صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 29
Like Tree155تشکر

موضوع: Canon EOS R5

  1. #11
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10518
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    دلایل کنون برای عدم استفاده از فن دریک بیانیه مطبوعاتی اعلام شدکه مهمترین انها حفظ اندازه بدنه(به دلیل اینه این یک دوربین عکاسی است ونه یک دوربین فیلمبرداری وتوجه بیش از حد به فیلمبرداری توجیه ندارد) وهمچنین حفظ قابلیت های ضداب وسیلینگ
    https://petapixel.com/2020/07/14/can...-fan-and-more/

    برخی ایراداتی می گیرند وخودشان جواب خودشان را میدهند. اگه قرار بود کنون مثل پاناسونیک یک فن دربدنه قراربده وبدنه رو به اندازه ی 1dIIIبزرگ میکرد که دیگه اسمش سری5نبود. سری 5یک دوربین عکاسی باقابلیتهای خوب فیلمبرداری ست. کنون برای باباش کارنمیکنه که بیاد قابلیتهای یک دوربین چندده هزاردلاری رو بدون کوچکترین ایرادعملکردی دراختیارتون بذاره.
    یک دوربین عکاسی بی نظیر که اگه به سرتون زد یک ویدیوی8kبگیرید ازپسش تحت شرایطی بر میاد.اونم دریک بدنه کوچک. حالا اگه نیاز همیشگی به 8kدارید دلیلی به استفاده از این دوربین ندارید. بازار هدف سری5 را با چیزهای دیگه قاطی نکنید

  2. #12
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saber.pix نمایش پست ها
    در نهایت با آمدن 8K فکر میکنم راه عکاسی از فیلمبرداری باید جدا شود افرادی که فقط عکس میگیرند هزینه های زیادی برای کیفیت فیلم هایی که هرگز نمیخواهند بگیرند می پردازند.

    خیلی موافق این حرف تون هستم. بنظرم واقعا باید دیگه مسیرها جدا بشه بعنوان کسیکه فقط عکاسی می کنم هیچ علاقه ای به پرداخت هزینه اضافی برای امکاناتی که هرگز بدردم نمیخورن رو ندارم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط Moty نمایش پست ها
    درود
    کاملا درسته ، من به شخصه چیزی به نام فیلمبرداری هنوز با دوربین dslr انجام ندادم ،و عمده کاربران بیشتر برای قابلیت های عکاسیست که این دوربین ها رو تهیه می کنند و داشتند 4k و 8k بیشتر حربه تبلیغاتیست ، مگر کاربران خاص که کارشون ساخت تیزر و کلیپ هست که اگر مسیر این دو از هم جدا شود هم ما هزینه اضافی بابت فیلمبرداری پرداخت نمی کنیم هم قاعدتا فیلمبردار ها امکانات حرفه ای تری نصیبشان می شود

    دوربین r5 قطعا دوربین جذابیست و یک پیشرفت بسیار عالی برای کنون به حساب می آید و احتمالا بازار میرورلس ها را دچار تحول خواهد کرد ، و باعث میشه سونی و نیکون و دیگر برندها هم یک تمکانی به خود بدهند
    در مورد طراحی این دوربین هم به نظرم طراحی مدرن و دلنشینی دارد که نکته مهمیست به عقیده من برای جذب مشتری
    درود

    نمیدوانم چرا فکر میکنید راه دوربین های عکاسی از فیلبرداری جدا نیست ،
    دوربین های فیلمبرداری حرفه ای محصول دیگری هستند ، دوربین های فیلبرداری اماتوری هم باز رده دیگر و محصول دیگری.

    دوربین های عکاسی هم محصول دیگری هستند. بودن یا نبودن فیلبرداری در قیمت تمام شده این دوربینهای عکاسی سهم مخصوصی ندارد.

    چرا که قبل از اینکه فیلم برداری ( برای اولین بار در دوربین D90 نیکون قرار داده شود) دوربین ها پرداززنده داشتند و با بالا رفتن مگاپیکسل ها و افزایش حجم عکسها و فریم در ثانیه در عکاسی متوالی نیاز به ارتقاء سرعت پردازنده ها و تعیبه شدن بافر بزرگتر... هم همیشه وجود داشته ( در هر نسلی همیشه شاهد ارتقاء پردازنده ها هستیم)

    اتفاقا با وجود سنسور بزرگ چه کراپدار چه فول فریم و البته داشتن لنز هایی با فاصله کانونی متعدد ( که برای عکاسی کردن تهیه شده و موجود دست کاربران هست) برای فیلم برداری که خروجی نزدیک به کارهایی سینمایی دارد با کمترین هزینه فرصت خوبی فراهم شده.

    که البته نتیجه کارش نه ربطی به دوربین های فیلمبرداری اماتوری دارد ( سنسور کوچک محدودیت فاصله کانونی فقط ثبت فیلم و فوکاس خوب برای کارهای عمومی)
    نه ربطی به دوربین های جدی فیلمبرداری حرفه ای دارد( هزینه شان تفاوت زمین تا اسمان دارند.)

    بخش عمده فیلمبرداری در دوربین های عکاسی نرم افزار است. که از سخت افزار دوربین که برای عکاسی هم تعبیه شده، استفاده میکند!

    موضوعی که دوستان مطرح کردند موقعی میتوانست قابل طرح باشه که بودن یا نبودن فیلمبرداری در این دوربین های عکاسی ، هزینه بیشتری مطالبه میکرد. البته در اینکه فرمت فیلمبرداری و رزولوشن ان ، تبدیل به فاکتوری برای بازار گرمی شده دوستان درست میفرمایند.
    شاید این خود ما هستیم که رزلوشن فیلبرداری دوربین های عکاسی موقع انتخاب دوربین ، نباید فاکتور در اولویت مان باشد
    و تا زمانی هم که از این امکان استفاده نشه ، به کامیپوتر های سریع تر و تلوزیون 8k هم نیازی نیست!

    اتفاقا مشخصات این دو دوربین رو بسیار جذاب دیدم (فعلا که z6 و z7 نیکون رو پشت سر گذاشت با r5 و r6)
    طراحی و ارگونمی اونها رو هم بسیار جذاب تر و از قضا اون 4 لنزی هم که معرفی کرد بسیار هیجان انگیز تر.

    وقتی کمپانی های بزرگ ابتیکی وارد عرصه میرولس ها بشوند بازی عوض خواهد شد. چرا که زمان برای انها متفاوت است!
    با هر یک سالی که میگذرد در این کمپانی ها تحولات زیادی اتفاق می افتد ، که همون تحولات شاید برای کمپانی ها دیگر مثل سونی زمان بیشتری مطالبه کند. عکاسی ترکیب بادی و لنز هست نه فقط یک بادی پیشرفته و لنز هایی که 10 سال جمع شدنشان بطول انجامیده

    سلامت و پر نشاط باشید
    ویرایش توسط Anoosh-Em : Thursday 16 July 2020 در ساعت 14:59
    usef، Mehrdad-PL، Nima Sadigh و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #13
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10518
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoosh-Em نمایش پست ها
    درود

    نمیدوانم چرا فکر میکنید راه دوربین های عکاسی از فیلبرداری جدا نیست ،
    دوربین های فیلمبرداری حرفه ای محصول دیگری هستند ، دوربین های فیلبرداری اماتوری هم باز رده دیگر و محصول دیگری.

    دوربین های عکاسی هم محصول دیگری هستند. بودن یا نبودن فیلبرداری در قیمت تمام شده این دوربینهای عکاسی سهم مخصوصی ندارد.

    چرا که قبل از اینکه فیلم برداری ( برای اولین بار در دوربین D90 نیکون قرار داده شود) دوربین ها پرداززنده داشتند و با بالا رفتن مگاپیکسل ها و افزایش حجم عکسها و فریم در ثانیه در عکاسی متوالی نیاز به ارتقاء سرعت پردازنده ها و تعیبه شدن بافر بزرگتر... هم همیشه وجود داشته ( در هر نسلی همیشه شاهد ارتقاء پردازنده ها هستیم)

    اتفاقا با وجود سنسور بزرگ چه کراپدار چه فول فریم و البته داشتن لنز هایی با فاصله کانونی متعدد ( که برای عکاسی کردن تهیه شده و موجود دست کاربران هست) برای فیلم برداری که خروجی نزدیک به کارهایی سینمایی دارد با کمترین هزینه فرصت خوبی فراهم شده.

    که البته نتیجه کارش نه ربطی به دوربین های فیلمبرداری اماتوری دارد ( سنسور کوچک محدودیت فاصله کانونی فقط ثبت فیلم و فوکاس خوب برای کارهای عمومی)
    نه ربطی به دوربین های جدی فیلمبرداری حرفه ای دارد( هزینه شان تفاوت زمین تا اسمان دارند.)

    بخش عمده فیلمبرداری در دوربین های عکاسی نرم افزار است. که از سخت افزار دوربین که برای عکاسی هم تعبیه شده، استفاده میکند!

    موضوعی که دوستان مطرح کردند موقعی میتوانست قابل طرح باشه که بودن یا نبودن فیلمبرداری در این دوربین های عکاسی ، هزینه بیشتری مطالبه میکرد. البته در اینکه فرمت فیلمبرداری و رزولوشن ان ، تبدیل به فاکتوری برای بازار گرمی شده دوستان درست میفرمایند.
    شاید این خود ما هستیم که رزلوشن فیلبرداری دوربین های عکاسی موقع انتخاب دوربین ، نباید فاکتور در اولویت مان باشد
    و تا زمانی هم که از این امکان استفاده نشه ، به کامیپوتر های سریع تر و تلوزیون 8k هم نیازی نیست!

    اتفاقا مشخصات این دو دوربین رو بسیار جذاب دیدم (فعلا که z6 و z7 نیکون رو پشت سر گذاشت با r5 و r6)
    طراحی و ارگونمی اونها رو هم بسیار جذاب تر و از قضا اون 4 لنزی هم که معرفی کرد بسیار هیجان انگیز تر.

    وقتی کمپانی های بزرگ ابتیکی وارد عرصه میرولس ها بشوند بازی عوض خواهد شد. چرا که زمان برای انها متفاوت است!
    با هر یک سالی که میگذرد در این کمپانی ها تحولات زیادی اتفاق می افتد ، که همون تحولات شاید برای کمپانی ها دیگر مثل سونی زمان بیشتری مطالبه کند. عکاسی ترکیب بادی و لنز هست نه فقط یک بادی پیشرفته و لنز هایی که 10 سال جمع شدنشان بطول انجامیده

    سلامت و پر نشاط باشید
    انوش جان خوشحالم ازاینکه تهمتها وحرف های نابخردانه وقضاوتهای بیخودرا دور انداختی وهمچنان هستی.امثال شما برای من خوشحال کننده است,دیگرانی که نگران فروم هستندهم نگران بمانند.
    فقط یک نکته اینکه d90اولین دوربین باقابلیت فیلمبرداری در نیکون بود.قبل از اون کنون 5D رو زده بود.
    اما درباره ی کنون ونیکون به نظرم مهمترین برگ برنده ای که دارند تعصبات برندی ای هست که همه ی ادمها دارند. سونی هم به هرحال پیشرذفتهای بسیار زیادی داشته وبه نوعی صنعت عکاسی را به همراه شرکتهای موبایلی به جلو هل داده و حالا هم باانبوه لنزهای بسیار با کیفیت وباطراحی های عالی تقریبا چیزی کم و کسر ندارد بجز درمعدود فوکالها.قیمتهایی.
    لذا درصورتی که کنون یا نیکون محصولات خوبی مثل R6 تولید کنند به راحتی میتوانند روی فروش حساب کنند.
    من فکر میکنم بهترین محصولاتی که کنون درهفته ی گذشته معرفی کرد R6 و لنز 100-500بودند.گرچه لنزهای 85و800هم بسیار جذاب وخوش قیمت بودند.
    اما R5 دوسه تا مشکل عمده داره که احتمالا به فروشش لطمه خواهدزد. یکی اینکه قیمتش رو نباید بالای3500دلار درنظر میگرفت.دوم اینکه در فیلمبرداری 4k نباید اینچنین لنگ میزدبا قیمت3900دلاری. سنسور بکاررفته در r6همان سنسور 1DIIIهست وبا عکاسی پیاپی20فریم برثانیه وقابلیت ضد ابی که R5فاقد ان است وفوکوس خودکار مشابه باعث میشودتا باقیمت مناسبR6گزینه جذابتتری به نظر برسد. تنها موردی که اینجا وجوددارد بجز رزلوشن بالاتر در R5قابلیت های فیلمبرداری است که در R5 ازتمام سطح سنسور استفاده میکند و دارای تنوع بسیار بالایی از حالت‌های اکسپوژر ویدئو است که شامل Shutter Priority و Aperture Priority و Custom می‌شوند؛ درحالی‌که دوربین R6 تنها در دو حالت Program یا دستی فیلم‌برداری می‌کند. همچنین کانن تصمیم گرفته تا نسبت تصویر وسیع‌تر DCI و انکُدینگ All-I را صرفا در مدل R5 قرار دهد.
    درکل به نظرمیرسد رسمی همیشگی کانن اینجاهم پابرجاست(این یک حس شخصی است)رسمی که به موجب ان شبیه به اپل همیشه درمحصولات کنون برخلاف قیمت مناسب یکی دوگزینه ی مهم توی ذوق میزند.وینجا هم عدم فیلمبراری از تمام سطح سنسوردر R6 و مشکلات داغی سنسور درR5حتی در حالت 4kرسم را پابرجا گذاشته است.

    باری...
    باوجود کاهش قیمت Z7وعرضه ی Z7Sتوسط نیکون در دوماه اینده باید دید(سوای اینکه چقدر محصول خوبی ست R5-R6) در عمل محصول کنون نسبت به نیکون چقدر ارزش خرید خواهدداشت.
    مقایسه کانن EOS R5 کانن EOS R6
    بدنه
    نوع بدنه بدون‌آینه شبه SLR بدون‌آینه شبه SLR
    سنسور
    تعداد پیکسل موثر 45 مگاپیکسل 20 مگاپیکسل
    حداکثر رزولوشن 8192 در 5464
    نسبت تصویر 1:1، 4:3، 3:2، 16:9 1:1، 4:3، 3:2، 16:9
    اندازه‌ی سنسور فول‌فریم (36 در 24 میلی‌متر) فول‌فریم (36 در 24 میلی‌متر)
    نوع سنسور CMOS CMOS
    پردازنده Digic X Digic X
    مشخصات تصویر
    بازه‌‌ی حساسیت بله، 51200-100 بله، 102400-100
    حداقل حساسیت ارتقایافته 50 50
    حداکثر حساسیت ارتقایافته 102400 204800
    لرزشگیر داخلی
    پسوند غیرفشرده RAW RAW
    لنز و سیستم فوکوس
    فوکوس خودکار - تشخیص فاز - چندگانه - مرکزی - تک‌نقطه انتخابی - تعقیب سوژه - تکی - پیوسته - لمسی - تشخیص چهره - نمای زنده - تشخیص فاز - چندگانه - مرکزی - تک‌نقطه انتخابی - تعقیب سوژه - تکی - پیوسته - لمسی - تشخیص چهره - نمای زنده
    فوکوس دستی
    تعداد نقطه‌ی فوکوس 1053 1053
    مانت اتصال لنز کانن RF کانن RF
    ضریب فاصله کانونی 1 برابر 1 برابر
    نمایشگر و منظره‌یاب
    نوع صفحه‌نمایش TFT LCD TFT LCD
    تعداد نقاط صفحه‌نمایش 2,100,000 نقطه 1,620,000 نقطه
    اندازه‌ صفحه‌نمایش 3.2 اینچ 3 اینچ
    صفحه‌نمایش چرخان چرخان چرخان
    صفحه‌نمایش لمسی
    نمای زنده
    نوع‌ منظره‌یاب الکترونیکی الکترونیکی
    پوشش منظره‌یاب 100 درصد 100 درصد
    بزرگ‌نمایی منظره‌یاب 0.76 برابر 0.76 برابر
    قابلیت‌های عکاسی
    حداقل سرعت شاتر 30 ثانیه 30 ثانیه
    حداکثر سرعت شاتر 1/8000 ثانیه 1/8000 ثانیه
    فلاش داخلی
    درگاه اتصال فلاش خارجی
    حداکثر نرخ عکاسی پیاپی 20.0 فریم بر ثانیه 20.0 فریم بر ثانیه
    تایمر عکاسی خودکار بله بله
    حالات نورسنجی - چندگانه - مرکزی - نقطه‌ای - جزئی - چندگانه - مرکزی - نقطه‌ای - جزئی
    جبران نوردهی 3 (در فواصل پله‌ای 1/3EV، 1/2EV ) 3 (در فواصل پله‌ای 1/3EV، 1/2EV )
    براکت نوردهی خودکار 3 (در فواصل پله‌ای 1/3EV، 1/2EV ) 3
    قابلیت‌های فیلمبرداری
    فرمت فیلمبرداری MPEG-4، H.264، H.265 MPEG-4، H.264، H.265
    حالات فیلمبرداری 4320 × 8192 (30، 24 و 23 فریم بر ثانیه) 4320 × 7680 (30 و 23 فریم بر ثانیه) 2160 × 4096 (120، 60، 30، 24 و 23 فریم بر ثانیه) 2160 × 3840 (120، 60، 30، 24 و 23 فریم بر ثانیه) 2160 × 3840 (60، 50، 30 و 23 فریم بر ثانیه) 1080 × 1920 (120، 60، 30 و 23 فریم بر ثانیه)
    میکروفن داخلی استریو مونو
    بلندگو مونو مونو
    فضای ذخیره‌سازی
    نوع حافظه جانبی CFexpress و SD (UHS-II) slots اسلات دوگانه SD
    اتصالات
    USB USB 3.2 Gen 2 USB 3.2 Gen 2
    HDMI
    ورودی میکروفن
    خروجی هدفون
    کنترل از راه دور
    وای‌فای
    بلوتوث
    GPS
    مشخصات فیزیکی
    ابعاد 138 در 98 در 88 میلی‌متر 138 در 98 در 88 میلی‌متر
    وزن (با احتساب باتری) 738 گرم 680 گرم
    مقاوم در برابر شرایط محیطی
    نوع باتری باتری لیتیوم یون LP-E6NH باتری لیتیوم یون LP-E6NH
    عمر باتری (تعداد عکس بر اساس استاندارد CIPA) 320 360
    متفرقه
    زمان معرفی 2020/07/09 2020/07/09
    قیمت جهانی در زمان عرضه 3899 دلار - فقط برای بدنه 4999 دلار - بدنه به همراه لنز F4 24-105 میلی‌متری 2499 دلار - فقط برای بدنه 2899 دلار - (به همراه لنز 105-24 میلی‌متری F4-7.1) 3500 دلار - (لنز 105-24 میلی‌متری F4)

  4. #14
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kiavash نمایش پست ها
    لذا درصورتی که کنون یا نیکون محصولات خوبی مثل R6 تولید کنند به راحتی میتوانند روی فروش حساب کنند.
    من فکر میکنم بهترین محصولاتی که کنون درهفته ی گذشته معرفی کرد R6 و لنز 100-500بودند.گرچه لنزهای 85و800هم بسیار جذاب وخوش قیمت بودند.
    اما R5 دوسه تا مشکل عمده داره که...
    درود

    اردتمندم کیاوش جان


    امیدوارم همه دوستان فروم در صفا و صمیمیت و صحت و سلامتی باشند

    سپاسگذارم اشتباهات بنده رو تصحیح فرمودید.

    من هم شخصا r6 رو انتخاب بهتری دیدم
    حتی از نظر ظاهری انگار اندکی بیشتر مایه گذاشته اند ( شاید تیم متفاوتی رو آن کار کرده و نظر مستقل آنها دلیل آن بوده)

    یک نکته وجود داره ، بدنه هایی که در حال حاظر برای میرولس ها تولید میشوند 5 سال دیگر دست کسی نخواهند بود و جانشین پخته تر و اصلاح شده انها از راه خواهند رسید ( همیشه همینطور بوده) و این لنز ها هستند که میمانند و یک برند رو برای نوع استفاده کاربر جذاب میکنند و یا بلعکس.

    اینکه کنون اون فیلمبرداری رو در R5 گذاشته اینکه تن به قرار دادن این آپشن داده اتفاق خوبی خواهد بود.
    هرچقدر هم که فعلا ناکارا باشد ، اما در جانشین بعدی این دوربین دیگر فیلمبرداری پس رفت نخواهد کرد و مجبور است نسخه بروز تر و اصلاح شده تری ارائه کند ، در واقع کنون خودش رو زود تر ازدیگران مجبور کرد وارد حیطه 8k بشه. ( شاید اتفاق خوبی برای خودشان نباشد اما یک امتیاز دادن به مصرف کننده محسوب میشود)
    قیمت های کنون هم به سرعت تعدیل میشوند. ( حالا اینکه تا چه حد با بروز رسانی نرم افزاری بشود اصلاحاتی در فیلمبرداری R5 صورت بگیره باید دید)

    و نکته دیگر هر کسی با مصرف خودش و یا سلیقه خودش و معیار خودش در واقع یک گزینه رو خوب یا بد میبینه
    ممکنه حتی دوربینی که فروش جالبی هم نداره بهترین انتخاب کاربری باشه که ندانسته هم دست به انتخاب نزده.

    و دیگر دوستانی که لنز ماکرو استفاده میکنند خصوصا در فواصل کانونی 100 و بیشتر ، پرتره های خوبی هم با ان ثبت میکنند. بی شک باز تر شدن دیافراگم از f2.8 به F2 در 85mm ماکرو کنون بیشتر بخاطر جذاب تر کردن کاربرد پرتره این لنز بوده ( چون در ماکرو عمق میدان عملا باعث میشه از دیاف های بسته تر لنز استفاده کنیم)

    روزهای بهتری برای همه ارزو میکنم
    ویرایش توسط Anoosh-Em : Friday 17 July 2020 در ساعت 09:37
    kiavash، Moty و obsidiyan تشکر می‌کنند.

  5. #15
    كاربر فعال Moty آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    آمل
    نوشته ها
    787
    تشکر شده
    2494
    تشکر کرده
    3738

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Anoosh-Em نمایش پست ها
    درود

    نمیدوانم چرا فکر میکنید راه دوربین های عکاسی از فیلبرداری جدا نیست ،
    دوربین های فیلمبرداری حرفه ای محصول دیگری هستند ، دوربین های فیلبرداری اماتوری هم باز رده دیگر و محصول دیگری.

    دوربین های عکاسی هم محصول دیگری هستند. بودن یا نبودن فیلبرداری در قیمت تمام شده این دوربینهای عکاسی سهم مخصوصی ندارد.

    چرا که قبل از اینکه فیلم برداری ( برای اولین بار در دوربین D90 نیکون قرار داده شود) دوربین ها پرداززنده داشتند و با بالا رفتن مگاپیکسل ها و افزایش حجم عکسها و فریم در ثانیه در عکاسی متوالی نیاز به ارتقاء سرعت پردازنده ها و تعیبه شدن بافر بزرگتر... هم همیشه وجود داشته ( در هر نسلی همیشه شاهد ارتقاء پردازنده ها هستیم)

    اتفاقا با وجود سنسور بزرگ چه کراپدار چه فول فریم و البته داشتن لنز هایی با فاصله کانونی متعدد ( که برای عکاسی کردن تهیه شده و موجود دست کاربران هست) برای فیلم برداری که خروجی نزدیک به کارهایی سینمایی دارد با کمترین هزینه فرصت خوبی فراهم شده.

    که البته نتیجه کارش نه ربطی به دوربین های فیلمبرداری اماتوری دارد ( سنسور کوچک محدودیت فاصله کانونی فقط ثبت فیلم و فوکاس خوب برای کارهای عمومی)
    نه ربطی به دوربین های جدی فیلمبرداری حرفه ای دارد( هزینه شان تفاوت زمین تا اسمان دارند.)

    بخش عمده فیلمبرداری در دوربین های عکاسی نرم افزار است. که از سخت افزار دوربین که برای عکاسی هم تعبیه شده، استفاده میکند!

    موضوعی که دوستان مطرح کردند موقعی میتوانست قابل طرح باشه که بودن یا نبودن فیلمبرداری در این دوربین های عکاسی ، هزینه بیشتری مطالبه میکرد. البته در اینکه فرمت فیلمبرداری و رزولوشن ان ، تبدیل به فاکتوری برای بازار گرمی شده دوستان درست میفرمایند.
    شاید این خود ما هستیم که رزلوشن فیلبرداری دوربین های عکاسی موقع انتخاب دوربین ، نباید فاکتور در اولویت مان باشد
    و تا زمانی هم که از این امکان استفاده نشه ، به کامیپوتر های سریع تر و تلوزیون 8k هم نیازی نیست!

    اتفاقا مشخصات این دو دوربین رو بسیار جذاب دیدم (فعلا که z6 و z7 نیکون رو پشت سر گذاشت با r5 و r6)
    طراحی و ارگونمی اونها رو هم بسیار جذاب تر و از قضا اون 4 لنزی هم که معرفی کرد بسیار هیجان انگیز تر.

    وقتی کمپانی های بزرگ ابتیکی وارد عرصه میرولس ها بشوند بازی عوض خواهد شد. چرا که زمان برای انها متفاوت است!
    با هر یک سالی که میگذرد در این کمپانی ها تحولات زیادی اتفاق می افتد ، که همون تحولات شاید برای کمپانی ها دیگر مثل سونی زمان بیشتری مطالبه کند. عکاسی ترکیب بادی و لنز هست نه فقط یک بادی پیشرفته و لنز هایی که 10 سال جمع شدنشان بطول انجامیده

    سلامت و پر نشاط باشید
    درود جناب انوش عزیز
    خوشحالم مجدد شما رو در فروم می بینم که باعث دلگرمی است

    سپاس از پاسخ شما و تصحیح
    تصور من این بود هرچند ممکن است فیلمبرداری هزینه ای به شرکت سازنده تحمیل نکند ولی به عنوان یک امکان اضافه روی قیمت نهایی در فروش روی قیمت نهایی تاثیر گذار باشد ممنون که تصحیح فرمودید
    دوربین های میرورلس قاعدتا بازی را تاحدی عوض کرده اند در دنیای عکاسی و با ورود نیکون و کنون که هردو نیز بسیار خوب عمل کرده اند بازی کاملا عوض می شود ولی امیدوارم در سالهای آینده این روند موجب فراموشی و توجه کم شرکت ها از دوربین های dslr نشود .
    قطعا در سالهای آینده شاهد بروز رسانی های جذابی در دوربین های کنون و نیکون خواهیم بود (به شخصه دیگه داشتم از این دو برند نا امید می شدم)

    بین این دو دوربین من بشخصه هم به خاطر قیمت هم طراحی r6 رو ترجیح می دهم همانند z6 نیکون که به z7 ترجیح می دهم با توجه به لنزهای معدود با کیفیتی که برای این لنزها تولید شده بنظرم هنوز مگا پیکسل بالا هم نوعی یک امکان جذاب برای فروش بیشتر است (نمی دانم تا چه حد این گمان درست است)
    در زمان حال سونی لنزهای متعددتر و باکیفیت تری برای دوربین های خود دارد و بازی به نفع برندی تغییر خواهد کرد که علاوه بر قیمت بتواند گستره کاربردی و با کیفیت اپتیکی و ساختاری خوبی در لنزها تولید کند

    با تشکر از کیاوش عزیز که همیشه حضورش موجب شادی و مطالبش باعث یادگیری بیشتر ماست
    yaghoobi، Anoosh-Em، saeed2vfx و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    با احترام فراوان مرتضی صادقیان
    http://instagram.com/Morteza__sadeghian
    http://instagram.com/man.sa_photography

  6. #16
    كاربر همراه Captan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    نوشته ها
    133
    تشکر شده
    366
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Moty نمایش پست ها
    تصور من این بود هرچند ممکن است فیلمبرداری هزینه ای به شرکت سازنده تحمیل نکند ولی به عنوان یک امکان اضافه روی قیمت نهایی در فروش روی قیمت نهایی تاثیر گذار باشد
    فیلمبرداری به شرکت سازنده هزینه تحمیل میکند نمیدانم عده ای بر چه پایه ای اطلاعات اشتباه منتشر میکنند ، اگر یادتان باشد برای آنکه سنسور ها بتوانند از فول اچ دی به 4K بروند مجبور شدند کل ساختار را تغییر دهند سنسور های آلومینیومی کنار رفتن و از مس در سنسور ها استفاده شد ، البته آن 4K از نصف سطح سنسور استفاده میکرد و super 35mm اسم گذاری شده بود.

    سپس برای استفاده از کل سطح سنسور دیگر مس به تنهایی جوبگو نبود آنها مجبور شدند از فلز گران قیمتی به اسم Amorphous استفاده کنند (آلیاژ تیتانیوم) که 20 درصد سبک تر از استیل است و چهار برابر ضد زنگ تر از آن است و قیمت ان چیزی نزدیک به طلای سفید است ، استفاده از این فلز که تولید آن علاوه بر فرایند کارخانه ای نیازمند فناوری رآکتور اتمی هم هست قرار گیری این فلز در پشت سنسور میتواند به دفع گرما تا چندین برابر مس کمک کند. و حتی اگر خم شود پس از سرد شدن به شکل اول بر میگردد.


    قیمت یک بدنه A7r مارک یک با فول اچ دی 2300 دلار بود اون هم در اولین روز رونمایی از این بدنه با اضافه شدن Super 35 در مارک دو باز هم افزایش داشت و در نهایت مارک چهار آن 3500 دلار قیمت گذاری شد ، چطور فیلمبرداری تاثیر در قیمت نداره ؟؟؟ احتمالا پس از 8K قیمت نزدیک 4000 دلار شود.


    نقل قول نوشته اصلی توسط Moty نمایش پست ها

    در زمان حال سونی لنزهای متعددتر و باکیفیت تری برای دوربین های خود دارد و بازی به نفع برندی تغییر خواهد کرد که علاوه بر قیمت بتواند گستره کاربردی و با کیفیت اپتیکی و ساختاری خوبی در لنزها تولید کند
    بدون آینه های علاوه بر برتری های زیادی که برای سازنده دارند یک مشکل بسیار بزرگ هم دارند و آن قرار گیری actuator درون لنز است در سیستم SLR یک AF جدا وجود داشت که به موتور لنز فرمان میداد و دیتای ان به همراه دیتای سنسور از دو مسیر جداگانه به سمت پردازنده میرفت در میرورلس همان طور که خودتان بهتر میدانید دیگر آن ماجرا نیست ، محرک درون لنز قرار دارد که سرنوشت فوکوس دوربین را مشخص میکند. تولید همه لنز ها در یک سال یعنی استفاده از یک تکنولوژی ثابت و مشکلات آن در آینده

    فناوری Slr متوقف شده بود و میشد برای آن سالی 100 تا لنز ساخت اما میرولس در حال بروز رسانی است اگر الان یکباره 40 تا لنز تولید کنند در سالهای بعد مجبور میشوند نسخه دوم و سوم تهیه کنند چه کسی حاضر است یک لنز 2500 دلاری را صرفا برای 20 درصد فوکوس بهتر دوباره خریداری کند ؟؟ مثالش همین بدنه Z7 که نیکون چند بار فوکوس بدنه را آپدیت کرده اما انگار نه انگار که تغییری حاصل شده ، لنز از سرعت بیشتر پس از اپدیت بدنه پشتیبانی نمیکند.
    سونی در 2014 از فوکوس 4D رونمایی کرد. تا سه سال پس از ان هنوز هیچ بدنه A7 فوکوس 4D نداشت و باعث تعجب خیلی ها بود ، لنز ها باید امکان پشتبانی از سرعت فوکوس بدنه را داشته باشند در غیر اینصورت آپدیت بی فایده است.

    مصاحبه جدید Kenji Tanaka دقیقا به همین موضوع اشاره کرده هزینه های زیادی که سونی برای لنز ها ، محرک ها و موتور ها پرداخت کرده تا به این مرحله برسد ، برخی از دوستان فکر میکنند سونی در طول 10 سال داشته گل یا پوچ بازی میکرده خیلی چیز ها هست که شرکت های جدید در صنعت میرورلس در طول زمان متوجه خواهند شد که سونی چکار کرده اینجا دیگر نمیشود مثل قدیم فله ای لنز تولید کرد. بعضی اشتباهات برگشت پذیر نیست.



    ?What do you think will be the next major technological leap, in the camera industry

    We’re very invested in AI technology, as I mentioned, but photography and videography need lenses, and the autofocus actuator in lenses is very important. For video, for example, if the actuator doesn’t work, doesn’t move quickly enough, that’s a problem, and if it makes noise, that affects the quality of the footage. So this is something we’re also investing in a lot, as we’re planning for the future.

    https://www.dpreview.com/interviews/...rything-is-new
    ویرایش توسط Captan : Sunday 19 July 2020 در ساعت 16:26
    yaghoobi، saeed2vfx، Moty و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #17
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10518
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض جمع آوری R5توسط کنون

    به احتمال بسیار زیاد کنون قصددارد دوربینهای R5 را ازبازار جمع اوری کندودلیلی ان داغی بیش از حد میباشد. گرچه تاکنون تعداد بسیار اندکی هم توزیع شده وبه عنوان مثال برای بزرگترین خرده فروشی المان تنها75 دستگاه اختصاص یافته اما همین تعداد نیز توسط کنون احتمالا جمع اوری ودوربین برای رفع نقایص سخت افزاری به مدت 4 ماه تاخیر خواهد خورد.
    نمی دانم چنین مسایل مشهودی چگونه قبل ازازمون وتایید نهایی مشخص نمیگردد!
    گرچه براساس برخی گزارش ها دوربین جدید sony a7s3دربرخی مواقع حتی از کنونR5نیز زودتر داغ میکند.
    فعلا باید منتظر ماند ودید دراینده چه اتفاقاتی می افتد.
    راستش یه جورایی چنین هیولایی بااین قیمت قبل از معرفی برام عجیب بود ولی چون کنون دوسالی بود دوربی نداده بود ولنزهای خوبی هم معرفی کرده بودیه جورایی خودمو قانع کرده بودم که همه چی خوبه. ولی واقعا کار سختی بود وکنون هم از پسش بر نیومد. هنوز همه ی شرکتها با چالش های 4kنتوانسته اند مقابله کنند,8K بماند. پاناسونیک باان همه نواوری دوربین را درقالب بزرگ وبافن معرفی کرد. نیکون کراپ کرده وفقط میماند sony a7s3 که هنوز امتحان پس نداده ولی به نظرم نباید مشکلی داشته باشه.

    https://petapixel.com/2020/07/30/canon-is-delaying-eos-r5-shipments-due-to-overheating-concerns-report/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&
    canontem11p_feat-800x420.jpgcanontem11p_feat-800x420.jpgutm_campaign=Feed%3A+PetaPixel+%28PetaPixel%29
    Moty و 2105 تشکر می‌کنند.

  8. #18
    كاربر همراه mehrdadr آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    152
    تشکر شده
    145
    تشکر کرده
    134

    پیش فرض

    این هم دیدگاه جالبی بود امروز دیدم:

    https://www.youtube.com/watch?v=3A5G...ature=emb_logo
    Captan و Bbakhtyari تشکر می‌کنند.
    Olympus E5,E-P2, E510
    ZD14-54 F2.8-3.5, ZD50-200 F2.8-3.5, ZD50 F2, Sigma 150 F2.8, mZD14-42 F3.5-5.6, MMF-1, EC-14, EX-25, FL-50R, FL-14
    Lowepro Mini Trekker AW, Manfrotto 718B

  9. #19
    كاربر همراه Captan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    نوشته ها
    133
    تشکر شده
    366
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrdadr نمایش پست ها
    این هم دیدگاه جالبی بود امروز دیدم:

    https://www.youtube.com/watch?v=3A5G...ature=emb_logo
    نمیدونم چرا این نوع مقایسات وجود داره ، و اصلا مگه ممکنه کسی بین R5 و A7S دچار تردید بشه! R5 دوربین ویدیو محور نیست و بنظر من در 8K هیچ ایرادی به این بدنه وارد نیست و فقط کم کاری در 4K و محدود بودن به یک کلیپ جای سوال دارد.


    شاید تنها در یک مورد یعنی دفع گرما بشه این دو بدنه را مقایسه کرد ، در حالی بعضی شرکت ها خودشان را راحت کردند و از فن استفاده کردند که میتواند علاوه بر از بین بردن قابلیت ضد آب باعث جمع شدن خاک درون محفظه پشت سنسور شود و هر چند وقت یکبار طبیعتا باید پیچ ها باز شوند و آن فضا خاک گیری شود که برای خیلی ها جذاب نیست. در این بین سونی از کانال هایی استفاده کرده که گرما را از سنسور دور میکنند که پس از یک ساعت 4K با سرعت 120P تنها با 1 دقیقه خاموش شدن میتواند دوباره 15 دقیقه فیلم بگیرد این توانایی برای دوربینی که فن ندارد بی نظیر است و همچنین لرزشگیری که سونی استفاده کرده و باید آنرا لرزشگیر 100 محوره بنامیم که بوسیله یک چیپ هوشمند هر نوع حرکتی را شبیه سازی میکند.



    *البته جای بحث در مورد A7S در قسمت مربوط به همان دوربین است و بقیه قابلیت ها را در همان قسمت عنوان میکنیم که ظاهرا فعلا امکان تایید بحث های جدید وجود ندارد.
    ویرایش توسط Captan : Saturday 1 August 2020 در ساعت 16:55
    obsidiyan و sahneh32 تشکر می‌کنند.

  10. #20
    كاربر همراه Captan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    نوشته ها
    133
    تشکر شده
    366
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    بازم هم رسوایی petapixel و یارانش در Youtube ، تست های میدانی DP از دو دوربین R5 و R6 در طول 10 ساعت نشان میدهد این بدنه ها طبق استاندارد های که کنون اعلام کرده است کار میکنند و تنها انتقاد این بوده که زمان کار میتوانست بیشتر باشد، در حالی که وب سایت petapixel که نقش همان BBC فارسی را در دنیای عکاسی بازی میکند و جز مزخرف و دروغ چیزی در این سالها چیزی نداشته، ادعای های دروغ بسیاری در مورد کارکرد زیر 50 شات و امثال آن منتشر کرده بود ، پس از پیوستن Mochizuki Takashi دروغگوی بزرگ Wall Street Journal ، این وب سایت در اخبار غیر واقعی سنگ تمام گذاشته و حالا که تیرشان به سنگ خورده بسمت A7S رفتند ، روش هم همان روش قبلی است که عده ای را عکاس و حرفه ای می نامند تا اخبار را باور پذیر کنند.


    امیدوارم دیگر این وب سایت منبع هیچ خبری در انجمن نباشد که به نوعی توهین به شعور خود ماست.



    Dpreview با انجام تست هایی نتایج را بصورت دقیق اعلام کرده همچنین خارج کردن باطری و عدم شارژ آن درون بدنه میتواند زمان خنک شدن را بسیار کاهش دهد.


    https://www.dpreview.com/articles/86...ats-not-enough
    Babak Borhani، Moty، obsidiyan و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •