نمایش نتایج : از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
Like Tree10تشکر
  • 9 Post By Dariush Chegini

موضوع: روش امتیاز دهی DxO برای لنزها

  1. #1
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض روش امتیاز دهی DxO برای لنزها

    1- من برای مقایسه لنزهای 15-85 و 18-55 کانن به سایت DxO مراجعه کردم و با کمال تعجب دیدم که این سایت امتیازی که برای رزولوشن (قابلیت ثبت جزئیات) این دو لنز ثبت کرده با هم برابر است (47 lp/mm) . از آنجا که دوربین استفاده شده برای تست هر دو لنز یکی بوده است. به نظرتان واقعاً رزولوشن این دو لنز یکی است؟
    2- سایت DxO برای لنز Sigma 105mm DG EX Macro با دوربین 1Ds MK III امتیاز کل 23 (خیلی خوب) را ثبت کرده و برای همین لنز با دوربین 7D امتیاز 14 (نسبتاً بد) در صورتی که در ریز امتیازات داده شده به لنز با بدنه 1Ds MK III امتیاز رزولوشن بهتر از لنز روی 7D است و در مابقی امتیازات برتری با لنز روی 7D بوده است. چطور ممکن است امتیازات اخذ شده توسط یک لنز مشخص روی دو بدنه چنین تفاوت فاحشی داشته باشد؟ (خیلی خوب در مقابل نسبتاً بد)
    از طرف دیگر همین لنز از سایت DxO برای عکاسی ورزشی تقریباً امتیاز کامل را گرفته است (علیرغم اتوفوکوس بسیار کند و ناکارآمدی که دارد!) ولی برای پرتره نزدیک به نصف امتیاز کامل را دریافت کرده (این لنز علاوه بر قابلیت اصلی آن که ماکروگرافی است به عنوان لنزی خوب برای پرتره مشهور است!)
    ممنون می شوم اگر دوستان راهنمائی کنند، چون این امتیازدهی چنان گیج کننده است که من اصولاً از سایت DxO صرفنظر کرده ام و به سایت های دیگر که نمونه عکس، تحلیل کامل و نتیج تست ISO را ارائه می کنند (مانند The-Digital-Picture) مراجعه می کنم.
    ویرایش توسط Dariush Chegini : Tuesday 27 November 2012 در ساعت 13:41
    Saeed.gh.sh، nejadi، kopoly و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •