پاسخ: خروج سونی از بازار دی اس ال آر
نقل قول:
نه اصلا این فکر ها را نمی کنم. هیچ کدوم از مشکلاتی که شما می گین را ندارم. همه ی دوربین ها هم پلاستیکی نیسنتد. لایکا آر۹ بدنه ی تمام فلزی داره همین طور نیکون F6 و EOS 1 و بدنه های دیگه که من نمی شناسم. مسلما دوربین های قدیمی را هم می شود دست دوم گیر آورد. ولی صنعت ساخت دوربین های عکاسی در آن زمان با الان خیلی فرق داشته. تنوع بیشتر بود. هر کارخانه هم برای خودش فلسفه خاصی داشت. که بر اساس آن دوربین ها را به بازار می داد. contax RTS با canon F1 هر کدام برای یک سلیقه و بر اساس یک فلسفه خاص ساخته شده بودند و استایل خاص خودشان را دارند که لازمه رقابت هم همین بود که هر کاخانه سعی می کرد خودش را متفاوت تر از دیگران نشان بدهد. این یک حس نوستالژی است که من دارم که لزوما زیاد هم منطقی نیست. من از کودکی با دوربین های بابام بزرگ شدم شاید بخاطر همین به اون دوربین ها علاقه ی خاص دارم.
الان آنقدر وضعیت سخت شده که خیلی از نام های سابق یا وجود یا حضور محسوسی ندارند. اونایی هم که مانده اند اکثرا دوربین های شبیه به هم می سازند. خودتان کلاه خودتان را قاضی کنید. چند تا دوربین DSLR تو یک رده کنار هم بگزارید. چقدر تقاوت حس می کنید.
صنعت عکاسی هم برای خودش پیش می رود چه من خوشم بیاید چه نیاید. فقط دل من برای بعضی از دوربین های سابق تنگ شده و زیاد از مدل های جدید خوشم نمی آید. این هم سلیقه ی من است. ممکن است که شما با نسل جدید دوربین ها خیلی حال بکنید.
از نظر دیگر هر چه تنوع بیشتر باشد مصرف کنند سود بیشتر ی می برد. این یک اصل است. هر چه شرکت های بیشتر ی در این بازار حضور داشته باشند رقابت بیشتر و در نتیجه کیفیت بهتر و قیمت کاهش پیدا می کند. اینکه الان دو شرکت اکثر بازار را در دست دارند و رقابای دیگر در حال ترک هستند .در طولانی مدت باعث رخوت بازار خواهد شد.
من بازهم متوجه نمیشم!
اگر بگیم حس نوستالژیک دارید نسبت به دوربینهای قدیمی؟ خوب شما تنها نیستید و خیلی ها چنین احساسی دارند. اما اینکه میگویید:
نقل قول:
الان آنقدر وضعیت سخت شده که خیلی از نام های سابق یا وجود یا حضور محسوسی ندارند. اونایی هم که مانده اند اکثرا دوربین های شبیه به هم می سازند. خودتان کلاه خودتان را قاضی کنید. چند تا دوربین DSLR تو یک رده کنار هم بگزارید. چقدر تقاوت حس می کنید.
اول اینکه در مورد دوربینهایی در یک رده...
مثلا ۳۰ دی کانن و دی ۲۰۰ نیکون رو در یک رده میدانید؟ شاید شبیهترین دوربینها به هم باشند... گمانم بحث در مورد این دوربینها در فروم ما داره به هزار پست میرسه...(در تاپیکهای مختلف..)
این اختلافها وجود داره....
نکته بعدی اینکه اختلاف در دوربینهای نگاتیوی در چه چیزی بوده؟
واقعا چقدر اختلاف باهم داشتند؟
سرعت سینک؟
ماکزیمم سرعت شاتر؟
نورسنجی؟
فوکوس؟
خوب این اختلافها در بین تمام دوربینها وجود داره!
در ثانی! شاید هیچگاه اینقدر تنوع در انتخاب وجود نداشته! بدون اینکه بشمارم میگم شما میتوانید حدود 30 نوع مختلف DSLR داشته باشید... یعنی از دی ۴۰ نیکون تا دی ۲ ایکس رو یکی میدانید؟ و یا از ۴۰۰ دی کانن تا ۱دی اس مارک ۲؟
هرکدام از این دوربینها استایل خاص خودشون رو دارن و برای افرادی با نیازهای مختلف تهیه شدن....
اصلا بخش مهمی از فلسفه تولید دوربینهایی مثل Epson R-D1 ، Leica M8 ، Leica Digilux 3 ، Panasonic Lumix DMC-L1 افرادی هستند که حس نوستالژیک نسبت به شکل خاصی از دوربینها دارند.
نکته بعدی؟
الان همه ما میدانیم که سونی برای چه کمپانی هایی چی میسازه و یا مثلا مموری های آیفون اپل رو سامسونگ میسازه! حالا باید بگیم گوشی اپل مثل گوشی های سامسونگ میمونه؟
قبلا برای چه کسی مهم بود که یاشیکا و زایس و کانتکس و cosina همه یکی هستند؟ احتمالا به همه اینها میگید تنوعی نوستالژیک! ولی حالا با وجود اینترنت پنتاکس و سامسونگ و نیکون و الیمپوس و کانن و پاناسونیک و ..... رو یکی میدونید؟
نقل قول:
از نظر دیگر هر چه تنوع بیشتر باشد مصرف کنند سود بیشتر ی می برد. این یک اصل است. هر چه شرکت های بیشتر ی در این بازار حضور داشته باشند رقابت بیشتر و در نتیجه کیفیت بهتر و قیمت کاهش پیدا می کند. اینکه الان دو شرکت اکثر بازار را در دست دارند و رقابای دیگر در حال ترک هستند .در طولانی مدت باعث رخوت بازار خواهد شد.
بله... هرچه تنوع بیشتر باشه حق انتخاب بیشتری وجود داره... ولی تنوع بیشتر رقابت رو سخت تر میکنه و هزینه تولید رو هم بالاتر میبره...!
من اصلا گمان نمیکنم شرکتها در حال ترک بازار دوربین هستند....
زایس مدتی فعال نبود اما الان با لنزهای آنچنانی وارد بازی شده.. چه چیزی از این بهتر؟
مینولتا از بازی خارج نشده بلکه توسط شرکت قدرتمند تری داره تولید میشه...
پاناسونیک و الیمپوس و لایکا هم دارن کار خودشون رو میکنن...
پنتاکس هم حتی...
این بازار اینقدر گسترده شده که شرکتها با فروش ۵ درصدی هم دارن به رشد خودشون ادامه میدن! و محصولاتشون رو گسنرده تر میکنن....
الان چندتا بدنه پنتاکس دیجیتال در ایران وجود داره؟ ولی دوربینهاش با نمونه های کانن و نیکون رقابت میکنه!
این یعنی تنوع! و حق انتخاب!
پاسخ: خروج سونی از بازار دی اس ال آر
آرش عزیز همه چیز رو فرمودند....
واقعا به نظرم انتخاب در حال حاضر گسترده تره و اختلاف ها بسیار پیچیده تر.....
در حال حاضر آنقدر مسائل جدید و پیچیده تر وارد این موضوع شده اند كه انتخاب ها رو بسیار سخت تر میكند.....
مثل نویز و خیلی سوغاتی های دنیای دیجیتال....
پس زیاد هم نباید ناراحت بود...
مثلا برای شما كه حس نوستالژیك داریك لایكا ام 8 یك انتخاب خوب است..:::big grin:::البته با قیمت 6000 دلاری....
در كل دنیای پیچیده ای است....
پاسخ: خروج سونی از بازار دی اس ال آر
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
اول اینکه در مورد دوربینهایی در یک رده...
مثلا ۳۰ دی کانن و دی ۲۰۰ نیکون رو در یک رده میدانید؟ شاید شبیهترین دوربینها به هم باشند... گمانم بحث در مورد این دوربینها در فروم ما داره به هزار پست میرسه...(در تاپیکهای مختلف..)
این اختلافها وجود داره....
الان که روی سکوی سخنرانی هر مسئولی که در مملکت مصاحبه می کند حداقل ۶ ۷ میکروفن می بینی که مربوط به شبکه های داخلی است. یکی مال شبکه خبر . یکی مال باشگاه خبر نگاران جوان و ... که همه شون مال صدا و سیمای خودمان است. اگر یک نا اشنا این رو ببینه می گه ما چقدر تنوع رسانه ای داریم. در حالی که همه ی این شبکه ها یکی هستند که برای نیاز های خاص طراحی شده اند.
همین مورد را می توان برای دیگر محصولات مثال زد. مثلا ماشین. هیچ کس نمی تواند بگوید که که مثلا مرسدس کلاس S با کلاس C یکی است. این دو ماشین کاملا جدا هستند ولی با یک فلسفه طراحی شده اند. حالا اگر ما فقط ۳ کارخانه ماشین سازی بنز و بی ام و و مثلا جگوار را داشتیم و این سه کارخانه ۶۰ مدل ماشین داشتند آیا می توانی بگوییم که 60 مدل سبک طراحی داریم؟ نه . ۳ مدل سبک یا فلسفه پشت این طرح ها وجود دارد.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
نکته بعدی اینکه اختلاف در دوربینهای نگاتیوی در چه چیزی بوده؟
واقعا چقدر اختلاف باهم داشتند؟
سرعت سینک؟
ماکزیمم سرعت شاتر؟
نورسنجی؟
فوکوس؟
خوب این اختلافها در بین تمام دوربینها وجود داره!
خیلی. هر کارخانه سعی می کرد که محصولاتی با هویت خاص خودش طراحی کند. یک چیز را شما اینجا اشتباه کردی. مشخصات فنی یک سری از محصولات ممکن است از زمین تا آسمان متفاوت باشد. ولی فلسفه ی طراحی پشت آنها یکی باشد.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
خوب این اختلافها در بین تمام دوربینها وجود داره!
در ثانی! شاید هیچگاه اینقدر تنوع در انتخاب وجود نداشته! بدون اینکه بشمارم میگم شما میتوانید حدود 30 نوع مختلف DSLR داشته باشید... یعنی از دی ۴۰ نیکون تا دی ۲ ایکس رو یکی میدانید؟ و یا از ۴۰۰ دی کانن تا ۱دی اس مارک ۲؟
از این ۳۰ بدنه ۱۵ تا مال دو کارخانه کنن ونیکون است. و بقیه اکثرا تقلیدی از این دو کارخانه هستند.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
هرکدام از این دوربینها استایل خاص خودشون رو دارن و برای افرادی با نیازهای مختلف تهیه شدن....
اصلا بخش مهمی از فلسفه تولید دوربینهایی مثل Epson R-D1 ، Leica M8 ، Leica Digilux 3 ، Panasonic Lumix DMC-L1 افرادی هستند که حس نوستالژیک نسبت به شکل خاصی از دوربینها دارند.
اگر به یک دارنده لایکا بگویی که دوربین تو فقط برای این تولید شده که حس نوستالژی تو را تسکین دهد او بسیار ناراحت می شود. چون همه آنها معتقد هستند که این دوربین ها بهترین دوربین برای کار کردن هستند. و اصلا به دوربین خود به عنوان یک شی تزیینی یا فانتری نگاه نمی کنند. هنوزم بسیاری از عکاس ها ی دنیا از این دوربین ها در بسیاری از سخت ترین شرایط استفاده می کنند.
این که دوربینی مانند Digilux که یک دوربین مدرن بر اساس سیستم 4/3 شبیه لایکا M شده، سبک و فلسفه ای است که لایکا در طراحی دوربین هایش بکار می برد که بسیار متفاوت تر از بقیه شرکت ها است.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
نکته بعدی؟
الان همه ما میدانیم که سونی برای چه کمپانی هایی چی میسازه و یا مثلا مموری های آیفون اپل رو سامسونگ میسازه! حالا باید بگیم گوشی اپل مثل گوشی های سامسونگ میمونه؟
قبلا برای چه کسی مهم بود که یاشیکا و زایس و کانتکس و cosina همه یکی هستند؟ احتمالا به همه اینها میگید تنوعی نوستالژیک! ولی حالا با وجود اینترنت پنتاکس و سامسونگ و نیکون و الیمپوس و کانن و پاناسونیک و ..... رو یکی میدونید؟
باید بگویم یکی نمی دانم . بعدش هم نمی دانم چه ربطی به اینترنت دارد!!!!
اگر تاریخ طراحی را بخوانی باید بدانی که طرح اصلی سری جدید دوربین های SLR را کنون با سری EOS شرو ع کرد. طراح اولیه این دوربین ها طراح معروف آقای لویی بود. که یک از نوابغ در طراحی صنعتی بوده است. حالا اینکه چرا این فرد این کانسبت را طراحی کرد و دلایل آن چی بود خارج از بحث ما است. این طرح و کانسبت آنقدر موفقیت آمیز بود که تقریبا تمام شرکت های سازنده شروع به تقلید آن کردند و تقریبا تمام دوربین های موجود در بازار نواده های طرح آن طراح بزرگ هستند.
یک مثال بزنم. یکی از عوامل طراحی یک محصول صنعتی شکل ارتباط کاربر با محصول در طی دوره ی استفاده است. در تمام دوربین های جدید حلقه تنظیم دیافراگم در روی لنز حذف شده است. این یک از تصمیم های انقلابی و عجیبی بود که آن اقا در آن زمان گرفت. تقریبا بجز لایکا و زایس کسی دیگری نیست که خلاف این کار را انجام دهد.
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
بله... هرچه تنوع بیشتر باشه حق انتخاب بیشتری وجود داره... ولی تنوع بیشتر رقابت رو سخت تر میکنه و هزینه تولید رو هم بالاتر میبره...!
من اصلا گمان نمیکنم شرکتها در حال ترک بازار دوربین هستند....
زایس مدتی فعال نبود اما الان با لنزهای آنچنانی وارد بازی شده.. چه چیزی از این بهتر؟
مینولتا از بازی خارج نشده بلکه توسط شرکت قدرتمند تری داره تولید میشه...
پاناسونیک و الیمپوس و لایکا هم دارن کار خودشون رو میکنن...
پنتاکس هم حتی...
این بازار اینقدر گسترده شده که شرکتها با فروش ۵ درصدی هم دارن به رشد خودشون ادامه میدن! و محصولاتشون رو گسنرده تر میکنن....
الان چندتا بدنه پنتاکس دیجیتال در ایران وجود داره؟ ولی دوربینهاش با نمونه های کانن و نیکون رقابت میکنه!
این یعنی تنوع! و حق انتخاب!
دلت برای هزینه ی تولید کارخانه ها نسوزد. آن ها به اندازه ی کافی سود از محصولات خودشان می برند. حالا یک مقدار سودشان کمتر شود ولی انتخاب های ما بیشتر شود و محصولات بهتری برای ما فراهم شود می ارزد.
دو غول سابق یعنی مینولتا و کنتاکس که رفتند. لایکا هم بزور نفس می کشد. در ۵ سال اخیر بحز پارسال لایکا ضرر کرده است. نیروی کارش از ۱۴۰۰ تفر به زیر ۱۰۰۰ نفر رسیده است. کل فروش لایکا در بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری دوربین های حرفه ای زیر ۵۰۰ ملیون دولار است. که این با توجه گرانی دوربین های لایکا قابل تعمق است. زایس هم چون کنتاکس بسته شد و سرش بی کلاه مونده داره برای نیکون و پنتاکس لنز می زنه.
سونی و پاناسونیک هم به نظر من این کاره نیستند. هر دو دارند از تکنولوژی های شریک هایشان یعنی لایکا و مینولتا و زایس استفاده می کنند. اینکه در این بازار تا کی بمانند خدا عالم است. جفتشان از برند هایی هستند که دلبستگی به نوع محصولاتی که تولید می کنند ندارند. امروز ممکن است سوزن درست کنند فردا شاتل. بستگی دارد که کدام سود بدهد.
پاسخ: خروج سونی از بازار دی اس ال آر
اینکه من به بابام حسودی بکنم که دوربین زنیت و ریکو و نیکون و کنون و... در انواع و اقسام مختلف داشت زیاد جالب نیست، چون اون زمان تقریبا همه دوربین ها یک کار رو میکردن و اکثرا هم لنزهای با کیفیتی داشتن و فقط میموند نگاتیو.
شما در واقع تنوع رو در اسم میدونید نه در کارایی، مسلما کسی که میره SLR های سونی رو انتخاب میکنه و یکی دیگه میره d2h نیکون رو، حتما در کاربرد و نوع عکاسیشون تفاوت هایی هستش.
ولی در حال حاظر که 3تا دوربین مکانیکی قدیمی تو خونمون هستش هیچ تفاوتی بین این سه تا حس نمیکنم (نه اینکه تفاوت نباشه، هست ولی نه به اندازه تفاوت DSLR ها) به جز برندشون.
پاسخ: خروج سونی از بازار دی اس ال آر
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Pooriya_Online
اینکه من به بابام حسودی بکنم که دوربین زنیت و ریکو و نیکون و کنون و... در انواع و اقسام مختلف داشت زیاد جالب نیست، چون اون زمان تقریبا همه دوربین ها یک کار رو میکردن و اکثرا هم لنزهای با کیفیتی داشتن و فقط میموند نگاتیو.
شما در واقع تنوع رو در اسم میدونید نه در کارایی، مسلما کسی که میره SLR های سونی رو انتخاب میکنه و یکی دیگه میره d2h نیکون رو، حتما در کاربرد و نوع عکاسیشون تفاوت هایی هستش.
ولی در حال حاظر که 3تا دوربین مکانیکی قدیمی تو خونمون هستش هیچ تفاوتی بین این سه تا حس نمیکنم (نه اینکه تفاوت نباشه، هست ولی نه به اندازه تفاوت DSLR ها) به جز برندشون.
این البته نظر شما است و نظر محترمی هم است.
پاسخ: خروج سونی از بازار دی اس ال آر
نقل قول:
اگر به یک دارنده لایکا بگویی که دوربین تو فقط برای این تولید شده که حس نوستالژی تو را تسکین دهد او بسیار ناراحت می شود. چون همه آنها معتقد هستند که این دوربین ها بهترین دوربین برای کار کردن هستند. و اصلا به دوربین خود به عنوان یک شی تزیینی یا فانتری نگاه نمی کنند. هنوزم بسیاری از عکاس ها ی دنیا از این دوربین ها در بسیاری از سخت ترین شرایط استفاده می کنند.
در مورد دوربینهای نگاتیو لایکا حرف شما درست است...(استفادههای کاملا حرفهای داره این دوربینها...) اما در مورد دوربین دیجیتال لایکا چنین چیزی صادق نخواهد بود.
دوربین دیجیتال لایکا هم موارد استفاده خاصی خواهد داشت اما به گمان من در رقابت با مشابههای کانن و نیکون قابل رقابت نخواهد بود(البته جز در همون موارد خاص! و جزئی)
نقل قول:
دلت برای هزینه ی تولید کارخانه ها نسوزد. آن ها به اندازه ی کافی سود از محصولات خودشان می برند. حالا یک مقدار سودشان کمتر شود ولی انتخاب های ما بیشتر شود و محصولات بهتری برای ما فراهم شود می ارزد.
من دلم به حال هیچ کمپانی نسوخته و نمیسوزد... اگر زایس و لایکا و بقیه توان داشتند در این بازار به رقابت میپرداختند... اما نتوانستند... این اجبار رقابت سنگین است که بسیاری از کمپانی ها با سود کم اموراتشان نمیگذرد و حذف میشوند! و کمپانیهای بزرگ، بزرگ و بزرگتر میشوند...
کافیست کمپانی کوچکی اشتباهی در بازاریابی، تحقیق و توسعه و یا بازار هدف انجام دهد تا از دست برود!
نقل قول:
سونی و پاناسونیک هم به نظر من این کاره نیستند. هر دو دارند از تکنولوژی های شریک هایشان یعنی لایکا و مینولتا و زایس استفاده می کنند. اینکه در این بازار تا کی بمانند خدا عالم است. جفتشان از برند هایی هستند که دلبستگی به نوع محصولاتی که تولید می کنند ندارند. امروز ممکن است سوزن درست کنند فردا شاتل. بستگی دارد که کدام سود بدهد.
سونی و پاناسونیک اتفاقا این کاره هستند... چون ثروت دارند و تکنولوژی دیجیتال.... چیزی که مینولتا و لایکا در اون ضعیف بودند و توان سرمایهگذاری در اون رو نداشتند.
این شرکتها به گمان من آینده درخشانی خواهند داشت... مخصوصا سونی رو من یکی از برندهای مطرح بازار Dslr در چند سال آینده میدونم...
اما اینکه این شرکتها دلبستگی به محصولات خود ندارند؟ خوب چرا ما داشته باشیم؟
به فرض ۵ سال دوربین مناسب من سونی باشه... و حالا سونی هوس کرده شاتل بسازه و پارس خزر برای دهنه لنز سونی دوربینهای مناسب برای من رو میسازه.... یقین بدونید که من پارس خزر رو خواهم خرید و به سوگ رفتگان این راه دراز نخواهم نشست.
پاسخ: خروج سونی از بازار دی اس ال آر
نقل قول:
همین مورد را می توان برای دیگر محصولات مثال زد. مثلا ماشین. هیچ کس نمی تواند بگوید که که مثلا مرسدس کلاس S با کلاس C یکی است. این دو ماشین کاملا جدا هستند ولی با یک فلسفه طراحی شده اند. حالا اگر ما فقط ۳ کارخانه ماشین سازی بنز و بی ام و و مثلا جگوار را داشتیم و این سه کارخانه ۶۰ مدل ماشین داشتند آیا می توانی بگوییم که 60 مدل سبک طراحی داریم؟ نه . ۳ مدل سبک یا فلسفه پشت این طرح ها وجود دارد.
بنده جون در صنایع خودرو هستم بله....شاید بتوان گفت كه از 60 مدل 40 تا به صورت جدا و مجزا طراحی شده اند و خواستگاه متفاوت دارند....
در این بین شاید 20 خودرو دارای پلت فرم مشترك طراحی باشند كه باز هم در جزیئات كاملا متفاوت هستند...
حتی در 3 خورد كاملا شبیه و سه خوردو ای كه به عنوان سه قلو ها معروف هستند در تست های ایمنی و سرعت و هندلینگ امتیاز های متفاوت گرفته اند...
Citroën C1
Peugeot 107
Toyota Aygo
این سه خودرو كاملا پلت فرم یكسانی دارند...اما یكی نیستند.به عنوان سه انتخاب محصوب میشوند ، با سه قیمت متفاوت....!دوست داشتید در مرود هر كدام مفصل صحبت میكنم....
نقل قول:
خیلی. هر کارخانه سعی می کرد که محصولاتی با هویت خاص خودش طراحی کند. یک چیز را شما اینجا اشتباه کردی. مشخصات فنی یک سری از محصولات ممکن است از زمین تا آسمان متفاوت باشد. ولی فلسفه ی طراحی پشت آنها یکی باشد
بنده منظور شما را از فلسفه ی طراحی نمیدانم....یعنی هر سه خودرو راه میروند؟یا هر سه دوربین عكس میگیرند ؟ یا هر سه جاروبرقی زباله جمع آوری میكنند ؟ پس فلسفه ی وجود انسان ها هم یكی است ! همه زندگی میكنند!حالا چطور زندگی كردن اصلا مهم نیست.....؟
نقل قول:
از این ۳۰ بدنه ۱۵ تا مال دو کارخانه کنن ونیکون است. و بقیه اکثرا تقلیدی از این دو کارخانه هستند.
بنده در این مورد با شما كاملا مخالفم......
كدام دوربین كنون و ی نیكون لرزه گیر دارند ؟ كدام یك سنسور های 3/4 دارند ؟كدام یك از نیكون ها گردگیر سنسنور دارند ؟ و خیلی جزییات متفاوت دیگر.....
نقل قول:
اگر به یک دارنده لایکا بگویی که دوربین تو فقط برای این تولید شده که حس نوستالژی تو را تسکین دهد او بسیار ناراحت می شود. چون همه آنها معتقد هستند که این دوربین ها بهترین دوربین برای کار کردن هستند. و اصلا به دوربین خود به عنوان یک شی تزیینی یا فانتری نگاه نمی کنند. هنوزم بسیاری از عکاس ها ی دنیا از این دوربین ها در بسیاری از سخت ترین شرایط استفاده می کنند.
بله موافقم.....
اما همین دوربین ها میتواند انتخاب افرادی باشد كه احیانا حس نوستالژیك هم دارند......
نقل قول:
این که دوربینی مانند Digilux که یک دوربین مدرن بر اساس سیستم 4/3 شبیه لایکا M شده، سبک و فلسفه ای است که لایکا در طراحی دوربین هایش بکار می برد که بسیار متفاوت تر از بقیه شرکت ها است.
شما خودتون دارید حرف خودتون رو نقض میكنید......بقیه اکثرا تقلیدی از این دو کارخانه هستند
نقل قول:
باید بگویم یکی نمی دانم . بعدش هم نمی دانم چه ربطی به اینترنت دارد!!!!
اگر تاریخ طراحی را بخوانی باید بدانی که طرح اصلی سری جدید دوربین های SLR را کنون با سری EOS شرو ع کرد. طراح اولیه این دوربین ها طراح معروف آقای لویی بود. که یک از نوابغ در طراحی صنعتی بوده است. حالا اینکه چرا این فرد این کانسبت را طراحی کرد و دلایل آن چی بود خارج از بحث ما است. این طرح و کانسبت آنقدر موفقیت آمیز بود که تقریبا تمام شرکت های سازنده شروع به تقلید آن کردند و تقریبا تمام دوربین های موجود در بازار نواده های طرح آن طراح بزرگ هستند
.
دوست عزیز مثل اینكه شما دستی بر آتش طراحی دارید.....
در تمام صنایع جهان همین است.......برتونه ! بسیاری از خودور های دهه 80 تقلیدی از طرح های اوست.
نقل قول:
یک مثال بزنم. یکی از عوامل طراحی یک محصول صنعتی شکل ارتباط کاربر با محصول در طی دوره ی استفاده است. در تمام دوربین های جدید حلقه تنظیم دیافراگم در روی لنز حذف شده است. این یک از تصمیم های انقلابی و عجیبی بود که آن اقا در آن زمان گرفت. تقریبا بجز لایکا و زایس کسی دیگری نیست که خلاف این کار را انجام دهد.
نخیر هنور هم داریم بسیاری از لنز هایی را كه دارای خلقه ی دیافراگم بر روی لنز هستند...
مثل عدم وجود ال سی دی بالای بدنه.یكی از ابزار طراحی تكنولوژی است.در چند سال پیش نیمشد یك ای سی دی با رزلوشن بالا طراحی كرد كه در نور مستقیم آفتاب عكلكرد داشته باشد.اما طراحی شد و در حال حاضر استفاده میشود.
نداشتن حلقه ی دیاف بر روی لنز هم به دلیل راحتی و همین طور افزایش تكنولوژی بود....
نقل قول:
دلت برای هزینه ی تولید کارخانه ها نسوزد. آن ها به اندازه ی کافی سود از محصولات خودشان می برند. حالا یک مقدار سودشان کمتر شود ولی انتخاب های ما بیشتر شود و محصولات بهتری برای ما فراهم شود می ارزد
.
من می دانم دل آرش به غیر از خودش برای هیچ كس نمیسوزد......!
نقل قول:
دو غول سابق یعنی مینولتا و کنتاکس که رفتند. لایکا هم بزور نفس می کشد. در ۵ سال اخیر بحز پارسال لایکا ضرر کرده است. نیروی کارش از ۱۴۰۰ تفر به زیر ۱۰۰۰ نفر رسیده است. کل فروش لایکا در بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری دوربین های حرفه ای زیر ۵۰۰ ملیون دولار است. که این با توجه گرانی دوربین های لایکا قابل تعمق است. زایس هم چون کنتاکس بسته شد و سرش بی کلاه مونده داره برای نیکون و پنتاکس لنز می زنه.
در تمامی صنایع همین موضوع است...آقا به خدا همین است...به پست های قبلی بنده مراجعه كنید...متوجه میشود...ار بین رفتن.كوچك شدن غول ها......ادغام ها.....ورشكست شدن هاااا از نیاز های اقتصاد حال حاضر جهان است....
نقل قول:
سونی و پاناسونیک هم به نظر من این کاره نیستند.
lol به نظرم شما زیاد به بازار جهانی آشنا نیستید....! هم ماتسوشیتا و هم سونی هر دو اینكاره هستند....
نقل قول:
هر دو دارند از تکنولوژی های شریک هایشان یعنی لایکا و مینولتا و زایس استفاده می کنند. اینکه در این بازار تا کی بمانند خدا عالم است. جفتشان از برند هایی هستند که دلبستگی به نوع محصولاتی که تولید می کنند ندارند. امروز ممکن است سوزن درست کنند فردا شاتل. بستگی دارد که کدام سود بدهد.
همه كه ایرانی نیستند و زود غیرتی شوند و یا به دلیل اینكه پدر طرف كفاش بودن پسر هم كفاش باشد....
دوست عزیز.....
نیكون هم دوربین ساز نبود....
همان مینولتای عزیز هم دوربین ساز نبود...
بسیاری از این كمپانی ها از شاخه های دیگر وارد این بازار شده اند ، چرا ؟ چون سود دارد.كسی برای دلش دوربین نمی سازد ، اگر سهامداران نیكون و یا كنون بدانند كه تولید قاشق چتگال هم برایشان سود دارد باور كنید سریعا اقدام میكنند.....آنها زیاد حس نوستالژیك ندارند......
اگر به دنبال دوربین ساز ها هستید....به موزه ها مراجعه كنید.....
بنده پست آرش رو ندیده بودم ، اما تقریبا حرف های بنده را با زبان شیوا تر فرمودند....
پاسخ: خروج سونی از بازار دی اس ال آر
در مورد دیجیتال هم الان لایکا دارد خوب جلو می رود. اگر به سیگل بگویی که یک M8 می خواهم. حداقل حدود ۳ ماه باید منتظر بمانی تا کارخانه در آلمان دوربین را برایت بسازد. الان لیست انتظار برای در امریکا بیش از ۴ ماه است. سال آینده هم قرار است که R10 بیاید. که امیدوارم خوب باشد.
در مورد برند هم من بجز به لایکا و کنتاکس خدا بیامرز به هیچ برندی تعصب نداشتم. امیدوارم حداقل برای من لایکا باقی بماند.
پاسخ: خروج سونی از بازار دی اس ال آر
شاید حرفی که می زنم با حرف های دوستان و موضوع بحث هیچ ربطی نداشته باشه ولی همینجوری دلم می خواد اینو بگم؛
من مطمئنم عکاسان زیادی توی دنیا از کناره گیری مینولتا از دنیای عکاسی ناراحت شدند و افسوس خوردند که دیگه هرگز دوربینی با مارک مینولتا نخواهند داشت...
همینطور خیلی ها که عمری دوربین های این شرکت رو دستشون گرفته بودند و کلی باهاش خاطره داشتند...
و خیلی های دیگه...
امیدوارم هیچ شرکت دیگه ای به سرنوشت مینولتا دچار نشه...
پاسخ: خروج سونی از بازار دی اس ال آر
نقل قول:
شاید حرفی که می زنم با حرف های دوستان و موضوع بحث هیچ ربطی نداشته باشه ولی همینجوری دلم می خواد اینو بگم؛
من مطمئنم عکاسان زیادی توی دنیا از کناره گیری مینولتا از دنیای عکاسی ناراحت شدند و افسوس خوردند که دیگه هرگز دوربینی با مارک مینولتا نخواهند داشت...
همینطور خیلی ها که عمری دوربین های این شرکت رو دستشون گرفته بودند و کلی باهاش خاطره داشتند...
و خیلی های دیگه...
امیدوارم هیچ شرکت دیگه ای به سرنوشت مینولتا دچار نشه...
شاید نبودن مارک مینولتا روی دوربین ناراحت کننده باشه! ولی یقینا اتفاق ناراحت کننده این نیست که شب بخوابید و صبح بیدار شوید و ببینید برای دوربین شما کلی لنز زایس به بازار اومده!
و یا مطمئن بشید که برای لنزهای شما در آینده بدنههای بسیار جذابی از طرف سونی به بازار خواهم اومد.
اتفاق ناراحت کننده برای کانتکس افتاده که دیگه نیست!
کسی که هزاران دلار خرج بدنه و لنزهای دوربینی مثل Contax N Digital کرده و دیگه چنین برندی وجود خارجی نداره! بله بله! زایس به شما سرویس میده قطعات میده! ولی دوربین جدیدی به بازار نخواهد اومد و لنزهایتان را میتوانید با پونز از سقف آویزان کنید!
اتفاقا این زایس بود که در پی شکست در فروش مشتریانش رو روی هوا ول کرد!