راستش قیمت نداشتم اونو:p
Printable View
آقا چه جوری میشه آپدیت کرد دوربینو؟؟؟
نه مثل اینکه کسی دوست نداره جواب ما رو بده......:mad:
حالا ما خواستیم یه لنز بخریما.......:biggrin:
یعنی سرعت فوکوسش از 55_18 هم پایین تره......؟
18-55 کودن هست ولی سرعت فوکوسش اونقدر هم افتضاح نیست
یعنی سرعت فوکوس is 300_70 از 55_18 هم پایین تره......؟
منظورم این نیست که سرعت فوکوس 55_18 پایینه ولی می گم 300_70 سرعت فوکوس غیر قابل تحملی داره؟
من به مشکل برخوردم...نقل قول:
....
آیا این لنز (300-70 is ) برای کار ورزشی هم لنز مناسبی هستش.....( منظورم اینه که تله ی خوبی هم هست)....
فکر می کردم که اون 300 خودش دلیل تله بودنه
این طور نیست؟؟
منظورم این بود که می شه اندازه ی یه تله ی حرفه ای ازش توقع داشت/؟؟؟؟؟؟؟؟:(
برای 400d ایا لنز 50mm 1.8 با یک لنز سیگما 70-200 تمام نیازهارا برآورده میکنه یا نه؟
والا 300 خوبه
میتونی یه کانویتور 2x هم بزاری روش بعداً
دوست عزيز لنز 70-300 is كنون با توجه به قيمتش لنز بسيار خوبيست و مقايسه اون با يك لنز وايد مثل 18-55 صحيح نيست
فوكوس70-300 خوبه و من باهاش تا حالا مشكلي نداشتم در 300 ميليمتر هم فوكوس فقط كمي كند تر ميشه در مقايسه با 70 و 200 و.... البته نه در مقايسه با 18-55! كه به نظرم طبيعي هست
18-55 موتور usm نداره ولي 70-300 كانن موتور usm داره و ميتونه سريعتر فوكوس كنه.نقل قول:
یعنی سرعت فوکوسش از 55_18 هم پایین تره......؟
منظورتون از تله حرفه*اي چيه؟نقل قول:
منظورم این بود که می شه اندازه ی یه تله ی حرفه ای ازش توقع داشت/؟؟؟؟؟؟؟؟
مثلا اگر منظور F2.8 300 mm هست؟ يقينا خير! وگرنه چند ميليون اختلاف قيمت نداشتن!
در حد 70-300 ميتونين ازش انتظار داشته باشيد...
اما اگر سوال اين باشه كه 300 مم اين لنز همون 300 مم هست؟ از لحاظ تله بودن؟ بله! همونه!
منظور از 300 چيه؟نقل قول:
والا 300 خوبه
میتونی یه کانویتور 2x هم بزاری روش بعداً
لنز 300 مم فيكس؟ و يا 70-300؟
روي 70-300 نميتوانيد كانورتور نصب كنيد.
انتظار من از is 70_300 اینه که :
کار عکسبرداری ورزشی رو بشه خوب انجام داد.....
فقط همین ......
برای کارهای دیگه مانند پرتره و..... هم
انشا الله اگه وضعمون خوب شد اصلا همه ی لنز های کنون رو می خرم.....:eek: :confused:
از راهنمایی هاتون بسیار ممنونم خیلی خیلی به دردم خورد....
راستش شک داشتم که بخرمش یا نه......:biggrin:
توی صفحه ی اصلی سایت هم هست .
http://www.canon.co.jp/Imaging/eosdi...irmware-e.html
سلام....
اول اینکه تله ی ورزشی همانطو رکه آرش جان فرمودند باید F بازی داشته باشد.شما با F مثلا 4 نمیتوانید عکاسی کنید ،چرا چون تا شما فوکوس کنید و بعد شاتر را تهایتا با سرعت 1/60 بچکانید سوژه دو کیلومتر دور تر شده است....
برای عکاسی از پرندگان خوب است...
کانورتور 2 هم F دوربین شما را دو برابر میکند.......
یک نگاه به لنز های عکاسان ورزشی پشت دروازه های تیم های فوتبال بیاندازید ؟؟؟ اصلا این لنز هایی که شما میفرمایید در بین آنها نیستند....همه سفید گوگول مگولی هستند....
سوال:نقل قول:
اینه که :
کار عکسبرداری ورزشی رو بشه خوب انجام داد.....
فقط همین ......
برای کارهای دیگه مانند پرتره و..... هم
خوب يعني چي؟
كار عكاسي ورزشي يعني چه ورزشي؟
اسب دواني؟ شطرنج؟ شيرجه؟ كشتي؟ مارپله!
هركدوم از اينا شرايط خاص خودشون رو دارن و لنزهاي مخصوص به خودشون رو ميخوان
اما اون چيزي كه ميتونه ايده*آل باشه رو من ميتونم اينجا ذكر كنم.
براي مسابقاتي مثل فوتبال، راگبي، سافت بال، بيسبال، كريكت، اسب دواني ...
تركيبي از دو لنز(يعني دو بدنه) مناسب ميتونه باشه...
1-70-200 2.8
2- 300 2.8 يا 400 2.8 (بسته به سليقه عكاس و بزرگي زمين و محل استقرار)
براي مسابقات داخل سالن از قبيل بسكتبال، كشتي، واليبال، شنا ..
بسته به فاصله عكاس لنزهايي مثل 70-200 2.8
28-70 2.8
و حتي لنزهاي پرايم مثل 85، 50 1.4 و يا 1.8 شديدا به كار مياد(به خاطر نور كم سالنهاي ورزشي)
اين نور هنگام مسابقات عموما مناسب است ولي هنگام تمرين و اينجور كارا براي عكاسي بسيار آزار دهندست.
اين چيزي كه من بهش ايده*آل ميگم...
حالا اگر منظورتون اينه كه با 70 300 نميشه از فوتبال عكس گرفت؟ يا عكس خوب گرفت؟ چرا ميشه! ولي ايده*آل نيست. و كنترل خاصي روي عمق ميدان نداريد ...(در كل پيشنهاد سرآشپز نيست!)
اف 6/5 با تله کانورتور 2 میشه اف 11 در 600 میلیمتر تازه به شرطی که لنز با تله کانورتور کامپتیبل باشه مثلا 300-70نیکون اصلا اجازه نصب تله کانورتور را نمی ده فکر کنم برادر کنونی اون هم همینطور باشه.
و اتفاقي كه ميافتد اينه كه در ديافراگم بالاتر از 6.5 فوكوس دوربين كور ميشه...
و اينكه اصولا لنزهاي 2.8 لنزهاي با كيفيتي هستند و با يكي دو استپ تنگ كردن ديافراگم (همراه با كانورتور... يعني رسيدن به ديافراگمهاي 11 و 16 در فضاي آفتابي) ميشه به كيفيت مطلوبي رسيد... ولي در لنزهايي مثل 70-300 ... مشكلات كيفيت لنز بسيار شديد خواهد شد.
ممنونم راهنمایی خیلی خوبی بود نمی دونستم که کانویتور F هم 2 برابر میکنه
اطلاعیه!!!
من اومدم اینجا که از مطلب هایی که شما زحمت نوشتنشو میکشید استفاده کنمو تا حالا هم خیلی استفاده بردم و خواهم برد
این شوخی ها فقط جنبه شوخی داشت امیدوارم ناراحتی پیش نیمده باشه و به هر حال از همه دوستان عذر خواهی می کنم
سلام....
دوست عزیز مشکل خاصی نیست ...
بنده قولمیدهم دوستان هم متوجه شده اند شما مزاح میفرمایید ، چرا که عمرا بتوانید دنیا را سراسر کنون کنید.( حداقل با وجود بابک ..... )
اما مسئله ی کانورتور....
در بسیاری از لنز ها به خصوص تله زوم امکان نصب کانورتور ندارید ، اکثرا لنز های تله ی فیکس قابلیت نصب تله کانورتور دارند ، در ضمن در حال حاضر یک تله کانورتوز 2 در حدود 400 هزار تومان قیمت دارد ، لنز تله ارزان و خوب هم حدود 700 یا 800 با این بودجه به سراغ یک تله ی گران و عالی بروید بهتر است.....( البته به نظر بنده )
موضوع اف هم در لنز های تله بسیار بسیار تاثیر گذار است و شما نمیتوانید به راحتی از آن بگذرید.....
اما یک پیشنهاد لنز 50-500 سیگما با قیمت 1100 هم انتخاب بدی نیست (البته لزره گیر ندارد بروید یک سونی بخرید بعد این لنز را ابتیاع کنید ..... :biggrin: )
سلام
دیروز eyecup دوربینم گم شد. نمیدونم چرا باید از دوربین جدا بشه.البته از همون اول یکم شل و ول بود. حالا گیرم میاد یا نه؟ اگه میاد چند هست؟ ارزش داره برم دنبالش؟
عين ماله خودش شايد گيرت نياد ولي مشابه اون رو دارن كه به كيفيت ظاهري و باطني! اون نميرسه.
قيمتش هم از 3 تومن به بالا بسته به انصاف فروشنده حساب كنيد.
من مال دی 70 را که گم کرده بودم گرفتم 10 هزار تومن از تعمیرگاه مرکزی. البته خیلی خوشحال شدم که تونستم پیدا کنم.
یه تماسی با تعمیرگاه مرکزی بگیرید.
فکر کنم بتونی پیدا کنی اخه جداش هم هست
http://www.fotoshopaalten.nl/images/...Ef-met-300.jpg
یه سر به کانن شماره 1 بزن
اگه داشته باشه فقط كنون بلوار(1) داره.
واسه منم گم شده بود كه اصليشو( هموني كه تو عكسه) خريدم 8500. البته من 350D دارم.
البته با راهنمايي آقاي نيك نژاد:biggrin:
اينم كه جدا ميشه براي وقتيه كه با تايمر عكاسي مي كنيد. بايد اونو در بياريد و اون قطعه لاستيكي كه روي بند دوربين هست رو جاي اون بذاريد تا نور از ويزور وارد نشه.
اساتید عزیز این نقطه سبز رنگ نویزه؟؟
کمی زیاد از حد بزرگ نیست؟؟
تو چند عکس دیگه هم این نقطه رو دیدم
با سلام خدمت دوستان
ايا کنون 400 دي دفترچه راهنماي فارسي دارد يا خير (ترجمه)
در مشخصات اين دوربين تو سايت نور نگار ديدم تايمر اتومات رو 2 و 10 ثانيه نوشته بود اما من 2 ثانيه رو پيدا نکردم لطفا راهنمايي کنيد
--------------------------------------------------------------------------------
با سلام خدمت دوستان
ايا کنون 400 دي دفترچه راهنماي فارسي دارد يا خير (ترجمه)
در مشخصات اين دوربين تو سايت نور نگار ديدم تايمر اتومات رو 2 و 10 ثانيه نوشته بود اما من 2 ثانيه رو پيدا نکردم لطفا راهنمايي کنيد
دوستان سوال من در مورد تايمر اتوماتيک بي پاسخ موند
اگه جواب نديد ميرم 400 دي رو مي فروشم يه نيکون دي 80 مي گيرم:biggrin:
اگه لطف کرديد اينم جواب بديد که لنز 300-70 کنون و سيگما هر کدوم دست دوم تميز چقدر ارزش دارن
ممنون
matin53000
دوست عزیز میتونید در مورد تایمر
اگر از قفل آیینه به صورت ترکیبی با سلف تایمر استفاده کنی، به جای 10 ثانیه ، 2 ثانیه بعد از فشار دادن دکمه شاتر، دوربین شلیک می کند
ظاهرا دفترچه راهنما رو افومار به فارسی چاپ کرده اگر تو بازار بگردید پیدا میکنید اگر هم پیدا نکنید میتونید سی دی pdf اش رو از خود فروشگاههای کنون بخرید
در مورد سلف تایمر 2 ثانیه : زمانی که از قفل اینه استفاده میکنید فعال میشه
قیمت 70-300 کنون هم من خودم دست دوم با هود و فیلتر سیگما 550 فروختم همین چند روز پیش و سیگما رو هم اول توصیه میکنم نخرید ولی قیمت دست دوم 180 تا 200 باید باشه
به این تاپیک مراجعه کنید....
مدیران ( هادی خان گل ) اگر صلاح بود کلیه تاپیک ها با این موضوع رو به تاپیک زیر منتقل کنید.....
http://www.akkasee.com/forum/showthr...0458#post50458
دیگه کد نمیخواد مگه نه ؟ :):oops:
اول باید firmware جدید را توی memory کپی (root)
دوربین را روشن کن و برو menu تو قسمت setting دنبال firmware update(اگه یادم باشه اما چیزی به اسم فریمور هست). اونو ok کن.بعد از اون میگه که میخوای آپدیت کنی یا نه اگه تایید کنی خودش بقیه مراحل را انجام میده.
اخطار:
در هنگام آپدیت شدن به هیچ عنوان نباید دست یه کلیدی بزی
از پر بودن باطری مطمئن باش.(باطری باید کانلا شارژ باشه
من دوربینومو آپدیت کردم. میخواستم folder که از 104 به 714 پرید را درست کنم که نشد. ظاهرا در منوهای دوربین تغییر نکرد. ظاهرا تنها تغییری که کرده که من هم امتحان نکردم اتصال مستقیم به پرینتر هست.
با تشکر از جناب فخار و کاميار عزيز
جناب کاميار خان ممکنه بيشتر در مورد توصيه تون مبني بر عدم خريد سيگما برام توضيح بدين دست دوم نخرم يا اصلا سيگما نخرم؟ ممنون ميشم اگه بيشتر بفرماييد.
در راستای فرمایش کامیار جان من دفترچه 350d را فارسی دارم (البته قسمت های از دفترچه اصلی توش نیست اما مال افومار هست 75 صفحه هست )
تو راپید اپلود کردم
اگه خواستین بگین جایی دیگه اپلود کنم;)کد:http://rapidshare.com/files/42748674/350D.pdf
راستش تو فروم سرچ کنید زیاد راجع به این لنز بحث شده
من خودم این لنز سیگما رو هم داشتم عرضم هم کلی بود این لنز فقط قیمتش کمی وسوسه کننده است اگر بخواهم از اشکالاتش بگم باید بگم ca زیاد سرعت فوکوس پایین گیجی فوکوس افت شدید شارپنس در رنج 200 تا 300 اما ماکروی قابل قبولی داره
البته یکی از دوستانم از این لنز استفاده میکنه و تا حدودی راضی هست
به نظر من لنز های سیگما به خاطر کنترل کیفی کم لنزهاشون بگیر نگیر دارن یعنی بعضیا تعریف میکنند بعضیها نه ....نمونه اش هم همین لنز 17-70 که یک سری دوستان به شدت راضی هستند یک سری هم نه !
در کل این لنز لنز زیاد جذابی نیست و من توصیه نمیکنم چون بعد از یک مدت به فکر تعویض اون خواهید افتاد ..
با تشکر از جناب عبداللهي عزيز البته من منتظر ادامه دفترچه فارسي هستم اون 75 صفحه رو گرفتم خيلي لطف کردين
جناب کاميار خان ظاهرا لنز جديد 200-18 Sigma Os هم با قيمت مناسب در ايران عرضه شده بنابراين منتظر مي مونم ببينم اين لنز چطوره اگه خوب بود اينو بگيرم اگه مطلب جديدي هم داشتيد ممنون ميشم بفرماييد
چرا من هر عکسي ميگيرم با اين دوربين رنگاش طبيعي نيست مثلا در مد اتوماتيک رنگ سبز برگهاي درختان شمال را به صورت سبز تيره نشون ميده انگار که روي برگ درختا خاک ريختن يا مثلا من از آسمون توي روز عکس ميگيرم بجاي رنگ آبی رنگ سفيد نشون ميده و در جايي ديگه مشکي پر رنگ را کدر نشون ميده اما رنگ زرد را بخوبي نشون ميده من WB رو توي مد manual دستکاري هم کردم درست نشد که نشد.
در ضمن هنوز لنز خاصي رو برای دوربين نخريدم و گمان نميکنم با خريد لنز حرفه اي مشکل رنگ برطرف.
لنز دوربين من همون 18-55 هستش. این دوربين آبروي ما رو برد یکی از فاميلامون يه دوربين Panasoanic FZ50 خرِید
بعد با هم از یک منظره عکس انداختيم هر دو دوربين روی 3 پایه بود و مقدار Iso هر دو 100 و F=4.5 , سرعت شاتر هم روی هر دو 25/1 بود بعد از انداختن عکس فایلها را از هر 2 دوربین روی کامپيوتر ریختم با کمال تعجب دیدم که عکسهای پاناسونيک شارپ تر و روشن تر و همچنین همه رنگها با رنگ منظره اصلی مو نمیزنه اما دوربین من همه رنگها را بطور بدی نشون میده و تصویر هم یک تاری خاصی داره که فقط زمانی که با یه دوربین دیگه مقایسه کنید متوجه آن میشوید
حالا تار بودن تصویر را با خرید لنز خوب میشه درست کرد همچنین تاریکتر بودن اون رو هم میشه با تاخیر شاتر برطرف کرد اما مشکل رنگ رو دیگه فکر نکنم درست شه چون به نوع سنسور داخل دوربین بستگی داره .
حالا میخواستم بدونم آیا با خرید لنز حرفه ای سری L مشکل رنگ برطرف میشه یا باید به جای خرید لنز برم سراغ خرید یه دوربین دیگه مثل پاناسونیک؟
ببخشید که مطلبم خیلی زیاد شد.
al_bozorgi
دوست عزیز عجله نکنید .دوربینی که شما دارید جزو بهترین دوربینها در رده خودشه . مطمین باشید با کمی مسلط شدن و گرفتن یک لنز میتونید بهترین عکسها رو باهاش بگیرید و به نظر من مقایسه اش با Panasoanic FZ50 کاری کاملا اشتباهه چون 400D کاملا سرتره .
55-18 اینقدر هم لنز بدی نیست شما با انجام مختری پروسس روی عکس میتونید رنگشو درست کنید اما برای اینکه از لحاظ لنز راحت باشید من به شما پیشنهاد میکنم 70-17 سیگما رو تهیه کنید .نقل قول:
دوربین من همه رنگها را بطور بدی نشون میده و تصویر هم یک تاری خاصی داره که فقط زمانی که با یه دوربین دیگه مقایسه کنید متوجه آن میشوید
اون تاری خاص هم به احتمال زیاد به خاطرعدم فوکوس صحیح بوده
و یک سوالنقل قول:
آیا با خرید لنز حرفه ای سری L مشکل رنگ برطرف میشه یا باید به جای خرید لنز برم سراغ خرید یه دوربین دیگه مثل پاناسونیک؟
مگر شما بدون تحقیق اقدام به خرید دوربین کردید که تازه قصد تعویض اونو با پاناسونیک دارید ؟؟؟؟ http://qsmile.com/qsimages/169.gif
....
اما در مورد L
اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید که L بخرید هیچ اشکالی هم نداره
ولی چند تا نکته پیشنهادی
1- توصیه میکنم بیشتر توی سایت بگردید و مطالب و مقالات مفید سایت و فروم را بیشتر مطالعه کنید به خصوص در مورد این دوربین و لنزهای مربوطه
2- به نظر میاد که شما هنوز نیازهاتون رو در عکاسی مشخص نکردید پس اول با لنزی مانند 70-17 شروع به کار کنید بعد برید سراغ لنز سری L ... هر چند که بعضی از لنزها هستند که از لحاظ کیفیت کاری خیلی سرتر از هستند .
این هم چند لینک که سوالاتی مشابه شما داشتند و یک سری مقالات آموزشی که حتما مطالعه بفرمایید .
مشکل با 400d
کتابهای مرتبط با عکاسی
فهرست جامع مقالات دوربین دیجیتال
همین یک جمله تکلیف این سوال را مشخص کرد.نقل قول:
مگر شما بدون تحقیق اقدام به خرید دوربین کردید که تازه قصد تعویض اونو با پاناسونیک دارید ؟؟؟؟
دوست گرامی، دوربینهای Slr برخلاف دوربینهای غیر Slr تصویر آماده را در اختیار شما قرار نمیدهند و تازه پس از عکاسی باید خود دست بکار شوید و کارهایی که دوربینهای غیرslr بر روی عکس انجام میدهندٰ خودتان انجام دهید.
این قضیه ربط زیادی هم با نوع لنز ندارد.
قبلا هم بارها بحث کرديم که دوربينهاي مختلف تنظيمات متفاوتي از نظر تراز سفيدي و شارپنس و روشنايي و ... براي ساختن jpeg خود اعمال ميکنندنقل قول:
مقدار Iso هر دو 100 و F=4.5 , سرعت شاتر هم روی هر دو 25/1 بود بعد از انداختن عکس فایلها را از هر 2 دوربین روی کامپيوتر ریختم با کمال تعجب دیدم که عکسهای پاناسونيک شارپ تر و روشن تر و همچنین همه رنگها با رنگ منظره اصلی مو نمیزنه اما دوربین من همه رنگها را بطور بدی نشون میده و تصویر هم یک تاری خاصی داره که فقط زمانی که با یه دوربین دیگه مقایسه کنید متوجه آن میشوید
اما با توجه به توضيحات دوستان حتي اعمال دو فاصله کانوني يکسان به اين دو دوربين با لنز و سنسور متفاوت براي دستيابي به نتيجه يکسان کار اشتباهي است
و به علاوه اینکه دیاف 4.5 برای dslr یک دیاف باز محسوب میشود و عمق میدان کم و احتمالا کاهش شارپنس . در حالی که همین دیاف برای کامپکت یک دیاف بسته است .
از پاسخ دوستان بسيار ممنونم منظورم از عوض کردن دوربين یک شوخي بود اما مونده بودم که چرا 400d بايد اين مشکلات رو داشته باشه .
اصلا از پاناسونيک خوشم نمياد نه بخاطر نيمه حرفه ای بودنش بلکه بخاطر معايب زیادي همچون نویز زياد در ISO بالا و چشمي ديجيتالي آن که بعضی ها آنرا از محاسنش میدانند.
من قبل از خريد دوربين کلي تحقيق کردم و اصلا چشم بسته دوربين رو نخريدم و همچنین از دلايل خريد من ايمان به Quallity کنون بود چون غير از 400d دو مدل آنالوگ 300x و t50 رو دارم که هیچ مشکلی برام پيش نيومده.
اما من هنوز به جواب نرسيدم (البته هنوز فرصت خوندن اون مقالات رو نکردم همین الان میخوام بخونمشون) علت بد رنگی تصاوير گرفته شده چیست؟
لنز یا دوربين یا آماتور بودن من نسبت به اين دوربین؟
باز هم از تمام دوستان که وقت گرانباهشون رو صرف جواب دادن به من کردن ممنونم.
با تشکر
ببخشید یک کم صریح میگم ولی :نقل قول:
اما من هنوز به جواب نرسيدم (البته هنوز فرصت خوندن اون مقالات رو نکردم همین الان میخوام بخونمشون) علت بد رنگی تصاوير گرفته شده چیست؟
لنز یا دوربين یا آماتور بودن من نسبت به اين دوربین؟
99% آماتور بودن شما نسبت به دوربین و پروسس بعد از اون عامل اصلیه .
مطمین باشید بعد از مدتی تمرین و ممارست و کسب تجربه به عکسهایی با کیفییت دست خواهید یافت .
http://web.canon.jp/imaging/eosdigit...irmware-e.html
این هم آخرین ورژن فریمور 400D یعنی نسخه 1.1.0 البته خودش پیشنهاد نکرده که آپدیت کنید. این هم تفاوت هاش:
This firmware update (Version 1.1.0) incorporates the following fixes and improvements.
Adds support for the new Media Transfer Protocol (MTP) USB protocol.
Corrects errors in the Simplified Chinese menu screens.
The Version 1.1.0 firmware being released this time is for cameras with firmware up to Version 1.0.5. If the camera's firmware is already Version 1.1.0, it is not necessary to update the firmware.
شهرام...............:redface:
ما در همان تاپیك كذایی كلی برای این دوربین پست زدیم
آنجا فریم ور جدید دوربین را معرفی كردیم ها !
در پست های شماره 7 و 12 در مورد این موضوع بحث شد...
اگر امكان داشت همیشه firmware ها رو در همان تاپیك قرار دهید تا یك دست و یك پارچه شود....
ممنون از اطلاع رسانی....
http://www.akkasee.com/forum/showthr...light=frimware
با تشکر از کاوه عزیز که به نوعی آچار فرانسه همه تاپیکهای فروم هست .نقل قول:
منظور شما اینه که باید هر عکسی که گرفته شده با نرم افزار ویرایش کرد؟
آیا حالت پیش فرض ثابتي میشه واسه تنظیمات دوربین در نظر گرفت که نیازي به ویرایش نباشه؟
اما راجع به سوال اول شما جواب بله است . اصلا پروسس جز جدایی ناپذیر عکاسی با Slr هستش .
ولی چیزی که هست اوایل که آدم دوربینو میگیره هنوز توی جو کامپکت قرار داره و فکر میکنه دوربین همه عکسهارو زرد یا کم رنگ میگیره ( مشکلی که اوایل خود من در عکاسی با فلاش باهاش روبرو بودم و هی قر میزدم که چرا همه عکسهام زردند )
ولی بعد از یک مدت که با برنامه های مختلف از جمله Zoom Brows و فتوشاپ کار کنید میبینید که یکی از لذت بخشترین کارهای عکاسی باز کردن با ساچوریشن و شارپنس و کنتراست و ... است .
اونوقت اگر یاد بگیرید با خودتون میگید عجب حرفهایی زدم همونطور که خود من زدم .
اما راجع به سوال دو و پیش فرض
کاری که من پیشنهاد میدم سعی میکنم به ساده ترین صورت واست توضیح بدم
من خودم اکثرا روی مود AV عکس میگیرم شمام فعلا همین کارو بکن
بعد اگر میبینی کمی تاریکن یا به قول معروف Over Expouse هستند چند تا استپ میزان اون کلید که روش نوشته AV+- رو بیار بالا تر ...
چه جوری یک راهش اینکه دستت رو روش نگه داری بعد با اون ماس ماسمکه که پشت شاتره و میچرخه عقب جلوش کنی ....
ایزو رو توی نور روز و آفتابی بذار روی 100
توی اتاق اگر نور متوسطه بذار روی 200
اگر هم کمتره 400 و 800 و 1600
ولی بازم یک نکته
همه مودها رو امتحان کن عکس بگیر ضرر نمیکنی . اگر دکمه شاتر خراب شد من پولشو میدم http://qsmile.com/qsimages/181.gif
وای که چقذه توضیح دادم ...
جناب فخار عزیز، برخوردم به این صحبت جنابعالی
گفتم چقدر خوب که کسی در مورد پروسس ساده کمی توضیح داد. فتوشاپ که هنوز کار نکردم اما برخی عکسها رو که با همون zoom browse خواستم ساچوریشن و شارپنس و کنتراست رو تغییر بدم، هیچوقت به نتیجه مطلوب نرسیدم. عکسها همیشه بدتر میشد بجای بهتر.نقل قول:
ولی چیزی که هست اوایل که آدم دوربینو میگیره هنوز توی جو کامپکت قرار داره و فکر میکنه دوربین همه عکسهارو زرد یا کم رنگ میگیره ( مشکلی که اوایل خود من در عکاسی با فلاش باهاش روبرو بودم و هی قر میزدم که چرا همه عکسهام زردند )
ولی بعد از یک مدت که با برنامه های مختلف از جمله Zoom Brows و فتوشاپ کار کنید میبینید که یکی از لذت بخشترین کارهای عکاسی باز کردن با ساچوریشن و شارپنس و کنتراست و ... است .
اونوقت اگر یاد بگیرید با خودتون میگید عجب حرفهایی زدم همونطور که خود من زدم .
البته یادگیری فتوشاپ در برنامه ام هست (البته بعد از ارتقا کامپیوتر) . . .
چه خوب بود مشخصاتتون رو هم زیر امضا میذاشتید .
در هر صورت
اتفاقا zoom browser یکی از برنامه های خوب و کارآمده هم برای کانورت و هم برای پروسس . البته در سطح مقدماتی در حالت پیشرفته تر باید از PS و Light Room استفاده کنید .
حالا اینکه شما به نتیجه مطلوب نرسیدید احتمال میدم از کمی تجربه باشه . البته من هم خیلی در این زمینه کاربلد نیستم فقط در حد اینکه بتونم عکسهامو در حد نرمال درست کنم .
در ضمن جناب روشن مقالات و توضیحات زیادی چه در زمینه پروسس ساده و متوسط و پیشرفته دارند که میتونید ازش استفاده کنید .نقل قول:
چقدر خوب که کسی در مورد پروسس ساده کمی توضیح داد
در هر حال اگر سوالی بود که من قادر به جوابگویش بودم دریغ نمیکنم .
با تشکر از شما دوستان عزیز مخصوصا آقا محمد
من خودم همیشه سرعت شاتر را از حالت نرمال 2 استپ کمتر میکنم تا یه مقدار مشکل نور برطرف شه.
از امروز میرم تو کار فتوشاپ اگه باز نتیجه نگرفتم همینجا اعلام میکنم
با سلام خدمت دوستان
مدتی است با كنون 400 دی با لنز 55-18 كلنجار میرم ولی راضی نیستم قبلا s2is داشتم و عكسای خوبی می گرفتم یعنی با شارپ بالا و فوكوس عالی اما حالا علی رغم هزینه بیشتر اصلا عكسارو نمی پسندم .دوستی می گفت با دوربین قبلی عكسای بهتری نمی گرفتی فقط عكسای شارپ تری می گرفتی و در مورد مقایسه زوم این دو با هم اگه بخوای اون زوم رو داشته باشی باید چیزی حدود 5/1 میلیون پول بدی برا لنز حالا چند تا سوال:
-چقدر نظرات این دوستمون درسته ؟
-اگه شارپ بودن خصیصه مهمی برا كیفیت عكس نیست پس چرا تو گالری همین سایت ما اینقدر بهش گیر میدیم؟
- برای شارپ بیشتر بهتره از تنظیمات خود دوربین استفاده كنیم یا نرمافزارها؟
اگه زحمت نیست تو این لینك چند تا از عكسارو ببنید (با هر دو دوربین ) كه البته ادیت شده تا كمی بهتر بشه و بعد هم راهنمایی بفرمایید. سپاسگزارم
http://www.aks.akkasee.com/userProfi...os&user_id=478
من فقط با این نظر دوست شما موافقم چون عکس بهتری یا بدتری گرفتن (از لحاظ هنری و خلاقیت) ربط مستقیمی به دوربین نداره.نقل قول:
دوستی می گفت با دوربین قبلی عكسای بهتری نمی گرفتی فقط عكسای شارپ تری می گرفتی
اما در مورد لنزی که باید حدود 1.5 (یا5.1؟) پول بدید، خیر، الان لنز 70-300 کنون که IS هم داره میتونید بخرید (گمونم حدود 500-550 تومن باشه) که هم شارپ مناسبی داره هم روی دوربین شما 112-480 میشه.
در مورد شارپی، لنز 18-55 لنز بدی نیست ولی توقع شارپنس بالا نباید ازش داشت، لنز S2is لنز مناسبی بود و درضمن سنسور s2 کوچکتر از 400دی هستش و عمق میدان بالاتر میره و شارپنس بیشتر.
شما با 400دی میتونید به راحتی با کنترل عمق میدان و فکوس دقیق تصاویر شارپی بیگیرید (البته نه خیلی شارپ).
شارپ بودن خصوصیت مهمی هستش ولی من به شخصه اول به دید و هنر عکس اهمیت میدم و اگرم کیفیت نچندان خوبی داشته باشه بازم اون عکس رو میپسندم تا عکسی که از لحاظ سمعی و بصری ضعیف باشه ولی شارپ بالایی داشته باشه و رنگ و کانتراست و نور مناسب و...
شارپ کردن با نرم افزار بهتره، چرا؟ چون اولا شما هم عکس معمولی رو دارید و میتونید پروسسش بکنید و هم اینکه کنترل بیشتری به تنظیمات دارید و دقیقتر و تمیزتر و بهتر میتونید پروسس رو انجام بدید.
در آخر باید بگم اولا سعی کنید عمق میدان رو به خوبی کنترل کنید، در محیطهای کم نور مراقب لرزش دست باشید و ویزور رو متناسب با چشمتون تنظیم کنید تا تصاویری با فکوس دقیقتر داشته باشید.
با سلام
دوستان برای عكاسی از مجالس در شب چه توصیه هایی دارند؟ با فلاش خود دوربین عكسها خیلی خوب در نمی یاد لطفا اگه تجربه خوبی در این زمینه دارید بفرمایید روی چه مدی ؟ نوردهی چگونه؟ از چه فواصلی؟ و اینكه ایا اصلا با فلاش خود دوربین میشه عكاسهای مناسبی گرفت یا نه؟ بهترین لنز برای عكاسی توی این محیطها چه نوع لنزی هست لنز 18-55 خود دوربین چطوره؟
ممنون میشم اگه راهنمایی كنید
به این تاپیك مراجعه فرمایید.....
http://www.akkasee.com/forum/t5063.html
آهای 400D دارهای عزیز!
نداشتن Spot metering مشکل بزرگیه؟! اصلا شما با این مسئله مشکلی دارین؟
ممنون.