66تشکر
-
Thursday 13 December 2012, 22:04
#11
آقا از این گهر فشانیه شما واقعا هم ممنونم هم یاد گرفتم
-
Friday 14 December 2012, 12:27
#12
Moderator
- قطع عکس استاندارد؟ یا قطع عکسی که دوربین و سیستم آن به ما دیکته می کند؟
قطع عکس های زیادی از گذشته وجود داشته : ۵:۴، ۱۴:۱۱، ۸.۵:۶.۵، ۴:۳، ۳:۲
کدام بهتر است؟ کدام استاندارد است؟ شاید بهتر باشد بگوییم کدام در کجا مفید تر است.
- گفته میشود سعی کنیم در حین عکاسی بهترین کادربندی را داشته باشیم تا بعدا نیاز به کراپ و ابعاد غیر طبیعی نداشته باشیم. این خوب است (بخصوص از لحاظ فنی چون تمام پیکسلهای عکس برای چاپ را در اختیار داریم). اما واقعا در عمل آیا همواره ممکن است؟
یک سری حرف تئوری وجود دارد و یک سری موقعیتهای عملی و واقعی. رابطه بین این دو همیشه واضح نیست.
بسیاری از ریزهکاریهایی ترکیب بندی، بخصوص دینامیک فریم و یا ارتباط برخی عناصر با کناره های کادر عملا در بسیاری از موارد هنگام عکاسی قابل اِعمال نیست. حداقل برای منِ ناشی، مشخص است که در بسیاری از موقعیت های لایو عکاسی، نمیتوانم همه چیز را چک کنم. مگر شرایط خاصی که همه چیز ثابت و فرصت فراوانی هم وجود داشته باشد. به هر حال در شرایط غیر از این، خودم را محدود به کادر هنگام عکاسی نمیکنم.
مطمئنا عکاسان خوب و بزرگ این ضعف من را ندارند و شاید در فریمهای بیشتری بتوانند کادر کاملا عالی و بی نقص هنگام عکاسی بگیرند. اما شاید آنها نیز حداقل در برخی موارد برخی عکسهایشان را با تغییر کادر پس از عکاسی تبدیل به عکسهای بزرگ کنند.
- نکته دیگر اینکه کادرهای مختلف کاربردهای مختلف دارند. حس کادر ۴:۳ و کادر ۱۴:۱۱ متفاوت است. اگر دوربین من تنها کادر خروجی اش، ۳:۲ باشد، آیا نباید از کادرهای دیگر استفاده کنم؟
- کادرهای غیر استاندارد؟ مثلا ۸:۳ ! چطور؟ آنها هم شاید در برخی عکسها کار کنند. به هر حال به نظرم نتیجه نهایی مهم است. اگر یک عکس ۸:۳ عالی داشته باشم، کادر اولیهاش خیلی برایم مهم نیست. الان در آرشیو عکسهای نهایی خروجیام، کلی عکس با کادر غیرمعمول دارم.
- مشخص است که اینها همه نظرات شخصی است و مطمئنا پر ایراد و اشتباه.
مجوز های ارسال و ویرایش
- شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
- شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
- شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
- شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
-
قوانین انجمن