شاید اینگونه باشد.قرار است فردا جوابی را که سیگما برای سیگل فرستاده برایم ایمیل کنند.البته امروز برای سیگما هم ایمیل زدم.در هر حال مسله سالم بودن لنز است که تا حال برای من روشن نشده است
ویرایش توسط light_darkness : Sunday 2 August 2009 در ساعت 00:52 دلیل: ....
جواب سیگما:
Thank you for choosing Sigma products.
This is normal, so your lens is ok.
It has to do with the bellows factor of your lens.
The closer you are the limited amount of light there is and the higher your magnification can increase thus limiting how wide open you can make your lens.
It can vary depending on what magnification you are at with the lens and how close you are to your subject
شايد نشه اسم بهترين لنز سيگما رو روش گذاشت ولي به لحاظ قيمت پايين بي رقيب ترين از خيلي لحاظه
بالاترين شارپنز تو سايت photozone براي لنزهاي سيگمامتعلق به اين لنز
واز لحاظ Chromatic Aberrations در رده بالايي قرار مي گيره ودر بالاترين مقدار به 0.6px نميرسه
و اين لنزو فوتو زون در رده big boyz قرار داده
سلام
یکی از دوستان در پست خصوصی مسئله ای را بیان کرده اند که من نظر ایشان را نتوانستم بپذیرم.دوست دارم شما دوستان در خصوص صحیح بودن و غیر صحیح بودن این نظر , من را راهنمایی کنید.
جریان از این قرار است این دوست عزیز علت استفاده نکردن دوستان عکاس حیات وحش از لنز 150 را برای پرنده گرافی می خواستندبدانند.و من توضیحاتی دادم.
اما پس رد و بدل شدن چندپست بین من و این دوست عزیزبه اینجا رسیدیم.
من عینا پست های این دوست عزیز را ارسال خواهم کرد.
پست ارسالی توسط این دوست
برای لنز های ماکرو Magnification ratio به نسبت 1:1 هست
ولی برای لنزهای دیگر نسبت متغیر..
مثلا برای 200-400 نیکون 1:3.7 هستش.
پس مقدار زومی که لنز ماکرو در 150 م.م میدهد،تقریبا از مقدار زومی که لنز 200-400 در بازه نهایی می دهد بزرگتر است.
و جواب ارسالی من
من هنوز نمی توانم هدف شما را از مقایسه زوم 150 و 200-400 را بفهمم و البته رابطه آن با مورد استفاده برای پرنده گرافی.ایا شما منظورتان این است بفرض مثال اگر پرنده ای در فاصله 4 متری یک عکاس نشسته است و چنانچه عکاس ثابت باشد و با دولنز 150 و 200-400 از پرنده عکس بگیرد کادر خروجی 150 بعلت زوم بیشتر بسته تر و سوژه بزرگتر خواهد بود؟
جواب ایشان
بله طبق محاسباتی که کردم بزرگتره.
کلا برام سواله که واقعا به جز بحث لرزشگیر و سرعت فوکوس که هر دو تا حدود زیادی حل شده اند،لنزهای ماکرو هیچ جایگاهی در عکاسی تله ندارند.
خب نظر شما دوستان اهل فن چیست؟
پایدار باشید
یا حق
اسدالله مداح
سلام
البته می بخشید من جواب میدم زودتر با اینکه خیلی اهل فن نیستم:biggrin:،ولی تقریبا مطمئنم که اون ادعای دوستمون نادرسته، نسبت بزرگنمایی ماکرو در بیشترین فوکال و در کمترین فاصله فوکوس بدست میاد، اگه همین لنز ماکروی 150 رو با یه لنز 150 غیر ماکرو مقایسه کنیم، تفاوت در حداقل فاصله فوکوس باعث تفاوت در بزرگنمایی در حالت ماکرو میشه، مثلا اون لنز غیر ماکرو حداقل فاصله فوکوسش 1 متره و لنز ماکرو 19 سانتی متر، بنابراین در این حالت خروجی لنز ماکرو بزرگتره، ولی در فواصل بیشتر از این (مثلا همون 4 متر) خروجی این دو لنز هیچ فرقی نداره باهم (از لحاظ بزرگنمایی)
امیدوارم منظور رو درست رسونده باشم
من خودم لنز 150 سیگما رو دارم تنها دلیلی که باعث میشه در مورد حیات وحش برام جذابیتی نداشته باشه، نداشتن لرزشگیر و سرعت فوکوس پایینه و بس
نظر دوستان اهل فن می تونه کاملتر باشه
به نظرم نظر دوستمان اشتباه است.
شما وقتی در بی نهایت فوکوس می کنید نسبت بزرگنمایی یک چیزی است توی مایه های همان لنز های تله ( در بسیاری مواقع هم کمتر )
فکر کنم این تصویر مشکل را بر طرف کند
در فوکوس بی نهایت و نزدیک به آن بزرگنمایی لنز 105 ماکرو سیگما حدود 1:4 است.یک چیزی مثل لنز های تله معمولی و حتی کمتر.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
سلام جناب مطهری
قسمت اول فرمایش شما 100% صحیح است ولی قسمت دوم آن یکمقدار قسمت اول را نقض میکنه.
فکر میکنم قائدتا دلیل مهمتری که از جذابیت این لنز برای عکاسی از حیات وحش کم میکنه، همانا بزرگنمایی کم این لنز در فواصل زیاد بخاطر فاصله کانونی کوتاه آن است.
البته مسلما نداشتن لرزشگیر و سرعت کم اوتوفوکوس بهمراه تله کانورتور 1.4 و از دست رفتن اوتوفوکوس بهمراه تله کانورتور 2X + افت شدید کنتراست و افت نسبتا شدید شارپنس بهمراه این تله کانورتر هم دلایل مهم بعدی میتوانند باشند.
بهین ناظم رعایا
www.prophotocom.com