پاسخ: كدام لنز Walk Around براي دوربين هاي نيكون ؟
با سلام ببخشید که دخالت می کنم
به دلیل اینکه از بحث اصلی خارج نشیم و بحث به بیراهه کشیده نشود. خیلی خلاصه توضیح می دهم:
پرسپکتیو معنای مشخص و کاملی دارد. که در دو زمینه پرسپکتیو دیداری و پرسکتیو گرافیک تعریف می شود.
در یک کلمه به معنای دور نمای سه بعدی و یا در فارسی ژرفانمایی می باشد. راهی است که در آن اشیا و چیزها بر پایهء دوریشان و یا ابعاد و یا جایگاهشان نسبت به چشم برای چشم نمایان میشوند. و عمق میدان به معنای وضوح تصویر در محدوده ای از عمق دید می باشد بدین معنی که در پرسپکتیو می توان عمق میدان را هم تعریف کرد.
تا آنجایی که می دانم در عکاسی هم همین معنا ها صدق می کند.
موفق باشید.
پاسخ: كدام لنز Walk Around براي دوربين هاي نيكون ؟
نقل قول:
اما در مورد اصل مشکل من هنوز چیز چندانی از صحبت دوستان دستگیرم نشده. یعنی اینکه به فرض اینکه من خواستم این لنز رو بگیرم، الان بگیرم؟ یا صبر کنم وقتی D۷۰۰ رو گرفتم این لنز رو هم بگیرم. با توجه به اینکه امکان افزایش قیمت وجود داره و در ضمن خرید همزمان D۷۰۰ و لنز ۲۴-۷۰ نیکون برام مشکله. خرید جدا جدای اینها هم هزینش زیاده و خرید یک باره ش کار رو مشکل تر هم خواهد کرد.
اگر پیه خرید D700 و 24-70 را به تن مالیدهاید، زمان خرید 24-70 را تنها وضعیت بودجهتان مشخص میکند. خرید توام این دو موجود، هزینه سنگینی بر دوش اقتصاد خانواده تحمیل خواهد کرد. و به عنوان شوخی جهت انبساط خاطر، ظریفی از آن سوی آب به طنز میگفت که افراد متاهل اگر هزینه زیادی برای تجهیزات عکاسی کنند، ممکن است در نهایت وکیل خانوادگیشان هم بتواند دوربین و لنز گرانقیمت بخرد.:::happy:::
پاسخ: كدام لنز Walk Around براي دوربين هاي نيكون ؟
سلام: برای تشبیه به فاصله کانونی معادل روی فول فریم و کراپ بهتر است از FOV معادل استفاده کنید تا پرسپکتیو.
و نه عمق میدان معادل
field of view یا میدان دید واژه بهتری است اگر اصل را بر واژه هایی با مفاهیم همسان بگذاریم تا دیگران به اشتباه نروند. از این بابت میگویم چون بارها شده دوستانی که بعدا این تاپیک را میخوانند به این مفاهیم استناد میکنند
کد:
http://www.dpreview.com/learn/?/Glossary/Optical/Focal_Length_Multiplier_01.htm
پاسخ: كدام لنز Walk Around براي دوربين هاي نيكون ؟
سلام
در مطالب قبلی شما زیاد میدیدم که راجع به کم اوردن ایزوی دوربین فعلی ونیاز به 2.8 صحبت به میون اوردید
اکثر شات ها با ایزوی حدود 400-800 واف 2.8 در شرایط نوری کم جواب میده
مگه شما عکاسی تئاترانجام میدید که یکی از اهداف مهم خریدتون دی 700 با ایزوی بالا هست
برای عکس خوب در شب بهترین گزینه سه پایه هستش مگر عکاسی از موضوعات متحرک که در شرایط نور کم به ندرت پیش میاد
شما که مبنای کارتون عکاسی توی شب وموضوعات متحرک نیست؟
ایزوهای بالای دوربینهایی غیر از دوربین منتخب شما روهم با مقداری پروسس میشه تا حد زیادی بهبود بخشید.
پاسخ: كدام لنز Walk Around براي دوربين هاي نيكون ؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
reza999
سلام
در مطالب قبلی شما زیاد میدیدم که راجع به کم اوردن ایزوی دوربین فعلی ونیاز به 2.8 صحبت به میون اوردید
اکثر شات ها با ایزوی حدود 400-800 واف 2.8 در شرایط نوری کم جواب میده
مگه شما عکاسی تئاترانجام میدید که یکی از اهداف مهم خریدتون دی 700 با ایزوی بالا هست
برای عکس خوب در شب بهترین گزینه سه پایه هستش مگر عکاسی از موضوعات متحرک که در شرایط نور کم به ندرت پیش میاد
شما که مبنای کارتون عکاسی توی شب وموضوعات متحرک نیست؟
ایزوهای بالای دوربینهایی غیر از دوربین منتخب شما روهم با مقداری پروسس میشه تا حد زیادی بهبود بخشید.
عکاسی تاتر که نه اما به عکاسی شب و یا محیط کم نور بسیار علاقه دارم و فراوان پیش اومده که حسرت داشتن D۷۰۰ با یه لنز با دهانه ی باز رو برای این شرایط داشته باشم. به علاوه جشنها و یا مهمونیها مکانهای بسته و کم نور که عکاسی میکنم دیگه وجود سه پایه هم مشکلی رو چندان حل نمیکنه.حتا مورد عکاسی شب و خیابون و شهر هم استفاده از سه پایه خیلی دست آدم رو میبنده. تصور کنید که یک خیابون شلوغ بخواین سه پایه رو باز کنید و عکس بگیرید! نکتهٔ دیگه هم عکاسی با لنز تله از سوژه حال حرکت هست که برای فریز کردن سرعت خیلی بالا لازمه.مثل عکاسی از پرنده حال حرکت. این مورد آخر باعث میشه که تصمیمم برای گرفتن فول فریم مردد بشم. اگه این مورد نبود، شکی برای گرفتن D۷۰۰ نداشتم. اخیرا هم که گاهی هوس عکاسی نجومی به سرم میزانه که خدا رو شکر این مورد دیگه جدی نیست و میشه نظرش نگرفت.
اگه مطمئن بودم که دوربین جایگزین D۳۰۰ اولا خیلی گرونتر از D۷۰۰ نیست، ثانیا کنترل ایزواش حد D۷۰۰ ه و ثالثا تا یک سال و نیم دیگه معرفی میشه اونوقت دیگه D۷۰۰ از لیستم خارج میشد.
خیلی وقتها شده که خواستم شرایط کم نور عکس بگیرم و با وجود استفاده از ایزو ۸۰۰ و دیفرگم ۱.۸ لنز ۵۰مم نیکون سرعت شاتر حدود ۱/۸ ثانیه بوده. این شرایط حتا استفاده از لنز با دهان ۱/۴ هم آن چنان راهگشا نیست.
یک مورد دیگه هم که جناب سعدی عزیز اشاره کردند خرید لنز ۱۷-۵۵ ف/۲.۸ بود. مسلما رنجی که بهم میده دقیقا اون چیزیه که لازم دارم. f/۲.۸ این لنز هم برای من ایدال هست. اما بعد از یه کمی سرچ کردن اینترنت به سه تا مساله رسیدم. اول اینکه سایت photozone.de مورد این لنز چندان نظر مثبتی نداره. نکتهٔ دوم اختلاف قیمت نه چندان زیاد این لنز با ۲۴-۷۰ هست. لاقل جایی که من قیمت گرفتم تفاوت قیمت این دو تا لنز حدودا ۴۰۰ تومن بود. و نکتهٔ سوم هم اینکه این لنز یه لنز کراپ هست. به هر حال این یک حقیقته که لنز کراپ دار فقط روی دوربین کراپ دار قابل استفاده است و لنز فول فریم روی هر دو نوع دوربین. یه جور حس آینده نگری آدم رو وادار میکنه که با دقت بیشتری لنز کراپ دار انتخاب کنه. خصوصا با این قیمتهای نجومی لنز ها.
از بین دوستان کسی هست که مورد کیفیت ۱۷-۵۵ نیکون تجربه شخصی داشته باشه؟ متاسفانه به علت استفاده از نرم افزارهای ویرایشگر چندان نمیشه از روی نمونه عکسهای روی اینترنت در مورد کیفیت واقعی قضاوت کرد.
:::happy:::