من همین الان رو هر سه حالت af-a / af-s و af.c چک کردم موقع فوکوس چند نقطه روشن میشن فقط این رو بگم که برای این مورد باید از طریق نگه داشتن دکمه ی تایین فوکوس ( همون که دستی و اتو رو مشخص میکنید ) و دیال جلویی روی حالت Auto قرار بدید.
Printable View
به زبان ساده :
با فشار دادن af mode boutton (که af selectror هم هست ) و همزمان با آن با چرخاندن sub command dial تعداد پوینت هارو مشخص میکنم و با چرخاندن main command dial هم حالت af-m af-s af-a تعیین میکنم . تا اینجا اوکی .مُد و تعداد پوینت ها رو انتخاب میکنی در حالی که همزمان mode boutton هم فشار دادی تا پوینت هارو ببینی تا اینجا هم اوکی مشکلی نیست . فوکوس میکنی رو سوژه ولی میبینی بازهم یک پوینت بیشتر نداری ! داری!!!!!! (این دوخط توضیح دادم که بگم با این روش عمل میکنم که فکر نمیکنم اشتباه باشه!)
پ ن : این قرمز بودن یا نبودن پوینت ها بستگی ب میزان نور محیط داره در شرایط کم نور و تاریک پوینت ها قرمز و در نور خوب و مناسب پوینت ها مشکی ( البته شما استاد ما هستید . توضیح دادم که صرفا قرمز منظورم فقط پوینت قرمز نیست ) در کل بنده هنگام فوکوس یک پوینت بیشتر ندارم در حالی مولتی پوینت رو انتخاب کرده ام . ..
منم متوجه این نقطه بودم وقتی 7100 داشتم و حتی اینحا هم مطرح کردم
مدرک و چیزی که در عمل میبینی اینه که بجز در حالت اتو و 3d غیر از نقطه وسطی فوکوس نمیکنه(اما در تیوری قرار بر این است که مثلا وقتی 20 نقطه وسطی در انتخابه اگر سوژه ای بین اون 20 تاهست روش فوکوس بشه یا اکر 9 نثطه وسط انتخایه هرچی در اون 9 نقطه باشه فوکوس بشه )
که من آزمایش هایی هم کردم اکه از اشنایان پرسیدم گفتن به اون 9 نقطه یکیش فوکوس میشه ولی موقع فوکوس مقطه وسطی روشن میشه
ولی در عمل و با دیدن عکسها یا ازمایش قرار دادن اشیا با فاصله های متفاوت بین اون 3 ردیف در 3 نقطه دیدم نه اگر فوکوسی انجام بشه باز رو وسطیه حتی اگر جسم واقع در نثطه غیر از وسط یکم بزرکتر یا نزدیکتر هم باشه (این تجریه من شد شاید بازم اشتباه باشه)
بعدا رو 7200 دوستم هم همان روالو انجام دادم و نتیحه رو همون دیدم
من با برداشت های بالا تونستم این دلیل نسبی رو بخودم توصیف کنم که احتمالا مثلا در حالت 9 نقطه فقط نقطه وسط کراس هست و بقیه 8 تا چون کراس نیستن حساسیتشون کمه و اولویت به مرکزی میشه( که اینم اگر چیدمان نقاط کراس بین اون نقاط در دست باشه میتونه نقض بشه .چون لاقل تو حالت 21 نقطه ای که حتما باید کراس دیگری هم بینشون باشه
و در ادامه اون تجربه موقع کار با کنون 70 دی0 که نقاط فوکوسش کمتره و لی همش کراسه ) با تغییرات مشابه و تغییر نقاط فوکوس به نقاط کمتر وسطی و یا مثلا چند نقطه راست همچین چیزی ندیدم و کاملا تمام نقاط موجود به یک میزان فوکوس میشن و نه اینکه یکیش روشن بشه حدس بزنم فوکوس رو نثطه دیگس و اینجاهم وسطی روشن میشه و من بعد این اپشن رو که تو عکاسی خبری مثلا دیگه بیخیالش شده بودمکه اگر اتو میخام یا تک نقطه وسطو دارم یا تمام نقاط.رو کنار گذاشتم و الان خیلی هم استفاده میکنم از اون حالت ها و تو 7100 به اون خاطر کم کم بیخیالش شده بودم
-و اینم به عنوان متن اضافه عرض کنم که به نظر من به هر دلیل (شاید سرعت لنز حتی 18-140) که جدیدتر هست در عمل 70 دی کنون نسبت به همتایان نیکونی سرعت فوکوس سریعتری بدست میده .گرجه به تعداد نقاط بییشتر فوکوس و پوشش خوب نیکون اشاره میشه یا به مدرن یا سیستم جدید فوکوس که مثلا مشابه فلان بدنه بالا رده هست)
و در اون موردم حدسم اینه شاید بدنه واقعا پتانسیل بالایی واسه سرعت فوکوس ذاره و لی لاقل با 18-140 و 18-105 و18-200 من سرعت در حد 18-135 اس تی ام کنون ندیدم( شایدم هست و من بد تحلیل کردم)
اگر بگیم خوب 18-135 اس تی ام لنز سریعی هست و بدیهیه سریع باشه .اونخ اینم هست که پس کاربر نیکون با همون رده بدنه با اون لنز ها از اول بدونه سرعت خوبی نخواهد داشت مگر لنز های متفاوت و با سرعت شناختع شده رو بنا به خرید بذاره
ولی کماکان در عکاسی مخصوصا عکاسی منظره شاهد برتری کیفیت عکس نیکون هستم .هم در زمینه دیتیل و شارپنس و هم دینامیک رنج/(خاطر قیمت مناسب لنز کنون اجبارا تغییر ی دادم که علارغم هزینه اپگریدی هم نشد برام)و گرچه قبلا کلی تحقیق کرده بودم ولی با اینکار دوباره متوجه شدم لاقل درباره این 2 بدنه نقد سایت dpreview خوب بوده .نظراتش درباره کیفیت عکسها در جی چی جی یا راو.فیلمبرداری/بدنه ....
وحتی سایت dxo که معمولا به نظر میاد نیکون تو امتیاز دهیش خوش شانس تره .بنظر شخصی من در مورد اعداد و مقایسه و تست این 2 بدنه .اعداد و امتیازی که به نویز و دینامیک رنجی که به ایندو داده منصفانه میدونم
تشکر بابت توضیحات شما
ولی الان مشکل دو بعدی شد! یکی از کاربران مدعی دیدن پوینت ها هنگام فوکوس _ یک کاربری هم مثل بنده مدعی اینکه پوینتی نمیبینه!
تصور کنیم در یک لحضه از پرنده ای در حال پرواز در آسمان میخواهیم شاتی ثبت کنیم (فرض هم بر اینکه شانسمون خوب بوده و مُد در حالت af-a یا af-c قرار داشته و از قضا پوینت هم دقیقا رو سوژه ) در این حالت که تک پوینت داریم فقط چاره چیه؟از کجا بدونیم که دوربین از 11پوینت استفاده میکنه یا 9 یا 51 پوینت در حالی که فقط یک پوینت میبینیم!
شاید تنها چاره برای دیدن تمامی پوینت ها همواره فشرده نگه داشتن ـه پنل af mode boutton (ایشون فایل پیوست 76324 ) باشد! ولی خوب سخته شصت دست چپ هم درگیر ماجرا باشه! شخصا شصت چپم نباشه نمیتونم لنز رو نگه دارم!
بزرگوار تفاوت دیدن یا ندیدن پوینت ها در 50میل کاملا مشهود و آزار دهنده ست
ب عنوان مثال بعد از ثبت این شات دقت کردم که قسمت انتهایی و سر و گردن قُمری کاملا شارپه ولی بال های مرکز بدن اصلا شارپ نیست!
فایل پیوست 76329
شاید بگید این حالا چ ارتباطی به پوینت ها داره! عارضم که : پوینت های در حالت 3d بوده بنده هم بی خبر چون در هر حالتی یک پوینت بیشتر نمیبینم در ویزور و چون با دست چپم قمری را نگه داشته بودم نمیتونم طبیعتا هی فشار بدم af button رو تا ببینم چندتا پوینت دارم!
در کل نمیدونم شاید هم در کار بنده خطایی و اشتبهایی هست (ولی خوب قانع نمیشم:دی )
@siosha
بزرگوار شما در یک پست میفرمایید دیدن یا ندیدن نقاط هنگام فوکوس به چه دردی میخورد ! دریک پست دیگر میفرمایید درچنین حالتی 3dاستفاده نمیکنند! (مثل اینکه برداشت ها از پسنهای یکدیگر متفاوت ست ) / عرض کردم که موضوع کدام مُد و چند پوینت در عکس قُمری نیست .. اشاره م ب این موضوع بوده که وقتی یک پوینت بیشتر نمیبینم هنگام فوکوس نمیدونم کدام مُد بوده 3d بوده 11پوینت بوده یا موارد دیگر ! ! ! ! اینجا بود که رویت شدن پوینت ها میتونست کمک کنه ک متاسفانه رویت نمیشن!
نمونه دیگری از همین فمری دارم با همین f 1.8 که کل بدن قمری کاملا شارپه در همین فاصله کانونی ولی با این تفاوت در 9پوینت فوکوس ! اینجا هم ک میگم بال قمری شارپ نیست ب این خاطر بوده که مُد در حالت 3d بوده و بنده هم بی خبر هنگام فوکوس اگر مُد رویت میشد حداقل در جریان قرار میگرفتم !
امیدوارم بتونم با این عکس توضیح بدم
اینجا با f5/6 و استفاده از 9پوینت که آوردم چیدم رو ماهی سوژه سمت راستی که حوله باشد شارپترــــــــــــه! (سوژه هارو هم عقب جلو کردم بی فایده بود )
فایل پیوست 76334
به هر حال بنده هنوز متوجه نشدم شما هم پوینت هارو میبینید هنگام فوکوس یا خیر؟
واقعا به این نتیجه رسیدم که مفهوم فکوس را درک نکرده اید جبهه گیری شخصی نیست لطفا این مفهوم را بیشتر برسی بفرمایید
این مود ها برای عکاسی از سوژه متحرک است
کلاس های پایه عکاسی بسیار کمک کننده خواهند بود این بحث را در تاپیک های مربوطه سوال و جواب ادامه دهید بهتر است
هر مد فکوسی شرایط خود را دارد در بعضی دیده می شود و در بعضی خیر
سوال شما این نیست که چرا نقطه دیده می شود و چرا دیده نمی شود سوال شما این است که چطور روی محل دلخواه فکوس کنم
@sioha
در مورد فوکوس و عمق فوکس کاملا صحیح میفرمایید . . . .ولی موضوع این نیست
بنده هم عرض کردم تازه کارم و نیاز به تجربه! ولی خوب شما هم میتونید تست کنید با تغییر پوینت ها تفاوت هارو ببینید (هرچند نمیدونم شما هم مثل من پوینتی میبینید یا خیر!)
بنده که از ابتدا سئوالم مشخص بود که چرا نقاط فوکوس دیده نمیشوند! (ولی همچنان در این مورد پاسخی دریافت نکردم !)نقل قول:
سوال شما این نیست که چرا نقطه دیده می شود و چرا دیده نمی شود سوال شما این است که چطور روی محل دلخواه فکوس کنم
شما یک بار در جهت تایید پست بنده فرمودید دیده نمیشوند دوستی فرمود دیده میشوند تا اینکه رسیدیم به اینجا که فرمودید چه فرقی میکند دیده شود یا خیر ! با این تفاسیر حق دارم گیج بشم یا خیر؟:دی
محل دلخواه فوکوس کردن هم با تغییر جهت پوینت ساده ست و نیازی به سئوال کردن ندارد .در محل دلخواه چند پوینت دیدن این مهمه!
مثل عقاب یا جغد وقار و عظمت نداره . دارش زدم بلکه اکوسیستم محیط زیست ب خودش بیاد . . .نقل قول:
عجب قمری تپلیه حال نداره داغشو نبینی
بنده خودم این دوربین رو ندارم ولی با توجه به این ویدئو باید در قسمت پایین ویوفایندر (با کادر قرمز مشخص کردم) حالت نقاط فوکوس مشخص باشه. به طور مثال در حالت 3D باید این پایین اشاره شده باشه.
فایل پیوست 76341
سلام
شما برای فکوس کردن بهترین روش اینه که دوربین روی حالت AP-S بزارید که با اولین فکوس، فکوس قفل میشه.
مثلا تو همین عکس اگر میخواین ماهی کاملا فکوس باشه با همون فکوس مرکزی بیاین رو ماهی و بعد از فکوس دوربین حرکت بدین و کادر خودتونو ببندید.
حالتهای فکوس 51 نقطه ای بیشتر برای عکاسی هایی هست که سوژه در حرکته که باید دوربین رو درحالت 3D یا Auto بزارید (اگر اشتباه نکنم) و همچنین AF-C که مثلا توی صحنه های ورزشی استفاده میشه.
توی عکسی که گذاشتین اگر میخواین حوله و ماهی کاملا فکوس باشه باید دیافراگم بسته تر باشه تا عمق میدان بیشتر شده وهردو تو محدوده فکوس قرار بگیرند.
این لینک هم ببینید جالبه
بهترین تکنیک های فوکوس | لنزک
راستی شما الان منظورتون اینه که نقطه های فوکوس نمیبینید یعنی وقتی مشکی هستند نمیبینید و بعد که فکوس میشن (قرمز) اون موقع دیده میشه؟؟؟
سلام دوستان
من برای چندومین بار شارژ ودشارژ دیروز که برای عکاسی (طبیعت) بیرون رفتم پس از حدود 170 شات در حالت RAW+JPG یه خونه از باتری کم شد.!!!
- برای تغییر تنظیمات نوردهی هم فقط از مانیتور بالایی استفاده میکنم
- ریویو عکسها سر 2ثانیه هست. یعنی بعد گرفتن عکس تا دوثانیه عکس روی صصفحه نشون داده میشه
- حدود 1 دقیقه فیلم برداری
- حدود شاید 2-3 دقیقه داخل تنظیمات منو بودم
- از این عکسها هم حدود 40 تاش با نوردهی حدود 2 ثانیه گرفته شده.
- کل استفاده از دوربین که دوربین روشن بود از ساعت 7 تا 11 بود یعنی 4 ساعت.
بنظرتون چه کنم؟ باتری که فکر کنم جزو گارانتی نیست و الان که بعد دو هفته بعید میدونم مغازه دار باتری تعویض کنه!!!
این ویدئو رو در گذشته دیدم اینجا فقط اشاره میکنه به انتخاب مد های فوکوس از 9تا پوینت تا 51پوینت تا اینجاش که مشکلی نیست شما همین 9تایی رو انتخاب میکنی بعد فوکوس رو سوژه میکنی به جای 9تا پوینت 1پوینت میبینی
درودنقل قول:
سلام
شما برای فکوس کردن بهترین روش اینه که دوربین روی حالت AP-S بزارید که با اولین فکوس، فکوس قفل میشه.
مثلا تو همین عکس اگر میخواین ماهی کاملا فکوس باشه با همون فکوس مرکزی بیاین رو ماهی و بعد از فکوس دوربین حرکت بدین و کادر خودتونو ببندید.
حالتهای فکوس 51 نقطه ای بیشتر برای عکاسی هایی هست که سوژه در حرکته که باید دوربین رو درحالت 3D یا Auto بزارید (اگر اشتباه نکنم) و همچنین AF-C که مثلا توی صحنه های ورزشی استفاده میشه.
توی عکسی که گذاشتین اگر میخواین حوله و ماهی کاملا فکوس باشه باید دیافراگم بسته تر باشه تا عمق میدان بیشتر شده وهردو تو محدوده فکوس قرار بگیرند.
این لینک هم ببینید جالبه
بهترین تکنیک های فوکوس | لنزک
عزیز در جریان این مسائل هستم . ولی فعلا موضوع این نیست
منظورمو نمیدونم دیگه باید با چه زبانی بیان کنم!( زبان میخی شاید!) اصل موضوع همینه !نقل قول:
راستی شما الان منظورتون اینه که نقطه های فوکوس نمیبینید یعنی وقتی مشکی هستند نمیبینید و بعد که فکوس میشن (قرمز) اون موقع دیده میشه؟؟؟
مسئله قرمز یا مشکی بودن نیست این قرمز یا مشکی بودن پوینت بستگی به نور محیط داره نور خوب پوینت ها مشکی هست در نور کم پوینت ها قرمز
مسئله اینه که بنده هر حالتی(مثلا9پوینت یابیشتر) انتخاب میکنم هنگام فوکوس فقط یک پوینت دارم . . ..
سلام علی جان
به گمونم به شرایطی که شما گفتین روند درستی در تخلیه شارژ باتری داشتی
حتما حتما برای تست هم شده یک روند کامل یعنی تقریبا 900 شات تو یه روز ثبت کنید تا مطمئن بشید که وضعیت باتری چطوره
و اینکه تاثیرات دما بر روی باتری کاملا مستقیم هستش و واقعا میشه متوجه این موضوع شد
بابت اینکه متوجه این موضوع بشی یه مثال میزنم که آف تاپیک حساب میشه اما خوندنش خالی از لطف نیستش
من پنجشنیه با 19 درصد باتری گوشیم عازم ارتفاعات شدم(شارژر هم همراهم نبود) و دیر وقت رسیدم و درصدی از باتری در طول این یک ساعت کم نشد
بعد از رسیدن گوشی رو خاموش کردم و تا صبح دوباره روشن کردم و واقعا برای خودم هم جای تعجب بود که باتری 19 درصدی من تو اون منطقه و پس از چند ساعت خاموشی به 32 درصد رسیده بود.....تا اونجایی که من اطلاع دارم سلول های باتری هیچ تغییری درونشون اعمال نمیشه و همون مقدار انرژی اولیه رو دارند اما نشانگر مقدار باتری با تغییرات دما دچار اختلال میشه و نمیشه زیاد به این نشانگر اعتماد کرد
شما فارغ از توجه به نشانگر باتری این روند استاندارد رو طی کن تا ببینی نتیجه چی نشون میده...اگر بین 700 تا 1200 شات زد یعنی باتری سالم هستش(1200 در حالت عکاسی پیاپی شاید به بیش از 2 برابر هم برسه)
موفق باشید
من وقتي اين دوربين رو گرفتم كلي سوال برام وجود داشت. يه بار همت كردم نشستم تو دو روز كل دفترچه اش رو خوندم ديدم همه سوالام حل شد. حالا هروقت چيزي يادم ميره چون خاطرم هست كه تو دفترچه اش بود ميرم دوباره ميبينم و براي خودم يادآوري ميكنم. اين كار رو براي همه كسايي كه دوربين جديد ميخرن توصيه ميكنم.
براي جواب سوالتون صفحه 232 رو ببينيد:
http://cdn-10.nikon-cdn.com/pdf/manu...r/D7100_EN.pdf
عزیزان نقاط هنگام فوکوس فقط در مُد auto قابل رویت است
این مُد رو انتخاب کنید سپس با فوکوس بازی کنید نقاط رویت میشه و اتومات نقاط رو انتخاب میکنه (در اکثر مواقع نقاط کور مخصوصا در پرتره! )
فایل پیوست 76369
ولی من میخوام رو مَد های d21 یا d51 و یا حتی d9 نقاط رو هنگام فوکوس ببینم که رویت نمیشن!
پ ن : wrap around در چه مواردی به کار می آید ؟ در 50 میل هم تست کردم تفاوتی ندیدم
بله دوستان درست میگید من هم در حال خوندن دفترچه هستن کلاس هم چند ماه دیگه که وقتم آزاد بشه قراره برم.
گرامی ماهیت موضوع مهم تر هست تا ترجمه اصطلاحات !
ماهیت موضوع چند پست بالاتر با فونت قرمز بویلد شده گرامی
اوکی زین پس به جای تجربه فقط از ترجمه برای فراگیری استفاده میکنیم:/ طوری تاکید نکنید که طوری شود مردم بگویند طوری شده
سلام اساتید میخاستم بدونم تنظیمات داخلی دوربین d7000 و D7100 خیلی تفاوت داره؟ چون دفترچه راهنمای d7100 ترجمه نشده ولی D7000 هست میخاستم بدونم بدرد d7100 هم میخوره؟
درود
بله بدرد ميخورد
خيلي باهم فرقي ندارد.
چند تا سوال دیگه اولا این که جایی شنیدم که میگفت اگه سرعت رم پایین باشه سنسور اسیب میبینه میخاستم ببینم تا چه حد درسته؟ سرعت رایت رم چند باشه خوبه؟
دوما اینکه فیلتر های uv خیلی اختلاف قیمت دارن " از 30-40 تومن تا 230-220" تفاوت انچنانی دارن باهم؟ اون فیلترایی که قیمت بالایی دارن ارزش خرید داره؟
سوما کاور سلیکونی تا چه حد بدرد میخوره؟ ارزش خرید داره؟
یه سوالی درباره موتور فوکوس داخلی این بدنه ودیگر بدنه های دارای سیستم فوکوس داخلی :آیا این سیستم فقط برای لنزهای AF خود نیکون کاربرد داره یا روی لنزهای دیگه مثل سامیانگ و توکینا و... هم عمل میکنه؟
سلام.
قصد تهیه لنز واید توکینا برای بدن 7100 دارم. هدف هم بیشتر عکاسی از منظره است. تجربه واید هم به جز 18-140 نیکون نداشتم و الان هم با 28-75 تامرون کار میکنم که پوشش واید بودن خیلی کمی روی این بدنه میدهد و توی مناظر کمی با سختی مواجه هستم.
سه لنز 11-16 و 11-20 و 16-28 با دیافراگم 2.8 مد نظرم هست و بین هر سه گیر کردم :دی
از طرفی هم ممکن هست بدنه رو چند سال دیگه عوض کنم. (البته اگر به سونی کوچ نکنم)
به نظرتان کدام لنز بیشتر مناسب است؟
سلام به اساتيد محترم
يك سوال
من يك D7100 خريدم
صداي بيپ فوكاس را در منو فعال كردم ولي فقط موقع عكاسي با لايو ويو صداي فوكاس مياد و در فايندر ويو صداي فوكاس نمياد
چيكار بايد بكنم ؟
Sent from my iPhone using Tapatalk
دوستان اینکه میگن با دوربین 7200 و لنز 18-140 فیلمبرداری کردن و حالت اتو فوکوس صدای چرخش لنز هم در ویدئو ضبط میشه درسته؟
با سلام خدمت مدیریت سایت و دوستان فعال در انجمن
یه درخواست و خواهش کوچک داشتم از مدیریت سایت و دوستانی که اگه شرایط دادن آدرس تلگرام رو دارن بدن بنده چندین مورد سوال و اختلات درباره دوربین d7100داشتم
ممنون میشم
سلام
دوستان چرا واسه عکس پرتره با فلش خود دوربین که استفاده میکنم خوب نمیشه ! انگار ارد ریختی رو صورت سوجه ؟
سلام دوستان عزیز
کمک فوری نیاز دارم،کسی از دوستان و اساتید هست که در تنظیمات تایمر تایم لپس یا همونinterval timer shooting این دوربین منو راهنمایی کنن؟؟ توروخدا کمک کنین که بدجوری به مشکل خوردم.
واسه عکاسی تایم لپس و دور قطبی از منوی دوربین تنظیمات interval timer رو انجام میدم.بعد از شروع کار دوربین تعداد شات ها و فاصله ها اون چیزی که میخوام نمیشه..به عنوان مثال تعداد شات رو ۲۵۰×۲ انتخاب میکنم و فاصله بین شات رو ۲ ثانیه..در این صورت باید ۵۰۰ شات ثبت کنه ولی خیلی کمتر میشه..دلیلش چیه؟
منم یکدفعه 1*200 گذاشتم تا 200 تا عکس بگیره به فاصله 0 ثانیه ولی بعد از 7 عکس دوربین عکس گرفتن رو قطع کرد ... دیگه وقت نشد تست کنم ببینم اینتوری میشه یا نه!
فرمت raw
f 3.5
iso 1600
30sec
فاصله بین شاتها 0 ثانیه
تنظیماتم این بود
الان مشکل منم همینه...چندین بار تست کردم فایده نداشت. فقط هم فک کنم d7100اینجوریه
درود
اگر فاصله زمانی رو 0 ثانیه گذاشتید یعنی دوربین زمانی برای ذخیره کردن فایل جدید و خالی کردن بافر نداشته و شما اقدام به گرفتن عکس بعدی کردید
البته تست نکردم اما بخاطر بافر کم 7100 احتمال خیلی قوی مشکلتون این هستش
یه بار برای تست حداکثر سرعت عکاسی پیاپی این بادی فرمت رو روی JPEG گذاشتم و کراپ 1.6 رو اعمال کردم....مسلسل شده بود واسه خودشlol
برای عکاسی از رد ستارگان اگر چند ثانیه کوتاه فاصله زمانی بین شاتها باشه گمون نکنم ب مشکل بربخورین جز اینکه از فوکال های بلند استفاده کنید که در این نوع عکاسی کسی اینکار رو نمیکنه
موفق باشید
درود
ارتباطی نداره برادر!
شما وقتی عکاسی پی در پی دوربینتون مثلا 3Fps هست یعنی در ثانیه توان ذخیره 3 فریم رو داره!
خوب شما فاصله بین هر شات رو صفر قرار بدید! دوربین و شرکت سازنده مطمئن باشید به این مسئله فکر کرده که باید شرایط ذخیره فریم قبلی رو فراهم کنه. برای اطمینان یک رم سرعت پایین را داخل دوربین قرار بدید و عکس بگیرید! اگر بافر پر بشه دوربین اجازه ثبت تصویر جدید نمی ده.
اما در مورد بروز مشکل در تعداد شات مورد نظر، یک احتمال قوی وجود داره.
بعنوان مثال، قرار شما 200 فریم با طول 30 ثانیه بگیرید. در این حالت اگر Noise Reduction بصورت Dark Frame فعال باشه (البته در کنون هست ولی نیکون را اطلاع ندارم) بعد از ثبت هر تصویر که طولش 30 ثانیه بود، یک 30 ثانیه دیگه بدون زدن شاتر و در حالت بسته بودن پرده شاتر، دوربین از سنسور تصویر ثبت می کنه. در این حالت عملا تعداد شات ذخیره شده شما بجای 200 به 100 کاهش خواهد یافت. (چون هر DarkFrame پس از ثبت بر روی تصویر قبلی خودش اعمال می شه تا بخشی از نویزها حذف بشه)
اما اگر مدت نوردهی کمتر از 1 ثانیه باشه، در این صورت ممکنه دوربین در حالت HDR تنظیم شده باشه و تصاویر باز هم با هم ترکیب شوند (بنده از منو های نیکون اطلاعات دقیق ندارم و دوستان بهتر می توانند راهنمایی کنند)
ارادتمند
اجازه بدید من امشب میرم خونه چک میکنم ببینم چجوریه
کم پیش اومده استفاده کنم ( حقیقتن یک بار اون هم جهت تست ) چون ریموت دارم و با یه ریموت 20 تومنی هم میشه کار رو انجام داد ولی حتما چک میکنم و اطلاع میدم خدمتتون
شما هم محبت کنید بگید اختلاف چقدر بوده ؟ شما رو 500 تنظیم کردید 200 تا گرفت ؟ 300 تا شات زد ؟ چقدر اختلاف داشتید ؟
محل ذخیره کافی بود ؟
الان با این تنظیمات انجام دادم. 150*1 شات که مجموعا 150 شات با فاصله interval : 2second و اکسپوز 10second .
که در مجموع باید خروجی 150 عکس 10 ثانیه ای باشه ولی عملا تعداد شات ها 25 عدد شد که 125 تا کمتره.
NR و HDR خاموشه . بافر و کلا تمام عواملی که باعث ایجاد تاخیر میشن رو هم در نظر گرفتم. :think:; :think:;
ممنون از وقتی که میزاری :::blushing:::
بله زیر یک ثانیه بود
به احتمال زیاد فردا شب عازم ارتفاع خواهم بود جهت دیدار با نخستین برف ( عادت هرساله... ) تصمیم به عکاسی هم دارم اونجا حتما بالای یک ثانیه تست میکنم تعداد بالا
ولی باز امشب خونه تو تعداد محدود چک میکنم به نظرم نباید مشکلی باشه
شما تعداد شات رو چند در نظر گرفتید ؟
نمیدونم درست متن رو خوندم یا نه ولی نوشتین 150 * 1
ضریب ها رو تغییر بدید
مثلا 30*5
ببینید تغییری میکنه یا خیر
بالاخره مشکلم حل شد ;-) بعد از کلی تحقیق تئ سایتا و کلنجار رفتن با منوی دوربین فهمیدم چاره کار چیه :mad:lollol
واسه رفع مشکل باید فاصله بیشتر از اکسپوز هر فریم باشه. برای مثال اگر اکسپوز هر شات رو 10 ثانیه انتخاب میکنیم فاصله رو دو ثانیه بیشتر یعنی 12 انتخاب میکنیم.دلیلش رو نفهمیدم ولی امتحان کردم و جواب داد. برای جلوگیری از تاخیر هم باید تعداد شات رو با ضریب 1 انتخاب کنیم. مثلا 1*100 یا 1*999.