سلام دوباره
دوست من شکی نیست که پاناسونیک به خاطر استفاده از لنزهای لیکا دارای قابلیت هایی هست و دوربین FZ35 فوق العاده زیبا و SLR Like خوبی به شمار میره داشتن چند مورد مثل زوم بالا (18) نسبت به زوم پایین G11 و از طرفی داشتن لرزه گیر خوب پاناسونیک شکی نیست فیلمبرداری HD پاناسونیک هم دلیل دیگری بر خوب بودنشه و بین این دو شاید بشه به نویز کم دوربین G11 اون هم بخاطر سیستم کاهش دهنده نویزش هست و داشتن کفشک فلاش که تو نور کم میتونه خیلی کمک کنه باشه بین این دو تفاوتهای دیگری هم هست که میدونم گفتنش در انتخابت تاثیری نداره
تو آدرس زیر چند نمونه عکس از G11 هست فکر کنم بهت کمک کنه
http://www.usa.canon.com/consumer/co...pleimages=true
باز هم میگم من بودم G11 رو میگرفتم
/سیاوش فتحی
نشانه ی راستین هوش ، خلاقیت است نه معلومات (آلبرت انیشتین)
لیست تجهیزات
گالری عکس بهنام صفرزادهNikon D600, Nikkor 24-70, Nikkor 70-200 VR II, Nikon SB-900, Nikon SB-800 2x
ببینید دوست عزیز من فکر می کنم. شما پاسخ هایی رو که به سوالتون داده شده رو به درستی نخوندید، چون جواب شما به صراحت داده شده.
مهمترین فاکتور تاثیر گذار ، در کیفیت عکس خصوصا در نور کم که ایزوی بالا مورد استفاده قرار میگیره، سایز سنسور هست. هر چه سایز سنسور بیشتر باشه چگالی پیکسل اون کمتر و نویز اون در ایزوهای بالا یعنی در نور کمتر ، کمتر هست و کیفیت عکس بهتر.
در رده دوربین های SLR-like و کامپکت ، عموما سایز سنسور 1/2.3 اینچ استفاده میشه، تعداد کمی هم با سایز سنسور 1/1.7 استفاده میشه که معمولا کیفیت بهتری دارند . دوربین های مثل Fz35 یک SLr-like هستند که سایز سنسور 1/2.3 اینچی دارند. این دوربین زوم بالایی داره 18 برابر که فکر کنم اولویت دوم شما بود ( فیلمبرداری HD هم داره که گفته بودید خیلی مهم نیست) . کیفیت عکسش هم در نور کم در بین دوربین هایی با این سایز سنسور بسیار خوب هست.
اما G11 سایز سنسورش 1/1.7 هست، که این باعث شده کیفیت عکسش خصوصا در نور کم و ایزوی بالا به صورت کاملا مشخص و مشهودی نسبت به دوربینی مثل Fz35 بهتر باشه. به غیر از اندازه سنسور کیفیت سنسور G11 هم بسیار خوب هست چرا که کیفیت عکس این دوربین و رفتار نویزی اون حتی در بین دوربین های دیگری که از سنسور هم اندازه G11 استفاده می کنند به طور کاملا محسوسی بهتر هست.
مسئله دیگه بحث امکان اتصال فلاش خارجی TTL هست که تعداد بسیار معدودی از دوربین های کامپکت و SLr-like این امکان رو دارن. شما هم که اولویتت عکاسی در نور کم هست ، این امکان یک قابلیت بسیار ارزشمند برای شما هست که باز FZ35 نداره.
من که بر اساس تجربه شخصی خودم به این نتیجه رسیدم برای عکاسی در محیط های بسته و نور کم با دوربین های کامپکت یا SLR-like معمول ( مثلا در حد Fz35 )، امکان اتصال فلاش خارجی صد در صد لازم و ضروری است (که Fz35 این امکان رو نداره ، حالا در مورد G11 به دلیل اینکه رفتار نویزی اون در نور کم بهتر هست ، این نیاز و ضرورت کمتر احساس میشه ولی با این حال این امکان رو به شما میده.)،
با این اوصاف اگه بخواید بر اساس اولویت ها تون انتخاب کنید واضحه که G11 انتخاب شما خواهد بود، این دوربین 5 برابر زوم داره یعنی از فاصله کانونی 28 تا 140 که رنج بسیار مطلوب و کاربردی است با این حال امکان اتصال تله و واید کانورتر هم داره ( یعنی زوم بیشتر).
مزیت FZ35 با توجه به اولویت های شما زوم بیشتر یعنی 18 برابری اون هست که در مرتبه دوم اولویتهای شما و بعد از کیفیت عکس و عکاسی در نور کم هست.
علاوه بر این G11 مزایای دیگری هم داره که تا اینجا چند باری اشاره شد.
نویز کمتر این دوربین به خاطر اندازه سنسور بزرگتر اون و کیفیت مطلوب سنسور اون هست و نه سیستم کاهش دهنده نویز.
سلام
دوستان یه سوالی واسه من پیش اومده ، نمیدونم اینجا جای درستی واسه مطرح کردنش هست یا خیر
به هر حال
میخواستم بدونم برای داشتن عمق میدان مطلوب (به فرض چیزی که درش سوژه از بکگراند قابل تفکیک باشه ) حتما نیاز به استفاده از لنز مناسب و داشتن سنسور بزرگتر هست ؟
به فرض مدل HS10 فوجی که دوربین پیشرفته ای در رده SLR Like ها محسوب میشه باز هم نمیتونه عمق میدان خوبی رو مثلا در 50mm ایجاد کنه ؟
و یه سوال دیگه اینکه در دوربین های SLR عمق میدان به عنوان یک پارامتر مستقل قابل تنظیم هست ؟ یا باز هم وابسته به دیافراگم و فاصبه کانونی میشه ؟
عمق میدان به چند چیز بستگی داره
1-فاصله با سورژه (در عکاسی ماکرو روی دیافراگم 32 هم به زور عمق میدان مناسب ایجاد میشه )
2-سایز سنسور ( در عکسهایی که با دوربین های قطع بزرگ گرفته میشه اگر دقت کنید حتی شانه ها هم اکثرآ محو میشوند )
3-دیافراگم ( لنز های 1.8 و کمتر فقط در دوربین های اس ال آر و با فاصله کانونی ثابت موجود هست )
4-فاصله کانونی لنز ( شاید این مورد تنها موردی باشه که میشه باهاش با دوربین های اس ال آر لایک بکگراندی محو داشت )
Nikon D700
Nikon 70-200 2.8 II
Nikon micro AF-D 60mm
5- افزایش فاصله سوژه تا پسزمینه و [یا] پیشزمینه (برای کاهش عمق میدان در SLR-Likeها کمک بزرگی است)
.