تا اونجا كه يادمه اين باتري فقط وظيفه نگه داشتن تاريخ و ساعت رو به عهده داره. پس بيرون آوردن اون دردي رو دوا نمي كنه.باتری مربوط به بایوس دوربین رو که اندازه ی باتری ساعت مچی هست رو در آوردم . و دوبازه جا زدم
تا اونجا كه يادمه اين باتري فقط وظيفه نگه داشتن تاريخ و ساعت رو به عهده داره. پس بيرون آوردن اون دردي رو دوا نمي كنه.باتری مربوط به بایوس دوربین رو که اندازه ی باتری ساعت مچی هست رو در آوردم . و دوبازه جا زدم
Canon S2 IS
Canon PowerShot S3IS
حالا اساتید محترم
کسی راهی به ذهنش نمی رسه ؟
مثلا مثل بعضی از قصعات ، با نگه داشتن چنتا دکمه همزمان ، نمیشه ریستش کرد ؟
Canon PowerShot S3IS
سلام....
دوست عزیز چرا کاری رو که باید انجام بدید انجام نمیدید؟؟؟؟؟
دوست گرامی اگر قرار باشه هر چیزی رو خودمون تعمیر کنیم ، پس تعمیر کاران باید چکار کنند ؟
چرا دوربینی رو که گارانتی داره به شرکت ارجا نمیدهید و هم در وقت و هم در امکانات صرفه جویی نمیکنید؟
این دوربین مثل بعضی از لوازم ( مثل موبایل ) نیت که بشه ریستش کرد....
بایستی بایوس دوربینتان را آپدیت کنید....امکاتانش را دارید ؟؟؟
همیشه بهترین و سریع ترین راه رو انتخاب کنید....
پارس الرمس دوربین شما رو به تعمیرگاه مرکزی دوربین میبره و اونها بهترین و متخصص ترین افراد در ایران هستید ، خیالتان راحت ، کارشن هم از تمامی متخصصان بهتر است .
هیچ گاه از روش هایی که بدرستی بلد نیستید به تنهایی استفاده نکنید....
هنوز هم تجربه در بعضی موارد حرف اول را میزند ، شاید ما از بسیاری موارد سر در بیاوریم ، اما تمامی ماشین ها عملکرد یکسانی ندارند.....
بهتر است به پارس الرمس مراجعه کنید.......
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
بله ، شما درست می گید . عملا در آخر باید ببرم بدم خودشون درست کنن .
راستش من یه کمی مهندس الکترونیک دیجیتالم ، واسه همین این توهم رو دارم که میشه از همه سیستم ها سر در آورد . باید منو ببخشید
در حال حاضر من تعمیر کار مادر بورد و پرینتر هستم ، امکانات آپدیت کردن یک سری از بایاس های معروف رو هم دارم . اما حقیقتا اصلا از دوربین ها و سیستم پردازش تصویریشون سر در نمیارم . فقط این تاپیک رو اینجا زدم ، گفتم شاید یکی پیدا بشه عقلامونو بریزیم رو هم یه چیزی از توش دربیاد .
بنابر این ، طبق نصیحت شما ، چهارشنبه صبح زود ، دوربین رو میفرستم گارانتی .
بنظرتون چقدر طول می کشه تا تحویلم بدن ؟
من تا حالا با گارانتی های کنون کار نکردم . توی کار خودمون ، با سریر و الماس و ... کار می کنیم که معمولا هر چیزی که می فرستم گارانتی ، دو هفته ای اونجا می مونه تا درست بشه و برگرده
Canon PowerShot S3IS
.....
سلام....
در تبلیغات تعمیرگاه مرکزی میگن که کمتر از یک هفته.....
اما تا 10 روز عادی است.....
اینکه آدم دوست داره هر کاری رو خودش تجربه کنه خیلی خوبه ، باعث این میشه که ابعاد تازه ای رو کشف کنه.اما این تجربه باید به صرفه باشه ، اگر دوربین گارانتی نداشت شما میتونستید خودتون اون رو باز کنید و شاید هم موفق میشدید.....
اما الان باید به گارانتی مراجعه کنید....
سایت تعمیرگاه هم به آدرس www.TAMIR.ir است
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
دوستان من آدم بدبین و مشکوکی نیستم. اما به جرات و با جد به شما می گویم که به تعمیرگاه مرکزی دوربین به همین راحتی ها هم اعتماد نکنید. به خصوص به آقای قاسمی عزیز که رکورد 60 قسم در دقیقه را به نام خودشون ثبت کردند. ممکن است دوستان زیادی به من اعتراض کنند که چرا این حرف را می گویم و این طور نیست و بی پایه و اساس حرف می زنم. زمستان سال گذسته (زمستان 1385) من متوجه تعدادی نقطه های آبی و قرمر و سبز در عکس هایم شدم بعد از مطرح کردن این مشکل در همین فروم http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=3704 متوجه شدم که مشکل مربوط به پیکسل های داغ یا Hot Pixel هست. از این بحث بگذریم که پیکسل های داغ برای دوربین های دیجیتال امروزی خیلی طبیعی هست. من تصمیم گرفتم که مشکل دوربینم رو حل کنم برای همین به تعمیرگاه مورد اعتماد همگان! تعمیرگاه مرکزی دوربین رفتم آقای قاسمی و آقای صیفوری که برای همه ی دوستان آشنا هستند به من گفتند که مشکل با تعویض CCD دوربین به راحتی و ظرف دو روز برطرف خواهد شد. دوربین رو برای تعمیر در تعمیرگاه مرکزی دوربین گذاشتم و خوشحال بودم که چقدر خوب هست که می شه در این دور و زمونه آدم های صادق و منصفی رو مثل آقای قاسمی و تعمیرگاه قابل اعتمادی مثل تعمیرگاه مرکزی دوربین پیدا کرد!(گفتم که بدبین و منفی نگاه نمی کنم) بعد از مدتی دوربین من آماده شد! دوربین رو همون جا درست رو به روی میز آقای صیفوری که آخرین میز هست چک کردم - قبلا جای چند نقطه ی رنگی رو به طور حدودی به خاطر سپرده بودم.نا گفته نماند که جای همه ی نقطه ها همیشه ثابت بود.- بعد از چک کردن متوجه شدم که حتی جای نقطه ها عوض نشده. جالب اینجا بود که برای بنده فاکتوری در حدود 180 هزار تومان در نظر گرفته بودند. آقای صیفوری بعد اظهار نظر من فرمودند که عجیب است و نباید این طور باشد و به من اطمینان دادند که CCD تعویض شده است. اما شاید CCD جدید هم مشکل Hot Pixel دارد (آن هم درست در همان نقطه های CCD من. نمی دانم این شرکت سونی که CCD های نیکون را تامین می کند چرا همه ی پیکسل های داغ و سوخته را درست در جاهای ثابت قرار می دهند. شاید چون چشمانشان تنگ است و درست نمی بیند! چشمان شما آقای قاسمی تنگ است؟ آقای صیفوری شما چطور؟ وای به مردمان تنگ نظر.) دوربین در تعمیرگاه ماند. دوباره مراجعه کردم. دوربین را چک کردم. پیکسل های داغ در همان نقاط بودند. جا خوش کرده بودند دیگر! آقای قاسمی و صیفوری بسی بیشتر تعجب کردند و باز هم مدعی شدند که CCD تعویض شده هم همان مشکل قبلی و درست در همان نقاط دارند. چه می توان گفت؟ قرار شد کیت دوربین من تعویض شود شاید اشکال از کیت دوربین باشد. کیت را هم عوض کردند. البته این حرف تعمیرگاه بود. این که واقعا کیت عوض شده بود یا نه را خدای آقای قاسمی و جان مادرشان می داند. آقای قاسمی فرمودند که دوربین باید به مالزی انتقال یابد تا آنجا مشکل حل شود. چقدر خوشحال بودم که ایشان این همه به من لطف دارند. من به خاطر اعتمادی که به شرکت (تعمیرگاه) ایشان و خود شخص محترم آقای قاسمی داشتم با انتقال دوربینم به مالزی موافقت کردم. دو ماه و اندی طول کشید. گرچه قرار بود 15 روزه مشکل حل شود. بعد از صبر زیاد روز موعود فرا رسید و دوربین من به میهن بازگشت. دوربین را جک کردم درون LCD دوربین نقطه های به خاطر سپرده شده نبودند داشتم از خوشحالی بال در می آوردم - صبر کنید داستان ادامه دارد!- آقای قاسمی فرمودند که CCD و کل مدار دوربین من تعویض شده است. بهای پرداختی برای فاکتور 370 هزار تومان بود. پرداختم و با رضایت هم پرداختم. بماند که باطری دوربین من به خاطر مراجعت مکرر وچک کردن های مکرر دوربین در تعمیرگاه جا مانده بود و آقای صیفوری این مساله را رد کردند و بدون این که من متوجه بشوم به آقای قاسمی فرمودند که من دروغ می گویم و برای گرفتن باطری به تعمیرگاه مراجعه کرده بودم. در صورتی که علت مراجعه ی من در وهله ی اول پرداحت مقداری مانده ی پولی بود که باید برای فاکتور تعمیر دوربینم می پرداختم بود که پرداختم و آقای قاسمی هم بدون این که من متوجه بشوم پای تلفن به ایشان فرمودند:"برای یه باطری 30 هزار تومنی که دروغ نمی گه!" و به من لطف کردند و یک باطری به من دادند و من از ایشان بی نهایت متشکرم. بعد از چند روز که داشتم در اینترنت راجع به پیکسل های داغ اطلاع کسب می کردم به نرم افزاری برخورد کردم که با دادن یک عکس از دوربین در حالی که در لنز بسته است و سرعت کمتراز 2 ثانیه تعداد پیکسل های مرده و داغ را به شما می داد. دوربینم را با این نرم افزار چک کردم و بعد از دیدن حدود 60 پیکسل داغ داغ شدم نمی خواستم باور کنم و نکردم وقتی عکس هایی بیشتر گرفتم متوجه شدم که این امر حقیقت دارد و دوربین من پیکسل هایی داغ تر از قبل ولی در جاهای جدید دارد. من دیگر با تعمیرگاه تماس نگرفتم و چیزی نگفتم. احساس کردم به اندازه ی کافی به من توهین شده است. در مورد پرداخت مبلغ فاکتور هنوز هم رضایت کامل دارم. دوستان من قصد مطرح کردن این موضوع را هیچ وقت نداشتم اما وقتی دیدم که در این محیط مجازی دوستانه به راحتی این همه از آقای قاسمی و تعمیرگاه مرکزی دوربین تعریف و تمجید می شود ناچار به شکستن سکوت خود شدم. دوستان عزیز من خیلی دیر متوجه شدم که نرم افزاری به نام Q50ImageAdjust وجود دارد که مشکل پیکسل های داغ دوربین های نیکون را به راحنی حل می کند. گرچه ظاهرا نیکون نرم افزار خاص خود را برای به روز رسانی و بستن پیکسل های داغ را در اختیار دارد و در تعمیرگاه های مجاز نیکون این کار انجام می شود. آقای قاسمی من باور می کنم که شما از این موضوع بی خبر هستید احتیاجی به قسم خوردن نیست. آقای قاسمی عزیز من باور می کنم که CCD دوربین من 2 بار در تهران و یک بار در مالزی با CCD کاملا نو! تعویض شده است. لطفا قسم نخورید. من نه تعمیرگاه دارم که بخواهم نان شما را آجر کنم و دشمنی دیرینه. راحت باشید. دوستان عزیز به کجا می رویم؟ قضاوت نهایی را به نه به خدای خودم، بلکه به خدای آقای قاسمی و وجدان ایشان وشما واگذار می کنم.
Nikon F75 - Nikon D100 - Nikon D200
Nikkor 28-80mm - Nikkor70-300mm - Sigma17-70mm
یکم ترسیدم .
راستش من دوربین رو از یکی از دوستای نزدیکم که گویا از نفرات اول الرمس تو ایرانه ، تقریبا با 50 هزار تومان زیر قیمت بازار خریدم .
با خودش تماس گرفتم ، گفت کارت نباشه ، بفرست بیاد .
حالا من چه می کنم ؟
هیچی ، اگه دوربین من درست شد ، شماره این طرف رو بهت میدم ، باهاش هم صحبت می کنم ، برات درستش کنه .
یه بار صحبت گارانتی بود باهاش ، می گفت نباید خودتون پاشید برید گارانتی ، بهرته دوربین رو بدید به فروشنده تا اون پیگیری کنه .
Canon PowerShot S3IS