بالاخره انتظار به پایان رسید!!!
سونی سنسور 24.81 مگاپیكسلی خودش رو معرفی كرد...
از مسعود قدیری عزیز ممنون كه خبرش رو به من داد.
http://www.dpreview.com/news/0801/08...cmossensor.asp
بالاخره انتظار به پایان رسید!!!
سونی سنسور 24.81 مگاپیكسلی خودش رو معرفی كرد...
از مسعود قدیری عزیز ممنون كه خبرش رو به من داد.
http://www.dpreview.com/news/0801/08...cmossensor.asp
ویرایش توسط Kaveh Ghobadi : Wednesday 30 January 2008 در ساعت 18:48
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
سنسور جدید ارایه شده سونی ,چندین تکنولوژی پیشرفته ثبت تصویر را در هم آمیخته تا بتواند بدین وسیله ,سنسور فول سایز در مقایسه با سایز استاندارد فیلم 35 میلیمتر را به رخ حریفان بکشد.
در ساخت این سنسور, از تکنیکی بنام “Column-Parallel A/D Conversion Technique” -"مبدل آنالوگ به دیجیتال ستون-موازی " استفاده شده است که در این سیستم هر ستون از پیکسلها, از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال منحصر به فرد که درون خود تراشه سنسور تعبیه شده است, جهت تبدیل اطلاعات دریافتی از سطح سنسور به اطلاعات دیجیتال ,استفاده می کند. این مبدلهای یکتا نقش بسیار مهمی در جهت کاهش نویز احتمالی ایجاد شده دارند و عملا باعث کاهش بسیار زیاد نویز( بعلت افت کیفیت سیگنال در زمان تبدیل اطلاعات به سیگنال دیجیتال در سرعتهای بالا) می شوند.
تصویر بدست آمده, دارای کیفیت بسیار مناسب,نویز بسیار پایین,رزولوشن بالا, رنج دینامیکی بسیار وسیع(بعلت استفاده از سنسور فول سایز) و زمان پاسخوهی بسیار عالی که همگی از مزایای استفاده از تکنیک "مبدل آنالوگ به دیجیتال ستون-موازی " میباشند.که تمامی احتیاجات یک دوربین SLR دیجیتال را مرتفع میسازد.
از شاخص ترین مشخصات عبارتند از:
1-کیفیت بالای تصویر با رزولوشن 24.81 مگاپیکسل با استفاده از سنسور فول سایز
2-“Column-Parallel A/D Conversion method” -- "مبدل آنالوگ به دیجیتال ستون-موازی " که کاهش بسیار زیاد نویز و ثبت سریعتر تصاویر را ممکن میسازد.
3- خروجی دیجیتال بسیار سریع (12 کانال LVDS)
سونی گام بلندی برداشته است, امسال...
ویرایش توسط Rofougaran : Wednesday 30 January 2008 در ساعت 20:08 دلیل: ارایه اطلاعات اضافی در بخشی از پست.با تشکر از کاوه عزیز
قابلیت 6.3 فریم در ثانیه!
ابعاد خروجی تقریبا 6236×4124 به نظرم می توانید تا جایی كه دوست دارید كراپ كنید...
كراپ كراپ كراپ....:::big grin:::
منتظر بدنه مبتنی بر این سنسور باشید...
سورپرایز دیگر سونی.
پی نوشت :
می دونین چی من رو به عنوان یك كاربر سونی خوشحال می كنه؟
حی رقابت این كمپانی از نظر قیمت با دیگر كمپانی ها.
بدنه ای كه مبتنی بر این سنسور باشد به نظرم حدود 4 تا 5 هزار دلار خواهد بود.
یك Canon 1Ds MK III حدود 8 تا 9 هزار دلار و یك D3 حدود 5 هزار دلار....
منتظر شاهكارهای آینده سونی باشید ( شنیده ها از لنز های این كمپانی خبر می دهند!!!)
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
کاوه جان .احتمالا این سنسور نازنازی روی نیکن هم خواهد نشست ؟
سلمان جان متوجه این قسمت از فرمایشات شما نشدم؟(هنوز مانده تا به پای 35 میلیمتر برسد)
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
ببخشید که از خودم نظر دادم اون وسط.اشتباه شد. یه جایی خوندم که یک لنز استاندارد میتونه تقریبا 200 پیکسل بر میلیمتر رو از هم تفکیک کنه.بدین صورت در مورد فیلم 35 میلیمتر با ابعاد 35 در 24 میل (اگه درست گفته باشم)
, عمرا که نگاتیو یه پای دیجیتال برسه!
دوستان شرمنده که ما پستهامون همه آبکیه.سعی میکنم کمتر پست بیجا بدم.
با تشکر از کاوه عزیز جهت راهنمایی همیشه مفیدشون.(پست قبلی ویرایش شد)
این جنگ شروع شده ( خوشبختانه و یا متاسفانه ) هر روز شاهد مگاپیكسل بالاتر و ابعاد بزرگ تر هستیم.
الان دوربین های كامپك از 10 مگاپیكسل شروع می شوند و در رده های حرفه ای تر هر روز شاهد مگاپیكسل بالاتر خواهیم بود..
اما خودمونیم این سنسور سونی خیلی خیلی نیاز بود ( بالاخره باید یك كسی به سلطنت Canon 1Ds Mk III پایان می داد )
حالا این وسط یك بحث مهم پیش میاد...
و اون هم لنز ها است.آیا لنز های كانن ، نیكون و سونی آمادگی پذیرش این سنسور ها را خواهند داشت؟
در سونی شاید یكی دو تا لنز این قابلیت رو داشته باشند.
در كانن و نیكون هم تعدادشان از انگشتان دو دست بیشتر نیست...
پس ممكن است ما نتوانیم از حداكثر توان سنسور ها استفاده كنیم و فقط فایل هایی با حجم بزرگ تر داشته باشیم...
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
این سنسور یقینا بسیار جذاب است... اما چیزی که برای شخص من خیلی مهم است(و احتمالا بسیاری عکاسان دیگر) ادامه تولید دوربینهای کاملا حرفهای کراپ ۱.۵ است...
من (و احتمالا بسیاری دیگر) چشم انتظار دوربینی مثل D3x و یا D3h در برش ۱.۵ با قیمت مناسب هستیم.
اگر نیکون الان دوربینی با سنسوری مشابه دی ۳۰۰ و بدنه سری D بیرون میداد با حدود قیمت ۳ هزار دلار(و یا چند صد دلار بیشتر!) میتونست طیف وسیعی رو جذب خودش بکنه...
این سری دوربینها انتخاب اول عکاسان حیات وحش خواهد بود... و بهترین انتخاب برای عکاسیهای روزمره... (بخاطر قیمت پایینتر، بدنه حرفهای، فوکوس حرفهای... امکان استفاده از ۱۸-۲۰۰ و دیگر لنزهای سبک)
امیدوارم نیکون این مهم رو فراموش نکنه(چرا میگم نیکون؟ چون تنها برندی بوده که دوربینهای کاملا حرفهای در این قطع سنسور تولید کرده....البته الان المپوس داره یه کارهایی در کراپ ۲ انجام میده...)
اما در مورد لنز...
گمان نمیکنم خیلی مشکلی وجود داشته باشه...
نیکون با سرعت عجیبی داره تمام لنزهاش رو تازه میکنه...
الان ۱۴-۲۴ و ۲۴-۷۰ جدید دارید....
۷۰-۲۰۰ و ۲۰۰-۴۰۰ هم مشکلی نباید داشته باشند...
۴۰۰ و ۵۰۰ و ۶۰۰ مم هم که تازه به بازار اومدن.....
لنزهای ۶۰ و ۱۰۵ ماکرو هم تازه هستند...
۲۰۰ مم هم که بحثی در موردش نیست.
۲۴ و ۴۵ و ۸۵ تیلت شیفت جدید رو هم بزودی میتوانید تهیه کنید.
چه چیز دیگری ممکنه شما نیاز داشته باشید؟
یقینا پرایمهای قدیمی نیکون کیفیت لازم رو دارند... اما احتمالا تا سال آینده نیکون فکری به حال ۵۰ و ۸۵ و ۱۳۵ جدید هم خواهد کرد.
این وسط اگر عکاس با حوصلهای باشید میتوانید از جواهرات زایس هم استفاده کنید.
خلاصه اینکه قرار نیست کسی فول فریم ۲۵ مگاپیکسلی رو با حدود قیمت ۵ تا ۸ هزار دلار بخره و لنز ۸۰ دلاری روش استفاده کنه...
خریدن چنین دوربینی تازه اول ماجراست.
در مورد کانن هم کمابیش این داستان وجود داره.. کانن لنزهای بسیاری رو جدید کرده... و رنجهای اصلی رو داره... مساله اینه که لنزها وجود دارند.. اما هزینشون بسیار بالاست.
خلاصه هرکه طاووس خواهد؟