صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 21
Like Tree18تشکر

موضوع: انتخاب لنز برای عکاسی معماری داخلی و 30d

  1. #11
    كاربر فعال asa_59a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    آستارا _ یزد
    نوشته ها
    647
    تشکر شده
    149
    تشکر کرده
    23

    پیش فرض پاسخ: انتخاب لنز برای عکاسی معماری داخلی و 30d

    نقل قول نوشته اصلی توسط vahid_solar نمایش پست ها
    مرسی از کمکتون.
    ببینم 17-70 سیگما می تونه برای شروع مناسب باشه؟
    واسه شروع شايد لنز بدي نباشه .. در نظر داشته باشيد كه لنز 27 براي عكاسي معماري داخلي (حرفه اي) چندان ايده آل نيست .... حتما به فكر تهيه لنز هاي بهتري براي آينده باشيد
    افشين ساسانيان
    Panasonic Lumix DMC FZ5

  2. #12
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,610
    تشکر شده
    32502
    تشکر کرده
    13918

    پیش فرض پاسخ: انتخاب لنز برای عکاسی معماری داخلی و 30d

    سلام

    چی فكر می كردیم چی شد :(

    می ترسم كار به 55-18 ختم بشه :biggrin:

    البته شما باید بفرمایید كه تا چه سطحی از عكاسی معماری داخلی می خواهید پیش بروید ؟ آیا برای مثلن مجله های دكوراسیون و شركت های معتبر عكس تهیه خواهید كرد و یا برای دل خودتان یا مثلن آرشیو كارهای دكوراسیون خودتان ؟

    اگر مورد اول باشد كه قطعن باید هزینه ی بیشتری از قیمت یك 70-17 سیگما بكنید.
    فرهاد حسيني

  3. #13
    كاربر همراه vahid_solar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2006
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    128
    تشکر شده
    222
    تشکر کرده
    463

    پیش فرض پاسخ: انتخاب لنز برای عکاسی معماری داخلی و 30d

    سلام
    ممنونم از نظرتون
    البته به صورت حرفه ای معماری داخلی کار نمی کنم ولی به اقتضای رشته ام می خواستم بدونم. گرچه شاید اگر لنز خوب دم دست باشه حرفه ای هم بشه کار کرد.:cool:
    چی فكر می كردیم چی شد

    می ترسم كار به 55-18 ختم بشه
    آقا فرهاد بد هم نگفتید شاید آخرشم بشه همون 18-55 :::big grin:::
    تا بودجه چقدر برسه.:(
    وحید شعبانی ***** My Toys ***** Photoblog *****

  4. #14
    كاربر آشنا amir.jafary آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    محل سکونت
    iran,tehran
    نوشته ها
    30
    تشکر شده
    18
    تشکر کرده
    57

    پیش فرض

    سلام.ببخشید یه سوالی داشتم درباره لنز 16-35 اف 2.8 تایپ II
    من چندین سال عکاسی معماری انجام میدم برای مجلاتی نظیر معمار،طراح،مهراز..
    قبلا مجله لنز 14 میلیمتر در اختیار من میذاشت با 5D mrk II..الان میخوام برای کار خودم یه 16-36 بگیرم.دوربینم 50D هست ولی تا یکی 2 سال آینده تصمیم به خرید فول فریم دارم.
    با این تفاسیر سوال من اینجاست که 2 تا لنز 16-35 اف 2.8 و اف 4 در عکاسی معماری چه ویژگی ها و چه ضعفهایی داره؟ هرچقدر ریزتر برام توضیح بدید ممنون میشم.
    البته سایتهای مختلفی رو گشتم و ویدئو هم زیاد دیدم ولی هم خوب گفتن هم بد.. دوستان متخصص سراپا گوش هستم.
    canon 5D mark III with BG-E11 grip + 16-35 f2.8L II + TS-E 17 f4L + Manfrotto Travel MKBFRA4



  5. #15
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4965
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط amir.jafary نمایش پست ها
    سلام.ببخشید یه سوالی داشتم درباره لنز 16-35 اف 2.8 تایپ II
    من چندین سال عکاسی معماری انجام میدم برای مجلاتی نظیر معمار،طراح،مهراز..
    قبلا مجله لنز 14 میلیمتر در اختیار من میذاشت با 5D mrk II..الان میخوام برای کار خودم یه 16-36 بگیرم.دوربینم 50D هست ولی تا یکی 2 سال آینده تصمیم به خرید فول فریم دارم.
    با این تفاسیر سوال من اینجاست که 2 تا لنز 16-35 اف 2.8 و اف 4 در عکاسی معماری چه ویژگی ها و چه ضعفهایی داره؟ هرچقدر ریزتر برام توضیح بدید ممنون میشم.
    البته سایتهای مختلفی رو گشتم و ویدئو هم زیاد دیدم ولی هم خوب گفتن هم بد.. دوستان متخصص سراپا گوش هستم.
    دوست عزیز

    ازمزایای لنز با f/4:

    1. دیسورشن کمتر که عامل خیلی مهمی برای شما هست.

    2.vignetting کمتر.

    3. شارپنس بیشتر.

    از مزایای لنز با f/2.8 هم می توان به دیافراگم باز اون اشاره کرد که هنگام شب و محیطهای کم نور عامل مثبتی هست.

    با توجه به توضیحات بالا من لنز با f/4 رو براتون پیشنهاد میکنم چون f/2.8 در محیط روز کمکی براتون نمیکنه.
    msh2200 و amir.jafary تشکر می‌کنند.

  6. #16
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8700
    تشکر کرده
    4650

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط amir.jafary نمایش پست ها
    سلام.ببخشید یه سوالی داشتم درباره لنز 16-35 اف 2.8 تایپ II
    من چندین سال عکاسی معماری انجام میدم برای مجلاتی نظیر معمار،طراح،مهراز..
    قبلا مجله لنز 14 میلیمتر در اختیار من میذاشت با 5D mrk II..الان میخوام برای کار خودم یه 16-36 بگیرم.دوربینم 50D هست ولی تا یکی 2 سال آینده تصمیم به خرید فول فریم دارم.
    با این تفاسیر سوال من اینجاست که 2 تا لنز 16-35 اف 2.8 و اف 4 در عکاسی معماری چه ویژگی ها و چه ضعفهایی داره؟ هرچقدر ریزتر برام توضیح بدید ممنون میشم.
    البته سایتهای مختلفی رو گشتم و ویدئو هم زیاد دیدم ولی هم خوب گفتن هم بد.. دوستان متخصص سراپا گوش هستم.
    درود
    در تکمیل فرمایشات عطای عزیز،
    در نظر داشته باشید در حین عکاسی معماری معمولا فاصله شما تا سوژه بدلیل وجود حالت پرسپکتیو متغیر بوده (مثل یک گنبد در داخل یک مسجد یا یک ساختمان با دیوار بلند) و ممکنه اختلاف فاصله بین قسمتی از دیوار که به لنز نزدیکه و قسمت های نزدیک سقف بازه بین 3 الی 8 متر شود!
    در این شرایط، استفاده از دیافراگم کم باعث می شود بخش هایی که خارش از محدوده عمق میدان هستند دچار تاری شوند و لذا خروجی تصویر در دیاف باز تحت تاثیر قرار گیرد!
    باز طرفی اگر کار شما صرفا معماری هست، شارپی و جزئیات طرح برای شما اهمیت خواهد داشت و البته یک نواختی تصویر در کنار رنگ مناسب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود!
    همچنین بدلیل نیاز به داشتن خطوط منظم و یکنواخت کم بودن میزان دیستروشن لنز نیز برای شما اهمیت بیشتری خواهد داشت
    از طرفی در خصوص ویگنت هم که عطا جان صحب کردند و بنده هم به نیاز به یکنواختی تصویر اشاره کردم!
    بنابراین
    در مرحله اول پیشنهاد من لنزهای Tilt–shift هستند که اصلا برای همین منظور طراحی شده اند! و در فوکال های متفاوت قابل تهیه هستند اما اگر برای شما تهیه این لنز خوشایند نیست، بنده به جای شما باشم F/4 را بدلیل ویگنت کمتر و البته شارپی بیشتر بیشتر می پسندم!
    البته لنز F/2.8 هم مزیت های خودش را داره که دوست عزیزمون اشاره کردند
    ارادتمند
    Nima Sadigh، amir.jafary و ata_m3 تشکر می‌کنند.
    مصطفی
    -----------------------------------
    تجهیزات

  7. #17
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,078
    تشکر شده
    9704
    تشکر کرده
    6502

    پیش فرض

    نكته جالب اين هست كه ظاهرا در زماني كه پستهاي قبلي اين تاپيك نوشته شده لنز تيلت شيفت Canon TS-E 17mm f/4L توسط كنون معرفي نشده بوده است! اين لنز منحصر به فرد، جزو بهترين لنزهايي است كه هم اكنون روي كره زمين يافت مي شود. فكر مي كنم به كار دوستمون هم مي آيد.

    msh2200 و amir.jafary تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"



  8. #18
    كاربر آشنا amir.jafary آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    محل سکونت
    iran,tehran
    نوشته ها
    30
    تشکر شده
    18
    تشکر کرده
    57

    پیش فرض

    ممنونم از توضیحات بسیار خوب دوستانم. بله تیلت 17 که واقعا کارامد هست منتهی من بودجه ی 8 ملیونی ندارم برای خرید این لنز وگرنه که برای کار معماری یقینا باید به سراغ یک تیلت واید رفت.
    امروز زنگ زدم به چند تا از دوستانم برای قیمت ها..جالب بود که هیچ کدوم موجودی اف 4 ندارن.قیمت 2.8 هم 4،750 بهم دادن.
    یک مساله که فرمودید شارپنس و ca در گوشه های کادره. من تک شات کار میکنم و پانوراما نمیگیرم که ویگنت برای من آزار دهنده باشه و مورد دوم این که چون اکثر کارهای من داخلی هستند و فاصله سوژه تا لنز خیلی کمه بیشتر اوقات مجبورم تصحیح دیستورشن انجام بدم که این کار خودش شارپنس رو از بین میبره چون عکس کشیده میشه در گوشه ها( در نبود تیلت چه مکافاتها که نیست). باز هم ممنونم ازینکه خیلی سریع به من جواب دادید.میرم دنبال اف 4.. خدا کنه یافت بشه با توجه به شنیده های 2-3 ساعت پیشی که داشتم.
    canon 5D mark III with BG-E11 grip + 16-35 f2.8L II + TS-E 17 f4L + Manfrotto Travel MKBFRA4

  9. #19
    كاربر بسیار فعال Majix آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2013
    نوشته ها
    1,670
    تشکر شده
    4696
    تشکر کرده
    3687

    پیش فرض

    به نظر من شما دوربينتون رو عوض کنيد يا اينکه لنز های مخصوص کراپ بخريد
    16 روی 50 دی انچنان برای معماری داخلی وايد نيست

    ميتونيد 5 دی کلاسيک (سری 1 ) رو تقريباً هم قيمت دوربين خودتون تهيه کنيد ، من چند ماهی اين مدل رو داشتم و هيچ مشکل خاصی باهاش نداشتم
    5D با 16-35 يا اگر پيدا کنيد ساميانگ 24 تيلت شيفت (کپی کنون زده به خوبی کنون نيست اما به نسبت قيمتش لنز خوبيه)

    Samyang 24mm f/3.5 ED AS UMC Tilt-Shift Lens for Nikon SYTS24-N
    msh2200 و amir.jafary تشکر می‌کنند.

  10. #20
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8700
    تشکر کرده
    4650

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط amir.jafary نمایش پست ها
    ممنونم از توضیحات بسیار خوب دوستانم. بله تیلت 17 که واقعا کارامد هست منتهی من بودجه ی 8 ملیونی ندارم برای خرید این لنز وگرنه که برای کار معماری یقینا باید به سراغ یک تیلت واید رفت.
    امروز زنگ زدم به چند تا از دوستانم برای قیمت ها..جالب بود که هیچ کدوم موجودی اف 4 ندارن.قیمت 2.8 هم 4،750 بهم دادن.
    یک مساله که فرمودید شارپنس و ca در گوشه های کادره. من تک شات کار میکنم و پانوراما نمیگیرم که ویگنت برای من آزار دهنده باشه و مورد دوم این که چون اکثر کارهای من داخلی هستند و فاصله سوژه تا لنز خیلی کمه بیشتر اوقات مجبورم تصحیح دیستورشن انجام بدم که این کار خودش شارپنس رو از بین میبره چون عکس کشیده میشه در گوشه ها( در نبود تیلت چه مکافاتها که نیست). باز هم ممنونم ازینکه خیلی سریع به من جواب دادید.میرم دنبال اف 4.. خدا کنه یافت بشه با توجه به شنیده های 2-3 ساعت پیشی که داشتم.
    درود
    شاید بتوانید به فکر تهیه Tilt Shift سامیانگ باشید! البته بنده رویویی ازش ندیدم و از کیفیت لنز اطمینان ندارم ولی اگر کیفیتش خوب باشه باید لنز مناسب قیمتی هم باشه.
    بنظر می رسه عملکرد بدی نسبت به Tilt Shift 24 کنون نداشته باشه!
    این هم یک لینک دیگه برای Review
    این هم لینک رویو در سایت The digital Picture

    بنظرم قیمت نهایی لنز هم باید با قیمت 35-16 یکی باشه و یا اختلاف کمی داشته باشه!

    ارادتمند
    amir.jafary و ata_m3 تشکر می‌کنند.
    مصطفی
    -----------------------------------
    تجهیزات

صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •