با سلام
دوربين Canon A620 وارد بازار شد . اين دوربين در نمايندگي كنون در مجتمع پايتخت باگارانتي آفومار به قيمت 455 هزار تومان موجود مي باشد . (در مورد A610 پرسيدم گفتند هنوز وارد نشده)
Printable View
با سلام
دوربين Canon A620 وارد بازار شد . اين دوربين در نمايندگي كنون در مجتمع پايتخت باگارانتي آفومار به قيمت 455 هزار تومان موجود مي باشد . (در مورد A610 پرسيدم گفتند هنوز وارد نشده)
قیمت a610معلوم نیست چقدره؟؟نقل قول:
نوشته اصلی توسط alireza86
فكر كنم بايستي حدود 100 تومان ارزان تر باشه
ممنون!!!!!نقل قول:
نوشته اصلی توسط alireza86
جالب است كه عكسباران هر دو مدل را دارد و A610 را فقط 30،000 تومان پايينتر ميفروشد، يعني 415،000 تومان!نقل قول:
نوشته اصلی توسط alireza86
فکر میکنید کی به حدودای 350 میرسه؟نقل قول:
نوشته اصلی توسط yousefmon
اصلا با این قیمت ارزش خرید داره؟
با سلام، به اعتقاد من رزولوشن 5 مگاپيكسل يك رزولوشن مياني است كه نه براي عكسهاي تا اندازه 18*13 ضروري است و نه ميتوان عكسهاي با جزئيات زياد را تا اندازههايي در حد 40*30 با كيفيت خوب بزرگ كرد. بنابر اين به نظر من بر مبناي سري A از Canon، در حالت اول دوربيني مثل A510 به خصوص با توجه به قيمتش فوقالعاده مناسب است و اگر جوابگو نباشد، آن وقت بهتر است به سراغ دوربينهاي 7 يا 8 مگاپيكسلي مانند A620 برويم.نقل قول:
نوشته اصلی توسط zarei677
از نظر ابعاد که بزرگتر از 510و 520 هستند و اين قيمت هم که فقط الان مي تونه ...
در مجموع من خيلي ازين دو مدل خوشم نمياد
شرکت آفومار هنوزاين مدل دوربين را وارد بازار نکرده است. فروشگاه مذکور خودش دوربين را وارد کرده و خودش آنرا گارانتي ميکند.طبق اظهار فروشنده، اين گارانتي شامل تعمير اشکالات جزئي و در صورت وجود اشکال عمده؛ يکسال گارانتي تعويض است بشرطي که دوربين ضربه نخورده باشد و يا در آب نيفتاده باشد.(راستي اگردوربين اشکال پيدا کرد، چگونه ميتوانيد ثابت کنيد دوربين ضربه نخورده است؟....بالاخره روي هر وسيله پر مصرفي پس از مدتي استفاده خط و خش مي افتد! معضلي که در مورد گارانتي هاي موبايل هم در اين مملکت وجود دارد و بمحض مراجعه به بعضي مراکز تعميروگارانتي به شما خواهند گفت دوربين يا موبايلت ضربه خورده و هزينه تعميرش با خودت است!). من فکر ميکنم در مقابل برخي گارانتي ها بايد دست به عصا بود و زير بار هر وعده اي نرفت. راستي اين را هم بگويم که در صورتي که از گارانتي اين فروشگاه استفاده کنيد، يک کيف دوربين، بهمراه دوربين خريداري شده، هديه خواهيد گرفت. اما بايد قيمت بالاتري نسبت به قيمت گارانتي آفومار(در يک مدل مشابه) بپردازيد!نقل قول:
نوشته اصلی توسط alireza86
بهر جهت، بر اساس مقالات اوليه منتشر شده در سايتهاي عکاسي و اظهار نظر برخي خريداران، اين دوربين جانشيني خوب براي دوربين محبوب و موفق Canon A95 است و در بسياري از موارد، بر آن برتري دارد و پيش بيني ميشود جزء دوربينهاي پرفروش بازار در رده دوربينهاي کامپکت باشد.
امروز داشتم یک نگاهی به سایت www.shop.ir می انداختم که چشمم به Canon A610 و Canon A620 افتاد.. اولی به قیمت 360هزار تومان و دومی به قیمت 395هزار تومان بود با گارانتی یکساله نورنگار..
و تعجب کردم از این قیمتهایی که دوستان در مورد این دو دوربین دارند!!
دوستان شما بین A610 و S2Is کدوم رو ترجیه میدید. به نظرتون مدل S2IS بهتر نیست؟ لطف کنید یه نفر راهنمایی کنه؟
باسلام،نقل قول:
نوشته اصلی توسط zarei677
1- با توجه به مطلب جناب خسروشاهي بايد گفت نظر به تازهوارد بودن A610 و A620 و معدوديت آن در بازار، چنين اختلاف قيمتي بين فروشندگان عجيب نيست. به خصوص مراجعات و سراغ گرفتنهاي مكرر مشتريان از دو ماه قبل در خصوص مدلهاي جديد، فروشندگان را در چنين قيمتگذاريهايي تحريص ميكند. در مورد قيمت نورنگار براي A610 هم بايد گفت هنوز از قيمت 290 دلار خيلي فاصله دارد، ولي قيمت A620 را مناسب تعيين كردهاست.
2- اگر زوم اپتيكال برايتان مهم نيست، A610 به دليل قيمت پايينتر، جمع و جوري و CCD بزرگتر و مرغوبتر ارجح است. اما به دليلي كه قبلاً نوشتم و خصوصاً با توجه به اختلاف قيمت 30،000 توماني (حتي در قيمتهاي نورنگار)، ترجيح A620 به A610 كملطفي به پيكسل! خواهد بود.
آقای حیرتی از اینکه به سوالم پاسخ دادید متشکرم
در مورد زوم اپتیکال و اندازه دوربین یه مشکلی داشتم که اگر دوستان راهنمایی کنند ممنون میشم
والله حدود سه چهار ماهه که من دنبال یه دوربین دیجیتال مناسب هستم از لحاظ قیمت و کیفیت در ابتدا نظرم رو دوربین A95 بود ولی از اونجا که من دوربین رو برا کاربرد خونگی میخوام کیفیت فیلمبرداری هم برام مهم بوده و هست به خاطر همین یه مشورتی با دوستان کردم که گفتند S2Is گزینه مناسبیه ولی قیمتش حدود 500 تومنه . فعلا چون A610 نیاز من رو برطرف میکنه دنبال این مدل هستم ولی هنوز هم یه چشمم دنبال S2is هست. حالا با این مطلب به نظر شما دوستان که تجربه دارید در این مورد اگر بخوام آینده نگری کنم باز هم این مدل A610 میتونه نیاز من رو برطرف کنه یا اینکه زوم 12 برابر و امکانات برتر فیلمبرداری S2IS واقعا ارزش این اختلاف هزینه رو داره. و اگر شما جای من بودید حاضر بودید پول بیشتری جور کنید برا خریدش یا نه؟ آخه چند تا از رفقا میگن دوربینی که بزرگ نبا شه و ظاهرش حرفه ای نباشه که دوربین نیست!
(( ضمنا جند بار آقای شهبازی و بقیه دوستان در این مورد راهنمایی کردند که از تلاش و همکاری این دوستان در رسیدگی به مشکلات مبتدیان تشکر میکنم))
با سلام،
1- كسي كه يكي از سرگرميهايش عكاسي است، به زوم بالا نياز پيدا ميكند، اما در خيلي از موارد ميتوانيد نبود آن را با پاهايتان جبران كنيد، يعني به موضوع نزديك شويد.
2- اگر در آغاز كار عكاسي هستيد، يا عكاسي يكي از كارهاي روزمره شما نخواهد بود، اندازه دوربين از اهميت زيادي براي پيشرفت محسوب ميشود.
3- در مورد فيلمبرداري دوربينهاي عكاسي و نيز بند 2 مطالبي در نشاني زير نوشتهشدهاست :
http://www.akkasee.com/forum/showthr...=9888#post9888
4- با مطالبي كه بالاتر پيرامون رزولوشن 5 مگاپيكسل گفتهشد و اختلاف قيمت ناچيز A620 با A610 ، آيا باز هم روي A610 اصرار داريد؟ شما كه آمادگي پرداخت بيشتر را داريد؟
5- من خودم S2IS دارم و شما ميتوانيد اين مدل را با همه تجهيزات از جمله كارت 1 گيگابايتي، شارژر مرغوب و باتري يدكي خوب به مبلغ 600،000 تومان تهيه كنيد. اما باور كنيد هميشه در اين فكرم كه برتري و تفاوت كارايي S2IS نسبت به دوربين ظاهراً حقير ولي فوقالعاده A510 كه با همه تجهيزاتش 275،000 تومان تمام ميشود، اصلاً در حد 325،000 تومان و حتي نصف آن هم نيست (مگر براي كسي كه زوم بالا برايش حياتي و پراستفاده باشد.)، بلكه حتي از برخي جهات مانند اندازه و سهولت حمل و نقل و سرعت آماده كردن دوربين براي كار A510 به مراتب راحتتر و در دسترستر است و از اين جهت گاهي به فكر تهيه A510 هم ميافتم، ولي منتظرم تا يك 7 تا 10 مگاپيكسلي به جمع و جوري آن (به سبب 2 باتري بودن و فقدان LCD چرخان كوچكتر از A610 و A620 است.) به بازار بيايد.
6- در مورد حرف رفقا هم خودتان با تهيه يا استفاده از دوربينهايي چون A510 يا A620 پي به ميزان درستي آن خواهيدبرد. خصوصاً در دوربينهاي ديجيتال، مطلقاً [فلفل نبين چه ريزه!]
پس همون A620 انتخاب خوبیه
راستی میشه با این A620 عکس پرتره گرفت یا نه؟
هرچند اين مدل و تقريباً همه دوربينها و مدلها داراي يك حالت انتخابي پرتره هستند، اما اين تنها يك حالت با مجموعهاي از تنظيمات موردنياز در پرتره است و دوربيني با تنظيمات دستي بينياز از اين مود عكاسي است. موفق باشيد. ضمناً اگر انتخابتان A620 بود، يك كارت 1 گيگابايتي سريع و اگر شارژر نداريد، يك شارژر سوني BCG-HRD34 همراه با چهار عدد باتري C.F.L 2500 mAh اصل (به عنوان يدكي، چون شارژر نامبرده 4 عدد باتري سوني ژاپني 2300mAh همراه دارد) مناسب خواهد بود.نقل قول:
نوشته اصلی توسط zarei677
ببخشید آقای حیرتی در سایت Persiantools بخش عکاسی در مورد عکاسی پرتره در مورد این دو دوربین یه سوالی پرسیدم که آقای پورحلاجي نظرشون اینه که برا عکاسی پرتره نیاز به زوم با لا مثلا 12 برابر است که اینم از دوربین S2is بر میاد .که حرفشون دوباره دودلم کرد.
http://forum.persiantools.com/t29229.html
البته براي عكاسي جدي و حرفهاي پرتره زوم بالاتر لازم است. اما آيا شما در پي اين هدف هستيد و بيشتر عكسهايتان از پرتره خواهد بود؟ در اين صورت دوربين شما غالباً از اتاق خارج نخواهدشد و بزرگي آن مشكلي نيست. اما اگر اينطور نيست، حيف است كه ضمن پرداخت مبلغ بيشتر از يك دوربين جمع و جورتر، باكيفيتتر و چابكتر محروم شويد، در ثاني با زوم خوب 4X دوربين A620 ميتوانيد از فاصله 5/1 تا 2 متري عكس پرتره بگيريد و اصلاً يك حالت انتخابي مخصوص پرتره در آن پيشبيني شده و جايي براي نگراني و دودلي شما وجود ندارد.نقل قول:
نوشته اصلی توسط zarei677
زوم 12 يا هر لنز با زوم بالا براي پرتره اصلا خوب نيست چون صورت عكس!! رو flat مي كنه. البطه استاد براي اين اين مقدار زوم رو پيشنهاد دادن كه شما بتونين بكگراند عكستون رو بلور كنين.نقل قول:
نوشته اصلی توسط zarei677
كلا هيچ دوربين غير slr نميشه پرتره خوب (البته اگر بخواين روي عمق ميدان كنترل كامل داشته باشين) گرفت.
لنز استاندارد براي عكاسي پرتره 85 تا 135 هستش (البته براي من 1350 ( بيني بزرگ اين چيزا رو هم داره ديگه!!)).
ضمن جلب توجه شما به نوشته آقاي بدرم، حداكثر فاصل كانوني A620 (البته معادل دوربين 35 ميليمتري) 140 ميليمتر يعني در همان حدود 135 ميليمتر است.نقل قول:
نوشته اصلی توسط morytab
گمان میکنم روی 12 از فیل هم میشه عکس گرفت و دماغش مثل مدلهای بیکینی! بشه!
و اصولا روی 12 همین! ایکس لنز S2 شما باید از همسایه هاتون پرتره بگیرین! نه از خودتون و خانواده!
مشکل بلار شدن پس زمینه هم به سادگی با فتوشاپ قابل حل میباشد... و در حقیقت بلار شدن پس زمینه خوب هست و لازم نیست!
دقيقا. گفته شده كه براي پرتره لنز تله زوم لازمه اما نه ديگه لنز 12X و لنز 400mm و لنز 1200mm ...
یک نکته کوچک اینجا اینکه زوم کردن فقط برای نزدیکتر کردن سوژه نیست، این نکته ای است که بسیاری از دوستان از آن غافلند. زوم کردن در درجه اول پرسپکتیورا تغییر میدهد و دوم اینکه بر عمق میدان نیز موثر است.نقل قول:
نوشته اصلی توسط yousefmon
ضمن تشكر از تذكر جناب خسروشاهي، البته دو مورد اشارهشده نيز از خواص و كاربردهاي لنز زوم است كه به اعتقاد من در مرحله بعد قرار ميگيرد. اما خاصيت اوليه و ابتدايي آن داشتن فواصل كانوني متغير و در واقع حداقل سه لنز در يك لنز است كه شما را از تعويض لنز كه گاه ممكن است منجر به از دست دادن يك موقعيت ناب عكاسي شود، بينياز ميكند. خصوصاً اگر محدوده زوم آن وسيع باشد، عالي خواهد بود. البته جناب زارعي در نظر داشتهباشند اين بحث و صحت و سقم آن ارتباطي به پرسش ايشان در خصوص پرتره نداشت و خدشهاي به توانايي A620 (يا دوربينهاي ديگري با اين محدوده زوم) در عكاسي پرتره وارد نميكند.نقل قول:
نوشته اصلی توسط Amin
به نظر من، كاملا اشتباه است! درست است كه دوربين هاي غير اس ال آر لنز هاي وايدي دارند، اما غالبا از ديافراگم 2.8 و باز تر و لنز تله خوب بهره مندند كه ميتوان با اين ابزار بكگراند را به راحتي از فوكوس خارج كرد. تازه به قول آرش عزيز ، نشد هم باكي نيست!نقل قول:
نوشته اصلی توسط morytab
باز هم به نظر من ، پرتره اگر 100 اولويت داشته باشد، به زحمت بتوان دو اولويتش را دوربين قرار داد (البته به شرطي كه براي آن كار خاص محدوديتي برايتان ايجاد نكند)
خوشبختانه شما در عكاسي پرتره به جزئيات و شارپنس "قابل قبول" ، و نه چيزي بيش از آن، نياز داريد.مگر اين كه پرتره شما از حشرات باشد. كه داستان فرق ميكند.
من تقريبا كاملا مخالفم.نقل قول:
نوشته اصلی توسط Amir A
بحث نرم افزار كه جاي خود.
اما...
با لنزي كه زوم 4X داشته باشه شما حتي با دياف 2.8 هم نمي تونين بكگراند بلوري داشته باشين. اينو امتهان كردم. اما با زوم بالا هم كه همون مشكلي كه قبلا گفتيم و گفتند پيش مياد.
من فکر می کردم فاصله ی کانونی لنز تاثیری در عمق میدان ندارد و فقط پرسپکتیو را تغییر می دهد. اگر بخواهیم به ترکیب بندی خاصی دست پیدا کنیم (یا از کادر خاصی عکسبرداری کنیم) با تغییر فاصله ی کانونی، فاصله با موضوع نیز باید تغییر یابد و این، تغییر عمق میدان را جبران می کند. بنابر این، لنزهای زوم یا تله فقط زمانی عمق میدان کمتری نسبت به لنزهای نرمال و واید ایجاد می کنند که فاصله از موضوع در هر حالتی ثابت بماند. لطفا اگر اشتباه می کنم دوستان تذکر دهند.
بله. اگر هنگاميكه از لنز تله استفاده ميكنيد، فاصله تان را موضوع زياد كنيد، عمق ميدان نيز زياد خواهد شد. در واقع بايد براي محو پس زمينه در حالت استفاده از لنز تله، فاصله تان از سوژه ثابت بماند.
ارسالی توسط morytab
كلا هيچ دوربين غير slr نميشه پرتره خوب (البته اگر بخواين روي عمق ميدان كنترل كامل داشته باشين) گرفت.
من به كانون 620 كري نداشتم، جمله خودتون رو يك بار بخونيد ، متوجه ميشويد كه حكم كلي راجع به دوربين هاي غير SLR داده ايد.
امير عزيز. استاد من:
فقط گفتم اگه بخواين بكگراند بلور داشته باشين نميشه.
من فقط از نظر عمق ميدان (همون داخل پرانتزي) گفتم . وگرنه با sony r1 چرا نشه. مشكل اندازه سنسوره. من با فوجي 5500 و كنون g5 هم پرتره گرفتم. با اون كنون اثلا بكگراند بلور نمي شد. با اين يكي هم كه بايد زوم مي كرديم كه اون مشكلات ديگه پيش مي آمد.
حالا بگذريم... عيب از بي دقتي من بود.
ببخشيد مرتضي جان، اين روز ها شايد كم حوصله شده ام، توي انجمن هم يه جورايي بي دقتي دوستان كمي حساس كرده منو. به هر حال شما دوست بسيار خوب من هستيد. و به هيچ وجه قصد ناراحت كردنت رو نداشتم. راستي يه بار گرد همايي رو بيا!
امير جان اين حرفا چيه. سخت نگير. من و امثال من هنوز كم تجربه ايم. ايشاللا درست ميشه. البته با كمك شما بزرگتراي فروم.نقل قول:
نوشته اصلی توسط Amir A
خيلي دوست دارم بيام اما حيف كه نميشه. وگرنه دوست دارم تمام دوستان و بخصوص شما رو ببينم.
سلام دوستان
من چند روز پیش رفتم و یه S2is خریدم و متاسفانه فرصت نکردم مطالب شما دوستان رو بخونم در کل از همتون ممنونم .
والله من بعد از بررسی نظر آقای حیرتی تصمیم داشتم که A620 بگیرم ولی بعدا به چند دلیل S2 رو انتخاب کردم یکی به خاطر زوم بالا و کیفیت فیلمبرداری بهتر که برام خیلی مهمه و خصوصا امکان زوم در حین فیلمبرداری و سیستم ضد لرزش و ... حالا بعد از همه این موارد به خاطر اینکه تحمل نداشتم که منتظر بمونم که قیمت A620 به حد معقول برسه آخه من خصلتن عجولم !!!!
در کل S2is دوربین خوبیه و تا حالا یه 100 تا عکسی باهاش گرفتم و ازش راضیم اندازشم زیاد بزرگ نیست و لی یه کم وزنش با اون چهار باتریش زیاده باز هم از دوستان و خصوصا آقای حیرتی ممنونم.
راستی آقای حیرتی من باتری و شار÷ر مناسب گیرم نیومد مجبور شدم چهار باتری سونی 1700 با یه شار÷ر Cfl بگیرم به نظر شما کافیه یا نه ؟ در مورد مموری Sd با حجم و سرعت بالا چه پیشنهادی دارید؟ ممنون
نقل قول:
نوشته اصلی توسط zarei677
با سلام و تبريک بابت خريد دوربين جديد
جهت اطلاع دوستاني که هنوز انتخاب خود را انجام نداده اند :
کيفيت فيلمبرداري هر دو دوربين مشابه است ( حداکثر : 640*480 30fps ) ضمن آنکه در دوربين A620 يک امکان اضافه هم وجود دارد و آن، فيلمبرداري Fast Frame براي اجسام متحرک است (320*240 60fps)
مشکل Red Eye هم، که مشکل تمام دوربينهاي رده Compact و UltraCompact است ، در اين دوربين تا اندازه قابل قبولي مرتفع گرديده است. ( ظاهراً بدليل عملکرد خوب Red-Eye Reduction Flash Mode در اين دوربين)
بهر جهت ، دوربين A620 ، دوربيني است کم نقص با قابليتهاي فوق العاده و قيمت مناسب که طيف وسيعي از علاقمندان به عکاسي آماتور را به سمت خود جلب خواهد کرد.
براي اطلاعات بيشتر از عملکرد اين دوربين :
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/a620.html
با سلام،نقل قول:
نوشته اصلی توسط zarei677
الف ـ انشاءالله مبارك و مفيد باشد و بتواند شما را راضي نگه دارد. ضمناً وظيفه است كه تجربيات خود را در اختيار همه قرار دهيم تا راههاي احياناً خطا و پرهزينه مجدداً توسط ديگران طي نشوند.
ب ـ آخر عزيز من! حالا كه خريدهايد، ديگر پرسيدنش چه سودي دارد؟ در تاپيكهاي مختلف در خصوص باتري و شارژر و فراخور پرسشهاي مطرح شده مطلب نوشته شده و حالا ميپرسيد: "چه پيشنهادي داريد؟" با اين همه، مجدداً مطالب زير را به صورت جمعبنديشده در خصوص باتري و شارژر ميآورم:
1) آيا اصلاً بازار را در جستجوي باتري و شارژر خوب گشتهايد؟ (يك گردش حداقل نياز داشت تا پيدا كنيد.)
2) در دفترچه راهنماي S2I2 و كليه دوربينهاي AA خور Canon كه امسال به بازار آمدهاند، نظير A510,20 ، A610,20 و مانند آنها، باتري مورد نياز با ظرفيت 2300mAh (و حداقل 2150mAh) ذكر شدهاست.
3) شارژري كه بارها بر آن تأكيد كردهام (Sony BCG-34HRD4)، با قيمت حدود 35،000 تومان (گوشه شمال غربي تقاطع حافظ و جمهوري يا ناصرخسرو ، بالاتر از صوراسرافيل) مزايايي دارد كه در عمل متوجه آن ميشويد :
- داراي حالت Refresh است كه ميتوان به كمك آن هر از چندگاه باتريها را كاملاً تخليه كرد تا راندمان اوليه خود را (البته در طول عمر مفيدشان) حفظ كنند.
- براي هر باتري، چراغ شارژ (LED) مستقل تعبيه شده كه جز نشان دادن روند شارژ هريك جداگانه، باتري خراب احتمالي نيز فوراً كشف ميشود. (خاصيتي مهم)
- داراي 4 باتري سوني ژاپني اصل به ظرفيت 2300mAh است، يعني درست آنچه كه نياز داريد.
- با آنكه شارژر (مانند اغلب مدلها و ماركهاي ديگر) چيني است، اما از كلاس بالا است، يعني از ردهاي كه معمولاً در اروپا و آمريكا عرضه ميشود.
4) اگر فقط باتري خوب خواستيد، با توجه به گران بودن Sony ، مارك C.F.L اصل را توصيه ميكنم. از اين باتري چند نوع موجود است: اصل درجه 1، اصل درجه 2 و نيز چند نوع متفرقه. نوع اصل آن را ميتوانيد از "ناصرخسرو ـ داخل صوراسرافيل ـ مغازه دوم ـ فروشگاه بهتا" تهيه كنيد كه فقط شارژر و باتري خصوصاً با مارك C.F.L عرضه ميكند و همه اصل و درجه 1 هستند. اين فروشگاه اخيراً باتري 2500mAh را آورده و هر جفت آن را به مبلغ 3500 تومان ميفروشد. ضمناً شارژر جديد C.F.L خوب با 4 باتري 2300AA و 2 باتري 850AAA به قيمت 22،000 تومان هم دارد كه هر چند سرعت و كيفيت خوبي دارد، ولي فاقد دو مزيت اول سوني (خصوصاً نشانگر مستقل براي هر باتري)است.
5) هرچند اكثر نمايندگيهاي سوني 4 مدل شارژر را در كنار هم عرضه ميكنند، اما كلاس دو مدل سفيد رنگ يعني BCG-34HRD4 و BCG-34HRMD4 غير از دو مدل ديگر (يكي BCG-34HD4 به رنگ نقرهاي و ديگري BCG-34HLD4L به رنگ خاكستري) است. اخيراً از 4 خريدي كه دوستان بر خلاف توصيه، از 2 مدل آخر داشتند، 3 مورد خراب درآمد!
توجه : این نكته را با توجه به تجربه اخیر اضافه میكنم (11/09/84) :
1- باتريهاي C.F.L كه بسيار زيبا ساخته شده و از رنگ زرد درخشان، قرمز و سرخابي در آنها استفاده شده (ظرفيت 2700mAh آن را دارم و 2300 ميليآمپرساعتي آن را هم ديدهام) و روي بدنه خود باتري Made in Singapore نوشتهشده، اصل نيستند! در باتريهاي اصل، مانند Sony دو رنگ نقرهاي و نارنجي در بدنه به كار رفته و عبارت ساخت سنگاپور را فقط در پشت بسته نوشته نه روی بدنه باتری. البته اين شرطها براي اصل بودن لازمند و كافي نيستند. به عبارت ديگر باتري تقلبي هم با دو رنگ يادشده وجود دارد كه بسيار شبيه به اصل است.
2- مطلب فوق، در مورد باتريهاي AA بود. داستان باتريهاي AAA متفاوت است. اخيراً باتريهاي AAA غيراصل با ظرفيت 1000mAh به بازار آمده كه درست همرنگ C.F.L اصل هستند، اما كيفيت چاپ حروف روي بدنه آنها پايين و كمرنگ است و روكش بدنه تا زير (قطب منفي) آن هم كشيدهشده كه بر خلاف باتريهاي AA ، در باتريهاي AAA معتبر نظير اين حركت را نديدهام.
3- البته باتريهاي يادشده (لااقل در نمونههايي كه خودم مصرف ميكنم)، خراب نيستند. اما ظرفيت واقعي آنها كمتر از 70 درصد ظرفيت اسمي ادعا شدهشان است و البته از عمرشان فعلاً چيزي نميتوان گفت.
4- خلاصه كلام، طبق يك قاعده كلي (تا اين لحظه)، C.F.L هايي كه در پشت بستهبندي آنها نوشتهشده : "قابل شارژ تا 1000 بار" اصل نيستند.
يادداشت 09/10/84
عجب تحولاتی! به نظر میرسد چارهاي جز بهروز كردن اطلاعات فوق ندارم. چون در غير اين صورت اطلاعات قديمي گمراهكننده خواهدبود :
1- فروشگاه باتري بهتا در خيابان صوراسرافيل تبديل به اغذيهفروشي! شده و كار قبلی خود را به فروشگاه فیلمباران واقع در خیابان ناصرخسرو، پلاك 144 منتقل نمودهاست.
2- بالاترين ظرفيت حال حاضر باتريهاي C.F.L براي سايز AA (قلمي) 2500mAh و براي AAA (نيمقلمي) 950mAh است كه گويا براي AA ظرفيت 2700mAh نيز در راه است.
3- C.F.L (اصل) در آخرين نسل باتريهاي نيمقلمي 950mAh خود روكششان را تا زير باتريها نيز برده كه به اين ترتيب بخشي از مطلب بند 2 يادداشت 11/09/84 در اين خصوص را نقض كردهاست.
4- باتریهای C.F.L با ظرفيتهاي 2200 و 2400mAh قطعاً تقلبي هستند.
5- فكر نمیكنم بتوان باتري C.F.L را از جاي ديگري ارزانتر از فيلمباران تهيه كرد. چون فروشندگان باتري هم از همين فروشگاه خريد ميكنند و اگر مسؤول اين فروشگاه بداند مشتري دايمش خواهيد بود يا به وي اطمينان دهيد كه او را به ديگران هم معرفي خواهيدكرد، از فروش باتري به قيمت عمده دريغ نميكند. به خصوص اين كه از اصل بودن باتريها مطمئن خواهيدبود.
يادداشت 21/10/84
نتيجه خريد يك بسته 4 تايي باتري Duracell 2300mAh ساخت سنگاپور موجود در بازار به قيمت 8،000 تومان به شرح زير بود :
1- زمان شارژ باتري متناسب با ظرفيت اسمي، اما ظرفيت واقعيش كمتر از 70 درصد ظرفيت اسمي آن بود.
2- تخليه خودبخود (در حالت بيكاري) خيلي سريع و نامطلوب بود، به طوري كه پس از يك ماه از زمان شارژ و بي هيچ استفاده، دوربين بدون روشن شدن، دستور تعويض باتري را ميداد!!
3- در مرتبه چهارم استفاده از آنها يكيشان به شدت داغ شد و شارژر سوني اتمام عمرش را گواهي نمود. خدايش بيامرزد!
يادداشت 17/12/84
1- دوستان! لطفاً تا اطلاع ثانوي از خريدشارژر C.F.L خودداري و به تجارب آقاي عليرضا دراين خصوص توجه فرماييد :
http://www.akkasee.com/forum/showthr...8687#post18687
2- هر شارژر و باتري را از هر مارك كه باشد، حتماً به شرط تعويض تا يك هفته (در صورت خرابي) تهيه فرماييد.
يادداشت مورخ 21/12/84
دوستان گرامي! با سلام،
1- هنوز قضاوت درباره C.F.L (البته اصل) زود است. چون تا رسيدن باتريهاي نو به ظرفيت حداكثر، بايد حدود 3 يا 4 سيكل شارژ و تخليه كامل طي شود.
2- من تاكنون تست آماري كامل نكردهبودم. اما دو روز پيش با يك بار شارژ كامل باتريهاي C.F.L توانستم 731 عكس با S2IS بگيرم كه در تمام آنها فلاش زدهام! البته پشت سرهم و به محض شارژ شدن فلاش عكس ميگرفتم.
3- آقاي عليرضا در حال تست باتريها و شارژر خودشان هستند و نتيجه نهايي را به زودي اعلام خواهند كرد.
4- من هم مطالب ديگري در خصوص شارژرها و علل برتري بيچون و چراي BCG-34HRD(E)4 و BCG-34HRMD4 بر اكثر شارژرها دستگيرم شده كه در سال 85 خواهم نوشت. فقط اگر امكانش را داريد، شارژر ديگري نخريد. عيد بر همگي مبارك!
باز هم متشکرم از راهنمایی شما دوست عزیز
باتریه که فعلا کار میکنه و مشکلی نداره ولی نمیدونم چقدر دوام داره. به یکی از دوستام گفتم سراغ بگیره ببینم اون شارژر سونی رو میتونه پیدا کنه یا نه؟ اگه پیدا شد که چه بهتر
راستی من هنوز مموری نخریدم میگم مموری مدل کینگستون جواب میده یا نه البته برا فیلمبرداری میخوام. مموری 1Gig باسرعت مناسب البته Sd چنده دوستان اطلاعی دارن؟
با سلام،نقل قول:
نوشته اصلی توسط zarei677
1- در نوشته بالا 2 آدرس براي شارژر سوني دادهام، ولي اگر فعلاً شارژرتان سالم است، چرا هزينه مجدد؟
2- باتريهايتان كار ميكند ولي به دليل ظرفيت پايين زودتر تخليه ميشوند. اما شما نياز به 4 باتري يدكي هم داريد كه ميتوانيد 2300 يا 2500 ميليآمپرساعت C.F.L به قيمت 6400 تا 7000 تومان (2 جفت) از همان فروشگاه بهتا تهيه كنيد.
3- كارت كينگستون يا آلتيما 1 گيگابايت سريع (45X تا 60X) به قيمت 60 تا 65 هزار تومان موجود است.
با تشكر از استاد خوبمان آقاي حيرتي كه دوستانه اطلاعات با ارزش خودشان را در اختيار اعضا قرار ميدهند .
سئوال در مورد كارت هاي حافظه SD است . در مورد كانن A620 بعد از استخراج مطالب كلي از سايت هاي مختلف اينطور استنباط كردم كه در حالت Movie مدت فيلمبرداري وابستگي خاصي به سرعت كارت مموري دارد بنحوي كه با SD هاي معمولي زمان هر كليپ محدود به يك دقيقه و در صورت استفاده از كارت هاي SD سريع اين محدوديت برداشته ميشود . نظر شما در اين مورد چيست ؟
سوال دوم در مورد كارت هاي SD موجود در بازار شما چه ماركهايي را بيشتر ترجيح ميدهيد كه سرعت و كيفيت مناسب را دارا هستند و دلايل انتخاب را بيان فرماييد . متشكرم
با سلام و سپاس،نقل قول:
نوشته اصلی توسط oxygen007m
1- بله، در راهنماي A620 آمده كه فيلمبرداري پيوسته تا سقف 1GB براي هر كليپ، مشروط به استفاده از كارت سريع است. اما در این خصوص كه اگر از كارتهای معمولي استفاده كنيم، اين زمان تا چه مدت كاهش مييابد، مطلبي پيدا نكردم و بايد از كساني كه آزمايش كردهاند، پرسيد. ولي به هر حال توصيه و تأكيد سازنده، استفاده از كارتهاي پرسرعت (40X به بالا) است و لذا اصلاً نبايد سراغ كارتهاي معمولي رفت، خصوصاً كه استفاده از كارتهاي كمسرعت ممكن است پيامدهاي ديگري مانند اختلال در ثبت عكاسي پيدرپي و نيز نمايش غلط ظرفيت زماني باقيمانده حافظه براي فيلمبرداري نيز داشتهباشد.
2- از كارتهاي موجود، ماركهاي كينگستون و آلتيما بد نيستند.
تا آنجا که من اطلاع دارم کارت هاي کينگستون 2 گيگ فقط با سرعت 120 توليد مي شوند و با قيمت حدودي 100-120 در بازار پيدا ميشوند
با توجه به سرعت و حجم مناسب براي دوربين 7 مگاپيکسلي ميتواند انتخاب مناسبي باشد
SD/2GB-U 2GB* SD Ultimate Card (120x)
http://www.kingston.com/digitalmedia/sdultimate.asp
خصوصاً اگر در كار عكاسي حرفهاي و شبهحرفهاي نباشيم، به دليل محدوديت فضاي بايگاني و حجم بالاي عكسها معتقدم كه خيلي بايد مراقب افزايش بيمورد حجم فايلها باشيم. يعني مثلاً اگر مطمئنيم كه عكسي را با اندازه بيش از 18×13 چاپ نخواهيم كرد، رزولوشن را روي 2/3 يا حد اكثر 5 مگاپيكسل تنظيم كنيم. البته به كمك نرمافزار ميتوان حجم فايل را بعد از عكاسي هم كاهش داد، اما اگر با توجه به نياز خود در حين عكاسي اين كار را بكنيم، دردسر كمتر و نتيجه بهتري خواهيم داشت. بر همين اساس، كارت 1GB كه بيش از 300 عكس 7 مگاپيكسلي با كمترين فشردگي (SuperFine) را در خود جاي ميدهد، اگر روي فيلمبرداري چندان حساب نكنيم (كه چندان هم حسابكردني نيست)، با استفاده آگاهانه از پيكسل كافي خواهدبود. البته ممكن است برخي ترجيح دهند حين عكاسي ذهنشان با اين قبيل توجهات مشغول نشود كه در آن صورت بايد سراغ ظرفيتهاي بالاتر بروند.نقل قول:
نوشته اصلی توسط bf
ضمن عرض ادب و احترامنقل قول:
نوشته اصلی توسط oxygen007m
دو نوع مارک مشهور و حرفه اي انواع کارتهاي حافظه عبارتند از:
(1)Lexar
(2)SanDisk
براي اطلاع از مشخصات فني و انواع محصولات ايندوشرکت معروف به ترتيب روي لينکهاي ذيل کليک کنيد:
http://www.lexar.com/digfilm/index.html
http://www.sandisk.com
در ايران تا آنجا که من ميدانم دو شرکت آفومار و ايمانتک، وارد کننده Lexar هستند. بد نيست نگاهي به لينک زير بيندازيد:
http://www.imantech-co.com/lexar/Std...0(1)%20(2).htm
در مورد SanDisk هم بايد بگويم، فروشگاهي در طبقه اول مجتمع کامپيتر پايتخت وجود دارد که محصولات نيکون را ميفروشد و فروشنده اش ميگفت که نمايندگي مستقيم SanDisk هستندكه ميتوانيد براي اطلاعات بيشتر از آخرین قیمتها به آنجا مراجعه کنيد.
موفق باشيد
من امروز براي کاري خيابان وليعصر رفته بودم
اديگه کسي کينگستون 2 گيگ ندشت!
اس دي سامسونگ با سرعت 10 مگ بر ثاينه بود که حدود 60 ميشه و به قيمت 44 تومن براي 512
لکزار با توجه به طيف خريدار اين برند با سرعت هاي بالا 50-60 پيدا ميشه اما قيمت بالايي هم داره
Transcend نیز برند خوبی در ضمینه مموری می باشد .
من خودم یک SD یک گیگ 45X از این مارک خریدم که الان خیلی ارزان شده نمایندگی آن هم در مجتمع پایتخت فروشگاه اسکار می باشد .
بالاخره آفومار هم اين دوربين را رسماً وارد کرد و قيمت آن در فروشگاه هاي کنون 388000 تومان است. لازم به ذکر است که نورنگار همين دوربين را با گارانتي خودشان، 370000 تومان ميفروشند. در ضمن این دوربْْین ساخت چْین است.کارت حافظه درون جعبه ، 32 مگابايت است. کيف اوريجينال آن هم هنوز موجود نيست. اين هم از آخرين اخبار اين دوربين در بازار !
اين آ620 ژاپني اصل هم داره ؟ از كجا ميشه گيرش آورد و چنده قيمتش؟
در مورد لنزش ميشه توضيح بدين؟
اين بهتره يا نيكن كولپيكس اس4 ؟
ممنون ميشم ....
با توجه به تجارب اخيرم از باتريهاي C.f.l ، مطالب ديگري را نيز به مطلب 35 در همين تاپيك اضافه كردهام كه شايد مفيد واقع شود.
باسلام،نقل قول:
نوشته اصلی توسط tablighat
1- در حال حاضر نوع غير چيني از A620 نديدهام. اما اين مسأله جاي نگراني ندارد.
2- منظورتان از توضيح در مورد لنز چيست؟
3- مقايسه كلي اين دو دوربين را در نشاني زير پيدا كنيد :
http://www.imaging-resource.com/CAMD...submit=Compare
4- اگر از زوم اپتيكال بالاتر S4 بگذريم، از ساير لحاظ، خصوصاً موارد زير برتري از آن A620 است :
- تنظيمات دستي مهمي چون حساسيت، تقدم سرعت شاتر و تقدم ديافراگم كه قابل چشمپوشي نيست.
- عكاسي ماكرو از فاصله كمتر
- برد فلاش بالاتر
- كيفيت فيلمبرداري بهتر
- CCD بزرگتر
- رزولوشن بالاتر (كه البته تفاوت چنداني را ايجاد نميكند.)
براي من خيلي مهمه كه اين دوربين ژاپني اصل باشه !!! :cool: :cool: :cool:
يعني ژاپن اصلا آ620 زده كه بخواد تو ايران گير بياد !!!!
بعدش اگه باشه از كجا ميتونم بگيرم ...
راستي صرف اينكه روي دوربين بنويسه made in japan كار تمومه يا اينكه قلق داره خريد دوربين اصل ژاپني ؟
بهدش منظور من اين بود كه تكنولوژي لنز نيكون بهتره يا كانن؟
شما كدوم را پيشنهاد ميدين؟ نيكون اس4 يا كانن آ620 ؟ :confused:
با سلامنقل قول:
نوشته اصلی توسط tablighat
اين دوربين هم، همانند دوربين موفقA95 ، ساخت چين است. نوع ژاپني هم ندارد و در همه جاي دنيا(منجمله آمريکا)،همين نوع Made in China عرضه ميشود. اصولاً بدليل پائين بودن هزينه هاي توليد در چين (منجمله مزد کارگر) کنون اين سري از دوربينهايش را در آنجا مونتاژ ميکند و بهمين دليل هم توانسته چنين دوربيني را با اين همه کارائي و مشخصات فني جالب، با قيمتي کمتر از 400 دلار عرضه کند.تا آنجا که من ميدانم مشکلي هم درباره کيفيت ساخت آنها وجود ندارد. فکر نميکنم شرکت معظمي مثل کنون اعتبار خود را با توليد دوربينهاي سخيف و بدساخت به خطر بيندازد. آن هم در اين بازار شلوغ و پررقابت دوربينهاي Compact .
سؤال شما در مورد مقايسه کيفيت لنزهاي کنون و نيکون خيلي کلي و البته کمي مبهم است. منظورتان از "تکنولوژي لنز" چيست؟ کدام مشخصه يا مشخصات فني و فيزيکي لنز درعکاسي براي شما مهم است؟ کنون و نيکون، هردو جزء برترين سازندگان لنز در دنيا هستند. اگر بدنبال لنزهاي خيلي خوب و با کيفيت هستيد و ميخواهيد حرفه اي کار کنيد، اصولاً نبايد دنبال دوربينهاي Compact برويد. اگر مثل بنده آماتور هستيد يا تفنني عکاسي ميکنيد، آنوقت، احتمالاً متوجه تفاوتهاي فني و کيفي جزئي و ظريف لنزها در دوربينهاي کامپکت، آنهم در پرينتهاي معمولي و رايج نخواهيد شد.
انتخاب دوربين بستگي به نياز و نوع عکاسي شما دارد. در مجموع- به اعتقاد من- A620 انتخاب خوبي است:
1-لنز کنون کمي وايدتر و کمي سريعتر است.(35ميليمتر-اف 2.8 درمقابل 38ميليمتر-اف3.5)
2-سرعت عکسبرداري متوالي در کنون کمي بالاتر است. ( 1.9fps در مقابل 1.3fps)
3-کيفيت فيلمبرداري کنون بهتر است( که البته بنظر من خيلي فاکتور مهمي در انتخاب دوربين نبايد باشد.بالاخره شما يک دوربين عکاسي ميخريد نه دوربين فيلمبرداري)
4-سرعت شاتر در کنون محدوده قابل توجهي دارد (2500-1.3) در حالي که در نيکون محدودتر است.(1000-2)
5-در عکاسي ماکرو ، حداقل فاصله در کنون 1 سانتيمتر و در نيکون 4 سانتيمتر است.
6-کنون دو نوع کارت حافظه (MMC, SD) را ساپورت ميکند. نيکون فقط SD را.
7-کنون منظره ياب اپتيکي هم دارد ( که به اعتقاد من فاکتور مهمي است) ولي نيکون فقط LCD دارد.
8-کنون 7.1 مگاپيکسلي است و نيکون 6 مگاپيکسلي.(اگر قصد گرفتن چاپهاي بزرگ نداريد، خيلي مهم نيست)
9-در کنون اجازه کنترل و تنظيمات دستي بيشتري داريد(براي من فاکتور مهمي است ومن اصولاً از دوربينهاي تمام اتوماتيک خوشم نمي آيد)
مزيت نيکون زوم اپتيکال آن است : 10 برابر در مقابل 4 برابر.(سمت تله لنز، در نيکون حداکثر 380 و در کنون 140 ميليمتر است) همچنين LCD نيکون 2.5 اينچي ودر کنون دو اينچي است( ولي LCD بزرگتر، باطري بيشتري هم مصرف ميکند. در کنون با استفاده از باطريهاي 2300 ميلي آمپري، ميتوانيد حدود 500 عکس بگيريد!).براي بعضيها، شکل ظاهري و اندازه دوربين هم خيلي اهميت دارد.نيکون ظاهر جذابتري دارد.
مقالات زيادي در اينترنت درباره اين دو دوربين وجود دارد. نظرات دارندگان آنها را هم بخوانيد و با توجه به نياز و بودجه تان يکي را بدون تعصب روي مارکي خاص، انتخاب کنيد.موفق باشيد
اين نورنگار شماره تلفنش چنده ؟
گارانتيش با آفومار فرق ميكنه كه يه نمه ارزونتره ؟
راستي مطمئن هستيد اين آ620 ژاپني نداره تو بازار؟
با سلام
تلفن نور نگار : 77516333
آفومار چون شركت رسمی كنون هستش قیمتهای بالایی ارائه میده كه مناسب نیست. نورنگار خودش دوربین وارد میكنه و گارانتی میكنه و قیمتها رو پایینتر اعلام میكنه . البته ناگفته نمونه كه كلاً گارانتی در ایران مفهوم واقعی خودشو نداره و اینقدر مانع سر راهش قرار میدن كه از هر عیبی پیش می یاد خارج از گارانتی محسوبش می كنن و قبول نمی كنن مگر در موارد خاص .
سلام …لطفا هر چه سريعتر راهنمايي كنيد كه براي تنظيمات كانن آ620 بايد چكار كنم كه توي سالن كنسرت كه چراغها تقريبا خاموش هستن بتونم عكسهايي باهاش بگيرم كه كمترين نويز را داشته باشن؟
سرعت شاتر را چي تنظيم كنم (در فواصل دور و نزديك) همينطور ايزو زا روي چند بزارم؟
تنظيمات خاصي براي ديافراگمش لازمه؟
آيا بهترنيست كه بزارمش رو حالت اتوماتيك و عكس بندازم؟
بعدش اگه نور به اندازه كافي بود چه تنظيماتي انجام بدم؟ ايزو را بايد تغيير بدم سرعتها را دستكاري كنم؟
كلا اگه بزارمش رو اتوماتيك چه تو تاريكي باشه چه روشنايي آيا خودش استاد ميشه با شرايط ؟
لطفا توضيح بدين من بي سواد چه كار كنم؟ هر چي تنظيمات به درد خور داره براي تاريكي و روشني و دور و نزديك بودن موضوع ... توضيح بدين خواهشا ... ممنون ميشم !!!!
والا اگر منظورتون عکاسی در جایی مثل کنسرت آقای شجریان باشه؟ هیچ کمک تکنیکالی نمیتونم بکنم!
به چند دلیل!
1- دوربین شما هنگام ورود به سالن دستگیر میشه!
2-اگر دوربین رو بصورت قاچاقی به سالن ببرید درون سالن احتمالا خودتون دستگیر میشین!
3- اگر خودتون و دوربینتون سالم بمانید؟ فاصله شما با سوژه زیاد است بطوری که نه فلاش دوربین شما به درد میخوره و نه لنز زوم شما و نه ایزوی دوربین عزیزتان!
برای عکاسی از کنسرت امکان عکاسی از فاصله نزدیک.... دوربین با لرزه گیر و اصولا Slr با ایزوی بالا توصیه میشود.
براي همين كنسرت ميخوام 2 -3 سال پيش كه رفتم يه دوربين بزرگ برده بودم فيلمي دوستم سرعتش را بد تنظيم كرده بود و فلش هم زده بود تمام عكشهامون سوخت 4 تا حلقه فيلم گرفتيم همش سوخت فقط 5 تا عكس با هوشنگ ابتهاج انداخته بودم كه همش سوخت شما تنظيماتشو بگو چكار كنم ... بقيش با من ...
باز تاکید میکنم:
اجازه ورود دوربین به کنسرت آقای شجریان رو نخواهید داشت....
اگر دوربین رو بتوانید به درون کنسرت هم ببرید احتمالا هنگام عکاسی شناسایی میشید!
مخصوصا اگر قرار باشه فلش بزنید...
من دقیقا میگم که عکسهای شما با دوربین کامپکت به هیچ دردی نخواهد خورد... چون بسیار تجربه این کار رو دارم...
تجربه من با دوربین های SLR like نتایج بسیار غیر قابل بود...(البته با دوربین های جدید و لرزه گیر میشه کارهای بهتری انجام داد)
برای همچین عکسهایی باید DSLR داشته باشید و خیلی دقیق نورسنجی کنید...
در هر حال اگر قرار باشه همچین جایی عکاسی کنید 2 روش دارید:
1- ایزو رو بالا ببرید و دست را در جایی مثل لبه صندلی ثابت نگاه دارید و عکس بگیرید....(فلاش خاموش)
از فلاش هم برای عکس یادگاری میتونید استفاده کنید!(فراموش نکنید ایزو رو پایین بیاورید)
كنسرت ، ممنوعيت دوربين، نياز به دوربين كوچك، بدون فلاش، بدون سه پايه، نياز به ايزو بالا بدون نويز، تهيه عكسهاي قابل قبول ... همگي مرا به ياد دوربين fuji F10 مي اندازد.
البته بشرط آنكه كه نزديك به صحنه باشيد، دوربينتان را نگيرند، نورسنجي دقيقي انجام دهيد و ...
اما ايده آل همانست كه آرش عزيز گفت، دوربين اس ال آر مجهز به لنز هاي لرزه گير دار با ايزو بالا
با اجازه اساتيد :
نكته اي بنظرم رسيد كه شايد تعدادي از دوستان جديد به معني SLRو DSLR زياد آشنايي نداشته باشند .
منظور از SLR دوربينهايي است كه كاربر دقيقا همان چيزي را كه از ويزور و از طريق مكانيسم انعكاسي دريچه لنز ميبيند روي فيلم يا حافظه دوربين ثبت ميكند و DSLR به نوع ديجيتالي آن اطلاق ميشود .
SLR : Short for single lens reflex, it a term associated with cameras and digital cameras. SLR cameras use a mirror between the lens and the film, or image sensor, to provide a focus screen. This means the image you see in the viewfinder (or LCD) will be the same as what appears on film or as your digital image.
-----------------
DSLR stands for a digital single lens reflex camera. Usually these are big black boxes with interchangeable lenses.
سلام ...
چند تا مشكل پيدا كردم با اين آ620 توي كنسرت ...
اول اينكه اونجا نميشد فلاش بزني و بدون فلاش عكس ميگرفتم از فاصله 10 متري عكسها همش طوري بود كه انگار دستم ميلرزيد ... ولي وقتي موقعيتي پيش ميومد و من فلش ميزدم اين اتفاق نميافتاد و حالت لرزش نداشت عكسها ...
اصولا اين آ620 لرزه گير داره ؟
يكي ميگفت چون فلش نميزدي ديافراگم مدت بيشتري باز ميمونه و چون سوژه در حال تكان خوردنه اين حالت شبح مانند ايجاد ميشه !!!!!
ولي وقتي فلش ميزدم اين مشكل ايجاد نميشد ....
مسئله بعدي اين بود كه من آخر كنسرت رفتم جلو و 3 متري استاد شجريان وايستادم ... بعدش در كمال خونسردي 10 دقيقه مدام عكس ميگرفتم رو حالت اتوماتيك ... بعضي وقتها از زوم اپتيك هم استفاده كردم ... در اون لحظه نور خيلي كافي بود ... چون چراغهاي سالن روشن بود ... ولي عكسهاي من نويز دارن !!!!!
علتش چي ميتونه باشه ؟؟؟؟
باز هم پانزدهم دارم ميرم كنسرت ... اين دفعه در شرايطي كه نور كافي باشه و فاصله هم 4 متر باشه چكار كنم كه عكسهاي بدون نويز بگيرم ؟؟؟؟
توي حالت اتوماتيك چجوري ميشه ايزو را دستي تنظيم كرد ؟
اين كانن آ620 راهنماي فارسي نداره ؟
ممنون ميشم به اين سوالات من جواب بدين !
در فاصله 10 متری فلاش هم چندان کمکی به نور نمی کندو تنها تاثیری که داشته این بوده که سرعت شاتر شما را روی 60/1 یا 30/1 تنظیم میکند و چون سرعت شاتر بالا بوده لرزش دست یا حرکت سوژه تاثیر کمتری بر روی عکس گذارده است.
دوربین را از مد اتوماتیک خارج کنید و روی مد P عکس بگیرید. درمد اتوماتیک دوربین بصورت خودکار وقتی نور کم باشد ایزو را بالا می برد، که باعث افزایش نویز می شود. روی مد P ایزو 50 یا 100 را انتخاب نمایید. بقیه چیزها (شاتر، دیافراگم) همانند مد اتوماتیک خودکارتعیین می شود، ولی ایزو را تغییر نمی دهد. ضمنا از مد عکاسی در شب به همراه فلاش استفاده نمایید تا عکسهایتان جالبتر شود، البته دراین حالت نیز سرعت شاتر کم است و باید دوربین را ثابت نگه دارید و ضمنا سوژه ها حرکت نداشته باشند.
دوست عزيز سپاسگزارم ... اين مسايل و فوت و فن ها را از كجا ميتوانم ياد بگيرم ... راهنماي فارسي كجا هست ؟؟؟
براي فوکوس هم توصيه ميکنم از فوکوس لاک استفاده کنيد و پنجره را روي فرد مورد نظر سبز کرده و سپس عکش بندازيد که تار فوکوس خارج نباشد
با کمي آشنايي با اصطلاحات اوليه فکر ميکنم متنهاي انگليسي قابل فهم تر از نمونه هاي فارسي باشند
کمي با دوربين تمرين و سعي و خطا کنيد همه چيز دستتان ميايد
در مورد اين فوكوس لاك و رنگ سبز اگر ممكنه بيشتر توضيح بدين ...
سلام ... من دفترچه آ620 را مطالعه كردم و ديدم ميشه لنزش را عوض كرد و لنز تله و وايد روش سوار كرد .. زنگ زدم نمايندگي گفتم اين لنز ها را از كجا گير بيارم گفت ما هنوز واردشون نكرديم تا 1 ماه ديگه مياريم ... كسي هست كه سراغ داشته باشه لنز تله مخصوص پاورشات آ620 را ؟
ممنون ميشم آدرس دقيق بدين.
اين كانن پاورشات آ620 لرزه گير نداره ؟ چكار ميشه كرد كه موقع عكاسي دست آدم نلرزه ؟
لرزه گير نداره!
سه پايه!
از يک سرعتي کمتر خود سوژه هم نبايد حرکت زيادي بکنه
بدونه اون تمرين تا حدي موثر هست
و انتخاب مناسب سرعت و فاصله کانوني
براي مثال در نور کم وقتي تجربه شما ميگه که تا با سرعت شاتر 1/30 ميتونيد عکس خوب بندازيد، ممکنه ديگه نتونيد براي يک منظره f/5.6 يا f/8 انتخاب کنيد
فکر ميکنم با کمي جستجو در همين انجمن و مقالات آن با مباني ابتدايي نور دهي مناسب و عناصر در دسترس يک عکاس بتوانيد آشنا شويد
برخي استفاده از تايمر رو براي کاهش لرزش دست توصيه ميکنند اما من معمولا دستم با استفاده از تايمر بيشتر از حالتي که خودم مستقيم ماشه رو فشار ميدم ميلرزه
لنزش عوض نميشه
يک لنز ديگه رو لنز فعلي سوار ميشه
(کانورتر)
توصيه نميشه براي اين دوربين از اينجور خرجها بکنيد
فوکوس لاک در دفترچه هم بايد باشه
اگر مشابه 520 باشه
menu>AiAf=off
بعد يک پنجره در وسط دوربين خواهيد داشت که ميتونيد با فشردن کمتر از حدي که عکس ميگيره سوژه موردن نظر را داخل آن پچره قرار دهيد در صورت سبز شدن پنجره فوکوس شده سپس کادر خود را مي توانيد تغيير دهيد و تا انتها شاسي را براي انداختن عکس فشار دهيد
البته 520 که در نور کم محيط، براي فوکوس کردن رو پرتره در اين حالت هم تا حدودي مشکل دارد
در اين عنوان هم من تا حدودي به اين مساله در حد تجربه شخصي خودم اشاره کرده بودم
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=1570
سلام من رفتم توي منو آ620 يك قسمت داره به اسم AF Frame كه شامل 3 قسمت AiAf و Center و Flexizone هستش اينا را اگر ممكنه توضيح بدين چه جاهايي كاربرد دارن؟؟؟؟؟
ممنون ميشم.
AiAf همون حالت پيش فرض است که بين 9 ناحيه خودش چند تا رو انتخاب ميکنه
نمونه دوم و سوم رو چون دوربين منبه اين شکل نداره نميتونم نظر بدم اما به راهنما مراجعه کنيد
يا اينکه به شيوه برخورد ملي با اين مسايل آن حالت را امتحان کنيد و نتيجه را ...
اگر نکته نامفهمومي بود نهايتا ميتوانيد متن راهنما را اينجا بياوريد
باسلام،نقل قول:
نوشته اصلی توسط tablighat
1- اينطور نميشود. بايد به يك نمايندگي Canon كه يك فرد مسلط (واقعي) به دوربينهاي اين برند داشتهباشد، مراجعه و پرسشهاي خود را مطرح نماييد يا با يك دوست دارنده اين دوربين يا A610 كنكاش (مشورت) كنيد.
2- در خصوص پرسش شما :
- در حالت AiAF هر 9 ناحيه خودميزاني (AutoFocus) فعالند و دوربين به صورت اتوماتيك يك يا چند ناحيه از اين 9 ناحيه را (كه پس از فشردن شاتر تا نيمه به صورت كادرهاي كوچك سبز رنگ ظاهر ميشوند.) به عنوان موضوعات اصلي تشخيص داده و فوكوس را روي مجموعه انجام ميدهد.
- در وضعيت Center فقط ناحيه وسطي خودميزاني فعال است و عمل AutoFocus روي موضوعات واقع در مركز كادر انجام ميشود. پيشنهاد ميكنم جز موارد خاص و معدود، هميشه دوربين را در اين وضعيت قرار دهيد.
- در Flexizone شما ميتوانيد همان يك ناحيه وسطي را جابجا و به هر جاي دلخواه كادر منتقل كنيد. در اين صورت، عمل فوكوس پس از فشردن دكمه شاتر البته تا نيمه (halfway) ، روي موضوع واقع در همان جايي كه ناحيه فعال خودميزاني را بردهايد، انجام ميشود.
كمك كنید برای بازیافت عكسهای پاك شده من ...
سلام... آخر كنسرت استاد شجريان يكي از اون بي پدر ترين مسولان سالن وزارت كشور در حالي كه 800 نفر داشتن با دوربين عكس ميگرفتن اومد دوربين آ620 من را گرفت و عكسهاشو پاك كرد ...
چطوري ميتونم اين عكسها را بازيافت كنم؟
مموري اس دي من مارك my flash و به حجم 1 گيگ كه حدود 150 مگابايتش پرشده بود.
لطفا تجربيات خودتون را در اختيار من بگزاريد؟
راستي نميدونم كه Erase all را زد يا Format كرد!!!!
ممنونم
لعنت به ارواح خبيسه وزارت كشور !!!!
کسی نیست کمکم کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میشه اطلاعات مموری اس دی را بازیافت کرد یا نه !!!!!