افشين ساسانيان
Panasonic Lumix DMC FZ5
سلام
چی فكر می كردیم چی شد :(
می ترسم كار به 55-18 ختم بشه :biggrin:
البته شما باید بفرمایید كه تا چه سطحی از عكاسی معماری داخلی می خواهید پیش بروید ؟ آیا برای مثلن مجله های دكوراسیون و شركت های معتبر عكس تهیه خواهید كرد و یا برای دل خودتان یا مثلن آرشیو كارهای دكوراسیون خودتان ؟
اگر مورد اول باشد كه قطعن باید هزینه ی بیشتری از قیمت یك 70-17 سیگما بكنید.
فرهاد حسيني
سلام
ممنونم از نظرتون
البته به صورت حرفه ای معماری داخلی کار نمی کنم ولی به اقتضای رشته ام می خواستم بدونم. گرچه شاید اگر لنز خوب دم دست باشه حرفه ای هم بشه کار کرد.:cool:
آقا فرهاد بد هم نگفتید شاید آخرشم بشه همون 18-55 :::big grin:::چی فكر می كردیم چی شد
می ترسم كار به 55-18 ختم بشه
تا بودجه چقدر برسه.:(
سلام.ببخشید یه سوالی داشتم درباره لنز 16-35 اف 2.8 تایپ II
من چندین سال عکاسی معماری انجام میدم برای مجلاتی نظیر معمار،طراح،مهراز..
قبلا مجله لنز 14 میلیمتر در اختیار من میذاشت با 5D mrk II..الان میخوام برای کار خودم یه 16-36 بگیرم.دوربینم 50D هست ولی تا یکی 2 سال آینده تصمیم به خرید فول فریم دارم.
با این تفاسیر سوال من اینجاست که 2 تا لنز 16-35 اف 2.8 و اف 4 در عکاسی معماری چه ویژگی ها و چه ضعفهایی داره؟ هرچقدر ریزتر برام توضیح بدید ممنون میشم.
البته سایتهای مختلفی رو گشتم و ویدئو هم زیاد دیدم ولی هم خوب گفتن هم بد.. دوستان متخصص سراپا گوش هستم.
canon 5D mark III with BG-E11 grip + 16-35 f2.8L II + TS-E 17 f4L + Manfrotto Travel MKBFRA4
دوست عزیز
ازمزایای لنز با f/4:
1. دیسورشن کمتر که عامل خیلی مهمی برای شما هست.
2.vignetting کمتر.
3. شارپنس بیشتر.
از مزایای لنز با f/2.8 هم می توان به دیافراگم باز اون اشاره کرد که هنگام شب و محیطهای کم نور عامل مثبتی هست.
با توجه به توضیحات بالا من لنز با f/4 رو براتون پیشنهاد میکنم چون f/2.8 در محیط روز کمکی براتون نمیکنه.
درود
در تکمیل فرمایشات عطای عزیز،
در نظر داشته باشید در حین عکاسی معماری معمولا فاصله شما تا سوژه بدلیل وجود حالت پرسپکتیو متغیر بوده (مثل یک گنبد در داخل یک مسجد یا یک ساختمان با دیوار بلند) و ممکنه اختلاف فاصله بین قسمتی از دیوار که به لنز نزدیکه و قسمت های نزدیک سقف بازه بین 3 الی 8 متر شود!
در این شرایط، استفاده از دیافراگم کم باعث می شود بخش هایی که خارش از محدوده عمق میدان هستند دچار تاری شوند و لذا خروجی تصویر در دیاف باز تحت تاثیر قرار گیرد!
باز طرفی اگر کار شما صرفا معماری هست، شارپی و جزئیات طرح برای شما اهمیت خواهد داشت و البته یک نواختی تصویر در کنار رنگ مناسب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود!
همچنین بدلیل نیاز به داشتن خطوط منظم و یکنواخت کم بودن میزان دیستروشن لنز نیز برای شما اهمیت بیشتری خواهد داشت
از طرفی در خصوص ویگنت هم که عطا جان صحب کردند و بنده هم به نیاز به یکنواختی تصویر اشاره کردم!
بنابراین
در مرحله اول پیشنهاد من لنزهای Tilt–shift هستند که اصلا برای همین منظور طراحی شده اند! و در فوکال های متفاوت قابل تهیه هستند اما اگر برای شما تهیه این لنز خوشایند نیست، بنده به جای شما باشم F/4 را بدلیل ویگنت کمتر و البته شارپی بیشتر بیشتر می پسندم!
البته لنز F/2.8 هم مزیت های خودش را داره که دوست عزیزمون اشاره کردند
ارادتمند
نكته جالب اين هست كه ظاهرا در زماني كه پستهاي قبلي اين تاپيك نوشته شده لنز تيلت شيفت Canon TS-E 17mm f/4L توسط كنون معرفي نشده بوده است! اين لنز منحصر به فرد، جزو بهترين لنزهايي است كه هم اكنون روي كره زمين يافت مي شود. فكر مي كنم به كار دوستمون هم مي آيد.
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
ممنونم از توضیحات بسیار خوب دوستانم. بله تیلت 17 که واقعا کارامد هست منتهی من بودجه ی 8 ملیونی ندارم برای خرید این لنز وگرنه که برای کار معماری یقینا باید به سراغ یک تیلت واید رفت.
امروز زنگ زدم به چند تا از دوستانم برای قیمت ها..جالب بود که هیچ کدوم موجودی اف 4 ندارن.قیمت 2.8 هم 4،750 بهم دادن.
یک مساله که فرمودید شارپنس و ca در گوشه های کادره. من تک شات کار میکنم و پانوراما نمیگیرم که ویگنت برای من آزار دهنده باشه و مورد دوم این که چون اکثر کارهای من داخلی هستند و فاصله سوژه تا لنز خیلی کمه بیشتر اوقات مجبورم تصحیح دیستورشن انجام بدم که این کار خودش شارپنس رو از بین میبره چون عکس کشیده میشه در گوشه ها( در نبود تیلت چه مکافاتها که نیست). باز هم ممنونم ازینکه خیلی سریع به من جواب دادید.میرم دنبال اف 4.. خدا کنه یافت بشه با توجه به شنیده های 2-3 ساعت پیشی که داشتم.
canon 5D mark III with BG-E11 grip + 16-35 f2.8L II + TS-E 17 f4L + Manfrotto Travel MKBFRA4
به نظر من شما دوربينتون رو عوض کنيد يا اينکه لنز های مخصوص کراپ بخريد
16 روی 50 دی انچنان برای معماری داخلی وايد نيست
ميتونيد 5 دی کلاسيک (سری 1 ) رو تقريباً هم قيمت دوربين خودتون تهيه کنيد ، من چند ماهی اين مدل رو داشتم و هيچ مشکل خاصی باهاش نداشتم
5D با 16-35 يا اگر پيدا کنيد ساميانگ 24 تيلت شيفت (کپی کنون زده به خوبی کنون نيست اما به نسبت قيمتش لنز خوبيه)
Samyang 24mm f/3.5 ED AS UMC Tilt-Shift Lens for Nikon SYTS24-N
درود
شاید بتوانید به فکر تهیه Tilt Shift سامیانگ باشید! البته بنده رویویی ازش ندیدم و از کیفیت لنز اطمینان ندارم ولی اگر کیفیتش خوب باشه باید لنز مناسب قیمتی هم باشه.
بنظر می رسه عملکرد بدی نسبت به Tilt Shift 24 کنون نداشته باشه!
این هم یک لینک دیگه برای Review
این هم لینک رویو در سایت The digital Picture
بنظرم قیمت نهایی لنز هم باید با قیمت 35-16 یکی باشه و یا اختلاف کمی داشته باشه!
ارادتمند