من همیشه به شما حسودیم میشه :)
Printable View
دست شما درد نکنه...
بله ولی خوب بلحاظ قیمت خیلی تفاوت وجود داره... من اگر هم برم سراغ نسل اول برای شروع خواهد بود...
ضمن اینکه این تفاوت هایی که میگید درسته و این سوال که ایا xt-1 دوربین مناسبی نیست با توجه به کاربری من؟ دوم این تفاوت ها ازرش این تفاوت قیمت رو داره؟
ممنون...
اینجوری بخوایم بگیم الان از این یکی هم یک سال گذشته... و بنظر میاد با اختلاف دوسال نسل هاش آپدیت میشن و سال دیگه نسل بعدی میاد و این از جذابیت خارج میشه....
بنظرم صرف عمر دوربین نشه قضاوت کرد....
راجع به تفاوت ها حرفتون درسته... اما این تفاوت ها برای شروع ارزش این تفاوت هزینه رو داره؟
ممنون...
بنده خودم این اشتباه رو کردم اولین دوربینم رو از نسل گذشته زمان خودش بعد از کلی تحقیق و فکرای الکی خریدم
الان که میبینم واقعا اشتباه کردم
اولا ایشون با همین پول میتونه یه دی اس ال آر خوب بگیرن البته نمیدونم میخوان تجربه اولین دوربین بدون آینه رو داشته باشن یا کلا میخوان دوربین بخرن؟
اگر اولین دوربینشونه اصلا نیازی به بدون آینه نیست چون با هزینه خیلی کمتر خیلی کار ها میتونن بکنن و فکر نمیکنم خیلی سایز دوربین واسشون مهم باشه.
اما وقتی کلا یه نسل از همه لجاظ فرق کردن مدل های فوجی ارزشی نداره
در مورد آپدیت فکر نمیکنم فوجی دوربیناشو زیر ۳ سال آپدیت کنه که بخوایم بگیم قدیمی شده
من با ایکس پرو ۱ و ایکس پرو ۲ کار کردم واقعا خیلی فرق دارن و غیر قابل مقایسه هستن باهم تفاوتشون مثل d7200 و d7100 نیست که قابل چشم پوشی باشه!
سلام
یک مقدار از تجربه ی خودم در این باره بگم شاید کمک هرچند ناچیز باشه
اخرین زمانی که دوربین نیمه حرفه ایی خریدم حدودا نه سال پیش بود که کنون پنجاه یا شصت دی بود
تقریبا دو ماه پیش هم به فکر شروع دوباره افتادم البته به صورت اماتور. تحقیقاتی که کردم سونی a6500 رو دیدم و تقریبا تو همه ی سایتها و فیلمهایی که دیدم این دوربین رو پسندیده بودن و پیشنهاد میکردن. که همینو انتخاب کردم
فعلا دنبال یک لنز عمومی یا واک اراند و یک پرتره هستم. و انتخابهای احتمالی هم sony t 16-70 و پنجاه میلیمتری خواهد بود
به نظر من بهترین انتخابو کردم و احتمالا دو سه هفته ی دیگه با خرید دوربین به دستم میرسه که میتونم بیشتر بگم
بنظر من شما خیلی در قیدو بند اعداد و ارقام هستید . انتخاب بین X-T1 و X-T20 خیلی سخته . تقریبا تو 1 رنج قیمت هستن .یکی ضد آبه و دوست داشتنی و اون یکی سنسور بهتری داره . انتخاب کاملا شخصیه و نمیشه گفت کدوم بهتره
قیمت X-T2 کاملا متفاوته و اگه بخوان صبر کنن X-T3 میاد و همین داستان تکرار میشه، یکی دو سال دیگه T2 هم قدیمیه پس بهتره دوربینشون رو بخرن و اینقدر نگران تفاوت صدم ثانیه ای سرعت فوکوس نباشن
X-100 چیز کاملا متفاوتیه . چیزیه که باید عاشقش باشی ، مگه من میتونم بگم دوربین یاشیکای شما بدرد نمیخوره !! درحالی که شما با 1 ADSL عوضش نمیکنی. بنظر من درباره X-100 اس یا اف مهم نیست .باید ازش لذت برد
کسی میتونه جواب منو بده ، چرا یه دوربینی مثل M3 و حتی M6 با اینکه کیفیت عکس و فیلم بالاتر داره و سنسور بزرگتری هم داره باید هم قیمت و چه بسا مقداری ارزانتر از یه کامپت پیشرفته سریهای G کنون باشه
درود. دوست عزیز دوربینهای فوجی به اصرار آن شرکت Water Resistant (مقاوم در برابر آب) نامیده میشوند و این برای شما ایمنی کمتری نسبت به حالت Water Proof (ضد آب) ایجاد میکند. بررسی بفرمایید که این آپشن چقدر در شرایط کاری و مالی شما تاثیر دارد. با توجه به اینکه بدنه WR بدون لنز WR بی تاثیر خواهد بود (مثلا هر دو لنز 24-10 و 55-18).
در مورد آپدیت های firmware فوجی که غالبا فوق العاده هستند، با بررسی سطح تغییرات در هر آپدیت دو موضوع رو متوجه شدم.
اول اینکه آپدیتهای XT1 عملکرد کلی دوربین و امکانات نرم افزاری اون را نسبت به ورژن پایه ارتقاء بسیار داده اند (این را روی دوربین خودم مرحله به مرحله بررسی کردم.) ولی این مقدار ایجاد تفاوت در آپدیت برای بدنه های دیگر فوجی به چشم نمی خورد. ( XT10 , XA1 را با دوستان مقایسه کردیم). احتمالا دلیل آن حمایت بیشتر فوجی از دارندگان بالاترین مدل بدنه، بوده و حدس میزنم همین سیاست را برای بدنه های جدید هم ادامه خواهد داد.
دوم با معرفی XT2 آپدیت قابل توجهی برای XT1 نیامده است. مشابه همین اتفاق برای بقیه مدلهای جایگزین شده هم افتاده است.
با توجه به اهمیت نرخ رفرش EVF در دوربینهای بدون آینه و تفاوت این نرخ بین دو دوربین XT20 با XT2 (مشابه همین تفاوت بین XT1 و XT10 وجود دارد.) و همچنین امکانات سخت افزاری بالاتر در بدنه XT2 پیشنهاد میکنم اگر امکان تهیه دارید XT2 به همراه f2.8 / 16-50 WR خرید خیلی خوبیست.
سلام. قیمت گذاری هر کالایی بخشی از یک سیاست بازاریابی و فروش و تابع فاکتورهای مختلفی هست. در مورد کامپکتهای پیشرفته هم این فاکتورها مانند جامعه هدف و اهمیت کیفیت و کاربرد این تولیدات و هزینه ای که حاضرند پرداخت کنند و ....... تاثیر داره.
این دوربین ها اغلب یک خرید تمام هستند ولی شما با خرید یک بدنه با قابلیت تعویض لنز در واقع به یک بازار فروش جدید و سود رسانی به شرکت وارد میشید و طبیعیه که با قیمت به ظاهر کمتر بدنه باید جذب بشید و در واقع یک بخش تشویقی برای ورود به دنیای بزرگتر، قیمت ارزانتر به نسبت کامپکتهای پیشرفته هست.
از طرفی، کامپکتهای رده بالا اغلب از لنزهای بسیار خوب و کاربردی با دیافراگم باز برخوردارند که لنز معادل اون برای دوربینهای با قابلیت تعویض لنز گاهی بسیار گرانقیمت و حتی غیر قابل تولید هست، به دلایل فنی.
سلام خدمت دوستان گرامی
میخواستم بدونم به نظر شما میشه اعتماد کرد و از دوربینای پشت ویترینی مغازه خرید کرد؟
چند روز پیش یه nex 5t پشت ویترین یکی از مغازه های خیابون جمهوری دیدم، با دوتالنز میگفت یک و هفتصد، بنظرم قیمت مناسب بود ولی چون فقط همون یکی رو داشت راستش ترسیدم بخرم
خواستم نظر دوستانی که تجربه بیشتری دارند رو بدونم
میشه خرید کرد یا ریسکش بالاست؟
بودجم بیش از این نیست و دنبال یه بدون آینه کوچیک میگردم
ممنون از راهنمایی همه دوستان
متاسفانه هم در جمهوری و هم در ناصرخسرو چندان نمیتونید اعتمادکنید، مگر از یکی دو فروشگاه معتبر آنجا خرید کنید. و یا شرط تست بگذارید.
بین دو دوربین یکی میرولکس و دیگری کامپکت پیشرفته سری G گیر کردم G5X و M3
1 - اهل لنز بازی و تعویض لنز نیستم
2 - دوربین را برای گرفتن عکسهای خانوادگی و کمی هم عکس از منظره و طبیعت و کلا عکس و فیلم روزمره میخوام
3- ولی خیلی به کیفیت عکس و فیلم حساس هستم ودوست دارم عکسی شفاف و با کیفیت و با جزییات بالایی برام بگیره
4 - دوست دارم دوربینی هم که میگیرم بدنه با کیفیتی هم داشته باشه
حالا کدام مدل بری من بهتر هست G5X و M3 ، اگر مدل دیگه ای هم مد نظر دارید که به خواسته من نزدیک باشه لطفا معرفی کنید
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کاربران فروم Akkasee بنده یک سری سوالات مهم داشتم .
به مدت 2 یا 3 سال است بنده دارم به صورت کم و بیش فعالیت عکاسی و فیلمبرداری رو انجام میدم ، ولی خب تصمیم رو گرفتم و مسیر بیشتر به سمت تصویر برداری رو می خواهم دنبال کنم برای همین قصد فروش دوربین خودم رو دارم ( Canon 700D ) و طی تحقیقاتی که انجام دادم نسبت به بودجه من یه سری گزینه ها بر روی میز دارم که می خواستم لطفا از همه عزیزانی که واقعا اطلاعاتی دارند و می تونند در اختیار بنده بذارن استفاده کنم
اول گزینه ها رو روی میز از نظر بنده ( باز هم دوستان نظری دارند با ذکر نقاط قوت و ضعف ) ذکر کنند ممنون میشم
- BlackMagic Pocket Cinema
- Sony A6300
- Panasonic GH4
خب گزینه سوم بنده یعنی GH4 رو طی تحقیقاتم دیدم واقعا خیلی خوبه ( مخصوصا in-camera Compressor ) ولی نقاط ضعف مثل سنسور 3/4 MicroChip ـش و در موقعیت های کم نور به مشکل می خوره منو کمی دلسرد کرده و در مورد لنز هاش و ...
خب اینجا یک گزینه ای هست به نام MetaBones
Metabones®
که همچین قیمتی داره و البته خیلی هم کار آمده از لحاظ 1 استِپ دیافراگم و نوردهی و ..
بنده ماکسیموم هزینه ای که یحتمل بتونم بکنم 6 میلیون تومان می باشد ، که الان این Metabones قیمت تقریبا زیادی فکر کنم داشته باشه اگر بخواهیم تبدیل کنیم و قیمت بدنه و لنز های مربوط بهش ، که شاید در بعضی از لنز ها آتو فوکوس کار نکنه ( منو راهنمایی کنید در مورد این نکته آتو فوکوس بر روی متا بونس ) خودم اطلاعات صریح پیدا نکردم .
اما من چه چیز هایی می خوام از دوربینم ؟! که شما بهتر بتونید راهنماییم کنید
- 4K بیست و چهار فریم
- 1080 بالاتر از 96 فریم
- موجود بودن لنز و لوازم جانبی در بازار ( خیلی خیلی مهم نیست ولی اهمیت داره )
- داشتن Headphone Jack ( خیلی برام مهمه ) تا فعلا هزینه ماینتور خروجی و .. نکنم
- Flip Monitor - مثل سونی نباشه که چند جهت محدود باشه
- قابلیت عکاسی ( مثل بِلک مجیک نباشه فقط فیلمبرداری البته میشه از هر فریمش چیزی گرفت ولی بهتره عکاسی داشته باشه )
اما هدف من چیه از خریدن یک دوربین Mirrorless
- ساخت فیلم های کوتاه
- Vlog
- ساخت ویدئو های ورزشی و ...
با تشکر پیشاپیش از شما ، سوالی و هر چی بود ممنون میشم بپرسید .
والا شایعات زیادی هست که فوجی فیلم به زودی از دوربین جدیدی پرده برداری میکنه که شبیه X-T2 ولی مخصوص فیلم برداریه و علاوه بر لنزهای سری X که همه هستن در ایران لنزهای سری MK که برای فیلمبرداری حرفه ای (سینمایی) هم بهش میخورن ... البته خود X-T2 رو هم بررسی کنین بد نیست! چون شایعات میگن دوربین جدید گرونتره .....
دوربین سونی a6300 رو بیشتر از پانزده دقیقه مداوم نمیتونید فیلمبرداری کنید. دوربین گرم خواهد شد و خاموش میشود. ۶۵۰۰ در این مورد بهتر است و تا ۳۰ دقیقه فیلمبرداری مداوم بهینه شدهاست. هر دو مشکل لنز دارند ( گرانی و نایابی ) که باید تبدیل لنز تهیهکنید و از لنزهای کانن و third party استفاده کنید. مگر استفاده دایمی از همان لنز کیت.
فوجیها را برای فیلمبرداری توصیه نمیکنم.
بلک مجیکی که گفتید دوربینی حرفهای با تنظیمات حرفهای نیست. برخی از تنظیمات دوربین اتوماتیک بوده و قابل تنظیم نیست تا جایی که یادم میأید فولاچدی نیز هست نه 4K.
بهترین گزینه همان GH4 است .
و در ردهی بعدی کانن 80D ( در میان گزینههای بصرفه موجود در ایران)
مگر با افزایش بودجه a6500 تهیهکنید. یا GH5 و فعلن با همان لنز کیتها کار کنید.
با تشکر از شما آقای کوروش وقتتون بخیر ، ممنون میشم در مورد GH4 و موجودیت و آپشن هاش در ایران توضیح بیشتری بدین
فک کنم Metabones بهترین راه حل باشه برای ضعف های این دوربین .
درسته 4k فیلم برداری نمی کند ( ولی دلبری نسخه URSA MINI را به کجای دلم بذارم ;-) )
در مورد لوازم جانبی GH4 دو دِل هستم
بدنه رو یک نفر دست دوم 3.500 میفروشه قیمت خوبیه ؟ جای سراغ دارید برای خرید نو یا دست دوم مطمئن ؟
مشکل پاناسونیک کلن در ایران همین نمایندگی درست نداشتنه. در نتیجه قیمتها گزافتر هستند و لوازم جانبی نایابتر. سونی باز بیشتر موجود است لوازمش. هر چند نمایندگی دندانگردی دارد.
اما به هر حال پیدا میشوند و یا در نهایت سفارش از کشورهای همسایه.
اگر دنبال این دردسرها نیستید کانن 80D بگیرید. به هرحال قیمت مناسبتری دارد و لنز و لوازم در دسترس. هرچند از لحاظ خروجی و کدکهای تصویری به پای پاناسونیک نمیرسد. ولی دردسرهایش کمتراست. یا بروید سراغ 5D ها. کلن همهی اینها برای کلیپهای کوتاه و مستندهای کوتاه مناسبند. برای کارهای حرفهای فیلمبرداری و فیمهای بلند باید دوربین فیلمبرداری تهیهکنید که البته قیمتها میرود بالای سیزده چهارده میلیون در حداقل ممکن. ولی گزینههای خوب از هجده و بیست شروع میشوند.
اما برای کارهایی که در بالا گفتم همین موارد خوبند.
در مورد قیمتهای دقیق و فروشگاهها اطلاعی ندارم و کار من نیست.
یک سوال دیگه می مونه
بین این موارد کاننی و GH4 ، فیلمبرداریشون بدون توقف به چه صورته ؟ چند دقیقه است ؟
Gh4 هیچ محدودیتی ندارد. تا پر شدن کارت حافظه. 5D سی دقیقه حداکثر.
من در پست قبلی گفتم از هر لحاظ GH4 برای فیلمبرداری بهتر است و برای همین هم ساخته شده. این سری مخصوص فیلمبرداری ساختهشدهاند. با تبدیل هم مشکل استفاده از لنزهای دیگر حل میشود.
پس فکر کنم بهترین گزینه بسته به بودجه همین Gh4 و Metabones Speedbooster ـه ، خیلی ممنون از راهنمایاتون
نمی دونم اینجا جاش هست یا نه ، جایی هست من فرق لنز های سینمایی رو با لنز های دیگه بدونم چون ذکر کردن دوستان بنده آشنایی دارم تقریبا فرقشون رو ولی به زبان فارسی راحت ندیدم مطلبی رو ممنون میشم لطف کنید .
و در مورد مانت ها ، به نظرتون چه نوع مانتی تنوع بیشتر داره توی ایران ( برای کانن یا نیکون ؟ )
در مورد مانت ها تحقیق کردم
بین این 3 تا کدومشو پیشنهاد می کنید ( صرف نظر از قیمت )
https://www.bhphotovideo.com/c/produ...f_lens_to.html
https://www.bhphotovideo.com/c/produ...ef_to_mft.html
https://www.amazon.com/Kipon-Elector...c0dc0bc9e43a90
اولی EF رو ساپورت می کنه ( به غیر از یک استپ دیافراگم و x0.71 )
ولی دومی EF و EF-S رو ساپورت می کنه ولی قابلیت های بالا رو نداره
سلام به همگی،
بار دوم هست که این پست رو ارسال میکنم! قبلی به دلیل مشکل درست کار نکرد.
دوستان من برای خرید سونی A7R III نیاز به نظر شما دارم. قمت خرید داخل ایران بهتر از اروپا در میاد ولی ضمانت داخلی نداره! دوستی که در پیکسل به من اطلاعات داد گفت که حتی خارج از ایران هم ضمانت نداره!
فرمودن که میشه بیمه کنم اما ایا بیمه برای مشکلاتی مثل پیکسل سوخته پوششی قایل میشن؟ اصلا چطور ضمانت بین المللی در مورد این دوربین ها وجود نداره؟
قدیم یادمه وقتی داخل ضمانت نداشتن حداقل خارج کشور ضمانتشون پابرجا بود ولی ایا این مشکل سونی هست؟
نظر دوستان چی هست؟
- در حال حاضر هیچ محصولی در ایران ضمانت نداره آنهایی که هستند فقط تعمیر میکنند در حالی که ضمانت واقعی برای یک محصول تعویض در دو ماه اول خرید آن محصول است. و این شرکت ها که ادعا ضمانت میکنند حتی ارتباط پیامکی با تولید کننده ندارند.
- گارانتی خرید دوربین از هر کشوری با شرکت وارد کننده در همان کشور است به فرض خرید دوربین در ایران یا کشور دیگری هیچ شرکتی در اروپا به شما خدمات گارانتی نخواهد داد فقط میتوانید از سرویس و تعمیر آن هم با پرداخت هزینه استفاده کنید.
- دوستی که شمارو راهنمایی کردند حرف خنده داری زدند و 100در 100 اشتباه گفتند ، هیچ شخصی خارج از ایران محصول بدون ضمانت را نخواهد خرید ، الان سرویس و خدمات شرکت های خیلی کوچک در سراسر دنیا موجوده سونی که جای خود داره ، از نظر من بیمه کردن در کشور ما کاری بی معناست بیمه ها فقط دریافت کننده هستند و در هنگام مشکلات زیر پایتان را خالی میکنند بیش از نیمی از پرونده های قضایی در کشور کلاهبرداری همین بیمه ها هستند.
- چون خودم قصد خرید A7 III و رهایی از دنیای دی اس ال آر را دارم با وجود اینکه کیفیت ساخت سونی همیشه خوب بوده بویژه در مدل های R و S و مشکلات آن در سه نسلی که از تولید سری آلفا 7 میگذرد صرفا نرم افزاری بوده، اما توصیه میکنم مدتی صبر کنید اخبار و اطلاعات آن محصول را دنبال کنید در صورتی مواردی بود حل شود بعد خرید کنید. در همین A7 مارک سه که اسم بردم لکه ای روی قسمتی از تصویر دیده میشد که سونی بلافاصله آنرا بر طرف کرده ، البته مدل R مدت زمان بیشتری است که تولید شده و مشکلی از آن اعلام نشده.
سلام قصد خرید دوربین فوجی X-T2 رو دارم اگه کسی از دوستان شماره نمایندگی رو داره برام پ خ کنه ممنون میشم
به تاپیک X-T2 مراجعه کنید
تو مجمع پایتخت هسنش. اول میرداماد
http://www.fujifilmco.ir/v2/index.ph...iew=page&id=61
درود خدمت دوستان گرامی
من بین انتخاب دو دوربین فوجی x-e2و کانن M6 مردد هستم البته به تفاوت های این دو مثل نداشت evf کانن و هزینه های بالای لوازم جانبی فوجی آگاهم ولی میخوام بدونم کدوم از این ها کیفیت تصویر بهتری بهم میده؟گویا نیکونم تو این رده زیاد حرفی برای گفتن ندارم!!!
ممنون
سلام معمولا کسانی که دوربین های میرورلس را انتخاب میکنند بخاطر ابعاد اون دست به اقدام میزنند پس مزیت این دوربین ها ابعاد وجثه کوچیکشونه بیشترین لنزهایی که روی این دوربین ها استفاده میشه لنزهای پنکیکی میباشد درسته برای این دوربین ها لنزهایی مثل 18 135 موجوده اما شما این را در نظر بگیر که یک بادی سبک و کوچک با یک لنز 18 135 چقدر ناهمگون میشه من چون خودم فوجی دارم فوجی را مثلا میزنم این برند لنز 18 135 داره قیمت اش هم 2.5 به بالا است منتها من خودم که لنز 18 55 اش را دارم هنوز رغبت چندانی برای عکاسی با این لنز ندارم دیگه چه برسه به لنزیی مثل 18 135 پس تا اینجای کار اگر میرورلس بر میداری فکر نکنم احتیاجی به لنزهای متعدد داشته باشی و یک لنزی مثل 27 م م یا 18 م م فوجی برای این بادی کفایت میکنه البته اگر لنز زومی بخوای لنز 18 55 هم براش عالیه و در واقع هزینه هات را برات کاهش میده چون کیفیت ساخت و همچنین کیفیت خروجی عکس اش فوق العاده است منتها میگم بستگی داره به اینکه برای چه هدفی بادی میرورلس انتخاب میکنی این هم بگم که فوجی فوق العاده است کافیه بدنه اش را توی دست بگیری اصلا همه طور حسی بهت انتقال میده هم حس نوستالژیک بادی های انالوگ هم حس یک دوربین مدرن همچنین کیفیت عکس هاش فوق العاده است بخاطر سنسورهاش اگر سمت میرورلس می ایی و میخوای هالف فریم باشه فقط فوجی چون کنون و نیکون که اصلا به نظر من توی این رده جالب نیستند سونی هم درسته سنسور خوبی داره و عکس ها عالیه اما توی این رده بادی هاش عین اسباب بازیه یکجوریه وقتی توی دست میگیری اصلا حس خوبی بهت نمی دهد فراموش نکن فرایند عکاسی فقط عکس گرفتن و خروجی تصویر نیست حداقل از نظر من، شما باید از عکاسی لذت ببری و قسمتی از این لدت در درون بادی دوربین نهفته است
خیلی ممنونم از راهنماییتون
حقیقتش هدف اصلی من عکاسی منظره است که فکر کنم فوجی لنز ۱۰-۲۴ رو برای این منظور داره.شاید یه مقدار عجیب باشه استفاده از فوجی برای این نوع عکاسی اما من دیدم تو بدنه های کانن و نیکون برای سایز سنسور aps-c لنزهای بی کیفیتی برای این کار مثل ۱۰ -۲۰ نیکون یا یا ۱۰-۱۸ کانن وجود داره که به نظرم یه مقدار آدمو دلسرد میکنه حالا به نظرتون منطقی هست آدم این دوربین رو برای منظره استفاده کنه یا نه؟راستی لنز کیت 16-50 که روی این دوربین هست کیفیتش چه جوری هست؟
ببخشید سرتون رو درد آوردم
ممنون
ببین جثه لنز 10 24 بزرگه اگر با جثه اش و وزنش مشکلی نداری همچنین قیمت اش بنظرم عالیه اما اگر نظر من را بخوای یک لنز 18 فیکس می تونه راه گشای کار شما باشه چون جثه اش کوچکه بسیار شارپه ویک نکته ایی که باید در نظر گرفت اینکه در بیشتر مواقع فوکال های پایین 16 به کار ادم نمی اید چرا؟ به دلیل وایدی بسیار، مگر اینکه شما در منطقه ایی زندگی کنی که بسیار مناظر پاکیزه زیبا و مناظر بسیار دیدنی برای ثبت اش وجود داشته باشه با توجه به اینکه من لنز 14 م م فول فریم سامیانگ را بروی کنون داشتم و لنز 10 18 کراپ را برای هالف فریم، در بیشتر مواقع هنگام ثبت عکس یک عامل اضافی درون فریم جا میگرفت که اخر مجبور به کراپ عکس میشدم شما این را باید در نظر بگیری تجربه این را به من میگه یعنی عملا از واید بودن بسیار، بهره ایی نمی بردم. نمی دونم شما اصلا تجربه ایی در این زمینه دارید یا خیر من فرض را بر این میگیرم که تجربه ایی در این زمینه نداریدچون قیمت این لنز بسیار بالا است بهتره ابتدا قبل از خرید این لنز این فوکال را تجربه کنی و ببین ایا به کارت می اید یا خیر و اما در باره لنز 16 50 من توصیه نمی کنم این لنز یک لنز کیته و ارزون قیمت بخاطر اینکه فوجی لنزهاش گرون بوده عمدا این لنز را تولید کرد تا کسانی که میخواهند از بادی ها فوجی بهره ببرند اما توان پرداخت قیمت بالای لنز را ندارند بتوانند بخشی از بازار فوجی باشند بنظر من اگر شما میخواهی فوجی بگیری ابتدا بادی با لنز 18 55 بگیر نه 16 50 من خودم که دوربین را گرفتم لنز کیتم 18 55 انتخاب کردم بعد از عکاسی فهمیدم که لنز مورد نظرم باید جثه اش کوچک باشه و همچنین اکثر فوکال هایم همون 18 است بنابراین لنز 18 م م را انتخاب کردم و خریدم اگر یک موقع بادی با لنز 18 55 گیرت نیامد می تونی بادی خالی بگیری و لنز 18 55 را جداگانه تهیه کنی این لنز هم فلزیه و هم خوش ساخت کیفیت عدسی هاش بی نظیره دیاف باز اف 2.8 را در فوکال 18 داره رینگ اپرچر دستی داره کلا میتونی نمونه عکس های 16 50 و 18 55 را توی نت ببینی و مقایسه کنی انوقت بهتر میتونی قضاوت کنی فکر کنم توی همین سایت یکی دو نفر لنز 18 55 فوجی برای فروش قرار دادند که لنزهاشون در حد اک بوده یعنی فرقی با نو نداشت من خودم هم لنزم را برای فروش قرار میدم اگر یک موقع گیرت نیامدمی تونی این لنز را از بچه های همین سایت تهیه کنی واقعا لنزهاشون تمیز بوده کلا اینطوریه، کسانی که سراغ یک برند جدید میروند بهتره با یک لنز اقتصادی و با کیفیت شروع کنند و بعد از شناخت دقیق نیازشون لنز تخصصی شون را بخرند حالا هر طور صلاح میدونی به هر حال هرکمکی از دست من بر بیاد من در خدمتم
سلام به همه دوستان
تقریبا تمامی مطالب این صفحه رو خوندم از اول ولی به جواب سوالم نرسیدم
سوالم اینه:
من دنبال یه دوربین بدون آینه برای کار فیلمبرداری هستم که عملکرد و سرعت فکوسش عالی باشه و امکان فیلمبرداری اسلو موشن را داشته باشه مبلغی هم که براش کنار گذاشتم 8 تا 9 میلیون هست
توی یوتوب زیاد گشتم دوربین های سونی A6500 و A7 iii و پاناسونیک GH5 بیشتر پیشنهاد میشه
نظر شما چیه کلا
دوستان بابیت راهنمایی پیشاپیش ممنون
اینهایی که پیشنهاد دادند همشون عالیند منتها پاناسونیک یک مقدار ته رنگ ابی به تصاویرش اضافه میکنه حالا باید نمونه هاش را ببینی تا متوجه بشی
سلام
من قصد خرید دوربین بدون اینه رو دارم به خاطر وزن و اندازه ... واسه سرگرمی عکاسی می کنم بیشترم خیابونی. یه چیزی میخام که لنز اضافی نخام بخرم دیگرم دیگه! و کیفیت عکس و نمایش جزئیاتش مهمه واسم بنظرتون چی بخرم خوبه؟ بودجه حدود ۳ میلیون الی ۳ و نیم ... با تشکر
Sent from my iPhone using Tapatalk
با تقدیم درود خدمت همگی دوستان.
من به تازگی میخوام وارد دنیای عکاسی بشم البته بیشتر برای کارم که به نوعی با تبلیغات سر و کار داره و بعد برای عکاسی از طبیعت ، و اوایل قصدم این بود که یه دوربین ارزان یا نیمه ارزان DSLR خریداری کنم که متاسفانه با گران شدن دلار قیمت ها سر به فلک کشید و دیگه نتونستم و فعلا هم با این وضع نمیتونم بخرم . چون بودجم نهایت تا 3 و 500 هست. به این فکر افتادم که یه دوربین بدون آیینه خریداری کنم و نظرم به دوربین الیمپوس OMD-EM5 افتاد که به بودجم میخوره و کلی تو سایت یوتیوب گشتم تا تست هایی که ازش گرفته شده رو ببینم. توی تست هایی که ازش گرفته شده به نظر دوربین خوب و با کیفیتی هست و عکس ها و ویدئوهای خوبی رو ثبت میکنه ، هر چند برخی تو سایت های داخلی میگن به علت میکرو سه چهارم بودن ارزش خرید نداره . و الان در شک و تردید قرار گرفته ام که بخرم یا نخرم ؟ میخواستم از استادان این زمینه و کسانی که به این دوربین آشنایی دارن من رو راهنمایی بکنن که آیا خرید این دوربین با توجه به استفاده ای که میخوام انجام بدم توجیه پذیر هست و ارزش هزینه کردن داره ؟ اگر نه، پیشنهاد دیگه ای دارید که منو راهنمایی کنید با این بودجه .
با سپاس فراوان.
کتاب رشته اتصال و پیوند معنوی است . ( کار لایل )
سلام. برای خرید دوربین تو ایران به خدمات پس از فروش و بازار دست دوم هم اهمیت داده میشه. اگر این موارد برای شما مهم نیست، بعد بر اساس نوع نیازتون تصمیم بگیرید. کارهای تبلیغاتی هم ممکنه برحسب نوع تبلیغات تجهیزات متفاوتی نیاز داشته باشه که گاهی یک دوربین با یک لنز مشخص شاید نتونه همه نیازها رو برطرف کنه. مثلا ممکنه نیاز به لنزهای متفاوتی داشته باشید. تهیه این لنزها برای بعضی دوربین ها در کشور ما جدای از بحث هزینه، ممکنه آسون نباشه. دوربینی که نام بردید دوربین خوبی هست اما باید در مورد این که تا چه حد بتونه نیازهای کارتون رو با لنز همراهش حل کنه بیشتر تحقیق کنید.
استخراج انواع ارز مجازی بدون نیاز به سرمایه و تجربه
نکته:تمامی این مراحل توسط وزارت صنعت و معدن رسمی بوده و به هیج عنوان غیر قانونی و مشابه شرکت های هرمی نیست. ارز مجازی پولی است در اختیار مردم و برای مردم نه بانک و بانکداران کلان
کافی است وارد لینک های زیر شده و ایمیل و پسورد خود را انتخاب کرده و با روشن نمودن اینترنت (بدون هدر رفتن بی رویه ترافیک نت) اقذام به استخراج ارز مجازی نمایید.
قیمت هر واحد بیت کوین 7000 دلار و بیت کوین کش 500 دلار و دش کوین 150 دلار است!!! از الان آینده خود را تضمین کنید
لینک بیت کوین کش:
Moon Cash | Free bitcoin cash faucet
لایت کوین:
Moon Litecoin - Free Litecoin Faucet
دوج کوین:
Moon Dogecoin - Free Dogecoin Faucet
دش کوین:
Moon Dash | Free dash faucet
در سایت coinpot.co تبدیل و برداشت و موجودی ارز های بالا را مدیریت کنید.
https://get.cryptobrowser.site/2602248
این یک مرورگر است که با نصب آن هم کروم را دارید هم برایتان بیت کوین استخراج می کند.
لازم به ذکر است که کلیه مراحل قانونی بوده و با پیشنهاد دادن این سایت ها به دوستانتان ارز بیشتری نیز بدست می آورید.
سلام. حقیقتا از این پیشنهادی که میخوام بدم خودم شرم دارم، اما چارهای نیست.....
با این وضعیت قیمتها و بودجه ۳.۵۰۰ شما به نظرم منطقی ترین تصمیم اینه که یه دوربین نسبتا قدیمی از کنون بخرید (عرض میکنم چرا کنون) و بعد چند تا لنز آنالوگ فراهم کنید.
نهایتا شاید بتونید یک ۱۰-۱۸ دست دوم برای عکاسی طبیعت بخرید و برای کارهای تبلیغاتی هم باید خودت دست به خلاقیت بزنی...
دلیل اینکه گفتم کنون، اینه که لنزهای آنالوگ مثل هلیوس روی بدنه های کنون فقط با یک تبدیل فوکوس بینهایت رو خواهند داشت و خب دردسر کمتر خواهد بود.
سلام
وقت بخیر
دوست عزیز من المپوس em5 mark 2 رو دارم و لنز 50-12 روش هست ،خیلی هم راضی هستم ازش و با اینکه 16مگا پیکسله واقعا خیلی شارپ عکس میگیره و مخصوصا تو عکاسی شب که نویز کمتری ایجاد میکنه
شما وقتی میخواید المپوس رو انتخاب کنید باید فکر خدمات و لنزش هم باشید
توی ایران لنزای m.zuiko خیلی سخت پیدا میشه و اگه هم بشه مثل 75mm fix که برا من 10میلیون قیمت دادن در حالی که توی سایتش 7میلیونه!!!
em5 mark 2 با اینکه 16 مگا پیکسل هست قابلیت عکس گرفتن با کیفیت 40مگا پیکسل رو داره بطوری که جزئیات رو کامل ثبت میکنه
به نظر من گرونی ارز خیلی از صنعت هارو خوابونده و ما عکاسهارو بدتر از همشون ندارتر کرده!
اگه یک دوربین شیک با استایل قدیمی میخواین و کسی رو خارج از ایران دارید که لنز یا باتری یا هر لوازم جانبی رو بتونید از اونجا تهیه کنید بهترین گزینست
در غیر این صورت همون کنون و نیکون یا سونی بهترین گزینست براتون
اینم بگم کسی که با المپوس عکاسی کنه و از ویو فایندر منحصر به فردش نگاه کنه هیچوقت نمیتونه دیگه با برندهای دیگه عکاسی کنه
قابلیت هاش مثل نقطه فوکوس 81تایی
سرعت فوکوس خیلی بالا
عکاسی تا 10فریم در ثانیه!
و خیلی چیز دیگه
سلام آیا این موارد و معایبی که دوست خوبمون نوشتن در مورد همه بادی های فوجی صدق میکنه ؟ من میخاستم X-H1بگیرم با لنز 16 -55 که با خوندن این مطالب کلا دلسرد شدم . کلا ماکرو گرافی برام خیلی مهمه همچنین لندسکیپ لطفا اگه این موارد هنوز هم در بادی های فوجی وجود داره لطفا دوستان مطلع راهنمایی کنن . ممنون میشم
فوجی فیلم x-t3 با لنز کیت ۱۶/۵۵ به نظرتون چطوره؟
گزینه های جایگزین به نظر شما چه میتونه باشه؟
و تنها و تنها یک لنز میخوام داشته باشم نه بیشتر
بیشتر برای کارهای معمولی ولی با کیفیت و مسافراتهام تو نوروز و تابستان که قراره یکی دو ماه طول بکشه میخوام
سونی A7R III با لنز جی مستر ۱۶-۳۵ به نظرتون گزینه بهتری نیست؟ تقریبا دوبرابر قیمت میشه.
درود
بنده گمان می کنم این دوست خوب و کاربر گرامی بیشتر مطالب خود را از این مقاله اقتباس نموده اند:
https://petapixel.com/2018/02/02/deb...-trans-sensor/
همان گونه که می بینید،بخوبی و آشکارا اشاره شده که چنین موارد یاد شده که در آن زمان در فضای اینترنت در مورد بادی های فوجی یاد شده،چندان صادق و صریح نبوده است.هرچند نمی توان تجربه این دوست گرامی را نادیده گرفت،ولی می توان چنین تعبیر کرد که اگر هم نقصی بوده،فوجی با تولید بدنه های جدیدتر بخوبی توانسته نقایص احتمالی را رفع کرده و پوشش دهد.
بنده که با دوربین میدیوم فرمت فوجی کار کرده ام،بسیار آن را دوربینی خوش دست و مناسب جهت عکاسی در بازه میدیوم فرمت یافتم..اگر روزی تصمیم بگیرم که به وادی میدیوم فرمت کوچ کنم یا این بدنه را بدلیل نیاز کاری فراوان که فعلا ندارم به مجموعه وسایل کاری خود اضافه کنم،حتما این کار را انجام خواهم داد..
بدنه یاد شده که شما قصد خرید آن را دارید،عنایت فرموده دقت کنید که بدنه ساخت 2018 میلادی است و طبیعتا بسیاری از نواقص احتمالی بدنه های قبلی کاملا یا تا به میزان زیادی(در بدبینانه ترین گمانه زنی)در آن اصلاح شده است.در کنار آن،دایره لنزهای فوجی نیز هرروز بهتر و تکمیل تر می شود..فوجی یکی از بهترین سازنده های سالیان اخیر است که واقعا خوش درخشیده است.بخصوص اینکه فوجی تصمیم کاملا درستی گرفت و بجای صرف وقت و زمان برای تولید بدنه و لنز در راستای فول فریم،رده کراپ دار و میدیوم فرمت را نشانه گرفت.انهم دقیقا در وادی بدون آینه..دو رده ای که از سوی صاحبان وقت و نامدار زمانه یعنی تاحدی کنون و بخصوص نیکون،چندان جدی گرفته نشد.همین سیاست فوجی در کنار سونی،سبب شده که نیکون و کنون اکنون بفکر تکاپو و تقلا جهت تولید بدنه های جدیدتر باشند.بنابراین آتی و آینده فوجی بسیار درخشان است..
بدرود تا درودی دیگربار
من تجربه زیادی با دوربینهای سونی ندارم ، در واقع راستش از خروجی jpeg و وایت بالانس بدنه هایی که همینجوری سردست باهاشون تست گرفتم خوشم نیومده ! ولی این یه نظر حرفه ای نیست ... از روی مطالعه مقالات اینجا و اونجا بخوام قضاوت کنم فکر میکنم که در حال حاضر بهترین سیستم بدنه کراپ در دنیا متعلق به فوجی باشه ( X-T3, X-H1) و بهترین سیستم فول فریم متعلق به سونی باشه ...همچین بهترین سیستم مدیوم فرمت دنیا مال فوجیه با این اظهار نظر راستش نیت هیچ جر و بحثی با دوستان طرفدار برند های دیگر رو ندارم و نظرم بر پایه تولیدات چند سال اخیر بازاره....
پیشنهادم اینه که در درجه اول بر مبنای بودجه خودتون سیستم رو انتخاب کنین نه یه دوربین خاص رو ... فول فریمها از نظر بدنه و لنز از کراپها گرونتر هستن و وزن سنگینتری هم دارن ....
هیچ دوربین مطلقا خوب یا بدی وجود نداره و به نظر من ۹۰٪ عکاسه که به وسایل معنی میده . اینه که شما برای مطالعه جهت خرید اسم هر وسیله ای رو سرچ کنین کلی نظرات مختلف پیدا میکنین که گیجتون میکنه پس پیشنهاد میکنم که ابتدا بر اساس قواعد کلی تر انتخاب کنین و از راه حذف گزینه ها بر اساس نیازهای شخصی نتیجه گیری کنین.
سونی و فوجی هر دو گزینه های خوبی برای کار شما هستند مدتها پیش تجربه کار با فوجی را داشتم از نظر من کاملا خوب و قابل قبول ظاهر شد. البته تفاوت هایی هم داشت مثلا در عکاسی منظره انتظار سطح جزییات بیشتری از فایل خام فوجی داشتم متاسفانه برخلاف عملکرد خوبش در کنترول نویز ، جزییات در دور اصلا خوب نبودند روی عکس های مختلفی این مورد را بررسی کردم و در حد سونی و نیکون که قبلا تجربه کرده بودم نبود و فکر میکنم به همین دلیل فوجی در تمام مدل های مدیوم فرمت از سنسور سونی استفاده کرده نه به ان دلیلی که مدیران این شرکت اعلام کردند.
البته با جمله بدرد منظره نمیخورد موافق نیستم و منظور اصلا این نیست که با فوجی نمیشه کار منظره کرد اما به هر حال روی جزییات این مورد وجود داشت در سونی تنوع بدنه کراپ زیاد نیست اما بزرگترین امتیاز سونی برای شما لنز ماکرو این شرکت است که شارپ ترین لنز ماکروی ساخته شده تا به این تاریخ است این لنز در تست روی بدنه A7r دقیقا تمام 42 مگاپیکسل را شارپنس داده اگر بعدا به فول فریم کوچ کنید میتوانید لنز را نگه دارید.
سلام . ممنون اطلاعات مفیدی بود . بله همینطوره اتفاقا بنده در سایت جوزا و همچنین دی پریویو نمونه ها را بررسی میکنم متاسفانه در تصاویر منظره نمونه های فوجی جزئیات خوبی ندارن ولی نمونه های سونی خیلی بهتر هستند. حتی تصاویر Nex 7 هم عالی هست نمونه ها را می توانید اینجا ببینید ( Nex 7)
لنز ماکرو منظورتون همان 90 م م هست یا سونی لنز دیگه ای هم داره ؟
Sony FE 90mm f/2.8 Macro G OSS
با سلام، من تقریبا سه ساله که با فوجی دارم کار میکنم، قبل از فوجی فول فریم کنون و نیکون داشتم، عامل مهم در شارپنس، لنز میباشد که از این نظر لنزهای فوجی بخصوص لنزهای پرایم آن فوق العاده هستند و هم رده لنزهای سری L کنون و نیکون و در بعضی موارد بالاتر، از نظر داینامیک رنج و رفتار نویزی در حد فول فریم کنون و کمی پایین تر از فول فریم نیکون، ولی در جزئیات در مناطق روشن بهتر از نیکون. البته باید توجه داشته باشین که فوجی کراپ هست و باید در همین حد ازش توقع داشت. مسله مهم در فوجی با توجه به نوع خاص آرایش فیلترهای رنگی روی سنسورهای آن که با بقیه دوربینها فرق میکند، نوع نرم افزار مورد استفاده در تبدیل فایل هایل های خام، تاثیر زیادی در خروجی دارد. اگه با فوجی میخواهین با فایل خام کار کنید و شارپنس براتون مهمه باید از مبدل Adobe Camera RAW استفاده نکنید. بهترین مبدلی برای فوجی Capture One است که خروجی ACR اصلا قابل مقایسه با اون نیست و Capture One خروجی خیلی خوبی تو فوجی میده. تو بدنه ها هم من الان H1 دارم و قبل از اون XT2 داشتم، اگه با ابعاد و وزن H1 مشکلی نداشته باشین، بدنه عالیه مخصوصا لرزشگیر خیلی خوب داره که تو عکاسی نور کم خیلی کمک میکنه.
شکی در عالی بودن لنزها و بدنه های جدید سونی نیست، اما متاسفانه قیمتهای سونی بالا و در بازار فعلی ایران غیر منطقی و خیلی بالا میباشد. اگر برای کار تجاری نباشد و بازگشت سرمایه وجود نداشته باشد استفاده از سونی توجیه ندارد. فوجی با توجه به داشتن نمایندگی رسمی در ایران و منصف بودن مدیران فروش ایران آن، قیمت های معقولی دارد. در زمان دو نرخی بودن دلار، تمام فروشش با قیمت دلار دولتی بود و الان هم با دلار 9000 تومان فروش دارد. بنابراین از نظر قیمت وضعیت خوبی دارد. بطور مثال الان لنز 200-70 با f2.8 در کنون 21 و در سونی 26 میلیون است ولی معادل فوجی با همان کیفیت 14 میلیون و لنز با شارپنس بسیار عالی میباشد، لنز 85 با f1.4 در سونی 23 میلیون و در کنون 20 میلیون ولی معادل آن در فوجی با همان کیفیت 9 میلیون.
سلام . بله همینطوره متاسفانه قیمت دلاری تجهیزات سونی را با معادل ریالی اون مقایسه کردم حتی با دلار 12 تومن هم بعضا همخوانی ندارند و اینکه اصلا گارانتی ندارند بعضی از سایتها نوشتن 7 روز ضمانت بازگشت و .. که میدونم در حد حرف هست. اگه خروجی فوجی با برنامه C. One خوب باشه ترکیب X-H1 با 16-55 بسیار وسوسه کننده هست .نکته بعدی این هست که دستهای بزرگی دارم و بدنه سنگین و بزرگ مشکل ساز نیست برام بلکه میتونم بگم دوست داشتنی هم هست .
به نظرتون ترکیب X-H1 + 16-55 f/ 2.8 از ترکیب X-t2 + 18-55 در خروجی خیلی تفاوت خواهند داشت ؟
مقایسه ای که انجام دادید اشتباست ، لنز های نام برده شده فول فریم هستند قرار نیست قیمت کراپ روی آنها باشد و معادلی در فوجی ندارند ، خرید این لنز ها برای کسی که نگاهی به آینده و پیوستن به فول فریم دارد توجیه پذیر است مگر انکه بگوییم خریدار قصد دارد همیشه در کلاس Aps-c باقی بماند و علاقه ای به 35mm ندارد که در آن صورت باز هم لنز های اختصاصی سونی که فقط برای کراپ ساخته شده اند کاملا ارزانتر از فوجی هستند. نا گفته نماند پس از پیوستن کنون نیکون و پاناسونیک به سیستم بدون آینه و قیمت هایی که روی محصولاتشان به نسبت آن امکانات محدودی که دارند گذاشتند براحتی میتوان گفت در حالا حاضر سونی ارزانترین گزینه فول فریم موجود در بازار هم می باشد.
سلام، صحبت شما در مقایسه اشتباه من بین کراپ و فول فریم کاملا منطقی است، من منظورم توجیه اقتصادیه، برای کسی که نیاز کاری اش را فقط فول فریم جوابگو میباشد قطعا دیگر جایگاهی برای کراپ باقی نمیماند که بخواهد مقایسه کند. بدنه های کراپ سونی از نظر داینامیک رنج و رفتار نویزی پایین تر از فوجی هستند و سونی در کراپ تنوع لنز کمی دارد و اصلا هم لنزهایش ارزانتر از فوجی نیستند بلکه تاحدودی گرانتر و از نظر کیفیت نیز پایین تر از فوجی. من چون بدنه فول فریم کنون و نیکون داشتم با توجه به نیاز کاریم که کار خیابانی و اجتماعی است، فوجی برای من پایین تر از فول فریم نبود و در بعضی جهات مانند فوکوس و سبکی بالاتر هم بود. البه لنزهای فوجی کیفیت ساخت و اپتیک خیلی بالایی دارند بطوریکه در سایت FR خواندم و از نمایندگی فوجی ایران هم شنیدم که دایره پوشش تعدادی از لنزهای فوجی در حد فول فریم بوده و جوابگوی سنسور فول میباشد و حتی افرادی برخی از لنزهای فوجی را روی بدنه سونی فول فریم نصب کرده بودند و وینتیج نداشت و راحت جوابگو بود. البته اینها در حد شایعه است.
سلام، من لنز 55-16 را داشتم لنز خیلی عالی با شارپنس خیلی خوبه فقط تنها نکنه منفی وزنشه. یک نکته جالب در مورد این لنز اینه که شارپنسش از 2.8 تا 8 ثابت و عالیه و از 11 شروع به کم شدن میکند. از نظر مقایسه با 55-18 شارپنسش یکم بهتره و اون هم در دیاف های زیر 5.6، از 5.6 تا 8 فرقی با هم نمیکنند. یک موضوع مهم در خروجی نهایی و شارپ بودن عکس، مقدار ایزو است که هر چه پایین تر باشه کیفیت خروجی بهتره و در شارپنس خروجی تاثیر میزاره، اینجاست که H1 با لرزشگیر فوق العادش خیلی کمک میکند و شما میتونید سرعت بیارین پایین و نویز کم کنید و کیفیت بهبود ببخشین، البته باید سوژتون ثابت باشه. در مورد سوالی که فرمودین چون هر دو بدنه و لنز داشتم باید بگم که خروجی خیلی تفاوت نداره ولی تفاوت داره.
کلا کانسپت فوجی جالبه ، اینکه در آینده چی میشه باید دید.
دیدگاهشون اینه که یا شما نیاز به کیفیت هیولا دارین که میتونین مدیوم فرمت بگیرین ، همزمان مدیوم فرمت رو تبدیل به یک دوربین با قیمت منطقی ( نزدیک به فول فریم) قابل کار روی دست و با گسترش سیستم لنز و لوازم جانبی کرده ... تا سه چهار ماه دیگه دوربین ۱۰۰ میلیون پیکسلی که لرزشگیر بدنه داره و فیلمبرداری4k هم در میاد سایزش هم اندازه یه فول فریم با گریپه .....
از اون طرف میگه اگه نیازی به اون سطح نیست شما نیازی به پرداخت بیشتر برای فول فریم ندارین ... سنسوری ساخته که از نظر شارپنس معادل فول فریمه ، رفتارهای داینامیک رنج و نویزی خاص خودشو داره ، سیستم فیلمبرداری رو اونقدر خوب کرده که الان دیگه میتونه پاناسونیک رو کنار بزنه ، لنزهاش فکر کنم الان دیگه ۳۴ تا شدن و چند تا لنز عجیب و غریب هم تو راهه .. به حرف عکاسها و فیلمبردارها توجه میکنه و لازم نیست که حتما دوربین جدید بگیرین بلکه با آپدیت سافت ور کلی دوربینتون عوض میشه هر سری ... در عین حال با کراپ میتونن دوربینهای سبکتر و کوچکتری داشته باشن که مورد توجه گروه بزرگی از عکاس هاست ... خروجی هم سایزهای یکی دو متر نمایشگاهی رو جواب کامل میده ...خلاصه اینکه انگار فوجی برنامه ریزی کرده که سهم بزرگی از بازار رو به افول عکاسی رو بگیره ... به نظرم سرمایه گذاری روش غیر منطقی نیست
سلام کاملا درسته فقط اون لنز 16-55 با قیمت 11.5 میلیونی و اینکه تفاوت خیلی زیادی با لنز کیت نداره خریدش با بدنه خوب X-H1 کمی آدمو مردد میکنه که اینهمه پول اضافی بابت ضد آب بودنه فقط یا واقعا ترکیبش با این بدنه تفاوت زیادی ایجاد میکنه . بدنه های سونی خیلی کوچک هستند و اصلا گریپشون تو دست راحت نیست به نظرم . من تا به حال از نزدیک ندیدم نمیدونم ترکیب 6500 با 90 م م چطوری میشه یا با 18-105 و .....
نظرتون درباره fujifilm x-pro2 چیه؟ نسل جدیدش به این زودیا معرفی میشه؟ لا لنزای ۳۵ میلیمتری f1.4 و 14mm f-2.8
سلام برای عکاسی روی دست کدام یک را پیشنهاد میدید ؟
Sony a7 III + 85 mm 1.8 or Sony A7R II + 85 mm 1.8