پاسخ: انتخاب بین 2 لنز ِ کنون ( 70-200 و 24-105 )
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
FARID
دوست عزیز گمان نکنم راه رو هم انچنان به این شوری که فرمودید اشتباه رفته باشید .
اما اینکه دوستان عزیز میفرمایند که با توجه به نیازتان لنز رو بخرید کاملا درسته . اینکه 17.85 دارید احساستون این باشه که با خرید 70.200 تا لنز دیگری کیفیت عکسهای شما و تکنیک عکاسی شما به یک باره عوض میشه و 100 درجه فرق خواهد داشت کاملا در اشتباه هستید .
خیلی ساده هستش اگه به پرنده گرافی و تله نیاز دارید 100.400 و اگر خیر 70.200 اف 4 کاملا کارتون رو راه میندازه و مقدار باقیمانده پول بعد با توجه به نیازتان تجهیزات دیگه تهیه خواید کرد .که دیاف باز هم داشته باشند و با توجه به علاقه عکاسیتون کارتون رو کاملا راه بندازند
اف تایپیک : واقعا" کسی نیست این مشکل من رو تو پست زدن رو برطرف کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟
نه اصلا" اینطوری نیست که من فک کنم الان 70-200 خریدم اتفاق خاصی میافته . فقط هِندِل خودمه که باعث میشه از این حالتی که من نمیتونم از یه کوه با 85 میلیمترم عکس بگیرم فک میکنم در میام و به عکاسی امیدوار تر میشم و شاید واسه هزینه ای که کردم بیشتر از اینی که هست بهش بها بدم
ببییند ، من دانشجوی مهندسی هستم و مسلما" ، لا اقل تا آخر ِ درسم نمیخوام عکاسیم یه کار حرفه ای برام باشه که بخوام جای عکاسی ِ مشخصی داشته باشم و فعلا" یک تفریح ِ خیلی خیلی جدیه ، به همین دلیل ، هم ایندور عکس میگیرم هم آتدور . پس این سوال که شرایط ِ عکاسی چیست مال ِ وقتیه که من استدیو داشته باشم یا عکاس ِ محیط زیست باشم .
ادیت : چرا آواتار ِمن نمایش داده نمیشه ؟
پاسخ: انتخاب بین 2 لنز ِ کنون ( 70-200 و 24-105 )
کاملا مشخصه تصمیم خودتون رو گرفتید 70.200 اف 2.8 مبارکتان باشد انشالله عکسهای خوبی باهاش بگیرید
پاسخ: انتخاب بین 2 لنز ِ کنون ( 70-200 و 24-105 )
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
manuelcalavera
توی حدود 100 ِ فول فریم .
من هم ایندور میگیرم هم آت دور . معمولا" هم ایندور هام ، نوری غیر از نور ِ خورشید همراهیم نمیکنه
اگر اینجوری باشد با دقت به لنز 85-17 که شما دارید به معیار فول فریم روی 40D از 27.2 تا 136 خواهد بود که نیاز های شما را در این محدوده کاملا برطرف خواهد کرد؟ من بد برداشت کردم یا شما منظور دیگری از این جمله داشتید؟
پاسخ: انتخاب بین 2 لنز ِ کنون ( 70-200 و 24-105 )
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
QashQai
اگر اینجوری باشد با دقت به لنز 85-17 که شما دارید به معیار فول فریم روی 40D از 27.2 تا 136 خواهد بود که نیاز های شما را در این محدوده کاملا برطرف خواهد کرد؟ من بد برداشت کردم یا شما منظور دیگری از این جمله داشتید؟
من مینیمم رو گفتم ...
من بد پست زدم ، برداشت ِ شما صحیح بود
پاسخ: انتخاب بین 2 لنز ِ کنون ( 70-200 و 24-105 )
واقعیت اینست که فوکال لنت 320-112 "صرف نظر از دیافراگم " که در اصل همان 200-70 روی 40D خواهد بود بنظرم یک فوکال لنت خاصی است که نوع عکاسی ( همانظور که دوستان پیش تر گفتند ) در این خصوص عامل تعیین کننده ای خواهد بود. این شاید خیلی مهم باشه که شما در محدود انتهایی لنز 85-17 و ابتدای 200-70 چقدر از عکسهایتان " با توجه به نوع عکاسی شما را مجبور به تعویض لنز کند؟ برای من استفاده این لنز روی 40D کاربرد خاص خود را داشت ولی به این موضوع واقف بودم هر جایی از این لنز نمیتوانم استفاده کنم( به معیار فوکال لنت ) نمیدونم چرا احساس میکنم لنزی مثل 105-24 و 22-10 برای شما کاربردی تر خواهد بود یعنی بدست آوردن رنج تقریبی :
16-35
38-168
اگر این مد نظرتون باشه اولا باید لنز 17-85 رو رد کنید ثانیا لنز 22-10 فول فریمی نیست.
این ترکیب به این هدف پیشنهاد میشه که ثبت های واید تا ابتدای نرمال برای شما روی یک لنز قرار بگیره و ثبت های(حدودا ) نرمال تا فوکال 168 روی یک لنز دیگه
اینکه دوستان تاکید دارند نوع عکاسی شما عامل تعیین کننده ایست بخاطر اینه که هیچکس جز شما به این موضوع واقف نیست.
بنظرم اول تکلیف رو با فوکال لنت ها مشخص کنیم
پاسخ: انتخاب بین 2 لنز ِ کنون ( 70-200 و 24-105 )
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
QashQai
واقعیت اینست که فوکال لنت 320-112 "صرف نظر از دیافراگم " که در اصل همان 200-70 روی 40D خواهد بود بنظرم یک فوکال لنت خاصی است که نوع عکاسی ( همانظور که دوستان پیش تر گفتند ) در این خصوص عامل تعیین کننده ای خواهد بود. این شاید خیلی مهم باشه که شما در محدود انتهایی لنز 85-17 و ابتدای 200-70 چقدر از عکسهایتان " با توجه به نوع عکاسی شما را مجبور به تعویض لنز کند؟ برای من استفاده این لنز روی 40D کاربرد خاص خود را داشت ولی به این موضوع واقف بودم هر جایی از این لنز نمیتوانم استفاده کنم( به معیار فوکال لنت ) نمیدونم چرا احساس میکنم لنزی مثل 105-24 و 22-10 برای شما کاربردی تر خواهد بود یعنی بدست آوردن رنج تقریبی :
16-35
38-168
اگر این مد نظرتون باشه اولا باید لنز 17-85 رو رد کنید ثانیا لنز 22-10 فول فریمی نیست.
این ترکیب به این هدف پیشنهاد میشه که ثبت های واید تا ابتدای نرمال برای شما روی یک لنز قرار بگیره و ثبت های(حدودا ) نرمال تا فوکال 168 روی یک لنز دیگه
اینکه دوستان تاکید دارند نوع عکاسی شما عامل تعیین کننده ایست بخاطر اینه که هیچکس جز شما به این موضوع واقف نیست.
بنظرم اول تکلیف رو با فوکال لنت ها مشخص کنیم
خیلی ممنون جناب ِ قشقایی ،
همونطور که خودتون فرمودید ، 10-22 ها ای اف اس هستند و من نمیخوام 600-700 تومن پولی بدم که بعد از آپگرید ِ دوربینم غیر قابل ِ استفاده باشه .
قبول دارم و 100 در 100 منطقیست که هر کس ، غیر از نوع عکاسی حتی امضای خودش رو داره ولی باور کنید ، من با این 17-85 از قفل های در های قدیمی عکس میگرفتم ، تا شیشه های نشسته تا مناظر و حیوانات ( حالا خوب یا بدش بنا به لنز و توان عکاسیم بود دیگه )
باور کنید من با این لنز N تا عکس هم از تمبر دارمو مکروگرافی کردم به خیال ِ خودم :D
واسه همین نوع عکاسی ِ من محدود نیست که امیدوارم تا چند سال دیگه این اتفاق بیافته
پاسخ: انتخاب بین 2 لنز ِ کنون ( 70-200 و 24-105 )
با عرض ادب خدمت دوستان و اساتيد
خيلي از تاپيك هاي مربوط به اين فروم رو مطالعه كردم و مواردي كه در انتخاب صحيح لنز موثر هستن رو از نظرات دوستان متوجه شدم ولي بازهم لطف كنيد و يه كمكي كنين تا نتيجه خوبي گيرم بياد و اون اينكه :
براي كار در استوديوي 50 متري و بدنه D500 و براي گرفتن عكسهاي پرتره و تمام قد ، 24-70 يا 24-105 ؟؟؟
( هرچند يكي از دوستان عكاس ما كه تقريباً حرفه اي اين كار رو ادامه ميده اساساً كار كردن با SLR هاي 3 رقمي كنون رو تو استوديو و با لنزهاي مورد بحث رد ميكنه )
پاسخ: انتخاب بین 2 لنز ِ کنون ( 70-200 و 24-105 )
سلام
اول اینکه ارتباط سوال شما به این تاپیک؟!
دوم اینکه اتفاقاً یکی از جاهایی که SLR های 3 رقمی كنون و همترازش در برندهای دیگر توصیه میشود آتلیه و استدیو است.
سوم اینکه عکاسان فشن (که به نظرم جذابترین نوع عکاسی داخل استدیو است) و ... شاهکارهایی با 24-70 خلق میکنند! چطور و چرا دوست شما رد میکنند؟
پاسخ: انتخاب بین 2 لنز ِ کنون ( 70-200 و 24-105 )
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Vahid
سلام
اول اینکه ارتباط سوال شما به این تاپیک؟!
دوم اینکه اتفاقاً یکی از جاهایی که SLR های 3 رقمی كنون و همترازش در برندهای دیگر توصیه میشود آتلیه و استدیو است.
سوم اینکه عکاسان فشن (که به نظرم جذابترین نوع عکاسی داخل استدیو است) و ... شاهکارهایی با 24-70 خلق میکنند! چطور و چرا دوست شما رد میکنند؟
دوست من !
واقعيتش منم فكر ميكنم اين دوست ما يه نمور سختگيرانه موضوع رو ميبينه خاصه اينكه استفاده از اين تيپ لنزها رو براي دوربين هاي غير فول فريم نادرست و ناكارآمد ميدونست . به هر حال هرچند 24-70 رو يكي از اساتيد اين فروم قبلاً هم در پيام خصوصي توصيه كردن ولي نميدونم تو اين ابعاد استوديو و با كارايي كه من ميخوام كاملاً جواب ميده يا نه ؟
پاسخ: انتخاب بین 2 لنز ِ کنون ( 70-200 و 24-105 )
اگر فقط در آتلیه عکاسی میکنید و با توجه به کراپدار بودن دوربین نظر من 24-105 است.