مجله تبلیغات بدهید و خودتان را حسابی معرفی کنید . در این صورت می توانید 10 میلیون تومان دیگر را به راحتی در یک روز خرج کنید و با مجلات خانواده (سبز آبی قرمز .... 12 رنگ مداد رنگی ;) ) قرار داد ببندید هر صفحه مثلا 700 هزار تومان

    یا

    ممکن است یک استدیو با هدف عکاسی صنعتی از محصولات کوچک راه بیندازید با مبلغ 20 میلیون تومان و پول تبلیغات نداشته باشید و یکی را استخدام کنید تا یک برگ کاغذ A4 را برای هزار تا شرکت فکس کند از قرار هر عدد 100 تومان و یک پولی هم به طرف بدهید! یا برای شرکت ها سی دی بفرستید دونه ای با پول پستش 1500 تومان و به 500 تا شرکت بفرستید تا بشود 750 هزار تومان معادل یک صفحه تبلیغ در یک نشریه مدعی.

    حالا کسی پیدا می شود بتواند بگوید که کدام بهتر جواب خواهد داد؟



    مسلماً هرچه بیشتر و درست تر خرج کنید جواب بهتری می گیرید. اما تو موضوع ما هزینه اولیه به تنهایی هیچ ارتباطی با هزینه تبلیغ ندارد.

    این دیگر محاسبه نور فلاش نیست که فرمول داشته باشد هرکس باید با توجه به شرایط جا و مکان و نیروی انسانی و پول و ... تصمیم گیری کند.


    الان دوستان در تاپیک غلط ننویسیم پست می زنند : عمع شان غلط است عمه شان درست است! اشتباه تایپی بود ببخشید.
    Omid Araki، Super Oli، Amir Abdolpanah و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  9. #29
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    131
    تشکر شده
    114
    تشکر کرده
    456

    پیش فرض پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    دنبال درصدی چیزی هستید؟

    ممکن است شما با مثلاً 10 میلیون تومان یک آتلیه با هدف عکاسی عروس و داماد راه بیندازید. و تصمیم بگیرید در یک یا چند مجله تبلیغات بدهید و خودتان را حسابی معرفی کنید . در این صورت می توانید 10 میلیون تومان دیگر را به راحتی در یک روز خرج کنید و با مجلات خانواده (سبز آبی قرمز .... 12 رنگ مداد رنگی ;) ) قرار داد ببندید هر صفحه مثلا 700 هزار تومان
    ...
    مسلماً هرچه بیشتر و درست تر خرج کنید جواب بهتری می گیرید. اما تو موضوع ما هزینه اولیه به تنهایی هیچ ارتباطی با هزینه تبلیغ ندارد.

    این دیگر محاسبه نور فلاش نیست که فرمول داشته باشد هرکس باید با توجه به شرایط جا و مکان و نیروی انسانی و پول و ... تصمیم گیری کند.


    .
    بله تا حدودی دنبال یک تناسب بین کل هزینه ها و هزینه ی تبلیغات هستم. اتفاقآ معتقدم فرمول دارد! مثلآ برای یک فعالیت وسیع اقتصادی در هر زمینه که بیلان مالی چندین میلیون در ماه داراست 500 هزار تومان تبلیغات متناسب نخواهد بود. خصوصآ اینکه میزان فعالیت ، رابطه ی مستقیم با میزان تبلیغات و آگاهی رساندن داشته باشه. فکر می کنم در مثال پپسی هم مدیران این شرکت از فرمول خاصی تبعیت می کنن. مثلآ در مورد آتلیه عروس ممکنه در یکجا با سرمایه 10 میلیون و جای دیگه با سرمایه ی 5 برابر 50 میلیونی راه اندازی بشه. طبعآ دومی نیاز به تبلیغات ویژه تری خواهد داشت و اولی باید طور دیگه ای تبلیغ کنه. البته کم و زیادش موضوع سوال منه! که گویا جواب شما هرچه بیشتر بهتره!!! ولی این ایده آله! روند مقدور و منطقیش چیه؟...
    mreza1001 تشکر می‌کند.
    کشف زیبایی چه زیباست...

  10. #30
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض پاسخ: اقتصاد در استودیو عکاسی

    نقل قول نوشته اصلی توسط mOhSeN.Gh نمایش پست ها
    بله تا حدودی دنبال یک تناسب بین کل هزینه ها و هزینه ی تبلیغات هستم. اتفاقآ معتقدم فرمول دارد! مثلآ برای یک فعالیت وسیع اقتصادی در هر زمینه که بیلان مالی چندین میلیون در ماه داراست 500 هزار تومان تبلیغات متناسب نخواهد بود. خصوصآ اینکه میزان فعالیت ، رابطه ی مستقیم با میزان تبلیغات و آگاهی رساندن داشته باشه. فکر می کنم در مثال پپسی هم مدیران این شرکت از فرمول خاصی تبعیت می کنن. مثلآ در مورد آتلیه عروس ممکنه در یکجا با سرمایه 10 میلیون و جای دیگه با سرمایه ی 5 برابر 50 میلیونی راه اندازی بشه. طبعآ دومی نیاز به تبلیغات ویژه تری خواهد داشت و اولی باید طور دیگه ای تبلیغ کنه. البته کم و زیادش موضوع سوال منه! که گویا جواب شما هرچه بیشتر بهتره!!! ولی این ایده آله! روند مقدور و منطقیش چیه؟...

    خیر. فرمول که ندارد هیچ. به بیشتر هزینه کردن هم ارتباط ندارد.
    شما باید ببینید در کجا تبلیغات جوابگوی شما هستند بعد تبلیغ کنید.مثلا شما بر روی اتوبوس کلی هزینه تبلیغاتی می کنید و بعد اون کسی که وسط خیابون تبلیغ شما را میبیند باید صد متر دنبال اتوبوس بدود تا بتواند شماره تماس شما را بردارد.(تازه اگر خودکار داشته باشد)

    چرا ما همیشه یک چیز را حتما خودمان باید تجربه کنیم واز تجربه افرادی که در این مورد موفق بودند استفاده نکنیم.
    من در یک پست دیگر هم گفتم بررسی کنیم افراد موفق به چه صورت تبلیغ کردند و میکنند.ولی توجه ای نشد.
    mreza1001 تشکر می‌کند.
    مجید صادقی

صفحه 3 از 5 نخستنخست 1 2 3 4 5 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •