پاسخ: چه لنزی برای عكاسی تبلیغاتی(صنعتی) بخرم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
armin_rahimian
... از حدود 50 مثال جز یکی دو مورد همه با لنز 150mm و 200mm و 300mm عکاسی شده. بیشتر بین 150 تا 310 میلیمتر است. البته نوع دوربین استفاده شده 4x5in است.
...بر اساس این کتاب دیدم که اکثر تصاویر با لنز 100-300 عکاسی می شود و به همین دلیل این نوع لنز رو انتخاب کردم...
سلام، سال نو رو به همهی دوستان تبریک میگم :)
گفتم بد نیست یادآوری کنم ۱۵۰ میلیمتر روی ۴ در ۵ اینچ معادل ۵۰ میلیمتر روی دوربینهای ۳۵ میلیمتر هست که میشه همون لنز نرمال. یعنی بیشتر عکسها با لنز نرمال گرفتهشدهاند. ۲۰۰ چیزی حدود ۷۰ میلیمتر و ۳۰۰ هم چیزی مشابه ۱۳۰ یا ۱۳۵ میلیمتر در سیستم ۳۵ خودمان است.
متاسفانه -همانطور که دوستان هم پیشتر اشاره کردند- سوالِ مطرحشدهی اولیه، بهکل ایراد دارد. درست مثل این است که یک نفر بپرسد میخواهم یک سری نقاشی بکشم، به نظر شما چه قلمویی بخرم؟
بیشک، آنکه نقاش است پیشاپیش میداند که چه لازم دارد و بهتر از آن میداند که اگر بهآنچه که لازم دارد دسترسی ندارد، چطور با امکانات موجود بهآن برسد -یا حداقل به آن نزدیک شود.
در مورد عمق میدان، در این فروم بسیار در مورد این موضوع بحث شدهاست. اینکه مفهوم آن چیست، چرا نسبی است و چگونه باید محاسبه کرد که به چه عمق میدانی نیاز داریم. ممکن است مطابق مثال دوست عزیزمان بخواهیم نیمرخ یک تلویزیون به کل «واضح» باشد. هیچ مشکلی نیست، تا جایی که Diffraction باعث افت کیفیت نشود دیافراگم لنز را میبندیم (و اکثر لنزها روی حداکثر بستگی پردهی دیافراگم مشکل خاصی ندارند - در ضمن سیستمهای Large Format لنزهایی با حداکثر دیافراگم f/64 هم دارند!) اما ممکن است حتی با این راهکار نیز به آنچه میخواستهایم نرسیم (کمبود وضوح در لبهها، افت کیفیت، کم بودن حداکثر بستگی پردهی دیافراگم لنز) اینجاست که محاسبات وارد عمل میشوند و اینجاست که باید با مفهوم CoC آشنایی داشت و باید ببینیم عکس قرار است در چه سایزی، با چه کیفیتی و از چه فاصلهای دیدهشود تا بتوانیم وضوح تصویر -که یک مفهوم نسبی است- برای قسمتهای مختلف عکس را به نسبت همهی تصویر محاسبهکنیم. من به شما قول میدهم برای یک چیزی مثل Bill Boardای اتوبانی با آن ارتفاع و اندازه، عکسی از نیمرخ یک تلویزیون که تمام کادر یک لنز ۵۰ میلیمتری روی یک دوربین فولفریم را پر کند، اگر با هر بستگی بالاتر از f/11 گرفته شود، بینهایت واضح است :) اما با توجه به مثال نقاش که زدم، بهنظرم بیش ازاین گفتن زیادهگویی است. بهتر است وقت بگذارید، جستجو کنید و خودتان تصمیمگیرندهی نهایی باشید.
ممنونم.
پ.ن.: بهنظر من حرفهای در یک کار، آن است که آن کار حرفهاش باشد. یعنی از راه یک شغل (حرفهی) خاص روزی کسب کند و زندگی کند. یعنی عکاس آتلیهی سرِکوچه یک عکاس حرفهای (Professional) است، چون حرفه (Profession) او عکاسی است. ممکن است بسیاری از افرادی که بهتر از او عکاسی میدانند همسایهاش باشند، اما چون عکاسی شغل اصلی آنها نیست، عکاس آماتور هستند. بابت همین تعریف هم استفاده از زوجِ متضاد حرفهای/مبتدی اشتباه است. البته، انتظار میرود یک نفر که یک حرفهی خاص دارد، علاوه بر اینکه تحصیلاتی مرتبط با حرفهاش دارد، بهخاطر درگیری «حیاتی» با آن حرفه، کم کم، متخصص رشتهی خودش شود...
این هم ابتدای مقالهی آمانور از
کد:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amateur
Most commonly an amateur is understood to be someone who does something without pay or formal training. Conversely, a professional is someone who has received training in a particular area and who also makes a living from it. The word comes from French, and can be translated as "lover of", reflecting the amateur's motivation to work as a result of a love or passion for a particular activity.
پاسخ: چه لنزی برای عكاسی تبلیغاتی(صنعتی) بخرم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
kakooch
گفتم بد نیست یادآوری کنم ۱۵۰ میلیمتر روی ۴ در ۵ اینچ معادل ۵۰ میلیمتر روی دوربینهای ۳۵ میلیمتر هست که میشه همون لنز نرمال. یعنی بیشتر عکسها با لنز نرمال گرفتهشدهاند. ۲۰۰ چیزی حدود ۷۰ میلیمتر و ۳۰۰ هم چیزی مشابه ۱۳۰ یا ۱۳۵ میلیمتر در سیستم ۳۵ خودمان است.
از راهنمایی شما سپاس گذارم. نکته بسیار مهمی بود که من نمی دانستم. در این صورت یک لنز
EF 24 - 105mm F 4 L IS USMhttp://digihouse.ir/Farsi/Image/Show...ame=dev&id=490تيپ : EF L IS USM
دیافراگم : 4
برای کار من کفایت می کند. درسته ؟
پاسخ: چه لنزی برای عكاسی تبلیغاتی(صنعتی) بخرم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
armin_rahimian
.........
برای کار من کفایت می کند. درسته ؟
هم آری هم خیر!
.
به این متن اقای كاوه(kakooch) دقت بفرمایید
نقل قول:
در مورد عمق میدان، در این فروم بسیار در مورد این موضوع بحث شدهاست. اینکه مفهوم آن چیست، چرا نسبی است و چگونه باید محاسبه کرد که به چه عمق میدانی نیاز داریم..........
.
.
مقاله ای اقای شهبازی در این فروم داشتند كه مفاهیم پایه ای است. حتما آنرا مطالعه بفرمایید به ایده ای خواهید رسید بطور عموم بالای اف 11 كاملا درست است. به این متن(( بخاطر تاكید دوستمان كاوه در استنباط صحیح از این مفاهیم)) دقت بفرمایید:
.
The "standard" depth of field scales assume something like an 8x10 (or 8x12) print viewed at a distance of around 15" by someone with average eyesight.
.
.
پس شرایط بسته به زاویه دید... زاویه سوژه در كادر ... ابعاد چاپ.... فاصله دید.... بسیار متغیر خواهد بود.نرم افزارهایی در نت وجود دارد كه كاربردشان پیرامون همین مباحث است. منتها قبل از آن حتما مفاهیم پایه ای از آقای شهبازی رو بخوانید. مخصوصا در مورد Circle of Confusion
.
ارادتمند
پاسخ: چه لنزی برای عكاسی تبلیغاتی(صنعتی) بخرم؟
آقای قشقایی سپاس گذارم.
حتما این کار رو خواهم کرد.
پاسخ: چه لنزی برای عكاسی تبلیغاتی(صنعتی) بخرم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Kaveh Ghobadi
امیر عزیز...
شما هم بدرستی معنی حرفه ای را نمی دانید...
متاسفانه 95% مردم ما حرفه ای را به معنی كامل نمی دانند...
عده ای حرفه ای را به معنای حرفه و شغل می دانند و عده ای حرفه ای را Professional معنی می كنند.
بنده اگر در یك روستای دور افتاده تنها كسی باشم كه با یك موبایل عكس 3×4 می گیرم و كارم این است و حرفه ای هستم.چون حرفه ام عكاسی است.حتی عكاسی با موبایل....
اگر هم عكاسی را در یك دانشگاه معتبر تدریس كنم باز هم حرفه ای هستم.
اگر عكاس بزرگی باشم و عكس هایم شهره عام و خاص و در همه جا منتشر شود آنوقت حتما نباید حرفه ای باشم!!!
یك هنرمندم...
لازمه حرفه ای بودن هنرمند بودن نیست و لازمه هنرمند بودن هم حرفه ای بودن نیست!
خلاصه اینكه دوستان اینقدر این موضوع حرفه ای را در فروم به میان نكشند...
بسیاری از ما ( اعضا فروم ) عكاس حرفه ای هستم و بسیاری هنرمند...
آقاي قبادي عزيز بنده منظوري نداشتم برادر عزيز
و ببخشيد اگر جسارت كردم خدمت اساتيد. عرض كردم در حظور شما بزرگان (عكاسي بلد نيستم).
پاسخ: چه لنزی برای عكاسی تبلیغاتی(صنعتی) بخرم؟
جناب آقاي رحيميان ممنون از سوالهاي خوبتان
و دوستاني كه پاسخ داديد .از شما هم ممنون
در واقع من هم كارم مثل آقاي رحيميان است ولي بلد نبودم خوب بيان كنم
فكر كنم حالا ياد گرفتم . الهي به اميد تو .........
آقا من با نور طبيعي خورشيد و نور هاي لامپهاي كم مصرف 500 وات عكس مي گيرم .
جاي عكاسي هم يك اتاق 6 متري است .
از چيز هايي كه آقاي رحيميان فرمودند هم عكس مي گيرم مثل جواهرات . يخچال (البته وسايل بزرگ را در كارگاه عكس مي گيرم ) و وسايلي مثل عطر يا چيز هاي متوسط الهال مثل مانيتور يا هر چيزي مثل اين.
وقط هم دارم كه بعد از عكاسي روي آن اديت كنم .(چون يكي از دوستان براي خريد لنز به من اين نكته را اشاره كردند كه بستگي دارد وقط اديت عكس را داشته باشم يا نه )
در كل با دوربينم مشكلي ندارم فقط كيفيت عكس برام مهمه كا بخش اصلي اون را 400 دي به من داده و بخش ديگرش را هم كه همان لنز است را شما لطف مي كنيد و راهمنانيي مي كنيد و ان شاالله تهيه مي كنم.
آقاي استاد قبادي به آقاي رحيميان فرمودند
(((به نظرم یك رنج كامل ( از 17 یا 18 تا 200 میلی متر )برای كارهایی كه فرمودید نیاز است)))
با اين توضيحات آيا اين لنز ها هم با توجه به نوع سنسور 400 دي كه گراپ دار هست مناسبه يا ......
يك سوال ديگه اين مقالات را كه راهنمايي كرديد براي مطالعه چگونه سرچ كنم ؟ منظورم مقاله هاي آقاي شهبازي است.
سپاس گذارم:)
پاسخ: چه لنزی برای عكاسی تبلیغاتی(صنعتی) بخرم؟
در همین فروم روی سبک های هنری یا مصاحبه کلیک کنید.
وارد صفحه ای از سایت عکاسی می شود که در ستون وسط می توانید برخی از مقالات که می توان از آنها آموخت را دید. روی هر موضوع که کلیک کنید زیر گروه های آن در سمت راست باز شده و می توانید با کلیک روی عناوین مقالات اطلاعات مفید آن را مطالعه کنید.
همینجا از دست اندرکاران این سایت تشکر می کنم. واقعا فوق العاده است. فقط بعضی از مقالات عکس های آن فراخوانی نمی شود گویا فایل آن در سرور پاک شده یا تغییر آدرس داده. نمایش داده نمی شوند.
پاسخ: چه لنزی برای عكاسی تبلیغاتی(صنعتی) بخرم؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Kaveh Ghobadi
بنده هنوز مفهوم این قسمت ها را متوجه نشدم!
اگر این قسمت ها را توضیح دهید...
یا نمونه ای از یك كار كه به نظر شما این شرایط را دارد را بیاورید ممنون خواهم شد....
بله حتما ميارم .
بزودي آدرس عكسي كه گفتم را در سايت قرار ميدم
از راهنمايي شما هم ممنونم آقاي رحيميان عزيز
پاسخ: چه لنزی برای عكاسی تبلیغاتی(صنعتی) بخرم؟
به خدا من استاد نیستم.
یعنی هنوز نشدم و در خودم نمی بینم كه مثلا استاد باشم ( البته در عكاسی منظور است ) اهل شكسته نفسی و اینها هم نیستم به هیچ وجه...
در بعضی موارد می توانم حس كنم استاد هستم ، مثلا در كار و حرفه و بعضی از علاقمندی هایم.اما هنوز راه درازی دارم تا استادی در عكاسی...
در مورد مقالات به آدرس زیر مراجعه كنید...
http://www.akkasee.com/digitalcamera/
و اما در مورد نوع كاربرد شما....
بنده یك نظری دارم....
بسیار هم به آن عقیده دارم و به آن پایبند هستم...
می گویم كه :
اگر كسی از هنری و یا حرفه ای و یا تخصصی امرار معاش می كند و از این طریق درآمدی كسب می كند مجبور است و باید و موظف است از بهترین و حرفه ای ترین لوازم آن حرفه استفاده كند.
بنده هیچ گاه اتومبیل ام را بدست یك مكانیك وارد و حرفه ای كه ابزار مناسب را ندارد نمی دهم.
بنده نزد پزشكی كه بسیار مجرب است اما از تكنولوژی روز و لوازم تشخیصی مدرن و پیشرفته استفاده نمی كند نمی روم.
خانه ام را نمی دهم به مهندسی كه هنوز با دست نقشه می كشد و نمی داند اتوكد چیست!
كلا موافق نیستم كسی كه از یك موضوع درآمد حرفه ای كسب می كند ابزار حرفه ای نداشته باشد.
این یك خیانت است به مشتری...
حالا هر حرفه و شغلی كه می خواهد باشد.
شما برای عكاسی از این لوازم نیاز به فلاش های حرفه ای دارید...
نور لامپ كم مصرف یك منبع نور حرفه ای نیست.
نور اولین اصل در عكاسی است و مهم ترین اصل.وقتی نور نباشد هیچ چیزی نیست.
اولین گام شما تهیه منبع نور حرفه ای است.
شما برای عكاسی از جواهرات و لوازم كوچك مثل عطر و ... نیاز به خیمه نور دارید.با لامپ و ... نمی شود عكاسی درستی كرد.
شما برای داشتن شارپنس كافی...نیاز به لنز های با كیفیت اپتیكی بالا دارید.
شما نیاز به یك دوربین با قابلیت های مناسب كارتان دارید.
شما حداقل برای داشتن یك آتلیه عكاسی صنعتی و تبلیغاتی نیاز به 12 تا 20 میلیون تومان تجهیزات دارید ( حداقل )
اگر این شرایط را دارید بنده در خدمت هستم برای كمك كردن و تجهیز این آتلیه....
پاسخ: چه لنزی برای عكاسی تبلیغاتی(صنعتی) بخرم؟
نظر شما راجع به لنز SIGMA
https://www.sigmaphoto.com/images/Le.../130_small.jpg
F3.5-6.3 DG Macro 28-300mm
چیست ؟
برای عکاسی در آتلیه برای فاصله کمتر از 3 متر و اجسام کمتر از 50 سانتیمتر مناسب است ؟