بعد از مدتها با شنیدن خبر اومدن دوربین جدید ،آمدم اینجا تا ببینم شرایط این بدنه چجوره.هفت هشت صفحه نوشته بلا استفاده در مورد اینکه کی سنسور ساخته. سونی خوبه .فوجی خوبه. نمیدونم فلان شرکت قویتره.دریغ از اطلاعات مفید .
بعد از مدتها با شنیدن خبر اومدن دوربین جدید ،آمدم اینجا تا ببینم شرایط این بدنه چجوره.هفت هشت صفحه نوشته بلا استفاده در مورد اینکه کی سنسور ساخته. سونی خوبه .فوجی خوبه. نمیدونم فلان شرکت قویتره.دریغ از اطلاعات مفید .
سوال اگر بیشتر استفاده آتلیه باشه و اولویت اول شارپنس .با فرض استفاده از لنزهای یکسان آیا این بدنه چیزی نسبت به d600 به کار من اضافه میکنه؟ رزولوشن براین من اولویت نداره شارپنس مهمتره.ممنون
Canon 6D2/5D3
16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
Majid
اصلا کاری نداریم که سنسور ساخت کیه
تنها چیزی که جذابه این وسط اینه که اگر این دوربین نسبت به مدل قبلی خودش کیفیت عکس بهتری ارائه بده با توجه به امکاناتی که روی کاغذ داره یک پیشرفت بزرگه به نسبت قیمتش
حالا من کاری ندارم با دی اس ال آر نمیشه شارپ گرفت یا کلی حرف که آدم رو منحرف میکنه از بحث اصلی یعنی دی ۸۵۰
واقعا میشه بهش گفت که دوربینیه که خیلی کار ها ازش بر میاد و میتونه آچار فرانسه ای باشه واسه خودش
و اینم بگم این دوربین با مارک ۴ مقایسه نباید بشه چون توی دسته بندی مارک ۴ نیست و دوربینی هایی که مقابل این دوربین قرار میگیرن 5dsr و a7rii هستن
به نظر من مارک ۴ خیلی دوربین جذابیه اما این دوربین میتونه بهتر باشه (البته خیلی خودم با مگاپیکسل بالاش موافق نیستم) مطمئن باشیم نیکون و کنون احمق نیستن دوربینایی بسازن که عکس تار بگیره (با توجه به بالا رفتن آینه و رزلوشن بالا) این مشکله منه عکاسه که نمیتونم باهاش عکس بگیرم
این دوربین یک سیستم فکوس عالی داره و میتونه ۴کی بگیره اونم در شرایطی که کل فضای سنسور استفاده میشه , واسه نیکون خیلی پیشرفت بزرگیه که تونسته یک دوربین بالانس بسازه که هم میتونه تو عکاسی عالی باشه هم توی فیلم بردای خوب باشه (هنووز نمیدونیم رولینگ شاتر افتضاحی داره یا نه و اینم نمیدونیم که چقدر توی فیلمبرداری با ایزو بالا نویز داره) اما این دوربین فکوس پیکینگ داره واسه فیلم برداری . ۱۵۰ تا نقطه فکوس داره وواسه عکاسی و با توجه به مدل قبلیه خودش میتونیم بگیم کیفیت عکس خیلی خوبی داره . . و xqd و uhsii ساپورت میکنه میشه ۱۸۰۰ تا عکس با یک بار شارژ گرفت باهاش میتوونه فول اچ دی با ۱۲۰ فریم بر ثانیه بگیره و میتونه ۷ تا عکس پیاپی بگیره اونم به مدت تقریا ۸ ثانیه (واسه یه دوربینی که مخصوص عکاسی ورزشی نیست خیلی خوبه) و همه اینا با زیر ۳۵۰۰ دلار
پس این دوربین حد اقل رو کاغذ شایسته احترامه و بیخود با فن بوی بازی و بحثای بیهوده اینو خرابش نکنیم
a7rii و 5dmark4 هر کدوم تونستن رقابت رو توی این صنعت به جلو ببرن و این باعث شد نیکون این دوربین رو انقدر کامل معرفی کنه (نه مثل ۶دی که کاملا نا امید کننده بود چون رقیب مستقیمی نداشت واسه رقابت) امیدوارم این چرخه همینطوری پیش بره و دوربین های کاملتری در آینده ارائه بشن مهم
(البته این خیلی مهمه که باز این بدنه هم مثل بدنه هی چند سال اخیر نیکون گند نزنن با ساختشون)
و امیدوارم لنز هایی وارد بازار بشن که جوابگو این کیفیت باشه.
با احترام
یک بررسی و مقایسه بین تصاویر D850 و D810 در ایزوهای بالا:
https://www.nikonrumors.co/high-iso-...vs-nikon-d810/
طبق این بررسی ( که هنوز بررسیهای اولیه هستند و باید منتظر بررسیهای دقیقتر باشیم)، در ایزوهای بالا مانند 25600، خروجی بسیار مطلوبتر از D810 است بخصوص در کنترل نویز و نویزهای رنگی ( در حالت خاموشبودن نویز ریداکشن ) تفاوت بسیار واضح و معنیدار است.
نیکون متاسف است که دی هشتصد و پنجاه قبل از ورود به بازار تمام شده است!
https://petapixel.com/2017/08/28/nik...850-sold-even/
Untitled.jpg
دوربین D850 در ایزو 25,600:
photo_2017-08-31_07-03-55.jpg
photo_2017-08-31_10-09-47.jpg
ویرایش توسط HM6699 : Thursday 31 August 2017 در ساعت 12:27
« حامد محمدی »
اینستاگرام
خوب به خاطر دارم که با دوربین 5d M III در یک روز تابستانی در حال فیلم برداری با کیفیت Full HD بودم که دوربین قفل کرد.مشخصا دلیل قفل کردن دوربین حرارت بالای ایجاد شده در آن بود.شنیده ام از نظر فنی حرارتی که تولید فایل 4k ایجاد می کند مخصوصاْ در سنسور هایی که رزولوشن بالایی دارند بیشتر از Full HD است.دلیلش فرایند Pixel Bining است که باعث می شود ویدیو با شارپنس و کیفیت قابل قبولی ایجاد شود.ولی این فرایند در دوربین ایجاد حرارت می کند و دوربینی که سیستم خنک کننده ندارد مخصوصاْ در هوای گرم دچار مشکل خواهد شد.
سونی یک firmware جدید برای دوربین های A7s II و A7r II داده است که بنابر ادعای خود سونی مشکل بیش از حد حرارت داشتن دوربین با این firmware حل شده است.
We have heard firsthand from Sony engineers before that solving these overheating issues is very hard due to the compact way in which the cameras are built, so we are surprised to see this firmware update. Sony possibly only raised the critical temperature to a higher level, meaning that the camera would only show the warning at higher temperatures now. Jonathan tested his continuous a7R II recording at 70 degree Fahrenheit (21 degrees Celsius), which is normal room temperature – we expect warnings to still show up in warmer conditions. With winter upon us here in Northern hemisphere, maybe our Australian friends can help us out with a test in the sun
https://www.cinema5d.com/sony-a7s-ii...eating-issues/
در این سایت نظری بر اساس حدس و گمان داده شده که مهندسان سونی با این firmware جدید فقط حداکثر دمای مجاز دوربین را برای قطع ویدیو بالا برده اند یعنی مشکل اساسی که ایجاد حرارت با تولید فایل 4K است به صورت کلی حل نشده و فعلا با فناوری موجود شاید بتوان گفت نمی شود دوربین عکاسی ای ساخت که رزولوشن بالایی داشته باشد و در همان حال برای تولید فایل 4K دچار مشکل حرارت بالا نشود.
در مورد دوربین 5d IV هم که آن ضریب کراپ بالا را در حالت 4k دوربین گذاشته اند تا همین مشکل حرارت دوربین را حل کنند.کانون و سونی می دانند که بی رقیب نیستند و بنده حدس می زنم اگر فناوری به آنها اجازه می داد دوربین عکاسی ای با رزولوشن بالا تولید می کردند که در حالت 4k مشکلی نداشته باشد.
حالا شرکت نیکون دوربین عکاسی ای ساخته است که رزولوشن بالایی دارد و از تمام سطح سنسور در حالت فیلمبرداری 4k استفاده می کند.باید گفت اگر این دوربین در حالت تصویر برداری دچار مشکل حرارت نشود و بتواند در دماهای بالای ۲۷ یا ۲۸ درجه تصویر برداری 4k به صورت طولانی انجام دهد پیشرفت قابل توجه ای در فناوری ساخت دوربین های عکاسی ایجاد شده است.
آیا با وایرلس این دوربین میشه تترینگ با لایتروم برقرار کرد؟.یا فقط با نرم افزار خودش؟