نمایش نتایج : از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
Like Tree12تشکر
  • 1 Post By mohsenss
  • 11 Post By DorDanI

موضوع: راهنمایی در مورد لمینت عکس

  1. #1
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    1
    تشکر شده
    1
    تشکر کرده
    0

    Smile راهنمایی در مورد لمینت عکس

    با عرض سلام از دوستان خواهشمندم در مورد لمینت کردن عکس و اینکه آیا در خانه میشه اینکارو انجام داد یا فقط لابراتورهای مربوطه میتونن انجام بدن توضیح بفرمایی
    همچنین برای ساخت بوم عکس مرحله لمینت کردن دقیقا کجاست؟
    سال نو همه شما مبارک
    با تشکر
    NetNegar تشکر می‌کند.

  2. #2
    كاربر همراه DorDanI آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    SHIRAZ
    نوشته ها
    114
    تشکر شده
    640
    تشکر کرده
    556

    پیش فرض

    سلام دوست عزیز
    با اجازه اساتید بزرگوار ، بنده که تاپیکی در این رابطه ندیدم , و تجربیات خودم رو عرض می کنم ،
    سوال شما رو دقیقا متوجه نشدم ، اما اگر قصد خرید دستگاه لمینتور دارید باید چند نکته را در نظر بگیرید , بودجه ، مواد اولیه , نیروی کار , سایز چاپ و لمینت و لمینت سرد و یا گرم ،
    اصولا لمینت یک لایه محافظ و شفاف از جنس مشمع است که از یک طرف بسیار چسبنده و از یک طرف دارای سطحی دارای طرح و یا ساده می باشد ، لمینت کردن یک عکس مزایایی دارد که می توان به مقاومت بیشتر عکس در مقابل شرایط مخرب و در بعضی مواقع زیبایی بخشیدن به عکس و به طور کلی ضد آب و ضد خش کردن عکس اشاره کرد.
    لمینت کردن یک عکس در ظاهر شاید بسیار ساده بیاید اما عملی بسیار دقیق و نفسگیر است چه لمینت گرم و چه سرد ، و یک لحظه اشتباه به خرابی یک عکس و شاید شاسی بینجامد. انواع لمینت از نظر ظاهری و طرح برجسته : تا اونجا که من می دانم ، تکسچر ، شفاف،بارانی،چرم یا پوست پرتقالی ، و مات و یا ساده می باشد .
    بودجه لازم بستگی کامل به سایز چاپ و نوع دستگاه دارد . از آنجا که شما با یک دستگاه لمینتور ساده با عرض 33 که باهاش اکثرا پرس گرم و کارت شناسایی می زنن می توانید
    عکسهاتون رو لمینت کنید و با هزینه کمتر از 100 تومان , البته نه به صورت حرفه ای و اصولی و فقط تا عرض 30 ، اما با این وجود مواد اولیه یعنی رول این سایز در دسترس می باشد سرد و گرم .

    اما اگر به صورت حرفه ای قصد خرید این دستگاه را دارید چند انتخاب پیش روی دارید , می توانید به خرید یه دستگاه 700 - 800 تومانی بسنده کنید و از لحاظ تکنیکی و امکانات هیچ تمایزی نسبت به اون دستگاه پرس خودمون نداره و از این رو کار رو برای شما طاقت فرسا می کنه( قیمت تقریبی در سایز 65) ، و یا از دستگاههای حرفه ای و پیشرفته استفاده کنید که حداقل قیمتشون 4-5 برابر بیشتر از اون سری قبلی شروع می شه تا الی ماشاا... ، ولی بسیار پیشرفته تر و دارای امکانات بسیاری از قبیل شاسی فشاری حرکت ، تایمر دار ، تنظیم فشار و سرعت حرکت غلطک ، غلطک متحرک ،تنظیم حرارت دقیق ، نمایشگر ، و کاتر یا قیچی و... باشند .

    اما به نظرم اگر برای استفاده شخصی بخواهید از لمینتور استفاده کنید نه به صرفه هست و نه به دردسرش می ارزه ، همون لابراتوار ایده بهتریه , بزرگوار البته خیلی از عکاسان عکس های چاپ دارو و یا حتی چاپ پلات خودشون رو بدون لمینت روی شاسی می چسبونن که به عقیده بنده هم مورد اشتباهی نیست , البته در مورد چاپ پلات و کلا جوهر افشان به شرط اصلی بودن کارتریج و محافظت بیشتر. یه نکته هم که بد نیست مطلبم رو باهاش به پایان برسونم ، آقا لمینت یک عکس خیلی پیچیده تر از آلبوم چسبیه و تو خونه بدون میز کار و کلی وسیله دیگه با گرد و غبار و پرز قالی موجود در قالب خونه ها فکر کنم عملی نباشه.
    امیدوارم تونسته باشم کمکی کنم.
    A_Maddah، reza_Bahman، Gmd و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد دردانی
    Nikon D7100 + Nikon AF-S DX NIKKOR 18-140mm F/3.5-5.6G ED VR Lens +tripod fancier و دیگر هیچ

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •