صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1 تا 10 , از مجموع 21
Like Tree53تشکر

موضوع: تجربه شخصی شما با دوربینهای سری آلفا

  1. #1
    كاربر همراه vahidmir2000 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    290
    تشکر شده
    570
    تشکر کرده
    424

    پیش فرض تجربه شخصی شما با دوربینهای سری آلفا

    سلام به همه دوستان و اساتید
    فکر کنم وجود تاپیکی که در اون دوستان از تجربه های شخصیشون بگن میتونه جذاب باشه. مخصوصا وقتی این تجربه ها در مورد پدیده نوظهوری باشه. با توجه به اینکه سری آلفای سونی در مقایسه با برندهای نیکون و کنون تازه کار به حساب میاد من خواهش میکنم دوستانی که دوربینی از این سری دارن و یا حداقل تجربه عکاسی با اونو داشتن اینجا از تجربه های شخصیشون بگن.
    خواهش میکنم به بررسی سایتها و مقاله های نوشته شده استناد نکنید و فقط و فقط تجربه شخصیتونو بگین. این تجربه حتی میتونه مثلا تجربه یکروز عکاسی در پارک یا مسافرت یا هرچیزی باشه. قطعا دوستان قبول دارن که نوشته های سایتهای مختلف چه خوب و چه بد چه درست و چه نادرست با تجربه در میدان عمل فرق میکنه. مثلا شاید نقص یا کمبودی که در مورد یک مدل ذکر میشه برای خیلی از کاربران اصلا به چشم نیاد.
    خود من هم بزودی مقاله کاملی در مورد تجربه چند ماهه ام با آلفا 230 مینویسم.
    پیشاپیش ممنون
    Back for Good

  2. #2
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    February 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    107
    تشکر شده
    65
    تشکر کرده
    68

    پیش فرض

    من عکسهایی که توسط دوستانم با این سری از دوربینها گرفته می شه را دیدم این نظر شخصی منه به نظر من پردازشگر تصویر دوربینهای سونی در حالت نرمال هم رویه شدت و غلظت رنگها تغییرات زیادی می دهند فرضا رنگ آبی آسمون آبی تر می شه یا سبزی طبیعت سبز تر می شه البته شاید تصویر شاداب تر به نظر بیاد ولی تصویر واقعی با تصویر ثبت شده متفاوته در حالیکه در دوربینها کانن و نیکون ( تاکید می کنم در حالت استاندارد تصویر و بدون استفاده از فیلتر ) تصویر ثبت شده به واقعیت موجود نزدیک تر است
    مجددا می گم اساتید محترم این نظر شخصیه منه صاحب دوربین هم با من هم عقیده نبود !!
    Austin.A، M. Beyrami، vahidmir2000 و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    وقتي چيزي نداري ببازي ، پس پيروزي!

  3. #3
    كاربر همراه vahidmir2000 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    290
    تشکر شده
    570
    تشکر کرده
    424

    پیش فرض

    دوستان نوشته زیر تجربه استفاده چندماهه من از دوربین آلفا 230 سونی هستش.


    گرفتن آلفا 230 در دست حس خوبی رو به من القا میکنه. البته منکر نمیشم که بخشی از این حس
    خوب بخاطر علاقه شدید من به برند سونی هستش. یکی از مسائلی که قبل از خرید این مدل در
    ذهنم بود گریپ عجیب و جای قرارگیری دکمه شاتر بود که در بین دوربینهای هم رده تازگی
    داشت و حتی در دیگر دوربینهای سونی هم دیده نمیشد. گریپ لاغر و دکمه شاتری که درست
    روی بدنه قرار گرفته و نه روی گریپ. از این رو اولین کاری که قبل از خرید این دوربین
    انجام دادم در دست گرفتن اون در یکی از نمایندگی ها بود.
    در کمال تعجب دیدم که نه گریپ و نه دکمه شاتر هیچ کدوم آزار دهنده نیستن و وقتی دوربین رو
    دستت میگیری همون لحظه میخوای عکاسی رو شروع کنی. بلاخره دوربین رو خریدم.
    اول از همه بگم که نداشتن لایو ویو همونطور که حدس میزدم اصلا برای من کمبودش حس نشد
    چون من حتی با دراز کشیدن رو زمین برای نگاه کردن در ویزور هم مشکلی ندارم(البته مواقعی
    که به قصد عکاسی میرم بیرون نه مثلا با لباس پلوخوری)
    ویزور دوربین از نظر روشنی و اندازه برای من مناسبه مخصوصا نقاط فوکوس روی ویزور که
    کاملا واضح هستن و کار فوکوس را آسون میکنن. یکی از مواردی که باهاش حال نکردم
    استفاده از فلاش دوربین به عنوان لامپ کمکی فوکوسه که حس خوبی ازش ندارم اما نمیشه تاثیرشو
    در کمک به فوکوس در تاریکی نادیده گرفت.
    منوی تنظیمات دوربین همونیه که از محصولات سونی انتظار داریم. سادگی این منو فرقی با سری
    سایبرشات نداره ولی بسیار کاملتره. برای منوی دوربین میشه از چهار رنگ زمینه استفاده کرد که
    این رنگها سفید(بطور پیش فرض)، مشکی، صورتی و قهوه ای هستن که من رنگ قهوه ای و مشکی
    رو بیشتر پسندیدم. اولین کاری هم که بعد از روشن کردن دوربین انجام دادم انتخاب حالت استاندارد
    برای نمایش اطلاعات به جای حالت گرافیکی بود که خیلی آماتوری بود والبته برای تازه کارها
    میتونه مفید باشه. سیستم هلپ منو رو هم خاموش کردم چون نیازی بهش نبود.
    روی حالت AUTO تقریبا هیچ تنظیمی رو نمیتونید انجام بدین و همه چی دست دوربینه.
    فلاش دوربین قدرت خوبی داره و برای گرفتن عکسهای خانوادگی (غیر هنری) در نور منزل
    بسیار مناسبه ولی لازم به گفتن نیست که در صورت استفاده باید سایه های تند اطراف سوژه ها رو
    تحمل کنید. یا اینکه فلاش رو خاموش کنید و با ایزوی بالا( مثلا 800) عکس بگیرید.
    از لحاظ رنگبندی عکسها چون من تجربه زیادی با دوربینهای سونی دارم باید بگم عکسها شاید
    از نظر خیلی ها بی رنگ و رو به حساب بیاد و این بخاطر پردازش کم دوربین روی رنگ عکسهاست
    که حتی در دوربینهای گوشی های سونی اریکسون هم عکسها یه جورایی شاید بشه گفت خام بودند و
    مثل بعضی برندهای دیگه خوش آب و رنگ نشده بودند. البته من این مدل عکسها رو دوست دارم. چون
    اولا اگه با رنگش حال نکنید میتونید تنظیمات دوربین رو عوض کنید که مثلا عکسها رو با اشباح رنگ
    بیشتری بگیره و یا تنظیمات دیگه مثل کنتراست و شارپنس رو میتونید تغییر بدین ولی به طور پیش فرض
    عکسهای این دوربین خیلی معمولی و ملایمند. ولی تجربه من نشون داد که وقتی شارپنس و اشباح رنگ رو
    یک پله افزایش بدیم عکسها خیلی مشتری پسندتر میشه و تقریبا هرکسی که عکسها رو میبینه کیف میکنه.
    در فرمت RAW هم عکسهایی گرفتم که حجمشون بین 8 تا 12 مگابایت متغیر بود. این عکسها با برنامه
    ACD see ورژن 3 باز میشن و میتونید تمام تنطیمات عکس رو به خوبی انجام بدین. اما وقتی اونا رو
    با برنامه خود دوربین که در سی دی رام هست باز میکنید خیلی جالبه. چون تمامی تنظیماتی که در حالت
    عکاسی JPEG در دوربین میتونید برای عکسها انجام بدین در این برنامه موجوده. مثلا مودهای وایت
    بالانس و مودهای پیش فرض رنگبندی عکسها و ... در نظر بگیرین که شما وقتی عکسی رو با فرمت
    خام دوربین میگیرید انگار اون منظره رو همیشه جلوی چشمتون دارین و هروقت خواستین میتونید
    عکس جدیدی با تنظیمات جدید رو بسازین و ذخیره کنید.
    کیفیت عکسهای دوربین تا ایزو 400 برای من حیرت انگیز بود. همه چی خوب و نرمال. از ایزو
    800 به بعد نویزها در عکس نمایان میشن که در ایزو 3200 به شکل بدی در میان و عکس حالت
    برفکی پیدا میکنه. تجربه ای که در این مورد دارم اینه که عکسهای ایزو 800 این دوربین رو میشه
    با نرم افزار noise ninja به راحتی درست کرد و نویزشونو گرفت. اما اینکار در مورد نویز در
    ایزوهای 1600 و 3200 جلوه آبرنگی به عکس میده.
    در کل تا ایزو 800 به طور کامل و با استفاده از نویز نینجا روی عکسهای این دوربین حساب کنید.
    باطری دوربین تاحالا منو لنگ نذاشته. در مشخصات باطری نوشته شده که 510 عکس میشه باهاش
    گرفت ولی من با وسواس زیاد و با عکسهای شبانه و فلاش و مرور نسبتا زیاد عکسها در دوربین
    تونستم حدود 300 تا عکس بگیرم که فکر کنم بد نباشه.
    عکاسی شبانه با نوردهی 30 ثانیه ای هم انجام دادم که کیفیتش خوب بود ولی یکم حس کردم
    حالت آبرنگی درعکس وجود داره(خیلی کم) با اینکه ایزو رو روی 100 گذاشته بودم. شاید من زیاد
    وسواس دارم.
    لرزشگیر این دوربین برای من تجربه دلچسبی بود. اگر بخوام در یک جمله براتون بگم باید بگم
    با این لرزشگیر عکسهایی رو گرفتم که بدون وجود اون نمیشد گرفت. و خب وجود این لرزشگیر
    داخل بدنه دوربین معنی اش اینه که هر لنزی بخرم لرزشگیر هم داره ...
    در حالت تنظیمات دستی تنظیم شاتر با استفاده از دکمه دایال جلوی دوربین به آسونی انجام میشه
    ولی تنظیم دیافراگم با توجه به اینکه باید دکمه اکسپوژور در پشت دوربین رو نگه داشت و دایال
    رو چرخوند به دلیل جای بسیار بد این دکمه خیلی سخت انجام میشه. شاید اگر دکمه اکسپوژور
    (منظورم دکمه جبران نوریه) کمی پایین تر و در سطح صاف پشت دوربین قرار میگرفت بهتر
    بود. این جای گیری بد دکمه ها در مورد دکمه MENU هم تا حدودی صدق میکنه که تنها
    دکمه در قسمت پشت و سمت چپ دوربین هستش و اگر در سمت راست قرار میگرفت به نظر
    من بهتر بود.
    تاحالا از فلاش اکسترنال در این دوربین استفاده نکردم ولی کفشک دوربینهای سونی به دلیل
    پلاستیکی بودنشون یه حس بی اعتمادی به من میدن. البته این فقط یه حسه و قطعا این کفشکها
    کارایی لازم رو دارن.
    کیفیت ال سی دی دوربین هم بد نیست ولی خب به ال سی دی های رده بالا نمیرسه.
    در آخر در مورد لنز کیت این دوربین باید به همه و مخصوصا به کسانی که میخوان از دنیای
    کامپکت به دنیای اس ال ار بیان بگم که کیفیت این لنز کیتها واقعا خوبه و فقط رنج زوم پایینی
    دارن که اینم طبیعیه و خب دیافشونم زیاد باز نیست که اینم طبیعیه ولی مطمئن باشین
    اگر برای اولین بار ازشون استفاده کنین دهانتون از تعجب باز میمونه وقتی مقایسه ای بین
    کیفیت عکسهای دوربین کامپکتتون و عکسهای پر از جزئیات و دقیق دوربین اس ال آرتون
    حتی با کیت لنز انجام میدین.
    در آخر باز تاکید میکنم که این نوشته فقط و فقط یک نوشته تجربیه و شاید اگر کس دیگری
    با همین دوربین کار کنه تجربه کاملا متفاوتی رو با شما در میون بذاره.
    Kaveh Ghobadi، kouhsar، Austin.A و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Back for Good

  4. #4
    كاربر همراه vahidmir2000 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    290
    تشکر شده
    570
    تشکر کرده
    424

    پیش فرض

    تجربه شخصی من در مورد DRO دوربینهای آلفا اینه که بیشتر از تاثیر روی داینامیک رنج، عکس رو نویزی میکنه. البته نویزی که ایجاد میشه زیاد زننده نیست ولی قابل تشخیصه حتی در ایزو 200 . من بهتر دیدم که بعد از مدتی استفاده از دوربینم این قابلیت رو خاموش کنم. ضمن اینکه اگر عادت دارین که با فرمت خام عکس بگیرین کلا بی خیال DRO بشین و اگر ضعفی حس کردین سعی کنید در کامپیوتر این ضعف رو برطرف کنید.
    Back for Good

  5. #5
    كاربر فعال bahri-d آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    644
    تشکر شده
    662
    تشکر کرده
    263

    پیش فرض سلام

    بهتر بود سونی تو سری آلفا یه تجدید نظری تو پردازش تصویر بکنه . چون اونطور که پیداس هنوزم تصویرها با کنتراست و اشباع رنگ بالا گرفته میشه بخاطر همینه که دوربین عکاسیش خیلی مورد توجه قرار نگرفته . در مورد دوربین فیلمبرداری و تلویزیون این قضیه خیلی جذابه به همین خاطره که تلویزیون و دوربین فیلمبرداریش مشتری زیادی دارن ولی در مورد عکاسی مخصوصا سری آلفا که کابراش عکاسهای حرفه ای هستند طبیعی بودن رنگها و کنتراست تصویر خیلی مورد توجهه که مطمئنا سونی با اون همه سابقه و مخصوصا که سابقه شرکت کونیکا مینولتا هم در دست داره یه فکری برای این قضیه کرده.

  6. #6
    كاربر همراه vahidmir2000 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    290
    تشکر شده
    570
    تشکر کرده
    424

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط bahri-d نمایش پست ها
    بهتر بود سونی تو سری آلفا یه تجدید نظری تو پردازش تصویر بکنه . چون اونطور که پیداس هنوزم تصویرها با کنتراست و اشباع رنگ بالا گرفته میشه بخاطر همینه که دوربین عکاسیش خیلی مورد توجه قرار نگرفته . در مورد دوربین فیلمبرداری و تلویزیون این قضیه خیلی جذابه به همین خاطره که تلویزیون و دوربین فیلمبرداریش مشتری زیادی دارن ولی در مورد عکاسی مخصوصا سری آلفا که کابراش عکاسهای حرفه ای هستند طبیعی بودن رنگها و کنتراست تصویر خیلی مورد توجهه که مطمئنا سونی با اون همه سابقه و مخصوصا که سابقه شرکت کونیکا مینولتا هم در دست داره یه فکری برای این قضیه کرده.
    دوست عزیز من با شما مخالفم. من به تجربه خودم خدمتتون میگم که عکسهای دوربینهای سری آلفا اشباع رنگشون و کنتراستشون بالا نیست و اتفاقا من فکر میکنم نسبت به برندهای دیگه عکسهای طبیعی تری رو ارائه میدن که شخصا این حالت رو دوست دارم. چون اگر عکس جذابتری بخوام میتونم خیلی راحت تنظیمات پیش فرض رو تغییر بدم. حتی میتونم بگم در بالاترین میزان اشباع رنگ که به صورت دستی تنظیم میشه باز هم عکسهای سونی اونقدر مصنوعی و پررنگ نمیشن که تو ذوق بزنن.
    Back for Good

  7. #7
    كاربر فعال beh_b7 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته ها
    570
    تشکر شده
    1462
    تشکر کرده
    1239

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط bahri-d نمایش پست ها
    بهتر بود سونی تو سری آلفا یه تجدید نظری تو پردازش تصویر بکنه . چون اونطور که پیداس هنوزم تصویرها با کنتراست و اشباع رنگ بالا گرفته میشه بخاطر همینه که دوربین عکاسیش خیلی مورد توجه قرار نگرفته...
    نقل قول نوشته اصلی توسط vahidmir2000 نمایش پست ها
    دوست عزیز من با شما مخالفم. من به تجربه خودم خدمتتون میگم که عکسهای دوربینهای سری آلفا اشباع رنگشون و کنتراستشون بالا نیست و اتفاقا من فکر میکنم نسبت به برندهای دیگه عکسهای طبیعی تری رو ارائه میدن که شخصا این حالت رو دوست دارم. چون اگر عکس جذابتری بخوام میتونم خیلی راحت تنظیمات پیش فرض رو تغییر بدم. حتی میتونم بگم در بالاترین میزان اشباع رنگ که به صورت دستی تنظیم میشه باز هم عکسهای سونی اونقدر مصنوعی و پررنگ نمیشن که تو ذوق بزنن.
    دوستان فکر کنم یه اشتباه [رایج] توی بحث شما پیش اومده؛ دیگه تمام عکاس های دنیا به این نتیجه رسیدن که عکس JPG ملاک قضاوت در مورد دوربین نیست!
    در مورد اشباع رنگ و کنتراست هم [با در نظر گرفتن نسبت معکوس اشباع رنگ و داینامیک رنج] باید عرض کنم در محیط رنگ استاندارد و مد JPG دوربین های سونی مقداری اغراق میکنن که میشه کمترش کرد همچنین در سایر برندها هم میشه افزایشش داد اما در کل این موارد نباید ملاک قضاوت قرار بگیره...
    aidin594، vahidmir2000 و saeed2vfx تشکر می‌کنند.
    بهنام خامنه
    Canon 5DSR,6D / EF 50mm f1.4 - EF 85mm f1.8

  8. #8
    كاربر همراه vahidmir2000 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    290
    تشکر شده
    570
    تشکر کرده
    424

    پیش فرض

    امروز در اولین جلسه از مجموعه سمینارهای سری آلفا شرکت کردم. این جلسه آموزشی در نمایشگاه شماره 2 سونی (تقاطع جمهوری - ولیعصر) برگزار شد و جمعی از نمایندگان شرکت سونی در آن حضور داشتند. در این جلسه آقای مجید نقدی عضو خانه عکاسان و همچنین آقای علیرضا فرهمند مدیر بخش مارکتینگ دوربینهای دیجیتال سونی در ایران حرف زدند. اما اتفاق بسیار جالب و غیر منتظره برای شخص بنده دیدن دوست بسیار خوب و عزیزم کاوه قبادی در این سمینار بود که واقعا منو خوشحال کرد. در این جلسه همچنین کتاب نفیسی در مورد دوربینهای سری آلفا به شرکت کنندگان داده میشد که جای تقدیر داره. و به عنوان آخرین نکته باید بگم بلاخره به طور رسمی و در نمایشگاه امروز سری NEX رو دیدم که باید بگم از عکساش جذاب تر بود.
    Kaveh Ghobadi، milad_iut و persian.boy تشکر می‌کنند.
    Back for Good

  9. #9
    كاربر فعال aidin594 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    محل سکونت
    Sweden
    نوشته ها
    796
    تشکر شده
    4501
    تشکر کرده
    2643

    Lightbulb تجربه من با a350 و a550

    سلام

    متاسفانه بنده فرصت عكاسي مداوم با برندهاي كانن؛ نيكون؛ پنتاكس؛ المپيوس و ... غيره كه هركدام غولي در صنعت عكاسي هستند رو نداشته ام. بنابراين سطور پايين تنها نظرات تك بعدي يك كاربر سوني/مينولتا خواهد بود.

    اولين دوربين DSLR من سوني آ350 بود كه بعد از حدود 1.5 سال به آ550 تغييرش دادم. (ارتقا نه)





    در ضمن بنده شانس اين رو داشتم كه با پنج مدل لنز مختلف با اين دوربينها عكاسي كنم:
    1. Sony 18-70
    2. Sony 18-55
    3. Sony 18-250
    4. Minolta 50mm f1.7
    5. Vivitar 100mm f3.5 macro
    در مورد آ 350 بايد بگم كه بدنه اي بسيار خوشدست با طراحي زيبا (سليقه اي) ميباشد.

    قابليت لرزشگير سنسور بسيار كارآمد مي باشد. (حتي با ارزانترين لنزها مثل يك لنز زنيت با آداپتور مخصوص)


    همچنين از نظر دقت و سرعت اتوفوكوس بين همكلاس هايش چيزي كم نمي آورد. هرچند موتور آن كمي پر سروصداست.
    دكمه ايزوي مستقل دارد.

    قابليت استفاده از لنزها و فلاشهاي مينولتا AF و لنزهاي متفرقه براي اين مانت يكي از چيزهاي جالب در مورد بدنه هاي آلفا ميباشد. (مثل همين Vivitar بنده كه ساخت 1994 و Minolta 50mm f1.7 كه ساخت 1985 هستند)

    يك امتياز برجسته اين دوربين سيستم Live View بسيار زيركانه سوني كه با يك مونيتور چرخان تكميل شده ميباشد.(احتمالا بعضي از دوستان Live View را يك پديده تجملي ميدانند؛ كه به نظر من كاملا در اشتباهند)

    باطري بسيار خوبي دارد.

    يه چيز جالب ديگه در مورد آلفاها داشتن كنترلر فلاش بيسيم ميباشد كه باعث شد من 2تا فلاش 3600 مينولتا بخرم. (واقعا كارهاي جالبي ميشه با اين امكان انجام داد)

    - JPEGهاي سافتي توليد ميكند. بايد RAW عكس بگيريد كه حداكثر توان سنسور رو محك بزنيد.

    - نويز در اين دوربين حتي در ايزوهاي پايين رويت ميشود كه نمي دانم در همكلاسي هايش در برندهاي ديگر از اين نظر چگونه هستند.

    - ويزور اپتيكي كوچك و در اعماق قرار دارد. بايد صورت رو بچسبونيد به LCD

    در مورد آ550
    تقريبا تمام موارد بالا صدق ميكند به اضافه:

    1. +سرعت بالاي عكاسي پي درپي
    2. +استفاده از دو نوع كارت حافضه MS و SD
    3. +سنسور CMOS؛ قابليت بسيار بالا در عكاسي از محيط هاي كم نور؛ تا ايزوي 1600 عكسها شارپ و كم نويز هستند
    4. - OverDone شدن عكسهاي JPG
    5. - احساس پلاستيكي بودن (نسبت به آ350 كه داشتم)
    6. + موتور اتوفوكوس بسيار سريعتر و كم صدا تر.
    7. - احساس ميكنم در وايت بالانس اتوماتيك نسبت به آ350 بيشتر اشتباه ميكند. (البته فرمت خام اين مشكل را نداريم)
    8. ??? مد A ديگر واقعا Auto شده در آ350 امكان تغيير WB,ISO,... را داشتيم.
    9. - حذف كليد خاموش كردن لرزشگير (رفته تو منو)
    10. - حذف خاموش كردن NR براي JPG
    فعلا همين.

    متاسفم كه با برندهاي ديگه كار نكرده ام. ولي سوني واقعا دوربينهاي جالبي ساخته!
    در صورت روشن نبودن آماده شفاف سازي هستم

    كراپ 100% از ايزوي 12800 شاتر20 ديافراگم 3.5
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    ویرایش توسط aidin594 : Thursday 2 December 2010 در ساعت 15:06
    Kaveh Ghobadi، Austin.A، M.Mobin و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #10
    كاربر همراه vahidmir2000 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    290
    تشکر شده
    570
    تشکر کرده
    424

    پیش فرض

    مرسی آیدین جان. تقریبا نظرات و تجربه هات مثل منه. در مورد نویز من همین امروز چندین عکس در شرایط مختلف با دوربین دی90 نیکون که برای یکی از دوستان بود دیدم که باید بگم با اینکه این دوربین با دوربین من(آلفا 230) در یک رده نیستن ولی به جرات میتونم بگم تا ایزو 800 عکسها از لحاظ نویز (فرمت JPG) مشابه بودن/ در ایزوی 1600 و 3200 نیکون بهتر عمل میکرد. در دوربینهای هم رده هم نیکون دی 3000 رو تست کردم که عکساش تقریبا هیچ فرقی از لحاظ نویز با دوربین من نداشت. اما بدون مقایسه با برندهای دیگه و به طور کلی من تا ایزو 800 کاملا از عکسهام راضیم. اگر مجبور بشم گاهی تا ایزو 1600 هم پیش میرم. ولی ایزو 3200 تا به حال عکس راضی کننده ای به من نداده. در مورد مود اتوماتیک دوربینهای سونی من کاملا با این روند موافقم. چون معنی کلمه رو به طور کامل در بر میگیره. این مود امکان عکاسی بدون احتیاج به هیچ تنظیمی رو فراهم میکنه که دقیقا در مقابل مود manual که تمام تنظیمات در دست عکاسه قرار داره. یعنی یک مجموعه کامل از مودهای عکاسی...
    Back for Good

صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •