آزمایش شما هم درست و هم نا درست است
اگر فاصله شما با موضوع ثابت باشد نورسنجی هر دو دوربین با اغماض یکی خواهد شد ولی اگر برای بستن کادر یکسان مجبور شوید فاصله دوربین کراپ تا موضوع را اضافه کنید دقیقا به همین مقدار نور کمتری خواهید داشت
Printable View
فاصله منبع نور تا سوژه یکسان بود و از نور سنجی نقطه ای استفاده شد که نیازی به بستن کادر یکسان نباشد.
در نورسنجی نقطه ای فاصله منبع نور تا سوژه اهمییت دارد نه فاصله دوربین تا سوژه که با دور یا نزدیک شدن دوربین نور کم یا زیاد شود.
درود. دوست عزیز این مقاله با آزمایش در شرایط استاندارد و دلایل علمی به سوالات شما پاسخ میدهد:
https://www.dpreview.com/articles/53...sizes-on-noise
موفق باشید.
متوجه منظورتان نشدم.اگر آن مطلب درست باشد باید دوربین فول فریم تصویر روشن تری از دوربین apsc داشته باشد که اینطور نیست.عدد f بالاتر به معنای نور کمتر هم هست.
بحث تفاوت در عمق میدان و بزرگ نمایی مابین دوربین های فول فریم و apsc که معلوم است مشکل این جاست که در آن مطلب به عنوان مثال 50mm f1.4 تبدیل به 75mm f2 می شود که مشخصا نور کمتری را وارد دوربین می کند.اگر این حرف درست بود باید دوربین های فول فریم در شرایط یکسان تصویر روشن تری از دوربین های apsc می داشتند.
خیلی ممنون این مقاله به خوبی مطلب را باز می کند.
As I tried to explain (and demonstrate) in my article on equivalence, f-numbers dictate the light intensity of an exposure (light per unit area). However, this ignores the sensor size.
پس f_number میزان شدت نور ورودی به دوربین را کنترل می کند و ربطی به اندازه سنسور ندارد.
دوربین های فول فریم به دلیل ابعاد سنسور بزرگتر نور بیشتری دریافت می کنند که به دلیل اندازه بزرگتر pixel ها کیفیت نهایی بهتر است و این با شدت نور بیشتر که f_number ایجاد می کند متفاوت است.
سلام بچه ها
من هر دو عکس رو پشت سر هم گرفتم و هر دو شرایط نوردهی و فکوس یکسانی دارد
فایل پیوست 82135
ولی چرا یکیش شارپ تر هست ؟
فایل پیوست 82136
و
فایل پیوست 82137