پاسخ: عكس از تو ویرایش از دوستان!!!
نقل قول:
حالا آقا فرهاد و آقای مقدم یک سوال
آیا ویرایش دیجیتالی به این همه زحمتش میارزه یا نه
تازه این فقط برای تولید ماسکش بود
من هر گز منکر ویرایش دیجیتالی نبودم اما همیشه از یادگیریش ترس داشتم اون هم به دلیل تنبل بودنم و وسیع بودن این علم...
اما وقتی چنین تغییرات بنیادی رو آدم توی عکس مشاهده می کنه تصمیمش جدی میشه که به هر قیمتی به همچین علم با ارزشی دست پیدا کنه
ممنونم از راهنمایی ها و کمک های شما دلباز عزیز
پاسخ: عكس از تو ویرایش از دوستان!!!
جناب دلباز نتونستم به تنکس اکتفا کنم واقعا از زحمتی که می کشید و وقت می گذارید متشکرم.
پاسخ: عكس از تو ویرایش از دوستان!!!
ممنون از لطف همه
دوستان عزیزم منم مثل شما دوست دارم بیشتر یاد بگیرم .
فکر کنم اگه بخوایم اینجور پیش بریم گفتگو در مورد ویرایش ها ناقص میمونه
بهتر میدونم یک مطلب کاملا به انتها برسه بعد بریم سراغ مطلب بعدی
بله به هر حال ویرایش های دیجیتالی هم دنیای خاص خودشونو دارن
اما جناب قشقایی
توی این عکس بهترین راه حل استفاده از فیلتر Extract است که به راحتی لبه های شما رو در میاره بدون اینکه نگرانی داشته باشید
ابرها در آسمان شما خیلی خوب و برجسته شدند و فقط تنها چیزی که به نظرم خوب در نیومده همون ساختمان چند ظلعیه که تقریبا رنگش از دست رفته و چون در نقطه مهمیه موجب شده کل عکس بی حال به نظر برسه
در واقع ویرایش شما روی ابرها و آسمان درسته و شکل حقیقی آسمان به خوبی ایجاد شده
اما اما
حالا که این آسمان اینقدر ابرهاش خوب دراومده
چرا یه ذره دیوونه بازی درنیاریم
اینم یه Crazy Edit
[IMG]http://i4.*******.com/82wps76.jpg[/IMG]
فقط یه نکته
چون ویرایش هایی که با مدهای آمیختگی انجام میشه خودش به تنهایی موجب افزایش نویز میشه بنابراین صاف بودن عکس اولیه خیلی مهمه
توی این عکس متاسفانه عکس اولیه کیفیت مطلوبی نداره و اگه عکس رو چند برابر کنید افکت زیر رو میبینید
[IMG]http://i4.*******.com/6lbucev.jpg[/IMG]
این حالت ها با ویرایش افزایش پیدا میکنه
ممکنه شما در حالت عادی متوجه تفاوت مثلا ایزوی 80 با 100 یا 200 نشید یا به صرف داشتن یک دوربین Dslr همواره از ایزوی بالا تری استفاده کنید ولی وقتی عکس بزرگتر میشه یا تحت ویرایش قرار میگیره این اثرات تشدید میشه
به همین دلیل توصیه میشه اگر قصد ویرایش و ترکیب بندی توسط برنامه های گرافیکی دارید ( مثلا به قصد ساخت یک پوستر سفارشی عکس میگیرید ) همواره از کمترین ایزو استفاده کنید مخصوصا از مناظر که امکان بازسازی اونها بسیار کمتره
پاسخ: عكس از تو ویرایش از دوستان!!!
جناب امیر خان گلابی
و جناب ترابی
منتی بر کسی نیست که اگرم باشه این شمائید که منت میذارید و با لطفتون من رو شرمنده میکنید
منم با دیدن این عکسها و ویرایش اونها هر لحظه چیزای تازه ای یاد میگیرم و خیلی خوشحال میشم اگر چیز اندکی بلدم با شما شریک باشم و در کنار شما چیزای زیادتری یاد بگیرم
اما چون فکر میکنم آسمان جناب قشقایی خیلی خوب شده اگه توضیح بدن در مورد نحوه کارشون ممنون میشم
پاسخ: عكس از تو ویرایش از دوستان!!!
یاسر جان واقعا ممنون
اگر در هفته حتی روی یكی از این تكنیكها بتونیم متمركز بشیم و یاد بگیریم ( اگر بیشتر شد كه چه بهتر ) من فكر میكنم هم این تاپیك یكی از پربار ترین تاپیكها میشه هم ما میتونیم ره صد ساله رو چند ماهه بریم .
به فرموده حضرت علی زكات علم نشر ان است .
به تجربه به من ثابت شده انسانهای پر مایه از یاد دادن ابایی ندارند و انان كه دچار فقر معلومات هستند ...
امیدوارم این تاپیك همینطور عالی به راهش ادامه بده
با سپاس
پاسخ: عكس از تو ویرایش از دوستان!!!
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
QashQai
سلام:
با Clarity تو فوتو شاپ یكم ابرها برجسته میشه اما باید دقت كرد رو بقیه موارد اثر نداشته باشه
http://imgbolt.ublic/72566/t-11.JPG
=================================
داش رضا بالای چاله آب قشنگ در اومده خط نور و خوده چاله...
ممنون
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
delbaz
والا صبح این تاپیک رو دیدم منتها عکسی نداشت . مثل اینکه بعد از اون عکس گذاشته شده.
اجازه هست در مورد ویرایش سایر دوستان چیزهایی که به ذهنم میرسه بگم؟
تا اجازه دوستان عزیزم صادر بشه باید بگم
وقتی عکس , سوژه تاکیدی نداره ویرایش روی هوا باقی میمونه
سوژه محور ویرایش رو مشخص میکنه
یعنی ما بر اساس سوژه ویرایش خودمونو اجرا میکنیم
تغییر رنگ آسمان بر اساس سوژه است
بر اساس لباس
بر اساس مجسمه
بر اساس هر چیزی که تاکید عکاس روی اون بوده
فعلا اینو داشته باشید
نیم ساعت کار برده . کمی ویرایش آسمان و برجسته سازی ابرها کار میبره مخصوصا اگر رزولیشن و کیفیت کاملی از عکس نداشته باشیم
از کانال رنگ آبی غافل نشید که اساس ویرایش های اینچنینی است
[IMG]Http://i4.*******/8gibors.jpg[/IMG]
بین این ۲ پست من عکس آقای قشقایی رو بیشتر میپسندم.مرز بک و فرانت در عکس آقای قشقایی لطیف تر است .البته آقای دلباز بنده به کارهاتون ارادت خاصی دارم
پاسخ: عكس از تو ویرایش از دوستان!!!
سلام
هر چند من هم از فوتو شاپ چیزی نمیدانم و فقط نتیجه را میبینم, ولی به سهم خودم از همه دوستان خصوصا" دلباز جان تشكر میكنم و انشاا.. در آینده از این مطالب استفاده میكنم.
در مورد عنوان تاپیك, من هم با اسم پیشنهادی آقا فرهاد موافقم, فقط باید یك ضابطه ای برای كسی كه عكس سوژه رو میزاره تعیین بشه تا چند تا عكس پشت هم نیاد و كسایی هم (مثل من) كه ویرایش نمیكنند و ... عكس هم نذارند!!! :::big grin:::
در مفید بودن تاپیك هم شكی نیست, ولی به نظرم آن تاپیكی كه در آن مسابقه ویرایش عكس انجام میشد و خود دلباز عزیز بازش كرده بود, عملا" بیفایده میشود, حالا میشه این دو تا رو ادغام كرد یا ...
در ضمن, یك پیشنهاد دیگه:
این همه زحمتی رو كه یاسر دلباز عزیز میكشه, حیفه كه بعد از یك مدت به دلیل پاك شدن عكسها و ...ضایع بشه, چرا این مطالب اموزشی در یك قالب مدون و منسجم در لیست مقالات سایت قرار نگیره تا حتی كسانی كه عضو تالار گفتگو نیستند بتوانند استفاده كنند؟؟؟ و حتی بشه بصورت PDF دانلود كرد؟؟؟ :::confused2:::
پاسخ: عكس از تو ویرایش از دوستان!!!
سلام: یاسر جان چوبكاری نكنید
اما در مورد آسمون من تو یه pdf اموزشی دیدم از این متد استفاده شده بود كه كلا منطقه select شده رو copy via layer میكرد حسن اینكار اینه كه شما قادرید بیشتر رو تركیب رنگها دسترسی داشته باشید یا به عبارتی دیگه اثر ماسك ها رو اونجوری كه خودتون میخواید رو هر تكه جداگانه با كمترین اثر رو اجزا دیگه ویرایش كنید فقط تنها مشكلی كه این متد داره اینه كه مدیریت بر رنگها بسیار باید وقت گذاشت و حدفاصل مناطق select شده باید دقیق ادیت بشه تا عكس یكپارچه در بیاد ببینید
http://imgbolt.com/public/73133/opy%20%28Custom%29.JPG
این عكس بالا قسمتی كه پس از select ..... layer via copy شده و روش كار شده در گزینه create new fill or adjusment layer شما میتونید هر كاری بكنید.......... حالا عكس اصلی هم كه داره جداگانه روش كار میشه اون چیزی رو كه شما مد نظرتون هست (تو این حالت آسمان) اونجوری كه میخواید در میارید
http://imgbolt.com/public/73145/y%20%28Custom%29.JPG
در این متد شما layer ها رو با كمتریم اثر گذاری از همدیگه میتونید رو هم تطبیق بدید
================================================
البته بیشترین كارایی این متد زمانی كه شما بخواید عكس های تلفیقی رو خلق كنید.... با این متد شما بعد از استفاده از گزینه Quick Selection tools وقتی موضوعی رو Select كردید قسمت هایی كه Select نیست قابله Replace میباشد كه میتونید موضوعاتی رو كه قبلا از عكس های گوناگون مد نظر داشتید جهت ادیت نهایی به عكس اضافه كنید و یه عكس تركیبی درست كنید (من تو زمینه آسمون تو خیلی جاها با یاسر موافقم) خودم فعلا دارم با همین موضوعی كه گفتم تمرین میكنم چون ادیت های نهاییش غیر قابل وصفه از زیبایی ودست رو باز میزاره واسه خیلی كاره..... به این 3 عكس نگاه كنید:
http://imgbolt.com/public/73148/IMG_...8Custom%29.JPG
-
http://imgbolt.com/public/73149/IMG_...8Custom%29.JPG
-
http://imgbolt.com/public/73150/IMG_...8Custom%29.JPG
=================================================
تركیب نهایی میشه این .... البته من هم مثل شما ایمان دارم خوب در نیومده ولی چون یه تست زدم دیدم هر كاری میشه كرد. البته من خودم در حال یادگیری هستم قطعا این ویرایش های من ایراد داره ولی تو تست هایی كه كردم اینو دیدم كه اگر هر قسمت جداگاته ادیت بشه ( با همین روشی كه گفتم ) شما دستتون بازه هر كاری با هر قسمت عكس(با كمترین تاثیر گذاری از ماسك ها) كه خواستین میتونید انجام بدید.... بازم بگم من خودم دارم یاد میگیرم قطعا متدهای بهتری هم هست كه خوب دوستان بگن من هم یاد میگیرم
http://imgbolt.com/public/73155/tom%29.JPG
فقط سختی این روش اینه كه در بعضی موارد شما دقیقا باید مثل عكاسای قدیم با ابزارتون عمل روتوش رو انجام بدید مثل همین عكس كه من داشتم سایه های نور ماه رو.... رو لبه كوه( جایی كه باید سایه كنه) در میاوردم
پاسخ: عكس از تو ویرایش از دوستان!!!
دوستان اگر خوب شده بفرمایید تا روش را توضیح دهم و اگر بد شده ببخشید و راهنمایی کنید.
[IMG]http://*******.info/files/6tkk86y2ym1l0b8rss7c_thumb.jpg[/IMG]
پاسخ: عكس از تو ویرایش از دوستان!!!
جناب خلیلی منم به عکسهای شما ارادت دارم
خوبی ویرایش های دیجیتالی اینه که درست مثل عکاسی سلیقه ایه و چیزی که ممکنه برای من جالب باشه برای شما اونقدر ها جذاب نباشه و برعکس
===============
تاپیک بهتره همینطور بمونه و حالت مسابقه ای به خودش نگیره
یعنی اگر کسی حتی یک ویرایش یک دقیقه ای هم انجام میده در مورد کارهایی که کرده توضیح بده
توضیحات کامل باشه خیلی آموزنده تر میشه
مثلا من خیلی دوست دارم بدونم جناب قشقایی چطوری پیش زمینه رو از آسمان جدا کردند ( یعنی با چه ابزاری مثلا با ابزار کمند یا فیلتر extract یا اینکه از این لایه یک duplicate تهیه کردند و آسمانشو با ابزار پاک کن , پاک کردند و تازه با یک پاک کن نرم این کار رو کردند یا یک پاک کن با لبه های سخت )
تو لایه پائین تر که ابرها رو ویرایش کردند با چه ابزاری این کار صورت گرفته ( با دستور brightness / contrast یا level یا curve یا دستور دیگه ای و البته با چه تنظیماتی و اگر از مدهای آمیختگی استفاده شده از کدام گزینه استفاده شده)
و به این ترتیب کسانی که میخوان ویرایش رو به طور جدی شروع کنند چند راه حل با توضیح تقریبا کامل در اختیار دارن
راستی یه چیزی یادم افتاد
بهتره دوستان در مورد کارهای همدیگه نظر بدن
من اگه واقعا بخوام منصفانه به عکس های ویرایشی خودم نگاه کنم میتونم ده ها ایراد از اون بگیرم
اما دوستان لطف کردن و هیچی در موردش نگفتن ولی بهتره عادت کنیم ضعف کارها رو ببینیم منتها به یک شرط به شرط اینکه سعی کنیم راه حل غلبه بر اون ایرادات رو هم تا جایی که به ذهنمون میرسه بیان کنیم
خوبی این جور نقد کردن اینه که بعدها که در سایت های دیگه به یک عکس ویرایش شده برخورد می کنید فوری تحت تاثیر قرار نمیگیریدو ایرادات کار برای شما از قبل واضح و مشخص خواهد بود
بعدش هم یک چیزی میخوام بگم که کمی با تلاش یک عکاس منافات داره
خب همه شما میدونید که یک عکس خوب عکسیه که در هیچ نقطه Over Expose یا under Expose نباشه حداقل خیلی ها اینطور فکر میکنن
وقتی از تکنیک های HDR در عکاسی استفاده میکنیم معمولا برای غلبه بر چنین مشکلاتیه
اما شاید براتون جالب باشه که بگم در گرافیک استفاده از تکنیک های HDR بر خلاف این منظور صورت میگیره
اگر شما در برنامه 3D Max یک منبع نور رو ( مثلا یک نور Omini را) درست پشت یک پنجره بذارید خواهید دید که هنوز هم با وجود نزدیکی منبع نور به پنجره تمامی خطوط پیکره پنجره رنگ چارچوب اون هنوز مشخصه
در واقع منبع نور حالت خیلی کم رنگی داره
اما در حالت طبعی میدانیم که اگر در یک اتاق تاریک باشیم و نور خورشید یا حتی یک لامپ از پشت یک پنجره به درون بیاد حتی با چشم هم نمیشه به رنگ چارچوب پنجره پی برد چرا که حتما به علت شدت نور چارچوب پنجره سیاه به نظر میرسه
برای غلبه بر این مشکل روشهایی برای رندر کردن این صحنه ها به وجود آمد به نام
HDR Rendering
که کارش اتفاقا بر عکس اون چیزیه که شما فکر میکنید . یعنی کاری میکرد که نور ورودی Over Expose بشه و چارچوب پنجره Under Expose تا صحنه طبیعی جلوه کنه
قصدم اینه که بگم در گرافیک تاریک شدن یا روشن شدن قسمتی از کار یک امر طبیعی است منتها نباید تصور کرد هرجا که ویرایشگر دوست داشته باشه و در واقع کم میاره میتونه از این توجیه اسفاده کنه
مثلا در یک عکس پرتره که تاکید بیشتر بر روی چهره است میشه از حالت تیره تری برای فضای پس زمینه و یا حتی لباس استفاده کرد منتها باز به شرطی که به زیبایی کار صدمه ای نرسه
پیدا کردن این مناطق تاریک اکثرا در کانال های رنگ صورت میگیره
روش های جالبی در این کانال های رنگی و ترفندهای مخصوصی در اونها وجود داره
پیش از اینکه مثلا برنامه ای مثل Noise ninja به بازار بیاد از این کانال های رنگی و ترفندهای اون برای از بین بردن نویزهای رنگی استفاده میشد و همینوطر ترفندهای دیگه
خلاصه اینکه علم گرافیک امروزه به قدری گسترده شده که احاطه بر کل اون برای یک نفر ناممکنه و هر کس تنها در قسمتی از اون به فعالیت میپردازه
==================
وحید جان
همواره نسبت به من لطف داشتید
فکر میکنم یه جور بی ادبی باشه که به کسی که ویرایش نمیکنه بگیم حق نداری عکستو برای ویرایش اینجا بذاری
پس همه حق دارن به شرطی که هدف یاد دادن و یاد گرفتن باشه
اون تاپیک رو هم اگه دوستان بخوان میشه دومرتبه روبراهش کرد. اون بیشتر حالت مسابقه ای داشت
البته اگه دوستان ویرایشی روی عکسشون انجام میدن که به نظر خودشون جالب و قابل قبوله میتونن عکس قبل از ویرایش و بعد از ویرایش رو تو تاپیک عکس های ویرایش شده قرار بدن
راستی یه چیز دیگه
بهتره دوستان سعی کنن هنگام کار با فتوشاپ از شورتکاتهای صفحه کلیدی استفاده کنند که حداقل مزیت اون اینه که اولا خیلی سریعتره بعدشم اگه یه جا رفتید و خواستید پز بدید که من فتوشاپ بلدم با این شورتکاتهای صفحه کلیدی بهتر به نتیجه میرسید:::big grin:::
پس دوستان سعی کنن شورکات صفحه کلیدی مربوطه رو هم داخل پرانتز ذکر کنن
فکر کنم فقط جناب ترابی این کار رو کرده بودن
حتما جناب ترابی توضیح بدید