این قضیه که فروشنده نسبت به نیاز بازار اطلاع داشته باشد چیز بدی نیست. در همه جای دنیا فروشندگان و سازندگان تلاش میکنند تا بفهمند بازار هدف انها به دنبال چه کالایی است. درست است که فروشنده به دنبال سود خودش است اما زمانیکه بداند شما در پی 40 دی هستید نمیرود مثلا 30دی از خارج بیاورد.
دانستن نیاز بازار موجب میشود که میزان عرضه یک کالا در بازار افزایش یابد چون فروشنده میخواهد کالایش را زودتر بفروشد و گردش سرمایه اش را تسریع کند.
فرمایش شما ممکن است به صورت موردی صحیح باشد و یک فروشنده هم از داغ بودن بازار یک کالا سو استفاده کند اما تایید میکنید که عرضه این محصولات در انحصار یک یا دو فروشنده نیست اما ممکن است فروشنده ای در ناصر خسرو که مثلا 2 تا دوربین کل موجودیش باشد از این اوضاع استفاده کند.
در نهایت رابطه میان مصرف کننده و عرضه کننده و وجود اگاهی از نیاز بازار به سود هر دو طرف است.