پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
يه سئوال برام پيش اومده كه دوست دارم دوستاني كه اينجا صاحب نظرن جواب بدن مورد در خصوص اختلاف قدرت فلاشهاي مورد نياز براي استوديو براي عكاسي فشن، و پرتره و عروسي است
يه نظر اينه كه
فلاش Main و Fill حداقل بايد 300 باشه مثلا آقاي مداح اينو مطرح كرده خيلي از دوستان هم كه پرسيدم بر همين عقيدن
نظر دوم
در حالت نظر اول بايد فلاشها رو در خانه همسايه گذاشت و سوژه رو تو خونه خودت مثلا آقاي محبي اين نظر رو داره لذا توصيه اينه كه از 200 ژول بيشتر درد سر داره مگر اينكه امكان تنظيم و كاهش گسترده رو فلاش باشه و بهتره به كيفيت توجه بشه تا قدرت فلاش
از گروه اول كه ميپرسم ميگن واسه رسيدن به ديافهاي بازتر مجبوريم فلاش رو دورتر كنيم اما بجاش واسه تمام قد ها نور داريم
مي خوام بدونم آخرش توصيه اي كه بشه تو اين زمينه داشت چيه
من خودم فكر ميكنم واسه Main و Fill از 200 با چتر و سافت 120در 80 استفاده بشه واسه بك و Hairlight هم از 160
تابتونيم به راحتي به ديافهاي 8 يا 7 و يا حتي كمتر هم رسيد
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
بابکجان
خرید فلاش 300 ژول مشکل خاصی ایجاد نمیکنه، چون اگر فلاش خوبی باشه، تا سه یا حتی چهار استاپ قابلیت کاهش قدرت رو خواهد داشت.
اما کلاً اگر فلاش با قدرت کمتری باشه و شما نور رو بتونید به سوژه نزدیک تر کنید، کیفیت نور بسیار بهتری خواهید داشت.
یک اشتباه رایج در توصیه خرید فلاش وجود داره.
مشاهده کردهام که در جواب سوال برای خرید فلاش، ابعاد استودیو را میپرسند.
قدرت فلاش به ابعاد استودیو هیچ ربطی نداره!
قرار نیست اگر استودیویی به بزرگی زمین فوتبال داشته باشیم، فلاشها را 20 متر اون ور تر سوژه پارک کنیم و فلاش 1000 ژول بخریم.
اگر قرارباشد ابعاد چیزی را بدانیم، ابعاد لایت مودیفایرهاست، مثلاً باید از ابعاد سافتباکس بدانیم، چون با سافتباکسهای خیلی بزرگ، قدرتهای 200 و بالاتر بهتر است.
ما همیشه سعی میکنیم تا فلاش رو هرچه میتونیم به سوژه نزدیک تر کنیم، تا خاصیت Specular و نقطهای نور اون کم بشه و نسبت به سوژه بزرگتر و دیفیوزتر باشه.
اما همانطور که عرض کردم، قدرت فلاشهای قوی خوب هم میتوان کم کرد.
با فلاشهای ضعیف (200 و 160 ) هم میتوان تمام قد گرفت!
به عنوان مثال (مشکل ایجاد شده با فلاش قوی)، من فلاشی 250 ژول دارم که قابلیت تنظیم 1/4 را نیز دارد (برای نور فیل از آن استفاده میکنم. اما وقتی میخواهم پرتره پرکنتراستی بگیرم، 1/4 بازهم زیاد است، هرچقدرهم دورتر کنم باز جواب نمیدهد (با وجود دو عدد دیفیوزر در سافت باکس!).
قبلاً برای حل مشکل (برای گرفتن پرتره با نسبت نوردهی بالا) خاموشش میکردم و از رفلکتور استفاده میکردم. جدیداً یک کاغذ کالک روی خود فلاش چسباندهام تا مشکل را حل کنم.
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
مرسي محبي جان
من گفته هاتون رو قبول دارم اما عملا ديدم دوستان بعضي وقتها براي جلوگيري از شك و شبه توصيه ميكنن كه 300 ژول بگيريم كه احتمال كمبود نور رو نداشته باشيم بعد ميبينيم كه عملا از دياف 16 بازتر نميتونن عكاسي كنن يا به مشكل به دياف 8 ميرسن اينجوري دست خودشون رو يكم بستن
حتي برخي رو ديدم كه فلاشهاي 400يا 500 رو موكدا توصيه ميكنن حتي برخي مواقع ميگن اگر هزار باشه كه ديگه معركس؟؟؟؟ مثلا 400 رو براي Hairlight ميزارن و بوي موي سوخته سوژه رو تحمل ميكنن:biggrin:
من هم عملا با توصيه شما در خصوص دوركردن منبع نور از سوژه و تاثير نا مطلوبش موافقم
هدفم اينه كه تو عكاسي بيشتر توجهم به سوژه و پوز ها و ويرايش بعدش باشه تا مثلا افزايش دفيوزر هاي متنوع براي رسيدن به نور مطلوب خوب از همون اول يكم فلاش ضعيفتر ميخرم و خودم رو خلاص ميكنم
داستان فلاش تو استوديو مثل پي بتوني ساختمان نيست كه هر چي محكمتر باشه بهتره
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام
در خصوص فلاش چند تا مورد هست که می خوام بگم شاید بدرد دوستان بخوره گفتنیها رو امیر جان گفتند اما انچه که می خوام بگم بیشتر مربوط می شه به فلاش های چینی مثل التون .من از این فلاش های 200 ژول التونم 3 سال ازشون کار کشیدم .
اخ نگفتند هنوز هم سرپا هستند ولی احساس می کنم که مقداری ضعیف شده اند .البته این فلاش و فلاشهای 300 ژول التون نورشون قابل تنظیم هست که خودش یک مزیت است .اما به نظرم اگه قرار ه نور شون بعد از چند سال ضعیف بشه داشتن یک 300 ژول برای mainو یک 200 ژول برای soft Box مناسبتر خواهد بود.برای اسنوت هم همون 160 کافی است .اگه شد عکس خود فلاشم را که کمی سیاه شده خواهم گذاشت .
در خصوص دیافراگم هم این فلاشها ی 200 ژول برای دیاف 9 و 10 به راحتی کفاف می دهند .من از عروس و داماد با دیاف 9 می گیرم .
یکی از مشکلاتی که متوجه آتلیه داران است و اکثرا هم متوجه ان نیستند مشکل چتر های غیر استاندارد است که در بازار موجود می باشد .من دو نوع چتر دارم که متفاوت هستند .
جالب است بدانید که کلی با این چتر ور رفتم تا توانستم محل درست قرار گرفتن چتر را پیدا کنم حتما می پرسید که محل قرار گرفتن چتر که معلوم است .بله اما
اما
مقدار گودی این چتر ها بقدری است که وقتی شما چتر را روی فلاش نصب میکنید عملا نور باز تابی را به بدنه فلاش میکوبد و در نتیجه نور بسیار ضعیفی رو چهره سوژه می تابد و اینجاست که آتلیه دار فکر می کند که فلاش 200 ژولش نورش کم و ضعیف است .
خوب راه حل .
راه حل این است در یک اتاق بسیار تاریک لامپ فلاش را روشن کنید و فلاش را در فاصله یک متر ی دیوار یا فون نسبتا سفید قرار دهید .و انقدر چتر را در جایگاهش جلو و عقب کنید تا سایه حاصله از بدنه فلاش از بین برود و نور تخت یکسانی و بدون لکه های سایه روی فون حاصل شود انگاه متوجه خواهید شد که 200 ژول برای نور main بسیار کافی خواهد بود .
نمیدونم تونستم منظورم را برسونم یا نه اگه کسی متوجه نشد بگویید تا با تصویر نشون بدهم .
نیجه گیری کلی من اینه
که اگه قراره فلاش چینی بخرید 200 ژول برای main و soft Box و 160 ژول برای نور بالای سر کافی است و باکمی وسواس بیشتر نهایتش 300 برای main اونم در شرایطی که نور فلاش حتما تا سه یا چهار استپ قابلیت کاهش را داشته باشد کافی خواهد بود .
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نكته چترت عالي بود مداح جان
تو رودان هم بهش اشاره كردي ولي خوبه كه اينجا مطرح بشه
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام خدمت همه اساتید.
می خواستم ببینم کسی از دوستان در مورد JTL 300 digital اطلاعاتی دارد .
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
دوستان ميتونن راهنمايي كنن كه قيمت يه دستگاه چاپ عكس ديجيتال براي استوديو تو چه رنجيه؟
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام
دوست عزیز در قسمت پرینتر صحبت های خوبی شده بد نیست یک سری بزنی
http://www.akkasee.com/forum/showthr...t=3483&page=37
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
سلام خدمت دوستان
سوال من در مورد سیم sync هستش
می خواستم ببینم برای وصل کردن سیم sync به دوربین دیجیتال تبدیلی میخواد یا نه چون من فکر می کردم که یه سر سیم به همون در گاه سیم دکلانشر وصل میشه ولی گویا اینجور نیست البته به فلش متر و دوربین های آنالوگ میخوره
البته در تاپیک انتخاب فلش راهی برای استفاده نکردن از سیم سینک بیان شده ولی به هر حال استفاده از سیم سینک مطمئن تر
پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
smuggler8218
سلام خدمت دوستان
سوال من در مورد سیم sync هستش
می خواستم ببینم برای وصل کردن سیم sync به دوربین دیجیتال تبدیلی میخواد یا نه چون من فکر می کردم که یه سر سیم به همون در گاه سیم دکلانشر وصل میشه ولی گویا اینجور نیست البته به فلش متر و دوربین های آنالوگ میخوره
البته در تاپیک انتخاب فلش راهی برای استفاده نکردن از سیم سینک بیان شده ولی به هر حال استفاده از سیم سینک مطمئن تر
دوست عزیز...
ابتدا باید دید دوربین شما جیست؟
بسیاری از دوربین ها خروجی سیم سنگ ندارند.بعضی دیگر هم دارند.اما اكثر دوربین های Entry Level فاقد خروجی هستند.برای داشتن خروجی باید از یک وسیله جانبی که بر روی کفشک فلاش شما نصب می شود استفاده کنید.این وسیله را در حدود 5 تا 50 هزار تومان ( بسته به نوع دوربین ) می توانید از بازار تهیه کنید.