پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی
راستش من همیشه از مقایسه کل محصولات یک برند با کل محصولات دیگری پرهیز میکنم چون معتقدم نمیشود گفت سونی اینطور کنون انطور. در صورتی که بحث وارد مقایسه دو مدل باشد خیلی منطقی تر میشود بحث کرد.
به نظر من همه تولید کنندگانی که الان در بازار هستند و بخشی از بازار را به دست اورده اند محصول قابل قبولی تولید کرده اند.
در مورد نگاه یا فلسفه تولید و فروش چند نگاه در این دهه ها وجود داشته است.
نگاه اول: نگاه تولید که در دهه های 30 و 20 میلادی غالب بود. در این نگاه این اعتقاد وجود دارد که خریدار هر انچه که موجود باشد را میخرد. زمینه پدید امدن این نگاه کمبود شدید محصول در بازار در ان زمان بود. هنری فورد در کارخانه اش تنها یک مدل تولید می کرد و تنها یک رنگ هم داشت. جمله معروفی از هنری فورد نقل میشود که گفته است مشتریان من میتوانند هر رنگ اتومبیلی را که میخواهند بخریند به شرطی که ان رنگ سیاه باشد.
نگاه دوم: فلسفه فروش است. در این نگاه گفته میشود که محصول را باید به فروش رساند یعنی تاکید شرکتها بر این بود که با بالا بردن تولید و پایین امدن قیمت محصول را میشود فروخت. استفاده از تبلیغات در این نظریه جای بالایی دارد. این نگاه میگوید یک تله موش اگر کیفیت خوب و قیمت مناسبی داشته باشد قابل فروش است غافل از اینکه مشتری به تله موش نیاز ندارد بلکه به حل مسئله وجود موش در یک مکان نیاز دارد.
نگاه بازار یابی: در این نگاه شرکت ها معتقدند که باید پاسخ گویی به نیاز مشتری است که در نهایت به سود اوری منجر میشود یعنی شرکت باید نیازهای بازار هدف خود را بشناسد و هر چه بیشتر محصولش را با نیاز مشتری تطبیق دهد. این نگاه به شما میگوید که اگر مشتری از شما مته میخرد نیاز او مته نیست بلکه مشتری به سوراخی که مته ایجاد میکند نیاز دارد. در زمانی در امریکا شرکتهای قطارهای مسافری در حال ورشکستگی بودند و تمام تلاششان را روی پایین اوردن قیمت و بهبود خدمات کرده بودند اما متوجه نبودند که بهبود کیفیت خدمات انها مشتریانشان را چندان افزایش نمیدهد چون مسافران بیشتر به سمت حمل و نقل با هواپیما جذب شده بودند. درک این موضوع در صورتی که مدتها قبل اتفاق افتاده بود به این شرکتها امکان سرمایه گذاری در صنعت هوایی را میداد.
هدفم از گفتن این بحث این بود که معنای کلمه marketing با انچه ما در فارسی فکر میکنیم خیلی متفاوت است. فکر میکنم ترجمه بد کلمه marketing به بازاریابی بلایی سر این مفهوم در فارسی اورده که معنایش شده انداختن محصول به مشتری به هر کلک. وقتی میگویی شرکت فلان با بازاریابی تلاش میکند محصولش را بفروشد فوری فکر میکنیم شرکت میکوشد محصولش را قالب کند. شاید ترجمه درست marketing بازار گردانی یا مدیریت بازار باشد.
شاید بهترین مفهوم برای بازار یابی این باشد:
Marketing is: a right product, at right price in right place,at the right time
اگر حرف اضافه ها را درست بکار نبردم عذر میخوام.
در انتها منظورم این است:
- که همه تولید کنندگانی که بازار به شدت رقابتی امروز فعالند و میتوانند بخشی از سهم بازار را به دست اورند کیفیت قابل قبولی دارند.
- بخش بزرگی از مفهوم بازاریابی بهتر یعنی کیفیت بهتر نه انداختن محصول با تبلیغ.
- هر گز کل یک برند را با کل یک برند نمیتوان مقایسه کرد.
پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی
سلام
بله اين تعريف جادويي ماركتينگ است :
"The right product, in the right place, at the right price, and at the right time"
من با اين كليت كه يك برند رو نمي شه به برند ديگه به قول فرنگيها As a Whole مقايسه كرد كاملا موافقم ولي اين رو هم بايد بپذيريم كه هر كمپاني اي روي يك زمينه اي فوكوس كرده است.
مثلا در صنعت عكاسي تقريبا مورد وقوف همه هست كه در مجموع در دوربين هاي كامپكت كنن بهتر از رقبا عمل كرده است يا مثلا در ارائه ي لنز هاي Popular نيكن بهتر عمل كرده يا همه اذعان دارند كه در جسارت ابداع و نوگرايي و نوآوري سوني حرف اول را مي زند ولي اينها كليات است و اصلا به اين معني نيست كه هيچ كمپاني اي كامپكت بهتر از كنن ندارد يا هيچ كمپاني ديگري نوآور نيست و ....
پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی
نقل قول:
هنوز هم R1 حدود 800هزار تومان است.خیلی از دوربین های سونی هم ساخت ژاپن نیستند خوشبختانه!و اینکه Blu Ray ابداع و تکنولوژی اختصاصی سونی است.مثل VHS و .........!!!
کاوه به گمونم ،VHS ساخت توشیبا بود و BETAMAX ساخت سونی.
پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
yasin-m
کاوه به گمونم ،VHS ساخت توشیبا بود و BETAMAX ساخت سونی.
بله حق با شماست که درست بخاطر خودخواهی سونی وبا امدن vhsوارزان بودن ان نسبت به فیلم کوچک سونی و همچنین قابلیت ظبط بیشتر از رده خارج شد اما......همه این حرفهاچه سودی برای من مصرف کننده داره بهترین حرف رو من میزنم و امیدوارم این بحث که انرژی خیلی زیادی رو از شما با مرامها گرفته خاتمه بیدا کنه مهم اینه که من مصرف کننده با هزینه ای که دارم بتونم چیزی رو داشته باشم که از اون راضی باشم این راضی بودن یعنی اینکه کیفیت در حد هزینه باشه و جنسی بهتر از اون در ان زمان در بازار نباشه اخر کلام ملیت مهم نیست مهمه خوب باشه و شما راضی لحظات خوشی رو در زندگیتون ثبت کنید canon nikon sonyمهم نیستند مهم زندگی و لحظات ماست که باید به خوشی سبری شود حالا هر کی با هرچی حال میکنه بگو حال کنه ما حق نداریم خوشی رو حتی با بیان واقعیت(البته در مورد این چیزها مثل دوربین)ازش بگیریم این یعنی کشتن روح انسانی که تا بحال با یک دوربین فکستنی کیف میکرده0 جهان سومی هوشیار باش تا خوشی را به کام ما این سرمایه داران تکنولوژی تلخ نگردانند
پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
yasin-m
کاوه به گمونم ،VHS ساخت توشیبا بود و BETAMAX ساخت سونی.
VHS اختراع شركت JVC است :biggrin:
پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی
یک پستی نوشتم کلی طولانی...اما حس و حال بحث ندارم.باشد فرصتی دیگر شاید پابلیک اش کردم.
فقط چکیده اش اینکه...
هیچ وقت از ابراز علاقه هامان نترسیم.از چیزهایی که لذت می بریم و دوست داریم به دلیل سودجویی و حساب و کتاب دور نشویم.بدون توجه به منفعت سنجی نظرمان را ابراز کنیم تا حداقل در دلمان راضی باشیم که من نظرم این است!
پر فروش ترین دوربین های Dslr
پر فروش ترین های DSLR در ماه مارس
Top-Selling Digital SLRs for March
1. Canon Digital Rebel XTi
w/ 18-55mm lens 10.1MP $600
2. Nikon D40
w/ 18-55mm lens 6.1MP $525
3. Canon Digital Rebel XT
w/ 18-55mm lens 8MP $525
4. Nikon D300
Body Only 12.3MP $1700
5. Nikon D60:::love2:::
w/ 18-55mm lens 10.2MP $750
ماخذ : http://www.popphoto.com/cameras/5279...for-march.html
پاسخ: پر فروش ترین دوربین های Dslr
سلام
خوب ظاهرا D60 جاي 40d رو كه در ماه فوريه پنجم بود گرفته ( 4 تاي اول تكون نخورده اند).
معمولا پرفروشترين دوربين ها ارزونترين دوربين ها با بيشترين امكانات هستند و حضور 400D و 350D با وجود قديمي بودنشان خيلي جالبه و نشان از ارزشمند بودن اين دو دوربين و عدم توجه آمريكاييان ( بر عكس ايرانيان) به خريد آخرين مدل دارد.الان در ايران به هركي بگي 400D بخر مي گه بهكي اين همه دوربين جديد چرا برم اينو بخرم؟!!
از اون هم جالب تر در اين ميان حضور D300 با قيمت نسبتا بالاست كه نشان از ارزش بالاي اين دوربين نيكون دارد.
پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی
سلام:
Four Canon products win top awards in Europe
TOKYO, May 8, 2008—Four Canon products were recognized with "Best Product 2008" awards by the prestigious Technical Image Press Association (TIPA), representing 30 photography and imaging magazines across 13 European countries.
کد:
http://masterchong.com/v2/dslr/four-canon-products-win-top-awards-in-europe.html
پاسخ: نگاهی به وضعیت بازار و محصولات عکاسی
شاید قدری دیر باشد...
اما دیدن اش بد نیست...
Top 5 SLR Cameras
http://www.pcworld.com/article/123929-1/article.html
نکته جالب اش حضور ؟؟؟؟ در رده اول است!:::love2::: و 2 ؟؟؟؟؟ در بین پنج تای اول....