سلام من میخوام عکاسی بزنم بیشتر کار پرسنلی و گاهی اوقات هم عروس و داماد وکودک.چه لنزی برای دوربینم بگیرم.(D90):think:;
Printable View
سلام من میخوام عکاسی بزنم بیشتر کار پرسنلی و گاهی اوقات هم عروس و داماد وکودک.چه لنزی برای دوربینم بگیرم.(D90):think:;
همون لنز کیت دی 90 کاملا مناسب و کافی هست.(105-18 )
با سلام
به یک لنز زیر 1 میلیون برای کار درون آتلیه و فضای آزاد و عکاسی از عروس و داماد و کودک نیاز دارم
یکی از دوستان -135-18 رو پیشنهاد دادن و دوستی 85-15 رو
حقیقتش من آماتور هستم(اما بصورت حرفه ای میخوام عکاسی را دنبال کنم)و از خوندن مطالب تاپیک کاملا برای انتخاب لنز گیج شدم.
با توجه به کاربردی که من میخوام و بودجه ای که دارم و پرهیز از هزینه اضافی برای خرید لنز ها جور وا جور چه لنزی رو پیشنهاد میکنید که شارپنس بالایی داشته باشه و بتونم باهاش عکس هایی رویای رو خلق کنم و یه جورایی لنزی برای تمام فصول باشه!!!!(که البته همه ابنها بر میگرده به خلاقیت و مهارت که من فعلا ندارم)
پرسشهای شما فقط یک پاسخ داره.85-15 و بس.مطمئن باشید!
نه متعصفانه بیشتر از این نمیتونم هزینه کنم دوربنم 60D میخوام بگیر
میشه لطفا بفرمایید موقع خرید این لنز باید به چه مشخصاتی دقت کنم
مثلا F اون چی باید باشه؟؟؟
15-85 فقط یک نسخه داره که اون هم حداقل دیافراگمش 5.6-3.5 هست.منظورتون دقیقا چی هست؟!
سلام
در زمان خرید این لنز با توجه به اینکه گزارش هایی در مورد وین یت بیش از حد و نامتقارن داشته حتما لنز رو چک کنید که دارای این موارد نباشد باقی موارد مربوط به نکات کلی خرید است مانند قیمت مناسب سالم بودن ظاهری آن به خصوص المانهای ابتدایی و انتهایی و ........
پیشنهاد میکنم با یکی از دوستان که تجربه بیشتری دارند به خرید بروید
سلام خدمت همه اساتید
یه مدتی هست که از عکاسی در محیط خارج استودیو به داخلش مهاجرت کردم
کلا همه ذهنیات و آموزه هام به هم ریخت تو این مدت :)
لنزهایی که دارم 105-18 و 50mm F/1.4 G هستش با بدنه D7000
قبلا با 50 عشق بازی میکردم تو بیرون اما از وقتی که پا به استودیو گذاشتم کلا دستم به 18-105 میره
دیگه اون حالت های بلور و عمق میدانی رو که با 50 ایجاد میکردم رو تو استودیو نمیتونم با دیاف 8 به بالا در بیارم
نمیدونم مشکل از چیه ، اما بیشتر سوژه هایی که مورد عکاسی من هستن اون عمق میدان رو باید داشته باشن ، خصوصا تو یه سری از پرتره ها که به شدت نیاز دارم عکس تخت نباشه و اون حالت بلور اطراف بدن و سر رو ایجاد کنه
متاسفانه با 50 توی دیاف 8 به بالا نمیتونم این حالت رو ایجاد کنم
اما به عنوان کسی که تازه پا به استودیو گذاشته بیشتر کارم با 18-105 شده ، یکی بخاطر انعطاف زیادی که داره و دیگری برای تله نسبتا خوبش
اما شخصا دوست دارم حداقل پرتره ها رو با همون 50 بگیرم و اون عمق میدان رو ایجاد کنم ، اما تو عمل تا به حال نتونستم
میخواستم ببینم اگه دوستان و اساتید نظری پیشنهادی کمکی چیزی میتونن به بنده کنن ، یه دنیا ممنونتون میشم
اما انصافا از بابت شارپ بودن عکس ها نباید 18-105 رو به هیچ وجه با 50 مقایسه کرد ، چون واقعا رو دیاف های همسان با هم مقایسه کردم و 50 برتری خودش رو ثابت کرد در این باره
راستی اگه بخوام با این بدنه به جای 18-105 لنزی که قیمت 1000 یا 1500 تو وضعیت بازار خراب این روزها بگیرم شما چی رو پیشنهاد میدید ؟
میدونم که زیاد صحبت کردم ، اما باید یه سری سوالاتی رو که داشتم رو میگفتم حتما ...
ممنون ...
وقتی دیافراگم را میبندید عمق میدان زیاد میشود.
با هر لنز دیگری هم در فوکال 50 مم و اف 8 عکس بگیرید عمق میدان همانقدر خواهد بود.
سلام
آیا لنز
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC
جوابگوی کار استودیو هست ؟
این لنز با فوکال 35، تقریباً در حد بالای لنزهای Wide Angle قرار میگیرد که بنظر، برای منظره و عکاسی خیابانی مناسب، ولی برای استودیو مناسبتی ندارد. همانطور که توسط آقای مبین علی هم عنوان شد، سوال شما نمایانگر آنست که اطلاعات شما در قبال کاری که معمولاً در استودیوها انجام میشود، نیازمند تکمیل است و راه آن، چیزی نیست جز مطالعه و کنکاش (در همین فروم - پرس و جو از دوستان در همین فروم - روئیت کتب و فیلمهای آموزشی و باب های دیگری که دورنمای خوبی از مناسبات و تجهیزاتی که یک استودیو نیاز خواهد داشت را بشما وا نمایاند)
در استودیوئی که بیشتر، پرتره گرافی میشود، بواسطه ی نیاز به ثبت صحیح پرسپکتیو چهره، فوکالهائی از 70 الی 200mm بیشترین کاربرد دارند. بر همین اساس است که لنزهای سری 200-70 جزء لنزهای محبوب پرتره نگاران میباشد. در بیشتر پرتره ها در استودیو، نیاز به عمق میدان کافی برای ثبت تمامی جزئیات سر و صورت سوژه است. بنابراین اپرچرهای بازتر از f/5.6~f/4.0 کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. گاهی هم عکاس، برای ثبت پرتره های خلاقانه و خاص، سراغ لنزهائی با اپرچرهای بسیار باز (مانند f/1.8 تا f/1.2) میرود که برای اینکار، کمپانیهای تولید کننده ی لنز، عموماً فوکال ثابت 85mm را مبنای ساخت یک لنز پرایم (فوکال فیکس) با اپرچرهای باز میکنند. هرچه اپرچر بازتر شود، ساخت لنز هزینه بردارتر و نهایتاً گرانتر میشود. صد البته در آن اپرچرهای باز، کنترل عمق میدان در ویزور بسیار سخت خواهد بود، چون عمق میدان بسیار کم میشود و با کمترین حرکت دست، نقطه ی مورد نظر بصورت Blurred ثبت خواهد شد.
اگر Samyang 35mm را دارید، با آن، کادر را با چهره ای کاملاً پر کنید. در ادامه با لنز دیگری مثلاً روی فوکال 100، کادر را با همان چهره پر کنید و تفاوت پرسپکتیو های ثبت شده را باهم مقایسه کنید. لنزهای WideAngle در نزدیکی سوژه، ثبتی دفورمه را منتج خواهند نمود.
ممنون از پاسختون آقای مبین عزیز
سوال دیگه ای درباره تعویض لنز داشتم
من بعد از این دیگه کار من داخل استودیو شده و با توجه به کارهای اسپرت یا پرتره یا حتی کارهای عروسی که خواهم داشت ، میخواستم ببینم آیا باز با همین 50mm f/1.4G که دارم میتونه پاسخ گوی کارم باشه یا بهتره با یه 85mm تعویض بشه ؟
درضمن غیر از 85mm f/1.4G که قیمت فضایی داره به نظرتون میشه روی 85mm f/1.8 G حسابی باز کرد ؟
ممنون میشم که راهنمایی کنید ...
بابت پاسختون بینهایت سپاسگذارم
من سوالم سطحی به نظر میرسید
ولی چیزی که باعث شد این سوال رو بپرسم این بود که ... معمولا برای ثبت تصویر 1:1 ما نیاز به لنز نرمال داریم
که عموما 50 مم رو نرمال میدونیم تو این قطع سنسور ... حالا بر فرض این که لنز 35 مم روی بدنه کراپدار من بسته بشه با فاکتور 1.5 به من فاصله 52 مم رو خواهد داد که من فکر کردم بشه برای پرتره هم از اون به خوبی استفاده کرد ( که قطعا برای پرتره قدی مناسب خواهد بود )
اگر اشتباه فکر میکنم ، ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
بله بزرگنمایی یک به یک فقط در لنزهای پرایم ماکرو وجود دارد که هیچ ربطی به بحث ما ندارد.
در مورد لنز هم شما فقط قرار نیست در استودیو با یک کادر عکاسی کنید که چنین لنزی برای کار شما مناسب باشد.
مشکلات دیگر این لنز هم برای این کار همانطور که علی عزیز گفت واید بودن (که حاصلش دفرمه کردن صورت سوژه است)و اثر دیستروشن و همچنین نبود فکوس اوتوماتیک و ...
اگر قرار به استفاده از تک لنز در استودیو هست 24-105 کنون و 24-102 نیکون (مخصوصا روی بدنه های کراپدار) گزینه های مناسبی هستند.
در مورد بزرگنمایی یک به یک برابر بودن سایز سوژه در واقعیت با اندازه آن روی سنسور دوربین در نظر گرفته میشود.
موردی هم که شما گفتید در عکاسی پرتره اهمیت ندارد که بزرگنمایی با چشم انسان برابری کند. و مورد دیگر بزرگنمایی با کراپ سنسور بیشتر نمیشود و معنی آن این است که اگر بزرگنمایی چشم انسان با لنز 50 مم یکی هست چه روی سنسور کراپ و چه روی سنسور فول فریم این عدد یکسان است.
لنز 18--85 برای آتلیه مناسبه ؟
برا شارپ بودن و رنگ خوب این لنز رو پیشنهاد میکنید یا 24-105؟
سلام
اگر فول فریم دارید، 105-24 ... اگر کراپ دار، 85-15.
50D
ممنون :-)
سرعت العمتون تو جواب دادن عالیییییییییییییییییییییی :-D
قیمت این لنز رو دارین ؟
اگه برا 5D بخوایم ، 24-105 رو پیشنهاد میدین ؟
احتمالا منظور جناب خادمی 24-105 کانن می باشد.
سلام ......
من یک لنز 18 - 105 نیکون دارم .
اگر اون را بدم و یک عدد 18 - 300 بگیرم خوبه . آیا از لحاظ کیفیتی با هم فرق میکنن ؟
سلام به نظرتون برای 550dکنون چه لنزی مناسب کار استودیویی می باشد؟که حد اقل یه مدت کار بده
با تشکر
سلام به همه دوستان
1- بنده برای عکاسی پرتره و طبیعت می خوام یه لنز بگیرم، دوربینم d5100 با کیت لنز 18-55 هست به نظر شما اساتید، این لنز رو با یه لنز دیگه مثل 55-200 استفاده کنم یا اینکه از لنز 18-105 استفاده کنم و لنز کیت خودش را رد کنم.
2- نظر دوستان درباره لنز 28-200 سیگما چیه، کیفیت و شارپنس عکسها با این لنز چطوریه؟
از نظر هزینه هم در همین حد و حدود 1 میلیون (یه کم بالا یا پایین تر مهم نیست) می تونم هزینه کنم.
ممنون میشم اگر دوستان سریعتر جواب بدن.
درود
من برای گرفتن عکس تبلیغاتی از دارو و همچنین عکس های آتلیه و گاها عکاسی در محیط بیرون (به صورت کارگردانی شده ) نیاز به لنز دارم
بدنه 450 کانن و یه لنز 18-55 هم همراش دارم
به نظرتون لنز 50mm 1.8 کانن به دردم میخوره ؟!!
حداقل فاصله ای که با سوژه باید داشته باشم چقدره ؟
شارپ 18-55 خیلی ضعیفه و کیفیتش پایینه
دوست عزیز در حالت کلی لنز 50mm f/1.8 لنز به مراتب شارپتری است اما بر روی 450d شما تفاوت چندانی حس نخواهید کرد. البته بر روی دوربین های جدید تر و با مگاپیکسل بالاتر تفاوت شارپنس بین این دو لنز خود نمایی خواهد کرد.
لنز 50mm f/1.8 ii
فایل پیوست 40255
بررسی دقیق تر :
فایل پیوست 40254
لنز ۱۸-۵۵
فایل پیوست 40256
بررسی دقیق تر:
فایل پیوست 40257
همین جور که مشاهده می کنید ٬ تفاوت ملموسی در شارپنس حاصل نخواهد شد.
به این صورت و به قطع نمی شود پاسخ داد ٬ یا چه دوربینی؟ در چه فوکالی ؟ چه آپرچری؟ هر کدام از این ها در نتیجه تاثیر بسزایی دارد.
آیا این تفاوت برای دوربینی مثل 450d با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی قابل لمس هست.
بله اگر در فوکال 50mm مقایسه کنید ٬ تفاوت محسوس است در تصویر هم مشخص است ٬ بیشترین شارپنس لنز ۱۸-۵۵ در فوکال ۱۸ تا ۳۵ میلیمتر (حدودی) است و در فوکال ۵۰ بسیار افت میکند . باید مشخص باشد که آن دوست عزیز به چه فوکالی احتیاج دارند. اگر به ۵۰ احتیاج دارند ٬ 50mm f/1.8 انتخاب خیلی خوبیست ولی اگر به فوکال دیگری احتیاج دارند مثلا ۲۴mm و فقط به واسطه افزایش شارپنس اقدام به خرید 50mm f/1.8 کنند خب فکر نمی کنم انتخاب خوبی باشد.
می خواستم یک مقایسه بین این دو لنز از سایت دیجیتال پیکچرز بگذارم اما متاسفانه ۱۸-۵۵ فقط با 50d تست شده و 50mm f/1.8 فقط با فول فریم ها که باعث میشه نتیجه اصلا ارزش نداشته باشه. (چون 450d بودن دوربین در مقایسه خیلی مهم است)
برای اینکه بدونید دقیقا منظورم چیه این مقایسه برای 7d را ببینید:
50mm f/1.8
فایل پیوست 40272
18-55mm
فایل پیوست 40273
الان تفاوت این دو لنز مثل روز و شب شد!!! چون الان با سنسور 18 مگاپیکسلی 7d طرف هستیم نه با 12 مگاپیکسلی 450d .
کل بحث من این هست که ۴۵۰ دی نمی تواند از پتانسیل (در حیطه شارپنس) 50mm f/1.8 استفاده کنه.
-
این تصاویر مربوط به سایت dxomark است.
DxOMark - DxOMark by DxO Labs
سلام مجدد
من این پست را ندیده بودم.
خوب من قبلا از این لنز-۱۳۵L و ۱۸-۵۵ و ۵۵-۲۵۰ روی 30Dبا ۸ مگاپیکسل استفاده می کردم. چیزی که به وضوع احساس می کردم و نمونه های زیادی هم دارم لنز ۵۰ بعد از ۱۳۵Lواقعا شاپ بود و اصلا قابل قیاس با ۱۸-۵۵ یا ۵۵-۲۵۰ نبود. به نظر من خیلی هم نباید روی رویوهای بعضی سایتها حساب کرد.
135L روی 30d ?!!! چه طوری دلتون اومد این کار رو انجام بدید؟!!!
این که نمیشه به ریویو های بعضی سایتها اعتماد کرد یک بحث است اما موضوع این است که ما در ابتدا باید شرایط یک مقایسه عادلانه را فراهم کنیم. بعد اگر نتایج این سایت با نتایج ما تفاوت زیادی داشت این سایت را محکوم کنیم. این هم در صورتی است که نمونه مورد آزمایش ما صحیح و سالم باشد. چون این سایت از چندین نمونه و سپس میانگین گیری استفاده می کند ٬ میزان خطا را کم می کند.
سوال این جاست که کدام ورژن از لنز ۱۸-۵۵ ؟! چون کمی با یکدیگر تفاوت دارند.
در همان نمودارهای این سایت هم کاملا مشخص است ٬ که ۱۸-۵۵ در ۳۵ تا ۵۵ میلیمتر دچار افت شارپنس میشه ٬ یعنی اگر هر دو لنز را با هم در فوکال ۵۰ مقایسه کنید ٬ 50mm f/1.8 با اختلاف فاحش شارپتر خواهد بود. اما اگر ۱۸-۵۵ را در فوکال ۱۸ با لنز 50 f/1.8 مقایسه کنید این اختلاف خیلی جزیی می شود ولی باز هم 50 f/1.8 شارپتر خواهد بود.
موضوع بعدی که در مقایسه باید رعایت شود ٬ آپرچر است ٬ لنز 50 f/1.8 زودتر از ۱۸-۵۵ به شارپنس حداکثری خود خواهد رسید .
(این چند جمله بالا تفسیر نتایج این سایت است و نه نظر شخصی بنده چون من شخصا این را آزمایش نکرده ام )
اگر در نمونه های شما و مقایسه ای که انجام دادید ٬ شرایط بالا رعایت شده است ٬ ولی نتایج عملی بدست آمده خیلی با نتایج این سایت تفاوت کرد ٬ آن وقت می توان گفت جمله بولد شده در ارسال شما صحیح است.
سلام
مگر 30Dچه ایرادی داره؟ آن موقع ۳۰D بهترین بدنه کراپدار کنون بود.نقل قول:
135L روی 30d ?!!! چه طوری دلتون اومد این کار رو انجام بدید؟!!!
ISنقل قول:
سوال این جاست که کدام ورژن از لنز ۱۸-۵۵ ؟! چون کمی با یکدیگر تفاوت دارند.
خوب مقایسه در فوکالهای مختلف صحیح نیست.نقل قول:
اما اگر ۱۸-۵۵ را در فوکال ۱۸ با لنز 50 f/1.8 مقایسه کنید این اختلاف خیلی جزیی می شود ولی باز هم 50 f/1.8 شارپتر خواهد بود.
خوب این دلیل نمی شود که مثلا ۵۰F1.8 را در F1.8 با ۱۸-۵۵ در F5.6 مقایسه کنیم.نقل قول:
موضوع بعدی که در مقایسه باید رعایت شود ٬ آپرچر است ٬ لنز 50 f/1.8 زودتر از ۱۸-۵۵ به شارپنس حداکثری خود خواهد رسید .
اون شوخی بود .;-)
ولی اون دوست اولی که کلا بحث رو پیش کشید ٬ فوکال به خصوصی را مطرح نکرد ٬ فقط دنبال این بود که با کمترین هزینه به شارپنس بیشتری برسه ٬ برای همین بود که در مورد 50mm f/1.8 سوال کرد. ارزانترین لنزی که کیفیت اپتیک خوبی دارد.نقل قول:
خوب مقایسه در فوکالهای مختلف صحیح نیست.
منظورم این بود که مثلا ٬ مقایسه را در f/8 انجام بدید جایی که هر دو لنز به حداکثر شارپنس خود رسیده باشند. نه مثلا در f/3.5 .نقل قول:
خوب این دلیل نمی شود که مثلا ۵۰F1.8 را در F1.8 با ۱۸-۵۵ در F5.6 مقایسه کنیم.
سلام میشه یه توضیح کوچولو در مورد این 2لنز بدید: لنز28 -135 /ولنز18-135 کدومشون برتری دارند در استدیو واز لحاظ فنی؟
دوستان لطفا راهنماییم کنید.قصد دارم آتلیه بزنم.یکی از دوستانم بندر عباسه قراره دوربین 6دی برام بخره.میگه با لنز 24-105 تقریبا 6میلیون 400 هستش.به نظر شما این لنز برای آتلیه و باغ جواب میده.درضمن بیشتر از این نمیتونم هزینه کنم.میخوام یه لنز بخرم که هم تو آتلیه هم باغ استفاده کنم.عرض آتلیه هم 8 متر در 4 متر هست.لطفا راهنماییم کنید.خسته شدم از بس فکر کردم.
تو فاصله 8 متر شما میتونید لنز 70-200 بخرین که تو فوال 70 بهتون جوتب میده و لنز بسیار عالی تو کار هم خیلی عالی جواب میده من خیلی ها رو دیدم این کار رو میکنند و برای محیط بیرون بی اندازه عکسها عالی در میاد.شما میتونی بجای خرید این لنز 24-105 هر دو لنز canon ef 70-200f4L USM و CANON EF 28-135MM IS USM رو کارکرده بخری و داشته باشی و خیالت راحت که دیگه همه جا پاسخ گو هستند
سلام دوستم آتلیه داره میخواد واسه عکاسی عروس داماد تو باغ یک لنز بگیره بدنه هم 60 دی کنان هستش به نظر شما یک لنز 70- 200 2.8 دست دوم با قیمت 5 تومن بخره بهتره یا دوربین 6 دی کنان با لنز 24-105 بخره و بیخیال اون 60دی بشه و دیگه برای باغ از اون استفاده نکنه؟
دوستان حداقل فاصله درست سوژه با عکاس برای پرتره تمام قدی و نیم تنه با فوکال 70 حداقل چند متر هست واسه هر مورد ؟؟
((برای لنز 70-200 روی بادی فول فریم نیکون ))
ممنونم نکنه جالبی بود
در واقع سوال اینه که از یک نفر با قد متوسط در صورتی که بخواهیم با فوکال 70 عکس بگیریم با بادی فول فریم که فوکال همون 70 میلیمتره حداقل فاصله دوربین با سوژه چقدر باید باشه تا کادرمون از سر سوژه تا نوک کفش ها تو کادر باشه و فضای اضافی موجود نباشه ؟؟؟؟ فاصله عملی ؟؟؟
قد سوژه چقدره؟
شما با يک لنز 70 ميليمتر زاويه ديد 34 ميليمتر داريد
از اين محاسبه گر ميتونيد استفاده کنيد
طول لنز + فاصله با سوژه رو ميديد کادر رو بهتون ميده
Field of View Calculator
قد سوژه 185 سانتیمتر
فکر می کنم 5.5 متر فاصله صحیح محاسباتی باشه و بدون عقب جلو کردن سه پایه با فاصله 5.5 متر حدود 1.85 سامنتیمتر در ارتفاع کادر فضا داریم ؟/
درسته ؟؟
بله
اگر کادر عمودی باشه که کمتر هم ميشه
البته اين هم وقتيه که ارتفاع دوربين وسط بدن سوژه باشه ، معمولاً برای پرتره از بالاتر عکس ميگيريد که سوژه کوچيک تر هم ميشه و جلو تر هم ميشه رفت