نمایش نتایج : از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6

موضوع: یک دوربین زیر 400 هزار تومان(fz5 یا A95 یا . ..)

  1. #1
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    September 2005
    نوشته ها
    36
    تشکر شده
    11
    تشکر کرده
    6

    پیش فرض یک دوربین زیر 400 هزار تومان (fz5 یا A95 یا . ..)

    سلام

    اینجانب میخواهم یک دوربین بخرم. بعد از تحقیقات و بررسی بسیار و خوندن سایتهای معروف خارجی (بجز نظرات خوانندگان آن سایتها که بنظرم خیلی قابل اعتماد نیستند) بین انتخاب کانون A95 و پاناسونیک FZ5 مردد موندم. در زیر توضیح میدم که چرا به انتخاب این دو رسیدم علیرغم اینکه در ظاهر شاید نزدیک به هم نباشن. از اینکه حوصله میکنین و این مطلب را میخونین و البته من و دوستان دیگری که مشکلی مثل من دارن را راهنمایی میکنین خیلی متشکرم. سعی کردم جوری بنویسم که بعدا (البته با استفاده از راهنماییهای شما) بدرد بقیه هم بخوره.

    1- اولا بودجه من حداکثر در حد 400 هزار تومان هست که FZ5 با احتساب حافظه اضافیش در نزدیک این سقف قرار میگیره. البته A95 خودش ارزانتره ولی هزینه حافظه اضافی و باطری و شارژر به آن اضافه میشود.

    2- اولین هدف اینجانب تهیه عکسهای خانوادگی در داخل منزل (در روز و شب با نور چراغ و احیانا فلاش خود دوربین) و خارج منزل هست و دلم میخوام بتونم این عکسها را در اندازه بزرگتر از معمول (حداکثر A4) با کیفیت عالی چاپ کنم. برای این منظور بنظرم باید دوربین حداقل 5 مگاپیکسل باشد. اولین مسئله اینجا ظاهر میشود: FZ5 در واقع 4.9 مگاپیکسل هست و حداکثر 2560 x 1920 را ساپورت میکنه ولی A95 5 مگاپیکسل واقعیه و اندازه 2592 x 1944 ساپورت میکنه. بعلاوه اندازه CCD در مورد FZ5 کوچکتره. آیا این دو اختلاف با توجه به نیاز من خیلی مهم هستند؟ آیا اندازه کوچکتر CCD در FZ5 با توجه به نیاز من در عکسبرداری زیر نور لامپ باعث ایجاد نویز بالاتر نخواهد شد؟ اگر جواب مثبت هست، آیا این اختلاف خیلی مهمه و واضحه؟

    3- بنظر من یکی از برتریهای بزرگ FZ5 بر A95 داشتن لرزه گیر (Mega OIS) هست. من هرچه گشتم با این سقف قیمت دوربینی که لرزه گیر داشته باشد ندیدم. البته مدل های دیگر لومیکس (پاناسونیک) هستند ولی از جهات دیگه و از نظر قیمت بنظر من باز FZ5 بر آنها برتری دارد. آیا شما هم با من در این مورد و در مورد اهمیت لرزه گیر با توجه به نیاز من (و عدم تمایل به استفاده از سه پایه) موافقین؟ آیا دوربین دیگری که در این حدود قیمت باشد و لرزه گیر داشته باشد میشناسید؟

    4- در درجه بعد داشتن تنظیمات دستی برای من مهمه. در این مورد هردو دوربین دارای تنظیمات دستی هستند ولی متاسفانه FZ5 برخلاف A95 فکوس دستی نداره. آیا از نظر شما این موضوع خیلی مهمه؟ البته ظاهرا FZ5 از نظر فوکوس اتوماتیک مشکل خاصی نداره.

    5- مورد دیگر با اهمیت برای من داشتن فورمت ذخیره فشرده نشده است. در این مورد A95 کاملا ضعیفه ولی FZ5 فورمت TIFF را ساپورت میکنه. من نفهمیدم که فرق این فرمت با JPEG و RAW چیه البته این دوتا رو میدونم ولی این وسط TIFF دیگه چیه؟ آیا کار RAW را میکنه یا اصلا نباید روش حساب کرد؟

    6- شاید بگین مهمترین فرق دو دوربین را فراموش کرد! بله زوم اپتیکال FZ5 خیلی بالاتره. اگرچه این موضوع کلاس این دو دوربین را عوض میکند ولی برای من خیلی خیلی مهم و حیاتی نیست.

    7- یکی از اشکالاتی که برای FZ5 ذکر شده این است که LCD و EVF آن در نور کم عکسبرداری کم فروغ هستند و نمیتوانند محیط را بوضوح نشان دهند. دوستانی که با این دوربین از نزدیک کار کرده اند لطفا در مورد اهمیت عملی این ایراد نظر بدهند.

    با تشکر مجدد از اینکه حوصله کردین و با عنایت به اینکه زکات علم انتشار آن هست لطفا اگر میتونین به من کمک کنید و در ضمن با توجه به مطالب بالا اگر دوربین دیگری میشناسید معرفی کنید.
    ویرایش توسط Injaneb : Sunday 11 September 2005 در ساعت 07:34

  2. #2
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض

    1. فراموش نكنيد كه A95 يك دوربين 300-320 دلاري است و پاناسونيك FZ5 يك دوربين 450 دلاري(قيمت هاي روز آمريكا)، منتهي به دلايل تكراري، به يك قيمت فروخته ميشوند.

    2. قسمت اول: نه! به هيچ وجه! (مگر اينكه 32 پيكسل افقي و 22 تا عمودي به نظرتون زياد بيان) قسمت دوم: در ايزو 400 شايد، اما در ايزوهاي پايين اصلا.

    3. خيلي مهمه!

    4. فوكوس دستي هيچ دوربين شبه اس ال آر يا كامپكت نديدم كه به درد بخوره و خوب باشه، چرا فقط وقتي روي بينهايت، يا حداقل فاصله تنظيم ميكنيد به درد بخورند. اما كلا روي فوكوس دستي خيلي حساب نكنيد. اما اينكه فوكوس روي دستي بره يا نره، يك مقدار اهميت داره. چون شايد يه وقتي بخواهيد از شر فوكوس خلاص شويد!

    5. TIFF به درد بخورهست، اما اينقدر حجيمه كه عملا دست شما رو براي استفاده اش ميبنده، نميدونم چه دوربيني رو خوندم كه tiff رو به صورت Lossless فشرده(زيپ) ميكرد؟ هرچي بود، همون يكي بود. اين فرمت با RAW فرق داره، شما ديگه اون دامنه سايه روشن RAW رو نداريد، تنها مزيتش اينه كه مثل JPEG اطلاعاتش بر اثر فشرده سازي Lossy از دست نرفته. نميشه گفت اصلا به درد نميخوره، اما خيلي روش حساب نكنيد.

    6. تنها چيزي كه آدمو قلقلك ميده براي خريدن دوربين هاي اين چنيني ، دامنه زوم بالاترشونه.

    7. درمورد پاناسونيك ال سي دي 1.8-inch
    • 130,000 pixels

    و كانون: • 1.8-inch TFT (flip out and twist)
    • 118,000 pixels

    در مورد پاناسونيك نبايد بد باشه كيفيت ال سي دي. بايد كسي كه عملا هر دو رو ديده نظر بده.


    دوربين هاي سري A كانون از بهترين ها در رده خود هستند، و اگر اختلاف قيمت 130 دلاري اين دوربين با پاناسونيك در اين جا هم وجود داشت، هردو جايگاه خود را مي يافتند و نميشد باهم مقايسه شان كرد. اما با اين شرايط، برنده FZ5 مي باشد.
    قيمت سوني H1 رو نميدونم، اگر مناسب باشه، انتخاب خوبي ميتونه باشه. اگر مينولتا Z5 روهم اضافه كنيد، به علت داشتن كفشك فلاش ، انتخاب بدي نيست (به شرط مناسب بودن قيمت)
    ویرایش توسط Amir Mohebi : Sunday 11 September 2005 در ساعت 23:46
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  3. #3
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    ساری
    نوشته ها
    37
    تشکر شده
    2
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض salam

    salam

    fz5 خریدم پس از تحقیق فراوان 09111518273 شماره من میتونم دلایل را بگم
    ولی a 95 هم به قیمتش خیلی خوبه بخصوص LCD قابل چرخش A95

    موفق باشید
    ارش پورشجاعي
    panasonic fz 5
    arashtak@yahoo.com

  4. #4
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    March 2005
    نوشته ها
    38
    تشکر شده
    4
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir A
    1.
    قيمت سوني H1 رو نميدونم، اگر مناسب باشه، انتخاب خوبي ميتونه باشه. اگر مينولتا Z5 روهم اضافه كنيد، به علت داشتن كفشك فلاش ، انتخاب بدي نيست (به شرط مناسب بودن قيمت)
    قيمت سوني H1 با گارانتي پارسه حدود 530000 تومان است.منبع نمايندگي سوني( گالري تهران ) مجتمع پايتخت .

  5. #5
    كاربر همراه kamikam آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    Mashad
    نوشته ها
    305
    تشکر شده
    43
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    من هم امروز برای یکی از اقوام یک FZ5 بعد از کلی فکر و تحقیق گرفتم . انتخاب های دیگه هم این بود : Konica minolta Z3 ( که به علت باطری قلمی و چند مورد دیگه ردش کردم ) و همین کنون که شما میفرمایید . ولی واقعا من که خودم دوربین زیاد داشتم و الان هم دوربین دومم FZ20 هستش هیچ LCD ای از این دوربینها به کیفیت پاناسونیک ندیدم .
    Kambiz akhbari : http://www.kamikam.com
    Nikon D70] -Lens: AF-S NIKKOR 18-70 1:3.5-4.5G ED]
    Panasonic FZ20 - Sony Cybershot F 717 - 3 Studio Flash ( Alton ) with softbox ) - Lowepro Case EX 140 - Tripod : SLIK U 9800

  6. #6
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    September 2005
    نوشته ها
    36
    تشکر شده
    11
    تشکر کرده
    6

    پیش فرض

    از تک تک دوستانی که لطف کردن و من را راهنمایی کردن متشکرم.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •