پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره
کد:
شايد حق با عليرضا است و من ديگه فسيل شده ام
آقا بنده یک همچین جسارتی نکردم.
تازه اقا بنده خودم از نسل لوبیتل 2 و کداک 126 و فلاش ترکوندنی هستم.
همه راگفتم که سنم را نگم.:biggrin:
ولی خدایی دیدن عکسهایی از عکاسان 30 سال پیش جالب است مثلا عکسی از لری باروز در جنگ ویتنام را دیدم که یک گونی لنز و دوربین به همراه خودش داشت.
فکر کنم داشتن لنزهای 20 -50 -85-105-150 -200 و تله تر برحسب نیاز رایج بوده است.
تازه طرف باید فیلمهای ظاهر نشده را با خودش میاورد وووو
در گرفتن عکس هم کلی امساک به خرج میدادند و بیخود شاتر نمیچکوندند
بی خود نیست یک سری قدیمی ها شاکی هستند الان یک دوربین دیجیتال و یک لنز 200-18 و یک لپ تاپ و پرینتر و عکس گرفتن مثل رگبار مسلسل.!!
راستش من یک فیلم بینظیر از نشنال جئوگرافیم دارم به اسم NATIONAL GEOGRAPHIC PHOTOGRAPHER
روی دی وی دی بود و الان روی هارد اکسترنالم ریختم اگر کسی خواست شاید بشه یه جوری بهش برسونم.
بیش از 10 بار این فیلم را دیدم.
همه چی را قاطی گفتم. اخر شبه ببخشید
پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره
نقل قول:
جناب روشن بطور حتم حق با شماست من خودم نمونه عکس های 18-70 را دیده ام اما اینقدر از 17-70 سیگما تعریف کردن که بشک افتادم گفتم من که ندیدم شاید کارش بهتر باشه من که ر گفتم که طرفدار پرو پا قرص لنز نیکور هستم
تعریفها از 70-17 درسته ، لنز بسیار خوبی است ، اما برای کنون داران عزیز چون معادل همچین لنزی (جمع قیمت + کیفیت) در براند عزیز کنون وجود ندارد.
اما انتخاب معقول بین این دو لنز برای بدنه های نیکون قطعا 70-18 نیکور خواهد بود .
پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره
سلام دوستان :)
من هنوز منتظرم که دوستان جواب سئوال های چهار و پنج را هم بدهند .
اگه لینک مقاله ای در این زمینه هم بدهید می پذیریم .:biggrin:
پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
1348346
سلام دوستان :)
من هنوز منتظرم که دوستان جواب سئوال های چهار و پنج را هم بدهند .
اگه لینک مقاله ای در این زمینه هم بدهید می پذیریم .:biggrin:
جواب سوال 4 تا اونجایی که من میدونم عملکرد فوکوس ، سریع ، دقیق و بی صدا..اگه چیز دیگه ای هست دوستان باید کمک کنند.
پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره
فرهاد عزيز اختيار داريد و مطمئن باشيد آدمي با انرژي و علاقه شما، اصلاً کم لطفي است که از خودش اين طور ياد کند. در ضمن من هم مثل عليرضا عزيز چيزي از سن و اين مسائل بروز نميدهم!
تنها بحث سر اين است که خصوصيات اصلي لنزهاي فيکس که به خاطر آن ها خودمان را محدود به اين لنزها ميکنيم،*يعني مثلاً شارپنس قابل قبول در تمام محدوده ديافراگم (مخصوصاً حداکثر گشادگي)*و بوکه زيبا، هيچکدام به کار استوديو نمي*آيند.
اما در خارج از استوديو اين داستان به کلي متفاوت است.
هيچکدام از اين حرفها در نفي لنز عالي 85 ميلي متر نيست، تمام عکاسان پرتره (از جمله خود من) آرزويشان اين است که اين لنز ته کيفشان خودنمايي کند.
يادم مي*ايد در آن روزها که در استوديو ها همه دوربين هاي ماميا آر بي 67 استفاده ميکردند،* کسي حوصله جابه جايي سه پايه را براي کراپينگ دقيق نداشت و معمولا 80 درصد عکسها، بين 30 تا 40 درصد دور ريختني داشتند!
براي همين است گاهي بحثي ميشود و کسي از من ميپرسد که عکاسي آن روزگار و با مديوم فرمت با کيفيت تر بود يا با ديجيتال،*جداً نميدانم چه بگويم،*چون اون پلت فرم اگر در دست فرد مسلط قرار ميگرفت،*نتيجه بسيار عالي و غير قابل مقايسه با ديجيتال ميشد،* اما عملاً در دست عکاس بي حوصله، به پاي ديجيتال هم نميرسيد.
پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Amir A
فرهاد عزيز اختيار داريد و مطمئن باشيد آدمي با انرژي و علاقه شما، اصلاً کم لطفي است که از خودش اين طور ياد کند..........
تنها بحث سر اين است که خصوصيات اصلي لنزهاي فيکس که به خاطر آن ها خودمان را محدود به اين لنزها ميکنيم،*يعني مثلاً شارپنس قابل قبول در تمام محدوده ديافراگم (مخصوصاً حداکثر گشادگي)*و بوکه زيبا، هيچکدام به کار استوديو نمي*آيند.
اما در خارج از استوديو اين داستان به کلي متفاوت است.
هيچکدام از اين حرفها در نفي لنز عالي 85 ميلي متر نيست، تمام عکاسان پرتره (از جمله خود من) آرزويشان اين است که اين لنز ته کيفشان خودنمايي کند.
......
.
جناب محبي عزيز
از لطف بي پايان شما ممنونم.
شايد من چون خودم مشكل مالي دارم ( براي عكاسي البته ! ) همه ي جواب هايم هم رنگ و بوي اقتصادي دارد !!
حتمن موافقيد كه براي ساختن دو لنز با كيفيت يكسان اولي فيكس و دومي زوم ، بايد براي دومي خرج بسيار بيشتري شود و در نتيجه گرانتر است. من عرضم اين بود كه لنزي كه قرار است هميشه روي دوربين و روي سه پايه توي آتليه بماند چرا بايد خرج بيشتري برايش شود ولي الان با روشنگري جنابعالي و ساير دوستان فهيم اين فوروم با ارزش ، متقاعد شده ام كه اختلاف قيمت ( ظاهرن اينروز ها اندك) اين لنز ها ارزش جا بجا نكردن مرتب سه پايه را دارد :biggrin:
موفق و پايدار باشيد
پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره
بحث جابه*جا كردن 3 پايه به جاي خود!
من توي آتليه با 3 پايه عكاسي نميكنم.
85 مم رو هم دارم... تست هم گرفتم... بسيار خوب بود... اما انگيزه زيادي ايجاد نميكند...
اگر آتليه اي ؟ كارش فقط عكس 3*4 گرفتن باشد؟ شايد استفاده از لنز فيكس توجيه پذير باشد.
(البته يقينا در قطع 3*4 چنين كيفيتي لازم نيست... اما منظور پرتره هايي در سايز و جنس ثابت)
به گمان من سرعت عمل و دقتي كه لنزهاي زوم در آتليه به عكاس ميدن .. اونها رو اجتناب ناپذير ميكنه....(مشكل كيفيت هم اصولا وجود نداره)
نكته:
لنزهايي مثل 85 مم و يا 50 مم در f 2 عكاس رو ذوق زده ميكنن... اما در ديافراگمهاي بالاتر ... اختلاف خيلي نيست.
پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره
سلام....
نقل قول:
من توي آتليه با 3 پايه عكاسي نميكنم
آرش جان سوال.....
روی دست عکاسی میکنید ؟
میشه یکمی توضیح بدید ؟
فلاش ها وایرلس هستند ؟
پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره
بله...
روي دست عكاسي ميكنم...
با سرعت سينك 1/250 مشكل لرزش دست ندارم!
فلاشها هم وايرلس نيستند... كماكان از سيم استفاده ميكنم...(بهترين كابلي هم كه ديدم كابل فنري مولتيبليتز هست...)
پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره
سلام....
نقل قول:
روي دست عكاسي ميكنم...
با سرعت سينك 1/250 مشكل لرزش دست ندارم!
فلاشها هم وايرلس نيستند... كماكان از سيم استفاده ميكنم...(بهترين كابلي هم كه ديدم كابل فنري مولتيبليتز هست...)
ممنون آرش جان....
سیم ها آزاد دهنده نیستند...؟