حالت 50 و 60 فریم روی کراپ 1.3 فعال میشه شفیع جان
ولی سرعت مموری هم بی تاثیر نیست
حداقل کلاس 10 باشه
Printable View
نباید فعال بشه چون تو مشخصات دوربین شفاف ذکرشده رزولوشن فول اچدی با 60 فریم تو کراب 1.3 ممکنه و تو حالت معمولی 30 فریم هست/و 60 فریم بدون کراپ تو اچی دی فقط ممکنه
سلام
دوستان عزیز لطفا کمک کنید چطور میشه روی این دوربین از لنزهای آنالوگ استفاده کرد ؟ در حالت عادی لنزو نمیشناسه و گزینه دیاف از کار می افته ، از کدام منو باید این قابلیتو فعال کرد؟
مود hdr که رو 7100 هست نظرتون درباره فعالبودن یا نبودنش چیه؟ یا بهتره تو مد اتو استفاده بشه یا لاو یا های؟
و آیا میشه بهش امید وار بود که نتیجه خوبی بده؟ یا مثلا مثل حالت دی لایت ممکنه یکمی باعث افزایش نویز بشه؟
کلا مزایا و معایب استفاده شدن یا نشدن؟
دوست عزیز با سلام،
بنده حالا از شما می شنوم که ADL با عث افزایش نویز میشه. در دوربین بنده همیشه این گزینه فعاله و خودشم در بیشترین حالت Extra High قرار می دهم، کوچکترین نویزی هم در تصاویر وجود نداره. فقط افزایش iso باعث میشه که نویز سنسور افزایش پیدا کنه. کارایی ADL ربطی به سنسور نداره بلکه به پردازشگر مربوط میشه که جاهایی که تو سایه هستند و جزئیات تو تاریکی قرار داره با الگوریتمهایی باعث حذف اونها و مشخص شدن جزئیات میشه.
در مورد HDR خود دوربین، مستحضر هستید که فایل HDR ای که در خود دوربین و در زمان سریعی توسط پردازشگر دوربین ساخته و پرداخته میشه HDR واقعی نیست و به نظر من فقط شبیه سازی ( اعمال افکت HDR ) بر روی عکس هست. مثل اینکه عکسی رو توی فتو شاپ باز کنید و HDR Toning رو روی اون اعمال کنید.
HDR واقعی فقط با تکنیک Bracketing و سپس تکنیک Stacking یا Merging تو کامپیوتر به دست میاد و بسته به مشخصات سیستم، زمان بیشتری صرف پردازش و Stacking میشه تا فایل نهایی آماده بشه.
ممنوون از پاسخ
بله ADL تغییراتشو بعد از پردازش سنسور اعمال میکنه و چیز خوبیه .والا قبلا یکی دوبار وواسه تست این حالت رو سه پایه با خاموش روشنش عکس گرفتم حس کردم اون جاهایی که از اور شدن جلوگیری رده یا تاریکی ها روشن شده یکم نویز معلومه که شاید اشتباه من بوده چون البته که تو قسمت تاریک و سیاه ثبت شده نویز خوب مشخص نیست و تو قسمت های خاکستری و ..بیشتر مشخصه
تو سایت DP در مورد کیفیت های ضبط کننده این دوربین گفته
1920x 1080 (60, 50, 25, 24 fps), 1280 x 720 (60, 50 fps), 640 x 424 (30, 24 fps
که بعضی از این کیفیت های در حالت کراپ فعال می شن
ولی دوربین من اصلا کیفیت 640x424 نداره!!!
واسه من نداره یا همه اینطوری هستن؟ یا سایت DP اشتباه نوشته!؟
چک کردم شفیع جان
دوربین منم نداشت
حداقلش 720 هه
به سایت اصلی نیکون مراجعه کردم
اونجا در مورد کیفیت 640 چیزی ننوشته، یعنی DP مشخصات نادرست رو سایتش داده!!!
http://imaging.nikon.com/lineup/dslr...features05.htm
ولی به نظرم همچین کیفیتی نیاز بود! خیلی از مواقع هست که هدف ضبط لحظات با کیفیت نیست، فقط ثبت و مستند کردن لحظاته،
کیفیت بالای 640 حجم فیلم رو خیلی می بره بالا، کیفیت 640 هم اگر می بود خیلی خوب می شد.
ولی خب حداقلش به این نتیجه رسیدیم که DP هم خیلی دقیق نیست!
سلام دوستان. وقتتون بخیر.
چطور میتونم یه عکس HDR در خود دوربین بگیرم؟
یعنی عملیات پردازش رو خود دوربین انجام بده.
من تا حالا با براکتینگ چند عکس میگرفتم و خودم بعدا ویرایش میکردم نمیدونم از کجا باید همچین کاری رو کنم که خود دوربین یه خروجی HDR بده.
ممنون :)
امروز هوا برفی شد، من و داداشم خواستیم 7100 رو تو هوای سرد آزمایش کنم.
اویل خوب بود، ولی چیزی که واسم عجیب بود، بخار زدن عدسی لنز از داخل بود!!!
من دوربین آلفا رو در دمای -19 درجه باهاش عکاسی کردم، در حدی سرد بود که صفحه نمایشش آروم روش و خاموش می شد، مثل تلویزیون قدیمیا! ولی تا حالا نشده بود لنزش بخار بزنه!!! اونم از داخل!!! :think:;
خود بادی چی ؟ کار میکرد ؟ هوا چند درجه بود مگه ؟
اینکه شیشه در اثر سرد شدن ناگهانی بخار بزنه چیز عجیبی نیست
احتمالا شما قبل از اون لنز رو در هوایی عوض کردید که رطوبت هوا زیاد بوده
یکی از توصیه های عکاسی در زمستان این هست که دوربین و لنز رو در یک دستمال بپیچید و برای مدتی در دمای جایی که قرار هست عکاسی کنید قرار بدید تا کم کم سرد بشه و بعد شروع به عکاسی کنید تا این مشکل هم پیش نیاد
موفق باشید
بله درسته، علت بخار زدن اختلاف دمای جسم و هوا هست که در لحظه باعث نشستن رطوبت می شه!
البته من لنز رو تعویض نکردم، لنز روی دوربین بوده، و عدسی داخلی لنز که در حالت واید از جلوی لنز دیده می شه بخاز زد، یعنی رطوبت به داخل لنز نفوذ کرد!
منم امروز تو هوای -5 (زیر بارش برف) رفتم عکاسی کردم
منتها به این قضیه بخار برنخوردم :::confused2:::
همان طور که دوست خوبمان rezafh فرمودن این مورد کاملا طبیعی است و باید قبل هوا به هوا کردن دوربین ، دوربین و لنزها آرام آرام هم دمای محیط بشن و بهترین کار اینه که دوربین را با کیف ۱۵ دقیقه در هوای سرد بیرون قرار دهید سپس دوربین را از کیف خارج کنید البته بستگی به نوع کیف و محفظه دوربین هم دارد گاهی این زمان طولانی تر هم میشود.
من وقتی تو محیط بیرون مخصوصا جاهای برفی که عکاسی میکنم و وایت بالانس دیفالت هست بعدا حس میکنم وایت بالانس یکمی زیادی گرمه/حتی از عکس های ی که تو گالری گذاشتم هم استاید به کمی سرد کردن توصیه کردن
البته به مقدار کم مثلا 5100 رئ وقتی میکنم 5000 بنظرم متعادل تر میاد
!( ایا دوستان هم همچین چیزی متوجه شدن که تو محیط برفی یکم گرم ثبت میکنه یا بیشتر بنظر من میاد؟چون تو پردازش فایل خام خم تازه کارم ممکنه ایراد از پردازش و تراز های خودم باشه
2(باتوجه به تنظیمات گسترده ای که واسه اپشن ها تو این بدنه هست ایا حالتی هم هست که به حالت اتو بگیم مثلا100 تا سرد تر ثبت کن؟البته تو یه متن نقد 7100 خوندم 2حالت اتو هست که یکی معمولی و یکی گرم تر که من رو معمولی این نتیجه هاروگرفتم
رطوبت به داخل لنز نفوذ نکرده! بلکه کار هوا بوده. هوا همیشه دارای رطوبت است که میزان آن را با رطوبت نسبی می سنجند. مسئله اینست که هوای سرد میزان کمتری از رطوبت را نسبت به هوای گرم در خود نگهداری میکند. بنا براین اگر دوربین را از محیط گرمی که دارای رطوبت نسبی زیاد باشد یه محیطی سرد ببریم میزان رطوبت اضافی هوا بصورت میعان بر روی سردترین محل (که در این مورد المان جلویی لنز است) می نشیند. طبیعی است که اگر دوربین را به محل گرم (جلوی بخاری) ببریم دوباره رطوبت جذب هوای داخل لنز می شود.
سلام دوستان
آقا وحید همونطور که دوستان گرامی گفتن این یه امر طبیعی هستش و دوربین و یا لنز شما هیچ مشکلی ندارند
اما توصیه ی اکید من به شما و دیگر دوستان اینه که حتما به روش صحیح دوربین رو از محیط گرم به سرد و یا بلعکس ببرین
چون جدا از آسیب رسیدن به بادی در مرور زمان به لنز هم آسیب میرسونه....جدا از آسیب های احتمالی، اپتیک های لنز هم کثیف میشن و اگر دوباره دوربین رو با همون بخار که روی اپتیکش هست ببرین یه جای خیلی گرم اثرات بخار روی اپتیک های لنز باقی میمونه و این خیلی آزار دهنده میتونه باشه
مراقب باشین
موفق و پایدار باشید
جالبه که همچین چیزی برای این دوربین ذکر شده !
http://imaging.nikon.com/lineup/dslr...s03/img_01.jpg
نقل قول:
Nikon Integrated Dust Reduction System that includes Image Sensor Cleaning function
After repeated testing, Nikon developed comprehensive dust reduction measures, that meet the stringent demands of serious photographers. The system vibrates the optical filter with four different resonant frequencies to shake off the dust. It can be switched on automatically when the camera is turned on and off or manually controlled from the menu. Additionally, Nikon takes further, multidimensional measures; it operates certain body parts prior to assembly to prevent dust dispersion after mounting, and enables the user to reduce or delete any spots with optional software.
دوستان!
کسی دفترچه راهنمای فارسی D7100 رو پیدا کرده؟
هر کی داره یا ترجمه شو گیر آورده، در اسرع وقت در اینجا مطرح کنه، تا عده ای را از گمراهی و سردرگمی برهاند! :;)
D7100 واقعا امکانات عکاسیش خععلی زیاده! پیچیدگی منو ها، توجه به جزئیات تنظیمات واقعا زیاده!
منم دنبالشم فعلاکه نیست
با جستجو تو نت یه پی دی اف پیدا کردم که نقد مفصل dpreview رو زحمت کشیدن ترجمه کردن و از اونجت نسبت یه منو ها استفاده از تنظیمات هم اظلاعاتی خوبی بدست میاد
یه پی دی اف حدود 5مگابایتیه
وقتی تو گوگل بزنی nikon D7100 بررسی فارسی اولین جستجو همونه تو سایت مرکز تجهیزات عکاسی حرفهای فروشگاه مرکزی نیکون(نیکونگرش) Iran Nikon Centre هست من لینک دانبود همونجاروهم میذارم فکر کنم با لینکش مستقیما هم بشه
https://www.google.com/url?sa=t&rct=...60983673,d.Yms
البته فارغ از بحث زبان فارسی یا هر زبان دیگری، دفترچه و منوآل دوربین اطلاعاتی بسیار با ارزش و مفید در اختیار شما قرار میدهد و منوها امکان تغییر تنظیمات مختلف را برای شما فراهم میکند.
برای انتخاب بهترین تنظیمات در هر مورد خاصی اول نیاز به تسلط کامل و کافی به جزییات دوربین است که راهنمای دوربین یکی از بهترین کمکها در این راه است.
خلاصه اینکه منوی فارسی کار راهنمای فارسی (یا در واقع همان تسلط به راهنما) را نمیکند (بگذریم از خطاهای بسیار در ترجمه چه در منو و چه در راهنما)
فایل پیوست 56371
بدون شرح!
دست رو دلم نذار که خونه!
داداش، يه توضيحى هم ميدادى! دروبينو تازه گرفتى؟ چطور شد که اينطور شد؟
واسه من از روز اول کثيف بود، من نمى دونم شرکت نيکون سنسوراشو کجا مونتاژ مى کنه! فکر کنم تو همين ناصر خسروى خودمون مونتاژ کنن!
دوربين فوق العاده ست، ولى اين سهل انگارى در مونتاژ حاله آدمو مى گيره!
مگر دستم به ايده آل نرسه!
عزیزان اینکه ایراد نیست هر سنسوری گردو غبار می گیره و تنها مشکل 7100 اینه که از روز اول سیستم کاهش گرد و غبارش خاموشه و روشن شدنشو بر عهده کاربر گذاشته واسه همین به خاطر خاصیت مغناطیسی سنسور باعث میشه که گرد و غبار محیط کم کم روی سطح سنسور جمع شده و با هر بار روشن و خاموش شدن این لکه ها در یک جا کنار هم ایجاد این نقاط رو باعث شوند ، راه حل اول : روشن کردن سیستم حذف گرد و غبار برای همیشه و حالت دوم با یک بوار تمیز که مطمئن باشید داخلش گرد و غبار وجود نداره در حالی که دوربین رو در حالت قفل آینه برای تمیز کردن سنسور قرار داده اید بدنه رو طوری بگیرید که سنسور به طرف زمین و ال سی دی به طرف بالا باشد سپس داخل آن را با بوار باد گیری کنید فقط احتیاط که بوار با سنسور و قطعات داخلی بدنه برخورد نکند ، روش سوم هم که ابداع خود من هست و فقط برای بدنه های فاقد لو پس فیلتر کاربرد دارد ، چرا که باعث خش و کدر شدن لو پس فیلتر خواهد شد ،می باشد به این صورت که گرد و غبارهای خیلی عمیق را توسط یک اسکناس که کاملا لوله شده از قسمت سر کمی فشار داده تا حالت تخت پیدا کند ( حتما باید اسکناس نوی نو باشد ) سپس به آرامی اسکناس را بر روی قسمت لکه ها بکشید تا کاملا تمیز شوند ، توصیه می کنم این کار خیلی حساس است اگر ترس دارید انجام ندهید ...
بله برادر
تا حدودى درسته، بنده و خيلى بچه هاى ديگه از اون اول سيستم تميز کننده سنسورو روشن کرديم، ولى اون سيستم فقط تا حدوده کمى توانايى تميز کردن داره، خيلى قدرت نداره، اگه داشت الان اين لکه در اين تصوير ديده نمى شد.
چرا از اسکناس استفاده کنيم!؟ يعنى کاغذى زبر ترو خشن تر از کاغذه اسکناس پيدا نکردين که باهاش سنسورو خط خطى کنين!؟ از اسکناس در زمان قديم براى تميز کردن قطعات حساس الکترونيک استفاده مى کردن اون هم به دليل اينکه کاغذ اسکناس با کيفيت ترين ونوع کاغذ و بدون گرد هاى سلولوزى هست، ولى کاغذه خشن و زبرى داره! به نظرم براى تميز کردن سنسور گزينه مناسبى نيست!
بله اتفاقا به خاطر عدم وجود ذرات ریز باید از اسکناس استفاده کرد و بنده ذکر کردم که ( در سنسورهای فاقد لو پس های پس فیلتر ) باید استفاده شه چرا که سطح سنسور یه سطح شیشه ای هست همچنین کاغذ پول از الیاف کتان ساخته میشه که بر عکس خشن بودن ظاهریش جنس بسیار نرم و لطیفی داره منتهی چون تحت فشار خیلی زیاد پرس و ساخته میشه خشک و خشن به نظر میرسه ، من سنسور بدنه خودمو با همین روش پاک کردم هیچ مشکلی هم ندارم ، البته گفتم که اگه می ترسید هرگز این کارو انجام ندید ...
:::happy:::
دوستان من به تازگي اين دوربين را گرفتم ولي متوجه شدم عكسها در صفحه نمايش آن تمايل شديدي به رنگ سبز دارند! علت چيست؟
دوست عزیز این بحث مربوط به این تایپیک نمیشه
اما این راهنمایی غلط شما منو وادار کرد که اینجا راجبش صحبت کنم
چیز دیگه ای نبود برای تمیز کردن سنسور؟
فازمتر،بخار دادن با دهان و سپس با یه دستمال محکم فشار بدیم سنسور رو تا لکه ها پاک شن،یا مثلا یکم شیشه شور بپاشیم روش و بعد پاکش کنیم و....
شیوه ای که شما گفتین کار بسیار خطرناکی هستش و اکیدا توصیه میکنم که دوستان با استفاده از این روش سنسورشونو پاک نکنن
شما چجوری متوجه میشین که لکه ها کجا هستن؟
سنسور دوربین بصورت سروته عکس رو ثبت میکنه و مثلا اگر لکه ای که در عکس مشاهده میشه در نقطه بالا سمت راست باشه،در سنسور در قسمت پایین و سمت چپ قرار داره.
اگر قرار بود هر کی صبح روز میشه بیاد خودش دوربینش رو دستکاری کنه پس تعمیرکارها برای چی هستن؟
اونم سنسور که یکی از حساس ترین و آسیب پذیر ترین قطعات دوربین هستش
لطفا تجارب شخصی غلط خودتونو به کاربران این سایت ارائه ندین.
جسارت به دوستان و اساتید عزیز نشه،،اما یه سری از کاربران دقیقا از موضوع ها سر در نمیارن و حتا خیلی ها عضو این سایت نیستن اما از نوشته های این سایت استفاده میکنن،شما با این راهنمایی های اشتباهتون باعث میشین که خیلی ها دست به این کار غلط بزنن و بعدا هزاران آه و پشیمانی...
امیدوارم که از بنده ناراحت نشده باشین و به اشتباه خودتون پی برده باشین
لبه های اسکناس به حدی تیز هستش که به راحتی میتونین دست انسان رو هم ببرن...سنسور که خیلی ضریفه
موفق و پایدار باشید
رنگ سبز!؟ نه من همچين چيزى نديدم، فقط به نظرم صفحه نمايش D7100 مثل همه صفحه نمايشاى دوربيناى ديگه رنگ هاى غير واقعى نشون ميده، کنتراست رنگ زياده، کيفيت نمايش فوق العاده ست، ولى رنگ هايى که در صفحه نمايش دوربين ديده مى شه با رنگ هاى مانيتور تفاوت داره. البته اين اختلاف رو در همه ى دوربين ها ديدم.
قبول دارم كه كيفيت صفحه نمايش اين دوربين عاليه ولي ته مايه سبز و گاهي زرد خصوصا در فضاي بسته وجود داره. تو دي 90 كه داشتم اين اغراق اصلا وجود نداشت. البته در مانيتور رنگها كاملا سالم هستند.
معمولا عکسها در LCD خود دوربین کمی شارپتر به نظر میرسند که میشود دلیل آنرا تراکم پیکسل بالا در LCD دوربین دانست اما رنگ ها وکنتراست نباید تفاوت چشم گیری داشته باشد.
دوست عزیز برداشت شخصی شما اینطور بوده ، بهتره که متن را دوباره مرور کنید ، من تجربه شخصی خودم رو اینجا نوشتم و اتفاقا بحث مربوط به همین تاپیک بوده چرا که درمورد دوربین دی 7100 نیکون صحبت شده !!!
ضمنا اینکه من این کارو به کسی توصیه نکردم و گفتم این یک تجربه شخصی هست و من هم نتیجه گرفتم ، حالا افراد مختارند این کارو انجام بدن یا به تعمیرگاه بسپارند !!!
و اینکه تعمیرگاه مورد تایید کمپانی های سازنده متاسفانه در کشور ما بسیار کم هستند که شاید تعدادشون به انگشتان یک دست هم نرسد و همانهایی هم که مجازند تجهیزاتشان کامل نیست به هر حال یک هنرمند عکاس باید با سنسور و نحوه تمیز کردن آن آشنایی داشته باشد چرا که خیلی اوقات ( اکثر اوقات ) تعمیر گاه مجاز در دسترس نبوده و اگر هم دوربین را از شهرستان برای مثلا تمیز کردن سنسور فرستاده اند تهران چندین هفته معطل و متقبل هزینه های زیادی شده اند ، توصیه من به دوستان علاقه مند اینه که درمورد تمیز کردن سنسور و مراقبت از اون اطلاعات بیشتری کسب کنند که فراوان در سایتهای مختلف به آن اشاره شده و کافیست در گوگل کمی جستجو کنند .
آقای سهیل خان شهبازی به شارپتر بودن تصویر در LCD اشاره کردندکه دلیل آن تراکم زیاد پیکسل های LCD است و به صراحت هم گفتند که "رنگ ها وکنتراست نباید تفاوت چشم گیری داشته باشد"
منظورتان از شفاف تر بودن رنگ ها را هم متوجه نمی شوم. منظورتان اشباع بیش تر رنگ هاست؟
تا جائیکه به یاد دارم دوربین D800 مشکل ته رنگ در مانیتور LCD داشت.
اگر رنگ ها در LCD متفاوت با رنگ در مانیتور کالیبره شده باشد یقیناً مشکلی در دوربین وجود دارد و این مورد اصلاً عادی و رایج در همه دوربین ها محسوب نمی شود.
دوست من اگر یادتان باشد در قدیم برای صاف کردن طوقه های دوچرخه که دارای یک لایه نازک کروم بود از چکش سربی استفاده می کردند و برای خیلی از کارهای دیگر که نیاز به چکش کاری بود ، در صورتی که در برخورد اول برای ما همواره این سوال پیش می آید که مگر سرب یک فلز نیست ؟ حالا اگر همان ضربات را با هر نوع فلز دیگری وارد آورند سطح فلز کاملا خش افتاده و در مواردی از بین خواهد رفت ...
درمورد تمیز کننده های بازار هم باید ذکر کنم که اکثرا باعث ریختن ذرات اضافی بر روی سنسور و داخل بدنه می شوند مانند : انواع پرز ، الیاف ، نرمه کاغذ و ... و همچنین استفاده از اسپری های هوا بعضا باعث پاشیده شدن مواد داخل قوطی و ناخالصی های هنگام پر کردن اسپری بر روی سنسور می شوند که خود یه درد سر تازه را ایجاد خواهد نمود ، در بعضی از تعمیر گاهها هم متاسفانه از فشار باد پمپ استفاده می کنند که به دلیل وجود بخار و رطوبط موجود در مخزن این رطوبت مججب صدمه به قطعات الکترونیک و پایه های آی سیهای داخل بدنه خواهد شد .
ضمن اینکه من تمیز کردن با اسکناس را در مرحله آخر قرار داده و توصیه نکردم ، این فقط یک تجربه شخصی بوده و من هم از آن نتیجه مطلوب گرفته ام ، حال افراد مختارند ...
:::happy:::
دوست عزیز متاسفانه تا اونجایی که من هم شنیدم، lcd دوربین های d800 و d7100 و احتمالا d600 کمی تمایل به رنگ سبز تا زرد داره. و این ایراد مریوط به خود کارخونه می شه که احتمالا در کالیبره کردن lcd ها کوتاهی کردند و شاید هم مشکل از جای دیگه باشه.
اینو گفتم که نگران نباشید و نتیجه رو باید رو صفحه مونیتور کامپیوتر ببینید که عاری از هر گونه مشکل و به خصوص رنگ سبز هست.
نمایشگر دی7100 رو نمیدونم اما دی800 که خودم دارم و دی610 که زیاد در دسترسم بوده و هست ته رنگ سبز دارند.نمایشگرشون کالیبره نیست اصلا.
سلام؛
دوستان عزیزم، من از جمله ی اون افرادی هستم که خطر کرده و سنسور دوربین رو خودش تمیز کرده؛ البته اگه مورد غضب عزیزان فوق حرفه ای واقع نشم، باید بگم که بیشتر از 10 بار هست که شخصا اقدام به تمیز کردن سنسور دوربینم کردم، این هم عکسی از پارویی هست که ساختم:
فایل پیوست 56408
قطعات تشکیل دهنده ی این پارو عبارتند از : یک عدد چوب گوش پاکن، کارت ویزیت، چسب و کاغذ تمیز کننده لنز و در نهایت محلول فرار تمیز کننده که از الکل سفید استفاده کردم.
کارت ویزیت رو به اندازه ی پهنای پارویی که می خواستم به صورت دولا بریدم، چوب گوش پاکن رو با تیغ کاتر از وسط به مقداری که کاملا کارت ویزیت بریده شده رو در خودش جای بده بریدم، سپس چندلایه کاغذتمیز کننده ی لنز رو به شکلی که سفتی کارت ویزیت از بین بره و فشار تمیز کردن باعث نشه خشکی کارت ویزیت به سنسور آسیبی وارد بکنه قرار دادم و حتی کاغذ تمیز کننده ی لنز رو کمی پهن تر از پهنای کارت ویزیت گرفتم که بتونم اون رو به طرفین تا کنم که مبادا لبه های کناری کارت ویزیت بریده شده هم خطری ایجاد بکنه و در انتها دورش چسب زدم و تا بالای چوب گوش پاکن بردم که کاملا محکم بشه.
سپس با استفاده از الکل سفید، مقدار بسیار جزئی به حدی که مرطوب بشه سر پاروی ساخته شده رو آغشته کردم و از یک سمت چند بار روی سنسور کشیدم. بعد از اتمام تمیز کاری، تست کردم و از میزان آلودگی روی سنسور توی اف های بسته از آسمون به شکل فلو عکس گرفتم. و جاهایی که مونده بود رو تمیز کردم.
پیشنهاد نمی کنم که دوستان هم این کار رو انجام بدن ولی من به شخصه هراسی از خراب شدن سنسور ندارم چرا که کلیه ی اقدامات ایمنی رو انجام دادم و نتیجه ی مطلوبی گرفتم.
در خاتمه بگم که فقط تجربه ی خودم رو با شما به اشتراک گذاشتم و بیش از 10 بار هست که با این روش سنسور رو تمیز کردم و برام یه کار عادی شده و صد البته دوربین من Canon 600D و ربطی هم به دوربین D7100 نداره.
ارادتمند محمد شکوهی
وقتی با هزینه ی بسیار اندک و راهنمایی اساتید فروم میشه بدون ترس و اظطراب سنسور رو پاک کرد چرا بیایم دست به کار خطرناک بزنیم؟
دوستان زیادی ترفند های خوب و بجایی ابداع کردن و واقعا هم جالب و کارآمد بود
اما شیوه ی شما واقعا خطرناک هستش
من نمیخوام خدایی ناکرده تو ذوق شما بزنم...آدم ترفند های کارآمد و جدید پیدا کنه واقعا خوبه و شاید بدرد خیلی از بچه های همین فروم بخوره
اما اصولا کار شما اشتباه هستش و یقینا سنسور شما الان دارای خش های خیلی ریز هستش
شاید الان متوجه نشین
اما به مرور زمان و با تکرار کردن این کار شما این خس ها خودشونو نشون میدن
به هر حال من برای سلامتی دوربین شما و دیگر دوستان دارم رو حرفم پافشاری میکنم
والا خودم هیچوقت همچین کاری رو انجام نمیدم
موفق و پایدار باشید
درود بر شما محمد جان ، فقط یک مساله هست و اون اینه که ممکنه الکل سفید به مرور موجب کدر شدن لو پس فیلتر شما بشه که من توصیه می کنم به جای اون از کمی آب مقطر و یا راه حا ساده تر اینکه نوک پاروی ساخته شده رو چند لحظه در مجاورت بخار کتری بگیرید تا مرطوب بشه و سپس اقدام به تمیز کردن سنسور کنید ، در مورد تمیز کردن سطح لنز هم به همینصورت و مطلقا از الکل استفاده نکنید .
شاد و موفق باشید
در کل از بحث اصلی خارج شدیم!!!
ببخشید دوستان
در موقعیت M و فلاش فعال در حالت TTL می خوام سرعت شاتر رو به صورت دستی تنظیم کنم ببرم بالا، ولی بیشتر از 250 نمیره!
چطوری می شه سرعت رو بالا تر برد!؟ اصلا علتش چیه سرعت بالا تر از 250 نمیره!؟
حداكثر سرعت سينك در دوربين شما 1/250 ثانيه است. اگر با سرعت بيشتر از آن با فلاش عكس بگيريد بخشي از سنسور نور نمي بيند و باعث مي شود نواري سياه بخشي از عكستان را بپوشند مگر اين كه فلاشتان قابليت HSS (High Speed Sync ( داشته باشد. در اين صورت با فعال كردن HSS مي توانيد با سرعت هاي بالاتر هم عكس بگيريد ولي از قدرت فلاشتان كاسته مي شود.
سپاس آقای چگینی!
من هم می خوام همین کارو انجام بدم یعنی می خوام بخشی از سنسور نور نبینه! می خوام با همین قدرت فلاش، نوردهی کمی به سنسور داشته باشم، فکر کردم رو حالت M همه تنظیمات به صورت دستی هست و در اختیار کاربر قرار می گیره! یعنی حتما باید فلاش قابلیت HSS داشته باشه؟ راه دیگه ای وجود نداره؟