یه سوال از کسایی ۵۱۰۰ رو دارن
باتری لایف من خیلی کمه حدود ۱۰۰ شات
و البته این رو هم بگم که Charging Time هم خیلی کمه
مثلا حدود یک ساعت و نیم شارژ میشه و چراغ شارژ ساکن میمونه
نظر دوستان چیه ؟
یعنی باتری مشکل داره ؟
دوربین چند روز هست که خریداری شده
Printable View
یه سوال از کسایی ۵۱۰۰ رو دارن
باتری لایف من خیلی کمه حدود ۱۰۰ شات
و البته این رو هم بگم که Charging Time هم خیلی کمه
مثلا حدود یک ساعت و نیم شارژ میشه و چراغ شارژ ساکن میمونه
نظر دوستان چیه ؟
یعنی باتری مشکل داره ؟
دوربین چند روز هست که خریداری شده
با لایوویو و فلاش 100 شات؟
من این اواخر بدون لایو حدودا بیشتر از 500 تا زدم
بله دوستان
من بیشتر از لایو ویو استفاده میکنم
البته این رو هم بگم
من موقعی که میرم برای عکاسی توی یه مکان دوربینم بیشتر اوقعات روشنه
و لایو ویو هم فعال هست
اما از فلش کم استفاده میکنم
به نظرتون وقتی که میرم برای عکاسی باید بلافاصه بعد از عکس گرفتن دوربین رو خاموش کنم یا روشن بزارم ؟
سلام دوست عزیز
یعنی شما دوربین رو روشن میگذارید روی Live View ؟
اگر این چنین است که تعجبی ندارد
به این شکل نه تنها Battery Life کاهش می یابد، سنسور دوربین شما هم بی جهت داغ میشود...
DSLR ها با فیلمبرداری هم دچار افزایش دمای سنسور میشوند و روشن گذاشتن دوربین روی Live View کار درستی نیست و سودی هم ندارد...
برای رسیدن به حداکثر شات با یک شارژ از Optical View finder استفاده کنید...
لازم نیست دوربین را خاموش کنید، تنها آن را از حالت Live View خارج کنید...
موفق باشید
نه تمام مدت که روی لایو ویو روشن نمیزارم
اخه مشکل اینه که عکاسی با ویو فایندر سخته
ادم نمیفهمه عکسش ججوری در میاد
در کل میدونم که با استفاده ی از ویو فایندر بیشتر باتری میمونه
شما خودتون فقط از فایندر استفاده میکنید ؟ در کل چقدر از لایو ویو استفاده میکنید ؟
سلام مجدد دوست عزیز
شاید آف تاپیک باشه صحبت بر سر مزایا و معایب استفاده از Live View و OVF
سرعت فوکوس در Live View در تمامی برندها در مقایسه با استفاده از OVF در یک کلمه فاجعه است!
سرعت فوکوس و Shutter Lag ناچیز یکی از اصلی ترین دلایل خرید یک DSLR است...
Live View در استودیو، با سوژه های ثابت و عموماً هنگامیکه دوربین روی Tripod است مفید است.
و همچنین در برخی زوایای خاص که به دلیل موقعیت قرارگیری دوربین امکان نگاه کردن در View Finder نیست ...
اگر سوژه شما متحرک باشد D5100 و یا بهتر از آن هم در Live View مردد و کند عمل خواهد کرد...
البته این ها به عادت بر می گردد... پیشنهاد می کنم کمی از OVF استفاده کنید...پس از مدتی فراموش خواهید کرد دوربینتان Live View دارد!
مگر در موارد خاص...
در ضمن D5100 مطابق استاندارد CIPA باید 660 شات با یک بار شارژ بزند...که در کلاس خودش خوب است...
سبز باشین
پ. ن. جناب مقدم من رو ببخشید...دوباره همان اتفاق تکرار شد... پست شما رو اگر میدیدم فقط لایک میزدم و میرفتم و نوشتن لزومی نداشت...
من هم نزدیک 500 تا زدم البته یه مقدار کمتر شاید و تقریبا در 60-50 تا از اونها فلاش هم زدم
هنوز باتریم تموم نشده بود
-----------------------
کلا من فقط زمانی از Live View استفاده میکنم که بخوام روی یه چیز خیلی دور فکوس کنم اونم به صورت دستی ،تازه زمانی این کار رو میکنم که دوربین روی 3 پایه باشه
شاید در تمام مدتی که دوربین رو دارم به تعداد انگشتان 2 دست دوربین رو روی Live view قرار نداده باشم
اتفاقا بر خلاف نظر شما ، ازین که از داخل ویو فایدر عکاسی کنم ، واقعا ، واقعا ، واقعا لذت می برم
------
از دوستان عزیزم جناب مقدم و مانی عزیز پوزش می طلبم ، خط رو خط شد
دوستان راحت باشید اینجا همه باید صحبت کنند ٬ باید بتونیم از اطلاعات همه دیگه استفاده کنیم
دوستان میدونید من مشکلم با ویو فایندر چیه ؟
مشکل من اینه که وقتی از ویو فایندر استفاده میکنی نمیدونی ترکیب رنگ و وضوح و خیلی چیزای دیگه چطور قراره از اب در بیاد
من برام خیلی عجیبه که اینجا همه از ویو فایندر استفاده میکنند
و یه مشکل دیگه که دارم اینکه که عینک میزنم و با وجود عینک استفاده از ویو فایندر سخت میشه
بدون عینک هم نمیتونم از ویو فایندر استفاده کنم
کسی راه حلی برای این مشکل داره ؟
دوست عزیز چرا این همه راهتو دور میکنی؟نقل قول:
دوستان در مورد دانلود راهنمای قابل چاپ D5100 از سایت نیکون.........
با نرم افزار های پی دی اف پسورد ریموور در عرض چند دقیقه فایل غیر قابل چاپ تبدیل به فایل قابل چاپ میشه(اسم نرم افزار تو چند پست قبل موجوده)
شاید از صد نفر فقط یک نفر بخواد اون راهو بره و معمولا تو کشور ما راهای تقلب بهتر جواب میده!!!(البته امیدوارم به اساتید جسارت نشه)
سلام
احتمالا نرم افزار ایراد داشته
من خودم با نرم افزار PDF Password Remover v3.0 اینکار انجام دادم و مشکلی نداشتم
آدرس دانلود نرم افزار:(حجم برنامه : 887 KB)
نقل قول:نقل قول:
یادتون نره که زبون فارسی به هیچ وجه پشتیبانی نمیشه یعنی مسیری که برای انتخاب فایل انتخاب میکنید وخود فایل پی دی اف نباید کلمه ویا حرف فارسی داشته باشه.
با سلام.
دوستان من چند روزیه که یه D5100 خریدم. امروز متوجه یه مشکلی شدم و ازتون کمک فوری میخوام. تا حالا حدود 200 شات بیشتر با دوربین نزدم ولی امروز متوجه شدم وقتی تصویر رو lcd هست سرعت شاتر در عمل ثابته و چه در نور آفتاب چه در داخل خونه چه با فلاش یا بدون فلاش صدای شاتر یکسانه در حالیکه رو lcd سزعتهای شاتر متفاوت نشان داده میشه. حتی در حالت تقدم شاتر هم وضعیت همینطوره:::angry::: ولی وقتی روی live view میذارمش این مشکلات نیست و سرعت شاتر بسته به نور محیط متفاوته.
حالا من موندم مشکل از کجاست؟ لطفا کمکم کنید که بدجوری حالم گرفته اس!
ممنون
یعنی وقتی شما داری از توی ویزور عکاسی میکنی (مود M)
چه روی سرعت شاتر 1/4000 باشی چه روی سرعت شاتر 30 ثانیه ، بازهم یه عکس العمل از دوربین میبینی؟؟؟
اگه آره فورا دوربین رو ببر بده نمایندگی که ازش خریدی و یه دوربین دیگه ازشون بگیر (حتی اینکه بخوان برات تعمیر هم بکنن رو قبول نکن)
ولی اگر مشکل این نیست بیشتر توضیح بده
در ضمن صدای شاتر اصلا مهم نیست
شما به اصل عکس نگاه کن ، بین از لحاظ نوری مشکل داره یا نه
ممنون از راهنمایی دوستان عزیز. خوشبختانه مشکل از تازه کار بودن خودم بوده! وقتی عکسها رو تو کامپیوتر چک کردم دیدم خروجیها تقریبا مثل هم هستن و همونطور که فرمودین نباید به صدای شاتر اهمیت میدادم. از توضیحات انوش عزیز هم ممنونم. باز هم ببخشید!
سلام
من به تازگی یه d5100 خریدم و زیاد با تنظیماتش آشنا نیستم.اگه ممکنه تنظیمات af-area mode یه توضیحی بدین.
کلا تنظیماتش 4 تا هست:
single-point af
dynamyc-area af
3d tracking
auto-area af
ممنون
نبود کسی؟راستی می شه دفترچه راهنمای اینو گیر آورد البته فارسیشو من هر چی گشتم نبود:::angry:::نقل قول:
سلام
من به تازگی یه d5100 خریدم و زیاد با تنظیماتش آشنا نیستم.اگه ممکنه تنظیمات af-area mode یه توضیحی بدین.
کلا تنظیماتش 4 تا هست:
single-point af
dynamyc-area af
3d tracking
auto-area af
ممنون
با سلام
یه سوال داشتم از دوستانی که این دوربین رو دارند میشه در ایزو 400 یا 800 noise reduction رو روی حالت High گذاشت ؟ یا فقط از 1600 به بعد این امکان هست ؟
ظاهرا این دوربین قفل آینه به طور مستقیم ندارد (Mup) .آیا به شکل دیگری قرار دارد؟در برخی موقعیتها مثل عکاسی ستارگان یا ... چگونه باید با کمبود آن عمل کرد؟
مرسی.
بنده قصد خريد اين دوربين را دارم اما نداشتن موتور فوكوس روي بدنه كمي مرا مردد كرده است
آيا با داشتن لنزهاي موتور دار اين كمبود كاملا مرتفع خواهد شد ؟
سوال ديگر : آيا باطري گريپ براي اين دوربين در بازار پيدا مي شود ؟
قيمت آن حدودا چند است ؟
سلام
تا اونجایی که من میدونم دوربین های این level هیچکدوم موتور فوکوس توی بدنه شون ندارند. در ضمن خیلی هم نقص مهمی نیست.
سلام
اولین دوربین دیجیتالی که داشتم یک کمپکت 7 مگ بود و عمده عکسایی که میگرفتم چون رنگ مرده بودن میبردمشون تو فتوشاپ و به رنگ و رو میاوردم بعد یه دوربین که فرمت RAW و زوم 20 داشت گرفتم ولی کیفیت عکس (غیر RAW) فرقی نکرد تا این دوربین رو که بدنه و لنز جدا هستن گرفتم با لنز Nikkor AF-S 18-105mm f/3.5-5.6 G ED DX VR بیرون شهر رفتم و چون خورشید به سرعت پایین میرفت و فرصت تنظیمات در P, S و M نداشتم در مود Autumn colors ( که معمولاً بهترین تنظیمات پیش فرض رو برای وضعیت مورد نظر داره)عکس مقابل رو گرفتم :http://www.upsara.com/images/pa636io...5qep_thumb.jpg
و بعد بردمش تو فتوشاپ http://www.upsara.com/images/a1bw3dn...4h0c_thumb.jpg
میدونید انتظار داشتم با این دوربین دیگه کمتر سراغ فتوشاپ برم :hammer2: نمیدونم شاید توقع بجایی نیست .:eyes: بعداً از تنظیمات در P, S و M استفاده کردم تغییر خاصی ندیدم .
کدوم فکرم اشتباه بود ؟ اینکه از دوربین حرفه ای انتظار بیشتری از یک کمپکت دارم ؟
اینکه لنز خوب کیفیت بهتری رو میتونه منتقل کنه ؟(نسبت به لنز کمپکت)
اینکه در مود ها تنظیمات پیش فرض مناسبی قرار داره ؟
منظورتون کدوم ابزارهاست ؟
شاید بشه در دوربین ، پیش از عکاسی شارپنس یا saturation یا چیزای دیگه رو تغییر داد ولی من میخوام رنگ واقعی اون مثلاً برگ رو در عکسم داشته باشم.
مبحث تاریکخانه دیجیتال رو میشه در یه جمله برام بگید ؟ ربطی به ویرایش عکس بعد از عکاسی که نداره ؟
ممنون.
ببینید دوست عزیز در دوربینهای کامپکت در مرحله پردازش کلی رنگ و لعاب به عکس اضافه میشه. چون انتظاری نیست که کاربر این دوربینها بخواهد تغییر زیادی روی عکس بدهد. این تغییرات بطور کلی مفید هستند و عکس را زیباتر میکنند اما تاثیر تخریبی روی جزئیات و رنگ عکس دارند بطوری که گاهی رنگها که ممکن است زیباتر هم باشند به حالت اصلی تبدیل نشوند.
بهمین دلیل دوربنهای حرفه ای با کمترین پردازش و تغییری عکس را بشما تحویل می دهند تا کمترین تاثیر را در عکس اصلی داشته باشند و وظیفه پردازش را به عهده شما میگذارند چون شما کاربر عادی نیستید و میتوانید با توجه به نیازتان پردازش مورد نظر را انجام دهید. بعلاوه روی فایل خام پردازشی صورت نگرفته و بیشترین انعطاف را دارد برای رسیدن به نتیجه بهتر باید از فایل خام استفاده کنید.
منظور شما از فایل خام فایل RAw هست .
ببینید در یه جمله منظورمو بگم خیلی پیچیده نشه ، میدونید علی رغم پیشرفت تکنولوژی لنز و عکاسی هنوز ثبت واقعیت به کیفیتی که چشم انسان میبینه نشده و من اگه برا بدنه و لنز هزینه میکنم به این خاطره که توقعم اینه که به ثبت واقعیت نزدیکتر بشم ، بعد از این اگر مایل بودم ویرایشی روش انجام میدم , والبته انتظار دارم که اگه مثلاً از مودها استفاده میکنم بین خروجی این دوربین و دوربین 400 تومنی قبلیم تفاوتی احساس کنم .
آره احتمالاً لازمه که در کلاسهای پردازش فایلهای خام شرکت کنم ولی سؤال دیگم اینه که آیا فایل خامی که این دوربین به من میده با اونی که دوربین قبلیم میداد متفاوته ؟
بازم ممنون دوست گرامی.
درود
اگر قرار به قضاوت کردن از روی خروجی خام ( بدون پروسس ) دوربین ها باشد ! یک دوربین کامپکت برای نیاز شما کفایت میکند.
اما اگر فرمت Raw لازم دارید ، مسلما برای پر کردن فضای اضافی هارد دیسک کامپیوتر خود از فایلهای حجیم raw آنرا نمیخواهید ،
بخاطر مزیت های شناخته شده فرمت Raw آنرا میخواهید که پست پروسسینگ یا علم ویرایش فایلهای خام در کامیپوتر را میطلبد
قدر مسلم هر چقدر هم که دوربین ها حرفه ای تر باشند ، خروجی آنها در حالت خام ، رنگ و لعاب کمتری از دوربین های مقدماتی دارند.
بهتر است نیاز خود را دقیق تر بشناسید و در همان راستا هزینه کنید
ضمنا ، هنوز دوربین ها به آنجا نرسیده اند که هرانچه را که چشم میبیند ، به عینه ثبت کنند ، در نتیجه
اگر بخواهید بقول خودتان به همان چیزی که با چشم دیده اید در خروجی دوربین هم برسید باید خودتان پارامتر هایی را در مرحله پروسس در کامپیوتر ، مدیریت کنید
تفاوت بین دوربین ها SLR در امکانات جانبی و خروجی که تحت تاثیر سنسور دوربین است و فاکتور هایی مثل رفتار نویزی و ... بر میگردد و فرق بین یک لنز گران و ارزان هم در کیفیت ساخت و کیفیت اپتیکی ( خطاهای اپتیکی کمتر ) و داشتن دیافراگم بارتر و سیلینگ است. هیچکدام آنها برای آنکه خروجی دوربین را از پروسس بی نیاز کند ساخته نشده اند
موفق باشید
انوش
همانطور که جناب Elend پاسخ دادند، برداشت شما اشتباه بوده است. اینکه از دوربین های SLR استفاده کنید و انتظار داشته باشید که کمتر سراغ ابزارهای ویرایش بروید فرض غلطی بوده است.
مبحث ویرایش عکس و استقاده از ابزارهای ویرایشی مثل نرم افزار Photoshop, Lightroom و ... جزئی مهم از فرایند عکاسی هست. مراحل مهمی مثل تنظیم White Balance تنظیم نور ، White Point و Black Point و تنطیم کنتراست و بهینه کردن جزئیات شارپسازی و حذف نویز ....
بحث ثبت واقعی و آن چیزی که شما می بینید و دوربین می بیند و ثبت میکند بحث متفاوت و گسترده ای است.
استفاده از Mode های پیش فرض دوربین کار عجیب و ناپسندی نیست، میتوانید اکثر کارها در دوربین هم انجام دهید(هرچند دست شما بسته تر است و شاید خروجی نهایی خیلی مطلبوب نباشد) ، مثل شارپ سازی، کنتراست ، تنظیم وایت بالانس و ... که بیشتر در عکاسی با فرمت JPEG کارایی دارد. اما اصولا برای رسیدن به بهترین کیفیت توصیه میشود عکاسی با فرمت RAW انجام شود و اعمال تغییرات بر روی عکس و ویرایش بر روی عکس با استفاده از نرم افزارهای ویرایشی انجام شود که کنترل بسیار بیشتری بر روی خروجی داریم و میتوانیم تنظیمات دقیقتر و بهینه تری بر روی عکس اعمال کنیم.
هرچند نمیدانم دوربین قبلی شما چیست ولی اگر یک کامپکت بوده است صد در صد دوربین فعلی خروجی با کیفیت تری برای شما به ارمغان می آورد.( به دلیل سنسور بزرگتر و .. )نقل قول:
ولی سؤال دیگم اینه که آیا فایل خامی که این دوربین به من میده با اونی که دوربین قبلیم میداد متفاوته ؟
پیشنهاد میکنم حتما مقالات سایت عکاسی و مطالب موجود در فروم عکاسی پیرامون مطالب زیر را دنبال بفرمایید.
تاریکخانه دیجیتال
تفاوت JPEG با RAW
تقاوت سایز سنسور ها و عوامل موثر در خروجی
شاد باشید.
واقعا فکر می کنید تفاوتی ندارند!!!؟؟
من همین لنز و دوربینی که شما دارید رو دارم
به شدت راضی هستم
البته با سایز دوربین یکم مشکل دارم ولی با کیفیت عکس ها به هیچ وجه
آخرین باری که دوربینم با فرمت Jpg عکس گرفت ، هفته ی دوم پس از خریدش بود
همیشه raw عکس میگیرم
ویرایش عکس یکی از مراحل شیرین عکاسی هست بنظرم
کسی که میاد سمت SLR باید حداقل مطالعات لازم رو انجام بده
حداقل اطلاعات لازم رو داشته باشه
برای مثال
شما با بستن دیافراگم لنز (حدودا 7.1) می تونید به بیشترین شارپنس این لنز برسید و...
(شرمنده ، خط رو خط شدیم)
فریم ویر جدید دوربین دی 5100
D5100 Firmware Update 1.01
https://nikoneurope-en.custhelp.com/...ail/a_id/50626
تغییرات اعمال شده بخوبی پوشش دهنده مشکلات دوربین خواهند بود.
بدورد تا درودی دیگر بار
سلام
دوستان به چه صورت میشود عکس hdr با استفاده از گزینه ی پیشفرض دوربین گرفت؟
سلام
اگر دوربین در حالت عکاسی با فایل خام است انرا به jpg تبدیل میکنید و از داخل منو hdr را فعال میکنید
ممنون میشم دوستان توجهی به این حقیر بفرمایندنقل قول:
راستی دوربین رو ارتقا دادم
از کجا باید بفهمم ارتقا پیدا کرده؟
یعنی ورژن رو چند می نویسه؟
اگر واقعا آپگرید شده باشه دوربینم
مشکلاتی که با دوربین داشتم حل نشده که هیچ تازه با نورسنجی هم به مشکل خوردم (می خوام از ماه عکس بگیرم (105mm) ، تایم 30 ثانیه ای پیشنهاد می فرمایند:::whistling::: )
سپاس
خوب احتمالا حق داره دوربین بنده خدا :)
فکر کنم تو ۱۰۵ میلی متر ماه حدود ۱۰ درصد کادر رو میگیره، طبیعیه که وقتی دوربین میبینه بقیه کادر کلا سیاه، زمان بالا پیشنهاد بده تا بقیه کادر هم روشن بشه... چه میدونه تو کادر شما غیر از ماه چیزی نیست که بخواد روشنش کنه.
جناب سعیدی:
How to verify your cameras current firmware version
If the latest firmware version is already installed on your camera, you need not proceed with download or installation of this Firmware Upgrade. The current firmware version can be verified from the Firmware version item in the camera's setup menu.
1.
Turn on the camera.
2.
Press the MENU button to display the menu screen.
3.
Select the Setup Menu.
4.
Select Firmware version from the setup menu.
5.
The camera's firmware version will be displayed.
6.
Turn off the camera.
اگر ورژن 1.01 باشد که نسخه جدید است.
https://nikoneurope-en.custhelp.com/...ail/a_id/50626
سلام
من تازه عضو این فروم شدم
میخواستم بدونم دفترچه فارسی D5100 وجود داره ؟؟؟ جایی هست که بتونم دانلود کنم ؟؟؟
تشکر ....
سلام.خیر.تا جایی که میدونم ترجمه نشده.
منوال خودش که خوبه...
من تازه این دوربین رو خریدم ، تا به حال هم از دوربین حرفه ای استفاده نکردم برای همین دنبال فارسیش میگشتم تا دقیق با تمام قسمت ها آشنا بشم
سلام خدمت دوستان
چه جوری میشه از صدای فوکوس توی فیلمبرداری راحت شد. (فوکوس دستی هم برای فیلمبرداری از بچه ها پدر در میاره.)
درود
استفاده از میکروفون رو بدنه دوربین بهر حال چنین خواهد بود. اگر مصارف جدی دارید که وجود صدای
موتور فوکاس به کارتان لطمه میزند تنها راه استفاده از میکروفون جداگانه است یا استفاده از MP3 رکوردر.
یک راهی که شاید موثر واقع شود به تنظیمات دوربین رفته و حساسیت میکروفون را روی Low بگذارید
موفق باشید
انوش
سلام
با اینکه Focus mode رو روی AF-S میذارم و AF-area mode رو هم روی Auto-area AF و Metering رو هم روی Matrix باز تو Live View حالت Spot metering فعاله ، اصلاً گیج شدم هر تغییراتی تو این سه تا میدم بازم Spot metering فعاله !! هم تو Effects هم تو مودهای A و S .
ممنون از اینکه این مطلب رو متذکر شدید:::happy:::
اگه بخوایم فوکاس مرکزی و نورسنجی ماتریسی باشه چکار کنیم ؟
تا جایی که میدونم فوکاس مرکزی و نقطه ای داریم و نورسنجی ماتریسی ، مرکزی و نقطه ای و در فوکاس نقطه ای نورسنجی هم در محل فوکاس انجام میشه ، درسته ؟ تصور من این هست که چهارخونه ای که در صفحه LCD ظاهر میشه که برا تنظیم فوکاس هست به غیر از حالت نورسنجی ماتریسی نورسنجی رو در محل فوکاس انجام میده ، درسته ؟ لطفاً راهنمائی کنید.
یه مقدار تو این راهنمای انگلیسیش تعمق کردم یه چیزایی دستگیرم شد که فکر میکنم جواب خودمو بدم :::blushing:::، فقط تایید دوستانو میخوام .
اگه Spot metering رو فعال کنیم نورسنجی از نقطه فوکاس تبعیت میکنه (Camera meters current focus point) ولی در دو حالت مرکزی و ماتریسی اینطور نیست و اینکه تو دوربین هیچ پیش فرضی برای فوکوس مرکزی نیست و باید با دایره اطراف OK به مرکز هدایتش کرد و البته اگه در View finder باشه و حالتی غیر از Auto-area AF تعداد نقاط انتخابی به 11 تا محدود میشه، و اگه تو حالت Auto-area AF باشه نمیدونم با کجا زوم میکنه ، مشخصه ای نداره ولی تو Live View با چهارخانه قرمزی که سبزمیشه نشون میده و زوم رو بهر جا میشه برد و الزاماً نورسنجی بجز نقطه ای از فوکاس تبعیت نمیکنه.
ترجمه بعضی قسمتها برام مشکله مثل این: meter off-center subjects:think:;
درود
فکر میکنم متوجه شده باشم مشکل شما کجاست ،
ببینید وقتی حالت فوکاس روی گزینه AF-S هست منطقه فوکاس فقط میتواند نقطه ای باشد یا 3D ( که شامل کل صفحه هست )
اما اگر حالت فوکاس را به AF-A تغییر دهید ، منطقه فوکاس علاوه بر نقطه ای میتواند مرکزی هم باشد همینطور 3d یا Auto
و گذشته از اینها از داخل منو میتوانید مشخص کنید که منطقه مرکزی وسعتش چقدر باشد
ضمنا حالات AF-S و AF-C فقط در مورد های عکاسی P ، A ، S ، M در دسترس خواهند بود.
همه اینها با نگاهی به کتابچه دوربین روشن خواهد شد.
موفق باشید
انوش
ممنون
تو راهنما نگاه نکردم ولی تو دوربین که موارد رو چک میکردم کمی متفاوت بود ، مسئله اصلی که تا بحال دقت نکرده بودم تفاوت تنظیمات در View Finder و Live View بود و من قبل از اینکه تو این همه تنظیمات سر در گم بشم بهتره مشخص کنم که میخوام بعنوان یک نیمه حرفه ای(به تشخیص خودم) از کدوم یکی استفاده کنم . طی چند سال گذشته از LCD به سوژه ها نگاه میکردم و عادت دارم اگر چه که بنظر میرسه حرفه ای ها از View Finder استفاده میکنند ولی بنظر من در LCD امکان گم شدن جزئیات کمتره ولی عمر باتری هم کمتره ( تا حالا با یک شارژ کامل نتونستم بیشتر از 25 تا عکس بگیرم !!)
اصطهلاک (املا!!!) سنسور را هم در نظر بگیرید
و در ضمن اگر در جایی که نور آفتاب زیاد هست بخواهید در LV عکس بگیرید ، انعکاس نور روی LCD باعث میشه که اون جزئیات که هیچ ، کلا چیزی نبینید
من بدون LV با همین بادی بیشتر از 600 شات زدم بدون فلاش ، چند شات هم با فلاش ، هنوز باتری تموم نشده بود
فوکاس کند در مود LV هم به کنار
سلام
من چند روزیه که این d5100 + 18-55 رو خریدم ولی حس میکنم عکس ها زیاد شارپ نیستن
حالا یا من از این بدنه ی تقریبا یک میلیونی و لنز 80 تومنی زیاد انتظار دارم یا اینکه عکس ها واقعا شارپ نیستن
من دو کراپ 100% اتچ کردم
لطفا اساتید ببینن و در مورد شارپ بودن قسمتی که در فوکوس هست نظر بدن
تشکر
ویرایش: لازم به ذکره که سوژه و دوربین جفتشون روی میز بودن و عکسا با تایمر گرفته شدن و هیچ لرزشی در کار نیست
ویرایش 2: به نظر میاد انجمن عکس های اتچ شده رو کم حجم کرده. من تصاویر رو با حجم و کیفیت اصلی اپلود کردم
http://up1.iranblog.com/images/vkiylaragn8k9vlvfoa.jpg
http://up1.iranblog.com/images/rstu9gxfpx0325mgfnln.jpg
من جز اساتید نیستم و فقط نظر خودمو میگم فکر میکنم خود سوژه ای که انتخاب کردید به نظر یک جور پارچه میاد که رنگ ماتی داره و کلا ماته کاش از اشیا دیگری هم استفاده میشد که بشه بهتر دید با این مقایسه نمیشه چیزی گفت لنز 55-18 این دوربین جز شارپ ترین لنز هاست بهتره بجای این پارچه ( یا هر چیر دیگه ای که هست) یک وسیله پلاستیکی رو سوژه کنید. در کل چیزی که بشه بهش گفت مشکل نمی بینم
دوست عزیز
اولاً بنظر میاد دیافراگم بازی رو انتخاب کردید برای عکاسی،درسته؟در لنزهای زوم ، معمولاً بهترین نتیجه در 1 یا 2 استاپ بالاتر از مینیمم دیافراگم در اون فاصله کانونی بدست میاد ؛ مثلاً شما در فاصله 55 مم ، حداقل دیافراگمتون 5.6 هست باید روی دیافراگم 8 یا 11 در فاصله 55 مم عکس بگیرید تا بهترین نتیجه ممکن حاصل بشه
دوماً ، در حد و اندازه های لنزتون ازش انتظار داشته باشید !
سوماً ، در مورد شارپ بودن تصویر ، بدون کراپ شدن قضاوت کنید !
من منظورم 55-18 همین دوربین بود نسبت به 55-18 سایر شرکتها که اونجا هم نوشتم این دوربین نه در کل لنز ها اگر هم اشتباه میکنم عذر میخوام
در مورد اون قسمت هم بنظرم رسید که پارچه هست چون اگر نگاه کنید انگار که نخ داده و فکر میکنم که یک وسیله پلاستیکی حتی غیر براق میتونه مقایسه رو راحت تر کنه بازم اگر اشتباه میکنم از برادرای بزرگترم عذر میخوام
ضمن تشکر بابت وقتی که برای پاسخگویی گذاشتین، دیافراگم در اون تصاویر 10 بود که در همون محدوده ای هست که عرض کردین
در مورد حد و اندازه ی لنز، راستش من قبل از خریدن این دوربین تجربه عکاسی نداشتم و در عین حال که میدونستم لنزم ارزانترین و قاعدتا بی کیفیت ترین لنز موجود برای دوربینم هست انتظار داشتم که در نقطه ی فوکوس جزئیات بیشتری رو داشته باشم
نه دوست خوبم، استفاده فعلی من از دوربین در حد ثبت تصاویر یادگاری و تمرین کادر بندی هست
اینم از آخرین تصویر هرچند نتیجه این شد که نباید انتظار بیشتری از این لنز داشت
http://up1.iranblog.com/images/2tc3amsby9zgbsig8bws.jpg
مجددا از دوستانی که پاسخ دادن تشکر میکنم
خیلی فرقی با هم نمیکنن!مثلاً 55-18 نیکون و کنون به لحاظ کیفیت تصویر در یک رده هستن!
بله ، اگر از یه چیزی که ماهیت شارپ بودن داره ، مثل یه قاشق ، لیوان ، خودکار و... که لبه های صافی دارن عکس گرفته بشه بهتر میشه قضاوت کرد
ممنون
به اندازه پولی که براش پرداخت کردید ، لنز بدی نیست !
تصویری که الان آپلود کردین هم کیفیت مناسبی داره!در محدوده عمق میدان هم جزییات به خوبی دیده میشن!
بهرحال اگر قراره تمرین کنید،غیر از محدوده کانونی لنز،باقی مواردش قابل تحمله!
پیشنهادی که قبلاً هم دادم ، استفاده از لنز 105-18 روی بدنه D5100 هست،چرا که به لحاظ کیفیت خروجی سنسور ، این دوربین امتحان پس داده است ، پس باید کیفیت تصویری که روی سنسور تشکیل میشه رو تا حد ممکن بهبود بخشید . ( عکس نهایی نتیجه تلفیق تصویر تشکیل شده توسط لنز و نتیجه پروسس اطلاعات خونده شده توسط سنسوره،پس هرچی این دو عامل بهتر باشن،عکس نهایی بهتره)
یکی از لنزهای 50مم نیکون رو استفاده کنید تا مفهوم شارپ بودن عکس رو لمس کنید ;-)