میشه بگید دقیقا مربوط به چی میشه ؟
Printable View
فکر کنم منظور من رو متوجه نشدین
این دوستمون گفتن سرعت شاتر دوربینشون زیر 1/200 نمیاد
حرف شما در موردی صادقه که بخوان سرعت رو بالای این مقدار ببرن که خوب دیگه اگه فلاش پاپ آپ روشن باشه سرعت رو نمیشه بالاتر برد و اگه سرعت رو بالاتر ببرین دوربین شات نمیزنه(البته دوربین من خودش سرعت شاتر رو به 1/200 برمیگردونه!)
برای سرعت زیر 1/200 که مشکل سینک وجود نداره تا بخاطر اون سرعت شاتر دوربین پائین تر نیاد!
امیدوارم متوجه منظورم شده باشید
سپاس
سلام. تا جایی که من متوجه شدم شرکت نیکون برای این دوربین گریپ نساخته. استفاده از گریپ هایی با مارک های دیگه رو این دوربین کار درستیه؟ منظورم اینه که ممکنه برای دوربین مشکل ایجاد بکنه؟ بهترین مارک ها چی هستن؟
با تشکر.
درست متوجه شدید، ساخته نشده
در مورد گریپهای مختلف بحثهای بسیار ختلفی در تالارهای خارجی صورت گرفته، جمعبندی من از اون بحثها، اینه که همه اون گریپها شبیه به همند و همشون با سیم با دوربین متصل میشن. (به پورت سیمی که برای ریموت کنار دوربین قرار داده شده)
همش بستگی به این داره که آیا شما حاضری همیشه یه سیم از بغل دوربینت آویزون باشه یا نه!
لنز سنگین هم که نداری، گریپ برا چی میخوای؟
اون سیم برای هنگام استفاده از دکمه شاتر دومه که در خود گریپ وجود داره . و برای عکاسی عمودی استفاده میشه . و اگر کسی نخواد از اون استفاده کنه ، پس نیازی هم به اون سیم نیست .
در این حالت شما میتونید باتری رو داخل گریپ قرار دهید و بدون نیاز به سیم ، عکاسی کنید .
همه گریپ ها متفرقه هستند . و ساخت شرکت های چینی . اما فکر نمیکنم این به معنای بی کیفیت بودن آنها باشه . چون برخی از اون شرکتها در زمینه تولید وسایل و تجهیزات دوربین ها ، سابقه مشخصی دارند و نسبتا شناخته شده هستند .
برای تهیه این دسته گریپها من مارک زایکو رو توصیه میکنم . چون خودم هم مدتی است ازش استفاده کردم و خیلی هم خوبه و دوربین هم دچار مشکل نشده . برای مطالعه میتونید لینک زیر رو بررسی کنید :
http://www.sears.com/shc/s/p_10153_1...=33-75890824-2
اما مشکل اینجاست که این گریپ در ایران نیست . و باید از خارج تهیه کنید . و یا از دوبی سفارش بدید .
مزایا :
1-ارگونومی دوربین بسیار بهتر می شه و بسیار خوش دست تر خواهد شد .
2- استفاده از باتری یدک .
عیب :
1- کیفیت ساخت به هر حال خیلی بالا نیست . اما با این حال محکمه .
2- مشکل همون سیم در صورت نیاز به استفاده از دکمه شاتر دوم . ( که من تا حالا هرگز استفاده نکردم )
اگر شما فقط برای گریپ به خاطر دکمه شاتر دوم استفاده میکنید حرفی نیست .
اما من نظرم با شما موافق نیست . من همونطور که گفتم یکی برای افزایش ارگونومی دوربین از اون استفاده میکنم و همینطور برای افزایش طول عکاسی با استفاده از باتری یدک . اکثر کسانی که D5100 دارند عمده مشکل این دوربین را در کوچکی بدنه می دانند . با استفاده از این گریپ ها این مشکل نه تنها برطرف میشه بلکه بسیار هم دوربین خوش دست خواهد شد.
پیچش دست هم تا الآن مشکلی برام ایجاد نکرده . چون تا الآن بدون اون هم باید همونطور دست رو بچرخونیم تا عکس عمودی بگیریم !
فکر نمیکنم که هیچ کس به خاطر پیچش دست هاش عکس عمودی گرفتن رو کنار گذاشته باشه .
درود
كوروش عزيز
بنده بابت توضيحات شما بسيار سپاسگزارم
تا مدتي براي بنده همين موارد سوال بود.
فقط مورد بعدي اين هست كه نميدونم بنده اشتباه ديدم يا خير يه سري گريپ به چشم بنده خورده بود كه باتري قلمي استفاده ميكرد البته شايد هم شام سنگين خورده بودم در خواب تحقيقات عكاسي انجام دادم.
اين مورد رو شما احيانا نديديد؟
لينك هم بنده متاسفانه موفق به باز كردنش نشدم اجازه دسترسي به بنده نميده.
استفاده از دکمه شاتر دوم به عقیده من خیلی مهم است اگر نباشد و کار نکند که...
تمام لذت استفاده از گریپ را همان دکمه میدانم.
سهیل جان ، استفاده از دکمه دوم مهم هست . من انکار نمیکنم . ولی اینجا انتخاب کردم بین اینکه دستم رو بچرخونم یا یک سیم رو به بدنه وصل کنم .
و من چرخوندن دست رو انتخاب کردم ، چون به نظرم اون سیم یک کمی ضایع به نظر میرسه !!!
ولی خب ، در صورت نیاز و ضرورت میشه ازش استفاده کرد .
من در فرومهای خارجی خیلی راجع به این موضوعات تحقیق کردم . بسیاری راضی بودند . فقط یکی دو مورد در گریپ ساخت شرکت مایکی ، به ایجاد نقص در سیستم پاور دوربین در دراز مدت اشاره کردند که هم خیلی تکرار نشده بود و هم اینکه به هر حال ممکنه خود اون فرد هم دسته گلی به آب داده باشه . اگر این موارد زیاد بشه باید نگران بود .
اما در این یکی دو ماهی که من استفاده کردم مشکلی نداشتم .
البته میگم من از مارک ZEIKOS استفاده میکنم . چون به هر حال این شرکت درسته وسایل متفرقه تولید میکنه ، و چینی هم هست ، ولی به هر حال وسایل اش خیلی مورد استفاده قرار گرفته و فکر نمیکنم که دیگه جنس بنجل تولید کنه .
از اون لینکی که دادم میتونید اطلاعات بیشتر رو به دست بیارید.
اما همانطور که گفتم عمده مزیت این گریپ ، اینه که دوربین بسیار خوش دست میشه . و اصلن دست خسته نمیشه . بلکه تمام انگشتان در جای درستی قرار میگیرند و انگشت کوچک که در حالت معمول به زیر دوربین میره ، اینجا روی گریپ مینشیند و خیلی احساس بهتری در عکاسی به دست میده .
و دوست عزیز ، Danitondar گرامی .
من در گریپ دوربین D7000 ام ، که فابریک و تولید خود نیکونه ، همین تبدیل استفاده از باتری قلمی هست و چند بار امتحان کردم و دوربین روشن نشد . حالا یا مشکل از باتری هام بوده ( که البته همگی قابل شارژ و از مارکهای معتبر هستند ) و یا اینکه مشکل جای دیگری است .
راست اش برام خیلی مهم نبوده ولی این بار امتحان میکنم و نتیجه رو به شما خواهم گفت .
در مورد لینک هم شاید فیلتر شده ، از چی چی شکن استفاده کنید ! من همین الان داخل اش رفتم و مشکلی نداشت .
آقا کوروش و بقیه دوستان ممنونم از جواب هاتون.
این که یه سیم از دوربین بیاد بیرون که خیلی زشته!
البته برای من هم بزرگ تر شدن دوربین بیشتر مهمه تا استفاده از دکمه شاتر دوم.
این گریپی که معرفی کردید با باتری تقریبا قیمتش چقدر میشه؟ خارج آشنایی ندارم شرکتی هست که این جور اجناس رو سفارشی وارد کنه؟
اینجا من هر چه گشتم هیچ فروشگاهی نداشت .
راه به دست آوردن اش اینه که از بندرعباس یا دوبی سفارش بدید براتون بیارن .
برای من اون موقع حدود صد و ده هزارتومان تموم شد . الان با این قیمتهای جدید دلار دیگه نمیدونم .
خب من الآن دوباره با گریپ D7000 خودم و با خشاب باتری قلمی اش تست کردم و با اینکه چهار باتری کاملن شارژ شده و دو باتری نیمه شارژ رو داخل آن گذاشتم ، اما دوربین همچنان ارور کمبود توان باتری رو میداد و کار نمیکرد .
نمیدونم اشکال از کجاست . ایا به جنس باتری ها و یا توان اونها بر میگرده ؟ و یا کلن دوربین این باتری ها رو نمیشناسه ؟
من الان گریپ D7000ـم رو تست کردم، مشکلی نداشت... یه مزیتی که D7000 نسبت به بقیه دوربین هایی که دیدم داره اینه که یه کانکتور زیرش داره که گریپ به اون وصل میشه و برق و کنترل ها از طریق اون برقرار میشه و نیازی به برداشته درپوش جای باتری یا اتصال سیم اضافی (چیزی که تو مدل های دیگه دیدهبودم) نداره...
پ.ن: پیشنهاد من باتری های سونی (نوع از قبل شارژ شده اون)ه... هرچند توانشون کمتر از بقیه مدل هاست (۲۱۰۰ میلیآمپر) ولی این مزیت رو داره که باتری با گذشت زمان دشارژ نمیشه و تو مواقع ضروری دستتون تو حنا نمی نمونه (من از زمانی که A640 داشتم از این باتری ها استفاده می کردم و الان هم غیر از اون دوربین،برای فلاش SB700 و گریپام دارم از این وع باتری ها استفاده می کنم)
درود
عذرخواهي ميكنم بابت تاخير در پاسخ.
ظاهرا اين مدل هست
http://www.amazon.com/gp/aw/d/B005LK...6378316&sr=8-5
كه فكر كنم با تمامي دردسر هاش حدود ١٨٠ اينا بايد دربياد.
البته درست متوجه نشدم چون D7000 رو مثال زديد
بنده دنبال باتري خور كردن ٥١٠٠ هستم كه ظاهرا امكان پذير نيست البته بنده هم مشكل كوچك بودن اين دوربين رو احساس ميكنم ولي نميدانم انقدر حايز اهميت هست كه حدود ١٨٠ هزارتومان هزينه بشه يا خير.
چند لحظه پيش به فكر تست كردن يك فلاش قديمي روي ٥١٠٠ افتادم.
فلاش Yashica Cs-220!
روي كفشكي كه در ٥١٠٠ ضميمه شده پيچ كردم و فلاش رو روي اتوماتيك قرار دادم.
به راحتي سينك شد و از اين بابت خوشحالم كه اگر قصد خريد فلاش داشته باشم دومين فلاش خواهد بود.
موفق باشيد!
سلام بچه ها دیروز رقتم 5100 بخرم با گارانتی ایده ال
اما یکی از دوستام گقت ایده ال خوب نیست با نیکو نگرش بخر
دوستان که این دوربینو دارن کدوم گارانتیو پیشنهاد میکنن ؟؟
19 /6 /91
دیروز با دلار 2440 تمنی با منت 5100 خربدم با کیت 1470
امرور دلار شد 2540 زنگ ردم گفت 1600 !!!!!!!!!!!!!!!!
made in tailand نوشته دفترچش نقهمیدم تایلندی یا ژاپنی ولی دقترجه اینگیلیسی نداشت
ایده ال گارتنی
100 تا شات زدم کارایی و جای دکمه ها خوبه راضیم
دوستان مموری 8 گرفتن 10 مگ 20 تمن سرعتش مناسبه ؟
درود
برای دریافت فایل PDF منوال این دوربین از سایت نیکون اینجا رو کلیک کنید
ضمنا اگر مموری دارای سرعت wright کافی نباشد در ذخیره فیلم در هنگام فیلمبرداری روی مموری قبل اینکه به 10 ثانیه برسد
فیلم برداری را متوقف میکند و یک پیغام کوتاه می دهد اگر چنین نشد پس مموری شما داری حداقل سرعتی که باید باشد ، هست
موفق باشید
سعی کن مموری با کیفیت و سرعت بالا بگیرینقل قول:
دوستان مموری 8 گرفتن 10 مگ 20 تمن سرعتش مناسبه ؟
من پاتریوت LX PRO کلاس 10 16 گیگ گرفتم که زمان خرید دوربین(فروردین) 45 تومان قیمت داشت
سلام.
این دکمه که دورش خط کشیدم چیه؟
روی 3100 هم هست ولی رو 7000 نه.
فایل پیوست 33128
سلام عزیز
لظنرم هنگامی که شما برای تعویض لنز اقدام میکنید این پین کوچک هم نقشی دارد دقت کنید لنز رو جا میزنید یک صدای کوچک میاد که به همی پین نگه دارنده مربوط میشود!
البته دلیل اینکه چرا در D7000 نیست رو بنده اطلاع ندارم!
ویرایش:یه مورد بنظرم رسید که ظاهرا درست بود!
اگر نگاهی به وزن D5100 و D3100 بندازیم متوجه وزن پایین آنها نسبت به D7000 میشویم!
D7000 حدود 800 گرم وزن دارد!
ولی به D5100 فقط 560 گرم وزن دارد!
حالا نظر بنده این است که شرکت Nikon این مورد رو در نظر گرفته که ممکنه لنز های سنگین روی D3100 و D5100
بسته بشوند که بالانس دوربین از بین بره و در نتیجه لنز از روی Mount جدا بشه یا بشکنه!
پس یک Holder یا نگه دارنده ی کوچک در نظر گرفتن تا دوربین های با وزن کمتر هم با اینکه بالانس کافی ندارند حداقل از شکستن لنز جلوگیری شود!
البته این ها برداشت بنده بود ممکنه اصلا این شرکت قصدش شوخی با شما باشه :-D
موفق باشید!
سلام
دوستان من به تازگی یه D5100 خریدم و یه سوال داشتم.
من با Canon G12 که کار میکردم توی حالت Live View وقتی سرعت شاتر و مقدار دیافراگم رو تغییر میدادیم تصویر توی صفحه هم از لحاظ نوری تغییر میکرد تا کم و بیش یه Preview از عکس بهمون نشون بده.
اما با این دوربین میخواستم ببینم میشه چنین کاری کرد؟ چون الآن تصویری که توی صفحه نشون داده میشه با تغییر شاتر و دیافراگم عوض نمیشه و برای snap shot ها یه کمی آزار دهندس و فکر کنم نیاز به تجربه زیادی داره.
یه سوال: چرا برای اسنپشات از حالت manual دوربین استفاده می کنید!!!؟
پ.ن:D7000 رو میدونم که تو لایوویو تاثیر کم و زیاد شدن سرعت شاتر رو نشون میده... ولی تو لایوویو اصلا دیافراگم تغییر نمی کنه که بخواد تاثیرش رو نشون بده یا نده...
پ.پ.ن: البته اگه iso اتوماتیک باشه، احتمالا هرچی شاتر رو تغییر بدید، ISO جبرانش میکنه و نور رو ثالت نگه میداره.
من این آپشن را در D7000 دوستان ندیدم! شاید تنظیم یا مد خاصی داشته باشد که من نمیدانم...نقل قول:
پ.ن:D7000 رو میدونم که تو لایوویو تاثیر کم و زیاد شدن سرعت شاتر رو نشون میده... ولی تو لایوویو اصلا دیافراگم تغییر نمی کنه که بخواد تاثیرش رو نشون بده یا نده..
اما دوربینهای لایک مانند G12 و... این امکان را دارند و میتوان در لایو ویوو نور را تنظیم کرد.
تا جایی که حافظه ام یاری می کند ، در دوربین D7000 در حالت لایو ویو و فشردن دکمه فانکشن ، میشه ، حالت نور و عمق میدان را دید .
با اینکه تقریبا مطمئن بودم، ولی همین الان دوباره چک کردم، دکمه preview در حالت لایوویو کار نمی کنه، دیافراگم قابل تغییر نیست و اگه حساسیت رو روی اتوماتیک نذاشته باشید، با تغییر سرعت شاتر، نور کم و زیاد میشه (طبیعتا شاتر بیشتر از ۱/۳۰ باز نمی مونه)
البته اینا در مورد D7000 بود، ولی بجز اولی (کلید preview) که ظاهرا در D5100 اصلا وجود نداره، بقیه موارد باید در مورد این دوربین هم صادق باشه!؟
سلام به دوستان عزیز
من در حالت a دیاف رئ از 5.6 کمتر نمیتونم کنم اخرشم 32 هست
مریوط به لنز هست که کمتر نمیشه مثلا 2.8
لنزم 18 55
18-55mm f/3.5-5.6
این یعنی بازترین روزنه دیافراگم برای لنز شما در 18 م.م f/3.5 و در 55 م.م f/5.6 است.
سوال رو در ناپیک درستی نپرسیدید
دیافراگم 18-55 در وایدترین حالت از ۳.۵ تا ۲۲ تغییر میکنه، ولی ساختار این لنز طوریه که وقتی زوم می کنید، دیگه اون دیافراگم باز رو نمی تونه بده، بطوری که در ۵۵، دیافراگم از ۵.۶ باز تر نمیشه و به جای ۲۲ تا ۳۶ میره!
پ.ن: اگه دقت کنید روی لنز نوشته: f/3.5-5.6
ویرایش: با جناب فرید خط رو خط شد... برای اینکه چیز تازه ای داشته باشه، بد نیست اینجا رو هم ببینید.
پ.ن: این سه پست رو لطفا مدیران به تاپیک مناسب منتقل کنند.
قضیه اینه که وقتی وارد حالت لایوویو، (بجز سونی) میشی، دیافراگم ببسته میشه و آینه بالا میره و شاتر باز میشه تا سنسور نرو ببینه و تصویر نشون بده، یعنی همه اون چیزی که میبینید دقیقا اونیه که سنسور ثبت خواهد کرد... و طبیعیه که با توجه به ساختار معمول دوربین، تو این حالت نشه دیافراگم رو تغییر داد
اما سونی یه سنسور دیگه بالای آینه داره که برای لایوویو استفاده می کنه (در واقع نور وقتی از آینه جلوی سنسور به سمت بالا بازتاب شد، به جای اینکه به سمت منظره یاب بره، به این سنسور هدایت میشه، در نتیجه شما چیزی رو میبینید که تو حالت عادی قرار بوده چشمتون تو منظره یا ببینه. (و البته مزیت این سیستم قرسوده نشدن سنسور اصلی دوربین و مصرف کمتر باتری و تفاوت در سیستم فکوس و...ست)
من کاری که میگید رو انجام دادم اما بازم نتیجه نگرفتم...نقل قول:
باید دوربین روی حالت M باشه و حتما ایزو اتوماتیک خاموش باشه، یا اینکه رو سه حالت دیگه (s-a-p) باشه و با گرفتن دکمه اپرچر و چرخوندن پیچ، به دوربین دستور بدید تنظیمات رو برای نور کمتر یا زیادتر انجام بده. در این حالت Live View یک Preview از عکس بتون نشون میده.
روی حالت M یا S یا A یا P با ISO غیر Auto دکمه اپرچر رو نیمه میگیرم و دیال رو میچرخونم تا سرعت شاتر (تو حالت A دیافراگم) تغییر میکنه اما حالت Live View تغییری رو به من نشون نمیده...
توی تنظیمات دوربین چنین حالتی رو نباید فعال کنم...؟
چون حالت Auto اگر فلاش رو Off کنید باز هم ISO رو خودش بالا میبره... اما خب بازم حالت P هستش که از اون استفاده میکنم. اما این Preview برای عکسهای دیگه هم کاربرد داره به هر حال...نقل قول:
یه سوال: چرا برای اسنپشات از حالت manual دوربین استفاده می کنید!!!؟
بچه ها فکر کنم دوربینم به مشکل خورده
سرعت شاتر تو 1/4000 با 1/80 هیچ فرقی نداره خروچی عکس ها قرف داره ولی رمان بار بودن شاتر یکی هست
سرعت عکاسی پیاپی رو هم خوب کم کرده
تو حرکت امنحان نکردم ولی اخنمالن نتونه عکس یگیره
الان من چیکار کنم ایا تو تنظیمات مشکلی هست ؟
درود
بنده هم اوایل گاهی این مورد رو احساس میکردم چون صدای آینه دوربین روی حالت معمول برای دقت بیشتر به طور مثال 80 با 4000 تفاوتی ندارد!
صدای شاتر رو به دلیل صدای بلندتر آینه متوجه نمیشوید!
نه بابا مطمعنم تا دیروز اینجوری نبود
1/4000 یه صدای تق سریع می اومد
اما الان رو 1/4000 میگه تق یکم بعدشم باز میکه تق
رو فلاشم قبلا رو 1/4000 1 دونه قلاش میزد الان 2 تا میزنه
البته صدای اینه هست اگه اشتباه نکنم
ولی خوب تا دیروز چرا اینحوری نبود
اوکی متوجه شدم مشکل از کجا است قفل آینه دوربین شما روشن است وارد منوی دوربین شوید و دنبال گزینه Expose Delay بگردید و آنرا خاموش کنید مشکل حل میشود اگر نتوانستید آنرا پیدا کنید بفرمائید تا بیشتر کمکتان کنم.
آها متوجه قسمت فلاش شدم احتمالا نورسنج دوربین چیز دیگری متوجه میشه!
اگر دوبار فلاش زد یک بار با شاتر بالا میگیرد یکبار دیگر با شاتر پایین بعد ترکیب میکند و به این شکل شما یک عکس با منظره ی روشن که تاریک گرفته شده دارد و یک عکس با شاتر گایین برای سوژه نزدیک
بعد ترکیب شما هر دو رو با هم دارید!
سلام
سه تا سوال از دوستان گرامی داشتم :
1- میخواستم تو نور کم سرعت رو بیارم پایین حدود 10 ثانیه ، ولی دیدم تو نور کم نمیتونه فوکوس کنه و شاتر عمل نمیکنه ! چکار کنم الزام فوکوس رو در نور خیلی کم حذف کنم ؟
2- در فیلمبرداری با دوربین فیلمبرداری روی یه صحنه کلی فوکوس میکنم و فیلمبرداری میکنم بدون اینکه حرکت من یا حرکت افراد خللی در کیفیت تصویر بوجود بیاره ولی در فیلمبرداری با این دوربین اگر چه حالت واید رو انتخاب کنم همواره چهار خانه قرمز به علامت نبود فوکوس ظاهر میشه ! چکار کنم ؟ استفاده از قفل فوکوس رو هم یا بلد نیستم یا چاره نشد !!
3- سعی میکنم همواره در عکاسی از Viewfinder بجای Live view استفاده کنم که بیشترین مزیت اون برا من صرفه جویی در مصرف باطریه ولی ظاهراً این کار رو برای فیلمبرداری نمیشه انجام داد چون مثلاً میخوام دوربین رو رو یه صحنه ثابتش کنم و LCD رو ببندم و از پشت دوربین برم تو صحنه ولی به محض بستن LCD فیلمبرداری متوقف میشه !! برا صرفه جویی در مصرف باطری موقع فیلمبرداری چکار کنم ؟
ممنون.
درود
بنظرم شما این دوربین رو برای فیلم برداری نیز خریداری کردید که در این مورد تهیه ی 600D معقول تر هست (گرچه داینامیک رنج از بین میرود ولی دیگر موارد برتری با کنون هست)
1-موردی که جناب خادمی اشاره کردند بهترین راه هست / کافیه شما چراغ قوه رو به کادر ببرید و سعی کنید روش فوکوس کنید!
2-اگر دوربین رو روی فوکوس ممتد گذاشتید مسیر زیر رو طی کنید
Menu>Custom Setting Menu>Contorols>Assign AE-L/AF-L button>AF Lock Only
حالا با زدن کلید کنار لغزنده میتونید فوکوس اتوماتیک رو متوقف کنید!
دوستان لطفا من را راهنمایی کنید
من میخوام با این دوربین فیلمبرداری کنم
اول اینکه نمیدونم چرا هنگام فیلمبرداری اتوفوکوس انجام نمیشه در صورتی که روز اول میشد فکر کنم تنظیمات رو بهم زدم
دوم اینکه وقتی در live view نگاه مینکم در هنگام فیلمبرداری تصویر شفاف نیست آیا باید تنظیم خاصی انجام داد تا بهترین کیفیت رو بشه در فیلمبرداری داشته باشم ؟
سلام. اول چک کنید که اوتو فوکس لنزتون روشن باشه، بعد اگر روی مود AF-S بذارید با تا نیمه فشار دادن شاتر می توانید فوکس کنید و در مود AF-C خودش فوکس می کنه.نقل قول:
اول اینکه نمیدونم چرا هنگام فیلمبرداری اتوفوکوس انجام نمیشه در صورتی که روز اول میشد فکر کنم تنظیمات رو بهم زدم
دوست عزیز من روی گزینه AF-C گذاشتم اما باز هم هنگام فیلمبرداری خودش فوکوس نمیکنه
اتوفکوس لنزم هم روشن هستش
دوستان یک سوال خیلی مهم دیگه هم دارم من در قسمت منو و د قسمت MOVIE SETTING بهترین گزینه ای که دارم 1920*1080 25 FPS HIGH QUL رو دارم در صورتی که یکجا دیدم که 30 fps هم باید داشته باشه که مال من نداره چطوری هستش ؟
البته الان پیدا کردم رفتم . از حالت PAL به NTSC کردم و درست شد حالا به نظرتون برای فیلمبرداری با بهتربن کیفیت روی کدوم گزینه بگذام بهتره 30fps بهتره ؟ یا 25 fps آیا تو ایران NTSC خوب هست ؟
دوستان لطفا در مورد سوالهایی که کردم من رو راهنمایی کنید هنگام فیلمبرداری اتوفوکوس نمیشه
و اینکه بهترین تنظیم برای فیلمبرداری در این دوربین کدام است که با بهترین کیفیت فیلم بگیره چون شنیدم با این دوربین ها کلیپ های موزیک های شبکه های اچ دی را میگیرن پس حتما باید خیلی خفن باشن لطفا راهنماییم کنید
من از کجا باید سوال کنم و مشکلم رو حل کنم ؟ اینجا چرا کسی جواب نمیده ؟ 3 روزه سوال کردم اما هنوز جوابی نگرفتم
برای فیلمبرداری شما به لنز با کیفیت فیکس که مخصوص فیلمبرداری است باید استفاده کرد نه با لنزی مثل 18-55 یا امثال اینها ضمنا دوربینهای عکاسی زیاد برای فیلمبرداری مناسب نمیباشد که اگرببینید برای فیلمبردای d5100 بعد از چند دقیقه قطع میشه دوباره باید فیلمبرداری نمود که باعث داغ شدن سنسور و کم عمر سنسور میشود ضمنا دوربینهای حرفه ای فیلمبرداری مخصوص فیلبمرداری هستند نه عکاسی اگر بخواهید با یک دوربین20 میلیونی فیلمبرداری عکس بگیری شاید در حد یک موبایل هم کیفیت نداشته باشه که برعکس دوربینهای عکاسی است پس هرکدام برای کاری ساخته شده اند اگررعلاقمند به فیلمبرداری هستید بهتره دوربین فیلمبردای تهیه نمایید تا دوربین عکاسی
ممنون دوست عزیز اما شما اگر یک سرچ تو اینترنت بکنید متوجه میشید که در حال حاضر بهترین کلیپ ها HD در آمریکا هم با دوربین عکاسی فیلمبرداری میشه
قطعاً اینطوری نیست که شما میگید .
در اینجا هم در حال حاضر خیلی از سریالهای تلویزیونی 25 قسمتی را دارند با DSLR فیلم میگیرند . (از جمله همه کارهای اخیر سیروس مقدم)
این که محدودیت زمان فیلمبرداری دارید،در کارهای حرفهای اصولاً مشکل ساز نیست . مگر اینکه بخواهید فیلم فیل ِ گاسونتسنت را بازسازی کنید یا چیزی شبیه به آن بسازید!
بحث این است که باید منوال فوکوس استفاده کنید و در این شرایط بحث فوکوسکشی بسیار پُر رنگ و مهم است .
...باقی بقایتان
سلام
همونطور که موقع تصویربرداری میتونید PAL یا NTSC انتخاب کنید،موقع پخش هم این امکان روی پخشکننده هست که کدوم مد رو برای تماشا استفاده کنید .
زمانی که 1080 فیلم بگیرید اصطلاحاً فول اچ دی گرفته اید . احتمالاً با همان 25 فریم بر ثانیه . و معمولاً اینطوریه که وقتی فریم ریت بالاتری انتخاب بشه،سایز تصویر دیگه فول اچ دی نیست و کوچیکتره .
در مورد مد فوکوس هم همونطور که گفتم،بهترین نتیجه در حالت منوال است .
جناب آبایی .
ایشون درست میگن . اینکه در ایران چه کار میکنند اصلن ملاک نیست .
در اینجا الگوهای اقتصادی سینما و تلویزیون با همه جای دنیا فرق می کنه . ارزون در اومدن و فرار از تجهیزات حرفه ای و رو آوردن به تجهیزات ارزان تر و در دسترس تر ، ( و در نهایت هر چه ارزان تر شدن این بخش ) ملاک اصلی است .
وگرنه در ایران فیلم سینمایی رو با مینی دی وی هم فیلمبرداری کرده اند و از پرده پخش کرده اند !!
ما اینجا متاسفانه استاندارد مشخصی برای تولیدات سینمایی و تلویزیونی نداریم . برای همینه که هر کسی هر کاری دلش می خواد میکنه . به شرط اینکه ارزون تر تموم شه ! وآخر کار هر چه بیشتر براش بمونه !
اما ، ساختن کلیپ ، با کار سینمایی فرق میکنه . شما یک کلیپ ( سه تا پنج دفیقه ای ) رو هم حتی اگر یک به ده فیلمبرداری کنید ، باز هم میزان شاتهای برداشت شده ، به مراتب کمتر است از یک فیلم سینمایی ، 90 تا 120 دقیقه ای که حداقل برداشت های یک به سه یا پنج ممکنه داشته باشه . چه برسه به ساخت سریال چند ده قسمتی !!!
به ویژه اینکه ماشا... در تلویزیون ایران دوستان دوربین رو روشن میکنند و الی ماشا... میزارن هر چی رخ میده رو بگیره . چون داره دقیقه ، کنتر می اندازه !!
( تو پرانتز ، این اواخر دیگه دارم می بینم دوستان حتی به خودشون زحمت نمیدن وقتی بازیگر تپق می زنه ، ضبط رو بگیرن و تکرار کنن شات رو !!! بلکه بقیه بازیگرها هم یک لبخندی میزنن و ادامه ماجرا ! اون چه هم که غایبه احترام به شعور و درک مخاطبه !!)
بعد هم امروزه دیگه واسه سرعت بیشتر سه تا دوربین رو می کارن و ... !
همون شیوه ای که برای SOAP OPERA های آبکی به کار برده میشه !
اما برای مستند سازان و یا فیلمسازان به اصطلاح خرده پا ( Small Films ) ، که معمولن با بودجه های اندک و شخصی فیلمهاشون رو تولید میکنن ، این روش تقریبا گریز ناپذیره ! چون ملاک هر چه ارزون تر بودنه . چرا که بر مبنای قوانین سینمای امریکا اگر هزینه فیلم از یک حدی بیشتر بشه ، اونوقت باید همه دستمزدها و مالیات و ... بر مبنای تعرفه های اتحادیه ها ، پرداخت و انجام بشه . ضمن اینکه خب ، چنین فیلمسازانی کلن مجبور به این هستند که از سر و ته هر هزینه ای بزنند .
در ضمن یکی دو تا مثال از سینمای دنیا ، منجمله اینکه فلانی چی کار کرده یا نکرده ، در سینمای امروزین ، جای بحث نداره . چون امروزه حتی با موبایل هم فیلم میسازند . و یا فلان کس برای یک تجربه ممکنه یک امتحانی هم بکنه . اما ، اونچه که ملاک قرار میگیره ، جریان بدنه سینما است .
مثلن فیلم 28 روز بعد ، جزو نخستین فیلم هایی است که با یک دوربین مینی دی وی ساخته شد. اما هدف از این کار ، ایجاد ساختاری مستند گونه و شبه تلویزیونی بوده تا هر چه بیشتر مخاطب رو وارد فضای ماجرا بکنه . اما همون فیلم هم با اینکه با یک کانن XL 2 ، فیلمبرداری شده ، اما از بک خود دوربین و سیستم ضبط دوربین استفاده نشده است بلکه یک بک جداگانه تصاویر رو بر روی فرمت های استاندارد ، رکورد می کرده .
در ضمن ، نکته اصلی اینجاست که در همه این فیلم ها ، یک عنوانی وجود داره به نام مسئول فنی تصویر . یعنی کسی که متخصص تنظیمات ویدیو و حالا دیجیتال است و کار تنظیمات حرفه ای دوربین های دیجیتال و یا ویدیویی که به کار رفته در این فیلم ها به عهده ایشان است .
باز چیزی که اساسا در سینمای ایران ( و صدالبته تلویزیون ) جایی ندارد .
سلام دوستان
من دیروز یک دوربین d5100 تهیه کردم
قبل این هم 550d کنون داشتم
امروز و دیشب کلی عکس گرفتم ولی عکسهای d5100 خیلی ضعیف هستند
یعنی وقتی روی سوژه فکوس شده زوم میکنم اون شفافیتی که 550d داشت رو نداره
ولی تو همه سایته برخلاف این گفته بودن
لنز کیت 18-55 هم هست
لطف میکنید بگید مشکل از کجاست
البته فعلا روی مود auto عکاسی میکنم
درود
مشکل میتواند از هزار یک جا باشد ، اما چون در تاپیک D5100 مطرح فرمودید میتواند بخشی که مربوط به این دوربین باشد بررسی گردد
پس یکی از عکسهای خود که فکر میکنید اشتباهی از شما در قسمت عکاسی سر نزده اما خروجی آنطوری که باید نیست راجایی آپلود
کرده لینک آنرا بگذارید تا با دیدن عکس دوستان بتوانند راجب آن نظر بدهند
ضمنا پیشاپیش عرض کنم اگر توقع داشتید خروجی خام دوربینی با دیگری،
فرقی به جز اندکی کم نویزی یا کمی اختلاف دینامیک رنج داشته باشد در
اشتباه بودید
موفق باشید
این دوربین یکی از بهترین دوربین های این رده است . حتی با لنز کیت هم تصاویر مطلوبی این دوربین میده .
اما به قول جناب انوش ، یکی دو تا عکس رو آپلود کنید تا اشکال بررسی بشه . فقط توجه داشته باشید که حداکثر میزان زوم کردن بر روی تصاویر در ال سی دی ، بیش از صددرصده . و وقتی تا آخر زوم می کنید ، تصاویر بیش از 100 درصد بزرگی تصویر زوم می کند ، و ممکن است به نظر بیاید که کیفیت تصویر پیکسلی می شوند . اما شما باید کیفیت عکس رو در کراپ صددرصد بررسی کنید .
حميد جان همونطور كه دوستان و اساتيد عنوان كردند خروجي دوربين در رده entry level ها بسيار عالي وقابل قبول هست ( مخصوصا در مباحث نويز )
يك نمونه عكس :
اندازه اصلي :
ممنون عکسها خدمت شما:
شرمنده سوژه مناسب نبود و با فلش هم عکس گرفتم:
100D5100.rar - 4shared.com - online file sharing and storage - download
به نكته خوبي اشاره كرديد احسان عزيز و حق با شماست :
يك كراپ با ايزو 3200
دوستان توجه داشته باشید سوال دوستمان مربوط به نویز این دوربین نیست
ایشان گفتن که عکسها شفافیت لازم را ندارد ( البته پاسخ ایشان را در فروم همسایه قبلاً نوشتم )
دوستان امکانش هست منو دوربین رو فارسی کنم؟
بدجور دلم رو زد نیکون
با تعاریف و امتیازهایی که سایت های مختلف زده بودن فکر میکردم از رقیبش 600D سرتره ولی خیلی....
منو رو نمیشه فارسی کرد.
کدوم سایت به طور قطع گفته که دی5100 بهتره؟!!!!
کمی خروجی اون از نظر نویز و عمق رنگ و داینامیک رنج بهتره . اونم فقط کمی! اما این دلیل نمیشه که بگیم این بهتر از اونه!!
وقتی پا به رده ی اس ال ار گذاشتید دیگه خیلی چیزهای دیگه تعیین کننده ی قدرت دوربین هست.
با این حال در این مورد اشکال کار از خودتونه. عجله نکنید. مطالعات عکاسی خودتون رو بیشتر کنید و تمرین کنید تا به نتیجه ی مطلوب برسید