صفحه 8 از 8 نخستنخست ... 4 5 6 7 8
نمایش نتایج : از شماره 71 تا 78 , از مجموع 78
Like Tree348تشکر

موضوع: Nikon z7

  1. #71
    كاربر همراه kato آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    419
    تشکر شده
    339
    تشکر کرده
    325

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Captan نمایش پست ها
    شرکت نیکون صفحه ای برای بررسی شماره سریال دوربین های معیوب سری Z قرار داد. این صفحه فقط به منظور بررسی مشکلی که در لرزشگیر دوربین وجود دارد، ساخته شده و ربطی به مشکلات فوکوس و بندینگ تصاویر ندارد .سری Z نیکون تقریبا بیشترین مشکلات را در این سالها به مشتریان تحمیل کرد و بنوعی میتوان گفت سری بتا بودند و زودتر از زمانی که لازم بود تا بررسی شوند وارد بازار شدند.

    فایل پیوست 83977

    https://nikon.tfaforms.net/431


    همچنین در تست های dxo شارپنس لنز ها بسیار پایین است و حرف خاصی در برابر رقبا ندارند به فرض حل مشکلات دوربین در نسل دوم ، این موضوع نگرانی بعدی مصرف کننده خواهد بود یکی از مهمترین دلایل پیوستن به سیستم میرورلس شارپنس بالای لنز ها است اما با وجود این نتایج ضعیف حتی برای یک علاقمند به نیکون باقی ماندن در slr عاقلانه تر بنظر میاد . قبلا مدیران نیکون گفته بودند استفاده از فاصله 16mm باعث میشود لنز های f1.8 بوکه و تصویری شبیه f1.4 داشته باشند و طبیعتا به همان میزان افت شارپنس خواند داشت ، سنسور تصویر شباهت بسیاری به چشم انسان دارد همانطور که با دور شدن سوژه سطح جزییات کاهش پیدا میکند با بیش حد نزدیک شدن هم میزان تمرکز پایین میرود ، و به همین دلیل بوده که دیگر شرکت ها فاصله های 18 ، 20 ، و 21 را انتخاب کردند.

    https://www.dxomark.com/nikon-nikkor...s-lens-review/
    وقتشه دیگه کم کم خدا حافظی کنه از دنیای عکاسی چون طرفداراش نا امید میشن
    nikon d750 + nikon 70-200 fl ed vr +godox v860 2 +sirui t-2004 xl

  2. #72
    كاربر همراه obsidiyan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    آذربایجان غربی - شاهین دژ
    نوشته ها
    299
    تشکر شده
    210
    تشکر کرده
    6350

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Captan نمایش پست ها
    شرکت نیکون صفحه ای برای بررسی شماره سریال دوربین های معیوب سری Z قرار داد. این صفحه فقط به منظور بررسی مشکلی که در لرزشگیر دوربین وجود دارد، ساخته شده و ربطی به مشکلات فوکوس و بندینگ تصاویر ندارد .سری Z نیکون تقریبا بیشترین مشکلات را در این سالها به مشتریان تحمیل کرد و بنوعی میتوان گفت سری بتا بودند و زودتر از زمانی که لازم بود تا بررسی شوند وارد بازار شدند.

    فایل پیوست 83977

    https://nikon.tfaforms.net/431


    همچنین در تست های dxo شارپنس لنز ها بسیار پایین است و حرف خاصی در برابر رقبا ندارند به فرض حل مشکلات دوربین در نسل دوم ، این موضوع نگرانی بعدی مصرف کننده خواهد بود یکی از مهمترین دلایل پیوستن به سیستم میرورلس شارپنس بالای لنز ها است اما با وجود این نتایج ضعیف حتی برای یک علاقمند به نیکون باقی ماندن در slr عاقلانه تر بنظر میاد . قبلا مدیران نیکون گفته بودند استفاده از فاصله 16mm باعث میشود لنز های f1.8 بوکه و تصویری شبیه f1.4 داشته باشند و طبیعتا به همان میزان افت شارپنس خواند داشت ، سنسور تصویر شباهت بسیاری به چشم انسان دارد همانطور که با دور شدن سوژه سطح جزییات کاهش پیدا میکند با بیش حد نزدیک شدن هم میزان تمرکز پایین میرود ، و به همین دلیل بوده که دیگر شرکت ها فاصله های 18 ، 20 ، و 21 را انتخاب کردند.

    https://www.dxomark.com/nikon-nikkor...s-lens-review/
    سلام ممنون بابت مطلب. والا بنده از سری ظاهرا بدون مشکل دی 810 گرفتم ولی بعد خرید دیدم باز مشکل داره تصویرشم در فروم قرار دادم کلی ضرر کردم. نمیدونم نیکون کی میخاد یه محصول درست و حسابی تولید کنه که وقتی خریدار میخره شب راحت بخوابه
    MEHRDAD.D و Captan تشکر می‌کنند.



  3. #73
    كاربر همراه kato آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    419
    تشکر شده
    339
    تشکر کرده
    325

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط obsidiyan نمایش پست ها
    سلام ممنون بابت مطلب. والا بنده از سری ظاهرا بدون مشکل دی 810 گرفتم ولی بعد خرید دیدم باز مشکل داره تصویرشم در فروم قرار دادم کلی ضرر کردم. نمیدونم نیکون کی میخاد یه محصول درست و حسابی تولید کنه که وقتی خریدار میخره شب راحت بخوابه
    سزای اشغال فروش نخریدنه . سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن . والا سونی و کنون از هر نظر بهترن
    obsidiyan تشکر می‌کند.
    nikon d750 + nikon 70-200 fl ed vr +godox v860 2 +sirui t-2004 xl

  4. #74
    كاربر همراه Captan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    نوشته ها
    133
    تشکر شده
    365
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط obsidiyan نمایش پست ها
    سلام ممنون بابت مطلب. والا بنده از سری ظاهرا بدون مشکل دی 810 گرفتم ولی بعد خرید دیدم باز مشکل داره تصویرشم در فروم قرار دادم کلی ضرر کردم. نمیدونم نیکون کی میخاد یه محصول درست و حسابی تولید کنه که وقتی خریدار میخره شب راحت بخوابه
    این مشکلات از 2012 شروع شد در طول این هفت سال این شرکت نتوانست جلوی ایرادات را بگیرد و هر دوره تکرار شد. در دوربین های سری Z هم هیچ فکرو اندیشه ای پشت تولیدش نبود صرفا با تبلیغات پیرامون ابعاد ماونت و این بازی های اعداد اف شروع شد که دیدید چند ماه بیشتر دوام نیاورد ، در همان ابتدا مدیران این شرکت در مصاحبه با dpreview گفتند در چند ماه پر فروش ترین فول فریم بازار خواهند شد حالا از ان چند ماه 10 ماه گذشته و وضعیت بدتر شده.


    با وضعیت بدی که در بازار های جهانی برای محصولات عکاسی همه شرکتها وجود داره این جور حرف ها و مصاحبه ها نه تنها کمکی نمی کند که بر عکس این تصور را به خریدار میدهد که با شرکتی روبروست که مدیرانش هیچ تصور درستی از بازار ، آینده ، محصولات و شرایطی که در آن قرار گرفته اند ندارد هیچ عکاس حرفه ای حاضر به سرمایه گذاری جدی روی لنز ها و ریسک خرید محصولات نیکون نخواهد بود.
    obsidiyan تشکر می‌کند.

  5. #75
    كاربر همراه esfandiyar2002 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Ontario/Canada
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    1644
    تشکر کرده
    194

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط obsidiyan نمایش پست ها
    نمیدونم نیکون کی میخاد یه محصول درست و حسابی تولید کنه که وقتی خریدار میخره شب راحت بخوابه
    درود

    در دوره ای که نیکون D810 در کشور محل اقامت اینجانب دچار مشکل شد ،برای تعمیر و سرویس بدنه در بخش خدمات پس از فروش نیکون دچار مشکلات فراوانی شدم که شرح آن در چند پست پیشین بنده رفته است.جالب تر آنکه خرابی مربوطه تحت پوشش گارانتی قرار داشت،ولی با این وصف،مشکلات جدی با بخش ناکارآمد خدمات پس از فروش این شرکت پیدا کردم.همین باعث شد تا روی به دوربین کنون مارک چهار بیاورم تا زمانی که نیکون D850 وارد بازار شد..

    در ایران که بودم،یادم هست که دوربین D90 نیکون بنده دچار مشکل شد.دوربین هنوز تحت گارانتی نمایندگی به اصطلاح نیکون در تهران قرار داشت.علاوه بر بهانه کردن نبود ایراد مربوطه در بدنه تحت پوشش گارانتی و اخذ دستمزد نسبتا کلان،در نهایت ایراد بدنه کاملا رفع نشد.یادم هست وقتی تلفنی با همان نمایندگی معتبر(!)خدمات پس از فروش و صدور گارانتی در تهران در سال های دور صحبت می کردم،فردی که پشت خط تلفن با من صحبت می کرد به بنده یادآور شد:"بدنه نیکون، مثل هندونه نبریده اس! خریدی،بردی،خوردی،می فهمی چی گیرت اومده..حالا توقع داری هندونه خرابت تعمیر کامل هم بشه؟!" هرچند که بنده با این عقل ناقص هنوز هم،پی به رابطه فرمول هندوانه و بدنه نیکون نیازمند تعمیر پی نبرده ام!

    این گذشت تا در سفری به تایوان،تصادفا بدنه نیکون D90 خودم را هم به همراهی برده بودم..در تایپه پایتخت تایوان،سری به نمایندگی خدمات پس از فروش نیکون زدم و دوربین را در اختیار تکنسین خدمات پس از فروش گذاشتم..در حضور بنده به مهارت دل و روده بدنه دوربین را شکافت و پس از دو ساعت،با رفع ایراد مربوطه،دوباره بدنه را سرهم نموده و تحویل من داد.کل هزینه مربوطه هم 35 دلار امریکا به اضافه قطعه تعویضی به مبلغ ده دلار امریکا شد! حالا این را مقایسه کنید با چندین صد دلار درخواستی در کانادا و یا چندصد هزار تومان سالیانی دور در ایران توسط نمایندگی خدمات پس از فروش به اصطلاح رسمی!

    بنابراین برای راحت خوابیدن،به گمان بنده نیازمند خدمات پس از فروش ماهر و با انصاف است که نیست،یا اگر هست،کمیاب است! ضمن اینکه خرید بدنه با اوصافی که گفتید،بسیار شبیه همین کشور محل اقامت بنده هم هست.یعنی شرایط خرید بدنه باید بگونه ای باشد که خریدار به آسودگی قادر به مرجوع کردن بدنه تازه خریداری شده باشد،نه اینکه فرمول هندوانه یا احتمالا خربزه جهت بدنه تازه خریداری شده ایراد دار اعمال شود!

    در شهر بندری نیویورک امریکا،یک بدنه D500 خریداری کردم که پس از دو هفته، شاتر آن در شهر محل اقامت بنده در کانادا دچار ایراد شد.در تماسی که با نمایندگی کانادا داشتم،گفتند که گارانتی امریکایی معتبر است،ولی باید بدنه به مرکز خدمات پس از فروش کانادایی ارسال شود تا بررسی شود.پس از یک هفته آنهم با تماس تلفنی بنده،گفتند که باید برای رفع ایراد شاتر که مرتبط به ایراد دیگری است(!)،هزینه از جیب مبارک به مبلغ چندین صد دلار پرداخت کنم! در تماسی که با فروشنده اصلی داشتم،به نمایندگی خدمات پس از فروش در همان شهر نیویورک راهنمایی کرد.پس از گفتگوی تلفنی،با هزینه کرد پست و بیمه مرسوله،دوربین را به امریکا و محل خدمات پس از فروش ارسال کردم.پس از دو هفته،بجای ارسال بدنه تعمیر شده،یک بدنه جدید کاملا اکبند و نو، با گارانتی تازه برایم فرستادند و در نامه توضیحی گفتند که بدنه ارسالی بنده اوراق شد و بدون هزینه کرد،بدنه کاملا تازه و اکبند ارسال شد.البته بنده بدلیل فراموشی عقلی،فراموش کردم که بپرسم چرا فرمول هندوانه و خربزه در مورد بدنه ارسالی اینجانب رعایت نشد!شاید از این بابت یک شکایت نامه رسمی برای آنها بفرستم و به آنها یادآور شوم که از نظم بی نظیر و تجارب خدمات پس از فروش نیکون در ایران و کانادا حتما برهه لازم را ببرند و تکنسین هایی جهت آموزش به این دو مرکز یاد شده ارسال کنند.هرچند نصادقانه نمی دانم خدمات پس از فروش نیکون در ایران بهبود نسبی پیدا کرده یا خیر!

    بدرود تا درودی دیگربار
    DELL، Omid Araki، kiavash و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #76
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,747
    تشکر شده
    5241
    تشکر کرده
    2655

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط esfandiyar2002 نمایش پست ها
    درود

    در دوره ای که نیکون D810 در کشور محل اقامت اینجانب دچار مشکل شد ،برای تعمیر و سرویس بدنه در بخش خدمات پس از فروش نیکون دچار مشکلات فراوانی شدم که شرح آن در چند پست پیشین بنده رفته است.جالب تر آنکه خرابی مربوطه تحت پوشش گارانتی قرار داشت،ولی با این وصف،مشکلات جدی با بخش ناکارآمد خدمات پس از فروش این شرکت پیدا کردم.همین باعث شد تا روی به دوربین کنون مارک چهار بیاورم تا زمانی که نیکون D850 وارد بازار شد..

    در ایران که بودم،یادم هست که دوربین D90 نیکون بنده دچار مشکل شد.دوربین هنوز تحت گارانتی نمایندگی به اصطلاح نیکون در تهران قرار داشت.علاوه بر بهانه کردن نبود ایراد مربوطه در بدنه تحت پوشش گارانتی و اخذ دستمزد نسبتا کلان،در نهایت ایراد بدنه کاملا رفع نشد.یادم هست وقتی تلفنی با همان نمایندگی معتبر(!)خدمات پس از فروش و صدور گارانتی در تهران در سال های دور صحبت می کردم،فردی که پشت خط تلفن با من صحبت می کرد به بنده یادآور شد:"بدنه نیکون، مثل هندونه نبریده اس! خریدی،بردی،خوردی،می فهمی چی گیرت اومده..حالا توقع داری هندونه خرابت تعمیر کامل هم بشه؟!" هرچند که بنده با این عقل ناقص هنوز هم،پی به رابطه فرمول هندوانه و بدنه نیکون نیازمند تعمیر پی نبرده ام!

    این گذشت تا در سفری به تایوان،تصادفا بدنه نیکون D90 خودم را هم به همراهی برده بودم..در تایپه پایتخت تایوان،سری به نمایندگی خدمات پس از فروش نیکون زدم و دوربین را در اختیار تکنسین خدمات پس از فروش گذاشتم..در حضور بنده به مهارت دل و روده بدنه دوربین را شکافت و پس از دو ساعت،با رفع ایراد مربوطه،دوباره بدنه را سرهم نموده و تحویل من داد.کل هزینه مربوطه هم 35 دلار امریکا به اضافه قطعه تعویضی به مبلغ ده دلار امریکا شد! حالا این را مقایسه کنید با چندین صد دلار درخواستی در کانادا و یا چندصد هزار تومان سالیانی دور در ایران توسط نمایندگی خدمات پس از فروش به اصطلاح رسمی!

    بنابراین برای راحت خوابیدن،به گمان بنده نیازمند خدمات پس از فروش ماهر و با انصاف است که نیست،یا اگر هست،کمیاب است! ضمن اینکه خرید بدنه با اوصافی که گفتید،بسیار شبیه همین کشور محل اقامت بنده هم هست.یعنی شرایط خرید بدنه باید بگونه ای باشد که خریدار به آسودگی قادر به مرجوع کردن بدنه تازه خریداری شده باشد،نه اینکه فرمول هندوانه یا احتمالا خربزه جهت بدنه تازه خریداری شده ایراد دار اعمال شود!

    در شهر بندری نیویورک امریکا،یک بدنه D500 خریداری کردم که پس از دو هفته، شاتر آن در شهر محل اقامت بنده در کانادا دچار ایراد شد.در تماسی که با نمایندگی کانادا داشتم،گفتند که گارانتی امریکایی معتبر است،ولی باید بدنه به مرکز خدمات پس از فروش کانادایی ارسال شود تا بررسی شود.پس از یک هفته آنهم با تماس تلفنی بنده،گفتند که باید برای رفع ایراد شاتر که مرتبط به ایراد دیگری است(!)،هزینه از جیب مبارک به مبلغ چندین صد دلار پرداخت کنم! در تماسی که با فروشنده اصلی داشتم،به نمایندگی خدمات پس از فروش در همان شهر نیویورک راهنمایی کرد.پس از گفتگوی تلفنی،با هزینه کرد پست و بیمه مرسوله،دوربین را به امریکا و محل خدمات پس از فروش ارسال کردم.پس از دو هفته،بجای ارسال بدنه تعمیر شده،یک بدنه جدید کاملا اکبند و نو، با گارانتی تازه برایم فرستادند و در نامه توضیحی گفتند که بدنه ارسالی بنده اوراق شد و بدون هزینه کرد،بدنه کاملا تازه و اکبند ارسال شد.البته بنده بدلیل فراموشی عقلی،فراموش کردم که بپرسم چرا فرمول هندوانه و خربزه در مورد بدنه ارسالی اینجانب رعایت نشد!شاید از این بابت یک شکایت نامه رسمی برای آنها بفرستم و به آنها یادآور شوم که از نظم بی نظیر و تجارب خدمات پس از فروش نیکون در ایران و کانادا حتما برهه لازم را ببرند و تکنسین هایی جهت آموزش به این دو مرکز یاد شده ارسال کنند.هرچند نصادقانه نمی دانم خدمات پس از فروش نیکون در ایران بهبود نسبی پیدا کرده یا خیر!

    بدرود تا درودی دیگربار
    نمیدونم چرا هر چقدر تکنولوژی پیشرفت می‌کنه و سنسورها کم نویزتر و لنزها شارپ‌تر میشند، به همون اندازه کنترل کیفی و کیفیت بدنه‌ها و لنزها کاهش پیدا می‌کنه.
    دقیقا در یک سری از دوربین‌ها هر چقدر بدنه‌ها جلوتر رفتن کیفیت ساخت کاهش پیدا کرده.

    مثال‌های زیادی از این مسئله در ذهن من هست. مثلا دوربین ۴۰دی و ۵۰دی کیفیت ساختی به مراتب بالاتر از ۷۰دی داشتن و ۳۵۰ دی کیفیت ساختی بهتر از بدنه‌های جدید مثل ۷۰۰ دی و امثاله داشت.

    پ.ن : البته در شرکت های third-party ظاهرا قضیه برعکس بوده.
    esfandiyar2002، obsidiyan و amir.komeily تشکر می‌کنند.

  7. #77
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10515
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    Nikon Z7 vs Sony A7R III – The complete comparison

    https://mirrorlesscomparison.com/son.../z7-vs-a7riii/
    2105 تشکر می‌کند.

  8. #78
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10515
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    .راهنمای جامع اتوفوکس z7 :
    https://cdn-7.nikon-cdn.com/Images/L...ocus_Guide.pdf
    obsidiyan تشکر می‌کند.

صفحه 8 از 8 نخستنخست ... 4 5 6 7 8

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •