صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13
Like Tree21تشکر

موضوع: آبجکت عکاسی از اشیا بصورت یه بعدی

  1. #1
    كاربر آشنا 5131 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    96
    تشکر شده
    402
    تشکر کرده
    635

    پیش فرض آبجکت عکاسی از اشیا بصورت یه بعدی

    با سلام


    عکاسی آبجکت

    روشی از عکاسی است که جالب توجه است و از اجسام ثابت صورت می گیرد

    دوروش برای عکاسی هست یکی گردش جسم به دور خود

    و دیگری گردش دوربین حول محور یک نقطه مرکزی به دور شی.

    عکسبرداری در محیط استودیویی بهترین نتیجه ها را میدهد بایستی بر روی سه پایه و با استفاده از دکلانشور یا کنترل از راه دور صورت بگیرد زیرا کوچکترین حرکت دوربین نتیجه دلخواه را نمی دهد.

    چشم انسان از 15 فریم بر ثانیه به بعد تا 60 فریم و بالاتر حرکت عکس های پی در پی را بصورت فیلم می بیند یعنی متحرک . برای ایجاد تحرک اجسام و حرکت آن به دور خود بایستی از 15 فزیم به بالا عکاسی کرد در مثالی که در زیر برایتان می آورم حرکت گلاب پاش و گلدان با 30 فریم عکاسی شده و پس از بارگذاری کامل چرخش طبیعی جسم به دور خودش را خواهید دید .



    البته بایستی ادوب فلش پلیر را بر روی رایانه خود نصب شده داشته باشبد .(دانلود فلش پلیر 12 )

    گلاب پاش


    IMG_9756.jpg


    برای دیدن گردش 360 درجه به دور اشیا اینجا کلیک کنید



    گلدان شیشه ای



    IMG_9805.jpg


    برای دیدن گردش 360 درجه به دور گلدان اینجا کلیک کنید

    امبدوارم که مورد توجه و جالب باشد...
    ویرایش توسط 5131 : Sunday 19 January 2014 در ساعت 13:27
    pargraphic، nicebluesky، 2105 و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #2
    كاربر آشنا 5131 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    96
    تشکر شده
    402
    تشکر کرده
    635

    پیش فرض

    IMG_9915-300.jpg


    برای تماشای 360 درجه به حول این کفش اینجا کلیک کنید

  3. #3
    كاربر آشنا 5131 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    96
    تشکر شده
    402
    تشکر کرده
    635

    پیش فرض

    در عکاسی 360 درجه از اشیا می توان نیم دایره فرضی بر حول محور بالایی جسم در نظر گرفت و از صفر تا 180 درجه با فواصل منظم عکاسی کرد

    توضیح :
    اگر یک جسم را در مرکز صفحه دایره ای قرار دهیم و به 36 قسمت که هر کدام 10 درجه گردش میشود تقسیم کنیم برای چرخش یک دور کامل 36 فریم عکس لازم است .
    حال اگر دوربین را 20 درجه در راستای عمودی بالا ببریم و 36 فریم دیگر عکاسی کنیم یک حرکت در راستای عمودی ایجاد کرده ایم .حال این 20 درجه ها را تکرار میکنیم تا یک نیم دایره ایجاد شود . مثال ساده تر : اگر ما یک توپ را از وسط به دو نیم قسمت کنیم با این روش نیم کره شمالی را پو شش داده ایم به مثالی در این مورد که در آتلیه عکاسی کرده ام توجه فرمائید :
    دوربین سونی گردش 360در 180 درجه بر پایه

    flash
    HTML5
    لطفا با نظرات خود ما را یاری فرمائید.
    حسین صمدی
    پائیز 93
    hossein137 تشکر می‌کند.

  4. #4
    كاربر فعال hossein137 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    687
    تشکر شده
    4978
    تشکر کرده
    8205

    پیش فرض

    درود
    مدت ها بود که دنبال استفاده از این روش میگشتم.میخواستم ببینم امکانش براتون هست که کامل تر و ساده تر توضیح بدید.
    اول این که این طور که من فهمیدم دوربین شما ثابت بوده و شی میچرخیده.درسته؟ اگر نه به فضای زیادی احتیاج هست داخل آتلیه.دوم این که چقدر دقت در اندازه بندی درجات مهمه؟ مثلا" اگر به قول شما قراره از یه جسم عکاسی کنیم و هر عکس رو 10 درجه حساب کنیم که به 360 درجه برسیم.11 درجه شدن و یا 9 درجه شدن چرخش شی کار رو خراب میکنه؟
    مورد دیگه این که از چه لنزی استفاده کردید؟ نوع لنز چقدر تو نتیجه ی فایل فلش تاثیر میذاره؟ (بحث پرسپکتیوش رو اگر بیخیال بشیم)

    واقعا" ممنونم از شما که با همین توضیحات کم باعث شدید اصول این نوع عکاسی رو بدونم
    5131 تشکر می‌کند.
    CACTUS.HOSSEIN=INSTAGRAM

    CANON M5 + 15-45 / 50MM F1.8 STM / Yongnuo 600ex-rt*2 / Yongnuo YN-E3-RT

  5. #5
    كاربر آشنا 5131 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    96
    تشکر شده
    402
    تشکر کرده
    635

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein137 نمایش پست ها
    درود
    مدت ها بود که دنبال استفاده از این روش میگشتم.میخواستم ببینم امکانش براتون هست که کامل تر و ساده تر توضیح بدید.
    اول این که این طور که من فهمیدم دوربین شما ثابت بوده و شی میچرخیده.درسته؟ اگر نه به فضای زیادی احتیاج هست داخل آتلیه.دوم این که چقدر دقت در اندازه بندی درجات مهمه؟ مثلا" اگر به قول شما قراره از یه جسم عکاسی کنیم و هر عکس رو 10 درجه حساب کنیم که به 360 درجه برسیم.11 درجه شدن و یا 9 درجه شدن چرخش شی کار رو خراب میکنه؟
    مورد دیگه این که از چه لنزی استفاده کردید؟ نوع لنز چقدر تو نتیجه ی فایل فلش تاثیر میذاره؟ (بحث پرسپکتیوش رو اگر بیخیال بشیم)

    واقعا" ممنونم از شما که با همین توضیحات کم باعث شدید اصول این نوع عکاسی رو بدونم
    سلام
    در گردش اجسام کوچک داخل فضای آتلیه با نور پردازی و بر روی گرداننده این کار صورت می پذیرد اما در اجسام بزرگ و خیلی بزرگ حرکت توسط اشیائ پرنده مانند هلی کوپتر انجام می شود .
    گردش 9 یا 11 درجه تاثیری بر روند کار ندارد.
    انتخاب لنز بستگی به عکاس داره تا با توجه به مسافت از جسم و کادر و فاصله کانونی و عمق میدان وضوح تصمیم اش چی باشه.
    خروجی کار بر پایه برنامه نویسی از فریم اول تا به آخر انجام میگیرد.
    در کنار دانش عکاسی نیاز به برنامه نویسی از مقدمات عکاسی 360 درجه است.
    سربلند و همیشه پیروز باشید.
    hossein137 و S_Mahdi تشکر می‌کنند.

  6. #6
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2015
    نوشته ها
    2
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    2

    پیش فرض

    با تشکر از مطلب خوبتون،میشه عکس طوری باشه که بشه در راستایه عمود هم حرکت کرد؟یعنی بشه از زیر یا بالا هم به شی نگاه کرد؟

  7. #7
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2015
    نوشته ها
    2
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    2

    پیش فرض

    برای عکاسی فول نما چه امکاناتی مورده نیاز هست؟

  8. #8
    كاربر همراه Danial_f4 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2013
    محل سکونت
    افغانستان
    نوشته ها
    225
    تشکر شده
    2305
    تشکر کرده
    1690

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 5131 نمایش پست ها
    سلام
    گردش 9 یا 11 درجه تاثیری بر روند کار ندارد.
    ولی من از توضیحات شما اینطور فهمیدم که هر چه این گردش کمتر باشد و تعداد فریم ها بیشتر نمایش روان تر وطبیعی تری را در خروجی خواهیم داشت . بالعکسش .
    Amir Abdolpanah تشکر می‌کند.
    عکاسی ، ذهن و دیده و دل را در یک راستا قرار می دهد.

  9. #9
    كاربر فعال S_Mahdi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    562
    تشکر شده
    1906
    تشکر کرده
    3466

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Danial_f4 نمایش پست ها
    ولی من از توضیحات شما اینطور فهمیدم که هر چه این گردش کمتر باشد و تعداد فریم ها بیشتر نمایش روان تر وطبیعی تری را در خروجی خواهیم داشت . بالعکسش .
    سلام
    بله طبیعتا همینطور است که میفرمائید. بنظرم منظور ایشان آن بوده که بجای 10 درجه، چنانچه احیانا 9 یا 11 بشود تاثیر چندانی بر خروجی نخواهد داشت و این سبب نمیشود که کل تعداد شات ها کم شود.
    به بیان دیگر، شما برای 180 درجه، مثلا تصمیم میگیرید 18 شات بگیرید، الزاما حفظ فاصله 10 نیاز نیست و اگر شد 11 استثنائا قابل اغماض است و در شات بعدی، 9 درجه خواهد شد.
    Danial_f4 تشکر می‌کند.

  10. #10
    كاربر آشنا 5131 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    96
    تشکر شده
    402
    تشکر کرده
    635

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط romero نمایش پست ها
    با تشکر از مطلب خوبتون،میشه عکس طوری باشه که بشه در راستایه عمود هم حرکت کرد؟یعنی بشه از زیر یا بالا هم به شی نگاه کرد؟
    سلام

    بله می شود

    برای حرکت در راستای افقی و دیدن سه بعدی بایستی از چند ین ردیف عکاسی بهره جست . یعنی دوربین در راستای عمودی تا 90 درجه از 3 الی 5 ردیف حرکت کرده و در هر ردیف به تعداد ثابتی مثلا 36 فریم شات زده و در برنامه نویسی گردش در راستای عمودی را نیز تعریف کرد.

    در نمونه هایی که قبلا دیدید همگی در یک ردیف عکاسی شده بودند .

    در این نمونه دوربین سونی هندی کم از 9 ردیف عمودی و هر ردیف 18 شات تشکیل شده . 168 فریم عکس.

    که تصویری 360×180 درجه از اشیا بصورت سه بعدی به وجود آمده است که بیننده می تواند دوربین را در راستای افقی و عمودی بگرداند و تمام جهات آنرا ببیند.


    نمونه خروجی برای وب فرمت فلش http://www.mypano360.ir/obgect/sonycam/flash/3600-3600_out.swf

    نمونه خروجی برای وب فرمت اج تی ام ال Html5 http://www.mypano360.ir/obgect/sonycam/html5/3600-3600.html



    سربلند و پیروز باشید.
    حسین صمدی
    R.Asgari تشکر می‌کند.

صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •