صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13
Like Tree29تشکر

موضوع: Yashica Y35

  1. #1
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,434
    تشکر شده
    16895
    تشکر کرده
    12445

    پیش فرض Yashica Y35

    یاشیکا بدنه‌ی جدید و نوآورانه‌ی خود را معرفی کرد.
    به گفته‌ی DP این معرفی که در kickstarter انجام‌شده، متاسفانه حاوی اطلاعات فنی کامل و روشنی نیست.
    اما یاشیکا در این بدنه که در ظاهری رترو و کلاسیک شبیه به دوربین‌های نگاتیو طراحی شده، از تکنولوژی غریبی استفاده می‌کند. گویا در این بدنه که کارتریج قابل تعویض می‌خورد با نام ابداعی digifilm، تصاویر روی SD ثبت می‌شوند، اما هر کارتریج شامل تنظیمات خاص و پیش‌فرضی مانند ایزو و فیلتر و رنگ و ... هستند که برای رسیدن به آن کیفیت تصویر بخصوص، باید کارتریج مخصوص آن‌را در بدنه جا زد!
    چیزی شبیه به فیلم‌های نگاتیو.
    مثلن یک کارتریج برای تصاویر سیاه‌و‌سفید با ایزوی ۶۴۰۰ است، برای ایجاد تصاویر گرینی سیاه‌و‌سفید!


    IMG_2541.JPG


    IMG_2542.JPG


    IMG_2543.JPG


    در واقع گویا هر کارتریج، شامل set up خاصی برای هر کیفیت خاص نصویر خواهد‌بود.و خود بدنه دارای تنظیمات کنترل تصویر نخواهد‌بود!
    و برای شروع کاربران می‌توانند از چند کارتریج موجود شامل کارتریج های‌اسپید۱۶۰۰ و یا ایزو ۴۰۰ سیاه‌و‌سفید و ایزو ۲۰۰ اولترا از این و یا ایزو ۲۰۰، ۶×۶ تهیه و کار را شروع‌کنند.

    اطلاعات تکمیلی و البته محدود در :
    https://www.dpreview.com/news/628182...on-kickstarter
    yaghoobi، Kholeno، Fereidoon و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #2
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,434
    تشکر شده
    16895
    تشکر کرده
    12445

    پیش فرض

    در ادامه نظر شخصی خودم رو می‌گم.
    به نظرم با توجه به ساده‌بودن بیش‌از حد بدنه، نداشتن ال‌سی‌دی، ویزور کوچک، محدود‌بودن کارتریج‌ها به چند مورد خاص، به نظر میاد این بدنه دو هدف رو دنبال می‌کند،
    و برای دو قشر می‌تواند جذاب باشد:
    - علاقمندان به دوربین‌های نگاتیو و رترو
    - عکاسان خیابانی و مستند اجتماعی

    چون محدود‌بودن امکانات چه در بدنه و چه در دیجی‌فیلم‌ها، حس‌و‌حالی شبیه به نگاتیو و محدودیت‌های ایزو و کیفیت تصویر و حسی نوستالژیک ایجاد می‌کند.
    ضمن اینکه شاید این سادگی به قیمت کمتر بدنه بیانجامد و امکان خرید ان‌ به عنوان یک دوربین خاص و بک‌آپ را برای علاقمندان حرفه‌ای‌تر عکاسی مهیا کند.
    که البته نباید در این مورد از شرط قیمت گذشت.
    و همچنین گزینه‌ی ایده‌آلی باشد برای عکاسی خیابانی و مستند اجتماعی که این روزها علیرغم ورود میرورلس‌ها، اما با قیمت بسیار بالای خود، همچنان کمتر از حد انتظار فراگیر شده‌اند.
    yaghoobi، shabab، Mehrdad-PL و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #3
    كاربر آشنا davood آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2014
    نوشته ها
    87
    تشکر شده
    328
    تشکر کرده
    2724

    پیش فرض

    هم خیلی جذابه هم خیلی غریب .
    یه جورایی آدم فکر میکنه اول باید این ساخته میشد بعدش دوربینهای دیجیتال امروزی از روی این به تکامل میرسیدند و میشدند چیزی که الان هستند .
    کوروش، amir.komeily و Mohsen Sniper تشکر می‌کنند.

  4. #4
    كاربر فعال bf  آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2005
    نوشته ها
    748
    تشکر شده
    1206
    تشکر کرده
    950

    پیش فرض

    وجود کارتریج حسی مشابه فیلم القا میکند. به نظر من یک اسباب بازی است برای افرادی که به دنبال آن حس هستند اما به هر دلیلی نمیخواهند یک دوربین 35 مم با نگاتیو را تهیه یا از انبار خارج کنند! به نظر من ایده جالبی نیست.

    در مورد کاربرد خیابانی هم من موافق نیستم! محدودیتهای این دوربین از جمله لنز و باتری و کارتریج بیشتر از آن است که به عنوان یک ابزار مطمین برای این شاخه روی آن حساب کنید.
    قیمت هم بعید میدانم با توجه به مخاطب محدود و تیراژ کم مناسب تمام شود.
    در مقابل میررلسها امکانات و قیمت بسیار مناسبی برای این نوع عکاسی فراهم کرده اند و اتقاقا بسیار متداول هستند.

    Review of the Ricoh GR II for Street Photography



  5. #5
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,434
    تشکر شده
    16895
    تشکر کرده
    12445

    پیش فرض

    ریکو GR II میرورلس نیست و لنز 28 mm آن فیکس است و قابل تعویض نیست. و یک کامپکت پیشرفته محسوب می‌شود.
    من مدتی کوتاه با آن کار کرده‌ام. سنسور کراپ با کیفیتی دارد و عکس‌های سیاه‌و‌سفید مطلوبی.
    اما نداشتن ویزور در این بدنه آزاردهنده‌است و لنز ثابت آن. دلیل نخریدنش هم همان بود. چون به نظرم در برابر X100 فوجی بسیار عقب‌تر است. به غیر از پارامتر قیمت. که قیمتش چیزی کمتر از نصف آن است ( همان فاکتور گران‌بودن که در پست پیشین نوشتم)
    البته در مورد لنز این بدنه هم تاکنون صحبتی نشده ولی احتمال بسیار زیاد فیکس و غیرقابل تعویض باشد.
    و عامل قیمت هم مشخص نشده و کیفیت تصویر. و برای ننیجه‌گیری زود است.
    و بستگی به چند فاکتوری دارد که پیش از این گفتم منجمله عامل قیمت و کیفیت تصویر.
    ویرایش توسط کوروش : Thursday 12 October 2017 در ساعت 02:07

  6. #6
    كاربر فعال bf  آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2005
    نوشته ها
    748
    تشکر شده
    1206
    تشکر کرده
    950

    پیش فرض

    همه دوربین های کامپکت بدون آینه هستند. البته بدنه های بدون آینه با قابلیت تعویض لنز هم در عکاسی خیابانی محبوبیت زیادی دارند. از بدنه های u3/4 الیمپوس و پاناسونیک تا eos m و فوجی و لایکا. رنج قیمتی هم که بسیار وسیع است از 200-300 دلار تا چند هزار دلار. این رو با یاد آوری ابزار عکاسهای خیابانی که کارهای آنها را مشاهده کردم می گویم. لیست زیر هم نظر مشابهی دارد. اما از طرف دیگر مواردی هم دیده ام که از دوربینهای کلاسیک با نگاتیو و یا پولاروید استفاده میکرده اند.
    https://www.adorama.com/alc/0013731/...d-buying-guide

    در مورداین دوربین نمونه ای که تبلیغ شده است بدنه آلومینیومی همراه با استفاده از چرم دارد! بعید است این بدنه ارزان تمام شود. از طرف دیگر اگر قیمت 100-200 دلاری که برای آن گفته میشود درست باشد احتمالا یک بدنه پلاستیکی با فکوس ثابت خواهد بود. برخی آن را تجربه خواهند کرد اما بعید است راه درازی رود.

  7. #7
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,434
    تشکر شده
    16895
    تشکر کرده
    12445

    پیش فرض

    عکاسان خیابانی از بسیاری از دوربینهای موجود لستفاده‌کرده‌اند. حتی نه لزومن میرورلس ! بلکه حتی SLR هم هنوز جایگاه خودش را دارد. نمونه‌های بسیاری موجودند.
    اما ضمنن کنارش به اشکالات بسیاری هم اذعان داشته‌تند که آن‌ها هم موجودند. از فهرستی که گفتید برخی بدترین سرعت فوکوس را دارند که از هر چند عکس فقط یک عکس فوکوس مطلوب دارد.
    فوجی X100 فوجی یکی از بهترین‌هاست و کلن فوجی سری X . که من‌هم علاقه‌ی بسیاری به آنها دارم ولی با قیمتی معادل یک فول‌فریم SLR !
    همین‌طور سونی ها. چه سری کامپکت RX. و چه سری آلفا ۶۰۰۰
    اما باز با قیمتی بسیار.
    من چمد وقت پیش با احتساب قیمت برای دوستی پاناسونیک LX100 را گرفتم که اما علیرغم امکانات بسیار، اما رنگ‌هایش به شدت به سردی و آبی تمایل‌دارد.
    فقط لازم نیست ریویوها را خواند گاهی باید تجربه کرد تا با مشکلات آن‌ها از نزدیک آشنا شد.هرچند در همان ریویوها هم به این موارد اشاره‌شده،
    هر بدنه‌ای نقاط قوتی دارد و ضعفی. دیگر بستگی به پارامترهای نیاز و بودجه و شرایط دارد
    saber.pix تشکر می‌کند.



  8. #8
    كاربر فعال bf  آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2005
    نوشته ها
    748
    تشکر شده
    1206
    تشکر کرده
    950

    پیش فرض

    لنزهای واید در عکاسی خیابانی محبوبیت زیادی دارند. شما یک لنز منوال اولتراواید بر روی همان eos-m که جزو کند ترین هاست بگذارید و سرعت شما آنی خواهد بود چرا که اصلا نیازی به فکوس ندارید. بهتر است گفتگو را شخصی نکنیم. ظاهرا اختلاف نظر زیادی در مورد این محصول و همچنین جایگاه دوربینهای بدون آینه خصوصا در عکاسی خیابانی داریم.

  9. #9
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,434
    تشکر شده
    16895
    تشکر کرده
    12445

    پیش فرض

    گفتگو شخصی نشده، اگر فکر می‌کنید نباید پاسخ نوشت به مطلب شما بحثی دیگر است. تمایل دارید بحث را به طور علمی ادامه‌دهیم، ندارید بحث دیگری‌ست، اما انگ به گفتگو نزنید.
    مبحث فقط بیان چند ریویو نیست. ( هرچند آن‌ها نیز موجودند).
    ضمن اینکه لنزهای واید کند و دارای گیجی فوکوس هم داریم که البته به دلایل قیمت مورد استفاده‌هستند. خواستید در موردش صحبت می‌شود کرد با ذکر نمونه‌ها.
    و اما مبحث لنز منوال آن‌هم توی عکاسی خیابانی چیز دیگری‌ست که مبحث دیگری را می‌طلبد!
    صدالبته مبحث استفاده از کدام فواصل کانونی برای عکاسی خیابانی، و واید یا اولترا واید؟
    ضمن این‌که سوژه هم در دوردست‌ها نیست همیشه که مطلبی که در مورد عمق میدان گفتید همواره صدق کنه.
    ویرایش توسط کوروش : Thursday 12 October 2017 در ساعت 05:01

  10. #10
    كاربر فعال bf  آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2005
    نوشته ها
    748
    تشکر شده
    1206
    تشکر کرده
    950

    پیش فرض

    نکته اول اینکه این عنوان در مورد این محصول مفهومی یاشیکا است و گفتگوی ما بیشتر حول دو محور عکاسی خیابانی و دوربینهای بدون آینه رفته است که از موضوع اصلی خارج است. هر کدام نظر شخصی خود را گفتیم و قصد انگ زدن هم حداقل از طرف من نبوده است.

    نکته دوم:
    فقط لازم نیست ریویوها را خواند گاهی باید تجربه کرد تا با مشکلات آن‌ها از نزدیک آشنا شد.هرچند در همان ریویوها هم به این موارد اشاره‌شده،
    هر بدنه‌ای نقاط قوتی دارد و ضعفی. دیگر بستگی به پارامترهای نیاز و بودجه و شرایط دارد
    اگر هدف شما گفتگوی علمی است- چطور نتیجه گیری کرده اید که مخاطب شما ریویوها را خوانده یا تجربه کرده؟ خصوصا وقتی گفته می شود:
    این رو با یاد آوری ابزار عکاسهای خیابانی که کارهای آنها را مشاهده کردم می گویم.
    نکته آخر:
    لنز منوال اولتراواید
    مطلبی که در مورد گیجی فکوس میفرمایید صحیح است اما مورد اشاره من لنز منوال است که قابلیت فوکوس خودکار ندارد که دچار گیجی فکوس شود. عمق میدان بینهایت شما را از بی نیاز از فکوس میکند. هدف من از این مثال این است که وقتی شما یک ژانر خاص را انتخاب میکنید با تکنیک های مناسب از ابزار خود استفاده می کنید و محدودیتها را تطبیق می دهید. در نهایت من هم با شما موافقم هر سیستمی خوبی ها و کاستیهایی دارد.

صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •