اگر درست متوجه منظورتان شده باشم، زاویه دید و ... تغییری نمیکند.
همان عکس است، فقط سایز پیکسلی آن افزایش یافته است.
اگر درست متوجه منظورتان شده باشم، زاویه دید و ... تغییری نمیکند.
همان عکس است، فقط سایز پیکسلی آن افزایش یافته است.
خب من خودمم فراموش کرده بودم که اینجا یه سوال گذاشته بودم
جواب در داخل Help خود فتوشاپ موجود بود
اسم این جلوه KnockOut یا Punch است
و کارش هم اینه که اگر روی لایه ای این کار رو انجام بدید , اون لایه به جای اینکه محتویاتش رو نمایش بده , در واقع با محتویاتش یک Punch میسازه
یعنی لایه های زیرین رو سوراخ میکنه تا لایه پس زمینه از داخل محتویاتش دیده بشه
کاربرد این جلوه در ایجاد ماسک های پویاست
شما میتونید محتویات لایه Punch رو حرکت دید بدون اینکه نیازمند جابجایی لایه زمینه باشید
میتونید از تمام LayerStyle ها روی این لایه استفاده کنید
توضیحات بیشتر و کامل تر و نحوه ایجاد این حالت در Help خود فتوشاپ وجود داره . کافیه نام Punch رو جستجو کنید :
[IMG]http://i25.*******.com/n6tbx1.gif[/IMG]
دکتر به گونه ای دیگر میگویم فرضا اگر با D70 عکس 6 مگا پیکسلی را 21 مگاپیکسل کنیم ( با فوتوشاپ )
یا همان عکس را(توسط درایور چاپ ) پرینت معادل 21 مگاپیکسلی انجام دهیم با توجه به تنظیمات F (پیکسل سایز... سایز سنسور و بقیه موارد را با توجه به مقایسه ابعاد چاپ همین دوربین ثابت فرض کنیم) میزان شارپ بودن قابل قبول تصویر با توجه به فاصله دید در هر دو یکسان خواهد بود؟
یا در یک سوالی دیگر .... اصولا کسانی که عکسهای ابعاد بزرگ را چاپ میکنند ابتدا به ساکن سایز عکس را حتی المقدور با نرم افزار به ابعاد بزرگتری میرسانند بعد در مرحله آخر در ابعاد بیلبورد های خیابانی چاپ میکنند؟ یا از همان اول با محاسبات CoC عکس را برای چاپ های بزرگ و مورد نظرشان تنظیم میکنند(همانطور که میدانید عمق میدان یک مورد نسبی است) در اصل میزان شارپ بودن قابل قبول تصویر با توجه به فاصله دید و ابعاد چاپ در این دو روش چقدر متفاوت است؟
دکتر روشن عزیز پیشاپیش از وقتی که میگذارید ممنون
اصولا برای Interpolation محاسبهای جهت CoC انجام نمیشود. از طرف دیگر، معیارهای یک چاپ بزرگ ایدهآل، در تعریف COC نمی گنجد؛ بخصوص مساله فاصله دید مناسب.
اما مشخص است که هر چه دقت Interpolation بیشتر باشد، عوارض مصنوعی کمتر و تصویر شارپ تر خواهد بود. این دقت، در مواردی که شما عکس را از قبل آماده میکنید، مطمئنا بیشتر خواهد بود.
شاهدش هم این است که اینترپولیشن خوب، زمانبر است؛ درست برخلاف پروسهای که موقع چاپ انجام میشود.
دکتر اگر امکان اش بود و فرصت داشتید یک روش خوب و علمی و درست را برای افزایش سایز و مگاپیسکل برایمان بفرمایید.این روزها بشدت نیازمند هستنم.اگر هم بوده و بنده جستجو نکرده ام و یا در مقالات سایت وجود دارد دوستان لینک را لطف کنند...
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
It's important to note that depth of field isn't an objective lens characteristic like focal length or aperture. It takes into account some subjective factors like the accuity of vision of a typical viewer, the print size and the viewing distance. That's the reason different values for the CoC are used for different formats. Larger formats need to be enlarged less than smaller formats, and so a larger CoC can be used. For example to get an 8x10 print from an 8x10 negative, no enlargement is required, wheras to get the same print from a 35mm negative, an 8x enlargement is needed. So to get the same sharpness in a print, the 35mm negative must be 8x as sharp, or in terms of DOF and CoC, the CoC value used for depth of field calculation must be 8x smaller. From this I think you can see that if you're concerned about an 8x10 print which will be viewed from a distance of 3 ft, rather than 1ft, you could use a different CoC (one 3x as large in fact), wheras if you're concerned about a 24x30 print viewed from a distance of 1ft, the CoC value you need to use is 3x smaller than the "standard" value
دکتر روشن صحبت من در اصل با اشاره به این موضوع بود.......... با توجه به تنظیمات F بسته به ابعاد چاپ جهت بدست آوردن عمق میدان مطلوب...
که طبق اشاره شما ظاهرا دقت در روش فوتوشاپ بالاتر است و زمانبر تر............ ولی آن ترند تغییرات عمق میدان چگونه خواهد بود؟ با فوتوشاپ قابل کنترل است؟ یا همان روند تغییرات چاپ در ابعاد بزرگ را خواهد داشت؟(در این مورد بخصوص پیکسل سایز و سنسور سایز را یکسان فرض کنید تا تفاوت را بدانم
ممنون
کاوه عزیز در ادرس زیر مطلبی در همین رابطه نوشته شده است، که هر چند قدیمی است ( 3 سال و اندی پیش) اما شاید به کار آید.
http://www.akkasee.com/articles/7228/
افشین عزیز
منظور شما را فهمیدهام. اما صحبت من این است که این مساله در پروسه interpolation نه در نظر گرفته میشود و نه بسادگی قابل ارزیابی است. شاید هم چون من تجربه چاپهای خیلی بزرگ در حد بیلبورد را نداشتهام، چنین چیزی را درک نکرده ام.
اما به هرحال این تغییر، اگر هم باشد، در فتوشاپ قابل کنترل نخواهد بود، هر چند در تئوری قابل پیش بینی خواهد بود.
[ جناب روشن ،این پرسش "مجتبی" که در زیر همون نوشته اومده پرسش من هم هست:
اگر تناسب طول و عرض نقاط تصوير با تناسب کادرهای استاندارد عکسهای معمول (برای آلبومها) متناسب نباشد چه بايد کرد ؟ اگر با دستور Image Size فتوشاب اندازه Document را بدهيم که تصوير کشيده يا جمع ميشود و اگر تصوير را برش دهيم که قسمتهایِی از بين ميروند.
یاسین محمدی
Nikon D700 / 70-200 vr / 24-70 N / 85 f 1.8D / 14-24 N / ٍSB 800 /Manfrotto 190MF4 / CompuRover AW /MC-36 Remote
کار زیادی نمی شود کرد. دو روش زیر شاید کمی فقط مشکل را کمرنگ تر کنند:
1- ابتدا کراپ با نسبت مورد نظر را تعیین کنید و سپس انقدر منطقه کراپ را روی عکس جابجا کنید تا حذفیات در بیاهمیتترین مناطق رخ دهد.
2- در مورد برخی عکسها که یک سوژه اصلی دارند، شاید ابزار Liquid Resize شرکت OnOne بد نباشد. در این ابزار شما منطقه مهم عکس را مشخص میکنید و ابزار سعی میکند در resize از قسمتهای غیر مهم عکس، کم کند.
کد:http://www.ononesoftware.com/detail.php?prodLine_id=36
من با Photoshop CS3 یه مشکلی دارم و اون اینکه باید حتما تاریخ کامپیوتر رو چند سال به عقب برگردونم تا اجرا بشه! تا الآن با این مسئله کنار اومدم ولی مشکل اینه که این تاریخ رو روز به روز مجبورم بیشتر به عقب برگردونم! اوایل 2005 بود ولی الآن اومده 1999! همینجوری پیش بره میترسم برسم به قبل از میلاد مسیح...