پاسخ: پشت لنز کنون A540 کثیفه چطور تمییز کنم؟
سلام
آريا جان گارانتي در ايران يعني همين. ول كنشون نشو اينقدر سريش شو و تهديدشون كن و بالا و پايين برو تا حقتو بگيري. بعضي وقتا آدم دلش مي خواد چند برابر قيمت دوربين خرج كنه ولي از حقش نگذره. اينا هم همشون ( آفومار و الرمس و ... ) كلاهبردارن و به راحتي حق مشتري رو مي خورن مگه اينكه سمبش پر زور باشه.
پاسخ: پشت لنز کنون A540 کثیفه چطور تمییز کنم؟
سلام
دوستان : شما احتمال نمیدید که این فقط کار یک " مگس بی شخصیت" باشه؟!! :biggrin: شاید مساله خیلی ساده تر از اون چیزی باشه که به نظر میاد؟!! :confused:
پاسخ: پشت لنز کنون A540 کثیفه چطور تمییز کنم؟
دوست عزيز اون جنگ اعصاب هزينه بيشتري دارد
آبروشون هم که اينجا رفت!
يادم مياد شهريور پارسال که ميخواستم اين دوربينو بخرم لابالاي ارسالهاي همين فروم خواندم دوستي نوشته بود اگر خراب بشه هر گارانتي باشيد با يا بي واسطه بايد برويد تعميرگاه مرکزي و در اکثر موارد هم هزينه تعمير رو بدهيد!
اين شد که من هم دوربين بي گارانتي خريدم،*اتفاقا ساخت ژاپن هم بود
دوربين را ببريد جايي که دوستان معرفي ميکنند، شايد خيلي راحت حل شود
و نهايتا اگر خواستيد به همان تعزيرات يک اطلاعي بدهيد اما اصلا ارزش درگيري ندارد
پاسخ: پشت لنز کنون A540 کثیفه چطور تمییز کنم؟
منم يه تجربه در مورد گارنتي دارم كه دونستنتون بد نيست درسته كه در مورد اون مشكل نيست ولي براي دونستن اعتبار گارانتي و ارزش اون خوبه:
قبلا يه سوني p100 داشتم عكساش عالي بود اما دو لكه تو بالاي عكس و يكي هم پايين هم مي نداخت كه از لنز بود يعني خيلي تلاش كردم تا بفهمم دقيقا از كجاست .لكه ها تو حالت تله واضح تر بودند و كمي هم نزرديكتر مي شدند البته اگه خيلي دقيق به عكس نگاه مي شد اونا رو ديد و تو فوتوشاپ هم با يه استامپ مي رفتن تازه اغلب وقتي پشت لكه اسمون بود ديده مي شد وگرنه محو مي شدند. خلاصه منم گفتم ببرم گارانتي رفتم تبريز دو مركز بود يكيشون كه تعمير كارشون هم ميانسال بود گفت اصلا معلئم نيست اگه هم دوربين اينجا بذاري با الكل لنز رو تميز مي كنيم . رفتم نمايندگي بعدي اونا جوان بودند و واقعا هم همكاري كردند اما چه فايده عكسا رو تو كامپيوتر ديدن و تاييد كردند اما گفتند اين مدل بايد بره تهران و يه ماه مي كشه گفتم باشه بعد از يه ماه و نيم دوربين اومد لنز تميز نشده بود كه هيچ عكسا رو هم سبز مي انداخت خيلي عجيب بود مثلا انگار فيلتر مادون قرمز روش سوار بو تا اينكه سه ماه بعد باز دوربين رو فرستادم بعد يه ماه از دوربين خبر نشد ونماييدگي تبريز شماره ريس گارانتي سوني تو تهران رو بهم دادتا از خودش بپرسم به زور تونستم باهاش صحبت كنم و چون از شانس كمي هم ولايتي بوديم بهم گفت اين دوربين تو دبي داره تعمير مي شه و... خلاصه بعد دو ما ه دوربين اومد درسته كه سبزيش درست شده بود البته خودشون باعث شده بودن مي گفتن سي سي ديش عوض شده اما لنز همون بود منم ديگه ب يخيل گارانتي شدم تازه هر بار هم 10 هزار هزينه رفت و برگشت دوربين دادم +جمعا 3ماه اتنتظار بيخود و3 ماه عكاسي با رنگهاي سبز:(
پاسخ: پشت لنز کنون A540 کثیفه چطور تمییز کنم؟
سلام
از تعمیرگاه مرکزی ،تلفنی پرسیدم هزینه تعویض سی سی دی A540 چقدر میشه ؟فرمودن 60 هزار تومن.
خب برای من که زیاده چون تازه دوربین رو خریدم حالابخوام 60 تومن هم برا تعمیر بدم که منطقی نیست. البته باید ببرم اونجا ببینم چی میگن .
ولی من دیگه پول برای گارنتی نمیدم. گارانتی یعنی کشک .وسله رو چه با گارنتی چه بی گارنتی بخری فرقی در بر طرف کردن مشکلات بعدی دستگاهت نداره. فقط یه مقدار پول رایگان تو جیب گارنتی کننده ها ریختی.
پاسخ: پشت لنز کنون A540 کثیفه چطور تمییز کنم؟
يه نامه به شركت كنون بزن و راحع به مشكلت و نوع برخورد اين نمايندگي اطلاع بده اگر نمايندگي رسمي باشد پدرشون رو در ميارن اگر نباشد هيچ كاري نميشه كرد فقط مشخص ميشه كه اينا هم قلابين من يه همچين تجربه اي رو فوجي داشتم تو سايت فوجي اطلاع دادم و شماره موبايلم رو هم دادم و از طرف شركت فوجي نمايندگي معتبرش بعد از 1 ساعت با موبايلم تماس گرفت و فهميدم اونجايي كه من رفتم خريد به دروغ ادعا ميكرده كه نمايندگي اصليه بعد از چند وقت هم تعطيلش كردن مثل اينكه نمايندگي رسميش ازش شكايت كرده بود
پاسخ: پشت لنز کنون A540 کثیفه چطور تمییز کنم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
babakdin543
يه نامه به شركت كنون بزن و راحع به مشكلت و نوع برخورد اين نمايندگي اطلاع بده اگر نمايندگي رسمي باشد پدرشون رو در ميارن اگر نباشد هيچ كاري نميشه كرد فقط مشخص ميشه كه اينا هم قلابين من يه همچين تجربه اي رو فوجي داشتم تو سايت فوجي اطلاع دادم و شماره موبايلم رو هم دادم و از طرف شركت فوجي نمايندگي معتبرش بعد از 1 ساعت با موبايلم تماس گرفت و فهميدم اونجايي كه من رفتم خريد به دروغ ادعا ميكرده كه نمايندگي اصليه بعد از چند وقت هم تعطيلش كردن مثل اينكه نمايندگي رسميش ازش شكايت كرده بود
سلام اتفاقا تو همین فکر بودم . حتما این کار رو میکنم. شماره موبایل هم میزارم ولی انگلیسی نمی تونم باهاش مکالمه کنم.ولی چون انگلیسیم خیلی خوب نیست از یکی از دوستام کمک میگرم.
من ول کنشون نمی شم
مرسی
پاسخ: پشت لنز کنون A540 کثیفه چطور تمییز کنم؟
نقل قول:
من ول کنشون نمی شم
من با اين حرفت خيلي موافقم خودمون بهشون رو داديم كه الان اين طوري پرو شدن نبايد اين طوري ولشون كرد
پاسخ: پشت لنز کنون A540 کثیفه چطور تمییز کنم؟
نقل قول:
گارانتی تو ایران یعنی کشک
گارانتی در ایران کشک نیست ؛ چون نمونه های زیادی میشه ذکر کرد که یه نمایندگی به خوبی به تعهداتش عمل کرده ؛ اما در زمینه دوربین های دیجیتال انگار وضع بدتر از چیز های دیگه است
هفته نامه عصر ارتباط چند سال پیش یه ستون جدید راه انداخت که قرار بود در اون به مشکلات گارانتی و ... در بازار سخت افزار بپردازه , قرار بود یوزر ها ایمیل بزنن و مشکل رو توضیح بدن و اونها پیگیری کنند و جواب رو چاپ کنن اما به دلایلی که حدسش راحته این کار رو نکردن و اون ستون حذف شد
اینجا میشه تاپیک جدیدی باز کرد - البته اگر وجود نداره - و در اون شرح دقیقی از برخورد نمایندگی ها و کیفیت گارانتی های مختلف نوشت تا برای یقیه هم مفید باشه
یه مورد دیگه هم اینکه توی ایران امروز بعضی وقت ها پیگیری شخصی بی فایده است ... من زیاد شنیده و دیده بودم که اگه مادربرد نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشه اذیت می کنن و دنبال بهانه می گردن و .... تا اینکه مادربرد خودم یه مشکل کوچیک پیدا کرد , مشکل رو روی یه کاغذ نوشتم و گذاشتم توی جعبه مادربرد و اونو پیشتاز کردم به آدرس نمایندگی , بجای اسم خودم هم اسم یه شرکت رو نوشتم که الان یادم نیست , مثلا قلی پرداز گسترش , 10 روز بعد یه مادربرد نو با تیپاکس اومد در خونه و روی یه کاغذ برام نوشته بودن همکار گرامی مادربرد تعویض شد ؛ به همین راحتی. در ایران امروز با وجود ایمیل و موبایل و ... گاهی نامه نگاری و ارسال پستی حتی از مراجعه حضوری اثر بیشتری داره
البته واضحه که مادربرد با دوربین فرق داره
اما نتیجه مراجعه حضوری یه یوزر به دفتر مرکزی یه نمایندگی بخاطر یه اشکال کوچیک همینی میشه که شما شرح دادید ؛ اونا اونقدر ال سی دی و سنسور سوخته و ... دیدن که چند تا پیکسل سوخته براشون بی معنیه , تازه اگه قرار باشه هر یوزری با هر اشکال با مورد یا بی موردی راه بیفته بره دفتر مرکزی که نمیشه , چون هر سازمان و شرکتی روال خاص خودش رو داره
پیگیری از طریق شماره 124 هم شاید بد نباشه , حداقل بهتون میگن میشه کاری کرد یا نه
پاسخ: پشت لنز کنون A540 کثیفه چطور تمییز کنم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
kouhsar
گارانتی در ایران کشک نیست ؛ چون نمونه های زیادی میشه ذکر کرد که یه نمایندگی به خوبی به تعهداتش عمل کرده ؛ اما در زمینه دوربین های دیجیتال انگار وضع بدتر از چیز های دیگه است
هفته نامه عصر ارتباط چند سال پیش یه ستون جدید راه انداخت که قرار بود در اون به مشکلات گارانتی و ... در بازار سخت افزار بپردازه , قرار بود یوزر ها ایمیل بزنن و مشکل رو توضیح بدن و اونها پیگیری کنند و جواب رو چاپ کنن اما به دلایلی که حدسش راحته این کار رو نکردن و اون ستون حذف شد
اینجا میشه تاپیک جدیدی باز کرد - البته اگر وجود نداره - و در اون شرح دقیقی از برخورد نمایندگی ها و کیفیت گارانتی های مختلف نوشت تا برای یقیه هم مفید باشه
یه مورد دیگه هم اینکه توی ایران امروز بعضی وقت ها پیگیری شخصی بی فایده است ... من زیاد شنیده و دیده بودم که اگه مادربرد نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشه اذیت می کنن و دنبال بهانه می گردن و .... تا اینکه مادربرد خودم یه مشکل کوچیک پیدا کرد , مشکل رو روی یه کاغذ نوشتم و گذاشتم توی جعبه مادربرد و اونو پیشتاز کردم به آدرس نمایندگی , بجای اسم خودم هم اسم یه شرکت رو نوشتم که الان یادم نیست , مثلا قلی پرداز گسترش , 10 روز بعد یه مادربرد نو با تیپاکس اومد در خونه و روی یه کاغذ برام نوشته بودن همکار گرامی مادربرد تعویض شد ؛ به همین راحتی. در ایران امروز با وجود ایمیل و موبایل و ... گاهی نامه نگاری و ارسال پستی حتی از مراجعه حضوری اثر بیشتری داره
البته واضحه که مادربرد با دوربین فرق داره
اما نتیجه مراجعه حضوری یه یوزر به دفتر مرکزی یه نمایندگی بخاطر یه اشکال کوچیک همینی میشه که شما شرح دادید ؛ اونا اونقدر ال سی دی و سنسور سوخته و ... دیدن که چند تا پیکسل سوخته براشون بی معنیه , تازه اگه قرار باشه هر یوزری با هر اشکال با مورد یا بی موردی راه بیفته بره دفتر مرکزی که نمیشه , چون هر سازمان و شرکتی روال خاص خودش رو داره
پیگیری از طریق شماره 124 هم شاید بد نباشه , حداقل بهتون میگن میشه کاری کرد یا نه
سلام دوست عزیز
در مورد گارانتی خب شاید یه چندتا گارانتی خوب هم پیدا بشه،که مشتری رو راضی نگه دارن حق با تو هست ولی از نظر من به طور کلی گارانتی در ایران خوب نیست . ولی اون چندتا گارنتی تمام جنسهای مورد نیاز بازار رو که وارد کشور یا گارانتی نمی کنن. پس وقتی از گارانتی های دیگه وسیله مورد نیاز رو میخریم که اینجا دوربین باشه،باید طرز برخورد و عدم رسیدگی اون شرکت رو گفت تو دوستان آگاه باشن وبلایی که سر من اومده ،خدایی نکرده براشون پیش نیاد. گفتم که از تعمیرگاه مرکزی پرسیدم بهم گفت این دوربین 200 تومنی فقط 60 هزار تومن هزینه تعویض سی سی دیش میشه. پس می بینی که برای بر طرف شدن این عیب کوچیک هزینه زیادی باید بپردازم،خودت جای من بودی ناراحت نمی شدی. در ضمن من روی جعبه دوربینم آدرس دوتا جا رو در تهران به عنوان مرکز خدمات پس از فروش نوشته بود یک تعمیر گاه مرکزی و یک همین دفتر مرکزی پارس الرمس پس می بینی که همینطوری سرم رو نداختم برم دفتر مرکزیشون ،خودشون هم که تلفنی بهم گفتن بیا دفتر مرکزی پارس الرمس.
در مورد شکایت هم تا حد زیادی حق با تو هستش ،شکایت معمولا به جایی نمی رسه. ولی حداقل کاری که از دستم بر میاد استفاده از اینترنت هستش تا در اینجا این موضوع رو با همشهریهام و هموطنای عزیزم در
میان بزارم تا اگر مثلا خود شما خواستی چند وقت دیگه دوربین یا هر وسیلهای بخری کمی هم در مورد این گارانتی که من گفتم فکر کنی و بعد تصمیم به خرید بگیری.