سلام
منم یاد این لنز افتادم که یک سال از من بزرگتره
Canon Camera Museum | Camera Hall - Lenses (FL Mount)
سلام
منم یاد این لنز افتادم که یک سال از من بزرگتره
Canon Camera Museum | Camera Hall - Lenses (FL Mount)
فرهاد حسيني
جالبه که ۵۵ اف ۱.۲ هم بوده
۵۰ - ۵۵ - ۵۸ با اف ۱.۲ از یک برند!
تولیدشون هم برمیگرده به دوران انالوگ نیکون یعنی زمان دیجیتال نبوده که بگیم مثل کانن سنسورهایی با سایز متفاوت بوده که فاصله کانونی نرمال برای سنسورهای مختلف متفاوت بوده!
دلیل تولید اینها چی بوده؟ با این فواصل نزدیک به هم؟
در سرزمینی که سایه ی آدم های کوچک بزرگ میشود، قطعا آفتاب در حال غروب است!
Nikkor 16-35 | Nikon F5
شما بد ترجمه کردین.
به عبارت ساده تر, برای کاستن وینیت.The main reason is to retain brightness with minimized peripheral light falloff.
ترجمه قسمت بعد صحبتشون :
هم باز اونی که شما فرمودین نیست.While featuring a 58 mm focal length as a homage to the Noct Nikkor 58mm f/1.2 lens, we selected the f/1.4 maximum aperture for this reason.
یه سری سمپل با جزئیات بالا از خروجی این لنز رو میشه در اینجا دید.
ج.ابراهیمی
ج.ابراهیمی
گاهی تاریخ تولید و عرضه اینها متفاوت بوده است. مثلا 55F1.2 از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۷ تولید میشد و بعد تولیدش قطع شد و 58f1.2 تولید شد. گاهی هم تکنولوژیهای اینها متفاوت بوده است و لنزها در کلاسهای مختلفی عرضه میشده ( مثلا همین ۵۸ میلیمتر در کلاس بالاتری نسبت به 55 بود). یا مثلا پرایمهای ۲۴ و ۲۸ با اف ۲.۸ که هنوز هم تولید میشوند و کیفیتهای متفاوتی دارند.جالبه که ۵۵ اف ۱.۲ هم بوده
۵۰ - ۵۵ - ۵۸ با اف ۱.۲ از یک برند!
تولیدشون هم برمیگرده به دوران انالوگ نیکون یعنی زمان دیجیتال نبوده که بگیم مثل کانن سنسورهایی با سایز متفاوت بوده که فاصله کانونی نرمال برای سنسورهای مختلف متفاوت بوده!
دلیل تولید اینها چی بوده؟ با این فواصل نزدیک به هم؟
تصویر این لنز به روی Nikon D4 که حکایت از این داره که این لنز ساخته شده برای فول فریم های گران قیمت با سنسور های بسیار دقیق :
مهدی
طبق اين تست که جالب به نظر نمياد به نسبت قيمتش
IQE.jpg
Canon 6D2/5D3
16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
Majid
قیمت که واقعا بالاست اما به نظرم نمیشه گفت لنز جالبی نیست. همین ارقام حکایت از احتمال بسیار زیاد* ثبت خروجی برتر در فول آپرچر ( f/1.4 ) نسبت به تمامی لنزهای دیگر نرمال نیکون با دیافراگم باز میکند زیبایی بوکه و ... هم که حکایت دیگریست که در این ارقام نمیگنجد. مورددیگری که در این اعداد یافت نمیشود سرعت و دقت فوکوس نسبت به نسخه 50 میلیمتری است که باید بررسی شود. ضمنا این 8 م.م اضافه هنگام استفاده روی دوربینهای کراپ این لنز رو برای کاربرد پرتره کاملا موجه میکند.
__________________________________________________ ____________________
*
در نتایج dxo مقدار Vignetting برای Wide open محاسبه میشه پس از این نظر برتری دارد.
اختلاف 2 واحدی رزولوشن نیز خیلی قابل چشم پوشی نیست و یقینا در آپرچر طلایی رزولوشن بهتری دارد و میتوان امیدوار بود Wide open بهتری هم بدهد.
طبق مطالب مندرج در این سایت مقدار CA بزرگتر از 5µm قابل توجه است اما رکورد این لنز بسیار پایینتر از این حد است و در واقع در CA این لنز از بهترین های تست شده توسط DxO است. این مقدار هم در نتایج DxO برای یک لنز پرایم میانگینی نیست بلکه ماکزیمم مقدار بدست آمده در محدوده آپرچر است که باز احتمال آن میرود مربوط به f/1.4 باشد.
FD master
Nikon-lenses-1024x703.jpg
یک بررسی عکاسانه :
http://neilvn.com/tangents/review-ni...mm-f1-4g-lens/
که Background Blur و شارپنس را بررسی کرده و یک بررسی علمیتر توسط Roger Cicala :
LensRentals.com - Nikon 58mm f/1.4 is (hopefully) Not About the Numbers
پینوشت: آقای اکبری تذکری در مورد پست قبلی بنده دادند که ضمن تشکر از ایشان، بدین وسیله آن مطلب تصحیح می شود :
در رابطه با مطلب زیر فکر میکنم یک " نیکون " بعد از SLR از قلم افتاده باشد چراکه کنون * از سال 1971 لنز آسفریکال داشته .Canon Camera Museum | Camera Hall - Lenses (FD Mount)
Ai Noct NIKKOR 58mm f/1.2 که در سال ۱۹۷۷ تولیدش شروع شد و اولین لنز آسفریکال برای دوربینهای SLRبود. عبارت Noct هم بخاطر آن بود که بر توانایی لنز در عکاسی شبانه تاکید کند ( Nocturn )، چرا که آن زمان از این ایزوهای بالای دوربینهای فعلی خبری نبود.
The world first interchangeable lens for 35mm SLR employing an aspherical lens element to achieve sharp definition even from the maximum aperture, was developed together with the highest-end system camera, the F-1 and the best selling SLR camera at the time, the FTb.