صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1 تا 10 , از مجموع 29
Like Tree49تشکر

موضوع: کرایه دوربین Full HD با فرمت RAW ؟؟

  1. #1
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    786
    تشکر شده
    1412
    تشکر کرده
    4422

    Question کرایه دوربین Full HD با فرمت RAW ؟؟

    سلام،
    چند روز آینده قراره تصویر برداری کاری رو انجام بدم که ۱۰۰% کرماکی هستش و انتخاب دوربین هم با خودمه.
    از اونجایی که تجربه خوبی‌ از کار کردن با دوریبین‌های DSLR (در ضبط‌های کرماکی) ندارم، می‌خوام اینبار دوربینی کرایه کنم که تصویر رو با فرمت RAW ذخیره کنه.
    این رو هم میدونم که معروف‌ترین دوربین‌هایی‌ که می‌تونن RAW ذخیره کنن، دوربین‌های RED و Black Magic هستن، ولی‌ من نمی‌خوام برای کرایه دوربین بیش از ۱۰۰تومن هزینه کنم.

    یکی‌ از فروشنده/کرایه دهنده ها، یک دوربینی رو معرفی‌ کرده که tape (نوار) میخوره و میگه میتونه FULL HD ضبط کنه.
    می‌خواستم از دوستانی که در این زمینه اطلاعات دارن بپرسم، امکان Capture کردن نوار بصورت Full HD اصلا وجود داره ؟؟!
    و اینکه چه دوربین‌های دیگیی‌ هستن که قابلیت ضبط و ذخیره Full HD با فرمت RAW دارن ؟؟؟

    قبلا تجربه کار کردن با دوربین z7 رو داشتم، ولی‌ نتونستم به صورت فول اچ‌ دی capture کنم.

    توضیح اضافی :
    منظورم از Full HD، نسبت طول و عرض نیست! سایز ۱۰۸۰ واقعی می‌خوام.
    RAW : 12bit

  2. #2
    كاربر همراه mohsen.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    191
    تشکر شده
    320
    تشکر کرده
    2315

    پیش فرض

    بنده الان مطمئن نیستم که این هایی که عرض می کنم 12bit باشند. چک بفرمایید.

    و اینکه اصلا z7 اچ دی هست به معنی 1440*1080 نه فول اچ دی!

    در مورد فول اچ دی :
    sony ex1
    sony ex3 (این بهتر هست نسبت به ex1)
    sony fs100 (تهران حدود 100 الی 150 هست لنز رویش خوب نیست و اگر لنز هم باهاش کرایه بکنید خیلی خوبه!)
    پاناسونیک af100 و af101



    بنده باشم سه تای پایین رو انتخاب می کرد.
    پاناسونیک احتمالا گیرتون نیاد خیلی کم هست و معمولا شخصی داشته باشند.
    fs100 و af100 هر دو قابلیت تعویض لنز دارند و... که خیلی دستتون رو باز می کند در این زمینه.

    ex3 لنز خودش خوب هست ، برای تعویض لنز احتیاج به تبدیلش دارد (اون ها هم تبدیل می خواهد اما تبدیل این کم گیر میاد) اما کیفیت خیلی خوبی دارد و ...
    این هایی که عرض کردم فول اچ دی هستند.


    در مورد بلک مجیک سینما هم بنده هنوز ندیدم که جایی کرایه بدهد.
    حتی خریدش هم خیلی توی ایران خوب گیر نماید! (یعنی آقای حامد صلاحی 1 دونه اورده بودند و فروختند یکی از دوستان می خواستند بخرند اما گیرشون نیومده بود و قراره آقای صلاحی چند وقت دیگر بیارند!) جاهای دیگه هم گشتیم نبود شما جایی سراغ دارید؟

    البته بیشتر از روزی 100 تومن اگر کرایه می دهند نسبت به دوربین های دیگر خیلی انصاف ندارند!

    red هم که کلا قضیه اش جدا هست.

    موفق باشید.
    Babak Borhani، mreza1001، persian.boy و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #3
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    786
    تشکر شده
    1412
    تشکر کرده
    4422

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsen.sh نمایش پست ها
    بنده الان مطمئن نیستم که این هایی که عرض می کنم 12bit باشند. چک بفرمایید.

    و اینکه اصلا z7 اچ دی هست به معنی 1440*1080 نه فول اچ دی!

    در مورد فول اچ دی :
    sony ex1
    sony ex3 (این بهتر هست نسبت به ex1)
    sony fs100 (تهران حدود 100 الی 150 هست لنز رویش خوب نیست و اگر لنز هم باهاش کرایه بکنید خیلی خوبه!)
    پاناسونیک af100 و af101



    بنده باشم سه تای پایین رو انتخاب می کرد.
    پاناسونیک احتمالا گیرتون نیاد خیلی کم هست و معمولا شخصی داشته باشند.
    fs100 و af100 هر دو قابلیت تعویض لنز دارند و... که خیلی دستتون رو باز می کند در این زمینه.

    ex3 لنز خودش خوب هست ، برای تعویض لنز احتیاج به تبدیلش دارد (اون ها هم تبدیل می خواهد اما تبدیل این کم گیر میاد) اما کیفیت خیلی خوبی دارد و ...
    این هایی که عرض کردم فول اچ دی هستند.


    در مورد بلک مجیک سینما هم بنده هنوز ندیدم که جایی کرایه بدهد.
    حتی خریدش هم خیلی توی ایران خوب گیر نماید! (یعنی آقای حامد صلاحی 1 دونه اورده بودند و فروختند یکی از دوستان می خواستند بخرند اما گیرشون نیومده بود و قراره آقای صلاحی چند وقت دیگر بیارند!) جاهای دیگه هم گشتیم نبود شما جایی سراغ دارید؟

    البته بیشتر از روزی 100 تومن اگر کرایه می دهند نسبت به دوربین های دیگر خیلی انصاف ندارند!

    red هم که کلا قضیه اش جدا هست.

    موفق باشید.
    خیلی ممنونم از لطف و راهنماییتون.

    در واقع هیچکدوم از این دوربین ها RAW نمیدهند ! و Bitrate کامپرسشنشون در مقایسه با دوربین خودم (Canon 60D) نصف هست !!

    Bitrate :
    بیتریت 60D برابر هست با 48Mbit (حدوداً 6MB) اما بیتریت sony fs100 در بهترین حالت (چون قابل تنظیم هست) برابر هست با 28Mbit که اگر الگریتم فشرده سازی در سونی با canon تفاوتی نداشته باشد، فاجعس !!

    Color depth :
    اما از لحاظ عمق رنگ دوربین EX3 با 10 بیت عمق رنگ ، 2 بیت از 60D جلوتر است ! که قابل چشم پوشی نیست.

    DOF :
    از طرفی برای ضبط کروماکی نیاز به عمق میدان زیاد هست که دوربین EX3 در مقایسه با 5D عمق میدان بیشتری داره ولی در مقایسه با 60D چندان تفاوتی نداره ! Sony fs100 هم که سایز سنسورش با 5D برابره و عمقش کمه.

    Frame rate :
    و اما یک خصوصیت خیلی خوبی که در دوربین های sony EX3 و sf100 هست و باز هم قابل چشم پوشی نیست, قابلیت تصویر برداری 60 فریم در سایز 1080p هست!

    Auto Focus :
    در مورد فوکوس ممتد در دوربین های sony هم اطلاعی ندارم ولی علاقه ای هم به استفاده از این گزینه ندارم.

    لطفاً دوستانی که اطلاعات دارند، گفته های بنده رو اصلاح بفرمایند...
    ویرایش توسط saeed2vfx : Saturday 2 February 2013 در ساعت 01:44
    D.Daneshmand و mohsen.sh تشکر می‌کنند.

  4. #4
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    786
    تشکر شده
    1412
    تشکر کرده
    4422

    پیش فرض

    در مورد BackMagic هم عرض کنم که سوای اینکه نایاب است ، ویرایش کردن فایل های DNG 12Bit با سیستم ذغالی که بنده دارم، عمر نوح میطلبد ! شخصاً تا زمانی که سیستمی نداشته باشم که حداقل 4 عدد coreI7 نسل سوم داشته باشد، سراغ چنین غولی نمیروم!
    D.Daneshmand و mohsen.sh تشکر می‌کنند.



  5. #5
    cinemazar
    Guest

    پیش فرض

    دوست عزیز ، برای من بسیار پیش آمده که تصاویری رو با پرده سبز و آبی البته با امکانات بسیار پائین دست ساز در مشهد گرفته باشم . چند نکته مهم :

    اول فارغ از دوربین وجود پرده کروماکی مناسب که یک دست نور خورده باشه و سایه سوژه هم روی اون نباشه بسیار مهمه در حد خود دوربین . ضمن اینکه به نظرم من وظیفه تصویربردار هم اینه که کروماکی بی عیبی با هر دوربینی به تدوینگر یا مسئول جلوه های ویژه تحویل بده . ( تهران که استودیو کروماکی زیاد داره بابا )

    دوم اینکه همون بلک مجیک اتفاقاً یکی از بهترین هاست برای این کار که . . . اما نوار خور ها چون یک نسل قدیمی تر هستند و نیاز به کارت تدوین درست و حسابی دارن تا همون اطلاعاتی که روی نوار هست عیناً به سیستم منتقل بشه که شاید این کارتهای تدوین ( مثل ادیوس یا بلک مجیک ) دیگه جایی نباشن چون همه کارت حافظه ای شدن . ما هم داشتیم بلک مجیک که تا 4K را ساپورت می کرد برای کپچر اما چه فایده ؟ دوربینا کارت حافظه شدن و موند رو دستمون . پس توی این شرایط نرو سراغ نوار خور.

    سوم و از همه مهمتر جناب تدوینگره . آقا ما یه دوستی داریم کارش درسته خدا خیرش بده مارو لوس کرده . کروماکی گرفتم سایه سوژه روی پرده . یه گوشش اور اکسپوز ! پرده چروک تازه رفتیم از پارچه فروشی خریدیم رنگشم سرمه ای ! بعد تو افتر میشینه واسمون در میاره انگار تو استودیوی هالیوودی تصویر گرفتیم همش هم به نام ما تموم میشه و ما پز می دیم با این کروماکی که گرفتیم .

    خلاصه شما برو یه اینکاره پیدا کن که فارغ از 4.4.4 بودن یا 4.1.1 بودن یا 4.2.2 بودن دوربین در تفکیک رنگ ، برات باقلوا با نرم افزار در بیاره قر هم نزنه نداشتی همچین کسیو برفست مشهد ما درخدمتیم . چه بسا همون 60D خودتم کافی باشه کرایه هم ندی بابت دوربین بزاری جیبت که بنزین داره میره رو 4 تومنا ! ما گفتیم .
    Babak Borhani، masoudrejae، persian.boy و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #6
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    786
    تشکر شده
    1412
    تشکر کرده
    4422

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط cinemazar نمایش پست ها
    دوست عزیز ، برای من بسیار پیش آمده که تصاویری رو با پرده سبز و آبی البته با امکانات بسیار پائین دست ساز در مشهد گرفته باشم . چند نکته مهم :

    اول فارغ از دوربین وجود پرده کروماکی مناسب که یک دست نور خورده باشه و سایه سوژه هم روی اون نباشه بسیار مهمه در حد خود دوربین . ضمن اینکه به نظرم من وظیفه تصویربردار هم اینه که کروماکی بی عیبی با هر دوربینی به تدوینگر یا مسئول جلوه های ویژه تحویل بده . ( تهران که استودیو کروماکی زیاد داره بابا )

    دوم اینکه همون بلک مجیک اتفاقاً یکی از بهترین هاست برای این کار که . . . اما نوار خور ها چون یک نسل قدیمی تر هستند و نیاز به کارت تدوین درست و حسابی دارن تا همون اطلاعاتی که روی نوار هست عیناً به سیستم منتقل بشه که شاید این کارتهای تدوین ( مثل ادیوس یا بلک مجیک ) دیگه جایی نباشن چون همه کارت حافظه ای شدن . ما هم داشتیم بلک مجیک که تا 4K را ساپورت می کرد برای کپچر اما چه فایده ؟ دوربینا کارت حافظه شدن و موند رو دستمون . پس توی این شرایط نرو سراغ نوار خور.

    سوم و از همه مهمتر جناب تدوینگره . آقا ما یه دوستی داریم کارش درسته خدا خیرش بده مارو لوس کرده . کروماکی گرفتم سایه سوژه روی پرده . یه گوشش اور اکسپوز ! پرده چروک تازه رفتیم از پارچه فروشی خریدیم رنگشم سرمه ای ! بعد تو افتر میشینه واسمون در میاره انگار تو استودیوی هالیوودی تصویر گرفتیم همش هم به نام ما تموم میشه و ما پز می دیم با این کروماکی که گرفتیم .

    خلاصه شما برو یه اینکاره پیدا کن که فارغ از 4.4.4 بودن یا 4.1.1 بودن یا 4.2.2 بودن دوربین در تفکیک رنگ ، برات باقلوا با نرم افزار در بیاره قر هم نزنه نداشتی همچین کسیو برفست مشهد ما درخدمتیم . چه بسا همون 60D خودتم کافی باشه کرایه هم ندی بابت دوربین بزاری جیبت که بنزین داره میره رو 4 تومنا ! ما گفتیم .
    خییلی ممنونم از راهنمائیتون.

    والا از اونجائی که تدوینگر کار خودم هستم ( + نویسنده ، کارگردان ، تصویر بردار ، نور پرداز ، ...) و قبلاً تجربه های دلچسبی با دوربین خودم نداشتم، نمیخوام ایندفعه هم تکرار بشه!
    از اونجائی که اصفهان هستم، خبری از اون استودیو های حرفه ای نیست و پرده کروماکی رو خودم از بازار پارچه فروش ها با کلی مکافات پیدا کردم و جنسش اصلاً مثل فون یکدست نیست. خیلی چینو کروک هم داره... ولی خدارو شکر تا بحال از لحاظ نور پردازی مشکلی نداشتم توی کارهام. حتی با تعداد نور کم.

    مثلاً این نمونه کار مال سال 89 هست :

    01.jpg

    از طرفی معمولاً توی ایران دکوپاژ قسمت های کروماکی رو جوری میزنن که حرکت دوربین سره ضبط نداشته باشن. ولی من توی کارم که 100% کروماکی هست ، 100% حرکت دوربین دارم. و این حرکت ها باید توسط مارکر هایی که روی پرده میزارم ، بعداً توسط نرم افزار Track (ردیابی) بشه. که حذف کردن مارکرها با دوربین هاییکه عمق رنگ 8 بیت دارند ، تقریباً غیره ممکنه !

    از طرف دیگه زمان کار زیاده و اگر بخوام مارکر هارو بصورت دستی (با روتوسکوپی) حذف کنم، کل عمرمو باید پای این پروژه بزارم !!!

    مثلاً چنین کاری رو ملاحظه بفرمائید :

    AliceHybridCharacter.jpg

    اگر نرم افزار بطور اتوماتیک نتواند اعضاء بدن شخصیت رو حذف بکنه، فاجعه اس!!!

    یا توی اینکار که روی پرده با فاصله خیلی کمی علامت گذاری شده :

    green_markers.jpg

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    حالا سوالاتی که دارم :
    چه دوربین هایی (که در ایران یافت بشوند برای کرایه) خروجی Uncompresed 4:4:4 میدهند؟؟
    خروجی Uncompresed 4:4:2 به معنای 10 بیت است؟
    در جائی خواندم که دوربین EX3 خروجی Uncompresed 4:4:2 میدهد ولی در مشخصات دوربین (اینجا) چنین چیزی گفته نشده!
    میشه راجع به مدل های مختلف و امکانات Video Recorder های معروف که در ایران یافت میشوند، اطلاعاتی بهم بدید؟
    مثلاً حافظه داخلی این رکوردر ها چقدر است؟ و نهایت سایز کابلی HDMIـی که میشه استفاده کرد چقدر است؟
    persian.boy و D.Daneshmand تشکر می‌کنند.

  7. #7
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    786
    تشکر شده
    1412
    تشکر کرده
    4422

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط cinemazar نمایش پست ها
    دوم اینکه همون بلک مجیک اتفاقاً یکی از بهترین هاست برای این کار که . . . اما نوار خور ها چون یک نسل قدیمی تر هستند و نیاز به کارت تدوین درست و حسابی دارن تا همون اطلاعاتی که روی نوار هست عیناً به سیستم منتقل بشه که شاید این کارتهای تدوین ( مثل ادیوس یا بلک مجیک ) دیگه جایی نباشن چون همه کارت حافظه ای شدن . ما هم داشتیم بلک مجیک که تا 4K را ساپورت می کرد برای کپچر اما چه فایده ؟ دوربینا کارت حافظه شدن و موند رو دستمون . پس توی این شرایط نرو سراغ نوار خور.
    یعنی کارتتون میتونه نواری که من با z7 ضبط کردم, 4k کبچر کنه ؟؟؟؟؟ (واقعی!؟؟)

    البته صحبت های بنده و آقا محسن در مورد Black Magic Cinema Camera بود



  8. #8
    cinemazar
    Guest

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed2vfx نمایش پست ها
    یعنی کارتتون میتونه نواری که من با z7 ضبط کردم, 4k کبچر کنه ؟؟؟؟؟ (واقعی!؟؟)

    البته صحبت های بنده و آقا محسن در مورد Black Magic Cinema Camera بود
    بله می تونه 2K کپچر کنه شایدم 4k البته از دوربین که با این رزولوشن تصویر می گیره نه Z7 ! خلاصه یکی از بهترین کارتهای کپچر هست با یک عالمه ورودی و خروجی عجیب ! این کارت متعلق به کمپانی بلک مجیک هست ، این کمپانی بیشتر با کارتهای تدوین و دک های آن شناخته شده هست و به تازگی وارد دنیای ساخت دوربین تصویربرداری شده است .
    قیمت کارت ما 1500 دلار بود که البته دیگه تولید نمی شه و مال 2010 هست الان هم 2 تومن می فروشیم . اگه خواهان بودی لینک مشخصاتش رو بدم .
    saeed2vfx تشکر می‌کند.

  9. #9
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    786
    تشکر شده
    1412
    تشکر کرده
    4422

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط cinemazar نمایش پست ها
    بله می تونه 2K کپچر کنه شایدم 4k البته از دوربین که با این رزولوشن تصویر می گیره نه Z7 ! خلاصه یکی از بهترین کارتهای کپچر هست با یک عالمه ورودی و خروجی عجیب ! این کارت متعلق به کمپانی بلک مجیک هست ، این کمپانی بیشتر با کارتهای تدوین و دک های آن شناخته شده هست و به تازگی وارد دنیای ساخت دوربین تصویربرداری شده است .
    قیمت کارت ما 1500 دلار بود که البته دیگه تولید نمی شه و مال 2010 هست الان هم 2 تومن می فروشیم . اگه خواهان بودی لینک مشخصاتش رو بدم .
    والا قابل مارو که نداره (شوخی) ولی باور کنید اگر داشتم به قیمت روز دلار ازتون میخریدمـ واسه یادگاری نگهش میداشتم

    بیزحمت لینک رو بدید ، شاید توی دوستان کسی پیدا بشه ...

    در مورد این سولاتی هم که ‍پرسیدم، نظری نداشتید ؟؟!

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed2vfx نمایش پست ها
    حالا سوالاتی که دارم :
    چه دوربین هایی (که در ایران یافت بشوند برای کرایه) خروجی Uncompresed 4:4:4 میدهند؟؟
    خروجی Uncompresed 4:4:2 به معنای 10 بیت است؟
    در جائی خواندم که دوربین EX3 خروجی Uncompresed 4:4:2 میدهد ولی در مشخصات دوربین (اینجا) چنین چیزی گفته نشده!
    میشه راجع به مدل های مختلف و امکانات Video Recorder های معروف که در ایران یافت میشوند، اطلاعاتی بهم بدید؟
    مثلاً حافظه داخلی این رکوردر ها چقدر است؟ و نهایت سایز کابلی HDMIـی که میشه استفاده کرد چقدر است؟

  10. #10
    cinemazar
    Guest

    پیش فرض

    آخه تا به حال این طور کاری نداشتم که اطلاعات خاصی رو بدست آورده باشم ولی اینو می دونم که هر چی دوربین حرفه ای تر از هر برندی قیمت هم بالاتر و البته تفکیک پذیری رنگ و رزولوشن و بیت ریت هم بالاتر ، مناسبترین قیمت رو بلک مجیک داره که 3000 دلاره و الان در تهران کرایه می دن که نمی دونم چقدره .

    اما این رو هم در نظر بگیر که حجم فایل RAW بسایر بالاست و پروسس اون در نرم افزار و سیستم قوی و هارد ترابایتی برای راشها و غیره می شه دردسر بعدی تون .

    امروز سعی می کنم از دوست تدوینگرم کمک بگیرم برای شما .
    saeed2vfx تشکر می‌کند.

صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •