این هم نظر جالبی است:
I actually bought a 5D Mark ii after 6D's specs are released for the following reasons the 6D is lacking. Keep in mind I bought it to be used with my Mark iii side by side. Below are the key points that led me to my purchase:
1/8000 shutter speed
1/200 max sync
fully alloy body instead of top plate being plastic
Light sensitivity lamp on the back to allow auto adjust of LCD brightness
The ISO button is still the second to the right
Top buttons remain dual function
Joystick makes it easier to move focus points
Yeah, cheaper than 6D
درود
البته تفاوت1/4000 با 1/8000 فقط یک استاپ است. که برای همه خیلی هم رایج و ضروری نیست.
وانگهی اگر روزی سرعت بالاتر از 1/4000 (برای کم کردن تاثیر نور محیطی در نوردهی) لازم شد ، براحتی میتوان از یک فیلتر ND استفاده کرد
موفق باشید
سلام
خواستم یکم بگذره ! احساسی نظر ندم.
اما دیشب داشتم فکر میکردم و با یکی از دوستان هم مطرح کردم
الان پست آقای غفاری رو دیدم. جالب بود
به نظرمن هم یکی از مهمترین مشکل های این بدنه عدم وجود همان Joy Stick است که با آن نقطه فوکوس را میشود سریع جابجا کرد :)
فرض کنید دوربین روی صورت است، حال برای دسترسی به غربیلک + Joy Stich پایین باید چقدر انگشت جابجا شود.
شاید دوستانی که دوربین مشابه دارند بتوانند بیشتر در مورد کارکرد این کنترل جدید نظر بدهند.
و البته LCD هم 3 اینچ هست که هنوز همانطور که فرمودید در Dpreview اصلاح نشده
شرمنده ، زحمت این را هم بکشید.
یک سوال هم دارم ، چرا در این دوربین قسمت بالای دوربین منیزیومی نیست ولی تو D600 قسمت جلو ؟
البته خودم حدس میزنم فرم 6D بهتر باشه چون مانت دوربین متصل به بدنه منیزیومی هست ، و لنز های سنگین رو با اطمینان بیشتر بشه استفاده کرد . اگر چنین هست چرا نیکون این کار را نکرده ؟
ویرایش توسط farshad_k : Wednesday 19 September 2012 در ساعت 00:27
نکته بسیار ظریف و اساسی را اشاره فرمودید.
در زمان ارایه 60d هم با این داستان مواجه بودیم. کنون دلیل آنرا استفاده راحتتر در هنگامی که گریپ بر روی دوربین بسته می شود اعلام کرد. یعنی جوی استیک اگر پایین تر آمده باعث دسترسی راحتتر در حالت پرتره می شود.
نتیجه گیری آن است که بهتر است برای دوربین گریپ بخرید.(شاید هم راحتتر باشد) از لحاظ تئوری نیز هنگامی که دوربین را به همراه گریپ در حالت افقی در دست می گیریم انگشتان دست بازتر و تا حدودی پایین تر از حالت عادی بر روی دوربین قرار می گیرند و توانایی فشردن راحتتر جوی استیک را پیدا می کنند.
(البته تجربه اساتید بیشتر قابل استفاده است)
ویرایش توسط Nima Sadigh : Wednesday 19 September 2012 در ساعت 00:42
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
در مملکتی که امضا حتما باید خط خطی باشه و یا اشکال هندسی داشته باشه و نمیشه اسم و فامیلت رو با دست خط خودت به عنوان امضا بنویسی ،نمی دونم چه امضایی بذارم پس انگشت میزنم
ج.ابراهیمی
سلام؛
براي اينكه در مورد كفايت نقاط فكوس / عكاسي پياپي و ... اظهار نظر كنيم بايد ابتدا خواستگاه دوربين و بازار هدف آن را بشناسيم. آيا 6D به تعداد نقاط فكوس بيشتر احتياج دارد. به نظر من خير. چون قرار نيست اين دوربين عكاسان حيات وحش را جذب كند. (شايد به نسبت عكاسي حيات وحش، تعداد بيشتري عكاس خبري را جذب كند) در مورد خسيسي كنون در مورد 1 نقطه كراس تايپ كاملا با شما موافقم، اما باز هم تاكيد مي كنم فقط براي كساني كه به آن واقعا نياز داشته باشند. به نظر من نحوه چيدمان نقاط فكوس خيلي خيلي مهم تر است. من بارها اين اتفاق برايم افتاده كه در حالت استفاده از تمام نقاط فكوس (يا گروهي از آنها) در حالت Servo و تراكينگ سوژه در عكاسي از پرندگان پر جنب و جوش يا پرندگان در حال پرواز، مخصوصا در مواردي در بك گراند و فورگراند عناصر اضافي هم وجود داشته باشد، احتمال خطاي فكوس (حالا با هر دوربيني) افزايش پيدا مي كند. براي همين من خيلي از عكاسان را ديده ام (چه داخلي و چه خارجي) كه از فكوس تك نقطه استفاده مي كنند (اينجا ارزش جوي استيك مشخص مي شود) يا در حال حاضر من در بعضي موارد از Rear Focus+Recompose استفاده مي كنم كه خيلي بهتر جواب ميدهد (البته براي سوژه هاي ساكن تر)