نوشته اصلی توسط
Moty
تصور من این بود هرچند ممکن است فیلمبرداری هزینه ای به شرکت سازنده تحمیل نکند ولی به عنوان یک امکان اضافه روی قیمت نهایی در فروش روی قیمت نهایی تاثیر گذار باشد
فیلمبرداری به شرکت سازنده هزینه تحمیل میکند نمیدانم عده ای بر چه پایه ای اطلاعات اشتباه منتشر میکنند ، اگر یادتان باشد برای آنکه سنسور ها بتوانند از فول اچ دی به 4K بروند مجبور شدند کل ساختار را تغییر دهند سنسور های آلومینیومی کنار رفتن و از مس در سنسور ها استفاده شد ، البته آن 4K از نصف سطح سنسور استفاده میکرد و super 35mm اسم گذاری شده بود.
سپس برای استفاده از کل سطح سنسور دیگر مس به تنهایی جوبگو نبود آنها مجبور شدند از فلز گران قیمتی به اسم Amorphous استفاده کنند (آلیاژ تیتانیوم) که 20 درصد سبک تر از استیل است و چهار برابر ضد زنگ تر از آن است و قیمت ان چیزی نزدیک به طلای سفید است ، استفاده از این فلز که تولید آن علاوه بر فرایند کارخانه ای نیازمند فناوری رآکتور اتمی هم هست قرار گیری این فلز در پشت سنسور میتواند به دفع گرما تا چندین برابر مس کمک کند. و حتی اگر خم شود پس از سرد شدن به شکل اول بر میگردد.
قیمت یک بدنه A7r مارک یک با فول اچ دی 2300 دلار بود اون هم در اولین روز رونمایی از این بدنه با اضافه شدن Super 35 در مارک دو باز هم افزایش داشت و در نهایت مارک چهار آن 3500 دلار قیمت گذاری شد ، چطور فیلمبرداری تاثیر در قیمت نداره ؟؟؟ احتمالا پس از 8K قیمت نزدیک 4000 دلار شود.
نوشته اصلی توسط
Moty
در زمان حال سونی لنزهای متعددتر و باکیفیت تری برای دوربین های خود دارد و بازی به نفع برندی تغییر خواهد کرد که علاوه بر قیمت بتواند گستره کاربردی و با کیفیت اپتیکی و ساختاری خوبی در لنزها تولید کند
بدون آینه های علاوه بر برتری های زیادی که برای سازنده دارند یک مشکل بسیار بزرگ هم دارند و آن قرار گیری actuator درون لنز است در سیستم SLR یک AF جدا وجود داشت که به موتور لنز فرمان میداد و دیتای ان به همراه دیتای سنسور از دو مسیر جداگانه به سمت پردازنده میرفت در میرورلس همان طور که خودتان بهتر میدانید دیگر آن ماجرا نیست ، محرک درون لنز قرار دارد که سرنوشت فوکوس دوربین را مشخص میکند. تولید همه لنز ها در یک سال یعنی استفاده از یک تکنولوژی ثابت و مشکلات آن در آینده
فناوری Slr متوقف شده بود و میشد برای آن سالی 100 تا لنز ساخت اما میرولس در حال بروز رسانی است اگر الان یکباره 40 تا لنز تولید کنند در سالهای بعد مجبور میشوند نسخه دوم و سوم تهیه کنند چه کسی حاضر است یک لنز 2500 دلاری را صرفا برای 20 درصد فوکوس بهتر دوباره خریداری کند ؟؟ مثالش همین بدنه Z7 که نیکون چند بار فوکوس بدنه را آپدیت کرده اما انگار نه انگار که تغییری حاصل شده ، لنز از سرعت بیشتر پس از اپدیت بدنه پشتیبانی نمیکند.
سونی در 2014 از فوکوس 4D رونمایی کرد. تا سه سال پس از ان هنوز هیچ بدنه A7 فوکوس 4D نداشت و باعث تعجب خیلی ها بود ، لنز ها باید امکان پشتبانی از سرعت فوکوس بدنه را داشته باشند در غیر اینصورت آپدیت بی فایده است.
مصاحبه جدید Kenji Tanaka دقیقا به همین موضوع اشاره کرده هزینه های زیادی که سونی برای لنز ها ، محرک ها و موتور ها پرداخت کرده تا به این مرحله برسد ، برخی از دوستان فکر میکنند سونی در طول 10 سال داشته گل یا پوچ بازی میکرده خیلی چیز ها هست که شرکت های جدید در صنعت میرورلس در طول زمان متوجه خواهند شد که سونی چکار کرده اینجا دیگر نمیشود مثل قدیم فله ای لنز تولید کرد. بعضی اشتباهات برگشت پذیر نیست.
?What do you think will be the next major technological leap, in the camera industry
We’re very invested in AI technology, as I mentioned, but photography and videography need lenses, and the autofocus actuator in lenses is very important. For video, for example, if the actuator doesn’t work, doesn’t move quickly enough, that’s a problem, and if it makes noise, that affects the quality of the footage. So this is something we’re also investing in a lot, as we’re planning for the future.
https://www.dpreview.com/interviews/...rything-is-new