نمایش نتایج : از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6
Like Tree64تشکر
  • 39 Post By Mashhadi Vahid
  • 16 Post By Arash
  • 2 Post By Kaveh Ghobadi
  • 3 Post By Persian

موضوع: لنزهای (DC (Defocus Control نیکون

  1. #1
    كاربر ويژه Mashhadi Vahid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    4,046
    تشکر شده
    21084
    تشکر کرده
    8302

    پیش فرض لنزهای (DC (Defocus Control نیکون

    سلام

    نیکون دو لنز با پسوند (DC (Defocus Control تولید کرده است که اگر بخواهیم آن دو را در دو کلمه خلاصه کنیم, بوکــه و پرتــره اند !

    اولی لنز AF DC-Nikkor 105mm f/2D است که در سال 1993 معرفی شد و دومی AF DC-Nikkor 135mm f/2D که سال 1995 ارایه شد.

    کد:
    http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/lens/af/telephoto/af_dc135mmf_2d/index.htm
    http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/lens/af/telephoto/af_dc105mmf_2d/index.htm
    هر دو لنز از کیفیت ساخت عالی برخوردار بوده و دارای هود فلزی سرخود (تلسکوپی) هستند.

    اما چیزی که آنها را از لنزهای دیگر با فاصله کانونی یا دیافراگم مشابه متمایز میکند, همان ویژگی Defocus Control است , که به شما امکان میدهد حتی در یک دیافراگم ثابت, بتوانید بوکه لنز (کیفیت منطقه خارج از فوکوس) را تغییر دهید!

    روی این دو لنز, یک رینگ اضافه وجود دارد که به وسیله آن میتوانید محو شدگی پیش زمینه یا پس زمینه را کنترل کنید.


    منظور از R همان Rear (پشت) و F نیز به Front (جلو) اشاره دارد.
    البته مسلط شدن به این قابلیت و گرفتن بهترین خروجی نیاز به تمرین و حوصله دارد!
    _____________________________

    رویوی کن راکول از AF DC-Nikkor 135mm f/2D

    کد:
    http://kenrockwell.com/nikon/135mm-f2-dc.htm
    کن راکول تاکید کرده که این لنز به هیچ وجه یک لنز سافت فوکوس نیست !!

    The in-focus part of the image is always ultra sharp. This is not a soft-focus lens. It's only the unfocused parts of the image which are made softer.

    و آن را شارپترین لنز نیکون و ایده آل برای پرتره دانسته

    The Nikon AF 135mm f/2 DC is Nikon's, and arguably the world's, greatest portrait lens. It has a very similar smaller brother, the 105mm f/2 DC.

    The 135mm DC is also Nikon's sharpest 135mm lens, and an extraordinarily great lens for nature and landscape photography. It is worlds sharper and freer from spherical aberration than any of the the old manual focus 135mm f/2 lenses.
    ______________________________

    رویوی فتو زون از AF DC-Nikkor 135mm f/2D

    کد:
    http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/225-nikkor-af-135mm-f2-d-dc-review--test-report




    Verdict
    The DC-Nikkor AF 135mm f/2 D is a very high quality, versatile tele lens. The resolution figures are excellent when using the Nikkor as a conventional lens. The Defocus Control (DC) feature gives you superior control over background and foreground blur - some portrait and still-life photographers will certainly desire such a detailed controlled over the bokeh (the out-of-focus blur) although it requires quite a bit of experience to master it. Vignetting, distortions and lateral CAs are very low and nothing to worry about in the field. The build quality of the lens is excellent whereas the AF (relying on the slotted drive screw) is a bit dated by now. Similar to its shorter cousin the DC-Nikkor 135mm f/2D has one major drawback - its price tag at around 1200 €/US$.

    در صفحه سوم این بررسی , میتوانید با نگه داشتن ماوس روی نوار بالای عکس, تغییر بوکه را مشاهده کنید , اگر چه به نظر من سوژه و پس زمینه مناسبی برای بیان این ویژگی انتخاب نشده.

    ____________________________________

    و بررسی AF DC-Nikkor 105mm f/2D توسط فتوزون

    کد:
    http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/222-nikkor-af-105mm-f2-d-dc-review--test-report

    Verdict
    The DC-Nikkor AF 105mm f/2 D is a very high quality, versatile tele lens. The resolution figures are excellent when using the Nikkor as a conventional lens. The Defocus Control (DC) feature gives you superior control over background and foreground blur - some portrait and still-life photographers will certainly desire such a detailed controlled over the bokeh (the out-of-focus blur) although it requires quite a bit of experience to master it. Vignetting, distortions and lateral CAs are very low and nothing to worry about in the field. The build quality of the lens is excellent whereas the AF (relying on the slotted drive screw) is a bit dated by now. The DC-Nikkor has one major drawback - its price tag. At around 1000 €/US$ it costs about as much as the Nikkor AF 85mm f/1.4 or the new Zeiss ZF 85mm f/1.4 - two other excellent but even faster "portrait" lenses.

    _____________________________
    از شنیدن تجربیات و مطالعات دوستان دیگر در مورد این دو لنز خوشحال خواهیم شد.

    مدتی قبل در سایت شایعات نیکون از احتمال به روز رسانی این دو لنز (حداقل یکی از آنها) صحبت شده بود که امیدوارم به حقیقت بپیوندد.

    قیمت لنز 135 در بازار ایران 1.200 میلیون و قیمت لنز 105 نیز 1.100 است (بسیار نزدیک به قیمت اینترنتی آنها)

    لطفا ً از هر گونه بحث برندی تنش زا در این تاپیک پرهیز نمایید , ممنون. :)
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    nmroshan، Amir Mohebi، SBadri و 36 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    وحيد قديري راد

    www.flickr.com/photos/ghadiri

  2. #2
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: لنزهای (DC (Defocus Control نیکون

    تا جایی که یادم میاد کانن دو نسخه ۱۳۵ مم داشت.(اگر اشتباه می‌کنم دوستان اصلاح کنند.)
    یه نسخه معمولی و یک نسخه سافت فوکوس.
    نسخه معمولی همان چیزی است که از یک لنز پرایم انتظار می‌رود.

    اما ۱۳۵ نیکون
    با لنز نیکون کار کردم.
    ۱۳۵ نیکون لنز پرایم استاندارد نیست.
    یک لنز ویژه است با قابلیتهای ویژه
    همانطور که وحید از قول راکول گفته به هیچ شکل یک لنز سافت فوکوس نیست. بلکه کار خاصی انجام می‌دهد!(جستجو نکردم ولی نمونه دیگری در برندهای دیگر ندیدم.)
    به هر حال اگر نیاز به چنین لنزی دارید؟ ارزش آن را دارد.
    ولی اگر به عنوان یک پرایم عادی قصد خرید آن را دارید بی خیال آن شوید.
    پولتان را جمع کنید برای خرید ۷۰-۲۰۰
    اگر هم ۷۰-۲۰۰ دارید؟ با پولش برای یک سفر مناسب برنامه ریزی کنید!
    Amir Mohebi، ME، A_Maddah و 13 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  3. #3
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    April 2012
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    105
    تشکر شده
    198
    تشکر کرده
    67

    پیش فرض

    چند روزیه که این لنز دستمه
    میخواستم بپرسم رینگ R & F دقیقا چه عملی انجام میدهد و من تاثیری تو بکگراند و فورگراند ندیدم کلا وقتی رینگ روی عددی هماهمنگ با دیافراگم باشه همه چیز Net هست ولی وقتی عدد دوم تغییر میکنه کلا همه چیز فلو میشه . . .
    ممنون

  4. #4
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط i love nikon نمایش پست ها
    چند روزیه که این لنز دستمه
    میخواستم بپرسم رینگ R & F دقیقا چه عملی انجام میدهد و من تاثیری تو بکگراند و فورگراند ندیدم کلا وقتی رینگ روی عددی هماهمنگ با دیافراگم باشه همه چیز Net هست ولی وقتی عدد دوم تغییر میکنه کلا همه چیز فلو میشه . . .
    ممنون
    اصولا!

    آن F به معنای Front و R به معنای Rear است.

    Defocus Control on the Nikon 105mm f/2D AF DC-Nikkor

    این رینگ می تواند نرمی و جنس مناطق خارج از فوکوس و فلو تصویر ( شاید بتوان گفت بوکه اگر به سمت Rear باشد ) را کنترل می کند.
    hamid_rabbi و i love nikon تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  5. #5
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    یزد
    نوشته ها
    143
    تشکر شده
    213
    تشکر کرده
    395

    پیش فرض

    به مطالب زيادي برخوردم كه اين لنز ١٣٥ رو بهترين لنز براي پرتره معرفي كردن، ميخواستم بدونم تجربه بزرگواران در باره اين لنز چيه و چرا اينجا با اقبال روبرو نشده و آيا ميشه از اون به عنوان تك لنز واسه كارهاي پرتره (استوديويي و بيرون)، استفاده كرد؟

    ممنون

  6. #6
    كاربر ويژه Persian آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,472
    تشکر شده
    10723
    تشکر کرده
    6066

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط yaghini نمایش پست ها
    به مطالب زيادي برخوردم كه اين لنز ١٣٥ رو بهترين لنز براي پرتره معرفي كردن، ميخواستم بدونم تجربه بزرگواران در باره اين لنز چيه و چرا اينجا با اقبال روبرو نشده و آيا ميشه از اون به عنوان تك لنز واسه كارهاي پرتره (استوديويي و بيرون)، استفاده كرد؟

    ممنون
    این لنز برای استفاده در استودیو زیادی بلند است حتی بر روی فول فریم. بر روی کراپ دار که اصلا نمیشود در استودیو ازش استفاده کرد. لنز 85 قطعا برای این کار کاربردی تر است. در اینکه میشود پرتره های بسیار خوبی با این لنز گرفت شکی نیست اما استفاده از شما را دچار محدودیت میکند.
    Digital Lover، yaghini و Dariush Chegini تشکر می‌کنند.
    علیرضا غفاری
    لینک مقالات سایت
    "Travel is the graduate school of life" Joe McNally

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •