سلام
دوستان این لکه بزرگ قرمز رنگ چی میتونه باشه؟ تو حدود 100 تا عکسی که اون شب گرفتم این لکه هست. البته دیشب یه دارک فریم از دوربین گرفتم با ایزو و زمان نوردهی مشابه همین عکس. این لکه دیده نمیشد.
عکس بدون ویرایش فقط سایزش کوچک شده
فایل پیوست 64773
Printable View
سلام
دوستان این لکه بزرگ قرمز رنگ چی میتونه باشه؟ تو حدود 100 تا عکسی که اون شب گرفتم این لکه هست. البته دیشب یه دارک فریم از دوربین گرفتم با ایزو و زمان نوردهی مشابه همین عکس. این لکه دیده نمیشد.
عکس بدون ویرایش فقط سایزش کوچک شده
فایل پیوست 64773
به نظر نور ال اي دی ميآد
درپوش ويو فايندر رو گذاشته بوديد؟
نه درپوش باز بود.
دوربین روی حالت تایمر داخلی داشت کار میکرد. صفحه نمایش هم دائم خاموش بود. موقع گرفتن این عکس ها حتی یک ثانیه هم روشن نشد.
فکر نمیکنم نور صفحه نمایش بوده باشه...
به نظر لبه لنز 16-85 که یه لنز dx هستش که درحالت fx روی بادی نصب و در وایدترین حالت یعنی 16mm قرار دارد .البته احتمال داره فیلتر روی لنز هم باشه
ممنون از توجه دوستان
دیشب هم که تست کردم درپوش ویوفایندر باز بود. تازه تو اتاقم تست کردم که به مراتب از شب های کویر روشن تره!نقل قول:
نيکون رو نميدونم که اينطوره يا نه اما کنون يک چراغ پشتش چشمک ميزنه ، نور محيط هم بی تأثير نيست با توجه به نور دهی طولانی بايد کاور رو ميزاشتيد ،
یعنی میفرمایید این نور قرمز مشکل اپتیکی لنزه؟نقل قول:
به نظر لبه لنز 16-85 که یه لنز dx هستش که درحالت fx روی بادی نصب و در وایدترین حالت یعنی 16mm قرار دارد .البته احتمال داره فیلتر روی لنز هم باشه
خیر . بازتابی روی لبه لنز در وایدترین حالت یا روی لبه فیلتر بسته شده روی لنز.اگر تمامی عکسهایی که این حالت رو دارن همگی در 16mm ثبت شدن به احتمال قریب به یقین یکی از دوحالتی است که عرض کردم.اگر در مثلا 20mm هم این مشکل دیده میشه اونوقت باید مشکل رو جای دیگه ای جستجو کرد
همانطور که جناب یوسفی گفتند اول اینکه در فواصل مختلف کانونی هم امتحان کنید ، در حالیکه درپوش ویزور را گذاشتهاید ...
سپس در صورت امکان با یک لنز فول فریم هم امتحان کنید ...
سپس نتایج را بررسی کنید ...
من یکبار هود را کامل نبسته بودم اینگونه شده بود.
یا چنانکه دوستان گفتند از فیلتر است.
برای آن رنگ قرمز درصورتی که همیشه وجود دارد البته توضیحی ندارم!
ممنونم از همه
عجیبه! چون به چندین حالت مختلف با لنزهای مختلف امتحان کردم و دیگه اون نور رو ندیدم!
نمیدونم اون شب چرا این مشکل رو داشتم...
دوستانی که این دوربین رو با لنزهای کیتش خریداری کردن:آیا درسته که این دوربین با سه لنز کیت 35/1.8G, 50/1.8G and 85/1.8G عرضه میشه؟
جالبه.بله. كيت مخصوص فيلم سازان كه ظاهرا خود نيكون ارايه كرده است:
Nikon D810 DSLR Filmmaker's Kit 13456 B&H Photo Video
من نمونه های فیلم این دوربین رو دیدم اما فرق اساسی اون با دوربین Canon 5D mark lll رو نتونستم بفهمم از دوستان کسی در این مورد میشه راهنمایی کنه ؟ بعضی جاها به برتری این دوربین در تصویربرداری نسبت به نمونه کانی خودش هست.
بار ها تکرار شده که نمونه یک تصویر یا فیلم ملاک عملکرد دوربین نیست
از روی هیچ عکس یا فیلمی هم نمی توان گفت این کدام دوربین است
این کیت هم بیشتر یک رفتار تبلیغاتی است مزیت های کنون در فیلمبرداری چندین سال است خود نمایی میکند با ورود دوربین جدید (معادل 810 مارک 3 نیست) این اختلاف کاملا خود نمایی خواهد کرد ضمن اینکه چند سالی است که دو شرکت کنون و نیکون از رقابت مستقیم با هم دست برداشته اند بطوری که عملا شاهد دوربین های معادل در رده های بالا نبوده ایم و هر کدام قابلیت های متفاوت و در نتیجه بازار هدف متفاوتی داشته اند
فیلمبرداری حرفه ای و با کیفیت به بیش از این دوربین ها نیاز دارد
برای اطلاعات بیشتر میتوانید 1Dc را برسی کنید که حداقل دوربین ارزان و قابل اتکا برای فیلمبرداری حرفه ای است
سلام
تجربه چند کار تلویزیونی را داشته ام.از نظر مدیران تلویزیون هنور دوربین هایی مانند 170 سونی دوربین های بسیار عالی ای حساب می شوند و دوربینی که قابلیت کار Full HD را داشته باشد حداقل 4 برابر کیفیت لازم را داراست.استدیوهای تلویزیونی ایران در حال حاضر این موضوع را برسی می کنند که با دوربین هایی ظبط کنیم که مموری می خوردند یا Tape های VHS.به چشم خود دیده ام که خیلی ها از دوربین های Handy Cam استفاده می کنند و به نتیجه کار افتخار می کنند به ما می گفتند که چرا از 5d M III می خواهید استفاده کنید.
این دوربین ها کیفیت بسیار بالاتر از نیاز برای کار تلویزیون را دارند و البته در جاهایی مانند سینمای ایران که شما کلاً چیزی به نام کیفیت تصویر ندارید این دوربین ها به شدت فوقالعاده عمل می کنند.حالا تا منظور شما از کار حرفه ای چیست؟
این که کسی حرفه است و از فیلم برداری پول در می آورد همیشه به این معنا نیست که حداقل از دوبین هایی مانند IMAX و ARRI استفاده می کند.
همانطور که دوستان اشاره کردند ،مبحث فیلمبرداری حرفهای مبحثی بسیار پیچیدهاست ولی یک دلیلی که در سینمای هالییود ، بسیاری از فیلمها از دوربینهای حرفهای همچون ARRI استفاده میکنند ( در صورت ضبط دیجیتال و نه فیلم ) ، به مباحث کدک باز میگردد و این مبحث بسیار پیچیدهایست و در یک سخن کوتاه نمیگنجد و بعضن یک ترم توسط مهندسان فنی باید تدریس شود . و نه صرفا 4K بودن یا Full HD و ...
اما در سینمای ایران ( و تلویزیون ) که از نظر من حرفهای بودن هرگز ملاک نیست و صرفا نیمهحرفهای است . آنهم نه فقط به خاطر سیستم ضبط ، بلکه بسیاری از ملاحظات دیگر منجمله سیستم پخش (مهمترین نکته ) چه در سینما و چه در تلویزیون و مناسبات اقتصادی مخدوش این دوست .
چنانچه فرضا یک بازیگر درجه سوم پول بیشتری از تجهیزاتی چون اجاره دوربین و تجهیزات باید بگیرد و یا تهیهکننده سعی میکند تا جای ممکن از سروته هزینهها بزند تا هم پول کمتری خرج شود و هم پول بیشتری برای خودش بماند !!
پس دورربینهای اصطلاحا پروسومر ، از سر اینها هم اضافیست . بنابراین چه دوربینهای هندیکم و نسل اول دوربینهای دیوی و مینیدیوی ، و چه حتی فیلمبرداری با دوربینهای عکاسی برای ضبط ، که معمولن کافی و حتی غایی است !
هرچند که در سینمای بدنه دنیا ، این دوربینها صرفا در کلیپهای کمهزینه ، کارهای دانشجویی ، و یا فیلمهای مستقل و کمخرج بهکار بردهمیشوند که معمولن بازار محدود و لوکالی دارند .
و نه فیلمهای حرفهای .
وگرنه در هیچ فیلم مطرح از دوربینهای عکاسی استفاده نمیشود . بلکه برای فیلمهایی حتی همچون بردمن ، که تمام فیلم روی دست و با حالت شبهتکنما ، و متحرک و لغزنده استفاده شدهاند ، از دوربینهای ARRI ALEXAاستفاده شده و میشود . که از پنج فیلم نامزد اسکار بهترین فیلمبرداری امسال ، چهار فیلم با این دوربین فیلمبرداری شدهاست .
اما ،
من برای دوستانی که قصد استفاده فیلمبرداری از دوربینهای عکاسی را دارند ، ( به هر دلیل از دمدست بودن لنزها گرفته تا کیفیت نسبت به قیمت و در دسترس بودن و کمخرج بودن و ... ) من دو گزینه را توصیه میکنم :
اول SONY A7 R
و سپس پاناسونیک GH4
.
اما باز هم توصیه میکنم که اگر دنبال خرید دوربین مناسب فیلمبرداری هستید برای کار نیمهحرفه/حرفهای ، سراغ گزینههایی چون Black Magic 4K بروید که برای این کار بهینه شده و نسبت به قیمت ، بهترین کارایی را دارد ( توجه کنید نسبت به قیمت میگویم و بیشتری کارایی )
بله موافقم ولی
بیاییم حرمت کلمه حرفه ای را حفظ کنید هر زمان این موضوع را درک کنیم خیلی از مشکلات حل میشوند مشکل ما(عام عرض میکنم) فقر ذهنی است تا فقر مالی در هر حالت ممکن خروجی کار اهمیت دارد نه ذهن مدیران
تا همین چند سال پیش با کمی هزینه ی بیشتر از همین d810 و مارک 3 براحتی میتوانستیم 1Dc تهیه کنیم ولی الان مجبوریم بجایش 810 بگیریم و تعریف هم بکنیم آن زمان حتی فکرش را نمی کردیم 10 میلیون بابت یک دوربین پرداخت کنیم ولی امروز براحتی پرداخت می کنیم
اینکه چه مقدار کیفیت کافی است تنها محدود به ذهنیت ما است نه محدودیت مالی و ...
برای اینکه آف نباشد
خروجی d810 , 750 را با توجه به اینکه محصولات نهایی نیکون هستند نمیتوان با دوربین سری قدیم کنون مقایسه کرد چون مثلم است که خروجی بهتر خواهد بود منظور من کلی بود
دوستمان پرسیدند چه تفاوت هایی مد نظر است من هم دوربین پایه فیلم برداری استاندارد را خدمتشان معرفی کرذم که با یک مقایسه ابتدایی تفاوت ها مشخص می شود
به نظر من باید صبر کرد و پس از معرفی مارک 4 این مقایسه عادلانه خواهد بود
مزایای ویدیوی 810
رنج ایزوی بالا و قابل استفاده
سرعت بالاتر پردازنده و ثبت 60 فریم فول اچ دی
USB3 که برای فایلهای سنگین کاربری بالای دارد
ذخیره سازی بدون فشرده سازی
رفع مشکل moire
کاملا موافقم
البته از مبحث تاپیک رفتیم بیرون
سپاس از راهنمایی دوستان. پس بااین گفته های دوستان باید در نظر بگیریم که دوربین D810 از نظر فیلم برداری بهتر از کانن مارک 3 هست و باید منتظر ورود دوربین کانن 5 دی مارک چهار برای رقابت با دی 810 باشیم.
ظاهرا شما به این نتیجه رسیده بودید که فیلم برداری نیکون 810دی بهتر از دی5 است، خدمتتون عرض کردم که روی دی5 میتوانید مجیک لنترن نصب کنید که اپشنهایی که گفتم را به آن اضافه میکند.
بلاخره در انتخاب بین دو محصول فرض بر این است که شما تمام امکانات جانبی را هم در نظر بگیرید.
دوستان یه سوال خیلی مبتدی دارم.شایدم جواب مشکل با دقت بیشتر رو بدنه یا منوهاش میشد بفهمم که نشد!!
با توجه به اینکه رو اکثر دوربین های حرفه ای گردونه ای واسه انتخاب حالت اولویت شاتر یا دیافراگم یا هردو وجود داره ولی رو نیکون دی800و 810 که ندیدم .اولوبت شاتر یا دیافراگم از منو تغییر میکنه یا دگمه ای چیزی داره؟
سلام
Nikon D810 DSLR Filmmaker's Kit
خبرش اومد اینم از عکساش :;)
قیمتش نسبت به لوازمی که داخل کیت هست خیلی به صرفه هست البته نه برای همه(یکیش خودم.در ارزوی فول فریم) قیمت 4700$ فایل پیوست 70514
فایل پیوست 70515
البته Nikon D750 DSLR Filmmaker's Kit از راه رسیده با قیمت.3700$ مبارک فیلمسازای عزیز نیکونی
فایل پیوست 70516
اقا کاراین گچت رو تاچه حد میشه با یه تبلت وبصورت بیسیم انجام داد؟
Atomos 4.3" Ninja 2 Video Recorder (Full Version)
اين دستگاه هم نمايش ميده و هم ضبط مي كنه.تا جايي كه من ميدونم كپچر كردن خروجي فشرده نشده اين دوربين به علت نرخ بيت بالا مشكله و نياز به ركوردهاي اينچنيني داره.
How to Use HDMI Video Recorder & External Monitor with HDSLR from Nikon
http://wolfcrow.com/blog/wp-content/...lRecorders.jpg
کیاوش جان یقینا کاری که این گجت انجام میده رو نمیشه با تبلت و نرم افزارهای مربوطه اش مقایسه کرد. تکنولوژی به کار رفته، تعداد فریم و رزولوشون، سخت افزار، کدگذاری و دیکدینگ،امکانات جانبی و ... همه و همه حکایت از این داره که با یک محصول حرفه ای برای ضبط فیلم سر و کار داریم.
اپلیکیشن هایی مثل DSLR Controller :: Home هستند که این کار رو انجام میدند اما فقط با تنظیمات معمول، علاوه بر این، مشکل سرعت در tethering هم ممکنه پیش بیاد.
با سلام دوستانی که دوربینشون نیکون D810 هست و لنزشون 24-70 NIKKOR ؛ با توجه به پروسس بهتر نیکون D810 نسبت به D800 عملکرد این لنز با توجه به نبود لرزشگیر روی آن ؛روی این دوربین در چه سطحی است ؛ روی دست منظورم هست .
دوست عزیز قاعدتا نباید شاهد تفاوت آنچنانی بود چون اولا این لنز لرزشگیر نداره و بودن لرزشگیر برای حذف اثرات حرکت، شرط اول و اساسی هست حتی اگه پروسس در حد عالی هم باشه باز هم بدون لرزشگیر راه به جایی نخواهید برد. ثانیا هر دوی این سنسور ها به قدر کافی تراکم پیکسلی بالا دارند و با وجود فول فریم بودن، جزو سنسورهای با رزولوشون بسیار بالا محسوب میشوند که با کوچکترین حرکتی، آثار حرکت در عکسها نمایان و مشهود میشه.
بنابراین حتی با توجه به پروسس بهتر که نباید تفاوتها اونقدر هم فاحش باشه، منتظر معجزه نباشید.
سلام دوستان ارادت ؛ میخوان نظرات شما رو در مورد این مطلب جویا بشم ؛اگر از سنسور 36 مگاپیکسلی نیکون d810 خروجی 24 مگاپیکسل و یا 16 مگاپیکسل بگیریم ؛تفاوت این 24 مگاپیکسل با 24 مگاپیکسل فیکس نیکون d750 کیفیت را بسوی کدام دوربین سوق میدهد ؛پروسس روی 24 و 16 مگاپیکسل سریعتر انجام میشود ؛میزان نویز با کم کردن مگاپیکسل کاهش می آید .در مطالبی خوندم که 24 و 16 مگاپیکسل نیکون 810 بهترین 24 و 16 موجود در بازار هست ؛این مطلب رو چگونه ارزیابی میکنید. با تشکر
اگر تکنولوژی هر دو سنسور 750 و 810 يکی باشه در حالت کلی هر کدوم که مگاپيکسل کمتری داره فوتوديود های بزرگتری داره در نتيجه نويز کمتری هم داره
اما اينکه شما از 16 مگاپيکسل يک سنسور 36 مگاپيکسلی استفاده کنيد تغييری تو سايز فوتوديود ها نداديد در نتيجه بهبودی توی نويز ديده نميشه چون عملاً سخت افزار تغييری نکرده
اما اگر با دوربين کراپ مقايسه کنيد چون سايز سنسور هم متفاوته , در فول فريم فشردگی فوتوديود ها کمتره و نويزش هم کمتر ميشه
تست سه دوربین نیکون d810 ؛نیکون d750 ؛ونیکون df روی مگاپیکسلهای مختلف ؛کاهش مگاپیکسل نباید بر روی سرعت پروسس تغییری دهد و باعث بهبود این عمل شود.
http://1000wordpics.blogspot.co.uk/2...iso-noise.html
سلام دوستان
میخواستم بپرسم کسی برای این بادی از گریپ های مارک متفرقه
استفاده کرده؟ مثلا فوتیکس
چون نیکون نو اپ های جدیدش برای 610 و دی800 کاری کرد که گرییپ برند متفرقه روی
بادی کارنکنه
ممنونم ار پاسختون
دوستان سلام.دقیقا چه مزیتی باعث میشه بین این بدنه و d750 اولی رو انتخاب کنیم؟بجز رزولوشن البته.
بدنه وشاتر مقاومتر 810 در کل زمان پاسخگویی سریعتری داره ،عدم نیاز استفاده از ال سی دی اصلی برای تنظیمات ضروری
(ال سی دی بالایی 810 بزرگتر و بسیار کاملتر هست )قابلیت استفاده از سی اف پر سرعت ،درب چشمی، سرعت شاتر بیشتر ،
بدنه خوشدست تر و دکمه های بیشتر ،یو اس بی 3 .
مزیت 750 قیمت باز قیمت ! وای فای وزن کمتر ال سی دی چرخان برای فیلمبرداری که از نظر من بدنه750 احساس امنیت ال سی دی ثابت به من نداد
و به شخصه از ال سی دی اکسترنال برای فیلمبرداری استفاده میکنم که 810 گیره های مناسبی برای اتصال فیش ها به بدنه دارد
سرعت عکاسی پی در پی بیشتر که با توجه به بافر بسیار کمتر عملا دی 810 در عکاسی پی درپی بهتر هست ،وجود گیرنده ریموت مادون قرمز
درود
نمیدونم چرا احساس ناامنی به شما دست داده ولی ال سی دی 750 چیزی نیست که براحتی بخواد از جا کنده بشه و یا بشکنه! اتفاقأ دلیل ساخت اینگونه ال سی دی ها به این فرم ( و نه به فرم ال سی دی های معمولی متحرک که لولای آنها در بغل قرار دارد و صفحه کاملأ از بدنه جدا میشه) کاهش احتمال شکستن یا کنده شدن در اثر ضربه ناگهانی ست.
ضمن اینکه مزایای آن بر هیچکس پوشیده نیست.
تو یوتیوب اگه سرچ بزنی Nikon D750 Video Features Review در آخر فیلم خواهی دید که کل دوربین رو بوسیله ال سی دی تو هوا معلق نگه میداره!
فایل پیوست 72045
ارادت
درود
به سه دلیل 1 برآمدگی ال سی دی بیشتر از بدنه های ال سی دی ثابت هست .
2 محافظ بسیار کارآمد نیکون روی این ال سی دی نصب نمیشود.
3 پشت ال سی دی محل اتصال به بدنه نوار کربنی بسیار حساسی که با یک بی دقتی ساده براحتی پاره میشه البته تعویض راحت باید باشه ولی احتمالا 50تومان قیمت دارد اگر پیدا بشه ! و موقع بریده شدن اتصال نکنه مشکل جدیدی ایجاد نشود حتی تو دفترچه دوربین به حساسیت این نوار اشاره شده خیلی هم دم دست هست.
حالا بنظر شما نگه داشتن دوربین از ال سی دی به معنای امنیت هست؟
درود
در مورد اول ال سی دی کاملأ با بدنه یکسان میشه ولی در مدل ثابتش کمی نسبت به بدنه داخل تر قرار داره. در مورد دوم هم که امروزه انواع و اقسام محافظ ضد خش و ضد ضربه وجود داره که اتفاقأ خیلی هم با کیفیتند.
البته بنده منکر ایمنی بیشتر در ال سی دی ثابت نیستم ولی این هم قابل ذکره که قرار نیست همیشه با ال سی دی باز عکاسی کنیم! ضمن اینکه با یه کم دقت بیشتر میتونید جلوی هر اتفاقی رو بگیرید. در کل فکر کنم کارآیی راحت تر و گسترده ایی که مدل متحرک برای عکاسی از ارتفاع خیلی پایین در ماکرو یا خیلی بالا مخصوصأ در مراسمات خیابانی و ... - که اتفاقأ خیلی هم پیش میآید - در اختیار عکاس قرار میده ارزشش رو داره که کمی مهربانتر با بدنه رفتار کنیم!
و صد البته این فقط نظر شخصی بنده ست. هر کسی یه مدلی میپسنده و قرار نیست به علایق دیگران بی احترامی کنم.
ایام بکامتان باد
سلام دوستان
بدنه های d810 کلا تایلنده یا ساخت خود ژاپن هم موجود هست؟
[QUOTE=2105;422126]
متاسفانه همگی تایلند هستند و کنترل کیفیت در خط تولید به خوبی ژاپن نیست
از دوستان کسی این دوربین رو با لنز 24-70 قدیمی داره ؟ من یه سوال در مورد شارپ بودن عکس های این دوربین با اون لنز میخوام بدونم. این درسته که عکس های این لنز روی d810 شارپ نمیشه !!!
نمیدونم دقیقا چقدر انتظار شارپنس دارید؟ یا چقدر شارپنس براتون کافی است؟... اما،من با این ترکیب عکاسی کردم...ثبت رو درست انجام بدید...سرعت رو بالا بگیرید(تا دو برابر فاصله کانونی) مشکلی در شارپنس نخواهید داشت.عکسها شارپند و چاپهای خوبی میشه ازشون گرفت.حالا شاید مثلا 200-70 از این شارپتر باشه اما عکسهای 70-24 با این بدنه مشکل خاصی ندارند.
لنز جدید رو نمیدونم چطوره؟...
دوستان عزیز آیا بطور کامل مشکلات موجود در این بدنه حل شده ؟ بنده میخوام این بدنه رو برای دفتر تهیه کنم. و تصمیم دارم بزودی خرید کنم اگه نظری در این خصوص دارید ممنون میشم راهنمایی فرمایید.
رویو کامل این بدنه چهار روز پیش (12 may)
توسط سایت دی پریو منتشر شد.
با سلام
دوستان این مشکل مات شدن عکس ها در اثر لرزش آیینه و شاتر که در d810 وجود دارد فقط در لنزهایی خاصی وجود داره یا نه؟
و اینکه مشکل روی سه پایه هم بروز می کنه
استاد گرانقدر با تشكر از پاسختون
البته چيزي كه اطلاع ندارين دليل بر نبودش نيست
اين قسمت فكر كنم كامل و روشن توضيح داده
سنگ اندازی شروع شد
مشکل چیزیه که در روند عادی کار اختلال ایجاد کند
رسیدن به حد تکنولوژی مشکل نیست بهتر از این نداریم هر زمان به این منطق رسیدید آنوقت میتوانید وارد بحث تخصصی بشوید بدون توهین و کنایه
اگر اختلال در حدی بود که مانع خرید دوربین بشود تمام جامعه عکاسی متوجه آن میشدند و فقط شما کشف نمی کردید واقعا دارم به این نتیجه میرسم در پاسخگویی به کاربران زیر 100 پست باید کمی تامل کنم چون حداقل به خود فرصت مطالعه این منبع عظیم از اطلاعات را داده و سوالش در حدودی منطقی است
کسی که به شما پاسخ داد D800 را استفاده میکند و با آن به مشکل بر نخورده ولی شما آن را یافتید :::love2::: آن هم با شیوه کاملا علمی
لرزش شاتر در این رزلوشن امری طبیعی است که فعلا راهکار فنی برای آن توسط نیکون و یا کنون ارائه نشده
بهترین راهکار هم توسط همان سایت ها ارائه شده و امین هم خدمتتان عرض کردن
من نه كشفي كردم نه مدعي چيزيم
مطلبي كه سايت ارايه كرده و سوال پرسيدم
اگه اين مشكل نبود اين همه ازمايش در موردش يه سايت معتبر انجام نميداد و در اخر نتيجه به اون واضحي هم اعلام نميكرد
در اخرم توي قسمت نقاط ضعف بنويسه
Mirror and shutter vibrations require workarounds at certain shutter speeds, particularly in combination with VR on some lenses
اگه ملاك دانش از نظر شما تعداد پست افراد و اين كه نبايد به افراد تازه وارد پاسخ داد و وارد بحث شد واقعا متاسفم
این تاپیک رو مطالعه کنید ضرری نداره :
نکاتی در خصوص کار با دوربینهای مگاپیکسل بالا
دو تصویری هم که تو صفحه ی مربوطه اومده برای دوربین D800 E هست.
ترسی که اینطور مطالب در کاربران تازه کار ایجاد می کند به مراتب از ارزش علمی آن مخرب تر است و نظر شخصی اینجانب سیاستی است که جلوی اینطور مباحث گرفته شود
چنین لرزشی در DSLR همواره وجود داشته هر میزان سنسور متراکم تر شد میزان آن بیشتر دیده شد
این لرزش در 5200 5300 7000 7100 ...3300 هم بطور محسوسی وجود دارد بر طبق فرمایش جناب عالی تمام دوربین های DSLR مشکل دارند چون میرور و شاتر لرزش ایجاد می کند
:::love2:::
ظاهرا در d810 اين مشكل با برخي از لنزهاي VR در برخي از سرعت شاترها در هنگام عكاسي روي دست ايجاد مي شود. راه حل آن هم استفاده از شاتر الكترونيكي هست كه متاسفانه فقط در مود قفل آيينه قابل استفاده است كه بايد دكمه شاتر را دوبار فشرد و 1 ثانيه وقفه را هم تحمل كرد.
همان طوري كه dpreviw اشاره كرده است در دوربين A7R ii كلا اين مشكلات وجود ندارد.
دوست عزیز چرا انکار واضحات میکنین و یه طرفه حکم میدین به مخرب بودن نظرات دوستانی که توی یک محل گفتوگو دارن نظر میدن و سوال میپرسن
همانطور که جناب صدیق فرمودن و توی اون لینکی که دوستمون فرستاده بود گفته که لرزش حاصل از شاتر و ایینه در دوربین های مگاپیکسل بالا مثل 810 یا 800 و یا 5ds در عکسبرداری روی دست باعث بلر شدن عکس در سرعت های خاص شاتر میشه
بله همه ی دوربین ها این لرزشو داره
ولی در این دوربین با اینکه نسبت به d800 بهبود داشته ولی در چندین لنز vr دار نیکون مثل 70-200 که مثال زده در سرعت های شاتر بیشتر بین 1/200 تا 1/30 این اتفاق میوفته که راه حل اونم استفاده از EFCS عنوان کرده همراه با تاخیر بسته شدن آیینه
فایل پیوست 77435
این شات با لنز 70-200 بدون EFCS
فایل پیوست 77436
این شاتم با همون لنز با EFCS
مشکل مات شدن ؟ من همچین مشکلی ندیدم
سلام دوستان خوبم
ببخشید یه سوال برام پیش اومده
دوربین نیکون دی 810 همشون تایوان هستند یا اینکه برای کشور های دیگه هم موجوده در بازار ایران
اگر موجوده فرقش چقدر هست
سلام
این مشکل که در nikon 800 وجود داشت در 810 هم وجود داره؟یا اینکه شایعه ای بیش نیست ؟لطفا دوستانی که این بدنه رو دارند توضیح بدن،(بیشتر به قول دوستمون سنگ اندازی میاد)
سلام
یه سوال داشتم اونم اینکه چطور میشه با دوربین نیکون دی ۸۱۰ بصورت آهسته slow motions فیلمبرداری کرد؟